Olen lähi-isä ja lasteni äiti on etä-äiti. Me ollaan lähdössä matkalla perheeni kanssa, mutta exäni ei suostu kirjoittamaan lasten passeihin huoltajan allekirjoitusta. Syynä on se, että hän allekirjoittaa sen vasta kun alkanut oikeusprosessimme koskien lasten huoltajuutta on ohi. Miten toimin, menenkö poliisilaitokselle vai sosiaalivirastoon, käsittääkseni sen saa sitäkin kautta. Miksi lapsia pitää rangaista jos aikuiset riitelee huoltajuudesta.
Passiin huoltajan nimikirjoitus
32
340
Vastaukset
- uskomatonta kerrassa
Lastahan se mies kiusaa, jos ei pääse mukaan matkalle.
- Liimatainen84
Siis minä olen lähi-ISÄ ja etä-ÄITI ei allekirjoita passihakemusta.
- --KK--
Passin saa lapselle ilman toisen huoltajan allekirjoitusta joissain tapauksissa, näin olen käsittänyt..
Aika pirun itsekäs äippä,jos ei päästä lasta matkalle mukaan omista syistään. - jihaaaaaaaaaaaaaaaaa
--KK-- kirjoitti:
Passin saa lapselle ilman toisen huoltajan allekirjoitusta joissain tapauksissa, näin olen käsittänyt..
Aika pirun itsekäs äippä,jos ei päästä lasta matkalle mukaan omista syistään.Ei saa. Minäkään en saanut ellei ukko laittanut nimeä passin hakupapereihin.
Mutta kun hän haki, minä en laittanut, sillä en halunnut että lapsi lähtee hänen mukanaan mihinkään.
- akkulaturi
Ota yhteyttä poliisiin ja selitä sinne tilanne, passin voi tietyillä edellytyksillä saada ilman toisen huoltajan suostumustakin. Poliisi pyytää täyttämään hakemuksen ja poliisi pyytänee sitten myös sosiaalivirastosta lausunnon asiaan. Vie aikaa, ei tapahdu hetkessä, kun useita viranomaisia osallistuu prosessiin, joten kannattaa varata aikaa passin hankintaan.
- en minäkään laskisi
En minäkään kirjoittaisi jos en äitinä lähtisi mukaan. En laskisi lastana vieraan naisen kanssa mihinkään ilman minua.
Onneksi mun exälle ei ole tullutkaan mieleen että veisi lapseni vieraannaisen mukaan minnekkään, koska tietää etten suostuisi siihen, en uskaltaisi. Ilman muuta äitimukaan lapsen turvaksi.
Jos lapsi lähtisi pelkästään isän mukna kahdestaan se olisi eri asia, mutta täysin vieraan ihmisen kanssa, ei meilläkään suostuttaisi moiseen. Ei mihinkän ole suostuttu missä on ex miehen naiset mukana, ensin he pois ja sitten, tai minä mukaan. Lapset eivät itsekkään uskaltaisi lähtä vieraan ihmisen kanssa mihinkään.- HerääJoPahvi!
OMG !!!! Onko tällaisia vielä oikeesti olemassa???
- äidit mukaan tottaka
HerääJoPahvi! kirjoitti:
OMG !!!! Onko tällaisia vielä oikeesti olemassa???
Häh?? Mimmosia? Noin huolehtivia äitejä? Jos niitä tarkoitit, niint oivonmukaan niitä on ja paljon.
Olen täysin samaamieltä, että ei lasta vieraiden mukaan tai jos lähtee äiti ehdotttomasti mukaan. Lapsi itsekin sitä haluisi tietenkin. - pöyristynyt
äidit mukaan tottaka kirjoitti:
Häh?? Mimmosia? Noin huolehtivia äitejä? Jos niitä tarkoitit, niint oivonmukaan niitä on ja paljon.
Olen täysin samaamieltä, että ei lasta vieraiden mukaan tai jos lähtee äiti ehdotttomasti mukaan. Lapsi itsekin sitä haluisi tietenkin.Jos lapsen isä on lähdössä mukaan niin eihän lapsi mitenkään ole vieraiden mukana? Luuletko tosissasi, että kukaan kenenkään exä, varsinkin näiden kirjoitusten kaltaiset, että niitä kukaan haluaisi tai ottaisi mukaan???!? Oliskohan se aika hankkia se ihan oma elämä, mitä luulet???
- tinttarellallaa
Olen täysin samaamieltä, että ei lasta vieraiden mukaan tai jos lähtee äiti ehdotttomasti mukaan. Lapsi itsekin sitä haluisi tietenkin.Hmmm.....onko lapselle isän uusi puoliso vieras? Isä on LÄHI-isä eli lapsi asuu isän ja isän puolison kanssa eli ovat PERHE. Eivät vieraita. OMAN perheen kanssa ovat reissuun käsittääkseni lähdössä. Ja sitäpaitsi...kuka nainen siis oikeesti haluis lähteä lomalle ex miehen kanssa..? No ehkä katkera, kateellinen, mustasukkainen.... Ei noi kirjotukset voi olla tottakaan. Eipä oo ihme että on eroja tulee kun äiti ei luota isän kykyihin huolehtia lapsestaan. Vaikka lomalla olisi 10 vierasta mukana!
- MeMotherToo
Olen täysin samaamieltä, että ei lasta vieraiden mukaan tai jos lähtee äiti ehdotttomasti mukaan. Lapsi itsekin sitä haluisi tietenkin.On eri asia olla huolehtivainen äiti kuin että on ylihuolehtivainen, katkera ja mustasukkainen äiti. Mietippä sitä, jos siihen kykenet. Todella halpamaista ja ainoastaan lasten oikeuksia ja hyvinvointia polkevaa käytöstä on tuollainen. Ihan sairasta!
- fgsgsgsg
tinttarellallaa kirjoitti:
Hmmm.....onko lapselle isän uusi puoliso vieras? Isä on LÄHI-isä eli lapsi asuu isän ja isän puolison kanssa eli ovat PERHE. Eivät vieraita. OMAN perheen kanssa ovat reissuun käsittääkseni lähdössä. Ja sitäpaitsi...kuka nainen siis oikeesti haluis lähteä lomalle ex miehen kanssa..? No ehkä katkera, kateellinen, mustasukkainen.... Ei noi kirjotukset voi olla tottakaan. Eipä oo ihme että on eroja tulee kun äiti ei luota isän kykyihin huolehtia lapsestaan. Vaikka lomalla olisi 10 vierasta mukana!
On, mitä sukua se on miehen exälle jalapsille? Ei mitään. Ei ole kahta perhettä kellään, on vain yksi. Mekään emme asu kuin yhtä taloa eli siis tämä on meidän koti ja meidän perhe. Ei ole toista.
Kyllä äidit isään luottaa, ei siitä ole kyse, vaan siitä että ne naiset ei kuulu lasten elmään ja jos isä haluaa lapsiaan tapailla, hän osaa kyllä tehdä sen itsekin ilman esiliinoja. Lapsella on äiti joka kyllä tulee mukaan jos mies ei yksin osaa ja kykene.
Minusta vieras ihminen ei kuulu lasten elmään. Meillä ei ainankaan, emme ole koskaan heitä nähneet emmekä heitä kotiimme kutsuneet. Eikä kukaan meistä edes heitä kaipaa elmäämme, ollan pärjätty tosi hyvin ilman ulkopuolisia ihmisiä. Miksei mut pärjää? En ole koskaan tarvinnut lastenvahita ex miehen naikkosista, enkä tosin uskaltaisi edes pyytääkään vieaita kotiimme, lastemme seuraan. Aikusiet lapset nyt, ja hyvin ovat onnellisia ilman että isän naiset olisivat elämässämme sotkemasa. - olen hyvä äiti
MeMotherToo kirjoitti:
On eri asia olla huolehtivainen äiti kuin että on ylihuolehtivainen, katkera ja mustasukkainen äiti. Mietippä sitä, jos siihen kykenet. Todella halpamaista ja ainoastaan lasten oikeuksia ja hyvinvointia polkevaa käytöstä on tuollainen. Ihan sairasta!
Niin sehän on selvää, että teki äiti mitä tahansa on hän AINA HUONO ÄITI! Mutta teki isä mitä tahansa tai ei yhtään mitään, HÄN ON AINA SANKARI!!
Mutta se ei meitä heilauta, tiedän olevani hyvä äiti ja lapsetkin ovat erittäin ihania, mutta mis onjäänyt ilman lasten läsnäoloa, ja siitä saa SANKARI ISÄ ihan syyttää itseään
Minulle moni onkin kateellinen, siksi mua moititaan, katkeruuttahan se vaan on, ja ymmärrän sen. Eihän kukaan ketään kehua pysty...heh.. - Nyt järki käteen hoi
olen hyvä äiti kirjoitti:
Niin sehän on selvää, että teki äiti mitä tahansa on hän AINA HUONO ÄITI! Mutta teki isä mitä tahansa tai ei yhtään mitään, HÄN ON AINA SANKARI!!
Mutta se ei meitä heilauta, tiedän olevani hyvä äiti ja lapsetkin ovat erittäin ihania, mutta mis onjäänyt ilman lasten läsnäoloa, ja siitä saa SANKARI ISÄ ihan syyttää itseään
Minulle moni onkin kateellinen, siksi mua moititaan, katkeruuttahan se vaan on, ja ymmärrän sen. Eihän kukaan ketään kehua pysty...heh..Suosittelen sinulle ihan oman elämän hankkimista. Myös juttelu jollekin ammatti-ihmiselle auttaisi varmaan.
Minäkin olen eronnut ja lasteni isä on miehenä surkea tapaus, ihan nolla, mutta lapsilleen hän on ihan ok isä. Ja lapset ovat olleet isänsä ja hänen naisystävänsä mukana lomareissuilla, ei minulla ole mitään sitä vastaan. Päinvastoin, lapset ovat päässeet näkemään monia mielenkiintoisia paikkoja ja saaneet rikastuttavia kokemuksia. Ja heistä on aina pidetty hyvää huolta, sekä isän, että hänen naisystävänsä toimesta. En osaa enkä koe mitään tarvetta olla mustasukkainen lasten isän naisystävän mukanaololle, ei se ole minulta mitenkään pois. Enkä ole edes exälleni katkera, vaikka hän minua kohtelikin huonosti, miehenä en häntä arvosta pätkänkään vertaa, mutta en sekoita sitä lapsiin liittyviin asioihin mitenkään.
Katkeruus on ihan normaali tunne, jota varmaankin suurin osa erotilanteissa jossain vaiheessa kokee ja se on ihan normaalia. Mutta katkeruuteen ei pidä jäädä roikkumaan, siitä pitää päästää irti, muuten tekee vain omasta elämästänsä hyvin rankkaa ja vaikeaa. Missään nimessä katkeruutta ei saa kylvää lapsiin liittyviin asioihin, lapset ovat täysin syyttömiä siihen, mitä teidän aikuisten välillä on tapahtunut.
Aloittajan tilanteessa on jo olemassa lasten isällä uusi perhe, perhe johon lapsetkin kuuluvat ja heillä on oikeus elää ja viettää normaalia perhe-elämää keskenään ja matkustella, ilman että siihen jo menneisyyteen kuuluvat ja katkeruuteensa kiinnijääneet exät puuttuvat. Minusta se on vähintäänkin kohtuullista. - Isän kanssa
fgsgsgsg kirjoitti:
On, mitä sukua se on miehen exälle jalapsille? Ei mitään. Ei ole kahta perhettä kellään, on vain yksi. Mekään emme asu kuin yhtä taloa eli siis tämä on meidän koti ja meidän perhe. Ei ole toista.
Kyllä äidit isään luottaa, ei siitä ole kyse, vaan siitä että ne naiset ei kuulu lasten elmään ja jos isä haluaa lapsiaan tapailla, hän osaa kyllä tehdä sen itsekin ilman esiliinoja. Lapsella on äiti joka kyllä tulee mukaan jos mies ei yksin osaa ja kykene.
Minusta vieras ihminen ei kuulu lasten elmään. Meillä ei ainankaan, emme ole koskaan heitä nähneet emmekä heitä kotiimme kutsuneet. Eikä kukaan meistä edes heitä kaipaa elmäämme, ollan pärjätty tosi hyvin ilman ulkopuolisia ihmisiä. Miksei mut pärjää? En ole koskaan tarvinnut lastenvahita ex miehen naikkosista, enkä tosin uskaltaisi edes pyytääkään vieaita kotiimme, lastemme seuraan. Aikusiet lapset nyt, ja hyvin ovat onnellisia ilman että isän naiset olisivat elämässämme sotkemasa.Ei sen tarviikkaan miehen eksälle ja lapsille olla sukua, sukurutsaus on laissa kieletty. Aloittajan lapsilla on yksi koti ja yksi perhe, isänsä luona. Äidillä käyvät kylässä. Oman perheen kanssa ovat matkalle lähdössä. Katkera äiti satuttaa lapsiaan tällä asialla, ei eksäänsä.
- Mummelinen
fgsgsgsg kirjoitti:
Minusta vieras ihminen ei kuulu lasten elmään. Meillä ei ainankaan, emme ole koskaan heitä nähneet emmekä heitä kotiimme kutsuneet. Eikä kukaan meistä edes heitä kaipaa elmäämme, ollan pärjätty tosi hyvin ilman ulkopuolisia ihmisiä. Miksei mut pärjää? En ole koskaan tarvinnut lastenvahita ex miehen naikkosista, enkä tosin uskaltaisi edes pyytääkään vieaita kotiimme, lastemme seuraan. Aikusiet lapset nyt, ja hyvin ovat onnellisia ilman että isän naiset olisivat elämässämme sotkemasa.Valitettavasti niitä lapsia ei voi tynnyrissä kasvattaa. Uusien ihmisten tulo lapsen elämään ei todellakaan ole aina huono asia, päinvastoin, lapsi oppii paljon, kun tutustuu ja on tekemisissä monien erilaisten ihmisten kanssa. Vaikka millainen superäiti joku olisi lapselleen, ei yksi äiti pysty koskaan vastaamaan sitä tilannetta, että lapsella on ympärillään muitakin aikuisia.
Kannattaisi varmaan kutsua sinne kotiin joskus muitakin ihmisiä ja itsekin yrittää tutustua uusiin ihmisiin, se saattaa kummasti rikastuttaa omaakin elämää.
Minusta ei ole millään lailla hyvää äitiyttä se, että tietoisesti rajaa muita ihmisiä ulos lapsen elämästä. Ei, se on itsekkyyttä ja erittäin suuren karhunpalveluksen siinä vain lapselle tekee. Pitäisi pyrkiä saamaan oma itsetuntonsa sellaiselle asteelle, että kestää sen, että ei ole se yksi ja ainoa ihminen lapsen elämässä ja tajuta, että normaali terve itsetunto sallii lapsen elämään muitakin ihmisiä, jopa sen isän uuden naisen. - meillä ei onnistu
Nyt järki käteen hoi kirjoitti:
Suosittelen sinulle ihan oman elämän hankkimista. Myös juttelu jollekin ammatti-ihmiselle auttaisi varmaan.
Minäkin olen eronnut ja lasteni isä on miehenä surkea tapaus, ihan nolla, mutta lapsilleen hän on ihan ok isä. Ja lapset ovat olleet isänsä ja hänen naisystävänsä mukana lomareissuilla, ei minulla ole mitään sitä vastaan. Päinvastoin, lapset ovat päässeet näkemään monia mielenkiintoisia paikkoja ja saaneet rikastuttavia kokemuksia. Ja heistä on aina pidetty hyvää huolta, sekä isän, että hänen naisystävänsä toimesta. En osaa enkä koe mitään tarvetta olla mustasukkainen lasten isän naisystävän mukanaololle, ei se ole minulta mitenkään pois. Enkä ole edes exälleni katkera, vaikka hän minua kohtelikin huonosti, miehenä en häntä arvosta pätkänkään vertaa, mutta en sekoita sitä lapsiin liittyviin asioihin mitenkään.
Katkeruus on ihan normaali tunne, jota varmaankin suurin osa erotilanteissa jossain vaiheessa kokee ja se on ihan normaalia. Mutta katkeruuteen ei pidä jäädä roikkumaan, siitä pitää päästää irti, muuten tekee vain omasta elämästänsä hyvin rankkaa ja vaikeaa. Missään nimessä katkeruutta ei saa kylvää lapsiin liittyviin asioihin, lapset ovat täysin syyttömiä siihen, mitä teidän aikuisten välillä on tapahtunut.
Aloittajan tilanteessa on jo olemassa lasten isällä uusi perhe, perhe johon lapsetkin kuuluvat ja heillä on oikeus elää ja viettää normaalia perhe-elämää keskenään ja matkustella, ilman että siihen jo menneisyyteen kuuluvat ja katkeruuteensa kiinnijääneet exät puuttuvat. Minusta se on vähintäänkin kohtuullista.Riköhän meillä kaikilla ole oma elämä ilman että sitä taravii hankkia.
Kaikki mielipiteet ei tietenkään miellytä kaikkia. Jokaislla on oma käsitys asioista. Minun käsitys asioista on että osaltani päätän ketkä ovat lasteni kassa tekemisissä ja ketkä eivät. En salli ventovieraita ihmisiä lasteni lähelle, ellen tunne ja tiedä heitä. En myöskään kotiimme. Isä voi mennä naistensa kanssa lomille kuis lystää, mutta lapset jäävät kotiin. Me emme lähde mukaan. Olemme katkeria, olemme iloisia ym ym.. tunteet meillä sallitaan, se ei loukka vaikka kuinka haukkuisit katkeriksi tai miksi hyvänsä. Olemme sitä.
Totta se on että lapset ovat syyttämiä siihen, että vieraat naiset rikkoo perheen ja kääntää isän lapsiaan vastaan, sen me tiedämme, siksihän me emme halua niitä naisia meille emmekä me mene sinne kylille. Emme alistu siihen.
Ei meillä ole minkäänlaista kiinnostusta miehen naisia kohtaan, päinvastoin tunnemme sääiä ja öllötystä heitä kohtaan, että jollaan on pokkaa rikkoa toisten perhe. Se on sairasta toimintaa.
Mutta me emme heitä huoli kotiimme, ja sillä siisti, olemme etuoikeutettuja, ksoka olemme saaneet olla heistä rauhassa. Uskon että kovin innoissaan he olisivat meille tullessaan tai että me menisimme heille, mutta sitä iloa me emme suo. Meidän elämä olisi mennyt raiteiltaan ja emme enää olisi onnellisia, jos olisimme suostuneet näkemään ex mieheni naiset. Ihan puistattaa, perheenrikkojat. - ydinperheen äiti
Mummelinen kirjoitti:
Valitettavasti niitä lapsia ei voi tynnyrissä kasvattaa. Uusien ihmisten tulo lapsen elämään ei todellakaan ole aina huono asia, päinvastoin, lapsi oppii paljon, kun tutustuu ja on tekemisissä monien erilaisten ihmisten kanssa. Vaikka millainen superäiti joku olisi lapselleen, ei yksi äiti pysty koskaan vastaamaan sitä tilannetta, että lapsella on ympärillään muitakin aikuisia.
Kannattaisi varmaan kutsua sinne kotiin joskus muitakin ihmisiä ja itsekin yrittää tutustua uusiin ihmisiin, se saattaa kummasti rikastuttaa omaakin elämää.
Minusta ei ole millään lailla hyvää äitiyttä se, että tietoisesti rajaa muita ihmisiä ulos lapsen elämästä. Ei, se on itsekkyyttä ja erittäin suuren karhunpalveluksen siinä vain lapselle tekee. Pitäisi pyrkiä saamaan oma itsetuntonsa sellaiselle asteelle, että kestää sen, että ei ole se yksi ja ainoa ihminen lapsen elämässä ja tajuta, että normaali terve itsetunto sallii lapsen elämään muitakin ihmisiä, jopa sen isän uuden naisen.Kyllä on huono asia jos tulee semmonen ihminen joka rikkoo laspen perheen!! Haluatko semmoisen sydänystäväksi ja lasten holhoojaksi???
Enpä usko että oikseesti haluisit että he haukkuvat lapset ja estää isää heitä näkemästä. Pientä rajaa.
Mutta tee sinä kuin näet oikein. meillä vaan ei ulkopuolisia ihmisiä suoda meille,e mmekä me mene sinne, eikä muutoinkaan suvaita lastemme lähellä. - Korsikekoon
meillä ei onnistu kirjoitti:
Riköhän meillä kaikilla ole oma elämä ilman että sitä taravii hankkia.
Kaikki mielipiteet ei tietenkään miellytä kaikkia. Jokaislla on oma käsitys asioista. Minun käsitys asioista on että osaltani päätän ketkä ovat lasteni kassa tekemisissä ja ketkä eivät. En salli ventovieraita ihmisiä lasteni lähelle, ellen tunne ja tiedä heitä. En myöskään kotiimme. Isä voi mennä naistensa kanssa lomille kuis lystää, mutta lapset jäävät kotiin. Me emme lähde mukaan. Olemme katkeria, olemme iloisia ym ym.. tunteet meillä sallitaan, se ei loukka vaikka kuinka haukkuisit katkeriksi tai miksi hyvänsä. Olemme sitä.
Totta se on että lapset ovat syyttämiä siihen, että vieraat naiset rikkoo perheen ja kääntää isän lapsiaan vastaan, sen me tiedämme, siksihän me emme halua niitä naisia meille emmekä me mene sinne kylille. Emme alistu siihen.
Ei meillä ole minkäänlaista kiinnostusta miehen naisia kohtaan, päinvastoin tunnemme sääiä ja öllötystä heitä kohtaan, että jollaan on pokkaa rikkoa toisten perhe. Se on sairasta toimintaa.
Mutta me emme heitä huoli kotiimme, ja sillä siisti, olemme etuoikeutettuja, ksoka olemme saaneet olla heistä rauhassa. Uskon että kovin innoissaan he olisivat meille tullessaan tai että me menisimme heille, mutta sitä iloa me emme suo. Meidän elämä olisi mennyt raiteiltaan ja emme enää olisi onnellisia, jos olisimme suostuneet näkemään ex mieheni naiset. Ihan puistattaa, perheenrikkojat.Niin, sinä voit osaltasi päättää, keiden kanssa lapset ovat tekemisissä. Myös isä voi omalta osaltaan päättää, kenen kanssa lapset ovat tekemisissä. Tämän keskusteluketjun aloittajan tilanne on se, että isä on se lähi ja äiti etä, you see?
Ja mitä tulee perheen rikkomisiin, niin ainoa perheen rikkoja on sinun tilanteessasi vain ex-miehesi, hän se on toisen naisen matkaan lähtenyt. Ja jotenkin minusta tuntuu, että hänellä on siihen perustellut syynsä.
Ja oletko ihan oikeasti sitä mieltä, että koska sinun exäsi on rikkonut perheenne ja löytänyt uuden naisen, niin kenenkään muunkaan eroparin lapset eivät saa olla tekemisissä exien uusien naisten kanssa? Ja että jos sinä koet, että exäsi uusi nainen on kääntänyt lasten isän lapsiaan vastaan, niin kaikki uudet naiset tekevät niin? Tää saattaa tulla sulle nyt ihan yllätyksenä, mutta tiedoksi nyt kuitenkin, että kaikkien ihmisten elämä ei pyöri sinun mielipiteiden ja ehtojesi mukaan. Niin ikävää kun se varmaankin sinun mielestäsi on, et enää pysty exääsi etkä hänen elämäänsä uuden naisen kanssa etkä hänen toimintojaan lastensa kanssa kontrolloimaan. Tee siis itsellesi palvelus äläkä edes ryritä, elämä alkaa tuntumaan heti paljon valoisammalta sinullekin. Meillä on vain yksi elämä elettävänä, sitä kannata tuhlata. - 4
Olen täysin samaamieltä, että ei lasta vieraiden mukaan tai jos lähtee äiti ehdotttomasti mukaan. Lapsi itsekin sitä haluisi tietenkin.Tietysti olet samaa mieltä kun itse sen viestin kirjoitit.....
- onnen äiti
Korsikekoon kirjoitti:
Niin, sinä voit osaltasi päättää, keiden kanssa lapset ovat tekemisissä. Myös isä voi omalta osaltaan päättää, kenen kanssa lapset ovat tekemisissä. Tämän keskusteluketjun aloittajan tilanne on se, että isä on se lähi ja äiti etä, you see?
Ja mitä tulee perheen rikkomisiin, niin ainoa perheen rikkoja on sinun tilanteessasi vain ex-miehesi, hän se on toisen naisen matkaan lähtenyt. Ja jotenkin minusta tuntuu, että hänellä on siihen perustellut syynsä.
Ja oletko ihan oikeasti sitä mieltä, että koska sinun exäsi on rikkonut perheenne ja löytänyt uuden naisen, niin kenenkään muunkaan eroparin lapset eivät saa olla tekemisissä exien uusien naisten kanssa? Ja että jos sinä koet, että exäsi uusi nainen on kääntänyt lasten isän lapsiaan vastaan, niin kaikki uudet naiset tekevät niin? Tää saattaa tulla sulle nyt ihan yllätyksenä, mutta tiedoksi nyt kuitenkin, että kaikkien ihmisten elämä ei pyöri sinun mielipiteiden ja ehtojesi mukaan. Niin ikävää kun se varmaankin sinun mielestäsi on, et enää pysty exääsi etkä hänen elämäänsä uuden naisen kanssa etkä hänen toimintojaan lastensa kanssa kontrolloimaan. Tee siis itsellesi palvelus äläkä edes ryritä, elämä alkaa tuntumaan heti paljon valoisammalta sinullekin. Meillä on vain yksi elämä elettävänä, sitä kannata tuhlata.Jokainen perhe tekee omat ratkaisut. Meidän perheen ratkaisu oli se ettei mies tuo naisiaan meille emmekä me mene sille naiselle, emme halua olla heidän kanssa tekemisissä.
Kyllä pystyn, sillä lapset ovat minun ja minä heidän äitinsä. Jos en hyväksy meille vierasta naista tulemaan tai meitä haukkkumaan, ei meidän tarvi hyväksyä.
Kyllä äidillä on paljon sananvaltaa omien lasten kanssa, vai luuletko että äiti lakkaa olemasta kun mies löytää uuden vieraan naisen??? Ei meillä ainakaan.
Me emme ole naisia miehen nähneet emmekä edes halua. Tiedän takkaan mitä teemme. Lapseni ovat olleet aina samaa mieltä, ettei halua mennä haukuttavaksi isän nasten luokse, enkä minä heitä siihen pakota. Ja toiseksi lapset valitsivat minut, ei isää joten sinua taitaa nyt keljuttaa, että joku pystyy hoitamaan perheen asiat niin hyvin, ettei lasten siitä tarvi kärsiä. Olisi äitinä järkytttävää nähdä jos vieras henkilö haukkusi meitä ja kiusaisi lapsiamme. Siihen emme lähteneet.
Jos vieras nainen kääntää miehen omia lapsiaan vastaan, niin pitääkö semmoinen toiminta hyäksyä? Ei pidä.
Jos lapset olisivat aikanaan valinneet isän naikkosineen, sitten olisi, ja olisin poistunut lasten elämästä, mutta he valitsivat minut, ja hyvä niin, nyt ovat saaneet hyvä lapsuuden vailla häiriköintiä ja haukkumisia.
Kyllä lapsetkin tajuu kuka TODELLA HEISTÄ VÄLITTÄÄ. - hullua puhetta!
pöyristynyt kirjoitti:
Jos lapsen isä on lähdössä mukaan niin eihän lapsi mitenkään ole vieraiden mukana? Luuletko tosissasi, että kukaan kenenkään exä, varsinkin näiden kirjoitusten kaltaiset, että niitä kukaan haluaisi tai ottaisi mukaan???!? Oliskohan se aika hankkia se ihan oma elämä, mitä luulet???
Onhan se ihminen vieras, jos ei ole mitään sukua lapsen suvulle. Ei mulle tulisi mieleenkään että laskisin lapseni täysin tuntemattoman ihmisen mukaan, ei ei...ei lapsenikaan uskaltaisi lähteä, saatikka isä pakottaa vieraan ihmisen mukaan!
Jos ei äiti pääse mukaan ei lapsikaan ole halukas lähtemään. Ei ainakaan omasta tahdosta.
Meillä ei tehdä niin, ja sen kaikki ymmärtävät.
- Liimatainen84
Hmm, hieman naurattaa nämä vastaukset siitä kuinka pitäisi exä ottaa mukaan matkalle. No, tänään ollaan menossa poliisilaitoksella hakemaan sitä kautta passeja lapsilleni. Sosiaalitoimistosta sanottiin että he allekirjoittavat suostumuksen lapseni äidin puolesta. Olen ollut avopuolisoni kanssa 1,5 vuotta, ei hän ole lapsille vieras, päinvastoin. Exä seurustelee omalla tahollaan, tämä on vain hänen kiusantekoa, joka on lasten edun vastaista.
- vastin lakia
Ei kukaan voi kirjoittaa lasten vanhmman puolesta mitään asiakirjaa!! Sehän on asiakirjan väärennös, rikos.
- vihainen80
Haloo, isä on LÄHI-isä ja lapset asuvat hänen luonaan. Perheen kanssa isä on sinne lähdössä ja exä ei ole hänen perhettään.
KEskimäärin lapset muuttavat 20 vuotiaana pois kotoa, Tarkoittaako, että jos vanhemmat eroaa kun lapsi on vaikka 1v, niin niin isä kuin äitikin on yksin ilman uutta kumppania 19 vuotta?? Ihan vain siksi että uusia ihmisiä EI SAA TULLA LAPSEN ELÄMÄÄN. Onhan niitä uusia ihmisiä muuallakin esim. hoitopaikoissa uusia hoitajia. Entä sitten jos äiti löytää uuden puolison? Sittenkö se on ihan ok.
Hei haloo, lapselle hallaa siinä vaan tekee jos ei uutta elämänkumppania aikuinen saa elämäänsä hankkia. Eri asia jos exän uusi puoliso on vaikka narkkari, alkoholisti ym väkivaltainen. Mutta eiköhän jokainen aikuinen tee ihan omat päätöksensä itse. Mikään laki ei määrää että aikuisilla ei saisi uutta kumppania olla. Haloo!- Niinpä niin
Heh heh, pitäisi varmaan parisänkykin varata vielä isälle, äidille ja isän uudelle kumppanille. Tulisiko äiti sinne väliin nukkumaan ja valvomaan myös että isän uusi puoliso ei vain kopeloi isää?!?! Isäkö tientenki maksaisi myös äidin matkan? Ja äidin uuden miehen matkan?!?
Sairasta ja kyllä näyttää sairaita ihmisiä olevan. - Näin se vaan on
Ei laki edes tunne uusperhettä ym rinnalle syntyneitä nimikkeitä.
Äidin ei ole pakko antaa lasta vieraan ihmisen mukaan minnekkään. Eikä lasta matkalle pakottaa ilman äitiä.
Meillä ei yksikään lapsi ole lähtenyt yhdenkään ex isän naisen kanssa minnekkään, kun eivät ole uskaltaneet enkä minä ole uskaltanut heitä päästää. Minä olen pystynyt kieltämään ja asettamaan ehtoni omien lasten asioille, eikä siinä ole kenelläkään ulkopuolisella ihmisellä mitään sanomista.
Emme ole edes ketään nähneet, joten ei huolta sillä osaltaan mies pitää huolen, ettei hänen naiset kiusaa meitä eikä hauku, eikä tule meille.
- Huh huh
Lasten isä on lähi-isä ja äiti on etä-äiti. Kyllä minä sain samassa tapauksessa passin lapsilleni, kun heidän äiti ei suostunut allekirjoittamaan passihakemusta. Soitin sosiaalitoimistoon ja sitten poliisilaitokselle mars. Poliisit otti yhteyttä sosiaalitoimistoon ja sitä kautta yrittivät exältä nimmaria. hän ei kirjoittanut, joten soska allekirjoitti suostumuksen hänen puolestaan. Ja ei muutakun matkalle. Mikään laki EI VOI TÄTÄ ESTÄÄ, eli lasten äiti EI VOI estää lapsia menemästä ulkomaille oman kiusanteon takia. Eri asia jos aihetta lapsikaappaukseen tms. Kumma ajattelutapa yllämainituilla äideillä. Pitääkö lapsien elää tynnyrissä?
- ei meillä, onneksi
Onneks mun exä ja lasten ex isä ei ole noin kamala, että vasten äidinj a lasten tahtoa ottaisi lapset ja menis naistensa kanssa matkalle!! Huh huh, siinä jo mies haluaa kiusata.
Meidän lapsia ei ole koskaan pakotetettu näkemään isänäs naisia, onneksi mies on ollut fiksu ja pitänyt naisensa erossa meistä.
En voisi kuvitella tilannetta jossa hän toisi naiset väkisin meille, tai veisi lapset väksin et nyt katotte mun naisia ja sillä siisti!!!
Plussat ex isälle ja ex miehelleni että kunniittaaa ja arvostaa meitä eikä väkisin tuo ja kiusaa meitä.
Jos mies on lapsensa hylännyt niin miksi hän lähtisi heidän kanssaan reissuun???? - eioototta79
Entäs jos lapset ihan itse haluaa matkalle? Äitikö sanoo ei? Voi luoja!
- mennään sitten !
Sitten me mennään matkalle! Ei siihen tarvi isän naisia mukaan, ei ole ennenkään tarvinnut.
Kyllä me ollaan reissussa käyty monestikin, mitä kummalista siinä on?
- etäiskä
Olen yhteishuoltaja, etä-isä. Lasten äiti ei antanut suostumustaan lasten passeihin. Menimme lasten kanssa poliisilaitokselle valokuvaamon kautta. Teimme passihakemukset ja poliisi pyysi kirjallisesti äidin suostumusta, jota hän ei edelleenkään antanut. Seuraavaksi poliisi pyysi lausunnon sosiaaliviranomaisilta. He eivät antaneet lausuntoa, koska vanhemmat eivät ole asioineet esim. lastenvalvojan luona. Meillä ei ole ollut riitaa esim. tapaamisista tai elatusavuista Poliisi myönsi lapsille passit. Päätöksessään totesivat, että myöntämättä jättäminen olisi ollut vastoin lasten etua. Eräs perustelu on, että isä on voinut tavata lapsiaan ja tehdä kotimaassa heidän kanssaan lomamatkoja.
Passi on siis mahdollista saada, vaikka toinen vanhemmista ei anna siihen suostumustaan. Passit saa tilanteissa, jos lapset viedään tilapäisesti ulkomaille ilman toisen vanhemman suostumusta, esimerkiksi lomamatkalle. Mikäli olisi aihetta epäillä ulkomaille muuttamisesta, niin passia ei varmastikaan saa. Minulla prosessi kesti lähes kolme kuukautta, mutta lapset saivat passit. Koulun hiihtolomalla sitten lähdimme viikon matkalle. Onneksi tuli aikanaan tehtyä sopimus tapaamisoikeuksista sellaiseksi, että pystyimme lähtemään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po1226079- 292140
- 1771972
Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101153Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.691145- 731007
Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä241007Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,24922Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty42897Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla
Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I12765