ja siten myöskin monet uskovat Paavalin vanavedessä. Kyllä Pietari tietoisesti teki syntiä kieltäessään kolmesti Jeesuksen ja Jeesus armahti kuitenkin, joten Paavali puhelee lööperiä..Vai oliko Pietari silloin vielä totuuden tunnossakaan? Jos Paavalin sanoma on Jumalasta ja totta, niin silloin tulemme käryämään joka ukko ja akka helvetissä.
Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin EI ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
27. vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
28. Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
29. kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
Paavali valehtelee!
33
132
Vastaukset
- jt
Tahallisestakin synnintekemisestä voi tehdä parannuksen ja sitä Jumala odottaa. Jumala antaa voiman vastustaa tahallista syntiä, mutta kaikki eivät halua, kun se synnintekeminen on niin mieluista.
- Mikko.
Olen vieläkin sitä mieltä, Paavalin sanoma ei ole Jumalasta, vaan hän kiukuspäissään keksi itse sanoman kurittomille uskoville.
Tuo Paavalin sanoma on aiheuttanut monele ongelmia elämässään, uskoville tietenkin, onpä jonkun järkikin saattanut sumeta lopullisesti.
Minäkin kävin Kittilän kappalaisen pakeilla juuri tuon raamatunjakeen takia, tunnontuskissa siellä kävin, onhan siitä tosin aikaa liki parikymmentä vuotta sitten. Mikko. kirjoitti:
Olen vieläkin sitä mieltä, Paavalin sanoma ei ole Jumalasta, vaan hän kiukuspäissään keksi itse sanoman kurittomille uskoville.
Tuo Paavalin sanoma on aiheuttanut monele ongelmia elämässään, uskoville tietenkin, onpä jonkun järkikin saattanut sumeta lopullisesti.
Minäkin kävin Kittilän kappalaisen pakeilla juuri tuon raamatunjakeen takia, tunnontuskissa siellä kävin, onhan siitä tosin aikaa liki parikymmentä vuotta sitten.Kieltämättä Paavalilla oli erikoisia lausuntoja, mutta samapa sille. Jeesus kehoitti uskomaan Häneen eikä Paavaliin.
Kun uskomme Jeesusta, niin on mahdottoman keveä kuorma ilman selittäjiä. Soon justiinsa niin.- M'jam
lappix kirjoitti:
Kieltämättä Paavalilla oli erikoisia lausuntoja, mutta samapa sille. Jeesus kehoitti uskomaan Häneen eikä Paavaliin.
Kun uskomme Jeesusta, niin on mahdottoman keveä kuorma ilman selittäjiä. Soon justiinsa niin.Tuskinpa kristinuskoa olisikaan ilman Paavalia ja hänen pakanalähetystään vaan kristinusko olisi hiipunut unholaan yhtenä monista juutalaisuuden lahkoista.
- RIVKA
M'jam kirjoitti:
Tuskinpa kristinuskoa olisikaan ilman Paavalia ja hänen pakanalähetystään vaan kristinusko olisi hiipunut unholaan yhtenä monista juutalaisuuden lahkoista.
Sinä M`jam
Höpönlöpö - Kaikki minkä Jumala päättää tehdä, HÄN TEKEE.
Ei nyt ole kysymys vain Paavalista - Jos Paavali EI olisi suostunut pakanoiden apostoliksi, Jumala olisi hommannut tehtävään jonkun toisen. - M'jam
RIVKA kirjoitti:
Sinä M`jam
Höpönlöpö - Kaikki minkä Jumala päättää tehdä, HÄN TEKEE.
Ei nyt ole kysymys vain Paavalista - Jos Paavali EI olisi suostunut pakanoiden apostoliksi, Jumala olisi hommannut tehtävään jonkun toisen.>>Ei nyt ole kysymys vain Paavalista - Jos Paavali EI olisi suostunut pakanoiden apostoliksi, Jumala olisi hommannut tehtävään jonkun toisen. >>
Hmm... Tuo on vähän vaikea kysymys, missä määrin maailman historian tapahtumat ovat riippuvaisia jonkun tietyn henkilön persoonasta. Siis olisikoilman Paavalia ja hänen teologiaansa kristinusko muotoutunut sellaiseksi kuin se nyt on vai olisiko joku toinen henkilö "pakanain apostolina" vaikuttanut siten, että kristillisyydestä olisi tullut enemmän tai vähemmän toisenlaista.
Asiaa lienee mahdoton ratkaista koska historian tapahtumille tai sen kulkuun vaikuttaneille henkilöille ei ole vaihtoehtoja. Asiat ovat menneet niinkuin ne ovat menneet. - jt
M'jam kirjoitti:
Tuskinpa kristinuskoa olisikaan ilman Paavalia ja hänen pakanalähetystään vaan kristinusko olisi hiipunut unholaan yhtenä monista juutalaisuuden lahkoista.
1.Kor 3:5-7
Mikä Apollos sitten on? Ja mikä Paavali on? Palvelijoita, joiden kautta te olette tulleet uskoviksi, palvelijoita sen kykynsä mukaan, minkä Herra on heille kullekin antanut.
6. Minä istutin, Apollos kasteli, mutta Jumala on antanut kasvun.
7. Niin ei siis istuttaja ole mitään, eikä kastelijakaan, vaan Jumala, joka kasvun antaa. M'jam kirjoitti:
>>Ei nyt ole kysymys vain Paavalista - Jos Paavali EI olisi suostunut pakanoiden apostoliksi, Jumala olisi hommannut tehtävään jonkun toisen. >>
Hmm... Tuo on vähän vaikea kysymys, missä määrin maailman historian tapahtumat ovat riippuvaisia jonkun tietyn henkilön persoonasta. Siis olisikoilman Paavalia ja hänen teologiaansa kristinusko muotoutunut sellaiseksi kuin se nyt on vai olisiko joku toinen henkilö "pakanain apostolina" vaikuttanut siten, että kristillisyydestä olisi tullut enemmän tai vähemmän toisenlaista.
Asiaa lienee mahdoton ratkaista koska historian tapahtumille tai sen kulkuun vaikuttaneille henkilöille ei ole vaihtoehtoja. Asiat ovat menneet niinkuin ne ovat menneet.Paavali joutui riitaan seurakunnissaan koska jo siellä olivat erilaiset lahkot toiminnassa. Lisäksi Apostolien teot ovat Luukkaan kirjoittamat, joten onko Luukas ollut seuraamassa kaikkea mitä hän kirjoituksessaan kertoo?
- Tutkikaappa tarkasti
Paavali ei ole sellainen esimerkkitapaus jota kannattaa jäljitellä. Varoittavaksi esimerkiksi Paavali on kirjattu Raamattuun. Jumalahan ei hyväksy homostelua ja Paavali oli homo.
- RIVKA
Sinä "Tutkikaapa tarkasti"
Voi hyvänen aika, kuinka kehtaat väittää Paavalista jotain noin kammottavaa valhetta??? Tuo on jo Jumalan miehen suurta pilkkaa, jota Jumala ei takuulla hyvällä katso.
Tee parannus ja pyydä Jumalalta anteeksi saastaista väittämääsi!!! - M'jam
>> Paavali oli homo. >>
Jaa! Mistähän tuollaista voi päätellä?
Paavali puhuu omia mielipiteitään, joita ei Herra ole ilmaissut.
1.Kor.7.
12 Mutta muille sanon minä, eikä Herra: jos jollakin veljellä on vaimo, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, niin älköön mies häntä hyljätkö;
40 Mutta hän on onnellisempi, jos pysyy entisellään; se on minun MIELIPITEENI, ja MINÄ LUULEN, että minullakin on Jumalan Henki.
25 Mutta neitsyistä minulla EI OLE Herran käskyä, vaan minä sanon ajatukseni niinkuin se, joka on Herralta saanut sen laupeuden, että hän on luotettava.
26 Olen siis sitä MIELTÄ, että lähestyvän ahdingon tähden jokaisen on hyvä pysyä entisellään.
Siis omia mielipiteitä. Paavali muuten luuli ahdingon lähestyvän hänen elinaikanaan..??- Mikko.
Aivan selvästi Paavali puhelee omiaan, koska erehtyi. Jos Jumalan puhetta olisi ollut, ei olisi erehtynyt.
Olen siis sitä mieltä, että lähestyvän ahdingon tähden jokaisen on hyvä pysyä entisellään.
27 Jos olet sidottu vaimoon, älä pyydä eroa; jos et ole sidottu vaimoon, älä pyydä itsellesi vaimoa.
28 Mutta jos menetkin naimisiin, et syntiä tee; ja jos neitsyt menee naimisiin, ei hänkään tee syntiä; mutta ne, jotka niin tekevät, joutuvat kärsimään ruumiillista vaivaa, ja siitä minä tahtoisin teidät säästää.
29 Mutta sen minä sanon, veljet: aika on lyhyt; olkoot tästedes nekin, joilla on vaimot, niinkuin ei heillä niitä olisikaan,
30 ja ne, jotka itkevät, niinkuin eivät itkisi, ja ne, jotka iloitsevat, niinkuin eivät iloitsisi, ja ne, jotka ostavat, niinkuin eivät saisi omanansa pitää,
31 ja ne, jotka tätä maailmaa hyödyksensä käyttävät, niinkuin eivät sitä käyttäisi; sillä tämän maailman muoto on katoamassa.
- paavali ei valehtele
todistaahan tämän itse pietarikin ja paavali oli Herran palvelija siinä missä muutkin apostolit!
pietarin 2 kirjeestä
luku 3:15-18
15. Pitäkää pelastuksena sitä, että Herramme on kärsivällinen.
Onhan rakas Paavali hänelle kirjoitetun viisauden mukaan kirjoittanut siitä teille.
16. Hän puhuu siitä kaikissa kirjeissään, joissa hän käsittelee näitä asioita.
Niissä on tosin yhtä ja toista VAIKEA TAJUISTA, mitä tietämättömät ja vailla varmaa pohjaa olevat ihmiset vääntävät kieroon, kuten muitakin Raamatun kirjoituksia, tehden sen omaksi kadotuksekseen.
17. kun siis tem rakkaat ystävät, tiedätte tämän etukäteen, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne.
18. Kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa.
Hänelle kunnia nyt ja ikuisuuden päivään asti.
lopuksi
Markuksen evakeliumista
luku 16:14 ja 16
14. Jeesus ilmestyi niille yhdelletoista heidän ollessaan aterialla.
Hän nuhteli heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät olleet USKONEET niitä, jotka olivat nähneet hänen ylösnousseena.
16. Uskoon tullut ja kastettu on pelastuva, mutta EPÄUSKOISENA pysynyt tuomitaan kadotukseen.
ymmärrättekö tämän? 16. Uskoon tullut ja kastettu on pelastuva, mutta EPÄUSKOISENA pysynyt tuomitaan kadotukseen.
Riippu tietenkin siitä mihin uskontoon ja uskoon on kastettu? EI kaikki uskot pelasta.- Abner
Minä en näe tuossa mitään muuta syntiä kuin sen, että sinä väität Paavalia valehtelijaksi. Eihän Paavali vielä tuossa vaiheessa edes ollut kuvioissa mukana.
Paavali näki Jeesuksen vain näyssä, sillä hän ei tavannut Jeesusta koskaan hänen maanpäällä ollessaan. Joten mitähän oikein mahdat tarkoittaa???
Ottaen huomioon, että JUMALA on inspiroinut kokonaan Raamatun tekstin, eikä siinä ole yhtäkään valhetta tai virhettä, vaan Raamattu on kokonansa totuus.
Tee siis parannus siitä, että et usko, että Raamattu on kokonaan Jumalan Sanaa.
Pietari kielsi Jeesuksen kolme kertaa, mutta myöhemmin sanoi rakastavansa Jeesusta kolme kertaa, kun Jeesus kysyi, eli siinä hän kuittasi syntinsä.
Jeesushan kysyi kolme kertaa Pietari, rakastatko sinä minua enemmän kuin nämä? - Rivka
Oletpa sinä käsittänyt tämänkin Raamatun paikan harvinaisen väärin.
Tämä Raamatun kohtahan puhuu uskovista, jotka kääntyvät takaisin maailmaan, hyljäten Jumalan ja Jeesuksen, tekevät näin tietoisesti ja lopullisesti, eivätkä enää IKINÄ palaa, vaan luopuvat Jumalasta kokonaan.- Mikko.
No jos ei Paavali valehdellut, niin puhui kyllä reilusti yli äyräittensä. On aiheuttanut monelle herkälle langenneelle syvät itkut ja masennukset..
Uskovat jos ketkä ovat kärsineet tuskatiloista, masennuksista, syyllisyydestä, syy on aina synti ja siihen lankeemus.
Kyllä Paavali puhui omia mielipiteitään, jotka hän itse jopa myönsi. Siis se mitä hän sanoi, oli hänestä itsestään.
Toinen merkittävä lausuma on tämä:
40 Mutta hän on onnellisempi, jos pysyy entisellään; se on minun MIELIPITEENI, ja MINÄ LUULEN, että minullakin on Jumalan Henki.
Paavali ei ollut täysin varma, oliko hänessä Jumalan Henki, vaan hän luuli asian olevan niin. Siis sama luulo kuin nykyisillä uskonnollisten järjestöjen jäsenillä. He luulevat omaavansa Pyhän Hengen.- yks syntinen
Paavali monessa muussakin kohdin opettaa, ettei armoa voi pitää halpana, vaan meidän armahdettujen syntisten tulee tosiaan tehdä parannus.
Tahallinen synninteko on sitä, että todella ei haluta elää parannuksessa, vaan aina kuitataan pahat teot helpolla "armolla" ja näin pidetään halpana Jumalan Pojan veri. Sovitustyö ei todellakaan kata tällaista. Ihminen joka aina hokee "anteeks, et mä tein väärin", saa anteeksi ja jo hetken päästä tekee samoin, pitää Jumalaa ja lähimmäistään pilkkanaan. Hän elää valtavassa harhassa ja on kerran kadotuksessa.
Armahdus edellyttää parannusta. Tahattomat virheet ja synnit, joita ihminen saattaa uskossakin tehdä, voi saada anteeksi, mutta ei tahallista synnissä elämistä. Syntiä on kaikki se synti, mitä teemme ajatuksin, sanoin ja teoin.- Mikko.
Olen tutkiskellut itseäni lähinnä, en käytä alkoholia, en tupakoi jnee..niinkään ei näkyvää, vaan ihminen jos kerta tajuaa, ajatuksin hän päivittäin tekee syntiä, ja sanoinkin luulisin, mutta se mitä jättää tekemättä lähimäisille se on sitä pahinta syntiä, siihen me lankeamme joka päivä. Me emme pysty raamatussa annettuja käskyjä ja kieltoja täyttämään hetkeäkään, me elämme synnissä alati.
- Rivka
Mikko. kirjoitti:
Olen tutkiskellut itseäni lähinnä, en käytä alkoholia, en tupakoi jnee..niinkään ei näkyvää, vaan ihminen jos kerta tajuaa, ajatuksin hän päivittäin tekee syntiä, ja sanoinkin luulisin, mutta se mitä jättää tekemättä lähimäisille se on sitä pahinta syntiä, siihen me lankeamme joka päivä. Me emme pysty raamatussa annettuja käskyjä ja kieltoja täyttämään hetkeäkään, me elämme synnissä alati.
Mikko,
Me emme elä lain alla, vaan armon alla.
Emme kuitenkaan pidä Jumalan armoa halpana, vaan kun teemme syntiä, pyydämme sitä heti anteeksi Jumalalta ja teemme parannusta siitä nimenomaisesta synnistä Jumalan avulla ja Hänen voimassaan, emme omassa lihassamme ponnistellen.
Uskallamme antaa koko elämämme Isä Jumalan käsiin, sillä me tiedämme, että Hänellä on hyvä tahto meitä kohtaan ja Hän rakastaa meitä.
Kun annamme heti aamusta koko päivämme Jumalan johtoon ja sanomme:
Tapahtukoon Sinun tahtosi tänäänkin elämässäni, pidä minut Sinussa ja johdata minua tänäänkin täydellisesti tekemään Sinun tahtosi.
Annan itseni Sinulle rakas Isä tänäänkin 100%, tee sinä minulle mitä tahdot. Jeesuksen, Jeshuan nimessa. Amen.
- Inhottava realisti
Paava oli vain ihminen, ei muuta.
Paavali vaikutti epäilemättä kristinuskon syntyyn ja kehittymiseen monin tavoin.
Hänen näkemyksensä ovat mielipiteitä. Hän oli oman henkilöhistoriansa tuotos. Mikään ei todista sitä, että Paavali olisi ollut jonkin yliluonnollisen tahon inspiroima.- Rivka
Tottakai Paavali oli vaan ihminen, kuka muuta on väittänytkään - Kuitenkin Paavalilla oli pyhä kutsu saarnata Evankeliumia varsinkin pakanoille.
Mutta Raamattu on Jumalan inspiroima Pyhä Kirja, joka toista sanoo, on petetty ja valehtelija.
- Niko.
Ei Mikko Paavali omiaan puhunut, ei liioin valehdellut, vaan hän puhui sitä minkä Jeesus Hänelle opetti ja sanottavaksi antoi!
Jumala on meille monen miehen kautta Sanansa Raamatun meille antanut, sen itse valinnut ja valmistanut, varjellut läpi historian ihmisille, jotta Sanan kautta syntyisi usko Häneen, Herraan Jeesukseen!
Kyllä Mikko Jumala on pitänyt huolen Sanastansa. Sanoohan Sana itse, että Hänen Sanansa on KOKONANSA Totuus!
Raamattu on Jumalan Sana ja Paavali on Herran apostoli, Hänen itsensä valitsema. - Mikko.
Eläpäs kehtoo..Jeesuksen jutut ovat siellä kirjoitetut ja Paavalin jutut myöskin. Paavali ei meitä ukkoloita kummempi ollu, olen kuullu akaton liikemies oli kuulemma. Miksi lie Jumala ei eukkoa hälle siunannu? Olisi nuo kirjoitukset ollu siten varmaan tasasempia.
- RIVKA
Vai "jutut" - halveksiva sävy sinulla Raamattua kohtaan!
Sinä puhut halveksivasti myös sekä Jumalan Pojasta Jeesuksesta, että Jumalan valitsemasta apostolista, Paavalista!
Sinussa on väärä, ylpeä henki.
Tee parannus - pyydä Jumalalta anteeksi tuota julkeuttasi ja nöyrry Jumalan ja Jeesuksen edessä. - Mikko.
RIVKA kirjoitti:
Vai "jutut" - halveksiva sävy sinulla Raamattua kohtaan!
Sinä puhut halveksivasti myös sekä Jumalan Pojasta Jeesuksesta, että Jumalan valitsemasta apostolista, Paavalista!
Sinussa on väärä, ylpeä henki.
Tee parannus - pyydä Jumalalta anteeksi tuota julkeuttasi ja nöyrry Jumalan ja Jeesuksen edessä.Jeesusta mina rakastan, mutten pysty noudattamaan alkuunkaan hänen oppiaan. Paavali oli kuka tahansa meistä jotka uskomme Jeesukseen. Koskaan en ole puhunut halveksivasti Jumalan Pojasta Jeesuksesta. Kukaan ihminen ei ole minun eliaikanani viidenkymmenen kahdekasan vuoden aikana kuullut minun koskaan moittivan Jeesusta.
Edellisessä viestissä sanoin että Paavali ei ollut meitä ukkoloita kummempi. - jt
Mikko. kirjoitti:
Jeesusta mina rakastan, mutten pysty noudattamaan alkuunkaan hänen oppiaan. Paavali oli kuka tahansa meistä jotka uskomme Jeesukseen. Koskaan en ole puhunut halveksivasti Jumalan Pojasta Jeesuksesta. Kukaan ihminen ei ole minun eliaikanani viidenkymmenen kahdekasan vuoden aikana kuullut minun koskaan moittivan Jeesusta.
Edellisessä viestissä sanoin että Paavali ei ollut meitä ukkoloita kummempi."Jeesusta mina rakastan, mutten pysty noudattamaan alkuunkaan hänen oppiaan."
Ilmeisesti sinulta puuttuu Pyhä Henki, koska Pyhä Henki kirkastaa Jeesusta. - Mikko.
jt kirjoitti:
"Jeesusta mina rakastan, mutten pysty noudattamaan alkuunkaan hänen oppiaan."
Ilmeisesti sinulta puuttuu Pyhä Henki, koska Pyhä Henki kirkastaa Jeesusta.Silloin se puuttuu sultakin jos väität että pystyt noudattamaan Jeesuksen opin. Ei ole sellaista joka siihen pystyy.
- ...
...
- mitähän seuraavaks
Kun Mikko on tehnyt Jumalan valitusta aseesta ja pakanain apostolista, Paavalista, valehtelijan, niin mitä seuraavana?
Hyökkäätkö Jeesuksen Kristuksen aitouden kimppuun, sillä Hän Paavalin kutsui työhönsä ja Hänen evankeliumilleen Paavali antoi koko loppuelämänsä.
Jos tähän jotain aiot vastata, niin mieti sanojasi, ettet tyhjiä lepertele niinkuin ekivaarilainen roskasakki ja jolta olet itsellesi lisää epäuskoa ammentanut Uskon Paavalin tarkoittavan tässä jatkuvaa tahallista synnin tekemistä ja synnissä elämistä. Alkukieli tekee selvemmin eron syntiin lankeamisen ja synnissä elämisen välillä.
Kyllä Paavali oli Jeesuksen valtuuttama ja valitsema evankelista. Jos jotain Paavalin kirjoituksia ei ymmärrä ei se tarkoita etteikö ne sisältäisi totuutta ja asiaa. Voimme rukoilla Jumalalta viisautta ymmärtää ne kohdat niinkuin Jumala on tarkoittanut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.1076241Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3685906Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie625282Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni3373880Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.42315Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1432287Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA1121354- 121151
- 178987
- 56813