Miten saada vanhemmat suostumaan koiraan?

haluankoiran

eli olen ihan pienestä asti halunnut koiraa (olen nyt 16) ja haluaisin todella kovasti koiran ja olisin valmis huolehtimaan siitä ja käyttämään lenkeillä mutta vanhempani eivät innostu asiasta, joten jos jollain olisi kivoja vinkkejä joilla saisin vanhempani suostuteltua. :)

89

8113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitten kun...

      hei. Olet jo sen verran "vanha" että ymmärtänet ettei kiraa ole hyvä ottaa talouteen jossa kaikki eivät sitä ole halukkaita ottamaan :( niin kurjaa kuin se tietenkin onkin, kuitenkin on väärin koiraa kohtaan jos siitä eivät kaikki pidä.. yleensä tuollainen tilanne tietää ongelmia.

      Sinulla ei ole enää montaa vuotta kun muutat omaan talouteen, ja voit sitten ottaa koiran kun elämäsi on vakiintunut, sinullahan on vielä opiskelut edessä..tai vasta alkaneet, voi olla muuttoja, johon sitten koiraa ei mahdollisesti voikaan ottaa mukaan.. mihin sitten laittaisit koiran? jäisi vanhemmillesi, menisi piikille tai kiertoon?

      En väitä ettet pystyisi huolehtimaan koirasta, itselläni ollut omia koiria vuosia, ensimmäinen ihan oma 5vuotiaana, tietenkin vanhemmat olivat silloin päävastuussa.. meidän kotona on aina ollut harrastuskoiria., joten tiedän että nuoretkin voivat vastuuta koirasta kantaa hyvin. Kuitenkin tiedän että koirat ovat monen vuoden sitoomus, jonka olemassa olo pitäisi ottaa huomioon seuraavat 10-15vuotta eteenpäin.. Moniko nuori voi sanoa 16vuotiaana missä on 5vuoden päästä?

      joten sinuna odottaisin vaikka kuinka tuskallista olisi :) koita lohtuna perustaa tuttujesi/sukulaisten koirille yhdenihmisen hoito rinki= eli käyt heidän menojen aikana hoitamassa koiria, heidän kotonaan, jolloin vanhempasi eivät voi sitä vastustaa

      • KissaUkkoLaatikolla

        Komppaan sinua, minä en saanut nuorena kissaa ja nyt niitä näin -50 vuotiaana on 8kpl, oli lopulta oikein odottaa koska vauhti oli aikaisemmin aika suurta. Ei tarkoita että sinulla olisi, mutta koira on iso sijoitus rahallisesti ja varsinkin silloin kun lääkärissä käydään, ne ovat asioita joita pitää miettiä. Olen samaa mieltä edellisen kanssa, itsenäisty ja rakenna oma elämä ja ota sitten siihen se koira mukaan kun aika on sopiva ja varma.


    • dog hater

      Sano heille, ettet aio hankkia ainakaan mitään tappajakoiraa. Ja että osaat kyllä itse alistaa koiran tottelemaan.

      • ...

        Eikä koiria alisteta tottelemaan


      • oppipiski

        myöhässä tulee, mutta jos aloittaja lukee, niin ehkä tajuaa, ettei ollut silloin ei vielä valmis ottamaan koiraa , koska aikoi vain alistaa ja kurmuuttaa, koira OPETETAAN ELI KOULUTETAAN tottelevaiseksi, pääsääntöisesti positiivisen vahvistamisen eli palkkioden avulla. Toivottavasti kävit joillakin koirakoulun kursseilla katsomassa koirien opetusta ennen koiran ottamista


    • 13+6

      Olen samaa mieltä henkilön kanssa joka neuvoo odottamaan omaan kotiin muuttoa ja elämän vakiintumista :), sitten on koirallekin helpomaa ettei tarviste alkaa muuttamaan.

      • Love dogs...

        Näin on. Sekin on eläinrakkautta, olla ottamatta koiraa hänen omaksi parhaakseen.


    • nomutkujoo

      Oho, tää keskustelu on aika vanha. Mutta en millään voi olla jakamatta mielipidettäni aisasta.
      Ikää sulla ainakin riittäisi koiraan, mutta silti olet kohta jo 18 vuotias, eikö kannataisi muutenkin harkita ostaa vasta koira sitten kun olet sen ikäinen? Koirat kiintyy omistajiinsa, ja jos teidän perhe sellaisen hankkisi, se olisi sille varmaan kauheaa, jos vaikka tulisi sitten sinun mukaasi kun muutat omaan kotiin, ja ei enää näkisi vanhempiasia useasti enää.
      Itsekkin mietin kun hankimme koiraa että se varmaan kiintyy minuun, mutta se kiintykin äitiini, tottakai se rakastaa kaikkia, mutta seuraa äitiäni 24/7 ja ikävöi sitä aina arkisin.
      Muutenkaan koiran kanssa pentuaika on aika kaameaa, oppiminen aina ei ole kovin helppoa, sinun on omisettava kunnon hermot, ja aikaa senkin edestä. Koiraa oitää oppia ymmärtämänään. Jos ett hanki jotain pientä lyhyt karvaista koiraa, jonka ruokinta ja lenkittäminen ja turkinhoito on helppoa, se voi olla melko vaikeaa koiran kanssa. Itse hankimme portugalivesikoiran joka on todella kiva, kun se on trimattu, ja lenkitetty kaksi tuntia, jolloin se on saannut juosta pellolla lelun perässä, puuhailla koirapuistossa ja kävellä vähintään tunnin, kun on saannut ruokansa.
      Myös on poikkekuksia kuten korvien nppiminen ja peseminen, turkin peseminen, trimmaus, sekä muutenkin koira kaipaa sisätiloissa huomiota, ja leikkiä.
      Pentuaika oli kamala. Joka aamu herätessäsi odotti yllätys, kun ei se ollut sisäsiisti, muutenkin piti opettaa sille oma nimi, ja perus käskyt. Jotkut meni helposti, mutta jotkut taas pinnalisen vaikeasti. Joskus koiran kanssa menetti hermot mutta ei sille väkivaltasuutta saisi näyttää. Myös vesikoiraa pitäisi käydä uittamassa.

      Kuitenkin otimme sen, sillä se rauhoittuu puolitoistavuotiaaksi, ja silloin se ei edes huomiota kaipaa ihan niin paljoa. Muutenkin vaikka lista kuulosti kaamelata, on rodussa paljon muutakin ihanaa.
      Ja koirissa muutenkin, kotona ei tarvitse olla yksin kotona, ei ole tyslää, joku jolle puhua, vaikka ei ymmärtäisikään, hyvä ystävä, ja aina on joku syy, miksi herätä unestasi sekin on ihan hauskaa, herätä siihen kun koira tulee nuolemaan "tahdon ulos" - ilmeellä.

      Itse kerroin, luin ja kaikkea mahdollista vanhempieni edessä, lenkkeilin, ulkoilin ja kaikkea muuta.
      Ja ofc puhuin kokoajan koirista, ja kirjastotkin tyhjenki koira puolesta aina kerran viikossa.

    • kikkelitonttu

      Olen neuvoton!

    • koira kulta

      Olen 8v ja haluaisin koiran mutta äiti ja iskä ei vät ole kiinnostuneita. Jos jollain olis apuvoimia niin olis kiva saahaniitä, koska en haluais olla ilman lemmikkii!

      • läksyt enin

        Hanki hamsteri. Tai hae tavaratalosta joku karvainen lelukoira.

        Sulla on erittäin fiksut ja viisaat vanhemmat.


      • koira kulta
        läksyt enin kirjoitti:

        Hanki hamsteri. Tai hae tavaratalosta joku karvainen lelukoira.

        Sulla on erittäin fiksut ja viisaat vanhemmat.

        läksyt enin jos puhut mullenii mulla on jo ollu hamsteri ja miks olisin tässä sivulla jos en haluis koiraa


      • koira rakas
        läksyt enin kirjoitti:

        Hanki hamsteri. Tai hae tavaratalosta joku karvainen lelukoira.

        Sulla on erittäin fiksut ja viisaat vanhemmat.

        haluaisin koiran mutta äiti haluuaa koiran vasta kun muutamme isoveljeni on yli 20 v eikä hän meinaa muuttaa asumme rivitalossa miten saisin äidin hyväksymään koiran naapureilla on myös koiria ja meidän muut lemmikit eivät pelkää jos koira haukkuu voisiko kukaan antaa neuvoja


      • 888
        koira kulta kirjoitti:

        läksyt enin jos puhut mullenii mulla on jo ollu hamsteri ja miks olisin tässä sivulla jos en haluis koiraa

        Kukaan ei väittänyt ettet haluaisi, on kyse siitä että 8 vuotias ei ole tarpeeksi vanha kantamaan vastuuta koirasta. Koirat vaativat paljon aikaa ja vaivaa ja usein käy niin että lapsi siihen kyllästyy jossain vaiheessa kun harrastukset ja kaverit tulevat edelle.


      • 2332
        888 kirjoitti:

        Kukaan ei väittänyt ettet haluaisi, on kyse siitä että 8 vuotias ei ole tarpeeksi vanha kantamaan vastuuta koirasta. Koirat vaativat paljon aikaa ja vaivaa ja usein käy niin että lapsi siihen kyllästyy jossain vaiheessa kun harrastukset ja kaverit tulevat edelle.

        Olen 11v tyttö ja minulla itsellä ei ole koiraa, mutta haluaisin. Luokkalaisellani on oma koira ja siittä huolehtii ihan itse. Jos on oikeasti vastuullinen niin koira ei ole mikään ongelma.


      • Anonyymi

        En saa ikinä koirAA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En saa ikinä koirAA

        En mäkää


      • Anonyymi

        Minäki halusin koiran mutta en saanut. Joten aloin ehdottamaan muita lemmikeja esimerkiksi niin kuin marsu. Ja nytten meillä on niitä kolme!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En mäkää

        Sama


    • suomenlapinkoira1

      Olen 12v ja haluaisin koiran. Isällenihän se käy, mutta äiti sanoo jatkuvasti,että mietitään asiaa. Ei se kyllä siitä ikinä halua puhua ): Olisiko kenelläkään vinkkejä miten saan äitini suostumaan koiraan?

      • ErkkiM3rkki

      • Anonyymi

        Minulla on sama ongelma


      • Anonyymi

        Minulla on sama ongelma


      • Anonyymi

        Minulla on sama ongelma


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on sama ongelma

        No mulla on sama


    • ♥Dogs♥

      Näytä sille söpöjä koiran kuvia ja videoita mun äidin sydän sulaa kun se näkee niitä . Meille tulee koira koska me muutetaan muuten ei tulis. Joten en voi muuten auttaa..

    • Minsku

      Moi, mä oon 10vee ja mul on ihan sama juttu, mä vaa jankkaan ja sitte vanhemmat ei jaksa kuunnella ni ne aattelee et ku ne ei jaksa sitä jankkaamist ni ne ostaa koiran. ;)

      • 331

        Kuule Minsku-kulta. Oletko varma ettet tuota jankkaamista harrastaessasi vaan istu kotiarestissa seuraavaa kymmentä vuotta? Suuntaa tarmosi mieluummin koulunkäyntiin kuin isin ja äiskän kiusaamiseen. Ok?


      • TYKKÄYS JA SYDÄN!!!!
        331 kirjoitti:

        Kuule Minsku-kulta. Oletko varma ettet tuota jankkaamista harrastaessasi vaan istu kotiarestissa seuraavaa kymmentä vuotta? Suuntaa tarmosi mieluummin koulunkäyntiin kuin isin ja äiskän kiusaamiseen. Ok?

        Mä oon kolme vee ja HALUUN saksanpaimenkoiran!!!


      • OMAMP

        minun oma siskoni jankkasi sitä ettää haluaa oman koiran kun lopulta sai niin noin vuoden päästä hän kyllästyi ps:hän oli 11v koiran yllä pitäminen oli vain liian rankkaa hänelle


      • Anonyymi
        TYKKÄYS JA SYDÄN!!!! kirjoitti:

        Mä oon kolme vee ja HALUUN saksanpaimenkoiran!!!

        et kyllä varmasti ole😂


    • Haluun koiran kans

      Minä olen 13v poika joka haluaisi koiran. Keski kokoinen esim..saksanpaimenkoira.
      Meillä ei ole muuta ongelmaa muuta kuin että äiti ei halua koiraa koska hän luulee että passittaisin koiran hänelle,mutta silti hän sanoi että hän tietää että minä huolehtisin koirasta hyvin mitä hän tarkoitti......ei siinä ole järkeä vastatkaa ja kertokaa mitä äiti oikein tarkoitti tai mitä hän oli vailla.

      • Jormagg

        No kysy sitä siltä äitiltä että mitä se tarkotti... ja kai olette puhunut ihan kunnolla sen äitin kanssa siitä koiran ottamisesta onhan siinä kuitenkin iso vastuu.. Että se ei luule et se oli joku päähänpisto ja silloinhan se koira varmaa vanhempien hoitoon menisikin. Saksanpaimenkoira on muutes hieno rotu


    • Minä kadun

      HUOM, LUE TÄMÄ!! Mä halusin aikanaan ihan hirveesti koiran ja lopulta vanhemmat suostuivat siihen. Siitä on nyt viisi vuotta ja mä kadun ihan hirveesti sitä että halusin koiran... Siitä on kauheasti vaivaa (sillä mm. just todettiin yksi sairaus joka ei ikinä parane) ja se on todella hankalaluonteinen koira!! Et voi tietää millaista se on ennen kuin olet kokenut.

      Myös matkustaminen - edes yhden yön reissu - on todella hankalaa ellei joku tuttava suostu hoitamaan. Ja jos vie koiran hoitolaan niin sehän maksaa runsaasti.

      • Lue tämä :)

        Minkä rotuinen koiranne on? Luulen ainakin että se oli teidän ensimmäinen koiranne. Silloin kannattaa ottaa helppohoitoinen joka sopii ensimmäiseksi koiraksi. Kaikki rodut tarvitsevat kuitenkin palon huolenpitoa ja huomiota. Tarkoitin että esimerkiksi pieni koirarotu (esim. chihuahua, cavalier king charles spaniel) tarvitsee paljon vähemmän ulkoilutusta kun esimerkiksi husky tai collie. Kannattaa miettiä pystyykö/haluaako ulkoiluttaa koiraa 30min vai 1-2h. Turkinhoitoakin kannattaa miettiä. Mieti näitä kysymyksiä! - Onko sinulla aikaa ulkoiluttaa koiraa? - Ehditkö viettää aikaa koiran kanssa? (Leikkiä ja kouluttaa) - Onko teillä varaa koiran tarpeisiin (Esim. ruokaan, juomaan, tavaroihin) Näitä kysymyksiä riittäisi varmasti maailman ääriin, mutta voit miettiä ainakin näitä. Mieti rotua tarkkaan ja käy ehdottomasti tällä sivulla kokeilemassa tietosi ja katsomaan mikä rotu sopii sinulle! :) www.koiranomistajanperuskurssi.fi


      • touholiini
        Lue tämä :) kirjoitti:

        Minkä rotuinen koiranne on? Luulen ainakin että se oli teidän ensimmäinen koiranne. Silloin kannattaa ottaa helppohoitoinen joka sopii ensimmäiseksi koiraksi. Kaikki rodut tarvitsevat kuitenkin palon huolenpitoa ja huomiota. Tarkoitin että esimerkiksi pieni koirarotu (esim. chihuahua, cavalier king charles spaniel) tarvitsee paljon vähemmän ulkoilutusta kun esimerkiksi husky tai collie. Kannattaa miettiä pystyykö/haluaako ulkoiluttaa koiraa 30min vai 1-2h. Turkinhoitoakin kannattaa miettiä. Mieti näitä kysymyksiä! - Onko sinulla aikaa ulkoiluttaa koiraa? - Ehditkö viettää aikaa koiran kanssa? (Leikkiä ja kouluttaa) - Onko teillä varaa koiran tarpeisiin (Esim. ruokaan, juomaan, tavaroihin) Näitä kysymyksiä riittäisi varmasti maailman ääriin, mutta voit miettiä ainakin näitä. Mieti rotua tarkkaan ja käy ehdottomasti tällä sivulla kokeilemassa tietosi ja katsomaan mikä rotu sopii sinulle! :) www.koiranomistajanperuskurssi.fi

        Ei pidä paikkaansa, että chiuahua tarvitsi vähemmän liikuntaa kuin esimerkiksi collie. Chihu ei ole mikään kassikoira, vaikka joillakin on se käsitys. Minun chihuani tekee 3 tunnin lenkkejä päivittäin. Eli ei pidä mainostaa chihua miksikään kassikoiraksi.


    • nitskupipsu

      moi minkälaistarotua haluaisit? ja joshaluat koiran melkein omalle vastuullekanttii ankkia cokkerspanieli. Itekkin haluun oman koiran mutta meilla on jo 3 pyreneittenmastiffia ja saan ehkä oman koiran.

    • Lue! :)

      Minäkin olen jo pitkään halunnut koiraa. Olen vasta nuori, mutta minunkin ikäinen voi tajuta että koirasta on paljon vaivaa. Olen alle 15v. Olen kysynyt usein äidiltäni koiraa ja vakuuttanut että pystyn hoitamaan sitä. Näyttänyt kuvia, videoita, kertonut mitä tiedän koirista.. Olen tehnyt kaikkeni että saisin koiran! Perheeni ei kuitenkaan halua koiraa ja minun pitää vain hyväksyä se ja ajatella että kun olen aikuinen niin voin ostaa koiran jos haluan. En kuitenkaan halua ajatella niin vaan kysyn kutenkin heiltä sitä asiaa usein toivoen että he muuttaisivat mieltään. Toivoa, haaveilla ja kysyä voi aina kaikkea, mutta en alkaisi niin sanottuun "kinuamiseen" koska se ei tuota tuloksia koiran suhteen. Riidan se voi aina kuitenkin aiheuttaa. On parempi tapa keskustella asiasta ja kysyä miksi he eivät halua koiraa. Minusta aikuisten vastaus "Se pitää viedä kolme kertaa päivässä ulos!" tai joku vastaava on hyvin huono vastaus aikuiselta. En usko että se on ainut huono asia koirassa heidän mielestä. Muistakaa että kyllä te vielä sen koiran saatte! :) Ps. Voitte myös kysyä vanhemmiltanne hoitokoiraa!

      • (Tiedän olen varmaan 2v jäljessä.) Aivan sama juttu😶 Olen 12v ja hirveä koirakuume. Äidille kaikki kuvat ja tekstit näytän, faijaa ei kiinnosta pätkääkään.
        Minä etsin kaiken tiedon, ulkoilutan naapureiden koirat, ärsyynnyn entisestään jne.
        Faija tykkää koirista mutta ei halua: maksaa sentin puolikastakaan, ulkoiluttaa hoitaa, oikeastaan ei mitään...😨.
        Äiti nyt varmaan pystyisi jotain satunnaista ulkoilutusta ja hoitoa.
        Sisko luultavasti voisi, mutta ei etsi mitään tietoa tai tee mitään asian eteen.


      • Anonyymi

        kiitos hoitokoira ideasta! Ainakin minun vanhempien syy siihen ettei meillä ole koiraa on että "kyllästyt siihen!" "hamsteri on tarpeeksi" (omistan hamsterin) "olen allerginen" Olen vähän saanut käännettyä vanhempieni päätä sanomalla "ei muista eläimistä kun koirista ole seuraa ja sitäpaitsi enkö ole tarpeeksi kypsä?" tai juoksemalla itkien omaan huoneeseen (tekoitkien) auttaa että kertoo vanhemmille että on valmis ottamaan IISON vastuun ja että on hakenut tietoa jne jne... eikä koirat ole rapsutettavia kavereita (toki niitäkin) vaan (ja) niitä pitää hoitaa... en ole asiantuntija mutta sanon että kärsivällisyyttä, otat asian esiin monen vuoden päästä jossei vanhemmat (jo) helly :)


    • Dogs

      Mä oon 13v ja oon halunnu koiraa niin kauan kun muistan nyt vuoden sisällä mun koiran halu on vaan niinku noussu huippuun.
      No isälläni on kyl ollu koiria koko lapsuutensa ajan ja mun mummokin kysyy aina kun nähdään "millos teille on koira tulos" ja äitille no se ei mitenkää erityisesti oo kinnostunu mut ei se sitä vastaankaa oo. Hoidan kaikkien meijän naapureidenkin koiria varmaan joka päivä.

      No kun kysyn että voitaisiinko me ottaa koira vastaus on tämä "no meillähän on kissa" tai "ei mulla ole aikaa hoitaa myt sitä"
      Sit mä kysyn et entä jos mä hoidan sitä. Vastaus on kuitenkin "et sä kyitenkaan jaksa" tai "se kuitenkin siirtyy meille"
      Mutta aisa ei todellakaan ole näin. Eihän ne voi tietää kun ei meillä koskaan ole koiraa ollut. Oon kysyny et voisko meille joskus edes tulla koira hoitoon ne vastaa ehkä joskus.

      Mulla kyllä on aika paljon harrastuksia mutta mun kesät on pelkkää tylsistymistä. Olen todellakin valmis vähentämään urheiluharrastuksiani jos vain saisin koiran. Mut isälleni se ei käy

      Isäni sano et joo saat koiran jos maksat kaikki sen kulut itse. Ni rahat mul just riittäis koiraan rokotuksineen mutta entäs kaikki muu tarvittava;-(.

      Mua harmittaa kamalisti kun ne sanoo et etkö muka oo tyytyväinen kissaan. Olen tottakai mutta koira on eriasia. Haluaisin koiran jonka kanssa saisin harjoitella kaikenlaista ja harrastaa vaikka mitä. Touhuaisin sen kanssa kokopäivän ja kävisin pitki metsälenkkejä. kouluttaisin sen loistokoiraksi ja kaikkea mutta ei.

      Kertokaa mitä mä voisin tehdä tössä tilanteessa.

      • 4812

        No tuota, jos kerran jo nytkin hoidat lähes kaikkien naapureiden koirat, niin kannattaisiko jatkaa samaa rataa kun tilanne on mikä on? Siis mieti, naapurisi ovat kouluttaneet kovalla työllä ja vaivalla koiran jota voit hoitaa ilman kummempia kysymyksiä. Voit leikkiä ja pelata sekä käydä ulkoiluttamassa niitä aina kun haluat ja yleensä juuri silloin kun se sinulle sopii.
        Jos taas koira on sinun, pitää se ulkoiluttaa satoi tai paistoi, oli hellettä tai 30oC pakkasta ja se on tehtävä monta kertaa päivässä. Siitäkin huolimatta että sinulla olisi muutakin tekemistä.
        Ja tosiaan tuo koulutus se vasta hankalaa hommaa kuule on jos satutkin saamaan karvakamun joka onkin hankala luonteeltaan. Ellei kykysi kouluttajana riitäkään niin teillä on kulmakunnan kauhupiski eikä kaverisi edes uskalla tulla teille kylään kun koirasi roikkuu hampaillaan lahkeissa ja hihoissa tai pahimmillaan antaa hampasta niittiä oikein urakalla.
        Koiran kouluttaminen suunnilleen varmaksi kestää kolme vuotta, eli siihen saakka kun se tulee oikeasti aikuiseksi. Senkin jälkeen sitä opittua ylläpidetään jatkuvasti.
        Oikeasti koira on parhaassa iässä vasta 8-10 vuotiaana, jolloin se, mikäli koulutus on onnistunut, suorastaan sulautuvat omistajansa kanssa kuin yhdeksi persoonaksi. Eli omistaja saa koiran toimimaan lähes ajatuksen voimalla.

        Jos naapurisi ovat jo tehneet raskaimman työn valmiiksi, niin nauti sinä nyt heidän työnsä tuloksista. Kun kerran luvan olet saanut.


    • Jaari

      Mun vanhemmilla ei oo ongelma jos meillä kotona on koira mutta eläin lääkäri on ongema ei oo varaa laskuihin

    • Koiranomistaja

      Kannattaa osoittaa vastuutasi esimeriksi lukemalla koirista erittäin paljon ja mahdollisesti tehdä töitä esimerkiksi alkaa pesemään koiria piäntä rahaa vasten
      PS:sain oman koiran hoitamalla muiden sukulaisten koiria

      • Anonyymi

        Tulee tosi myöhässä, mutta hoidan sukulaisten koiria noin 2-6kk putkeen enkä saa silti omaa koiraa:(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulee tosi myöhässä, mutta hoidan sukulaisten koiria noin 2-6kk putkeen enkä saa silti omaa koiraa:(

        Sama.


    • Surullinenkoirahullu

      Mä oon nyt 12v ja haluaisin koiran. Oon koko ikäni halunnut koiraa mutta äiti ja pikkusisko ovat allergisia joten en saa.Tämä on ihan epäreilua😒

    • Onomono

      Minun piti vingua koiraa 6pv kunnes iskä suostui lukemaan niistä lisää ja äiti tutkimaan hyviä rotuja siitä sitten n. Kuukausi niin meillä olikin jo ihana labradorinnoutajan pentu sellainen ihana musta karva pallo nyt siitä on 13pv ja elän ihanan koiran kanssa💝💝

      • tiia29

        Hyvin ärsyttävää, että ette miettineet melkein yhtään koiran ottoa, vaan menitte melkein suoraan vaan ostamaan koiran..


    • 12v

      Moi! Mä tiedän et tää on tosi vanha keskustelu mut kysyn silti. Eli oon 12v ja oon halunnut koiraa yli 5 vuotta. Meidän naapurissa on kennel ja oon monen vuoden ajan käynyt sielä lenkittämässä, pesemässä kai hoitamassa muutenkin koiria. Haluaisin Japaninpystykorvan ja olen katsonut kennelin valmiiksi josta koiran voisi hankkia. Äidilläni on ollut nuorempana samanlainen koira sekä isällä on ollut 2 labbista. Veljeni suostuvat koiraan ja minun sisko muuttaa lähiaikoina pois kotoa. Ongelmana on vaan se että isä haluaisi ison koiran ja äiti taas on allerginen. Olen lukenut paljon että ihmiset jotka ovat allergisia koirille oppivat "sietämään" omaa koiraa. Koira olisi koko perheen, mutta minä esim lenkitän eniten ja muuten hoidan, pesen jne... Eli kertokaa miten saan vanhempani suostumaan

    • Haluunkoiran

      Miten saisin koiran jota osaisin hoitaa ja leikkiä ja vaikka mitä mutta vanhempani sanovat vain: "No en voi luvata mitään kun se on aika iso juttu jos me sellanen hankittais". Oon koittanu näyttää koira videoita paljon ja kuvia äidilleni mutta en saa mitään vastausta vieläkään minulla on veli mutta haluan jotain aktiivisempaa ja jonka kanssa voi milloin vain tehdä jotain.

    • Koiranomistaja

      Lukekaa, lukekaa, lukekaa. Miettikää oikeesti kaikki mahdolliset ongelmat mitä voi tulla, miettikää paljonko siihen menee rahaa, miten hoidatte käytännönasiat. Miettikää tulevaisuuden kannalta mitä koiran kanssa teette. Jokaiseen ongelmaan tulee löytyä ratkaisu jo etukäteen. Sitten, kun suunnitelmassa ei ole juuri mitään aukkokohtaa, esitelkää se vanhemmillenne. Puhukaa kypsästi älkääkä kinutko, se vain pahentaa tilannetta. Harva noin nuori on kykenevä hoitamaan koiraa oikeasti, mutta poikkeuksiakin löytyy. Tutustukaa eri rotuihin, ja ottakaa sellainen, minkä kanssa on oikeasti mahdollisuus pärjätä. Tsemppiä!

    • Kokenutkoiranomistaja

      Noh, mä oon kokenut tän tilanteen mutta mä voin luvata että kyllä sun vanhemmat joskus siihen suostuu niinku mulki kävi pitää olla kärsivällinen ja tehdä töitä sitä varten.

    • koirakuume3

      Oon 11v ja haluisin niin koiran oon miettiny kleinspitz rotua mut äiti ja iskä sanoo aina et mä en jaksais huolehtia siitä vaikka se ei oo totta.

      • Kyllä yksitoistavuotias on tarpeeksi kypsä kantamaan paljonkin vastuuta, mutta ei ehkä vielä ymmärrä, kuinka tiukasti etenkin kerrostalossa asuva on koiraansa sidottu.

        Koiran omistaminen on melkein kuin vauvanhoitoa, paitsi että vauvaa ei tarvitse käyttää ulkona kävelyllä monta kertaa päivässä...

        Sinä voisit kysyä vanhemmiltasi saisitko ottaa kaverilta tai sukulaisilta koiran hoitoon vaikka viikonlopuksi, niin näkisit, kuinka paljon siinä on vahtimista, leikittämistä ja kävelyttämistä, pennun kouluttamisesta nyt puhumattakaan.

        Jaksaisitko sitä vuosikausia yksin, jos vanhempiasi ei kerta kaikkiaan kiinnosta?


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Kyllä yksitoistavuotias on tarpeeksi kypsä kantamaan paljonkin vastuuta, mutta ei ehkä vielä ymmärrä, kuinka tiukasti etenkin kerrostalossa asuva on koiraansa sidottu.

        Koiran omistaminen on melkein kuin vauvanhoitoa, paitsi että vauvaa ei tarvitse käyttää ulkona kävelyllä monta kertaa päivässä...

        Sinä voisit kysyä vanhemmiltasi saisitko ottaa kaverilta tai sukulaisilta koiran hoitoon vaikka viikonlopuksi, niin näkisit, kuinka paljon siinä on vahtimista, leikittämistä ja kävelyttämistä, pennun kouluttamisesta nyt puhumattakaan.

        Jaksaisitko sitä vuosikausia yksin, jos vanhempiasi ei kerta kaikkiaan kiinnosta?

        meillä on ollut koiria hoidossa 3-6kk putkee. Kykenen hoitamaan niitä aina. EN SAA SILTIKÄÄN KOIRAA:(


    • 123456789101112

      kattokaa täältä: kissanyrtti.blogspot.com/2011/05/nain-saat-vanhempasi-suostumaan.html

    • Anonyymi

      Mäkin haluisin koiran oon 12 nii oishan se kiva:3

    • Anonyymi

      Äitini ja issäni ei osta minolle koitanpentua joululahjaksi ollen jankanut asiasta kavan muta äiti ja issä sanovat,katsotan siten koun olet seitsämäntoista joten ataka minuoa.

      • Anonyymi

        ei oikein saa selvää. :)


    • Anonyymi

      Minulla on sama juttu!

    • Anonyymi

      Pyydä ponia :) tai koiraa :))))

    • Anonyymi

      Minä ainakin olin tuon ikäisenä, 16v. ihmisen kanssa. Vanhempani eivät olisi varmaankaan suostuneet jos olisin koiraa halunnut. Nyt tuosta ajasta on jo parikymmentä vuotta ja olen tyytyväinen etteivät vanhempani edes koirasta puhuneet missään vaiheessa. Olisin voinut olla saman pulman edessä. Uskon kuiten että valinnan edessä olisin ihmisen valinnut. Koirat ovat kuitenkin koiria eivätkä ne kaikilta osin sovellu ihmisille. Toivotaan että valitset ihan äidinkieltäsi puhuvan ihmisen etkä haukkuvaa koiraa.

    • Anonyymi

      Itse olen halunnut koiraa jo ihan liian kauan. Mun vanhemmat ei suostu koiraan vaikka olen sitä halunnut koko elämäni. Olen 11-v. Mulla ois jo rotukin valmiina mutta ei. Tekisin sen eteen mitä vaan. Maksaisin sen vaikka itse kokonaan. Ois paljon hyviä puolia siitä mut ne ei vaan suostu, koska muka en jaksais hoitaa sitä tai, että talo ois ihan sotkussa sen takia. AUTTAKAA MUA!

      • Anonyymi

        Oon myös 11v. Ei ainakaan kannata jankata. Meillä on kaks koiras ollu aina


    • Anonyymi

      Tämä toimii. Sanot löytäneesi koiran jostakin tai että joku henkilö antoi koiranpennun tai koiran sinulle. Varmasti vanhempasi antavat pitää sen, kun pieni koiruli lipaisee. Koiria löytää koirapuistoista, liikkeden edustoilta, kannattaa olla oma remmi mukana ja jättää vanhan remmin paikalleen. Uskoisin vanhempien suostuvan tälläiseen järjestelyyn.

    • Anonyymi

      Me asutaan asunnossa minne ei saa ottaa koiraa.. Mut mä haluisin niin koiran! Onko vinkkejä miten saisin koiran? Oon siis 10v. Ja pystyisin huolehtimaan koirasta. Ootan vastausta innolla!

      Joten..
      Voiko joku auttaa?

    • Olen 11v tyttö ja olen halunnut koiras jo vuosia ja ainakun olen kysynyt äiti vastaa että hänellä on tarpeeksi siivottavaa muutenkin kun vastaan jotain mielestäni järkevää hän sanoo mitäs sitte kun lähdetään lomalle sanon että kysytään haluaisiko joku kaveri ottaa hoitoon tai palkata naapurin koiranomistaja ja siihen äiti muuttaa puheenaihetta enkä ole enää uskaltanut kysyä. En ole omistanut lemmikkiä mutta olen lukenut melko paljon ja tiedä yhtä sun toista erilaisista lemmikkieläimistä. Voisiko joku auttaa?!

    • Anonyymi

      Käy puolen vuoden ajan tyhjän hihnan kanssa lenkillä joka päivä kome kertaa jopa ikävällä kelillä niin vanhemmat huomaa että olet tosissisasi minulla
      ainakin toimii . Nimittäin äitini sanoi että jos käyn puolen vuoden ajan niin varmasti saan koiran😊😉

    • Anonyymi

      Haluan oman koiran mutta äiti ei suostu vaikka osaan hoitaa koiria mua harmittaa

    • Anonyymi

      Minä ainakin olin tuon ikäisenä, 16v. ihmisen kanssa yhdynnässä. Vanhempani eivät olisi varmaankaan suostuneet jos olisin koiran kanssa ollut intiimissä kanssakäymisessä. Uskon että valinnan edessä olisin ihmisen valinnut. Koirat ovat kuitenkin koiria. Toivotaan että valitset ihan äidinkieltäsi puhuvan ihmisen etkä himokasta koiraa.

    • Anonyymi

      Toivottavasti tulet saamaan koiran❤️

    • Anonyymi

      Ja muuten mäkin haluaisin koiran vaikka mä oon vasta 9v❤️❤️❤️❤️❤️En oikein tiedä keinoja millä saisi vanhemmat suostumaan🙂

    • Anonyymi

      Miten saisin vanhempani suostumaan koiraan

    • Anonyymi

      Mä haluaisin saksanpaimenkoiran mutta äiti suostu hamsterin oon siis kohta 10v ja sit kun hamsteri on kuollut aion ottaa koira meillä on siis Job lapinkoira mutta haluisin agility koiran

    • Anonyymi

      Koirat on Best
      ❤❤

    • Anonyymi

      Äiti lupasi hamsterin mulle mutta haluaisin pienen chihun kun kattelin eilen koiria ja kysyin voidaanko ottaa toinen koira
      Äiti sanoi sitten loppus yhessä matkustamiset
      Olin hiljaa loppu matkan
      Meillä on siis suomenlapinkoira mutta se nukku melkein aina ja olisin valmis hiolehtinaan siitä
      Ja ne vaan sano et se hamsteri on viimeinen elävä hankinta Mikä meidän perheeseen tulee

      • Anonyymi

        Oon sama tyyppi joka kirjoitti tämän ei suostu vieläkään ja oon jo kymmenen ja tarpeeksi vanha huolehtimaan siitä koirasta

        Mikään ei auta mietin jo oisko varastaminen parempi idea kun ei suostuta mutta ei koska sit en ainakaan saa koiraa


    • Anonyymi

      Pysy vaan kovana ja vaadi koiraa.

      • Anonyymi

        Kiitos yritetään


      • Anonyymi

        Ei auta


    • Anonyymi

      Henkilökohtainen ratkaisuni vanhempieni kielteiseen päätökseen oli radikaali. Muutin pois vanhempieni kodista ja matkustin Amsterdamiin punaisten lyhtyjen alueelle ja menin bordelliin töihin. Kiitos vanhemmilleni etteivat suostuneet koiraan, tein hyvän uran huorana, vaurastuin ja avasin lippakioskin kotikaupungissani.

      • Anonyymi

        Entinen prostituoitu pitää lippakioskia. ihanaa ❤️❤️❤️❤️❤️❤️


      • Anonyymi

        Myytkö itseäsi kioskissasi? Mitä varvi kumin kanssa maksaa? Entä paljaalla?


    • Anonyymi

      Haluaisin toisen koiran ihan oman sellaisen meillä on siis jo lapinkoira mutta se nukkuu melkein koko ajan haluaisin jonkun pienen ja kiltin rodun tietääkö kukaan sellasta rotua tai miten saada suostuteltua vanhemmat omaan koiraan tai yhteiseen

      • Anonyymi

        Olisi ihanaa, jos saisit koiran pennun sellaisen 7 viikkoa vanhan joka on otettu emän nisästä ja sinä saisit antaa sille tuttipullosta.

        Se kiintyy sinuun koska olet tullut sen emäksi ja pitää sinua emänään(eli äitinä). Verrattaessa ihmiseen niin ihmisen lapsi otetaan n. vuoden vanhana isiltä ja äidiltä ja annetaan vieraalle joka kasvattaa sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi ihanaa, jos saisit koiran pennun sellaisen 7 viikkoa vanhan joka on otettu emän nisästä ja sinä saisit antaa sille tuttipullosta.

        Se kiintyy sinuun koska olet tullut sen emäksi ja pitää sinua emänään(eli äitinä). Verrattaessa ihmiseen niin ihmisen lapsi otetaan n. vuoden vanhana isiltä ja äidiltä ja annetaan vieraalle joka kasvattaa sen.

        Sitten pitää antaa sille pikku taaperolle sokerinpaloja aina, kun onnistuu tekemään oikein.


    • Anonyymi

      Mäki haluisin koiran mut ei oo rahaa

    • Anonyymi

      Moi haluisin koiranpennun myös olen 11 vuotias minulla riittäisi aikaa pennulle ja kouluun mutta äitini sanoo että tänne ei tule lemmikkejä halusit tai et isäni suostuisi

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1916
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe