Olen aivastellut viikon verran ja nenä vuotaa kirkasta nestettä. Joko siitepölykausi on alkanut vai voisiko tässä olla jokin muu takana, kuin allerginen nuha siitepölylle?
Viime vuoden alku keväänä sain jopa hengitysoireita ja oireitani alettiin heti hoitamaan astmalääkkeillä, sillä suvussani on astmaa. Hakeuduin siis suoraan lääkäriin, sillä oireet olivat minulle uusia ja rajuja. Kun vaihdoin lääkäriä sain allergialääkkeet, jotka auttoivat oireisiini ja lopetin astmalääkkeet, sillä parin kuukauden astmalääkitys ei ollut auttanut kuin hetkellisesti kun otin avaavaa lääkettä.
Olen nyt aloittanut allergialääkityksen, mutta vasta eilen, että saan varmaan vielä viikon aivastella ennen sen apua. Tämä vain sen takia, kun oireet eivät vielä ole niin tuttuja että ymmärtäisin aloittaa lääkityksen ajoissa.
Minulle on tehty jokin "perus" allergia testi, joka osoitti että en ole millekään allerginen... lemmikit ja jotain perus kasveja kai siinä tutkittiin!? Miten jatkan eteenpäin että saisin tiedon mille olen allerginen vai onko se tieto ehkä turha kun oireita on ja lääkitys siihen puree? Tuntuu ettei asiaani oteta vakavasti.
Joko siitepölyt ovat liikkeellä?
Aivastus
1
143
Vastaukset
Ilmassa ei ole siitepölyjä keskellä talvea. Jos sisällä on joulukuusi, sen neulasissa olevat homesienet voivat ruveta levittämään itiöpölyä, joka on allergeenista. On koko joukko ihmisiä, jotka saavat 'joulukuusinuhan'. Se ei näy testeissä. Muut talvinuhat ovat todennäköisimmin nuhavirusten aiheuttamia. Niihinkin antihistamiinit auttavat kohtuullisen hyvin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1024732Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493212Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle852959- 801710
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411490450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1021294- 161019
Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah29953Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?
En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan40951Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj105926