Millainen on naisellinen nainen

Anonyymi-ap

Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen?
Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne.
Vilma naene

182

1082

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mjaa, pitääkö määritellä stereotypisen käsityksen mukaan vai oman käsityksen? Molempiin oystyn kunhan tiiän kumpaa halutaan kuulla?

• Anonyymi00002

Tietenkin oman käsityksen mukaan.
        Stereotypioita vältelkäämme.
        Autereisen avoimesti.
        Vilma

• Anonyymi00002 kirjoitti:

Tietenkin oman käsityksen mukaan.
        Stereotypioita vältelkäämme.
        Autereisen avoimesti.
        Vilma

No minusta naisellisuuskin on henkistä. Psykofyysinen kokonaisuus ei välttämättä fyysisellä tasolla ole stereotyyppinen, mutta psyykessään tuntee olevansa nainen. Sen psyyken, henkisen pääkopan mukaanhan me ilmennetään itseämme, taikka sitten opittujen maneerien kautta. Valitettavasti moni tekee opittujen maneerien kautta naiseutensa, eikä sisimpänsä.

• Jasu2025 kirjoitti:

No minusta naisellisuuskin on henkistä. Psykofyysinen kokonaisuus ei välttämättä fyysisellä tasolla ole stereotyyppinen, mutta psyykessään tuntee olevansa nainen. Sen psyyken, henkisen pääkopan mukaanhan me ilmennetään itseämme, taikka sitten opittujen maneerien kautta. Valitettavasti moni tekee opittujen maneerien kautta naiseutensa, eikä sisimpänsä.

Ja silloin kun se on opittuja maneereita, olo on teennäinen jossain kohtaa elämää. Tulee tunne, että miksihän hitossa mäkin näin teen.

• Anonyymi00009
        Jasu2025 kirjoitti:

Se voi päällepäin näyttää mieheltä ja kuulostaakin mieheltä, mutta voi olla sisäisesti nainen. Voi pukeutua miesten vaatteisiin ja olla lyhyet hiukset, silti se voi tuntea olevansa sisäisesti nainen. Oikeat ihmiset osaa arvostaa sitä sisäistä naiseutta sen ulkoisen sijaan.

• Anonyymi00009 kirjoitti:

Se voi päällepäin näyttää mieheltä ja kuulostaakin mieheltä, mutta voi olla sisäisesti nainen. Voi pukeutua miesten vaatteisiin ja olla lyhyet hiukset, silti se voi tuntea olevansa sisäisesti nainen. Oikeat ihmiset osaa arvostaa sitä sisäistä naiseutta sen ulkoisen sijaan.

Juu tai voi tuntea ettei oikein ole kumpaakaan. Ei ole sellaista henkistä sukupuolta mitä ilmentäisi. Keho toki on yleensä joko tai ja sitten luonnon luomat variaatiot. Ja ihmisen luomat transitiot keholle. Jos oltaisi rehellisiä transsukupuolikin kirjattaisiin sukupuoleksi. Olkoon se sitten ihmisen luoma transitio sukupuoliominaisuuksien muokkaus tai transitiota läpi käymätön. Lääketieteessä kuitenkin on välttämätöntä kyetä hoitamaan myös kehoa ja sen kehon biologinen anatominen osa on iso tekijä. Olkoonkin, että aivojen tasolla on ristiriita ja aivot voi olla sukupuolittuneet ristiin kehitysvaiheessa.

• Jasu2025 kirjoitti:

Juu tai voi tuntea ettei oikein ole kumpaakaan. Ei ole sellaista henkistä sukupuolta mitä ilmentäisi. Keho toki on yleensä joko tai ja sitten luonnon luomat variaatiot. Ja ihmisen luomat transitiot keholle. Jos oltaisi rehellisiä transsukupuolikin kirjattaisiin sukupuoleksi. Olkoon se sitten ihmisen luoma transitio sukupuoliominaisuuksien muokkaus tai transitiota läpi käymätön. Lääketieteessä kuitenkin on välttämätöntä kyetä hoitamaan myös kehoa ja sen kehon biologinen anatominen osa on iso tekijä. Olkoonkin, että aivojen tasolla on ristiriita ja aivot voi olla sukupuolittuneet ristiin kehitysvaiheessa.

Mä itse uskon tähän aivojen kehityskulkuun mikä muokkaa meistä sukupuolityypillisiä, joko yks yhteen tai ristiin kehon kanssa. Se voi olla joillain myös psyykkinen dilemma, mutta koska lesbous ja homouskin on kyetty todentamaan aivokehityksen tuotteeksi, silloin myös sukupuolen kanssa voi olla samasta kyse.

Se voi olla häiriö, mutta ennen kaikkea luonnon mahdollistama syyseuraus ketju, jolloin se on normaalia. Vaikka olis miten epätoivottavaa ja hankalaa.

• Jasu2025 kirjoitti:

Mä itse uskon tähän aivojen kehityskulkuun mikä muokkaa meistä sukupuolityypillisiä, joko yks yhteen tai ristiin kehon kanssa. Se voi olla joillain myös psyykkinen dilemma, mutta koska lesbous ja homouskin on kyetty todentamaan aivokehityksen tuotteeksi, silloin myös sukupuolen kanssa voi olla samasta kyse.

Se voi olla häiriö, mutta ennen kaikkea luonnon mahdollistama syyseuraus ketju, jolloin se on normaalia. Vaikka olis miten epätoivottavaa ja hankalaa.

Kyllähän kehityskulkuun mahtuu paljon sikiöstä riippumattomia vaiheita, me ollaa kaikki niitten lopputulos. Ja luonnollisesti ihminen toimii luontevamman mukaan.
        Joka sitten näyttäytyy, onpa naisellinen mies miesmäinen nainen. Niin heidän aivonsa toimii niin. Riippumatta miltä keho näyttää.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Niin. Mietin tuota. Onko esim. tuollainen pukeutuminen jotain suojelua.
        Mitä tytöstä naiseksi kasvaneen ympärillä on tapahtunut?
        Onko peloteltu tai väheksytty?
        Miten ympärillä on naista tuolloin kohdeltu?
        Kun nappiverkkari olivat muotia, niin moni tyttö teini-iässä pukeutui väljiin vaatteisiin, kun kroppa yhtäkkiä muuttui ja siihen tottuminen ja ymmärtäminen vie hieman aikaa.
        Vilma

• Anonyymi00033 kirjoitti:

Kun nappiverkkari olivat muotia, niin moni tyttö teini-iässä pukeutui väljiin vaatteisiin, kun kroppa yhtäkkiä muuttui ja siihen tottuminen ja ymmärtäminen vie hieman aikaa.
        Vilma

Tuo on varmasti yksi syy monista. Kehostaan häpeä tai ahdistuminen muiden luodessa huomiota sille. Mutta kun se jatkuu läpi elämän ja ei hävetä mikään koska muut, näkisin sen ihmisen perusminuudeksi. Se on enemmänkin mitä se ihminen kun ulkopuolisten paineiden luoma tilanne.

• Jasu2025 kirjoitti:

Tuo on varmasti yksi syy monista. Kehostaan häpeä tai ahdistuminen muiden luodessa huomiota sille. Mutta kun se jatkuu läpi elämän ja ei hävetä mikään koska muut, näkisin sen ihmisen perusminuudeksi. Se on enemmänkin mitä se ihminen kun ulkopuolisten paineiden luoma tilanne.

Tottakai se perusminuuskin on altis vaikuttimille, mutta lopulta kukaan ei jaksa esittää loppu elämäänsä, vaan se mitä on tulee näkyväksi. Tavalla tai toisella. Ja housutkaan ei ole sukupuolisudonnaisuus.

• Jasu2025 kirjoitti:

Tottakai se perusminuuskin on altis vaikuttimille, mutta lopulta kukaan ei jaksa esittää loppu elämäänsä, vaan se mitä on tulee näkyväksi. Tavalla tai toisella. Ja housutkaan ei ole sukupuolisudonnaisuus.

Sukupuoli on jotain muuta kuin vaatteet, habitus. Se on kehon ja aivojen ominaisuuksia. Ja mitä se eniten tuntuu olevan, niin ihmisten mielikuvia. 😂

Kaikilla on oma muotti, näin se on. Piste.

• Jasu2025 kirjoitti:

Sukupuoli on jotain muuta kuin vaatteet, habitus. Se on kehon ja aivojen ominaisuuksia. Ja mitä se eniten tuntuu olevan, niin ihmisten mielikuvia. 😂

Kaikilla on oma muotti, näin se on. Piste.

Minusta ongelma ei ole se, että joku on miesmäinen nainen tai nausmainen mies, vaan se että ylipäänsä on alettu luokittelemaan mikä millekin sukupuolelle sallitaan. Se on se ydinongelma.

• Jasu2025 kirjoitti:

Minusta ongelma ei ole se, että joku on miesmäinen nainen tai nausmainen mies, vaan se että ylipäänsä on alettu luokittelemaan mikä millekin sukupuolelle sallitaan. Se on se ydinongelma.

Ja sen takia ihmisillä voi olla paineta muokata itseään odotusten mukaiseksi. Olen niin miesmäinen määritelmien mukaan, että transitioudumpa mieheksi vaikkapa. Sitten kukaan ei enää tee siitä numeroa eikä itselläkään ole enää paha olla, kun näyttää määritelmien mukaan miehelle.

Tai naiselle, koska muehille sallitaan, naisille sallitaan tietynlainen muotti.

• Jasu2025 kirjoitti:

Ja sen takia ihmisillä voi olla paineta muokata itseään odotusten mukaiseksi. Olen niin miesmäinen määritelmien mukaan, että transitioudumpa mieheksi vaikkapa. Sitten kukaan ei enää tee siitä numeroa eikä itselläkään ole enää paha olla, kun näyttää määritelmien mukaan miehelle.

Tai naiselle, koska muehille sallitaan, naisille sallitaan tietynlainen muotti.

Se on tavallaan sellainen eheä minä halo. Vaikka oikeesti olis ihan se ja sama onko joku naismainen mies tai miesmäinen nainen. Siitä vaan on tehty niin vitun vaikeaa. Ja irvittävää.

• Anonyymi00128
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Vilma

Tuo on varmasti vakavaa aikaa kun tyttö alkaa kasvaa naiseksi, ja varmaan monet näistä nykyajan mielenterveysongelmista ja häiriöistä peilaavat suoraan tuohon aikaan. Voi olla elämänkestoisia traumoja jostain mitä on kokenut, ihan arvostelusta, tai siitä että sanotaan lihavaksi, monet tytöt haukkuvat toisiaan lihaviksi ihan jatkuvasti ja halveksivat naisellisia muotoja. Nuo tuollaiset ovat jo valmiiksi mieleltään täysin sairaita, ja vielä levittävät sitä mielenterveysongelmaansa muiden niskaan. Mikäli yhteiskunnan taholta hyväksyttäisiin täysin naisellinen olemus ja kehon muodot, suuri osa nuorten naisten mielenterveysongelmista varmaan lakkaisi olemasta. Nyt ratkaisu on väljät ja peittävät vaatteet, se on ihan hyvä asia, ja toivottavasti tuollaisia nuorille naisille löytyy vielä jatkossakin. Muoti tosin muuttuu milloin miksikin ja aiheuttaa ongelmia, mikäli sitä muotia joutuu seuraamaan, siis jos on muodin orja.

• Anonyymi00134
        Anonyymi00128 kirjoitti:

Tuo on varmasti vakavaa aikaa kun tyttö alkaa kasvaa naiseksi, ja varmaan monet näistä nykyajan mielenterveysongelmista ja häiriöistä peilaavat suoraan tuohon aikaan. Voi olla elämänkestoisia traumoja jostain mitä on kokenut, ihan arvostelusta, tai siitä että sanotaan lihavaksi, monet tytöt haukkuvat toisiaan lihaviksi ihan jatkuvasti ja halveksivat naisellisia muotoja. Nuo tuollaiset ovat jo valmiiksi mieleltään täysin sairaita, ja vielä levittävät sitä mielenterveysongelmaansa muiden niskaan. Mikäli yhteiskunnan taholta hyväksyttäisiin täysin naisellinen olemus ja kehon muodot, suuri osa nuorten naisten mielenterveysongelmista varmaan lakkaisi olemasta. Nyt ratkaisu on väljät ja peittävät vaatteet, se on ihan hyvä asia, ja toivottavasti tuollaisia nuorille naisille löytyy vielä jatkossakin. Muoti tosin muuttuu milloin miksikin ja aiheuttaa ongelmia, mikäli sitä muotia joutuu seuraamaan, siis jos on muodin orja.

En tiedä onko toisten arvostelu suoraan mikään mielenterveysjuttu, mutta se aiheuttaa sellaista niille, joiden omanarvontunto on vähäinen. Epävarmaan nuoreen sattuu ja sellaisia suuri osa on ollut aina. Sitä tarkkaillaan muita ja etsitään hyväksyntää.
        Muttei pitäisi hinnalla millä hyvänsä. Vanhempien tuki on tärkeää.
        Millaiset vanhemmat niillä, jotka pyrkivät sortamaan muita?
        Mallit?
        Vilma

• Naisellinen pukeutuminen tarkoittaa minulle kevyttä raskaan sijaan, epäkäytännöllistä käytännöllisen sijaan, ehkä jopa värikästä ja runsasta yksinkeraisen sijaan.

• Anonyymi00005

Tuohonko tyssäsi minun naisellisuuteni.
        Pelkistän.
        Vilna

• Anonyymi00005 kirjoitti:

Tuohonko tyssäsi minun naisellisuuteni.
        Pelkistän.
        Vilna

Se oli vain käsitykseni siitä mitä sanalla tarkoitetaan. Se on sitten jokaisen naisen (tai miksei miehenkin) asia valita, miten naisellinen haluaa olla.

• Anonyymi00035
        scrg kirjoitti:

Se oli vain käsitykseni siitä mitä sanalla tarkoitetaan. Se on sitten jokaisen naisen (tai miksei miehenkin) asia valita, miten naisellinen haluaa olla.

Kiitos jatko-osasta.
        Vilma

• Anonyymi00001

Tämänkaltaiset luettolot ovat äärimmäisen myrkyllisä ja haitallisia sillä loppujen lopuksi jokaisella on luontainen oma tapansa ilmaista feminiinisyyttään.

Ei olisi ensimmäinen kerta, kun meikkaavalle muistetaan korostaa meikkaamattomuuden aitoutta ja hänelle, joka ei meikkaa, muistutetaan, että itsestään pitäisi huolehtia. Koskaan ei ole kaikkien makuun naisellisuuden ilmaisussaan.

Minulle on ehdotettu ties kuinka monta kertaa hiusten lyhyeksi leikkaamista, kritisoitu kynsien lakkaamisesta ja auta armias, jos erehtyy meikkaamaan, niin heti on kimpussa puoli valtakuntaa, joiden mielestä ei pitäisi meikata vaan olla luonnollinen ja aito. Btw, meikkaaminen on itsensä ilmaisemista siinä kuin meikkaamattomuuskin ja pukeutuminen.

• No niin ei tarvikkaan enää vastata. Se tuli jo tässä.

• Anonyymi00004

Tämähän se niin herkullista onkin.
        Tulossa varsinainen kesäkeitto.
        Minulla ketunhäntä laatikossa.
        Vilma

• Anonyymi00008

Olen samaa mieltä, siitä, että mitkään tarkat leurtrlot siitä, mikä on naisellista, on äärimmäisen myrkyllistä ja on lukuisia tapoja ilmaista feminiinisyyttään tai olla ilmaisematta.

Tuota en kuitenkaan tunnista omasta elämästäni, että joku olisi kehottanut meikkaamaan tai olemaan meikkaamatta saati ottanut kantaa hiusteni tai kynsieni pituuteen. Eri medioissa toki näkyy paljon kaikenlaista "miten olla oikeanlainen nainen?"-höpinää, mutta oletko saanut siis ihan omassa elämässäsi tuonkaltaisia kommentteja?

Aletheias

• Anonyymi00011

"Minulle on ehdotettu ties kuinka monta kertaa hiusten lyhyeksi leikkaamista, kritisoitu kynsien lakkaamisesta ja auta armias, jos erehtyy meikkaamaan, niin heti on kimpussa puoli valtakuntaa"

Suomalaisella naisella pitää olla lyhyt tukka, ei saa kynnet olla laitetut, eikä saa meikata. Pitää puhua miehekkäällä ja kuuluvalla äänellä. Ja sininen tuulipuku on ainoa muotivaate. Muuten herää kysymys että mikä oikein olet olevinasi, etkö halua olla suomalainen nainen? Saat vain vihaa osaksesi jos yrität olla jotain mitä et oikeasti ole.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00011 kirjoitti:

"Minulle on ehdotettu ties kuinka monta kertaa hiusten lyhyeksi leikkaamista, kritisoitu kynsien lakkaamisesta ja auta armias, jos erehtyy meikkaamaan, niin heti on kimpussa puoli valtakuntaa"

Suomalaisella naisella pitää olla lyhyt tukka, ei saa kynnet olla laitetut, eikä saa meikata. Pitää puhua miehekkäällä ja kuuluvalla äänellä. Ja sininen tuulipuku on ainoa muotivaate. Muuten herää kysymys että mikä oikein olet olevinasi, etkö halua olla suomalainen nainen? Saat vain vihaa osaksesi jos yrität olla jotain mitä et oikeasti ole.

Enpä ole ikinä huomannut moista vihamielisyyttä suomalaisena naisena. Tosi ikävää, jos sinulla on tuollaiset kokemukset, mutta kysymys on kuitenkin ollut siitä kuplasta, jossa sinä olet joutunut elämään, ei suomalaisuudesta yleisesti.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Olen samaa mieltä, siitä, että mitkään tarkat leurtrlot siitä, mikä on naisellista, on äärimmäisen myrkyllistä ja on lukuisia tapoja ilmaista feminiinisyyttään tai olla ilmaisematta.

Tuota en kuitenkaan tunnista omasta elämästäni, että joku olisi kehottanut meikkaamaan tai olemaan meikkaamatta saati ottanut kantaa hiusteni tai kynsieni pituuteen. Eri medioissa toki näkyy paljon kaikenlaista "miten olla oikeanlainen nainen?"-höpinää, mutta oletko saanut siis ihan omassa elämässäsi tuonkaltaisia kommentteja?

Aletheias

Meikkaamisen alkuaikoina isäni kommentoi hieman ironisesti, että hänellä on Miranolia, mikä kestää kauemmin...
        En piitannut- onneksi.
        Vilma
        Isät voivat olla aika tukahduttajia huolehtiessaan ja melkein mustasukkaisina valvoessaan, että milloin ja kenen kanssa pääsee ulos.

• Anonyymi00038
        Anonyymi00011 kirjoitti:

En ole koskaan törmännyt tuollaiseen omassa elämässäni. Minulla on aina ollut vähintäänkin puolipitkät hiukset, lakkaan kynsiä (hillitysti), meikkaan melkeinpä päivittäin, käytän kesällä jatkuvasti hameita ja mekkoja jne.. Yhtäkään kommenttia en ole saanut, että minun pitäisi olla toisenlainen. Äänestäni olen saanut pelkästään positiivisia kommentteja.

Missä tuollaisiin kommentointeihin törmää? Missä yhteydessä olette kuulleet tuollaista puhetta?

Aletheias

• Anonyymi00043
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Aletheias

Kyllä, on kyse irl-kommenteista. Itseasiassa meikkaan harvoin vaikka aiemmin laitoin lähes joka päivä perus arkimeikin.

Tosiasiassahan feminiinisyys on myös mielentila ja mitä olen katukuvaa katsellut niiin ei minulle ainakaan ole olut epäselvää ulkonäön perusteella kuka edustaa mitäkin sukupuolta riippumatta siitä kuinka hän on pukeutunut tai meikkaako vai eikö meikkaa.

Mielestäni on äärimmäisen surullista, että luodaan vastakkain asettelua siitä kuinka naisellisuuttaan saisi ilmaista tai mikä on oikea tapa olla feminiininen. Etenkin silloin, kun naiset arvottavat toisiaan sen perusteella kuuluvatko he ns. samaan leiriin ajatusmaailmaltaan. Tämä huomio on syntynyt lähinnä keskustelupalstoilta niiden keskustelujen perusteella, jotka ovat liittyneet aiheeseen.

Imo miksi kenenkään olemista ja omaa tapaansa olla kutittelee niin voimakkaasti se, kuinka joku toinen ilmaisee olemistaan ja identiteettiään? Minulle on suht yhdentekevää kulkeeko raksahaalareissa vai minihameessa vaikka kumpikaan ei ole minulle henkilökohtaisesti ykkösvalinta pukeutumisen suhteen. Jos on sinut sen suhteen miten on omasta mielestään naisellinen niin tuskin on tarvetta arvotta kenenkään toisen tapaa, pukeutumista, itseilmaisua tai määritellä hänen feminiinisyyttään saatika aitouttaan.

Siinä kohtaa,kun ryhdytään määrittelemään vielä luonteenpiirteiden ja persoonallisuuden perusteella feminiinisyyttä ja sukupuolta, ollaan jo todella syvällä pusikossa.

• Anonyymi00047
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Suomalaisella naisella saa olla tasantarkkaan sen mittaiset hiukset kuin hän itse haluaa ja tuulipuvut taisivat jäädä 90-luvulle.

Kuka määrittää kuka olen tai sen puoleen kuka sinä olet? Jokainen sisimmässään tietää parhaiten oman identiteettinsä ja olemuksensa. Se taasen mitä ulkopuolelta oletetaan perustuu useimmiten pelkkään arvailuun tai omaan näkemykseen, mukavuudenhaluun ja toisinaan tuomitsevuuteenkin.

• Anonyymi00061
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Kyllä, on kyse irl-kommenteista. Itseasiassa meikkaan harvoin vaikka aiemmin laitoin lähes joka päivä perus arkimeikin.

Tosiasiassahan feminiinisyys on myös mielentila ja mitä olen katukuvaa katsellut niiin ei minulle ainakaan ole olut epäselvää ulkonäön perusteella kuka edustaa mitäkin sukupuolta riippumatta siitä kuinka hän on pukeutunut tai meikkaako vai eikö meikkaa.

Mielestäni on äärimmäisen surullista, että luodaan vastakkain asettelua siitä kuinka naisellisuuttaan saisi ilmaista tai mikä on oikea tapa olla feminiininen. Etenkin silloin, kun naiset arvottavat toisiaan sen perusteella kuuluvatko he ns. samaan leiriin ajatusmaailmaltaan. Tämä huomio on syntynyt lähinnä keskustelupalstoilta niiden keskustelujen perusteella, jotka ovat liittyneet aiheeseen.

Imo miksi kenenkään olemista ja omaa tapaansa olla kutittelee niin voimakkaasti se, kuinka joku toinen ilmaisee olemistaan ja identiteettiään? Minulle on suht yhdentekevää kulkeeko raksahaalareissa vai minihameessa vaikka kumpikaan ei ole minulle henkilökohtaisesti ykkösvalinta pukeutumisen suhteen. Jos on sinut sen suhteen miten on omasta mielestään naisellinen niin tuskin on tarvetta arvotta kenenkään toisen tapaa, pukeutumista, itseilmaisua tai määritellä hänen feminiinisyyttään saatika aitouttaan.

Siinä kohtaa,kun ryhdytään määrittelemään vielä luonteenpiirteiden ja persoonallisuuden perusteella feminiinisyyttä ja sukupuolta, ollaan jo todella syvällä pusikossa.

Kuulostaapa hurjalta ja todella ikävältä.

Jokaisella on oikeus olla oma itsensä ja ilmaista feminiinisyyttään tai maskuliinisuuttaan juuri sillä tavalla, mikä itsestä tuntuu oikealta. Tai olla ilmaisematta lainkaan. Toisille ulkoinen olemus on merkityksellisempi osa minuutta kuin toisille, joten on täysin yksilökohtaista, miten näitä asioita kukin omassa elämässään ilmaisee eikä siihen pitäisi kenelläkään olla nokan koputtamista.

Tässä keskustelussa käytetään termejä "naisellinen" ja "naiseus" aika vauhdikkaasti sekaisin ja se myös osaltaan saattaa aiheuttaa jonkinasteisia väärinkäsityksiä tai eroavaisuuksia tulkinnoissa. Naisellisuus terminä on enemmän sitä, miltä näyttää tai miten toimii vallitsevien normien valossa, kun taas naiseus on sitä, mitä ihminen on tai kokee olevansa. Kumpikin on naisen itsensä päätettävissä, mutta sitä yksilö ei tietenkään pysty ohjaamaan, miten muut hänet näkevät.

Aletheias

• Anonyymi00073
        Anonyymi00061 kirjoitti:

Kuulostaapa hurjalta ja todella ikävältä.

Jokaisella on oikeus olla oma itsensä ja ilmaista feminiinisyyttään tai maskuliinisuuttaan juuri sillä tavalla, mikä itsestä tuntuu oikealta. Tai olla ilmaisematta lainkaan. Toisille ulkoinen olemus on merkityksellisempi osa minuutta kuin toisille, joten on täysin yksilökohtaista, miten näitä asioita kukin omassa elämässään ilmaisee eikä siihen pitäisi kenelläkään olla nokan koputtamista.

Tässä keskustelussa käytetään termejä "naisellinen" ja "naiseus" aika vauhdikkaasti sekaisin ja se myös osaltaan saattaa aiheuttaa jonkinasteisia väärinkäsityksiä tai eroavaisuuksia tulkinnoissa. Naisellisuus terminä on enemmän sitä, miltä näyttää tai miten toimii vallitsevien normien valossa, kun taas naiseus on sitä, mitä ihminen on tai kokee olevansa. Kumpikin on naisen itsensä päätettävissä, mutta sitä yksilö ei tietenkään pysty ohjaamaan, miten muut hänet näkevät.

Aletheias

Tulkitsin aloituksen viittavan enemmän ulkoiseen naisellisuuden ilmenemiseen kuin sisäiseen kokemukseen.

Toisinaan kylläkyseenalaistan sen, että onko todellakin niin mustavalkoisia ajatusmaailmoja, kuin mitä minulle on annettu ymmärtäa olevan. Siinä määrin, että saa suosituksia hakeutua raksalla, renkaanvaihtoon tai automekaanikoksi, kun ei ole kiinnostunut stereotyyppisesti naisellisiksi mielletyistä aloista, kuten hoiva-ala tai varhaiskasvatus yms.

Mutta eipä täsätä enempää, koska jokaisen tulisikuitenkin keskittyä enemmän omiin valintoihinsa, kuin yrittää määritelllä muiden puolesta mikä heille sopii.

• Anonyymi00088
        Anonyymi00073 kirjoitti:

Tulkitsin aloituksen viittavan enemmän ulkoiseen naisellisuuden ilmenemiseen kuin sisäiseen kokemukseen.

Toisinaan kylläkyseenalaistan sen, että onko todellakin niin mustavalkoisia ajatusmaailmoja, kuin mitä minulle on annettu ymmärtäa olevan. Siinä määrin, että saa suosituksia hakeutua raksalla, renkaanvaihtoon tai automekaanikoksi, kun ei ole kiinnostunut stereotyyppisesti naisellisiksi mielletyistä aloista, kuten hoiva-ala tai varhaiskasvatus yms.

Mutta eipä täsätä enempää, koska jokaisen tulisikuitenkin keskittyä enemmän omiin valintoihinsa, kuin yrittää määritelllä muiden puolesta mikä heille sopii.

Minäkin tulkitsin aloituksen viittaavan enemmän ulkoiseen olemukseen, kuin ihmisen sisäiseen kokemukseen omasta naiseudestaan. Sana "naisellinen" viittaa ihan virallisestikin naiselle ominaisiin tai tyypillisiin piirteisiin. Se on siis adjektiivi, jolla kuvataan naisellisiksi miellettyjä asioita tai piirteitä.

Yhteiskunnassamme esiintyy edelleen paljon turhaa sukupuolittamista. Turhalla viittaan esim tilanteisiin, joissa vaikka nuori ohjataan tietylle alalle sukupuolensa perusteella, koska "eihän tytöt nyt raksalla pärjää". Sukupuolella taas on merkitystä esim terveydenhuollossa, sillä biologiset erot sukupuolten välillä ovat kiistattomat.

Onneksi asenteet ovat muuttumassa. Valitettavan hitaasti tosin ja merkkejä takapakistakin on (esim perinteisten arvojen nousu), mutta silti haluan uskoa siihen, että ihmiskuntana kuljemme kohti sellaista maailmaa, jossa ihmisellä on enemmän vapauksia olla oma itsensä vapaana kaikista rajoittavista sukupuoliodotuksista.

Tuosta viimeisestä kappaleesta en voisi olla enempää samaa mieltä. Jokainen keskittyköön omiin asioihinsa jättäen vähemmälle muiden valintojen ruotimisen.

Aletheias

• Anonyymi00129
        Anonyymi00038 kirjoitti:

En ole koskaan törmännyt tuollaiseen omassa elämässäni. Minulla on aina ollut vähintäänkin puolipitkät hiukset, lakkaan kynsiä (hillitysti), meikkaan melkeinpä päivittäin, käytän kesällä jatkuvasti hameita ja mekkoja jne.. Yhtäkään kommenttia en ole saanut, että minun pitäisi olla toisenlainen. Äänestäni olen saanut pelkästään positiivisia kommentteja.

Missä tuollaisiin kommentointeihin törmää? Missä yhteydessä olette kuulleet tuollaista puhetta?

Aletheias

Olet vaan niin keskiverto ettei kukaan kiinnitä sinuun huomiota. Nuo turvalliset puolipitkät hiukset on siitä esimerkki. Huomiota herättävät ihmiset huomataan ja he saavat kaikenlaisia kommentteja.

• Anonyymi00132
        Anonyymi00129 kirjoitti:

Olet vaan niin keskiverto ettei kukaan kiinnitä sinuun huomiota. Nuo turvalliset puolipitkät hiukset on siitä esimerkki. Huomiota herättävät ihmiset huomataan ja he saavat kaikenlaisia kommentteja.

Jos aiot heitellä loukkauksia, tee se edes kunnolla.

Kerron lyhyesti, mikä kommentissasi on vikana. Sanoin, etten ole ikinä saanut sellaisia kommentteja, joissa minun kehotettaisiin olevan toisenlainen. Se ei tarkoita samaa kuin, etten ole saanut mitään kommentteja. Päätelmäsi on siis virheellinen.

Aletheias

• Anonyymi00151
        UUSI
        Anonyymi00129 kirjoitti:

Jos kommentoi väliin niin olisi kohteliasta mainita olevansa sivusta.

• Anonyymi00153
        UUSI
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Enpä ole ikinä huomannut moista vihamielisyyttä suomalaisena naisena. Tosi ikävää, jos sinulla on tuollaiset kokemukset, mutta kysymys on kuitenkin ollut siitä kuplasta, jossa sinä olet joutunut elämään, ei suomalaisuudesta yleisesti.

Tuskin on kimpussa puoli valtakuntaa. Ketä edes kiinnostaisi naisen ehostaminen. Kunhan tekee itsestään numeroa.

• Anonyymi00159
        UUSI
        Anonyymi00153 kirjoitti:

Tuskin on kimpussa puoli valtakuntaa. Ketä edes kiinnostaisi naisen ehostaminen. Kunhan tekee itsestään numeroa.

Mistäpä sinä tiedät muiden kokemuksia?

• Anonyymi00003

Sellainen joka hymyillen on mieltänyt itsensä naiseksi.

Pukeutumisella, meikkaamisella tai kävelytyylilläkään ei ole sen kanssa mitään tekemistä.

• Anonyymi00006

Tuulipuku nou
      Leggingsit ilman pyllyn peittoa nou
      Ilman käsilaukkua nou
      Korkkarit ilman taitoa kävellä niillä nou
      Istuu jalat levällään nou
      Kaula-aukosta mahtuu imettämään kaksoset nou
      Polttaa kävellessään tupakkaa nou
      Nousee portaat miehen edellä nou

Naisellisen naisen voi nähdä viime vuosisadan elokuvatuotannossa.
      Ranskalaiset, espanjalaiset ja italialaiset tuotannot.
      Nykyään kadulla harvinaisempi näky kuin Porshe Panamera!

Mutta ei herrasmiehiäkään enää näe kuin niissä samoissa elokuvissa.

Mies 65

• Anonyymi00042

Sinä siis avasit puolelta päivin sanaisen arkun.
        Ei se mitään.
        Pyrsk.
        Vilma
        Tässä heitän noppaa, millaiset korkkarit tilaisuuteen laitan.
        Jos lattialla on mitään märkää, niin elämäni eka ja vika spagaatti....
        Polvet suorina kuin puujaloin...

• Anonyymi00087
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Sinä siis avasit puolelta päivin sanaisen arkun.
        Ei se mitään.
        Pyrsk.
        Vilma
        Tässä heitän noppaa, millaiset korkkarit tilaisuuteen laitan.
        Jos lattialla on mitään märkää, niin elämäni eka ja vika spagaatti....
        Polvet suorina kuin puujaloin...

Aiemmin oli vähän kiirettä.

Kovaa vauhtia saat kommentteja.
        0,7 kirjoitusta minuutissa.
        Joka minuutti kahdeskymmenessekunti keskimäärin.

Täytyy mennä pihalle päivystämään noitia. Kaikki haluavat halata äijää (koiraa). Kolmannen partion jälkeen oli jo sen näköinen, että meen tonne tuijan alle piiloon! Siellä se nyt vetää sikeitä.

Mies 65

• Anonyymi00101
        Anonyymi00087 kirjoitti:

Aiemmin oli vähän kiirettä.

Kovaa vauhtia saat kommentteja.
        0,7 kirjoitusta minuutissa.
        Joka minuutti kahdeskymmenessekunti keskimäärin.

Täytyy mennä pihalle päivystämään noitia. Kaikki haluavat halata äijää (koiraa). Kolmannen partion jälkeen oli jo sen näköinen, että meen tonne tuijan alle piiloon! Siellä se nyt vetää sikeitä.

Mies 65

Välillä olen kerennyt haravoida ja leikata oksia. Ihmeen jäinen maa on vielä.
        Vilma
        Niin. Aihe on sellainen ja kirjoitamme kuinka itse miellämme oman naispersoonamme tai mitä mies tuumaa.
        Niin monta kuin on ihmistä, on mieltäkin.

• Anonyymi00007

On niin monia eri tapoja olla naisellinen, että tällaiseen kysymykseen on lukuisia oikeita vastauksia.

Taidan olla vähän oman sukupolveni uhri siinä mielessä, että miellän naisellisiksi monia sellaisia asioita, jotka ovat ns perinteisen naiskäsityksen mukaan naisellisia. Naisellisuus liitetään vahvasti ulkoiseen olemukseen, mutta mielestäni siihen liittyy myös esim. tapa olla ja liikkua. Naisellisuus korostaa viehkeyttä, eleganssia, pehmeyttä.

Haluan kuitenkin korostaa sitä, että se, miten nainen ilmaisee tai on ilmaisematta naisellisuuttaan ei ole millään tavalla liitoksissa naiseuteen itsessään. Nainen on aivan yhtä nainen kipittääpä hän korkokengissä tai hakkaa puita ruutupaita päällään.

Naisia on monenlaisia ja jokaisella on oikeus olla omanlaisensa. Se on merkityksetöntä, mitä joku muu on mieltä siitä, miten naisellinen tai epänaisellinen joku on. Se ei kuulu kuin naiselle itselleen.

Aletheias

• Anonyymi00017

-Nainen on aivan yhtä nainen kipittääpä hän korkokengissä tai hakkaa puita ruutupaita päällään-

Tämän kun miehet vaan ymmärtäisivät, että nainen on nainen vaikka se hakkaisi puita kirveellä lumberjack-paita päällään ja purisi mälliä ja sylkisi sitä nro 44 saappailleen, ja välillä polttelisi piippua, ja vaikka sillä olisi pitkä parta. Se on yhä nainen koska se uskoo niin. Ja nainen on viehättävä kun se vaan uskoo olevansa, viehättävyys tulee korvien välistä eikä ulkonäöstä.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00017 kirjoitti:

-Nainen on aivan yhtä nainen kipittääpä hän korkokengissä tai hakkaa puita ruutupaita päällään-

Tämän kun miehet vaan ymmärtäisivät, että nainen on nainen vaikka se hakkaisi puita kirveellä lumberjack-paita päällään ja purisi mälliä ja sylkisi sitä nro 44 saappailleen, ja välillä polttelisi piippua, ja vaikka sillä olisi pitkä parta. Se on yhä nainen koska se uskoo niin. Ja nainen on viehättävä kun se vaan uskoo olevansa, viehättävyys tulee korvien välistä eikä ulkonäöstä.

Kyllä iso osa miehistä tuon tajuaakin.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Kyllä iso osa miehistä tuon tajuaakin.

Missä tuommoinen mies on joka sen tajuaa?

• Anonyymi00029
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Missä tuommoinen mies on joka sen tajuaa?

Minun elämässäni on lähinnä vain sellaisia. Tällaisten miesten määrä on varmaan osin ympäristöstä riippuvaista.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Mielestäni suuri osa miehistä kyllä ymmärtää tämän, mutta toki osa miehistä ajattelee, että naisten tulisi olla tietynlaisia.

Se on sitten eri asia, millaisia ominaisuuksia kaipaa kumppaniltaan. Siinä ulkoisella olemuksella on oma vaikutuksensa.

Aletheias

• Anonyymi00036
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Minun elämässäni on lähinnä vain sellaisia. Tällaisten miesten määrä on varmaan osin ympäristöstä riippuvaista.

Helsinki ympäristönä?

• Anonyymi00045

Vika virke on hyvä kiteytys.
        Vilma
        Toi viehkeys-sana hymyilytti. Joskus räjähdysnauru ei ole vuehkeä, mutta kitaristi tuulettuvat ja saavat liikuntaa.

• Anonyymi00048
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Niin. Tuohan se jännä juttu onkin. Miten kukin kokee viehättävyytensä.
        Minusta aikoinaan "Liian paksu perhoseksi" oli koskettava sarja.
        Vilma

• Anonyymi00049
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Helsinki ympäristönä?

Helsingistä yksinään en osaa sanoa, mutta pk seudulla yleisesti tuollaisia miehiä on valtavan paljon. Helsinki on käytännössä koko maa pienoiskoossa, useamman sukupolven syntyperäisiä stadilaisia on varsin vähän. Sanoisin siis, että tuollaisia miehiä täytyy olla valtavasti myös Helsingissä. Kysymys on pienemmistä kuplista, kuin koko Helsinki. Tuskin kukaan helsinkiläinen tuntee kaikkia helsinkiläisiä. vaikkei Helsinkin mikään suurkaupunki olekaan.

• Anonyymi00053
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Helsingistä yksinään en osaa sanoa, mutta pk seudulla yleisesti tuollaisia miehiä on valtavan paljon. Helsinki on käytännössä koko maa pienoiskoossa, useamman sukupolven syntyperäisiä stadilaisia on varsin vähän. Sanoisin siis, että tuollaisia miehiä täytyy olla valtavasti myös Helsingissä. Kysymys on pienemmistä kuplista, kuin koko Helsinki. Tuskin kukaan helsinkiläinen tuntee kaikkia helsinkiläisiä. vaikkei Helsinkin mikään suurkaupunki olekaan.

Tosi "selkeä" vastaus yksinkertaiseen kysymykseen.....

• Anonyymi00055
        Anonyymi00053 kirjoitti:

Tosi "selkeä" vastaus yksinkertaiseen kysymykseen.....

Niin oli ympäristön määritelmäkin. Helsinki on hyvin lavea käsite.

• Anonyymi00066
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Vika virke on hyvä kiteytys.
        Vilma
        Toi viehkeys-sana hymyilytti. Joskus räjähdysnauru ei ole vuehkeä, mutta kitaristi tuulettuvat ja saavat liikuntaa.

Juu ei sitä aina jaksa eikä tarvitse viehkeä olla 😅 Tärkeämpää nauraa sydämensä kyllyydestä 🤗

Nuo olivat vain adjektiiveja, jotka minä liitän naiselliseen olemukseen stereotypianomaisesti, mutta se ei todellakaan tarkoita, ettäkö naisen pitäisi olla jatkuvasti jotenkin viehkeä. En ole tällä hetkelläkään takuulla viehkeä, kun röhnötän sohvalla viltin alla hupparissa, lökäpöksyissä ja villasukissa 😁

Aletheias

• Anonyymi00086
        Anonyymi00066 kirjoitti:

Juu ei sitä aina jaksa eikä tarvitse viehkeä olla 😅 Tärkeämpää nauraa sydämensä kyllyydestä 🤗

Nuo olivat vain adjektiiveja, jotka minä liitän naiselliseen olemukseen stereotypianomaisesti, mutta se ei todellakaan tarkoita, ettäkö naisen pitäisi olla jatkuvasti jotenkin viehkeä. En ole tällä hetkelläkään takuulla viehkeä, kun röhnötän sohvalla viltin alla hupparissa, lökäpöksyissä ja villasukissa 😁

Aletheias

No et sinä varmasti olekaan viehkeä, mutta on sellaisia naisia jotka todella ovat viehkeitä vaikka sohvalla röhnöttäessään viltin alla. Koska he ovat upeita naisellisia naisia, eikä sitä naisellisuutta pysty peittämään lökäpöksyillä eikä vilteillä, se näkyy silti. Niillä on naisellisia muotoja joita ei pysty niin vaan peittämään, ja se kauneus ei vaan katoa kun se on luonnollista.
        Et tietysti tiedä tälläisestä mitään,
        mutta sellaisiakin naisia on silti olemassa, jossain muualla.

• Anonyymi00091
        Anonyymi00086 kirjoitti:

No et sinä varmasti olekaan viehkeä, mutta on sellaisia naisia jotka todella ovat viehkeitä vaikka sohvalla röhnöttäessään viltin alla. Koska he ovat upeita naisellisia naisia, eikä sitä naisellisuutta pysty peittämään lökäpöksyillä eikä vilteillä, se näkyy silti. Niillä on naisellisia muotoja joita ei pysty niin vaan peittämään, ja se kauneus ei vaan katoa kun se on luonnollista.
        Et tietysti tiedä tälläisestä mitään,
        mutta sellaisiakin naisia on silti olemassa, jossain muualla.

Koominen kommentti ottaen huomioon, ettet tiedä minusta mitään 😂

Mutta meitä naisia tosiaan on monenmuotoisia- ja näköisiä, toiset ehkä sinun silmiisi viehkeämpiä kuin toiset, mutta eihän se liity mitenkään minuun 😊

Aletheias

• Anonyymi00093
        Anonyymi00091 kirjoitti:

Koominen kommentti ottaen huomioon, ettet tiedä minusta mitään 😂

Mutta meitä naisia tosiaan on monenmuotoisia- ja näköisiä, toiset ehkä sinun silmiisi viehkeämpiä kuin toiset, mutta eihän se liity mitenkään minuun 😊

Aletheias

"toiset ehkä sinun silmiisi viehkeämpiä kuin toiset, mutta eihän se liity mitenkään minuun "

Se (viehättävyys) ei todellakaan liity sinuun mitenkään, siinä olet oikeassa.

• Anonyymi00096
        Anonyymi00093 kirjoitti:

"toiset ehkä sinun silmiisi viehkeämpiä kuin toiset, mutta eihän se liity mitenkään minuun "

Se (viehättävyys) ei todellakaan liity sinuun mitenkään, siinä olet oikeassa.

Kommenttisi arvo on nolla, koska sinulla ei ole mitään sellaisia tietoja käytettävissäsi, joilla voisit tehdä sellaisen päätelmän, että viehättävyys ei liity minuun.

Aletheias

• Anonyymi00097
        Anonyymi00096 kirjoitti:

Kommenttisi arvo on nolla, koska sinulla ei ole mitään sellaisia tietoja käytettävissäsi, joilla voisit tehdä sellaisen päätelmän, että viehättävyys ei liity minuun.

Aletheias

No se sinun viehättävyytesi on sellaista "sisäistä viehättävyyttä" mikä ei näy ulospäin niin selvästi... vasta kun sinuun tutustuu paremmin se viehättävyys tulee esiin... Oliko nyt hyvä?

• Anonyymi00100
        Anonyymi00097 kirjoitti:

No se sinun viehättävyytesi on sellaista "sisäistä viehättävyyttä" mikä ei näy ulospäin niin selvästi... vasta kun sinuun tutustuu paremmin se viehättävyys tulee esiin... Oliko nyt hyvä?

Ei ollut hyvä, koska tehdäksesi tuon päätelmän sinun pitäisi tietää ja tuntea minut oikeassa elämässä.

Yrität kommenteillasi vain loukata minua, mikä tekee pyrkimyksestäsi lähinnä säälittävän. Keskity johonkin olennaisempaan, kommenttisi valuvat mitättömyyden kaivoon täällä päässä yhtä tehokkaasti kuin vesi hanhen selästä.

Aletheias

• Anonyymi00127
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Niin oli ympäristön määritelmäkin. Helsinki on hyvin lavea käsite.

Onko? Jos samassa kappaleessa viitataan kymmenesti samaan alueeseen
        -sivusta

• Anonyymi00010

Minusta naisellisuus ei oikeastaan liity mihinkään mainituista. Naisellisuus on sitä, että nainen kokee olevansa nainen, viihtyy naisena, hänen on hyvä olla naisena, jne. Minusta naiseus ei ole mistään tuollaisesta ulkoisesta kiinni. Nainen, jonka on hyvä olla naisena, joka kokee itsensä naiseksi jne. on naisellinen pukipa päälleen mitä tahansa, olipa puhetapansa mitä tahansa, olipa hänen työnsä mikä tahansa jne.

• Anonyymi00013

Kyllä, näin juuri! Se että kokee olevansa nainen riittää naisellisuuteen, ei se ole kiinni edes sukupuolesta. Kyse on siitä mitä tuntee sisällänsä.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Kyllä, näin juuri! Se että kokee olevansa nainen riittää naisellisuuteen, ei se ole kiinni edes sukupuolesta. Kyse on siitä mitä tuntee sisällänsä.

Parhaassa mahdollisessa tilanteessa ehkä noin. Valtaosalla heistä, jotka eivät ole naisia, mutta jotka kokevat olevat olevansa naisia, ei ole tällä hetkellä hirveän hyvä eikä tasapainoinen olo itsensä kanssa.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Parhaassa mahdollisessa tilanteessa ehkä noin. Valtaosalla heistä, jotka eivät ole naisia, mutta jotka kokevat olevat olevansa naisia, ei ole tällä hetkellä hirveän hyvä eikä tasapainoinen olo itsensä kanssa.

Oletko ihan oikeasti sellaisessa asemassa että voit todeta noin? Oletko lääkäri?

• Anonyymi00041
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Oletko ihan oikeasti sellaisessa asemassa että voit todeta noin? Oletko lääkäri?

Jokainen meistä on. Avaa silmäsi ja kuuntele korvillasi.

• Anonyymi00054
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Entä käytös.
        Muistan aikoinaan oli jotenkin muotia androgyynisyys, kiroilu, miesmäiseen pukuun pukeutuminen työpaikalla. Hyvä jätkä?
        Vilma
        Testasin tässä naapurin mieheen.
        Totesin, että on pirun kylmä.
        Olisin voinut ilmaista asian niinkin, että korottanut oktaavin ääntä ja todennut oioijoi, kun on nii-in kylmä, että oioijoi.

• Anonyymi00060
        Anonyymi00054 kirjoitti:

Entä käytös.
        Muistan aikoinaan oli jotenkin muotia androgyynisyys, kiroilu, miesmäiseen pukuun pukeutuminen työpaikalla. Hyvä jätkä?
        Vilma
        Testasin tässä naapurin mieheen.
        Totesin, että on pirun kylmä.
        Olisin voinut ilmaista asian niinkin, että korottanut oktaavin ääntä ja todennut oioijoi, kun on nii-in kylmä, että oioijoi.

Minulle tuollainen ei liity naisellisuuteen tai miehisyyteen. Jos vaikka äänestä puhutaan, niin ihmisen oma luonnollinen puhekorkeus on paras. Teennäistä ääntä on rasittava kuunnella, muunsipa henkilö sitä kumpaan suuntaan tahansa. Sellaisesta korkeasta "naisellista" vinkunasta on usein hyvin vaikea saada selvääkin. En yhtään ihmettelisi, jos se olisi joskus ammoisina aikoina ollut sen tarkoituskin, että nainen "puhuu" vinkuen, jottei kukaan vain tajuaisi mitä se sanoo.

• Anonyymi00063
        Anonyymi00060 kirjoitti:

Minulle tuollainen ei liity naisellisuuteen tai miehisyyteen. Jos vaikka äänestä puhutaan, niin ihmisen oma luonnollinen puhekorkeus on paras. Teennäistä ääntä on rasittava kuunnella, muunsipa henkilö sitä kumpaan suuntaan tahansa. Sellaisesta korkeasta "naisellista" vinkunasta on usein hyvin vaikea saada selvääkin. En yhtään ihmettelisi, jos se olisi joskus ammoisina aikoina ollut sen tarkoituskin, että nainen "puhuu" vinkuen, jottei kukaan vain tajuaisi mitä se sanoo.

13:27
        Suomi-filmeissä voi olla sitä 'opastusta' äänenkin käyttöön, mikä tänä päivänä vaikuttaa niin teennäiseltä.
        Hyvä käytös ok. oli mies rai nainen tai muu.

• Anonyymi00067
        Anonyymi00063 kirjoitti:

13:27
        Suomi-filmeissä voi olla sitä 'opastusta' äänenkin käyttöön, mikä tänä päivänä vaikuttaa niin teennäiseltä.
        Hyvä käytös ok. oli mies rai nainen tai muu.

Suomifilmeissä tosiaan naisten ääni on pääosin hyvin teennäinen. Samoin vanhoissa suomalaisissa kuunnelmissa, joita olen viimeaikoina kuunnellutkin. Jostain syystä naisten äänenkorkeus ja puhetyyli on noissa ollut todella teennäinen ja korvaa rasittavaa kuunneltavaa, myös hankalasti ymmärrettävää. Nykyään naisetkin onneksi puhuvat noissa normaalilla puheäännellään, eivät "naisellisesti" vinkuen ja hinkuen. Itse tykkäisin kuunnella pienemmällä voluumillä, mutta tosiaan noiden vanhempien tuotosten naisten vinkunasta ei saa sillä tavalla mitään selvää.

• Anonyymi00077
        Anonyymi00067 kirjoitti:

Suomifilmeissä tosiaan naisten ääni on pääosin hyvin teennäinen. Samoin vanhoissa suomalaisissa kuunnelmissa, joita olen viimeaikoina kuunnellutkin. Jostain syystä naisten äänenkorkeus ja puhetyyli on noissa ollut todella teennäinen ja korvaa rasittavaa kuunneltavaa, myös hankalasti ymmärrettävää. Nykyään naisetkin onneksi puhuvat noissa normaalilla puheäännellään, eivät "naisellisesti" vinkuen ja hinkuen. Itse tykkäisin kuunnella pienemmällä voluumillä, mutta tosiaan noiden vanhempien tuotosten naisten vinkunasta ei saa sillä tavalla mitään selvää.

Lisään, että noita kuunnelkessa ja vanhoja elokuvia katsellessa kyllä ymmärtää hyvin miksi naisia ei ole kuunneltu. Ovathan he noissa lähinnä vain hiton rasittavaa kuunneltavaa. Itsekin huomaa sen, että ne naishahmojen jutut vain menevät korvien ohitse.

• Anonyymi00098
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Jokainen meistä on. Avaa silmäsi ja kuuntele korvillasi.

Osaisitko millään tavalla perustella tai täsmentää tuota?

• Anonyymi00149
        UUSI
        Anonyymi00098 kirjoitti:

Osaisitko millään tavalla perustella tai täsmentää tuota?

Ei ihminen tarvitse olla lääkäri, kyetäkseen kuuntelemaan muita ihmisiä ja heidän ongelmiaan ja näkemään mitä maailmassa tapahtuu.

• Anonyymi00156
        UUSI
        Anonyymi00067 kirjoitti:

Ehkäisypillerit vakauttaa naisen ääntä ja vie siitä kuukautissyklille ominaista vaihtelua jolla on saattanut olla tiettyä vaikutusta viehätysvoimaisuuteen miehen korvissa.

• Anonyymi00014

En ole koskaan esittänyt tuota kysymystä itselleni.

Luulen, etten ole perinteisellä tavalla naisellinen mitenkään muuten kuin ulkonäöltäni.

Kaikilta muilta osin olen ja elän kuin mies.

Ja tämä on ihanaa! Olisi kamalaa, jos pitäisi synnyttää ja hoitaa lapsia, eikä saisi tehdä mitään kivoja juttuja.

🦄

• Anonyymi00018

Osaatko ajatella, että naiset haluavat synnyttää ja hoitaa lapsia, ja siitä huolimatta tehdä kaikkia muitakin kivoja juttuja?

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Osaatko ajatella, että naiset haluavat synnyttää ja hoitaa lapsia, ja siitä huolimatta tehdä kaikkia muitakin kivoja juttuja?

Osa haluaa, osa ei. Se taas ei liity naiseuteen. Kaikki naiset eivät edes pysty ja miehissäkin on heitä, jotka haluavat hoitaa lapsia. Vain synnyttäminen on sukupuolikysymys, mutta se ei itsessää automaattisesti aiheuta halua tehdä jotakin.

Naiset ovat aina, koko ylös kirjatun ihmiskunnan historian ajan, myös valittaneet lasten saamista ja lasten hoitamista. Naisissa on aina ollut heitä, jotka eivät halua.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Osaan kyllä ajatella sen mutta en osaa samaistua siihen. En siis ymmärrä tunnetasolla.

En myöskään pidä synnyttämistä ja lasten hoitamista ajatuksen tasolla "kivoina juttuina", joten en ikinä itse sanoisi "muitakin kivoja juttuja".

Lasten hoitamisesta pitävät kyllä monet miehetkin, joten en toisaalta pidä sitä erityisen naisellisena asiana. On ehkä vaikea tietää, miten paljon enemmän miehet itse asiassa pitäisivät lasten hoitamisesta, jos kulttuurimme kannustaisi heitä siihen.

Mutta minuun ei kulttuuri vaikuta. Minulla ei ole sisäistä motivaatiota asiaan.

🦄

• Anonyymi00023
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Osa haluaa, osa ei. Se taas ei liity naiseuteen. Kaikki naiset eivät edes pysty ja miehissäkin on heitä, jotka haluavat hoitaa lapsia. Vain synnyttäminen on sukupuolikysymys, mutta se ei itsessää automaattisesti aiheuta halua tehdä jotakin.

Naiset ovat aina, koko ylös kirjatun ihmiskunnan historian ajan, myös valittaneet lasten saamista ja lasten hoitamista. Naisissa on aina ollut heitä, jotka eivät halua.

Niin.

Mutta mikä minusta sitten tekee naisen, jos en halua elää kuin nainen? Ei kai pelkkä ulkonäkö tai sukuelimet?

Minulla ei ole mitään ongelmaa sen suhteen, että yhteiskunta ja minä itse kutsun itseäni naiseksi, mutta minulla ei ole mitään käsitystä siitä, mitä naisellisuus tarkoittaa... 😄

Eikä asialla ole minulle mitään väliä. Jos saan tehdä asioita, joista pidän, on aivan sama vaikka joku leimaisi minut majavaksi. 🤔

🦄

• Anonyymi00025
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Osaan kyllä ajatella sen mutta en osaa samaistua siihen. En siis ymmärrä tunnetasolla.

En myöskään pidä synnyttämistä ja lasten hoitamista ajatuksen tasolla "kivoina juttuina", joten en ikinä itse sanoisi "muitakin kivoja juttuja".

Lasten hoitamisesta pitävät kyllä monet miehetkin, joten en toisaalta pidä sitä erityisen naisellisena asiana. On ehkä vaikea tietää, miten paljon enemmän miehet itse asiassa pitäisivät lasten hoitamisesta, jos kulttuurimme kannustaisi heitä siihen.

Mutta minuun ei kulttuuri vaikuta. Minulla ei ole sisäistä motivaatiota asiaan.

🦄

"On ehkä vaikea tietää, miten paljon enemmän miehet itse asiassa pitäisivät lasten hoitamisesta, jos kulttuurimme kannustaisi heitä siihen."

Tälleen sivusta totean, että oman kokemukseni mukaan miehet itseasiassa tykkäävät siitä enemmän. Näin ainakin, kun ei puhuta ihan vauvoista. Vauvojen hoitamisesta tuntuu varsinaisesti pitävä hyvin harva nainenkaan. Se on aika, joka nyt vain pitää elää läpi. Kyllä varmasti jotkut tykkäävät. Ei tarvitse heti jonkun hyökätä selittämään, että hän kyllä tykkää. Hirveän yleistä se ei tunnu kuitenkaan olevan.

Mutta siis joo, monesti miehet ovat paljon parempia mm. leikkimään ja touhuamaan muksujen kanssa. He jaksavat usein ihan eri tasolla innostua itsekin siitä hommasta.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Osalla naisia lapsen saaminen/synnyttäminen liittyy todellakin naiseuteen, osalla ei.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Niin.

Mutta mikä minusta sitten tekee naisen, jos en halua elää kuin nainen? Ei kai pelkkä ulkonäkö tai sukuelimet?

Minulla ei ole mitään ongelmaa sen suhteen, että yhteiskunta ja minä itse kutsun itseäni naiseksi, mutta minulla ei ole mitään käsitystä siitä, mitä naisellisuus tarkoittaa... 😄

Eikä asialla ole minulle mitään väliä. Jos saan tehdä asioita, joista pidän, on aivan sama vaikka joku leimaisi minut majavaksi. 🤔

🦄

Koetko olevasi nainen?

• Anonyymi00031
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Osalla naisia lapsen saaminen/synnyttäminen liittyy todellakin naiseuteen, osalla ei.

Eli se toisin sanoen ei liity siihen, osa on vain opetettu kokemaan noin.

• Anonyymi00044
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Niin.

🦄

Voi vaan ihmetellä miten pahasti päästään vinksahtaneita ihmisiä täällä palstoilla liikkuu.

• Anonyymi00056
        Anonyymi00025 kirjoitti:

"On ehkä vaikea tietää, miten paljon enemmän miehet itse asiassa pitäisivät lasten hoitamisesta, jos kulttuurimme kannustaisi heitä siihen."

Tälleen sivusta totean, että oman kokemukseni mukaan miehet itseasiassa tykkäävät siitä enemmän. Näin ainakin, kun ei puhuta ihan vauvoista. Vauvojen hoitamisesta tuntuu varsinaisesti pitävä hyvin harva nainenkaan. Se on aika, joka nyt vain pitää elää läpi. Kyllä varmasti jotkut tykkäävät. Ei tarvitse heti jonkun hyökätä selittämään, että hän kyllä tykkää. Hirveän yleistä se ei tunnu kuitenkaan olevan.

Mutta siis joo, monesti miehet ovat paljon parempia mm. leikkimään ja touhuamaan muksujen kanssa. He jaksavat usein ihan eri tasolla innostua itsekin siitä hommasta.

Tämän olen kyllä huomannut. Miehet usein heittäytyvät täysillä leikkimään lasten kanssa ja saavat heidät innostumaan. sivusta

• Anonyymi00057
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Koetko olevasi nainen?

En osaa vastata kysymykseesi, koska minulle on täysin samantekevää, mikä koen olevani. Kuten sanoin, minä olisin aivan yhtä onnellinen kuin nytkin, vaikka yhteiskunta kutsuisi minua kissaksi, koiraksi, majavaksi tai mieheksi. Kysymys ei ole koskaan ollut minulle relevantti.

Yhteiskunta on nimennyt minut naiseksi, koska minulla on naisen sukuelimet. Minä myös näytän ulkoisesti naiselta.

Koen olevani ulkoisesti nainen. Mutta en ymmärrä, mikä omassa mielessäni tai ajattelussani olisi sellaista, joka eroaisi miehen ajattelusta tai miehen mielen toiminnasta.

Minulle on tärkeintä, että minulla on ihmisoikeudet, Suomen kansalaisuus ja saan elää vapaasti. 😊 Se, olenko nainen vai mies, on täysin samantekevää.

🦄

• Anonyymi00058
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Voi vaan ihmetellä miten pahasti päästään vinksahtaneita ihmisiä täällä palstoilla liikkuu.

Koen olevani täysin terve. 😊 Olen onnellinen eikä minulla ole tarvetta mitätöidä tai vähätellä muita.

🦄

• Anonyymi00059
        Anonyymi00057 kirjoitti:

En osaa vastata kysymykseesi, koska minulle on täysin samantekevää, mikä koen olevani. Kuten sanoin, minä olisin aivan yhtä onnellinen kuin nytkin, vaikka yhteiskunta kutsuisi minua kissaksi, koiraksi, majavaksi tai mieheksi. Kysymys ei ole koskaan ollut minulle relevantti.

Yhteiskunta on nimennyt minut naiseksi, koska minulla on naisen sukuelimet. Minä myös näytän ulkoisesti naiselta.

Koen olevani ulkoisesti nainen. Mutta en ymmärrä, mikä omassa mielessäni tai ajattelussani olisi sellaista, joka eroaisi miehen ajattelusta tai miehen mielen toiminnasta.

Minulle on tärkeintä, että minulla on ihmisoikeudet, Suomen kansalaisuus ja saan elää vapaasti. 😊 Se, olenko nainen vai mies, on täysin samantekevää.

🦄

Tämän aloituksen aiheen kannalta se on kuitenkin oleellisin kysymys, siis se miten itse asian koet.

• Anonyymi00065
        Anonyymi00059 kirjoitti:

Tämän aloituksen aiheen kannalta se on kuitenkin oleellisin kysymys, siis se miten itse asian koet.

13:22
        Juuri noin.
        Vilma
        Tietenkin se, miten itseni koen on eri kuin miten joku toinen minut kokee.

• Anonyymi00068
        Anonyymi00058 kirjoitti:

Koen olevani täysin terve. 😊 Olen onnellinen eikä minulla ole tarvetta mitätöidä tai vähätellä muita.

🦄

Niin.
        Muistaminen on, miten nainen v o i kärsiä siitä, jos haluaa lapsen, muttei tule raskaaksi.
        Voiko tällöin ahdistua naiseudestaan.
        Jatkoprosessi on rankka.
        Adoptio?
        Siitä luopuminen.
        Kaikessa haastaa itseään, nainen.
        Vilma
        Jokaisen oma asia, mitä tahtoo ja tekee.
        Kenties valitsee kumppanikseen henkilön, joka tämän ymmärtää ja hyväksyy.
        Toivottavasti valinnan peruste ei ole, että kroppa muuttuu....

• Anonyymi00069
        Anonyymi00059 kirjoitti:

Miksi? Miksi jonkin sattumanvaraisen kysymyksen pitäisi olla minulle tärkeä, jos ei se ole?

Eihän aloituksessa puhuttu sanallakaan sen tärkeydestä, miten joku kokee oman naisellisuutensa.

En ymmärrä kommenttiasi lainkaan.

🦄

• Anonyymi00070
        Anonyymi00065 kirjoitti:

13:22
        Juuri noin.
        Vilma
        Tietenkin se, miten itseni koen on eri kuin miten joku toinen minut kokee.

Samat sanat sinulle kuin tuolle äskeiselle kommentoijalle: eihän aloituksessa puhuttu sanallakaan siitä, miten joku kokee oman naisellisuutensa. Miksi ihmeessä minulle pitäisi olla tärkeää jokin sellainen, joka nyt vain ei ole tärkeää? 😄

🦄

• Anonyymi00071
        Anonyymi00070 kirjoitti:

Samat sanat sinulle kuin tuolle äskeiselle kommentoijalle: eihän aloituksessa puhuttu sanallakaan siitä, miten joku kokee oman naisellisuutensa. Miksi ihmeessä minulle pitäisi olla tärkeää jokin sellainen, joka nyt vain ei ole tärkeää? 😄

🦄

Kirjoitan yleisellä tasolla, mutta poimin tuon lapsettomuusasuan siitä.
        Ja kuten kirjoitin, että se on kunkin valinta.
        Ei pidä hikeentyä.
        Vilma

• Anonyymi00075
        Anonyymi00069 kirjoitti:

Miksi? Miksi jonkin sattumanvaraisen kysymyksen pitäisi olla minulle tärkeä, jos ei se ole?

Eihän aloituksessa puhuttu sanallakaan sen tärkeydestä, miten joku kokee oman naisellisuutensa.

En ymmärrä kommenttiasi lainkaan.

🦄

Koska se vain on se ainoa oleellinen kysymys. On yhdentekevää miten muut sinut kokevat. Eivätkä he kuitenkaan koe asiaa kaikki samalla tavalla. Eikä se tosiaan liity mitenkään siihen miten sinä koet naiseellisuutesi tmv. Kysyin koetko olevasi nainen ja se on aivan eri kysymys kuin miten sen koet, jos koet. Jollet koe itseäsi naiseksi, niin eipä se mitään. Itse taas en ole mies, sen tiedostan. Kyllä minä olen nainen. Olisi huomattavasti vaikeampaa sanoa miten sen koen, kuin että olenko. Se on myötäsyntyinen tieto, minä vain olen. Vaikken sitä aktiivisesti ajattelekaan, kuin vain tällaista aloitusta pohtiessani, niin tiedän silti olevani nainen. Olen aina tiennyt, eikä siinä ole minulle mitään epäselvää. Minä taas en kykene tajuamaan miten tuo voi olla toisille jotenkin epäselvää, mutta ilmeisesti niin on.

• Anonyymi00080
        Anonyymi00071 kirjoitti:

Kirjoitan yleisellä tasolla, mutta poimin tuon lapsettomuusasuan siitä.
        Ja kuten kirjoitin, että se on kunkin valinta.
        Ei pidä hikeentyä.
        Vilma

En hikeenny. En vain ymmärrä sinua.

🦄

• Anonyymi00081
        Anonyymi00075 kirjoitti:

Koska se vain on se ainoa oleellinen kysymys. On yhdentekevää miten muut sinut kokevat. Eivätkä he kuitenkaan koe asiaa kaikki samalla tavalla. Eikä se tosiaan liity mitenkään siihen miten sinä koet naiseellisuutesi tmv. Kysyin koetko olevasi nainen ja se on aivan eri kysymys kuin miten sen koet, jos koet. Jollet koe itseäsi naiseksi, niin eipä se mitään. Itse taas en ole mies, sen tiedostan. Kyllä minä olen nainen. Olisi huomattavasti vaikeampaa sanoa miten sen koen, kuin että olenko. Se on myötäsyntyinen tieto, minä vain olen. Vaikken sitä aktiivisesti ajattelekaan, kuin vain tällaista aloitusta pohtiessani, niin tiedän silti olevani nainen. Olen aina tiennyt, eikä siinä ole minulle mitään epäselvää. Minä taas en kykene tajuamaan miten tuo voi olla toisille jotenkin epäselvää, mutta ilmeisesti niin on.

Miksi se on oleellista? Kysyin sitä jo aiemmin, etkä vastannut.

Minä elän onnellista elämää lokerossa, jossa lukee "nainen". 😄 Miksi sukupuoli-identiteetin pitäisi olla minulle tärkeä?

🦄

• Anonyymi00085
        Anonyymi00081 kirjoitti:

Minä elän onnellista elämää lokerossa, jossa lukee "nainen". 😄 Miksi sukupuoli-identiteetin pitäisi olla minulle tärkeä?

🦄

Miten voisit olla aidosti naisellinen, jollet edes koe olevasi nainen? Aivan et mitenkään. Vois korkeintaan esittää erilaisten stereotyyppisten kuvitelmien kautta. Miten kaltaisesi loogisen ajattelijan voi edes olla vaikea tajuta tätä ?Perusasioita.

• Anonyymi00089
        Anonyymi00081 kirjoitti:

🦄

Kukaan ei muuten ole missään sanonut, että sen pitäisi olla sinulle tärkeää. Tärkeys onntaas ihan totaalisen eri asia. Se, että olet nainen, voisi olla sinulle yhtä yhdentekevää kun minullekin, vaikka samaan aikaan tiedätkin olevasi nainen. Eivät nuo liity mitenkään yhteen, ominaisuus jonka vain tiedostat ja ominaisuus joka on sinulle tärkeä. Itselleni oma seksuaalinen suntaumisrnikin on samanlainen asia. Se ei ole minulle tärkeää. Minä vain tiedän olevani hetero ja se siitä. Minun ei ole koskaan tarvinut pohtia koko asiaa, sillä muunlaista kiinnostusta ei ole tullut vastaan.

• Anonyymi00092
        Anonyymi00085 kirjoitti:

Miten voisit olla aidosti naisellinen, jollet edes koe olevasi nainen? Aivan et mitenkään. Vois korkeintaan esittää erilaisten stereotyyppisten kuvitelmien kautta. Miten kaltaisesi loogisen ajattelijan voi edes olla vaikea tajuta tätä ?Perusasioita.

Pahoittelut, mutta minulla on vain uusia kysymyksiä:

1. En tiedä mitä naisellisuus on. Juuri sitä yritin tuolla ylempänä selittää. Koen, etteivät pelkästään sukuelimeni ja ulkoinen naisellisuuteni tee minusta naista.

2. Vielä vähemmän ymmärrän, mitä on "aito" naisellisuus! 😄 Siitä ei ole mitään hajua.

3. Naisellisuus on aina ollut minulle performanssia. Vähän samanlainen juttu kuin hampaiden pesu. Välineet ovat saatavilla ja homma on helppoa ja vaivatonta. 😄

4. En ymmärrä, miksi sukupuolen pitäisi olla tärkeä. En ole oikein koskaan ymmärtänyt sitä. Enhän minä sitä mihinkään oikein tarvitse. 😄 Tästä syystä en tiedä, miksi minun edes pitäisi olla naisellinen. Minä nyt kuitenkin olen, ainakin ulkoisesti.

Osaatko sinä tai joku muu vastata näihin?

🦄

• Anonyymi00094
        Anonyymi00089 kirjoitti:

Kukaan ei muuten ole missään sanonut, että sen pitäisi olla sinulle tärkeää. Tärkeys onntaas ihan totaalisen eri asia. Se, että olet nainen, voisi olla sinulle yhtä yhdentekevää kun minullekin, vaikka samaan aikaan tiedätkin olevasi nainen. Eivät nuo liity mitenkään yhteen, ominaisuus jonka vain tiedostat ja ominaisuus joka on sinulle tärkeä. Itselleni oma seksuaalinen suntaumisrnikin on samanlainen asia. Se ei ole minulle tärkeää. Minä vain tiedän olevani hetero ja se siitä. Minun ei ole koskaan tarvinut pohtia koko asiaa, sillä muunlaista kiinnostusta ei ole tullut vastaan.

Kyllä sanoi.

Ylempänä joku kirjoitti: "Tämän aloituksen aiheen kannalta se on kuitenkin oleellisin kysymys, siis se miten itse asian koet."

Vastasin siihen: "Miksi? Miksi jonkin sattumanvaraisen kysymyksen pitäisi olla minulle tärkeä, jos ei se ole?"

Seuraava kommentti oli: "Koska se vain on se ainoa oleellinen kysymys. On yhdentekevää miten muut sinut kokevat."

Ja tähän minä vastasin: "Miksi se on oleellista? Kysyin sitä jo aiemmin, etkä vastannut."

Eli KYLLÄ, joku tuolla aiemmin väitti, että oleellista olisi se, miten minä koen asian. Eivätkö sanat "oleellinen" ja "tärkeä" tarkoita samaa?

🦄

• Anonyymi00102
        Anonyymi00044 kirjoitti:

13:12
        Sinä olet pahansuopa ja siten omalla tavallasi vinksahtanut.
        Vilma

• Anonyymi00104
        Anonyymi00080 kirjoitti:

🦄

Ymmärtämättömyyteen voi olla syy, että toiset ajattelevat erilailla kuin sinä.
        Kelpaako?
        Vilma

• Anonyymi00106
        Anonyymi00104 kirjoitti:

Ymmärtämättömyyteen voi olla syy, että toiset ajattelevat erilailla kuin sinä.
        Kelpaako?
        Vilma

Kyllä, olen huomannut että he ajattelevat eri tavalla. 😄

Mutta pidän heitä myös laiskoina: Minä pystyn helposti selittämään, miten ajattelen. Muut eivät vaivaudu selittämään. Se on minun näkökulmastani laiskuutta.

🦄

• Anonyymi00110
        Anonyymi00106 kirjoitti:

Mutta pidän heitä myös laiskoina: Minä pystyn helposti selittämään, miten ajattelen. Muut eivät vaivaudu selittämään. Se on minun näkökulmastani laiskuutta.

🦄

Mutta et ota ollenkaan huomioon sitä ettei kukaan muu ymmärrä sinun selityksiäsi! Vain sinä itse ymmärrät ne.

• Anonyymi00111
        Anonyymi00106 kirjoitti:

🦄

Kannattaa kysyä, mitäs tarkoitat.
        Oma viestintäni lähtee siitä, että toinen ymmärtää sataprosenttisesti. Kas ei.
        Sitten aloitushan on vain aloitus ja sehän paisuu pullataikinaksi. Voisilmäpullia vai korvapuusteja.
        Semantiikkakin kukkii.
        Vilma

• Anonyymi00113
        Anonyymi00110 kirjoitti:

Mutta et ota ollenkaan huomioon sitä ettei kukaan muu ymmärrä sinun selityksiäsi! Vain sinä itse ymmärrät ne.

Kukaan muu kuin sinä ei ole vielä tuonut esille, ettei ymmärtäisi selityksiäni.

🦄

• Anonyymi00114
        Anonyymi00080 kirjoitti:

🦄

Mikä tässä naista esittävän kerronnassa on tällä kertaa muka niin vaikea ymmärtää? Minun ymmärrys loppui sinua kohtaan viimeistään siinä vaiheessa kun spinnasit naista esittävän in*sestijuttuja opportunististisesti. Ko huuhaaprofiilissa oli oikeasti jonkun naisen kuva. Alhaista

• Anonyymi00115
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Tämän olen kyllä huomannut. Miehet usein heittäytyvät täysillä leikkimään lasten kanssa ja saavat heidät innostumaan. sivusta

Joten olisi helppo sanoa että teillähän tämä sujuu ja liueta?

• Anonyymi00117
        Anonyymi00044 kirjoitti:

No onhan meitä. Minulla nousee kieltämättä snadisti päähän kun vihjaillaan piilokiveksistä. Sivusta naiselta myös

• Anonyymi00119
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Koetko olevasi nainen?

Kyllä tämä palstasetää jututtava on nainen, ei esim yksi naisia esittävän keken alter egoista. En oo muuten mää btw

• Anonyymi00120
        Anonyymi00117 kirjoitti:

No onhan meitä. Minulla nousee kieltämättä snadisti päähän kun vihjaillaan piilokiveksistä. Sivusta naiselta myös

Joku kylän karpaasi kysyi jopa semitosissaan oletko aina ollut nainen kuitenkin. No sitäkään tarina ei kerro on jännempää näin

• Anonyymi00131
        Anonyymi00092 kirjoitti:

Pahoittelut, mutta minulla on vain uusia kysymyksiä:

1. En tiedä mitä naisellisuus on. Juuri sitä yritin tuolla ylempänä selittää. Koen, etteivät pelkästään sukuelimeni ja ulkoinen naisellisuuteni tee minusta naista.

2. Vielä vähemmän ymmärrän, mitä on "aito" naisellisuus! 😄 Siitä ei ole mitään hajua.

3. Naisellisuus on aina ollut minulle performanssia. Vähän samanlainen juttu kuin hampaiden pesu. Välineet ovat saatavilla ja homma on helppoa ja vaivatonta. 😄

4. En ymmärrä, miksi sukupuolen pitäisi olla tärkeä. En ole oikein koskaan ymmärtänyt sitä. Enhän minä sitä mihinkään oikein tarvitse. 😄 Tästä syystä en tiedä, miksi minun edes pitäisi olla naisellinen. Minä nyt kuitenkin olen, ainakin ulkoisesti.

Osaatko sinä tai joku muu vastata näihin?

🦄

2. Aito naisellisuus on sitä että nainen tuntee sisäisesti olevansa nainen ja se näkyy päällepäin, keho on naisellisesti muotoutunut ja nainen itse nauttii kehon joka muodosta, on ylpeä siitä mitä on eikä inhoa itseään. Sellaisen naisen ei tarvitse vetää mitään performanssia ja esittää olevansa jotain, vaan sen keho ilmentää sitä mitä se tuntee olevansa sisäisesti.

Sama pätee miehisiin miehiinkin, aivan samanlailla hekin tuntevat itsensä.

• Anonyymi00133
        Anonyymi00131 kirjoitti:

2. Aito naisellisuus on sitä että nainen tuntee sisäisesti olevansa nainen ja se näkyy päällepäin, keho on naisellisesti muotoutunut ja nainen itse nauttii kehon joka muodosta, on ylpeä siitä mitä on eikä inhoa itseään. Sellaisen naisen ei tarvitse vetää mitään performanssia ja esittää olevansa jotain, vaan sen keho ilmentää sitä mitä se tuntee olevansa sisäisesti.

Sama pätee miehisiin miehiinkin, aivan samanlailla hekin tuntevat itsensä.

Minä pidän kehostani biologisesti toimivana kokonaisuutena ja ihailen sitä funktionaalisesta näkökulmasta.

Sukupuoli on aina ollut siinä sivuseikka.

Tämä tällainen on minulle AITOA ihmisyyttä, ei sukupuoli.

🦄

• Anonyymi00135
        Anonyymi00133 kirjoitti:

Minä pidän kehostani biologisesti toimivana kokonaisuutena ja ihailen sitä funktionaalisesta näkökulmasta.

Sukupuoli on aina ollut siinä sivuseikka.

Tämä tällainen on minulle AITOA ihmisyyttä, ei sukupuoli.

🦄

Kyse oli siis aidosta naisellisuudesta, ja viet sen väkisin koskemaan ihmisyyttä. Selkeästi naisellisuus on sinulle ongelma, kun et edes tiedä mitä se on tai mitä se tarkoittaa. Kyse ei siis ole kehon funktionaalisuudesta tai biologisesta koneistosta, vaan lähinnä siitä mitä ne biologiset funktiot saavat aikaan, ne tuottavat sen naisellisuuden, saavat aikaan sen tunteen.
        Samanlailla miehissä ne biologiset prosessit saavat aikaan miehisyyden tunteen.
        Sukupuolettomia ihmisiä ei ole olemassa. Tai kenties sinä nyt olet ensimmäinen sellainen.

• Anonyymi00136
        Anonyymi00135 kirjoitti:

Kyse oli siis aidosta naisellisuudesta, ja viet sen väkisin koskemaan ihmisyyttä. Selkeästi naisellisuus on sinulle ongelma, kun et edes tiedä mitä se on tai mitä se tarkoittaa. Kyse ei siis ole kehon funktionaalisuudesta tai biologisesta koneistosta, vaan lähinnä siitä mitä ne biologiset funktiot saavat aikaan, ne tuottavat sen naisellisuuden, saavat aikaan sen tunteen.
        Samanlailla miehissä ne biologiset prosessit saavat aikaan miehisyyden tunteen.
        Sukupuolettomia ihmisiä ei ole olemassa. Tai kenties sinä nyt olet ensimmäinen sellainen.

"Selkeästi naisellisuus on sinulle ongelma, kun et edes tiedä mitä se on tai mitä se tarkoittaa."

Ei se ongelma ole, koska se ei koskaan ole ollut minulle tärkeä. Näytän niin hyvin ulkoisesti naiselta, että "menen täydestä" kaikille. 😂

Asia ei vain ole minulle tärkeä.

Minusta on hyvällä tavalla huvittavaa, miten tärkeä sukupuoli joillekin on.

🦄

• Anonyymi00137
        Anonyymi00136 kirjoitti:

"Selkeästi naisellisuus on sinulle ongelma, kun et edes tiedä mitä se on tai mitä se tarkoittaa."

Ei se ongelma ole, koska se ei koskaan ole ollut minulle tärkeä. Näytän niin hyvin ulkoisesti naiselta, että "menen täydestä" kaikille. 😂

Asia ei vain ole minulle tärkeä.

Minusta on hyvällä tavalla huvittavaa, miten tärkeä sukupuoli joillekin on.

🦄

Hämmentävää. Voisit olla mielenkiintoinen tutkimuskohde psykologeille ja muille valkotakkisille, saisit ehkä rahaa jos lähtisit niille koekaniiniksi. Mutta varmaan aiheuttaisit vain loputtomasti hämmennystä ja harmaita hiuksia niille tutkijoillekin, ihan samoin kuin täällä palstallakin.

• Anonyymi00138
        Anonyymi00137 kirjoitti:

Hämmentävää. Voisit olla mielenkiintoinen tutkimuskohde psykologeille ja muille valkotakkisille, saisit ehkä rahaa jos lähtisit niille koekaniiniksi. Mutta varmaan aiheuttaisit vain loputtomasti hämmennystä ja harmaita hiuksia niille tutkijoillekin, ihan samoin kuin täällä palstallakin.

Niin, no kannattaa muistaa että minulle tämä minun ajattelutapani on normaali, jossa mielestäni ei ole mitään ihmeellistä tai tutkittavaa.

Minusta on päin vastoin suunnattoman huvittavaa, että sukupuoli on monille muille niin tärkeä. 😄

🦄

• Anonyymi00139
        Anonyymi00138 kirjoitti:

Niin, no kannattaa muistaa että minulle tämä minun ajattelutapani on normaali, jossa mielestäni ei ole mitään ihmeellistä tai tutkittavaa.

Minusta on päin vastoin suunnattoman huvittavaa, että sukupuoli on monille muille niin tärkeä. 😄

🦄

Et jotenkin sisäistä sitä asiaa ollenkaan että suunnilleen kaikille muille sinä olet hyvin poikkeuksellinen tapaus, ja outo. Outolintu voisi olla vaikka nimimerkkisi...

Kun se sukupuoli määräytyy jo aikaisin ja hormonit vaikuttavat aivotoimintaan ja kehoon. On hyvin vaikeaa tai mahdotonta vastustaa sen sukupuolisuuden vaikutuksia, kun kyse on lähinnä kemikaaleista joita keho tuottaa.

• Anonyymi00140
        Anonyymi00139 kirjoitti:

Et jotenkin sisäistä sitä asiaa ollenkaan että suunnilleen kaikille muille sinä olet hyvin poikkeuksellinen tapaus, ja outo. Outolintu voisi olla vaikka nimimerkkisi...

Kun se sukupuoli määräytyy jo aikaisin ja hormonit vaikuttavat aivotoimintaan ja kehoon. On hyvin vaikeaa tai mahdotonta vastustaa sen sukupuolisuuden vaikutuksia, kun kyse on lähinnä kemikaaleista joita keho tuottaa.

"Et jotenkin sisäistä sitä asiaa ollenkaan että suunnilleen kaikille muille sinä olet hyvin poikkeuksellinen tapaus, ja outo."

Rohkenen kyseenalaistaa väitteesi.

Eivät muut näe näitä ajatuksiani. Kuten sanoin, näytän ulkoisesti naiselta ja menen täydestä naisena. 😄 Ei kukaan pidä minua outona, koska eivät he tiedä, että ajattelen näin.

Mieheni tietää ajatukseni asiasta mutta hän ei pidä minua outona. Hän pitää minua loogisena, herttaisena ja -- naisellisena.

Aivoni tuottavat sukupuolihormoneita normaalisti.

En vain hahmota, mikä osa ajattelussani on erityisen naisellista.

🦄

• Anonyymi00142
        Anonyymi00140 kirjoitti:

"Et jotenkin sisäistä sitä asiaa ollenkaan että suunnilleen kaikille muille sinä olet hyvin poikkeuksellinen tapaus, ja outo."

Rohkenen kyseenalaistaa väitteesi.

Eivät muut näe näitä ajatuksiani. Kuten sanoin, näytän ulkoisesti naiselta ja menen täydestä naisena. 😄 Ei kukaan pidä minua outona, koska eivät he tiedä, että ajattelen näin.

Mieheni tietää ajatukseni asiasta mutta hän ei pidä minua outona. Hän pitää minua loogisena, herttaisena ja -- naisellisena.

Aivoni tuottavat sukupuolihormoneita normaalisti.

En vain hahmota, mikä osa ajattelussani on erityisen naisellista.

🦄

Aivot eivät tuota sukupuolihormoneita. Mutta sama se. Tämä on aivan liian hämmentävää minulle, ja päätäni alkaa särkemään.

• Anonyymi00143
        Anonyymi00142 kirjoitti:

Aivot eivät tuota sukupuolihormoneita. Mutta sama se. Tämä on aivan liian hämmentävää minulle, ja päätäni alkaa särkemään.

No anteeksi. Olet oikeassa. Tarkoitin aivolisäkkettä, joka stimuloi sukupuolirauhasia. Eli tuotantoketju alkaa aivoissa, mutta varsinainen hormoni tuotetaan sukupuolirauhasissa (kivekset & munasarjat).

Olet outo, kun normaalit asiat hämmentävät. 😄

🦄

• Anonyymi00016

Pyh...

Kävelystä taitaa erottaa sukupuolet. Vähän erilainen rakenne lantion seutuvilla, niin näkyy liikkeessä.

xLiner

• Anonyymi00024

Olen eri mieltä. Tanssivilla miehillä on yleensä ihan yhtä liikkuva lantio kuin naisilla. Ja kyllä osa naisistakin kävelee niin, ettei lantio liiku lainkaan.

🦄

• Anonyymi00024 kirjoitti:

Olen eri mieltä. Tanssivilla miehillä on yleensä ihan yhtä liikkuva lantio kuin naisilla. Ja kyllä osa naisistakin kävelee niin, ettei lantio liiku lainkaan.

🦄

20 vuotta vanha sketsi, mutta ihan pätevät näyttelijät asialla.

https://youtu.be/qbUvQKFpYkA?si=CxNQUSY9zPrbrpxK

Miten paljon tulee kävelystä, miten paljon muusta? Mutta nyt on niin maan perusteellisen naisellista.

• Anonyymi00034

Kyllä sen erottaa, kun mies astelee pois naisten vessasta. Naisen vaatteissa ja muussa ulkonäössä.

Mies 65

• Anonyymi00046
        Anonyymi00024 kirjoitti:

🦄

Aina on joukossa joku jolla on yksi jalka tai kaksi päätä.. mitä sun tekoälysi aiheesta sanoo?

xLiner

• Anonyymi00050
        scrg kirjoitti:

20 vuotta vanha sketsi, mutta ihan pätevät näyttelijät asialla.

https://youtu.be/qbUvQKFpYkA?si=CxNQUSY9zPrbrpxK

Miten paljon tulee kävelystä, miten paljon muusta? Mutta nyt on niin maan perusteellisen naisellista.

En ymmärrä tuota sketsiä.

Tarkoitin esimerkiksi miespuolisia itämaisen tanssin tanssijoita. Heidän liikkeensä osoittaa, että lantion käyttö itämaisessa tanssissa on motorinen taito, ei sukupuoleen sidottu ominaisuus.

🦄

• Anonyymi00074
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Kyllä sen erottaa, kun mies astelee pois naisten vessasta. Naisen vaatteissa ja muussa ulkonäössä.

Mies 65

Yhtälailla erottaa sukupuolensa korjanneen miehen, joka tulee miesten vessasta.

xLiner

• Anonyymi00076
        Anonyymi00050 kirjoitti:

En ymmärrä tuota sketsiä.

Tarkoitin esimerkiksi miespuolisia itämaisen tanssin tanssijoita. Heidän liikkeensä osoittaa, että lantion käyttö itämaisessa tanssissa on motorinen taito, ei sukupuoleen sidottu ominaisuus.

🦄

Voi johtua siitä, että suuri osa tanssijoista on seksuaaliselta suuntaukseltaan jotain muuta.

• Anonyymi00082
        Anonyymi00076 kirjoitti:

Voi johtua siitä, että suuri osa tanssijoista on seksuaaliselta suuntaukseltaan jotain muuta.

He ovat sisäisesti naisia....

• Anonyymi00090
        Anonyymi00074 kirjoitti:

Yhtälailla erottaa sukupuolensa korjanneen miehen, joka tulee miesten vessasta.

xLiner

Erotan myös sukupuolensa korjanneen naisen, joka tulee miesten vessasta. Terävillä silmillä pärjää, tekoäly saattaa jäädä hopealle arvioinnissa.

Mies 65

• Anonyymi00095
        Anonyymi00076 kirjoitti:

Seksuaalinen suuntautuminen on eri asia kuin sukupuoli-identiteetti.

🦄

• Anonyymi00099
        Anonyymi00090 kirjoitti:

Erotan myös sukupuolensa korjanneen naisen, joka tulee miesten vessasta. Terävillä silmillä pärjää, tekoäly saattaa jäädä hopealle arvioinnissa.

Mies 65

Jos on jo korjannut sukupuolensa, niin hän on mies joka tulee miesten vessasta... 😁 Entinen nainen.

xLiner

• Anonyymi00103
        Anonyymi00099 kirjoitti:

Jos on jo korjannut sukupuolensa, niin hän on mies joka tulee miesten vessasta... 😁 Entinen nainen.

xLiner

En voine yleensä tarkistaa asiaa kokemusperäisesti. Siksi kirjoitin minkä kirjoitin.

Mies 65

• Anonyymi00105
        Anonyymi00099 kirjoitti:

xLiner

Voi hyvä tavaton.
        Mies voi ja saa liikkua miten vaan.
        Helikopterin tekeminen vaatii hyvää lantion hallintaa.
        Vilma

• Anonyymi00121
        Anonyymi00082 kirjoitti:

He ovat sisäisesti naisia....

Niin. Mutta kyllä he nostelevat balleriinojakin.
        Ja lambada... Oi niitä aikoja!
        Vilma

• Anonyymi00150
        UUSI
        Anonyymi00090 kirjoitti:

Mies 65

Ehkä sinä sitten olet se poikkeus, joka tuohon kykenee. Kaikki tähän mennessä nähdyt "transtunnistajat" ovat jatkuvasti koomisesti pielessä oletuksineen.

• Anonyymi00158
        UUSI
        Anonyymi00150 kirjoitti:

Ehkä sinä sitten olet se poikkeus, joka tuohon kykenee. Kaikki tähän mennessä nähdyt "transtunnistajat" ovat jatkuvasti koomisesti pielessä oletuksineen.

Ja miten moni kohteliaasti esittää ettei mitään huomaa. Ei sillä, puolestani transu saa olla.

• Hyvä aloitus. Hyvät käytöstavat kunniaan. Ei tatuointeja ja hirveätä kiroilemista.

Ylipäätään sellainen nainen, joka tietää vahvuutensa sisäisesti ja ulkoisesti ja korostaa niitä asiota, varsinkin toiminnassaan.

Itsevarmuus on kaunista ja se, että tietää vaikkapa itselle sopivan väriskaalan pukeutumisessa ja meikissä.

https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000010988324.html

• Anonyymi00030

kun niin vaikka niin maksarista elokuva James-juttu Thunderball... mutta niinjos yritytää auttaa jortain mqasentuneita tyttöjä niin vaativaa juttua aina ei voi onnistua täydellisesti

Thunderball... Ukkospallo...

• Anonyymi00064

12:56
        Taasko täällä pallosalama vai tornado?
        Vilma

• Anonyymi00039

Jos pukeutuminen ja muu tuollainen liittyisi naisellisuuteen, niin me syntyisimme vaatetettuina. Jos hiusten pituus jne. liittyisi jotenkin naisellisuuten tai miehekkyyteen, niin sukupuolten hiukset kasvaisivat eri pituisiksi. Kulttuurisesti naisellisuuteen on usein liitetty kaikenlaista hankalaa, epäkäytännöllistä, normaalia elämistä ja olemista vaikeuttavaa huttua, jonka perimmäinen tarkoitus on ollut mm. vaikeuttaa naisten liikkumista, tehdä naisista heikompia ja helpommin hallittavia jne. Luonto ei tuollaisia eroja ole luonut, vaan ihminen omassa pöhköydessään.

• Mä luin taas lukihäirikkönä väärin, luki siis kaikenlaista huttua. Ja mä luin kaikenlaista huntua, joka kylläkin on myös hankala ja liikkumista rajoittava. No länsimaissa korkokengät on kyllä hankalat. Etenkin yhdistettynä näihin vanhojen kaupunkien kivikatuihin.

• Anonyymi00108
        JeroP kirjoitti:

Mä luin taas lukihäirikkönä väärin, luki siis kaikenlaista huttua. Ja mä luin kaikenlaista huntua, joka kylläkin on myös hankala ja liikkumista rajoittava. No länsimaissa korkokengät on kyllä hankalat. Etenkin yhdistettynä näihin vanhojen kaupunkien kivikatuihin.

Mikähän siinä' on että oikein tosi pitkät naiset haluaa käyttää korkokenkiä? Aina niillä näkyy olevan korkokengät. Lyhyillä naisilla taas ei useinkaan ole.

• Anonyymi00122
        Anonyymi00108 kirjoitti:

Mikähän siinä' on että oikein tosi pitkät naiset haluaa käyttää korkokenkiä? Aina niillä näkyy olevan korkokengät. Lyhyillä naisilla taas ei useinkaan ole.

No. Mietis. Miten pitkiä askeleita silloin voi ottaa. Kadehdin.
        Vilma

• UUSI

Onko korkokenkien käytöllä 2000-luvun Suomessa tarkoitus vaikeuttaa naisten liikkumista? Vai hakisiko joku niillä kuitenkin vaan huomiota?

• Anonyymi00147
        UUSI
        scrg kirjoitti:

Onko korkokenkien käytöllä 2000-luvun Suomessa tarkoitus vaikeuttaa naisten liikkumista? Vai hakisiko joku niillä kuitenkin vaan huomiota?

Korkokengäthän on alunperin tehty miehille. Silloin ne kuitenkin olivat vielä järkevämmän mallisia, kävellessä toimivpia. Aatelisherrojen ja varsinkin kunkkujen kengät.

• Anonyymi00148
        UUSI
        Anonyymi00147 kirjoitti:

Korkokengäthän on alunperin tehty miehille. Silloin ne kuitenkin olivat vielä järkevämmän mallisia, kävellessä toimivpia. Aatelisherrojen ja varsinkin kunkkujen kengät.

Lisään vielä, ettei korkokenkiä ole siis alunperin tarkoitettu suuremmin kävelemiseen lainkaan. Ne on luotu kevyeen tepasteluun ja itsensä esittelyyn - sellaisten käyttöön, jotka eivät kävele minnekään.

• Nainen, joka rakastaa herttaisesti, pohjattomasti, iloisesti ja pyyteettömästi. Minulla on ilo olla tällaisen naisen, koko maailman suloisimman, kanssa naimisissa jo 57 vuotta. -exKynis.mi

• Anonyymi00052

Olet siis naimisissa itsesi kanssa. Hyvä tietää.

• Anonyymi00051

niin ei minua stressaa sinänsä joku masentunweiden nuorten auttamisjuttu... sellaista vain että tekisi mieli auttaa

laitoinpyöeimään maksu-telkkarista 007 Paallosalama, Thunderball

• Anonyymi00062

tuollinekin voi olla hauskaa tyttöjen mielesrtä jolla on tqitojs, yrittää auttaa...

Jsmes-elokuva joku Thunderball....

• Anonyymi00072

Millainen nainen on naisellinen? Kyllä rakas.

• Anonyymi00079

Kyllä uskaltaa olla sellainen ....

• Anonyymi00083

Sellaisen kaikki haluaa piste

• Anonyymi00084

Harva saa.

• Ne täysvalkoset tennarit on naisilla kyllä tosi somat ja niillä on naisten hyvä kävellä.

• Anonyymi00107

14:36
        Vahinko vain, että tennarien pohjia ei ole yhtään muotoiltu, joten ehkeivät ole sen terveellisemmät kuin piikkarit. Toisin on lenkkarit.
        Kävin eilen urheiluliikkeessä juurikin tarkistamassa.
        Sitten pitäisi juosta etsimään tennareihin muotoiltuja pohjallisia.
        Vilma
        Olis ne kivat

• Anonyymi00107 kirjoitti:

14:36
        Vahinko vain, että tennarien pohjia ei ole yhtään muotoiltu, joten ehkeivät ole sen terveellisemmät kuin piikkarit. Toisin on lenkkarit.
        Kävin eilen urheiluliikkeessä juurikin tarkistamassa.
        Sitten pitäisi juosta etsimään tennareihin muotoiltuja pohjallisia.
        Vilma
        Olis ne kivat

No mäkin käytän, niin ku urheululiikkeen myyjä sano: lenkkarimallisia tennareita. Että enempi sellasta tarkotan. Sitten juhlakäyttöön mulla on lättäpohjaset kangastennarit.

• Anonyymi00124
        JeroP kirjoitti:

No mäkin käytän, niin ku urheululiikkeen myyjä sano: lenkkarimallisia tennareita. Että enempi sellasta tarkotan. Sitten juhlakäyttöön mulla on lättäpohjaset kangastennarit.

Eikö sun jalat väsy lättäpohjaisissa.
        Eilen katsastin niitä. Ne olisivat kevyemmän oloiset.
        Vilma

• Anonyymi00126
        JeroP kirjoitti:

Tennarit ja lenkkarit on äärimmäisen rumia, nauhoilla varustettuina hankalat käyttää.

• Anonyymi00124 kirjoitti:

Eikö sun jalat väsy lättäpohjaisissa.
        Eilen katsastin niitä. Ne olisivat kevyemmän oloiset.
        Vilma

En mä niitä pitkään käytä, enkä varsinaisesti kävellessä. Ne on siis "edustus" käyttöön esim just farkkujen kanssa. Normaalisti pidän niitä lenkkari mallin tennareita. Ne taas sopii collegehousujen kanssa.

• Anonyymi00126 kirjoitti:

Tennarit ja lenkkarit on äärimmäisen rumia, nauhoilla varustettuina hankalat käyttää.

No mitä kenkiä sä just käytät. Tuskin nyt aina korkkareilla liikut?

• Anonyymi00130
        JeroP kirjoitti:

No mitä kenkiä sä just käytät. Tuskin nyt aina korkkareilla liikut?

En ole koskaan liikkunut korkkareilla.

• Anonyymi00130 kirjoitti:

En ole koskaan liikkunut korkkareilla.

Se on hyvä. Katos kun mä pikkumuksuna mummon kanssa tampereella, niin yhellä naisella jäi tollanen korko oven väliin. Niin irtoshan se. Vieläkin muistan sen koron, vaikka olin korkeentaan neljän vanha.

• Anonyymi00109

Kuinka jaksavat sitä ihmettelen

• Anonyymi00118

Mitä et itse jaksa?

• Anonyymi00112

Kuulehan naisia esittävä mies Vilma ihan vain housua ja paitaa voi käyttää, itse ”säväyttänyt” sillä monesti jo, on farkut ja jumpperit viimisen päälle kenkiäkin käytän

• Anonyymi00116

15:43
        Tämä kirjoittaja on s e, joka ei erota naista miehestä.
        Kenenkähön kanssa bunkkaa?

• Ai naifet ja naifellisuus, hupfifta laitanpa tekarit fuuhuni...niin palataanpas aiheeseen.

Ihan sama miten pukeutuu, liike ja muoto puhuttelee ainakin meikäläistä. Sellainen rauhallisen raukea itsetietoinen luontainen naisellisuus on plussaa.
      Olemus mistä heijastuu että kaikki huomiointi ei ole pahasta.

Näin nyt pääofin vanhoihin muiftikuviin peruftuen 😁

• Anonyymi00123

Semmonen kuin kotitalouden opettajani oli ylä-asteella

• Anonyymi00125

Pienenä estrogeeniämpärissä dipattu, näyttää ja tuntuu naiselta.

• Anonyymi00141

No sillä on makee pimppi ja tissit ja peppu ja sillä on naisellinen vartalo mutta pimppi on päällikkö

• Anonyymi00154
        UUSI

Ei kerro mitään kysymyksestä millainen on naisellinen nainen!
        😂pimppi tissit pylly on sun vastaus?!

Toiseksi, puhut niin yksinkertaistavasti kuin lapsesta, oletko pedofiili?

• Anonyymi00144

Ei ainakaan kalju telaketjulesbo…🫣

• Anonyymi00146
      UUSI

tuollainen kun itsellä ideana joku auttaa tyttöjä kesätöidenkin saamisessa, laajenee ssuureksi tuo homma...

• Anonyymi00152
      UUSI

Ja lopuksi voi miettiä, kuka se oli, joka made me feel like a natural woman?
      Vilma

• Anonyymi00155
        UUSI

Kuulin sen viimeksi eilen, eikä se tehnyt vaikutusta minuun.

En pysty kuvittelemaan koskaan tarvitsevani sellaista laulua. Ajattelin että tässäpä kunnon afroamerikkalaista hapatusta ja ihmettelin samalla, miksi niin penseä olen.

Mitä pidät itse siitä kappaleesta?

• Anonyymi00157
      UUSI

Vaikea sanoa mikä jostakusta tekee sellaisen perinaisellisen joka menee täydestä.

G. C. Jung : tuskinpa voi sanoa sielustaan, mikä sukupuoli se on. Mutta jos kiinnität tarkkaa huomiota, huomaat, että maskuliinisimmalla miehellä on naisellinen sielu ja feminiinisimmällä naisella maskuliininen sielu.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti

Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää
      Maailman menoa
      36
      2161
    2. Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!

Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten
      Maailman menoa
      64
      2002
    3. Helsingin yllä valopalloja

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön
      Sinkut
      121
      1920
    4. HÄLYYTYS!!

Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a36
      NATO
      387
      1653
    5. Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?

Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.
      Kouvola
      103
      1631
    6. Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja

Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah
      Maailman menoa
      124
      1464
    7. Millainen on naisellinen nainen

Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n
      Sinkut
      182
      1082
    8. Raamatullinen kaste

Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu
      Kaste
      53
      957
    9. Mitkä asiat kaivatun ajattelussa

Ihmetyttävät? Mikä on tullut yllätyksenä?
      Ikävä
      73
      895
    10. Mitkä olisivat kolme tärkeintä

vihjettä kaivatustasi?
      Ikävä
      27
      889
    Aihe