Isäksi sinkkuna?

sorho ursimo

Mitä tehdä?
Kumppania ei ole. Vai ovatko ’geenit’ niin kelvottomat, ettei äitiä ja kumppania oman perimän jatkamiseen vain löydy. Voiko nainen aistia tämän? Luulo huonoista geeneistä on todennäköisesti toivottavasti vain omassa päässäni.

Mikä ettei sitten kelpaa? Olen terve, savuton, harrastava, työssä, talo, ei viinan kanssa läträämistä, normimittainen, hieman ujo, etelä-suomessa, kaupungissa… en ole kiekon pelaaja, palomies, poliitikko, johtaja, rikas, kuuluisa. nämä ainakin jarruttavat. Ikää on jo hieman enemmän mitä ’normaalisti’ isällä, 40 , vuodet ovat vierineet äidin etsinnässä.

Yksin mies ei käytännössä saa adoptoitua. Hedelmöityshoitoa ei oikein voi ottaa, tai käydä pikaisesti baari-illan jälkeen antautumassa raskaaksi. Sijaiskohdun hankkiminenkaan ei miehelle näytä onnistuvalta vaihtoehdolta.

Joissain asioissa mies vain jää ulkopuolelle ja yksin. En tarkoita että pakkotasaveroisuus olisi tässäkin, kuten niin monessa muussa yhteiskunnassamme lähes pakolla, vaan herättää pohdiskelua mikä perheen perustamisessa voi olla vaikeutena.

Muista perheryhmistä on keskusteltu, samaa sukupuolta olevista vanhemmista, yksinäisistä naisista, lapsettomuudesta ja adoptiosta, sijaisvanhemmuudesta, jne.
Sen myönnän, että edes hieman haluan miettiä mistä mahdollisen lapsen toinen puoli geeneistä tulee, mikäli lapsi tehdään alusta asti. Adoptio on asia sitten erikseen.

Onko miehiä ja naisia jotka haluaisivat rakkaan oman lapsen, mutta eivät sitä kaljaa kittaavaa, sohvalla kiekkoa katselevaa puoliskoa, tai roskapussista nalkuttavaa pääkipuista hallitusta?
Jos perhe ei onnistu, onnistuisiko yhteinen lapsi? Kodissa olisi rakastava ja huolehtiva isä ja äiti, mutta vain eri viikoilla. Lasta ei palloteltaisi, vaan kodissa olisi vuorotellen eri vanhempi. Juhlapyhinä ehkä jopa molemmat.

Vai onko tyytyminen koiraan tai kissaan. Saisiko yksin adoptoitua lemmikin?

Varmasti tähänkin kommentoidaan valikoivuudesta, välittamisesta, miehisyydestä ja eikö kelpaa. Ne ovatkin sitten asioita erikseen, joista tuskin keskustelua ei kannata aloittaa.

16

501

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poiriste

      Voisin itse naisena sanoa, että kuulostat mieheltä joka on pohtinut asioita, arvostan sitä.

      Tapasi kuitenkin on myös hyvin miehinen, tarkoitan että emme me naiset kaikki rakasta tietynlaista miestyyppiä, kuten sinä vähän -anteeksi nyt vain- mustavalkoisesti ilmoitat. JA me kaikki emme ole nalkuttajia jotka valittavat roskapusseista. En tunne montaakaan.

      En nyt enempää perustele puheitani, koska luulen ettet ymmärtäisi.

      Lopussa kerrot että "Vai onko tyytyminen koiraan tai kissaan." - mikä kuulostaa oikeasti vähän siltä että et ole kovin vakavissasi - minä, synnyttämättömänä naisena en todellakaan voisi verrata lasten hankintaa ja eläinten hommaamista mitenkään samassa lauseessa.

      Miehen on vähän helpompi ehkä kuvitella lapsien hankkimista, kun se on vähän eri asia, aina.

      Ehkä viestisi on vain trolli. Mutta mietin että oma nuorehko mieheni ei tahdo lasta, olisi aika hieno ajatus ettei itse tarvitsisi synnyttää. Jos saisi lapsen todellakin hankittua "koska muillakin on" tai "perheenlisäykseksi kun kissa ja koira ei enää riitä.". Oikeastaan, lasta olisi mukava kasvattaa. Haluaisitko olla puolisoni, hankitaan lapsi, mutta ei synnytetä kumpikaan sitä.

      Pitäisi kai tutustua adoptioon lisää. Niin joo, ja olen juuri etsinyt sinunlaistasi miestä!

    • sorho ursimo

      Tapani pohtia on miehinen. Naisen osaa en voi kuin kuvitella, ja mitä olen asiasta joidenkin kanssa keskustellut.
      Tyyppejä on yhtä monta kuin ihmisiäkin. Hieman kärjistin esimerkkejä, myönnän. Roskapussinalkuttajia tunnen muutaman, ja samoin niitä sohvalla makaaviakin...
      Naiskuvan olen muokannut vain omien kokemusteni perusteella.

      Olet oikeassa että miehet ja naiset kuvittelevat eri lailla lapsen hankkimista. Mutta kuten aikaisemmassa, miten miehenä voin yksin lasta hankkia. Nainen pystyy sen tekemään.
      Kissaa en voi ottaa, koiran korkeintaan. Mutta sen teen vain kun voin tarjota koiralle hyvän kodin ja elämän.

      Mietin mikä ajatuksesi on jos et halua synnyttää. En itsekään halunnut lasta vielä kymmenen vuotta sitten. Miehet kypsyvät hitaammin, jos kypsyvät.
      Miksi lasta en halunnut, en olisi osannut kantaa sitä vastuuta.

      Entä rakkaus puolisoon? Se tukisi lapsen molempia vanhempia. Kaikki eivät ole niin onnellisia että sen saavat kokea. SIitä myös oma pohdiskeluni sinkkuisyydestä. Olisitko oikeasti valmis lopettamaan parisuhteesi?
      Vai puhuitko lapsesta eri suhteissa, rakastavina vanhempina kuten edellä ääneen ajattelin.

      Hyvä oli kuitenkin kuulla ajatuksiasi, lyhyestikin.

    • susannakan

      Ymmärrän täysin, että toivo alkaa jo hiipua kun tuntuu ettei koskaan löydä sitä naista jonka kanssa hankkia jälkeläisiä. Itselläni on sama ongelma jo näin nuorena, haluan lapsen, mutta miestä ei ole. Älä kuitenkaan luovu toivosta, tutustu uusiin ihmisiin, pyri etsimään samanmielisiä naisia ja pysy positiivisena. Ja olen myös sitä mieltä että lemmikki ei ole verrattavissa lapseen. Eli älä yritä kissalla korvata lasta.

      Tsemppiä!

    • Paksuna JO!

      Jokaisen elämä tietysti kulkee omia raiteitaan ja nykyään miehet tulee isiksi kuusikymppisinäkin, joten miksi ei vielä sinun iässäsi sitten!

      Muutama kysymys pohdittavaksi:

      1. Miksi haluat isäksi? Haluatko nimenomaan biologisen oman lapsen vai ylipäätään lapsen jota voisit pitää omanasi ja jolle olla isä?

      2. Haluatko isäksi sinkkuna vai isäksi parisuhteessa, kumman mieluummin ja miksi?

      3: Entä kun nainen kertoo odottavansa lastasi, mikä olisi tunteesi? Entä raskausaika, miten sen käytännön asiat hoidettaisiin? Olisitko silloinkin mukana vai pitäisitkö naista vaan lapsen synnyttäjänä. (Raskaus on rankkaa aikaa ja silloin kelpaa hieronta, hellyys ja seura) :)

      Minun mielestäni on täysin käsittämätöntä ettei kuvailemasi kaltainen mies muka kelpaa. (Vauvakuumeisena tiedän tasan tarkkaan miten paljon vaan innostaa kuulla tuoreelta treffikumppanilta tms että hän haluaa myös lapsia!). Eli oletko ilmaissut tämän asian avoimesti naisehdokkaillesi? Osa tietenkin juoksee varmasti kauhusta karkuun, mutta osa aivan varmaan ei. (:

      En löytänyt kuvauksestasi mitään virhettä tai huonoa piirrettä joka voisi estää sen ettei lapsillesi ole vielä löytynyt äitiä. Miten on ulkonäkösi laita, oletko hoikka, normaali, pulska? Liikutko, entä hygienia? Minkä tyylisiä vaatteita käytät, ovatko ne siistit, ajanmukaiset ja sinulle sopivat? Entäpä hiuksesi? (tiedän muutaman mukavan miehen mutta he eivät vaan huolehdi itsestään riittävästi ollakseen viehättäviä). En tietysti halua olla pinnallinen mutta kunhan ulkoinen perusolemus on ok ja siisti niin se auttaa enemmän kun hienhaju ja 80-luvun vaatteet. (ota hieman huumorilla tämä) :)

      Ja huumorintajua tulee olla sillai sopivasti. Kaikkea ei saa vetää pipariksi mutta ei saa olla koko ajan vakava kiukkupussi/marisijakaan. Minä en kokenut että olisit liian "miehinen" tai "yksisilmäinen" tekstissäsi, vaan hyvinkin normaali mies. Miehet ja naiset ovat erilaisia ja se on PLUSSA!

      Tuli mieleen, että voisiko arvoissasi olla jotain mikä pelottaa naisia. Tai elämänkatsomuksessasi. Ei sattunut tekstissäsi silmään. Kiihkouskovaisuus, äkkipikaisuus, liika itsekeskeisyys tai ylimielisyys ainakin pelottavat minua. Tai liika naisen ulkonäön arvostelu. Joo olen itse ihan nätti tyttö mutta silti se hieman kammottaa kun miehet kommentoivat "hyvät tissit!!" tai jotain tollasta ihan kauheeta. (Pahempi tietysti vielä jos haukkuisivat). Parempi on keskittyä naisen henkisiin ominaisuuksiin ja kehua nätisti ulkoisia mistä tykkää, olematta liian hyökkäävä tai esineellistävä. Hyvä, kun et viinalla läträä, joskus hyvä rentoutua hiukkasen mutta ei usein. :)

      Olen näin kovasanainen koska haluan auttaa sinua huomaamaan missä ehkä "mättää", jotta voisit löytää helpommin itsellesi sopivan naisen, jonka kanssa hankkia lapsen. En tosiaan tarkoita, että sinussa OLISI joku näistä yllämainituista vikana, vaan ehdotin että voisiko olla ja se voisi olla syynä miksi ei ole vielä tärpännyt.

      Ja loppuun haluan sanoa että tosi hyvä että olet lähtenyt ainakin johon kirjoittamaan asiastasi, kun se kerran tärkeä on sinulle. Pidä lippua korkealla :)

      -n23v

    • sorho ursimo

      Pohdiskelin onko mahdollista tulla isäksi ilman parisuhdetta, kun se näyttää olevan toteutumaton haave nykyisin.
      Olet oikeassa että isäksi voi tulla myöhempinäkin vuosina. Mietin kuka äidiksi tuleva mahtaa kelpuuttaa kuusikymppisen, kun se on vaikeaa jo näilläkin vuosilla.
      Geenejä voinee jatkaa ilman isyyttä. Omalla kohdallani kyllä se isyys on se juttu. Toki tasa-arvoisessa parisuhteessa lasten paras kasvaa rakastavien vanhempien hoivassa.. mutta kuten edellä, se ei ole toteutunut.

      Lapsen hankinta ei ole ensimmäisten keskustelujen aiheena treffeillä. Ajatus on kuitenkin kahdesta vanhemmasta, joiden liittoa ei tarvitse lähteä parin vuoden jälkeen purkamaan. Mutta kyllä asia on ollut esillä. Siitä ei ainakaan ole jäänyt epäselvyyttä.

      Hyviä ajatuksia sinulla, mukava että olet asiaa miettinyt :)
      Juu, vanha vaatekaappi, valkoiset sukat ja niskatukka... Eikös se kauneus, komeus ole katsojan silmissä? :)

      Naisessa vaikutuksen minuun tekee että hän kantaa itsensä kokonaisuutena, rohkeasti ja avoimesti. Turhat kikattajat ja peiliin koko ajan tuijottavat... eivät sytytä. Keskustella voi aiheesta kuin aiheesta, vaikeitakin on, mutta aina voi yrittää. Ja eri mieltä voi mieluusti olla, sehän on vaan rikkautta. Toisen vääntäminen oman tahtonsa mukaiseksi on tylsää ja pikkumielistä.
      Uskonnollsuus on jokaisen oma asia, sitä on hyvä kunnioittaa. Kunhan tuputtavaa lähetystyötä ei harrasteta.

      Haluan miellyttää naisen silmää ilman haittaavia puutteita hygieniassani. Toivon toki myös vastavuoroisuutta. Asu tilanteen mukaan ja rauhalliset aamut tai päivätkin tarvittaessa yöpuvussa aina välillä :) Tällä mitalla ja rakenteella, 178, 78 mahtunee viereen autoon, lentokoneeseen, kaupungille, mökille, elokuviin, moottoripyörän selkään, metsäpolulle, makuupussiin ja vaikka minne.

      Jos tuo on sinulta kovasanaisuutta, niin minua ei haittaa lainkaan. Hyvä että sanotaan, ettei tarvitse arvailla :)
      Olet harvinainen, osaat ilmaista asiat mukavan kypsästi, ajatellen, hymyä unohtamatta. Sinulla on hyvä tulevaisuus edessäsi.
      Kiitos ajatuksistasi. Taidan lähteä penkomaan aikakonetta varaston perältä...

      Lippua heiluttaen.

    • 2+20

      Entä siemenen luovuttaminen lesboparille ilman virallisia isäsitoumuksia?

      Muumimukiraskaus..

    • Wilhelmiina1974

      Olen 38 vuotias nainen, joka on aikonut hankkia lapsen yksin, koska sopivaa parisuhdetta tai isäehdokasta ei ole ajoituksellisesti kohdalle sattunut.
      Ymmärrän sinua, todella hyvin. Olen pohtinut tätä myöskin isättömyyden kannalta ja miesten kannalta. Jokatapauksessa päätös on vaikea.

    • yksin VOI adoptoida!

      ainakin nainen, joten miksei mieskin?? Tästä vaan EI puhuta, tosin nyt kait on laki muuttumassa. TUTKI kaikki kans.väl, mahdollisuudet. Madonna adoptoi malawista yksin, Johnssonin perijä Venäjältä, Mia Farrow 20 vammaista lasta yksin kiinasta,Angelin Jolie yksin jne. TUTKI asia perusteellisesti! Muuta vaikk viroon siksi aikaa, jos suomessa kielletään. Näin tv stä dokumentin brittimiehestä, joka vuokrasikohdun amerikkalaiselta sijaissynnyttäjältä, jonka munasoluista 3 poikaa syntyi. Isä siis sai 3 poikaa, tosin piti jotenkin virallisesti saada ne maahan tuotua.

    • 435346

      minua hämmästyttää näissä yksinäisissä suomimiehissä se että he kieltäytyvät itsepintaisesti etsimästä vaimmoa muista maista. Katso vaikka vesa keskistä, jolla kauniita naisia ulkomailta. Heille turvallinen mies on unelmien täyttymys.MIKSI ET lähtisi afrikkaan lomalle ja avioudu sielä ja tuo vaimo suomeen, tai Thaimaa, Viro, venäjä, jne.Outo este!

    • nolla

      Jos nostat keskisen esimerkiksi, niin ei ihme että hämmästelet muita valintoja.
      Taidat hämmästellä muutakin maailman menoa.
      Tuskin haaremia kysyjä on aikeissa perustaa.
      Rahalla saa vaimoja kotimaastakin muttei rakkautta. Ja tässähän on mietitty isäksi tulemista ei vaimomarkkinoita.

      • 352352524

        SANOINKO MINÄ ETTÄ HAAREMIA, TAI USEITA NAISIA YHTÄAIKAA``????? ETKÖ OSAA LUKEA??? Sanoin: hae vaimo ulkomailta, maista joissa suomalainen "rikas" mies on unelmien mies ja joissa naiset arvostaa sitä mitä suomalaiset naiset ei! Selkeästi ap:llä on ongelma siinä että suomalaiset naiset ei kiinnostu hänestä. SILLOIN PITÄÄ MENNÄ SINNE MISTÄ KIINNOSTUS LÖYTYY! iSÄKSI TULLAAN KUN LÖYTYY VAIMO JOKA HALUAA MIEHEN LAPSIA. Helpoin tie, ei tartte miettiä epäluonnollisia keinoja.MUT EI sitten millään mene perille, ei!


    • J K

      VAI NIIN

    • 5+2

      Numerosarja ei liene itse osata lukea. On kysymys isyydestä eikä vaimoista. Taitaa persoonalla olla mielessä oman ulkomaahaaremin perustaminen. No kukin tavallaan.

      Isyyskysymys on kauempaa kierretty ja monasti jätetään käsittelemättä lapsettomuudesta puhuttaessa. Naisten mielipiteet kyllä käsitellään.
      Yhtä kipeää varmasti molemmille, kaikille sukupuolille.

    • isä?

      Totta muuten miehen kannalta.
      Viimeisessä iltapäivälehdessäkin käsitellään vaikeutta naisen kannalta.
      Entä mies joka on lapseton?
      Entä jos mies vielä on yksin...

    • 13+4

      Se on tosiaan kumma että kun nainen on lapseton siitä voidaan repiä suuriakin otsikoita. Toki nainen lapsen kantaa ja suhde on aina jälkeläiseen eri kuin isällä.
      Kummallista on vain kun miehet kuuluvat siihen ryhmään jota voidaan parjata ja lyödä miten paljon vain.
      Huonoin asema on keski-ikäisellä, lapsettomalla, valkoisella sinkkumiehellä. Joka käy työssä, omistaa muutakin kuin parin kenkiä ja haluaa yrittää parempaa tulevaisuutta. Suurin maksaja tässä yhteiskunnassa. Käyttää julkisen rahan etuja kaikista vähiten. Ja hän on suurin maksumies.
      Lisäksi hänen pitää varoa sanojaan ettei vaan loukkaisi mitään etnistä- uskonnollista- nais- poliittista- yhteiskunnallista- erityisryhmää.
      Paras olla hiljaa ja kusi sukassa ja maksaa ja katsoa kun muut juhlivat hänen rahoillaan.

      Ja että vielä yksin isäksi?! Lycka till!!!

    • 467467467

      höpöhöpö. Niin kuin sanoin, mene mihin tahansa maahan, joka on kehitysmaa, tai köyhä, vaikka venäjä, kiina, afrikka, niin valkoihoista miestä pidetään hyvänä naimakauppana. Tuo vaimo jostain kaukoidästä.En tarkoita että pitäisi ostaa, mutta mene baariin ja rakastu, löydät varmmasti. Mutta ylpeys ei anna periksi, he ei ymmärrä että moni suomalaisnainen ei arvosta sitä mitä nuo kehitysmaan naiset arvostaa. Suomalaiset naiset taas haluaa ulkomaalaisen miehen, joa osoittaa tunteita, jne.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      305
      3110
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      222
      1967
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1592
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1390
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      80
      1277
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      270
      1201
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1064
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1051
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      991
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      144
      857
    Aihe