Heippa!
Olen 33-vuotias ja takana neljä keskenmenoa kahden vuoden sisällä. Kaksi on mennyt kesken vkolla 12( ensimmäinen todettiin ensimmäisessä ultrassa elottomaksi ja hoidettin lääkkeellinen keskenmeno ja toinen tuli itsekseen) ja kaksi vkolla 6. Olen toipunut näistä kaikista hyvin ja kierto on aina palautunut säännölliseksi. Myös jälkitarkastuksessa olen käynyt joka kerta ja kaikki ollut ultrassa hyvin. Nyt asiaa on tutkittu gynekologisilla tutkimuksilla, ultraäänitutkimuksilla ja verikokeilla ( hormonit, kromosomit jne.) Kaikkien tulokset ovat olleet hyviä. Olen normaalipainoinen ja elän kaikinpuolin terveellisesti. Asia turhauttaa, koska lääkäri sanoi, että nyt vaan tarvitsee yrittää uutta raskautta, että mahdollisuus on sama kuin yleensäkin. Mikä voi olla, että raskaus päättyy kerta toisensa jälkeen? Olisiko syytä tutkia myös sperma? Tähän sain vastauksen lääkäriltä, että ei ole aiheellista, koska tulen raskaaksi. Joka kerran jälkeen pettymys on kova ja on tylsää kuulla ihmisten sanovat että älä ajattele asiaa. Helpommin sanottu kuin tehty. Asia on kuitenkin mielessä päivittäin.
Pitääkö vaan odottaa ja toivoa?
Murmeli100
1
216
Vastaukset
Kiitos kysymyksestäsi!
Toistuvat keskenmenot ovat rankkoja kokemuksia ja valitettavasti usein syy jää pimentoon.
Joskus asiassa voidaan auttaa erilaisilla tukihoidoilla. Suosittelisin teitä varaamaan ajan lapsettomuuden hoitoon erikoistuneelle klinikalle ja ottamaan mukaan kaikkien tutkimustenne tulokset. Siellä arvioidaan, onko vielä jotain lisätutkimuksia aiheellista tehdä.
Ystävällisin terveisin
Anna-Kaisa/Väestöliiton klinikat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1523496Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512442- 1211247
Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu151220Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va101119Väestönsiirtoa itään?
Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per65997- 46904
Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?
Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 2019900- 40815
Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt202731