Lapsettomuutta hoidettu jo 10 vuotta

Yritteliäs

Hei,

Meillä aloitettiin lapsettomuushoidot ensimmäisen kerran jo vuonna 2000, kaksi vuotta tehtiin aina vain inssejä ja tuloksena syntyi lapsi vuonna 2003. Jälleen vuonna 2005 aloitettiin hoidot toiveena kakkonen perheeseemme ja suht helposti insseistä tulin raskaaksi ja vuonna 2006 syntyi kakkonen. Näiden hoitojen aikana olen saanut useita keskenmenoja. Nyt vuonna 2010 aloitettiin taas hoidot ja insseillä on menty, koska raskaus on kuitenkin alkanut. Mutta keskenmenoja on taas tullut, useimmiten viikolla 6- 8, myöhäisimmät keskenmenot on tulleet viikolla 14. Minulle on tehty kaikki mahdolliset tutkimukset ja mitään ei ole löytynyt, samoin miehelleni. Silti keskenmenoja on tullut jo yhteensä 8kpl. Viimeksi kolme peräkkäin. Nyt olen raskaana viikolla 8 ja tänään tuli taas tuhruvuotoa ja en kestä jos tämä menee kesken. Minulla on ollut lääkkeenä hoidoissa ensin clomit, sitten menopurit, pregnyl ja terolutit, ja rinnalla mennyt koko ajan metforminit, minidisperin ja kortisoni. Mitä tässä enää voi tehdä ja nyt haluaisin myös tietää, että jos tämäkin raskauskin menee kesken, onko mahdollista saada pitempää sairaslomaa mistään keskenmenon jälkeen kuin ne 3 päivää. Minulla on liian monta käsittelemätöntä keskenmenoa kun aina pitää mennä tuhat lasissa töihin. Terveyskeskuksesta ei saa apua vaikka anelisi ja tuntuu, että yksityisellä, jossa meitä on koko tämän ajan hoidettu ei myöskään. Ollaan melko yksin tämän asian kanssa. Miehelläni ja minulla ikää 39. Ja kannattaako tässä enää edes mikään???

1

216

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei,

Toistuvat keskenmenot ovat rankkoja tapahtumia ja tarinaanne lukiessa ei voi muuta kuin ihmetellä teidän jaksamistanne. Kerrot myös, että kaikki mahdollinen on tutkittu ja lääkityskin on tehokas. Valitettavasti nykytietämys ei vaan riitä estämään kaikkia keskenmenoja, varsinkin silloin kun se liittyy solutason tapahtumiin kuten varhaisissa keskenmenoissa usein on.
      Kerrot, ettet ole saanut tarpeeksi psyykkistä tukea ja nyt onkin varmasti parasta, että kerrot asiasta hoitopaikassasi niin selvästi, että sinulle järjestyy terapia esim.psykologin luota. Oletko kysynyt asiaa suoraan?
      Julkisella ja yksityisellä puolella on toimijoita, jotka pystyvät sinua auttamaan. Sairaslomaakin voidaan kirjoittaa pidempi aika, mikäli et ole työkykyinen esim. masennuksen vuoksi.
      39 vuoden ikä voi vaikuttaa keskenmenojen lisääntyneeseen riskiin, mutta ei ole vielä sellainen ikä, että raskaustoiveet tarvitsisi unohtaa.

Toivotan teille paljon voimia!

Ystävällisin terveisin,

Anna-Kaisa/Väestöliiton klinikat

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3585
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      69
      1896
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1578
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1204
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      62
      1014
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      968
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      843
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      834
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe