Pitääkö vaan odottaa ja toivoa?

Murmeli100

Heippa!
Olen 33-vuotias ja takana neljä keskenmenoa kahden vuoden sisällä. Kaksi on mennyt kesken vkolla 12( ensimmäinen todettiin ensimmäisessä ultrassa elottomaksi ja hoidettin lääkkeellinen keskenmeno ja toinen tuli itsekseen) ja kaksi vkolla 6. Olen toipunut näistä kaikista hyvin ja kierto on aina palautunut säännölliseksi. Myös jälkitarkastuksessa olen käynyt joka kerta ja kaikki ollut ultrassa hyvin. Nyt asiaa on tutkittu gynekologisilla tutkimuksilla, ultraäänitutkimuksilla ja verikokeilla ( hormonit, kromosomit jne.) Kaikkien tulokset ovat olleet hyviä. Olen normaalipainoinen ja elän kaikinpuolin terveellisesti. Asia turhauttaa, koska lääkäri sanoi, että nyt vaan tarvitsee yrittää uutta raskautta, että mahdollisuus on sama kuin yleensäkin. Mikä voi olla, että raskaus päättyy kerta toisensa jälkeen? Olisiko syytä tutkia myös sperma? Tähän sain vastauksen lääkäriltä, että ei ole aiheellista, koska tulen raskaaksi. Joka kerran jälkeen pettymys on kova ja on tylsää kuulla ihmisten sanovat että älä ajattele asiaa. Helpommin sanottu kuin tehty. Asia on kuitenkin mielessä päivittäin.

1

196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitos kysymyksestäsi!

Toistuvat keskenmenot ovat rankkoja kokemuksia ja valitettavasti usein syy jää pimentoon.
      Joskus asiassa voidaan auttaa erilaisilla tukihoidoilla. Suosittelisin teitä varaamaan ajan lapsettomuuden hoitoon erikoistuneelle klinikalle ja ottamaan mukaan kaikkien tutkimustenne tulokset. Siellä arvioidaan, onko vielä jotain lisätutkimuksia aiheellista tehdä.

Ystävällisin terveisin

Anna-Kaisa/Väestöliiton klinikat

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      6598
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      197
      2490
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      100
      1928
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1507
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1059
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      980
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      939
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      77
      843
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      719
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      708
    Aihe