Nuorten huono itsetunto?

liipsimc

Olen pohtinut miksi nuorilla on nykyisin niin huono itsetunto. Vai onko?
Monet voivat tietysti esittää olevinsa kovin surullisia ulkonäköönsä ja muuhun mistä tulee huono itsetunto, mutta entä he ketkä oikeasti voisivat vajota maan alle kun hävettää niin paljon. Mistä tämä johtuu? Mainoksista? TV-ohjelmista ja elokuvista? Muista nuorista?
Eivätkö kaikki voisi vain tyytyä siihen mitä on siunattu ja jos ei kelpaa toisille niin haistattaa pitkät paskat.
Itselläni menee hermo ystäviini jotka ovat kovin huono itsetuntoisia, itse en jaksa niin kovin välittää jos joku haukkuu, aivan sama, olen hyvin yli tyytyväinen itseeni.

7

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liipsimc

      ja anteeksi meni nyt vissiin vähän väärälle palstalle, mutta tämä sivusto ei suostunut sitä tuonne pelkälle nuoret palstalle lähettämään!

    • samaa mieltä

      Olen täysin samaa mieltä asiasta. Nykyään lehdissä on paljon kuvia eri julkkiksista joita kaikki nuoret tytöt katsovat ihaillen heidän kauneutensa vuoksi. Kuitenkaan he eivät välttämättä aina tajua edes ajatella kuinka paljon kuvia muokataan jne. Kiva kuulla että on toinenkin ihminen, joka on yli tyytyväinen itseensä ;)

    • liipsimc

      Niimpä! Tämä on aivan totta, nuoret naiset eivät varsinkaan ymmärrä että "photoshoppaus" on todella yleistä nykyisin.
      Ja on todella kivaa kuulla et on toinenkin itseensä tyytyväinen, kyllä!
      Parempi olla ylimielinen kuin alimielinen!

    • susbu

      Nyky-yhteiskunta asettaa nuoret paineen alle. Vaaditaan liikaa mm. koulussa, joten ihmekös tulee riittämättömyyden tunteita. Terveellä nuorella on kuitenkin aika-ajoittain pieniä itsetunnon ailahduksia, ja se on normaalia, kun aikuisiksi kasvetaan. Kannattaisi kuitenkin olla tyytyväinen itseensä niin voi paremmin!!!!!!! GO NUORET!!!!!!

    • liipsimc

      Tämä on totta, susbu! Paineet ovat kovat nyky-yhteisössämme mutta silti asenne ratkaisee parhaiten!
      Go nuoret nimenomaan!!

    • liianhauras

      Mulla on kuulemma todella hauras itsetunto tai sitä ei ole ollenkaan. Kaikki on lähtöisin lapsuudesta. En ole saanut rakkautta tai välittämistä kotoa. Tunteet ja henkiset tarpeeni on unohdettu. Olin myös koulukiusattu koko peruskoulun ajan. Miten ihmeessä mulla voisi olla hyvä itsetunto, kun kieltäisiä kokemuksia on tullut toisensa perään?

      Lehdet yms. ei ole vaikuttaneet yhtään millään tavalla minuun. Sen sijaan vanhempien välinpitämättömyys ja se, että koulukaverit ovat alistaneet minua, on saanut paljon tuhoa aikaan.

      • ......

        Sama kohtalo kuin edellisellä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      55
      5391
    2. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      48
      2232
    3. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      60
      2216
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      326
      1049
    5. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1004
    6. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      26
      870
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      3
      833
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      753
    9. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      751
    10. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      27
      736
    Aihe