täyteaineiden laitto epäonnistui

ei ikinä enää

Minulle laitettiin viikko sitten täyteainetta ( estelis fortelis ) kasvoihin - silmien sisäkulmasta alaspäin vähän "riutuneen" näköisiin poskiin. Lopputulos on kerrassaan masentava. Kasvoissa on selkeä puoliero ja silmien sisänurkissa on luonnottomat kohollaan olevat muhkurat. Ja vielä viikon jälkeen pistoskohdisa on pahat mustelmat.

Mitä ihmettä tässä voisi tehdä? Tuntuu musertavalta ajatella, että vähintään seuraavat puoli vuotta joudun olemaan epämuodostuneilla kasvoilla. Plastiikkakirurgin käsittelyssä on kuitenkin lähtökohtaisesti tarkoitus kaunistua, joten tuntuu aika katkeralta huomata, että käsittelyn jälkeen näyttää monin verroin pahemmalta verrattuna siihen, miltä näytti lääkärin vastaanotolle mennessään.

22

725

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viivi s.

      Olis ehkä hyödyllistä tietää, missä tuollaiseen käsittelyyn joutuu? Ehkä ei kannata mainita plastiikkakirurgia nimeltä, mutta anna jokin vihje edes.

    • laittu samaa

      Mustelmia tulee muttat jääpussin pitäminen ekana vuorokautena nopeuttaa paranemista..tai jäähileisen pyyhkeen(kasta pyyhe ja purista vedet ja laita pyyhe pakastimeen hetkeksi)..Jos sulla on mollukoita-hiero niitä,,ne laskeutuu kyllä..jos 2viikkoa menee etkä ole tyytyväinen-mene lääkärinn tai pistäjän luokse..

      • ei ikinä enää

        Ensinnäkin kiitoksia vastauksistanne.

        Kävin jo näyttämässä kasvojani pistokset laittaneelle plastiikkakirurgille. Klinikalla yritettiin lohdutella, että a) viikon kuluttua tilanne on "taatusti parempi" b) parin kuukauden kuluttua asia ei kuulemma enää häiritsisi minua c) onneksi ei laitettu jotain vielä pitkäkestoisempaa ainetta ( nyt käytetty aine kuulemma kestää keskimäärin 7 kuukautta ). Käyn vielä viikon päästä uudestaan näytillä, mutta sellainen vaikutelma jäi, että mitään tilannetta parantavaa tässä ei ole tehtävissä.

        Ennen käsittelyä näytin väsyneeltä 43-vuotiaalta. Nyt pistosten jälkeen näytän 65-vuotiaalta, kun molemmissa poskissa on sellaiset alaspäin viettävät selkeästi erottuvat "tyynyt". Että ei paljon naurata.

        Mitä pistokset laittaneen plastiikkakirurgin nimeen tulee, niin ..ööh.. koulutustaustastani aiheutuvasta varovaisuudesta johtuen en nyt ainakaan tässä vaiheessa lähde mitään nimiä kertomaan.


      • ei ikinä enää kirjoitti:

        Ensinnäkin kiitoksia vastauksistanne.

        Kävin jo näyttämässä kasvojani pistokset laittaneelle plastiikkakirurgille. Klinikalla yritettiin lohdutella, että a) viikon kuluttua tilanne on "taatusti parempi" b) parin kuukauden kuluttua asia ei kuulemma enää häiritsisi minua c) onneksi ei laitettu jotain vielä pitkäkestoisempaa ainetta ( nyt käytetty aine kuulemma kestää keskimäärin 7 kuukautta ). Käyn vielä viikon päästä uudestaan näytillä, mutta sellainen vaikutelma jäi, että mitään tilannetta parantavaa tässä ei ole tehtävissä.

        Ennen käsittelyä näytin väsyneeltä 43-vuotiaalta. Nyt pistosten jälkeen näytän 65-vuotiaalta, kun molemmissa poskissa on sellaiset alaspäin viettävät selkeästi erottuvat "tyynyt". Että ei paljon naurata.

        Mitä pistokset laittaneen plastiikkakirurgin nimeen tulee, niin ..ööh.. koulutustaustastani aiheutuvasta varovaisuudesta johtuen en nyt ainakaan tässä vaiheessa lähde mitään nimiä kertomaan.

        no menipä rahat täysin hukkaan. en vain ymmärrä miksi ihmisten on vaikea hyväksyä itseään ? nuoruus on ohimenevää...
        ymmärrän ihmisiä joilla on tapaturman ja sairauksien takia tarve saada apua. mutta terveet ihmiset... aina niitä vikoja voi itsestään hakea ja monesti yksi leikkaus johtaa seuraavaan...


    • Luomu-Jussi

      > koulutustaustastani aiheutuvasta varovaisuudesta johtuen en nyt ainakaan tässä vaiheessa lähde mitään nimiä kertomaan

      Miksi koulutettu ihminen menee laitattamaan tököttiä naamaansa? Ei koulutus eikä sivistys näköjäänn tee ihmistä viisaaksi.

      • ei ikinä enää

        Luomu-Jussin kysymys lienee tarkoitettu retoriseksi, mutta vastaanpa kuitenkin.

        Korkeakaan koulutustaso ei poista mielestäni varsin inhimillistä - ja samalla toki turhamaista - toivetta näyttää mahdollisimman hyvältä. Varsinkin kun ihan käytännössä on joutunut huomaamaan, että uralla etenemiseen ei enää riitä pelkästään se hyvä ammattiosaaminen, vaan lisäksi pitäisi näyttää hyvinhoidetulta ja mahdollisimman nuorekkaalta.

        Minulle pistokset antanut plastiikkakirurgi on käsittääkseni osaava ja kokenut, joten voihan se olla, että tilanne tästä vielä paranee. Ja vaikka ei paranisikaan, niin eipä asiaa auta sekään, että julkisesti lähtisin kyseistä plastiikkakirurgia syyttelemään.


      • elämäni virhe
        ei ikinä enää kirjoitti:

        Luomu-Jussin kysymys lienee tarkoitettu retoriseksi, mutta vastaanpa kuitenkin.

        Korkeakaan koulutustaso ei poista mielestäni varsin inhimillistä - ja samalla toki turhamaista - toivetta näyttää mahdollisimman hyvältä. Varsinkin kun ihan käytännössä on joutunut huomaamaan, että uralla etenemiseen ei enää riitä pelkästään se hyvä ammattiosaaminen, vaan lisäksi pitäisi näyttää hyvinhoidetulta ja mahdollisimman nuorekkaalta.

        Minulle pistokset antanut plastiikkakirurgi on käsittääkseni osaava ja kokenut, joten voihan se olla, että tilanne tästä vielä paranee. Ja vaikka ei paranisikaan, niin eipä asiaa auta sekään, että julkisesti lähtisin kyseistä plastiikkakirurgia syyttelemään.

        ei varmaan paljon lohdutta, kun kerron että minulla on se täyteaine samas paikassa kohta jo 2 v..ei paljon häipynyt..valitettavasti..ja jos lääkäri ehdotta laitta jotain "sulate ainetta" älä missän nimessa tehdä se ..pahempi tulee..
        jos oikeen ymmarsin sinulla on sama silmien alla kuin minulla--http://www.youtube.com/watch?v=_ryMzJbNzKQ


      • ei ikinä enää
        elämäni virhe kirjoitti:

        ei varmaan paljon lohdutta, kun kerron että minulla on se täyteaine samas paikassa kohta jo 2 v..ei paljon häipynyt..valitettavasti..ja jos lääkäri ehdotta laitta jotain "sulate ainetta" älä missän nimessa tehdä se ..pahempi tulee..
        jos oikeen ymmarsin sinulla on sama silmien alla kuin minulla--http://www.youtube.com/watch?v=_ryMzJbNzKQ

        Mitä täyteainetta sinulle on laitettu? Ja siis tilanne ei ole parantunut edes kahdessa vuodessa? Kuulostaa todella pahalta. Mitä tuo mainitsemasi "sulateaine" on? Kokeilitko itse sitä?


      • elämäni virhe
        ei ikinä enää kirjoitti:

        Mitä täyteainetta sinulle on laitettu? Ja siis tilanne ei ole parantunut edes kahdessa vuodessa? Kuulostaa todella pahalta. Mitä tuo mainitsemasi "sulateaine" on? Kokeilitko itse sitä?

        laitettu aine on Juvederm 3D..vuoden päästä aineitä oli vielä yli puolet paikalla...lääkäri ehdotti laitta "sulate" aine, sellainen Hyaluronidaze..ja pahempi tule--ja oikeen paljon pahempi..olen jo 5kk sairaslomalla...ja se varmaan jatkuu..etsin kyllä keinon, miten pääse eron tä päinäjäisesta silmien alla...löysinki yks..ei vaan nyt vielä vaara siihen


      • Harkitsen itsekin
        ei ikinä enää kirjoitti:

        Luomu-Jussin kysymys lienee tarkoitettu retoriseksi, mutta vastaanpa kuitenkin.

        Korkeakaan koulutustaso ei poista mielestäni varsin inhimillistä - ja samalla toki turhamaista - toivetta näyttää mahdollisimman hyvältä. Varsinkin kun ihan käytännössä on joutunut huomaamaan, että uralla etenemiseen ei enää riitä pelkästään se hyvä ammattiosaaminen, vaan lisäksi pitäisi näyttää hyvinhoidetulta ja mahdollisimman nuorekkaalta.

        Minulle pistokset antanut plastiikkakirurgi on käsittääkseni osaava ja kokenut, joten voihan se olla, että tilanne tästä vielä paranee. Ja vaikka ei paranisikaan, niin eipä asiaa auta sekään, että julkisesti lähtisin kyseistä plastiikkakirurgia syyttelemään.

        Mielestän klinikan nimen voi kyllä kertoa. Miksi et suojelisi muita vastaavalta epäonnistumiselta. Onko paikka suomalainen, virolainen, helsingissä vai muualla suomessa? Minusta on erittäin rohkeaa tuoda esiin tämän kaltainen tarina, koska mainokset ja markkinointi toimenpiteistä lupaa ihan muuta.


      • painajainen
        Harkitsen itsekin kirjoitti:

        Mielestän klinikan nimen voi kyllä kertoa. Miksi et suojelisi muita vastaavalta epäonnistumiselta. Onko paikka suomalainen, virolainen, helsingissä vai muualla suomessa? Minusta on erittäin rohkeaa tuoda esiin tämän kaltainen tarina, koska mainokset ja markkinointi toimenpiteistä lupaa ihan muuta.

        niin on..ja kun klinikka on Suomessa Helsingissa..City-klinikka...


    • ei ikinä enää

      Olen pahoillani puolestasi. Jotenkin tuntuu siltä, että ei tätä tuskaa ja ahdistusta ymmärrä kuin sellainen, jolla on omakohtaista kokemusta. Kun kasvoja - varsinkin silmiä ympäröivää aluetta - ei edes pysty piilottamaan millään. Mieluiten sulkeutuisin seuraavaksi puoleksi vuodeksi kotiini, ettei tarvitsisi nähdä ketään ja huomata heidän hämmästyneitä katseitaan.

      Itselläni oli ensimmäinen kokeilu täyteaineiden kanssa, joten en kauheasti tiedä niistä. Onko tuo Juvederm 3D jo lähtökohtaisesti jotenkin poikkeuksellisen pitkäkestoista ainetta? Entä mitä siitä sulateaineesta käytännössä seurasi?

    • elämän vithe

      on kuitenkin keinoa, mitä voisi auttaa...esim. lymfahieronta, laaserhoito ( ne on erillaiset),

    • elämäni virhe

      minun oma kokemus...ensin odotin puoli vuotta kun aine poistuis itse, kävin töissö(ja kaupassa) ..oli se rasittava, kun ei neikit oikeen autaneet..jotkut asiakat kysellevat, ett mitä minulle oikeen tapahtui:/..en silloin muuta näille aine pussielle tehnyt mitään..kestin vaan...
      vuoden päästä menin klinikalle korjaus hommin:/ pahempi tulee..ja oliko se pistettu aine hyaluronedaze, en tiedää...
      kokeilin pari kk sitten ekä kertä laaseri hoito, ja se autoi hieman...se ajattelen pitä yhdistä lymfähieronnan kaa..se auttaa poistamaan aineetta.
      joskus laitaan tavalliset tee pussit-sse vähenta kans turvottusta
      ne on minun kokemukset, toivottovasti näistä on jotain apua sinulle ki

    • ei ikinä enää

      Löysin laittamasi youtubepätkän ja sen nähtyäni täytyy tunnustaa, että minulle ei käynyt yhtä huonosti kuin sinulle. Olet kyllä ollut todella kovilla :(

      • ei ikinä enää

        Nyt vaikuttaa uhkaavasti siltä, että vielä lisää vastoinkäymisiä täyteaineprojektin tiimoilta saattaa olla tulossa. Positiivista tässä on kuitenkin se, että minua hoitanut plastiikkakirurgi/koko klinikka ei ole jättänyt minua oman onneni nojaan, vaan ainakin toistaiseksi ovat kärsivällisesti yrittäneet auttaa ja vastailla kysymyksiini. Olen todella kiitollinen siitä, koska tiedän, että on sellaisiakin "puoskaripaikkoja", joista olisi turha kysyä/pyytää apua yhtään mihinkään.


      • elämäni virhe
        ei ikinä enää kirjoitti:

        Nyt vaikuttaa uhkaavasti siltä, että vielä lisää vastoinkäymisiä täyteaineprojektin tiimoilta saattaa olla tulossa. Positiivista tässä on kuitenkin se, että minua hoitanut plastiikkakirurgi/koko klinikka ei ole jättänyt minua oman onneni nojaan, vaan ainakin toistaiseksi ovat kärsivällisesti yrittäneet auttaa ja vastailla kysymyksiini. Olen todella kiitollinen siitä, koska tiedän, että on sellaisiakin "puoskaripaikkoja", joista olisi turha kysyä/pyytää apua yhtään mihinkään.

        Hyvä, kun ot hyvässä paikassa käynyt! uskon että kaikki menee hyvin!


      • ei ikinä enää
        elämäni virhe kirjoitti:

        Hyvä, kun ot hyvässä paikassa käynyt! uskon että kaikki menee hyvin!

        Olisi taas kysymys sinulle nimimerkki "elämäni virhe". Haluaisin mielelläni kuulla enemmän siitä, mitä tuon mainitsemasi hyaluronidaasin laittamisesta seurasi. Olisiko sinulla jotain sähköpostiosoitetta, johon voisin laittaa sinulle viestiä? Itse nimittäin olin taas eilen näyttäytymässä plastiikkakirurgilla ja hyaluronidaasin käyttö nousi keskustelussa esille.


      • up
        ei ikinä enää kirjoitti:

        Olisi taas kysymys sinulle nimimerkki "elämäni virhe". Haluaisin mielelläni kuulla enemmän siitä, mitä tuon mainitsemasi hyaluronidaasin laittamisesta seurasi. Olisiko sinulla jotain sähköpostiosoitetta, johon voisin laittaa sinulle viestiä? Itse nimittäin olin taas eilen näyttäytymässä plastiikkakirurgilla ja hyaluronidaasin käyttö nousi keskustelussa esille.

        up


      • ei ikinä enää

        Kiitos. Laitan sulle sähköpostia vielä tänään.


      • ei ikinä enää
        ei ikinä enää kirjoitti:

        Kiitos. Laitan sulle sähköpostia vielä tänään.

        Hei nimimerkki "elämäni virhe". Laitoin sinulle sähköpostia eilen, toivottavasti on tullut perille ja ehdit jossain välissä vastaamaan. Kiitos jo etukäteen.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe