Pyhä Henki vai ajan henki?

ota kantaa !

20

103

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rautalangasta

1. Mikä on sen ajan henki,
      isännäksi päässyt renki,
      jonka suuren pillin mukaan
      täällä tanssittava on?
      Ajan henki meille määrää,
      mikä oikein on ja väärää,
      eikä epäillä saa kukaan,
      se on vastustamaton.

2. Totuus löytyy vaikka mistä,
      uuden ajan temppelistä.
      Mitä teetkin, ei se haittaa,
      kaikki muutkin tekee niin!
      Markkinoiden alttarille,
      työn ja rahan jumalille
      moni sielunsakin laittaa
      sydämensä kahleisiin.

3."Voima löytyy sisältäsi,
      toteuta vain itseäsi",
      ajan henki lupaa sille,
      joka etsii Jumalaa.
      "Maista rohkeasti tästä
      kielletystä hedelmästä",
      rakkautta kaipaaville
      ajan henki tarjoaa

4. Kuka rikkoi lahjan parhaan?
      Kuka päästi käärmeen tarhaan?
      Täällä eivät mies ja nainen
      enää löydä toisiaan.
      Eikä lapsikaan saa olla
      enää hiekkalaatikolla.
      Aikuiseksi pienokainen
      kasvaa ennen aikojaan.

5. Onko täällä vielä niitä,
      joille valheet eivät riitä?
      Kuka yötä rohkeasti
      soihduillansa valaisee?
      Onko vielä pasuunoita,
      valtakunnan vartijoita,
      jotka aamunkoittoon asti
      muurin päällä taistelee?

kerto: "Valta kunnassa kaikki hyvin!"
      vanha vartija huutaa silmin hämärtyvin
      näkemättä, mistä hyökkää vihollinen armoton.
      Minne joutuu se valtakunta,
      jonka paimenetkin nukkuu syvää unta
      näkemättäm, huomaamatta, mikä hetki yöstä on!

P. Simojoki

• just ja ihan

Aivan mahdottoman hyvät sanat. Eivät voisi oikeampaan osua.

• hyvin
        just ja ihan kirjoitti:

Aivan mahdottoman hyvät sanat. Eivät voisi oikeampaan osua.

Totta P. Simojoki osaa tuon homman.

• rautalankanen

Vastaus varsinaiseen aloituksen kysymykseen.
      Kyllä pyrin kuulemaan Pyhää Henkeä.
      Tosin joskus ajan henki kiljuu niin kovaa, että Pyhän Hengen ääntä on oikein pysähdyttävä kuulemaan.
      Joskus taas on joutunut Pyhän Hengen äänen pysäyttämäksikin keskellä kaiken ajan hengen älämölön.

• ao

Osaa pappikin opettaa

• ap.

Kyllä uskoviakin pappeja on kuten näkyy..

• Jumalan lapsi

Tänä aamuna kuulin alapäästäni ääntä ja tunsin kuuman tuulahduksen. Tuoksu oli väkevä! Näin Herrani palkitsi minut tänäkin päivänä. Olen niin onnellinen ja täynnä tuota pyhäähenkeä.

• infuriate

Te lapseni, olette Jumalasta, ja te olette voittaneet nuo väärät profeetat, sillä se, joka on teissä, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.

1. Joh. 4: 4

• Yksi ajan henki on ”näkymätön käsi”, jonka nimeen rukoillaan, sitä palvellaan sekä sen käskyjä noudatetaan melkein mitään kyselemättä. Se joka tuota ”kättä” arvostelee, kiidätetään monin tavoin tuomiolle. Se joka tuota ”kättä vastaan nousee, halveksitaan ja hänelle nauretaan. Hulluhan se on, joka ei ymmärrä tuon ”käden” tahtoa noudattaa.

Niin, tässäpä arvoitus, mikä on tuo ”näkymätön käsi”?

• selvää ku pläkki

No se on tietysti raha.

• selvää ku pläkki kirjoitti:

No se on tietysti raha.

”Näkymätön käsi on taloustieteilijä Adam Smithin Kansojen varallisuus -teoksessaan vuonna 1776 esittelemä metafora hänen teoretisoimastaan sosiaalisesta mekanismista. … Mekanismi vaatii muutaman perusteen: hinnan, tehokkuuden, markkinat ja ahneuden.”

”Ennen valistusaikaa oman edun tavoittelua pidettiin yhteisen hyvän vastaisena. Adam Smithin mukaan "juuri yksilöiden oman edun tavoittelu mahdollistaa työjakoon perustuvan yhteiskunnan toiminnan".

Luottamuksemme siihen, että kauppoihin ilmestyy joka päivä ruokaa, ei perustu oletukseen maanviljelijöiden, teurastajien ja leipurien hyväntahtoisuudesta tai epäitsekkyydestä. Uskomme näin tapahtuvan siksi, että he huolehtivat omista eduistaan. Lisäksi Smith esitti, että ihmisten pyrkimyksellä edistää omaa taloudellista etuaan parhaalla mahdollisella tavalla on koko yhteiskunnan kannalta positiivisia seurauksia". Tälle ilmiölle Smith keksi nimen näkymätön käsi”.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Näkymätön_käsi

Eikö ole mielenkiintoista että teoria perustuu sille, että ihminen on AHNE? Se ei olekaan mikään huono juttu, vaan oikein tavoiteltava asia…

• ap.
        mummomuori kirjoitti:

”Näkymätön käsi on taloustieteilijä Adam Smithin Kansojen varallisuus -teoksessaan vuonna 1776 esittelemä metafora hänen teoretisoimastaan sosiaalisesta mekanismista. … Mekanismi vaatii muutaman perusteen: hinnan, tehokkuuden, markkinat ja ahneuden.”

”Ennen valistusaikaa oman edun tavoittelua pidettiin yhteisen hyvän vastaisena. Adam Smithin mukaan "juuri yksilöiden oman edun tavoittelu mahdollistaa työjakoon perustuvan yhteiskunnan toiminnan".

Luottamuksemme siihen, että kauppoihin ilmestyy joka päivä ruokaa, ei perustu oletukseen maanviljelijöiden, teurastajien ja leipurien hyväntahtoisuudesta tai epäitsekkyydestä. Uskomme näin tapahtuvan siksi, että he huolehtivat omista eduistaan. Lisäksi Smith esitti, että ihmisten pyrkimyksellä edistää omaa taloudellista etuaan parhaalla mahdollisella tavalla on koko yhteiskunnan kannalta positiivisia seurauksia". Tälle ilmiölle Smith keksi nimen näkymätön käsi”.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Näkymätön_käsi

Eikö ole mielenkiintoista että teoria perustuu sille, että ihminen on AHNE? Se ei olekaan mikään huono juttu, vaan oikein tavoiteltava asia…

Tässä tapauksesa, mikäli kuuntelit linkin ajanhenki = Tämä mukanaan vievä, unettava lopunajan kiire ym. mammonan palvonta.

Aikaa ei muka ole mihinkään oikeaan tai tarpeelliseen, kuten mietintään

MIHIN OLEN MENOSSA ! ?

Pyhä Henki taas, haluaa viedä lähemmäs Kristusta ja taivasta. Ja valmistautumaan tulevaa ylös ottoa varten.

Seisokaa lujina..

Tosin mummomuorille :
        Jos leipureita ja maanviljelijöitä ei olisi.. Miten sitten kävisi ? Niin kauan kuin täällä lihassa olemme suukin on ruokittava. Eli ei kaikki kaupankäynti ole pahasta. Itsekkyys ja omanedun tavoittelu vain, mulle, mulle ja vielä lisää mulle.

”Ennen valistusaikaa oman edun tavoittelua pidettiin yhteisen hyvän vastaisena ".
        Ja sitä se on edelleen..

• ap. kirjoitti:

Tässä tapauksesa, mikäli kuuntelit linkin ajanhenki = Tämä mukanaan vievä, unettava lopunajan kiire ym. mammonan palvonta.

Aikaa ei muka ole mihinkään oikeaan tai tarpeelliseen, kuten mietintään

MIHIN OLEN MENOSSA ! ?

Pyhä Henki taas, haluaa viedä lähemmäs Kristusta ja taivasta. Ja valmistautumaan tulevaa ylös ottoa varten.

Seisokaa lujina..

Tosin mummomuorille :
        Jos leipureita ja maanviljelijöitä ei olisi.. Miten sitten kävisi ? Niin kauan kuin täällä lihassa olemme suukin on ruokittava. Eli ei kaikki kaupankäynti ole pahasta. Itsekkyys ja omanedun tavoittelu vain, mulle, mulle ja vielä lisää mulle.

”Ennen valistusaikaa oman edun tavoittelua pidettiin yhteisen hyvän vastaisena ".
        Ja sitä se on edelleen..

Kyllä, työntekijöitä tarvitaan. Etenkin nyky-yhteiskunnassa. Jos jokainen tyytyisi kohtuullisuuteen sekä siihen, minkä tarvitsee, kyse ei olisi ahneudesta. Samoin voisi vaihdantataloutta kehittää ruohonjuuri tasolle.

• ap.
        mummomuori kirjoitti:

Kyllä, työntekijöitä tarvitaan. Etenkin nyky-yhteiskunnassa. Jos jokainen tyytyisi kohtuullisuuteen sekä siihen, minkä tarvitsee, kyse ei olisi ahneudesta. Samoin voisi vaihdantataloutta kehittää ruohonjuuri tasolle.

" Samoin voisi vaihdantataloutta kehittää ruohonjuuri tasolle."

Jostain luin, että sitä on jopa nytkin olemassa, mutta en nyt muista missä sitä oli, mutta ois ihan hauskaa jos se yleistyis.

On paljon esim. yksinhultaja perheitä,yksinasuvia, vanhuksia tai muita jotka tarttis apua jossakin käytännön hommassa. Vaikka pihan aurauksessa talvea ajatellen.
        Ihan kiva idea ois.

• Pyhä henki seuraa ajan henkeä, matkan päästä toki mutta perässä tulee.

• ap.

" Pyhä henki seuraa ajan henkeä "

Olet täysin väärässä, ei todellakaan seuraa !
        Pyhä Henki jumaluuden kolmas persoona, kirkastaa Kristusta, opettaa, nuhtelee, valvoo jne. Kertoo sen missä ajassa elämme.. (VALVOKAA sillä aika on paha = unettava ) niille jotka ovat kuulolla.

• Uskisss

Minä valitsen Pyhän Hengen, koska se on paras ajan henki.

• body

Mitä varten ihmisellä on järki / ymmärrys ??

Se on se kompassi jota täällä ajassa käytetään ja jos lähtee tuuleen huitelemaan, niin hukassa on.

• ap.

" Mitä varten ihmisellä on järki / ymmärrys ?? "

Sitä varten, että niitä käytetään ! Ihan niin kuin suukin on sitä varten, että voi puhua ja syödä..
      Uskomattomana ihmisenä, et ehkä ymmärrä mikä Pyhä Henki on ? Tai ajanhenkikään vai kuinka ?

• ao

Luukkaan evankeliumi:
      2:27 Ja hän tuli Hengen vaikutuksesta pyhäkköön. Ja kun vanhemmat toivat Jeesus-lasta sisälle tehdäkseen hänelle, niinkuin tapa oli lain mukaan,
      4:14 Ja Jeesus palasi Hengen voimassa Galileaan; ja sanoma hänestä levisi kaikkiin ympärillä oleviin seutuihin.
      11:13 Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat!"

Johanneksen evankeliumi:
      1:32 Ja Johannes todisti sanoen: "Minä näin Hengen laskeutuvan taivaasta alas niinkuin kyyhkysen, ja se jäi hänen päällensä.
      1:33 Ja minä en tuntenut häntä; mutta hän, joka lähetti minut vedellä kastamaan, sanoi minulle: 'Se, jonka päälle sinä näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, hän on se, joka kastaa Pyhällä Hengellä.'
      14:17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      45
      10332
    2. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      81
      6873
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      44
      5024
    4. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      61
      4577
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      72
      4326
    6. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      33
      3913
    7. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      47
      2898
    8. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      36