Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ymmärrän+että+olet+katkera+koettuasi+tuollaista+vääryyttä,+mutta+onko+tämä+foorumi+oikea+paikka+purkaa+pahaa+oloa?
26.03.2017 20:40
Vielä+useasti+on+irvailtu,+että+miten+on,+montakos+sapatinrikkojaa+olet+kivittänyt?+Tähän+voisin+vastata,+että+montakos+avionrikkojaa+olet+itse+kivittänyt.+Kuolemanrangaistukseen+pätee+Jeesuksen+opetus,+hän+joka+on+synnitön+heittäköön+ensimmäisen+kiven.
26.03.2017 20:38
Lisäksi+väitetään,+että+sapattikäsky+annettiin+vain+juutalaisille.+Tähän+voi+vastata,+että+annettiinko+kymmenen+käskyä+vain+juutalaisille?+Lisäksi+sapatti+annettiin+jo+luomisessa,+ennen+kuin+maailmassa+oli+ainuttakaan+juutalaista.+Jesajan+mukaan+sapattia+viettävät+muukalaiset+tuhatvuotisessa+valtakunnassa+(Jes.+56:6-7)+ja+jo+2.+Moos.+20+mukaan+sapatti+annettiin+myös+muukalaisille.
26.03.2017 20:33
Kirjoitat+tosiaan+paljon+ja+ohi+aiheen,+miksi+et+aloita+uutta+ketjua?
26.03.2017 19:46
Huomaa+alkukielen+mukaan+"Minä+panen+Toorani+heidän+sisimpäänsä",+joten+kyllä+kyse+on+siitä+että+Mooseksen+laki+tulee+uskovan+sydämeen.+613+käskyä+on+juutalaisten+traditiota,+kuka+on+laskenut+että+niitä+on+juuri+613?+Suosittelen+edelleen+että+aloitat+uuden+ketjun+aiheesta,+koska+tämän+ketjun+aiheena+on+sapatti.+Olet+mielestäni+floodannut+foorumia+ohi+aiheen+mielipiteilläsi+jo+riittämiin.
26.03.2017 19:45
Jeesus+pyhittä+sapatin,+ja+meidän+tulee+seurata+Jeesuksen+esimerkkiä.+Emme+voi+tulkita+kymmenen+käskyn+käskyä+"Muista+pyhittää+sapatinpäivä"+hengellisesti,+ikään+kuin+saisimme+tehdä+töitä+sapattina,+kunhan+on+lepo+Herrassa.
>>+Tiedäthän+sen,+että+ihminen+voi+uudessa+liitossa+syödä+esim.+porsaanlihaa?+<<
Missään+kohtaa+Raamattua+ei+anneta+lupaa+syödä+sianlihaa,+ei+uudessa+eikä+vanhassa+liitossa.+Mutta+tämä+menee+jo+ohi+aiheen,+joka+on+sapatti.
26.03.2017 19:39
Ketjun+aihe+on+sapatti,+nyt+olet+flodannut+foorumia+samalla+viestillä+useita+kertoja,+mikä+on+jo+suomi24+sääntöjen+vastaista.+Suosittelen+että+aloitat+uuden+ketjun+aiheesta,+minä+en+tästä+jaksa+enempää+vängätä+täällä.
26.03.2017 19:35
Raamattu+kertoo,+että+lopun+aikoina+tulee+laittomia+ihmisiä:
”Älkää+antako+kenenkään+vietellä+itseänne+millään+tavalla.+Sillä+se+päivä+ei+tule,+ennenkuin+luopumus+ensin+tapahtuu+ja+LAITTOMUUDEN+IHMINEN+ilmestyy,+kadotuksen+lapsi,+tuo+vastustaja,+joka+korottaa+itsensä+yli+kaiken,+mitä+jumalaksi+tai+jumaloitavaksi+kutsutaan,+niin+että+hän+asettuu+Jumalan+temppeliin+ja+julistaa+olevansa+Jumala.+Sillä+LAITTOMUUDEN+SALAISUUS+on+jo+vaikuttamassa;+jahka+vain+tulee+tieltä+poistetuksi+se,+joka+nyt+vielä+pidättää,+niin+silloin+ilmestyy+tuo+LAITON,+jonka+Herra+Jeesus+on+surmaava+suunsa+henkäyksellä+ja+tuhoava+tulemuksensa+ilmestyksellä,+tuo,+jonka+tulemus+tapahtuu+saatanan+vaikutuksesta+valheen+kaikella+voimalla+ja+tunnusteoilla+ja+ihmeillä+ja+kaikilla+vääryyden+viettelyksillä+niille,+jotka+joutuvat+kadotukseen,+sentähden+etteivät+ottaneet+vastaan+rakkautta+totuuteen,+voidaksensa+pelastua.”+(2.+Tess.+2:3,4,7-10)
"Ei+jokainen,+joka+sanoo+minulle:+'Herra,+Herra!',+pääse+taivasten+valtakuntaan,+vaan+se,+joka+tekee+minun+taivaallisen+Isäni+tahdon.+Moni+sanoo+minulle+sinä+päivänä:+'Herra,+Herra,+emmekö+me+sinun+nimesi+kautta+ennustaneet+ja+sinun+nimesi+kautta+ajaneet+ulos+riivaajia+ja+sinun+nimesi+kautta+tehneet+monta+voimallista+tekoa?'+Ja+silloin+minä+lausun+heille+julki:+'Minä+en+ole+koskaan+teitä+tuntenut;+menkää+pois+minun+tyköäni,+te+LAITTOMUUDEN+tekijät'."+(Mt.+7:21-23)
26.03.2017 13:52
>>+Ja+nämä+samat+apostolit+opettivat+että+pakanoiden+ei+tarvitse+noudattaa+Mooseksen+lain+kirjasta+muuta+kuin+neljää+käskyä+(Apt+15:28-29),+mutta+sen+lisäksi+tietysti+myös+rakkauden+käskyä+ja+kymmentä+käskyä.+<<
Miksi+Jaakob+jatkaa+"Sillä+Mooseksella+on+ammoisista+ajoista+asti+joka+kaupungissa+julistajansa;+luetaanhan+häntä+synagoogissa+jokaisena+sapattina."?
Missä+kohtaa+apt+15+sanotaan,+että+myös+kymmenen+käskyä+kuuluu+noudatettavien+käskyjen+joukkoon,+jos+ainoastaan+nuo+neljä+tuli+ottaa+Mooseksen+laista?
Missään+kohtaa+apt+15+ei+sanota+että+"älkää+noudattako+Mooseksen+lakia".+Mooseksen+laki+ei+ole+Raamatussa+kertaakaan+kuvattu+raskaana+taakkana,+siksi+raskas+taakka+ei+viittaa+tässä+Mooseksen+lakiin.+Laki+ei+ole+Raamatun+mukaan+raskas+taakka:
”Sillä+tämä+käsky,+jonka+minä+tänä+päivänä+sinulle+annan,+ei+ole+sinulle+vaikea+täyttää+eikä+liian+kaukana.+Se+ei+ole+taivaassa,+eikä+sinun+tarvitse+sanoa:+‘Kuka+nousisi+meidän+puolestamme+taivaaseen+noutamaan+sen+meille+ja+julistaisi+sen+meille,+että+me+sen+täyttäisimme?’+Se+ei+ole+meren+takana,+eikä+sinun+tarvitse+sanoa:+‘Kuka+menisi+meidän+puolestamme+meren+taakse+noutamaan+sen+meille+ja+julistaisi+sen+meille,+että+me+sen+täyttäisimme?’”+(5.+Moos.+30:11-13)
++++”Sillä+rakkaus+Jumalaan+on+se,+että+pidämme+hänen+käskynsä.+Ja+hänen+käskynsä+eivät+ole+raskaat”+(1.+Joh.+5:3)
26.03.2017 13:50
Nuo+neljä+käskyä+olivat+tärkeitä,+jotta+pesäero+pakanuuteen+tulisi+selväksi.+Rakkauden+kaksoiskäsky+ja+kymmenen+käskyä+kuuluvat+Mooseksen+lakiin,+joten+sinun+näkemyksesi+mukaan+ne+on+mitätöity.+Kirjoitat+että+oli+itsestään+selvää+että+kymmenen+käskyä+kuuluvat+noudatettavien+käskyjen+piiriin,+itsestään+selvää+oli+että+laista+ei+katoa+pieninkään+kirjain.+Miksi+sorrut+ad+hominem+argumenttiin?+Anna+asioiden+tapella,+äläkä+ala+syyttelemään+kellä+on+Pyhä+Henki+ja+kellä+ei+ole.
26.03.2017 13:20
”Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa.”+(Mt.+5:17-19)
26.03.2017 13:10
>>+Tässä+käsiteltiin+KAIKKIA+Mooseksen+lain+käskyjä+ja+lihan+ympärileikkausta,+niin+että+VAIN+ja+AINOASTAAN+nämä+LAIN+KIRJAAN+kirjoitetut+käskyt+velvoittavat+uuden+liiton+kristittyjä.+Muut+LAIN+KIRJAN+käskyt+eivät+velvoita+meitä.+Meidät+on+vapautettu+niitä+noudattamasa+ja+ne+olivat+RASKAS+KUORMA+myös+juutalaisille,+niin+kuin+Pietari+oikein+sanoi.+<<
Jos+lain+kirjasta+vain+nämä+neljä+koskevat+kristittyjä,+silloin+kymmenen+käskyä+ja+rakkauden+kaksoiskäsky+eivät+velvoita+kristittyjä.+Missään+kohtaa+Raamattua+ei+sanota,+että+Mooseksen+laki+olisi+raskas+kuorma,+Pietari+tarkoittaa+kuormalla+siis+jotain+aivan+muuta.
26.03.2017 12:57
Paavali+noudatti+Mooseksen+lakia+kuolemaansa+asti:
”Ota+ne+luoksesi+ja+puhdista+itsesi+heidän+kanssansa+ja+maksa+kulut+heidän+puolestaan,+että+he+saisivat+leikkauttaa+tukkansa;+siitä+kaikki+huomaavat,+ettei+ole+mitään+perää+siinä,+mitä+heille+on+kerrottu+sinusta,+vaan+että+sinäkin+vaellat+lain+mukaan+ja+noudatat+sitä.”+(Apt.+21:24)
”Mutta+sen+minä+sinulle+tunnustan,+että+minä+sitä+tietä+vaeltaen,+jota+he+lahkoksi+sanovat,+niin+palvelen+isieni+Jumalaa,+että+minä+uskon+kaiken,+mitä+on+kirjoitettuna+laissa+ja+profeetoissa,+”+(Apt.+24:14)
”Minä+en+ole+mitään+rikkonut+juutalaisten+lakia+enkä+pyhäkköä+enkä+keisaria+vastaan”+(Apt.+25:8)
”Miehet,+veljet!+Vaikka+en+ole+mitään+tehnyt+kansaamme+tai+isiemme+tapoja+vastaan,+annettiin+minut+kuitenkin+Jerusalemista+vankina+roomalaisten+käsiin”+(Apt.+28:17)
Meillä+ei+ole+Raamatussa+ainuttakaan+ilmoitusta+siitä,+että+apostolit+olisivat+missään+kohtaa+rikkoneet+Mooseksen+lakia,+vaan+he+kaikki+noudattivat+sitä.+He+kaikki+noudattivat+Jeesuksen+opetusta+siitä,+että+laista+ei+katoa+pieninkään+kirjain.
26.03.2017 12:53
Raamatun+käskyt+tulee+erottaa+rabbien+perinnäissäädöksistä.
26.03.2017 12:42
Raamatussa+ei+ole+mitään+kieltoa+käyttää+sähkölaitteita+sapattina,+kyse+on+rabbien+perinnäissäännöstä,+joita+kristittyjen+ei+tule+noudattaa.+Onko+mielestäsi+kymmenen+käskyn+noudattaminen+orjuutta?
25.03.2017 22:30
En+ole+kirjoittanut+"mene+hoitoon".+Laitappa+linkkiä+kommenttiin,+missä+olen+noin+sanonut.+Liikuttavaa+että+loukkaannut+tuollaisesta,+ottaen+huomioon+miten+itse+haukut+muita+ihmisiä.
25.03.2017 21:12
Oletko+kuullut+sanontaa+"asiat+tappelee,+ei+ihmiset".+Jos+et+tykkää+aiheesta,+ei+ole+pakkoa+lukea+saati+kommentoida+tänne.+Jos+olet+jostakin+eri+mieltä,+voit+perustella+kantasi+Raamatulla.
25.03.2017 20:47
>>+Huomaappa+todellisuus,+miten+ihmistä+epävermentaa+JUMALAN+laki+ja+sen+kanssa+piehtaroimien.+<<
Raamatun+mukaan+Jumalan+lain+kanssa+piehtaroiminen+ei+tee+oloa+epävarmaksi:
"Herran+laki+on+täydellinen;+se+virvoittaa+sielun.+Herran+todistus+on+vahva,+se+tekee+tyhmästä+viisaan.+Herran+asetukset+ovat+oikeat,+ne+ilahuttavat+sydämen.+Herran+käskyt+ovat+selkeät,+ne+valaisevat+silmät."+(Ps.+19:7,8)
25.03.2017 20:37
Sinun+mielipiteesi+on+jo+tullut+kyllin+selväksi.+Mitä+saavutat+kirjoituksillasi,+muuta+kuin+purat+pahaa+oloasi?
25.03.2017 20:23
Jeesuksen+mukaan+laista+ei+katoa+pieninkään+kirjain+ja+Paavali+vahvistaa+lain:+"Teemmekö+siis+lain+mitättömäksi+uskon+kautta?+Pois+se!+Vaan+me+vahvistamme+lain."+Paavalin+pointti+on+nimen+omaan,+että+teemmekö+siis+lain+mitättömäksi?+Olet+aika+mestari+vääristämään+kirjoituksia.
25.03.2017 20:09
828 / 845