Lapsettomuutta hoidettu jo 10 vuotta

Yritteliäs

Hei,

Meillä aloitettiin lapsettomuushoidot ensimmäisen kerran jo vuonna 2000, kaksi vuotta tehtiin aina vain inssejä ja tuloksena syntyi lapsi vuonna 2003. Jälleen vuonna 2005 aloitettiin hoidot toiveena kakkonen perheeseemme ja suht helposti insseistä tulin raskaaksi ja vuonna 2006 syntyi kakkonen. Näiden hoitojen aikana olen saanut useita keskenmenoja. Nyt vuonna 2010 aloitettiin taas hoidot ja insseillä on menty, koska raskaus on kuitenkin alkanut. Mutta keskenmenoja on taas tullut, useimmiten viikolla 6- 8, myöhäisimmät keskenmenot on tulleet viikolla 14. Minulle on tehty kaikki mahdolliset tutkimukset ja mitään ei ole löytynyt, samoin miehelleni. Silti keskenmenoja on tullut jo yhteensä 8kpl. Viimeksi kolme peräkkäin. Nyt olen raskaana viikolla 8 ja tänään tuli taas tuhruvuotoa ja en kestä jos tämä menee kesken. Minulla on ollut lääkkeenä hoidoissa ensin clomit, sitten menopurit, pregnyl ja terolutit, ja rinnalla mennyt koko ajan metforminit, minidisperin ja kortisoni. Mitä tässä enää voi tehdä ja nyt haluaisin myös tietää, että jos tämäkin raskauskin menee kesken, onko mahdollista saada pitempää sairaslomaa mistään keskenmenon jälkeen kuin ne 3 päivää. Minulla on liian monta käsittelemätöntä keskenmenoa kun aina pitää mennä tuhat lasissa töihin. Terveyskeskuksesta ei saa apua vaikka anelisi ja tuntuu, että yksityisellä, jossa meitä on koko tämän ajan hoidettu ei myöskään. Ollaan melko yksin tämän asian kanssa. Miehelläni ja minulla ikää 39. Ja kannattaako tässä enää edes mikään???

1

202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei,

      Toistuvat keskenmenot ovat rankkoja tapahtumia ja tarinaanne lukiessa ei voi muuta kuin ihmetellä teidän jaksamistanne. Kerrot myös, että kaikki mahdollinen on tutkittu ja lääkityskin on tehokas. Valitettavasti nykytietämys ei vaan riitä estämään kaikkia keskenmenoja, varsinkin silloin kun se liittyy solutason tapahtumiin kuten varhaisissa keskenmenoissa usein on.
      Kerrot, ettet ole saanut tarpeeksi psyykkistä tukea ja nyt onkin varmasti parasta, että kerrot asiasta hoitopaikassasi niin selvästi, että sinulle järjestyy terapia esim.psykologin luota. Oletko kysynyt asiaa suoraan?
      Julkisella ja yksityisellä puolella on toimijoita, jotka pystyvät sinua auttamaan. Sairaslomaakin voidaan kirjoittaa pidempi aika, mikäli et ole työkykyinen esim. masennuksen vuoksi.
      39 vuoden ikä voi vaikuttaa keskenmenojen lisääntyneeseen riskiin, mutta ei ole vielä sellainen ikä, että raskaustoiveet tarvitsisi unohtaa.

      Toivotan teille paljon voimia!

      Ystävällisin terveisin,

      Anna-Kaisa/Väestöliiton klinikat

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      218
      1703
    2. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      33
      1574
    3. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      321
      1278
    4. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      138
      1209
    5. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      126
      1177
    6. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      93
      1125
    7. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1085
    8. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      1026
    9. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      93
      997
    10. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      63
      993
    Aihe