Alussa oli vain yksi Jumala! Nyt on kolme Jumalaa!

1.Tim.2:5

Jumalan osuus on vain 33,3 %:a kolminaisuudessa!

Kahden muun jumalan osuus on yhteensä 66,6 %:a kolminaisuudessa!

94

280

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kalaverkko

Eikö sinua hirvitä tuollainen pilkanteko!

• 1.Tim.2:5

Sinuahan se pitäisi oma pilkantekosi hirvittää!
      Kolmiyhtenäisyysoppi on Jumalan pilkkaamista!
      Minä en pilkkaa Jumalaa!
      Kolmiyhtenäisyysopin harhauttamat jumalanpilkkaan syyllistyvät pakanat eivät ole epäjumalineen Jumalia!

2.Mooseksen kirja:
      20:3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.

5.Mooseksen kirja:
      5:7 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.

5.Mooseksen kirja:
      6:4 Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.

Johanneksen evankeliumi:
      17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

1.Korinttolaiskirje:
      8:6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.

Efesolaiskirje:
      4:6 yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.

Efesolaiskirje:
      1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,

1.Pietarin kirje:
      1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta

JUMALA PELASTI JEESUKSEN SIELUN KUOLEMASTA
      Jeesuksen jumalanpelon tähden!

Hebrealaiskirje:
      5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.

2.Korinttolaiskirje:
      1:3 Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,

Lopeta "kalaverkko" kauhistuttavan hirveä jumalanpilkkasi!

• ett sillee

Sinä et näköjään ymmärrä yhtään mitään koko kolminaisuusopista, jonka mukaan on YKSI Jumala, kolmen persoonan ykseys.

• ett sillee

UT sanoo Jeesusta Jumalaksi, joten sinun mukaasi siis UT pilkkaa Jumalaa. Arvaa vaan uskommeko sinua? EMME.

ett sillee kirjoitti:

UT sanoo Jeesusta Jumalaksi, joten sinun mukaasi siis UT pilkkaa Jumalaa. Arvaa vaan uskommeko sinua? EMME.

"Arvaa vaan uskommeko sinua? EMME."

-Eihän teidän minua tarvitse uskoa, vaan TEIDÄN TARVITSEE USKOA JEESUSTA (Joh.17:3) ja PAAVALIA (1.Kor.8:6 ; Ef.4::6 ; 1.Tim.2:5 ; j.n.e. ) !

Johanneksen evankeliumi:
        17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

1.Korinttolaiskirje:
        8:6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.

Efesolaiskirje:
        4:6 yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.

1.Timoteuksen kirje:
        2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

USKOKAA JEESUSTA!

USKOKAA PAAVALIA!

USKOKAA RAAMATTUA!

U-S-K-O-K-A-A
        J-E-E-S-U-S-T-A

"Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka YKSIN OLET TOTINEN JUMALA, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."

Jeesus sanoo rukouksessaan Jumalalalleen:

"YKSIN OLET TOTINEN JUMALA"

-Jeesus kieltää tuossa olevansa itse Jumala!

U-S-K-O-K-A-A
        J-E-E-S-U-S-T-A

• yksin armosta
        1.Tim.2:5 kirjoitti:

"Arvaa vaan uskommeko sinua? EMME."

-Eihän teidän minua tarvitse uskoa, vaan TEIDÄN TARVITSEE USKOA JEESUSTA (Joh.17:3) ja PAAVALIA (1.Kor.8:6 ; Ef.4::6 ; 1.Tim.2:5 ; j.n.e. ) !

Johanneksen evankeliumi:

1.Korinttolaiskirje:

Efesolaiskirje:

1.Timoteuksen kirje:
        2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

USKOKAA JEESUSTA!

USKOKAA PAAVALIA!

USKOKAA RAAMATTUA!

U-S-K-O-K-A-A
        J-E-E-S-U-S-T-A

"Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka YKSIN OLET TOTINEN JUMALA, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."

Jeesus sanoo rukouksessaan Jumalalalleen:

"YKSIN OLET TOTINEN JUMALA"

-Jeesus kieltää tuossa olevansa itse Jumala!

U-S-K-O-K-A-A
        J-E-E-S-U-S-T-A

No hyvä Timoteus, eihän hän ihmisen ruumissaan ollut Jumalan ominaisuudessa. Hän antoi meille esimerkin, kuinka meidän pitää Jumalaa palvella.

"- yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus"

Nimenomaan tämä meidän täytyy tuntea: i h m i n e n Jeesus Kristus, joka o n välimies ihmisen ja Jumalan välillä! H ä n on synnitön uhrikaritsa, i h m i n e n, joka täytyi uhrata.

Mutta J u m a l a Hänessä jatkuu aina ikuisuuteen saakka.

yksin armosta kirjoitti:

No hyvä Timoteus, eihän hän ihmisen ruumissaan ollut Jumalan ominaisuudessa. Hän antoi meille esimerkin, kuinka meidän pitää Jumalaa palvella.

"- yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus"

Nimenomaan tämä meidän täytyy tuntea: i h m i n e n Jeesus Kristus, joka o n välimies ihmisen ja Jumalan välillä! H ä n on synnitön uhrikaritsa, i h m i n e n, joka täytyi uhrata.

Mutta J u m a l a Hänessä jatkuu aina ikuisuuteen saakka.

1.Korinttolaiskirje:
        11:3 Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää.

1.Korinttolaiskirje:
        15:28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

• Yksi = yksi

1.Korinttolaiskirje:
        11:3 Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää.

1.Korinttolaiskirje:
        15:28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

1 Kor
        25 Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".
        26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
        27 Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin EI TIETENKÄÄN ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
        28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin ALISTETAAN sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

----------
        Kukas teistä helluntailaisista selittää tämän ?

• Aloituksen väite on aivan totta.

Kaikki krististilliset pääsuunnat ovat ottaneet omakseen kolmen jumalan opin.
      Vieläpä niin, ettei sille löydy perustaa edes omassa oppikirjassa UT:ssa.

Kolme jumalan oppi esitettynä monoteistisena uskontona on kristikunnan suurin valhe sen lisäksi, että siitä yhdestäkään jumalasta ei ole minkääalaisia todisteita.
      Käsitys maailman ulkopuolisista henkiolennoista on pelkästään raamatun kirjoittajien "minusta tuntuu" ajattelua.

• Niko.

Kumpaa kantaa Jumalankieltäjät ja ateistit kannattavat, siinä lukijoille suuntamerkki...

• ett sillee

Kominaisuusopissa ei ole kolmea jumalaa, vaan YKSI Jumala.

• kertakäyttöjumala
        ett sillee kirjoitti:

Oikea vastaus on se että ei ole ainuttakaan Jumalaa. Paitsi joissain satukirjoissa.

Niko. kirjoitti:

Kumpaa kantaa Jumalankieltäjät ja ateistit kannattavat, siinä lukijoille suuntamerkki...

"Jumalankieltäjät"

* Mohikaani_2723.1.2012 10:20
        * Älä pidä muita jumaiai minun rinnallani. Vain Jeesus on Jumala"

Jumalankieltäjiin lukeutuu m.m. kolminaisuusoppinut satusetä Mohikaani_27!

Ei Jeesus syntynyt Mariasta,
        Kirjoittanut: Mohikaani_27 28.12.2007 klo 20.43

ett sillee kirjoitti:

"Kominaisuusopissa ei ole kolmea jumalaa, vaan YKSI Jumala. "

Onko kolminaisuusopin Jumalalla KOLME Jumalan PERSOONAA?

• Minä en kristittynä usko kolmeen jumalaan, vaan yhteen Jumalaan. Samoin tekee kaikki tuntemani kristinuskoiset.

juhani1965 kirjoitti:

Minä en kristittynä usko kolmeen jumalaan, vaan yhteen Jumalaan. Samoin tekee kaikki tuntemani kristinuskoiset.

"Samoin tekee kaikki tuntemani kristinuskoiset. "

Paavali ja muut apostolit eivät pitäneet Jeesusta Jumalana!
        Eivätkö he olleetkaan kristittyjä?
        Luulotteletko sinä todellakin itsellesi että he juutalaisina olisivat alkaneet palvoa Jeesusta Jumalana?

Apostolien teot:
        23:6 Mutta koska Paavali tiesi osan heistä olevan saddukeuksia ja toisen osan fariseuksia, huusi hän neuvoston edessä: "Miehet, veljet, minä olen fariseus, fariseusten jälkeläinen; toivon ja kuolleitten ylösnousemuksen tähden minä olen tuomittavana."

Apostolien teot:
        26:4 Kaikki juutalaiset tuntevat minun elämäni nuoruudestani asti, koska alusta alkaen olen elänyt kansani keskuudessa ja Jerusalemissa
        26:5 He tuntevat minut jo entuudestaan, jos tahtovat sen todistaa, että minä meidän uskontomme ankarimman lahkon mukaan olen elänyt fariseuksena.

Filippiläiskirje:
        3:5 joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus,

"OLLUT LAKIIN NÄHDEN FARISEUS"
        Apostolien teot:
        22:3 "Minä olen juutalainen, syntynyt Kilikian Tarsossa, mutta kasvatettu tässä kaupungissa ja Gamalielin jalkojen juuressa opetettu tarkkaan noudattamaan isien lakia; ja minä kiivailin Jumalan puolesta, niinkuin te kaikki tänä päivänä kiivailette.
        Psalmit:
        37:31 Hänen Jumalansa laki on hänen sydämessään, hänen askeleensa eivät horju.

5.Mooseksen kirja:
        5:1 Ja Mooses kutsui kokoon kaiken Israelin ja sanoi heille: "Kuule, Israel, nämä käskyt ja oikeudet, jotka minä tänä päivänä julistan teidän korvienne kuullen. Oppikaa ne ja noudattakaa niitä tarkoin.

5:8 Älä tee itsellesi jumalankuvaa, älä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
        5:9 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;

5:32 Niin noudattakaa siis tarkoin niitä, niinkuin Herra, teidän Jumalanne, on teitä käskenyt; älkää poiketko oikealle älkääkä vasemmalle,
        5:33 vaan vaeltakaa aina sitä tietä, jota Herra, teidän Jumalanne, käski teidän vaeltaa, että eläisitte, menestyisitte ja elinpäivänne olisivat pitkät siinä maassa, jonka otatte omaksenne."

Matteuksen evankeliumi:
        5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.

Roomalaiskirje:
        3:31 Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain.

• 1.Tim.2:5 kirjoitti:

"Samoin tekee kaikki tuntemani kristinuskoiset. "

Paavali ja muut apostolit eivät pitäneet Jeesusta Jumalana!
        Luulotteletko sinä todellakin itsellesi että he juutalaisina olisivat alkaneet palvoa Jeesusta Jumalana?

Apostolien teot:
        23:6 Mutta koska Paavali tiesi osan heistä olevan saddukeuksia ja toisen osan fariseuksia, huusi hän neuvoston edessä: "Miehet, veljet, minä olen fariseus, fariseusten jälkeläinen; toivon ja kuolleitten ylösnousemuksen tähden minä olen tuomittavana."

Apostolien teot:
        26:4 Kaikki juutalaiset tuntevat minun elämäni nuoruudestani asti, koska alusta alkaen olen elänyt kansani keskuudessa ja Jerusalemissa
        26:5 He tuntevat minut jo entuudestaan, jos tahtovat sen todistaa, että minä meidän uskontomme ankarimman lahkon mukaan olen elänyt fariseuksena.

Filippiläiskirje:
        3:5 joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus,

"OLLUT LAKIIN NÄHDEN FARISEUS"
        Apostolien teot:
        22:3 "Minä olen juutalainen, syntynyt Kilikian Tarsossa, mutta kasvatettu tässä kaupungissa ja Gamalielin jalkojen juuressa opetettu tarkkaan noudattamaan isien lakia; ja minä kiivailin Jumalan puolesta, niinkuin te kaikki tänä päivänä kiivailette.
        Psalmit:
        37:31 Hänen Jumalansa laki on hänen sydämessään, hänen askeleensa eivät horju.

5.Mooseksen kirja:
        5:1 Ja Mooses kutsui kokoon kaiken Israelin ja sanoi heille: "Kuule, Israel, nämä käskyt ja oikeudet, jotka minä tänä päivänä julistan teidän korvienne kuullen. Oppikaa ne ja noudattakaa niitä tarkoin.

5:8 Älä tee itsellesi jumalankuvaa, älä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
        5:9 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;

5:32 Niin noudattakaa siis tarkoin niitä, niinkuin Herra, teidän Jumalanne, on teitä käskenyt; älkää poiketko oikealle älkääkä vasemmalle,
        5:33 vaan vaeltakaa aina sitä tietä, jota Herra, teidän Jumalanne, käski teidän vaeltaa, että eläisitte, menestyisitte ja elinpäivänne olisivat pitkät siinä maassa, jonka otatte omaksenne."

Matteuksen evankeliumi:
        5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.

Roomalaiskirje:
        3:31 Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain.

"Paavali ja muut apostolit eivät pitäneet Jeesusta Jumalana!
        Luulotteletko sinä todellakin itsellesi että he juutalaisina olisivat alkaneet palvoa Jeesusta Jumalana?"

Minä näen toisin, kyllä Paavali Jeesuksen Jumaluuden tunnusti kirjeissään monissa kohdin esi:. Hebr.1:8, .Joh.5:20, Room.9:5, Kol. 2:9, Room.10:9, Tiit.2:13-14. En minä itselleni mitään luulottele, vaan pyrin pitäytymään Raamattuun. Samalla lailla juutalaiset palvoivat Jeesusta Jumalana kuten tämän päivän messiaaniset juutalaiset.

Mikään laittamistasi Raamatunkohdista ei kumoa kolminaisuutta. Se että Paavali oli syntyjään juutalainen ei asiaa miksikään muuta. Yleensäkkin ei pitäisi irroitella Raamatunlauseita, jos asiayhteys kärsii.

• juhani1965 kirjoitti:

"Paavali ja muut apostolit eivät pitäneet Jeesusta Jumalana!
        Luulotteletko sinä todellakin itsellesi että he juutalaisina olisivat alkaneet palvoa Jeesusta Jumalana?"

Minä näen toisin, kyllä Paavali Jeesuksen Jumaluuden tunnusti kirjeissään monissa kohdin esi:. Hebr.1:8, .Joh.5:20, Room.9:5, Kol. 2:9, Room.10:9, Tiit.2:13-14. En minä itselleni mitään luulottele, vaan pyrin pitäytymään Raamattuun. Samalla lailla juutalaiset palvoivat Jeesusta Jumalana kuten tämän päivän messiaaniset juutalaiset.

Mikään laittamistasi Raamatunkohdista ei kumoa kolminaisuutta. Se että Paavali oli syntyjään juutalainen ei asiaa miksikään muuta. Yleensäkkin ei pitäisi irroitella Raamatunlauseita, jos asiayhteys kärsii.

Heprealaiskirje hyvin todennäköisesti ei ole apostoli Paavalin kirjoittama, vaan leeviläiseen pappissukuun kuuluneen Joosef-Barnabaan kirjoittama!

Apostolien teot 4
        36 "Niinpä Joosef, jota apostolit kutsuivat Barnabaaksi-se on käännettynä: - k e h o i t t a j a - leeviläinen, syntyisin Kyprosta,"

Heprealaiskirjeen sisältöhän on tunnetusti pelkkää kehoitusta.

Heprealaiskirjeen 1:8 jae on selvästi väärin käännetty ja kaksoispiste asetettu väärään kohtaan. Alkuperäisen Heprealaiskirjeen kirjoituksen aikaan ei vielä käytetty välimerkkejä eikä isoja ja pieniä kirjaimia koolla eroteltu. Alkuperäinen kirjoittajan tarkoitus on ollut selvästi tämä:

Heprealaiskirje 1
        8 'mutta Pojasta Jumala: "Sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.,
        9 Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sen tähden on Jumala, - s i n u n - J u m a l a s i, - voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."

Daavidille pysyvästä valtaistuimesta annettu profetia ja lupaus löytyy täältä, eikä siinä Jumala kutsu poikaansa Jumalaksi:

2. Samuelin kirja 7
        12 "Kun sinun päiväsi ovat päättyneet ja sinä lepäät isiesi tykönä, korotan minä sinun seuraajaksesi jälkeläisesi, joka lähtee sinun ruumiistasi; ja minä vahvistan hänen kuninkuutensa.
        13 Hän on rakentava huoneen minun nimelleni, ja minä vahvistan hänen valtaistuimensa ikuisiksi ajoiksi.
        14 Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niinkuin ihmislapsia lyödään; - - -
        27 Sillä sinä, Herra Sebaot, Israelin Jumala, olet ilmoittanut palvelijallesi ja sanonut: 'Minä rakennan sinulle huoneen'. Siitä sinun palvelijasi on saanut rohkeuden rukoilla tämän rukouksen sinun kuullaksesi.
        28 Ja nyt, Herra, Herra, sinä olet Jumala, ja sinun sanasi ovat todet; ja kun olet luvannut palvelijallesi tämän hyvän,
        29 niin suvaitse nyt siunata palvelijasi sukua, että se pysyisi iäti sinun edessäsi. Sillä sinä, Herra, Herra, olet sen luvannut, ja sinun palvelijasi suku on oleva siunattu sinun siunauksellasi iankaikkisesti."

• pyH!
        ekivaari kirjoitti:

Heprealaiskirje hyvin todennäköisesti ei ole apostoli Paavalin kirjoittama, vaan leeviläiseen pappissukuun kuuluneen Joosef-Barnabaan kirjoittama!

Apostolien teot 4
        36 "Niinpä Joosef, jota apostolit kutsuivat Barnabaaksi-se on käännettynä: - k e h o i t t a j a - leeviläinen, syntyisin Kyprosta,"

Heprealaiskirjeen 1:8 jae on selvästi väärin käännetty ja kaksoispiste asetettu väärään kohtaan. Alkuperäisen Heprealaiskirjeen kirjoituksen aikaan ei vielä käytetty välimerkkejä eikä isoja ja pieniä kirjaimia koolla eroteltu. Alkuperäinen kirjoittajan tarkoitus on ollut selvästi tämä:

Heprealaiskirje 1
        8 'mutta Pojasta Jumala: "Sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.,
        9 Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sen tähden on Jumala, - s i n u n - J u m a l a s i, - voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."

Daavidille pysyvästä valtaistuimesta annettu profetia ja lupaus löytyy täältä, eikä siinä Jumala kutsu poikaansa Jumalaksi:

2. Samuelin kirja 7
        12 "Kun sinun päiväsi ovat päättyneet ja sinä lepäät isiesi tykönä, korotan minä sinun seuraajaksesi jälkeläisesi, joka lähtee sinun ruumiistasi; ja minä vahvistan hänen kuninkuutensa.
        13 Hän on rakentava huoneen minun nimelleni, ja minä vahvistan hänen valtaistuimensa ikuisiksi ajoiksi.
        14 Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niinkuin ihmislapsia lyödään; - - -
        27 Sillä sinä, Herra Sebaot, Israelin Jumala, olet ilmoittanut palvelijallesi ja sanonut: 'Minä rakennan sinulle huoneen'. Siitä sinun palvelijasi on saanut rohkeuden rukoilla tämän rukouksen sinun kuullaksesi.
        28 Ja nyt, Herra, Herra, sinä olet Jumala, ja sinun sanasi ovat todet; ja kun olet luvannut palvelijallesi tämän hyvän,
        29 niin suvaitse nyt siunata palvelijasi sukua, että se pysyisi iäti sinun edessäsi. Sillä sinä, Herra, Herra, olet sen luvannut, ja sinun palvelijasi suku on oleva siunattu sinun siunauksellasi iankaikkisesti."

Heprealaiskirje on Paavalin kirje ja muut väitteet voitte tunkea ö-mappiin. Jeesus on Jumala tai sitten koko kristinuskon voi unohtaa.

• juhani1965 kirjoitti:

Minä en kristittynä usko kolmeen jumalaan, vaan yhteen Jumalaan. Samoin tekee kaikki tuntemani kristinuskoiset.

juhani1965 kirjoitti: 29.1.2012klo 17:52

• pyH! kirjoitti:

Heprealaiskirje on Paavalin kirje ja muut väitteet voitte tunkea ö-mappiin. Jeesus on Jumala tai sitten koko kristinuskon voi unohtaa.

Heprealaiskirjeestä puuttuu apostoli Paavalin tämä tunnustervehdys:

2. Tessalonikalaiskirje 3
        17 "Tervehdys minulta, Paavalilta, omakätisesti. Tämä on merkkinä jokaisessa kirjeessäni; näin minä kirjoitan."

Paavali todella näyttää kirjoittaneen oman nimensä jokaiseen kirjeeseensä, mutta Heprealaiskirjeestä sitä ei löydy. Heprealaiskirjeen sisältö ja kirjoitustyyli viittaa johonkin sellaiseen henkilöön, jolla on ollut kehoittamisen armolahja.

• ekivaari kirjoitti:

Apostolien teot 4

Heprealaiskirje 1

2. Samuelin kirja 7

"Heprealaiskirje hyvin todennäköisesti ei ole apostoli Paavalin kirjoittama, vaan leeviläiseen pappissukuun kuuluneen Joosef-Barnabaan kirjoittama!"

Tutkijoilla ei ole tästä asiasta yksimielisyyttä. Itse kallistun sen kannalle että se on Paavalin tai hänen ystäväpiiriinsä kuulunut henkilö. Kirjettä voi kuitenkin pitää hyvin Ut:hen sopivana.

"Heprealaiskirjeen 1:8 jae on selvästi väärin käännetty ja kaksoispiste asetettu väärään kohtaan. Alkuperäisen Heprealaiskirjeen kirjoituksen aikaan ei vielä käytetty välimerkkejä eikä isoja ja pieniä kirjaimia koolla eroteltu. Alkuperäinen kirjoittajan tarkoitus on ollut selvästi tämä"

Olen ymmärtänyt että sinä et ole Kreikan kielenasiantuntija, joten "käännöksesi" ei vakuuta minua. Enkä sano tätä pahalla, vaan ihmetellen. Varsinkin kun käännöksen voi tarkistaa alkuperäisestä tekstistä ja sieltä huomaa että se on käännetty juuri oikein. Ihmetykseni herää siitä miksi pitää Raamattu väärentää sopimaan omaan tulkintaan eikä anneta Raamatun luoda ja tuottaa sitä oikeaa tulkintaa.

• juhani1965 kirjoitti:

"Heprealaiskirje hyvin todennäköisesti ei ole apostoli Paavalin kirjoittama, vaan leeviläiseen pappissukuun kuuluneen Joosef-Barnabaan kirjoittama!"

Tutkijoilla ei ole tästä asiasta yksimielisyyttä. Itse kallistun sen kannalle että se on Paavalin tai hänen ystäväpiiriinsä kuulunut henkilö. Kirjettä voi kuitenkin pitää hyvin Ut:hen sopivana.

"Heprealaiskirjeen 1:8 jae on selvästi väärin käännetty ja kaksoispiste asetettu väärään kohtaan. Alkuperäisen Heprealaiskirjeen kirjoituksen aikaan ei vielä käytetty välimerkkejä eikä isoja ja pieniä kirjaimia koolla eroteltu. Alkuperäinen kirjoittajan tarkoitus on ollut selvästi tämä"

Olen ymmärtänyt että sinä et ole Kreikan kielenasiantuntija, joten "käännöksesi" ei vakuuta minua. Enkä sano tätä pahalla, vaan ihmetellen. Varsinkin kun käännöksen voi tarkistaa alkuperäisestä tekstistä ja sieltä huomaa että se on käännetty juuri oikein. Ihmetykseni herää siitä miksi pitää Raamattu väärentää sopimaan omaan tulkintaan eikä anneta Raamatun luoda ja tuottaa sitä oikeaa tulkintaa.

Sitä väitettä että Isä olisi kutsunut poikaansa Jumalaksi, ei löydy Daavidin suvulle annetusta Jumalan lupauksesta, joka koski iankaikkista ylipapin valtaistuinta. Jumala antoi lupauksen profeetta Naatanin kautta ja se on luettavissa 2.Samuelinkirjan 7. luvussa,

Heprealaiskirjeen 1:8 jae sanoo sellaista, mitä Jumala ei ole sanonut.
        Sen sijaan Hepr.1:9 sanoo pojan olevan sellainen, jumaluus jolla on Jumala, joka on voidellut häntä enemmän kuin muita hänen osaveljiä:

Heprealaiskirje 1
        9 "Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sen tähden on Jumala, - s i n u n - J u m a l a s i, - voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."

• pyh!

Hindulaisuudessa on kolme eri jumalolentoa. Sillä ei ole mitään tekemistä Raamatun kolminaisuuden kanssa, jossa on vain yksi Jumala, kolmen persoonan ykseys.

• Pelkäisit Jumalaa

Oot uskomaton äijä. Pelkäisit edes Jumalaa. Ne sun prosentit kyllä luetaan sulle ihan varmasti. Ja kaikille jotka prosentteja kyselevät ja laskevat.

Hebrealaiskirje:
        5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.

Tunnen Jeesuksen tavoin jumalanpelkoa, samaa Jumalaa kohtaan!

Rukoilen samaa Jumalaa kuin Jeesuskin rukoili!

Rukoilen samaa Jumalaa kuin Jeesus Kristuskin rukoilee!

Roomalaiskirje:
        8:34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.

Luukkaan evankeliumi:
        1:68 "Kiitetty olkoon Herra, Israelin Jumala, sillä hän on katsonut kansansa puoleen ja valmistanut sille lunastuksen

• Näinhän se oli. Jeesuksen ja apostolien aikana he kaikki julistivat että "on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa" .

Efesolaiskirje 1
      3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,"

1. Pietarin kirje 1
      3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,"

• Edelleen kristinuskossa on yksi Jumala, jossa on kolme persoonaa Isä, Poika ja Pyhä Henki. Ei heidän kesken ole mitään prosenttijakaumia. Monijumalaiset uskonnot kuten hindulaisuus on sitten asia ihan erikseen.

• Jeesuksen ja apostolien aikaisella seurakunnalla oli vain yksi Jumala; Isä, [Joh.17:3; 1.Kor.8:6; Ef.1:3, 4:6; 1.Piet.1:3]

"Monijumalaiset uskonnot kuten hindulaisuus on sitten asia ihan erikseen. "

Kolminaisuus:
        http://www.museot.fi/uploadkuvat/nayttelykuvat/Pyha-Kolminaisuus.gif
        http://www.elisanet.fi/h.pitkanen/PyhaKolminaisuus2_big.jpg

Kolminaisuus:
        http://www.dlc.fi/~etkirja/trimurti.jpg

Kolminaisuus/Trimurti:
        http://www.google.se/images?sclient=psy-ab&hl=sv&site=&source=hp&q=trimurti&gbv=1&sei=L2ImT5iiNevP4QTQvKH6DA&oi=image_result_group&sa=X

Kolmipersoonaisia Jumalia on myös muissa uskonnoissa!
        Sinä kutsut noita uskontoja kolminaisuusjumalineen monijumalaisiksi?
        Miksi?
        Mikä sinä itse sitten olet kolminaisuusjumalinesi?

5.Mooseksen kirja:

Oletko Mohikaanin lailla "yksijumalainen"?

• ekivaari kirjoitti:

Jeesuksen ja apostolien aikaisella seurakunnalla oli vain yksi Jumala; Isä, [Joh.17:3; 1.Kor.8:6; Ef.1:3, 4:6; 1.Piet.1:3]

Olen samaa mieltä vain yksi Jumala, joka ilmentää itsensä Isänä, Poikana ja Pyhänä Hengenä. Näin uskoi myös apostolien aikainen seurakunta. Samoin heidän jälkeisensä seurakunta. Voimme lukea apostolisien isien säilyneistä kirjoituksista tämän seikan, siis ihan dokumentoituna.

• 1.Tim.2:5 kirjoitti:

Kolminaisuus:

Kolminaisuus:

Kolminaisuus/Trimurti:
        http://www.google.se/images?sclient=psy-ab&hl=sv&site=&source=hp&q=trimurti&gbv=1&sei=L2ImT5iiNevP4QTQvKH6DA&oi=image_result_group&sa=X

Miksi?

5.Mooseksen kirja:

"Kolmipersoonaisia Jumalia on myös muissa uskonnoissa!
        Miksi?
        Mikä sinä itse sitten olet kolminaisuusjumalinesi?"

Hindulaisuudessa on miljoonia jumalia. Olen ymmärtänyt että hindulaisuuden kolminaisuus edustaa kolmea erillistä jumalaa. He eivät siis ole yksi.

• pyh!
        ekivaari kirjoitti:

Jeesuksen ja apostolien aikaisella seurakunnalla oli vain yksi Jumala; Isä, [Joh.17:3; 1.Kor.8:6; Ef.1:3, 4:6; 1.Piet.1:3]

Jos sinä sanot, että Jeesus ei ole Jumala, silloin sanot, että Jeesus on vain luotu olento. Silloin hän ei voi pelastaa ketään eikä hänen kuolemansa ristillä sovita kenenkään syntejä mitenkään. Luodun olennon kuolema ei riitä Jumalan lain edessä yhtään mihinkään.

• pyh!

Kolminaisuus:

Kolminaisuus:

Kolminaisuus/Trimurti:

Miksi?

5.Mooseksen kirja:

Muiden uskontojen opit ovat saatanallista vääristelyä totuudesta.

pyh! kirjoitti:

Jos sinä sanot, että Jeesus ei ole Jumala, silloin sanot, että Jeesus on vain luotu olento. Silloin hän ei voi pelastaa ketään eikä hänen kuolemansa ristillä sovita kenenkään syntejä mitenkään. Luodun olennon kuolema ei riitä Jumalan lain edessä yhtään mihinkään.

Hebrealaiskirje:
        1:5 Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?

5:5 Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";

"tänä päivänä minä SINUT SYNNYTIN"

"Minä OLEN OLEVA hänen Isänsä"

Jumala ei sano; Minä OLEN
        vaan
        Jumala sanoo: OLEN OLEVA

" tänä päivänä minä sinut synnytin";

" TÄNÄ PÄIVÄNÄ minä SINUT SYNNYTIN";

Tänä päivänä syntynyt, on vielä edellisenä päivänä ollut syntymätön!

Edellisenä päivänä Jeesusta ei vielä oltu voideltu ja vasta taivaassa JUMALA korotti hänet Kristukseksi = Voidelluksi!

Kun Jumala synnyttää, niin se on Jumalan LUOMISTYÖTÄ!

Jumala LOI Jeesuksen, VOITELI Jeesuksen VOIDELLUKSI, KOROTTI ihmisen Jeesuksen KRISTUKSEKSI ja se LUOMISTYÖ alkoi sillä hetkellä, kun hän sanoi Jeesukselle:
        "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";

pyh! kirjoitti:

Muiden uskontojen opit ovat saatanallista vääristelyä totuudesta.

En Jukka kuule ole niihin tutustunut!

• onkohan tämä

"1.Tim.2:5" sama häirikkö kuin joskus pari kolme vuotta sitten? Ainakin nikki on samantapainen kuin silloin ja ajatukset samanlaista Jumalan pilkkaa. Vai onko joku ekivaarilaisista leikkimässä puskanikillään?

Ainakin vaikuttaa vähän vajaalta...

• dfgfgg

Juu, kyllä jumalanpilkkaajata vaikuttaa.

dfgfgg kirjoitti:

Juu, kyllä jumalanpilkkaajata vaikuttaa.

Kolminaisuusopin arvostelu EI OLE Jumalan pilkkaa!

TÄMÄ ON JUMALAN PILKKAA:

• pyh!

Kolminaisuusopin arvostelu EI OLE Jumalan pilkkaa!

TÄMÄ ON JUMALAN PILKKAA:

Kyllä on.

• Jumalanpilkkaajilla ei ole rohkeutta tunnustaa Jeesusta välimieheksi vaan Jumalaksi;

1. kirje Timoteukselle 2
      5 "Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,"

• Niko.

"Meillä on ylipappi, joka on asettunut taivaissa istuimelleen Majesteetin valtaistuimen oikealle puolelle. Hän toimittaa palvelusta taivaan pyhäkössä, todellisessa pyhäkköteltassa, jota ei ole pystyttänyt ihminen vaan Herra itse."
        ( Hebr. 8: 1-2 )

"Kristus, meitä odottavan hyvän ylipappi, on kuitenkin jo tullut. Hän on kulkenut suuremman ja täydellisemmän teltan kautta, jota ei ole tehty ihmiskäsin ja joka siis ei kuulu tähän luomakuntaan. Hän ei ole tuonut uhrina pukkien eikä sonnien verta, hän on uhrannut oman verensä. Näin hän on kertakaikkisesti täyttänyt tehtävänsä, astunut sisään kaikkeinpyhimpään ja hankkinut meille ikiajoiksi lunastuksen. Jos jo pukkien ja härkien veri ja saastuneiden päälle vihmottava hiehon tuhka puhdistaa ihmisen ulkonaisiin menoihin kelvolliseksi, kuinka paljon paremmin puhdistaakaan Kristuksen veri! Ikuisen henkensä voimalla hän on antanut itsensä virheettömänä uhrina Jumalalle, ja hänen verensä puhdistaa meidän omantuntomme kuoleman teoista, niin että voimme palvella elävää Jumalaa. " ( Hebr. 9 )

Jos Kristus ei olisi tullut ihmiseksi keskellemme, eikä itseään täydelliseksi uhriksi syntiemme puolesta antanut, ei Hän voisi myöskään toimia puolestamme ylimäisenä pappina.
        Jos Kristus ei olisi kuollut puolestamme, millä me perustelisimme syntejämme Jumalan edessä, ei meillä olisi ainoatakaan puilustusta ja puolustajaa.
        Mutta nyt on. Jeesus Kristus. Jumalan Sana, Jumalan ainokainen Poika, joka tuli lihaksi keskellemme kantamaan meidän rikkomuksemme!

Usko Kristukseen pelastaa:

"Usko sai Mooseksen vanhemmat pitämään poikaansa piilossa kolme kuukautta. Lapsi oli heidän silmissään ihmeen kaunis, eivätkä he pelänneet kuninkaan määräystä.
        Koska Mooses uskoi, hän aikuiseksi vartuttuaan kieltäytyi esiintymästä faraon tyttären poikana. Hän mieluummin jakoi Jumalan kansan kärsimykset kuin hankki synnistä ohimenevää nautintoa.
        Hän näet piti KRISTUKSEN osaksi tulevaa häväistystä suurempana rikkautena kuin koko Egyptin aarteita, sillä hän kiinnitti katseensa tulevaan palkintoon." ( Hebr. 11 )

• Niko. kirjoitti:

"Meillä on ylipappi, joka on asettunut taivaissa istuimelleen Majesteetin valtaistuimen oikealle puolelle. Hän toimittaa palvelusta taivaan pyhäkössä, todellisessa pyhäkköteltassa, jota ei ole pystyttänyt ihminen vaan Herra itse."
        ( Hebr. 8: 1-2 )

"Kristus, meitä odottavan hyvän ylipappi, on kuitenkin jo tullut. Hän on kulkenut suuremman ja täydellisemmän teltan kautta, jota ei ole tehty ihmiskäsin ja joka siis ei kuulu tähän luomakuntaan. Hän ei ole tuonut uhrina pukkien eikä sonnien verta, hän on uhrannut oman verensä. Näin hän on kertakaikkisesti täyttänyt tehtävänsä, astunut sisään kaikkeinpyhimpään ja hankkinut meille ikiajoiksi lunastuksen. Jos jo pukkien ja härkien veri ja saastuneiden päälle vihmottava hiehon tuhka puhdistaa ihmisen ulkonaisiin menoihin kelvolliseksi, kuinka paljon paremmin puhdistaakaan Kristuksen veri! Ikuisen henkensä voimalla hän on antanut itsensä virheettömänä uhrina Jumalalle, ja hänen verensä puhdistaa meidän omantuntomme kuoleman teoista, niin että voimme palvella elävää Jumalaa. " ( Hebr. 9 )

Jos Kristus ei olisi tullut ihmiseksi keskellemme, eikä itseään täydelliseksi uhriksi syntiemme puolesta antanut, ei Hän voisi myöskään toimia puolestamme ylimäisenä pappina.
        Jos Kristus ei olisi kuollut puolestamme, millä me perustelisimme syntejämme Jumalan edessä, ei meillä olisi ainoatakaan puilustusta ja puolustajaa.
        Mutta nyt on. Jeesus Kristus. Jumalan Sana, Jumalan ainokainen Poika, joka tuli lihaksi keskellemme kantamaan meidän rikkomuksemme!

Usko Kristukseen pelastaa:

"Usko sai Mooseksen vanhemmat pitämään poikaansa piilossa kolme kuukautta. Lapsi oli heidän silmissään ihmeen kaunis, eivätkä he pelänneet kuninkaan määräystä.
        Koska Mooses uskoi, hän aikuiseksi vartuttuaan kieltäytyi esiintymästä faraon tyttären poikana. Hän mieluummin jakoi Jumalan kansan kärsimykset kuin hankki synnistä ohimenevää nautintoa.
        Hän näet piti KRISTUKSEN osaksi tulevaa häväistystä suurempana rikkautena kuin koko Egyptin aarteita, sillä hän kiinnitti katseensa tulevaan palkintoon." ( Hebr. 11 )

Ylimmäinen pappi on täysin eri asia kuin JHWH.

• Niko.
        lappix kirjoitti:

Ylimmäinen pappi on täysin eri asia kuin JHWH.

Jeesus Kristus on Herra.

• Jeesus on Herra...
        Niko. kirjoitti:

Jeesus Kristus on Herra.

Oikein Niko, koska se on ilmoitettu Raamatussa. Apt.2:36!!!

Niko. kirjoitti:

Jeesus Kristus on Herra.

Mutta Herra se on Herrallakin!

Matteuksen evankeliumi:
        11:25 Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.

Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "MINÄ YLISTÄÄN SINUA, ISÄ, TAIVAAN JA MAAN HERRA. että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.

"MINÄ YLISTÄÄN SINUA, ISÄ, TAIVAAN JA MAAN HERRA"

"MINÄ YLISTÄÄN SINUA, ISÄ, HERRA"

"MINÄ YLISTÄÄN SINUA, HERRA"

• Jeesus on Herra... kirjoitti:

Oikein Niko, koska se on ilmoitettu Raamatussa. Apt.2:36!!!

Elikkä Jeesus ei olekaan ylimmäinen pappi? Mihinkäs se titteli on häivytetty?

• Isän oikealla puolel
        lappix kirjoitti:

Niin, Raamatunsana sanoo, että Jeesus on meidän ylimäinen pappimme taivaassa, joka istuu Isän Jumalan oikealla puolella. Tuskin kukaan istuu itsensä oikealla piolella? Miksi tehdä selvästä asiasta monimutkainen?

• Niko.
        Isän oikealla puolel kirjoitti:

Niin, Raamatunsana sanoo, että Jeesus on meidän ylimäinen pappimme taivaassa, joka istuu Isän Jumalan oikealla puolella. Tuskin kukaan istuu itsensä oikealla piolella? Miksi tehdä selvästä asiasta monimutkainen?

Jeesus on Jumalan Poika, Hän istuu Jumalan valtaistuimella, Isän oikealla puolella. Yksi Jumala, Isä ja Poika. Kaksi yhdessä.

• Niko. kirjoitti:

Jeesus on Jumalan Poika, Hän istuu Jumalan valtaistuimella, Isän oikealla puolella. Yksi Jumala, Isä ja Poika. Kaksi yhdessä.

Ei kun Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella, omalla, ylipapin valtaistuimellaan: [Luuk. 1:32]

Heprealaiskirje 8
        1 "Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa,"

• Kuka teki???
        Niko. kirjoitti:

Jeesus Kristus on Herra.

Lueppa tuo Apt. 2:36 kohta ja viisastu. Kuka teki Jeesuksesta Herran? Jumala ja Jeesus on kaksi eri asiaa, vaikka Jeesus on Herra.

Uskoisit jo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Niko.
        ekivaari kirjoitti:

Ei kun Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella, omalla, ylipapin valtaistuimellaan: [Luuk. 1:32]

Heprealaiskirje 8
        1 "Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa,"

Ekivaari, Kaikkivaltias on Isä ja Poika. He ovat yhtä.

Tämä näkyy selvästi myös näistä ilmestyskirjan jakeesta:

"Temppeliä en kaupungissa nähnyt, sillä sen temppelinä on Herra Jumala, Kaikkivaltias, hän ja Karitsa."

"Ja minä kuulin, kuinka kaikki luodut taivaassa, maan päällä, maan alla ja meressä, kaikki mitä niissä on, lausuivat: -- Hänen, joka istuu valtaistuimella, hänen ja Karitsan on ylistys, kunnia, kirkkaus ja mahti aina ja ikuisesti. "

"ja huusivat vuorille ja kallioille: "Kaatukaa päällemme, kätkekää meidät valtaistuimella istuvan katseelta ja Karitsan vihalta!"

"ja huusivat kovalla äänellä: -- Pelastuksen tuo meidän Jumalamme, hän, joka istuu valtaistuimella, hän ja Karitsa!"

"Valtaistuimella istuva lausui: "Uudeksi minä teen kaiken." Hän sanoi: "Kirjoita nämä sanat muistiin. Ne ovat luotettavat ja todet."
        Vielä hän sanoi minulle: "Nyt ne ovat käyneet toteen. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Sille, jolla on jano, minä annan lahjaksi vettä elämän veden lähteestä."

• Niko.

Mutta Herra se on Herrallakin!

Matteuksen evankeliumi:
        11:25 Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.

Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "MINÄ YLISTÄÄN SINUA, ISÄ, TAIVAAN JA MAAN HERRA. että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.

"MINÄ YLISTÄÄN SINUA, ISÄ, TAIVAAN JA MAAN HERRA"

"MINÄ YLISTÄÄN SINUA, ISÄ, HERRA"

"MINÄ YLISTÄÄN SINUA, HERRA"

1.Tim 2:5, kirjoitti: "Mutta Herra se on Herrallakin!"

Jumalan Sana todistaa sinun sanaasi vastaan:

"Nuo kaikki käyvät taisteluun Karitsaa vastaan, mutta Karitsa voittaa heidät, sillä HÄN on HERROJEN HERRA ja KUNINKAIDEN KUNINGAS. Hänen kanssaan saavat voiton hänen uskollisensa, kaikki kutsutut ja valitut." ( Ilm. 17:14 )

"Hänen viittaansa on reiden kohdalle kirjoitettu nimi: kuninkaiden Kuningas, HERROJEN HERRA." ( Ilm. 19:16 )

• Niko.
        Niko. kirjoitti:

"Temppeliä en kaupungissa nähnyt, sillä sen temppelinä on Herra Jumala, Kaikkivaltias, hän ja Karitsa."

"Ja minä kuulin, kuinka kaikki luodut taivaassa, maan päällä, maan alla ja meressä, kaikki mitä niissä on, lausuivat: -- Hänen, joka istuu valtaistuimella, hänen ja Karitsan on ylistys, kunnia, kirkkaus ja mahti aina ja ikuisesti. "

"ja huusivat vuorille ja kallioille: "Kaatukaa päällemme, kätkekää meidät valtaistuimella istuvan katseelta ja Karitsan vihalta!"

"ja huusivat kovalla äänellä: -- Pelastuksen tuo meidän Jumalamme, hän, joka istuu valtaistuimella, hän ja Karitsa!"

"Valtaistuimella istuva lausui: "Uudeksi minä teen kaiken." Hän sanoi: "Kirjoita nämä sanat muistiin. Ne ovat luotettavat ja todet."
        Vielä hän sanoi minulle: "Nyt ne ovat käyneet toteen. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Sille, jolla on jano, minä annan lahjaksi vettä elämän veden lähteestä."

Jeesus sanoi näin:

"Smyrnan seurakunnan enkelille kirjoita: "Näin sanoo ENSIMMÄINEN ja VIIMEINEN, hän, joka oli kuollut mutta heräsi eloon: ( Ilm. 2:8 )

"Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu. " ( Ilm. 22:13 )

• Niko. kirjoitti:

Vielä Jeesuksen ylösnousemisen jälkeenkin Jeesus ja Pyhä henki joutuvat Isältä tietoja rukoilemaan:

Roomalaiskirje 8
        27 "Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä."

34 "Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme."

Mikä jumala se sellainen jumala on, joka joutuu toista Jumalaa rukoilemaan?

Matteus 24
        36 "Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin."

• ml213.
        Niko. kirjoitti:

"Nuo kaikki käyvät taisteluun Karitsaa vastaan, mutta Karitsa voittaa heidät, sillä HÄN on HERROJEN HERRA ja KUNINKAIDEN KUNINGAS. Hänen kanssaan saavat voiton hänen uskollisensa, kaikki kutsutut ja valitut." ( Ilm. 17:14 )

"Hänen viittaansa on reiden kohdalle kirjoitettu nimi: kuninkaiden Kuningas, HERROJEN HERRA." ( Ilm. 19:16 )

Joo, mutta ongelmasi uskon alueella on,- ettet kertakaikkiaan usko, että juuri JUMALA teki Jeesuksesta Herran. Jeesus on Herra sen tähden,- kun JUMALA aivoitti tehdä Nasaretin Jeesuksesta Herran.

Herra sana ei tarkoita JUMALAA. VT puolella AINA JUMALA oli Herra Israelin kansalle ja ihan ymmärrettävistä syistä, mutta JUMALA aivoitti pelastaa koko ihmiskunnan ja juuri tähän liittyy miten JUMALA teki Jeesuksesta Herran.

Niin, Jeesus on todellakin Herra ja tämän todistaa JUMALAN aivoitus.Kuka uskoo sen, niin se on jo uskon asia.

Niko. kirjoitti:

"Jumalan Sana todistaa sinun sanaasi vastaan:"

Minun sanani?

En minä ole kirjoittanut Raamattua!

Matteus kirjoitti Matteuksen evankeliumin enkä minä!

Matteus kirjoitti:

Matteuksen evankeliumi:

Menikö perille?

Tuntuu kuin hölmöläisten kanssa keskustelisi täällä!

• Niko.
        ml213. kirjoitti:

Joo, mutta ongelmasi uskon alueella on,- ettet kertakaikkiaan usko, että juuri JUMALA teki Jeesuksesta Herran. Jeesus on Herra sen tähden,- kun JUMALA aivoitti tehdä Nasaretin Jeesuksesta Herran.

Herra sana ei tarkoita JUMALAA. VT puolella AINA JUMALA oli Herra Israelin kansalle ja ihan ymmärrettävistä syistä, mutta JUMALA aivoitti pelastaa koko ihmiskunnan ja juuri tähän liittyy miten JUMALA teki Jeesuksesta Herran.

Niin, Jeesus on todellakin Herra ja tämän todistaa JUMALAN aivoitus.Kuka uskoo sen, niin se on jo uskon asia.

Voi ml213, et ymmärrä, vaan samaa vatvot uudestaan ja uudestaan...

Jumalan Poika LUOPUI omasta KIRKKAUDESTAAN ja astui ISÄN helmasta alas, oran muotoon ihmiseksi. Hän syntyi neitsyt Mariasta ihmiseksi keskellemme, orjan muodossa, hyljeksittynä kipujen miehenä.
        Hän täytti lähettäjänsä tahdon ja siksi Hänet, karitsa, on korotettu takaisin kunniaansa!

Jumala on yksi, Isä ja Poika ja Pyhä Henki.
        Poika on Isän kirkkauden kuva, Jumaluuden koko täyteys ruumiillisessa muodossa ja Hän, Poika ja Isä Ovat silti täydellisesti YHTÄ!!

Jeesus todellakin on Herra JHWH, Kaikkivaltias, ensimmäinen ja viimeinen, A ja O, aina ollut! Sillä Hän ja Isä ovat yhtä ja yhdessä YKSI Jumala!

Elohim.

Eikö Paavali tehnyt Roomalaiskirjeessä täysin selväksi kenen nimeä huutamalla pelastuu? Room & Jooel ?

Mutta samaan hengenvetoon Paavali totesi, että Jeesuksen voi todella Herraksi tunnustaa vain Hengessä.... sen vuoksi se on monelle niin äärettömän vaikeaa...

• Niko.

Minun sanani?

Matteus kirjoitti:

Matteuksen evankeliumi:

Menikö perille?

Etkö itse edellä sanonut, että Herra se on Herrallakin ja viittasit sanomallasi Jeesukseen.

Jumalan Sanan kuitenkin sanoo, että Jeesus on Herrojen Herra, Kuningasten Kuningas, korkeampi kaikkia nimiä!

• Niko.
        ekivaari kirjoitti:

Vielä Jeesuksen ylösnousemisen jälkeenkin Jeesus ja Pyhä henki joutuvat Isältä tietoja rukoilemaan:

Roomalaiskirje 8
        27 "Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä."

34 "Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme."

Mikä jumala se sellainen jumala on, joka joutuu toista Jumalaa rukoilemaan?

Matteus 24
        36 "Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin."

Eikö Poika ollut maanpäällä, ei vielä noussut ylös kirkkauteen?
        Tietysti Poika maanpäällä ollessaan rukoili Isää joka oli taivaassa.

Tämän KAIKEN Poika teki jokaisen meidän vuoksemme, Hän astui orjaksi, jokaisen ihmisen tähden! Kun tämän ymmärrät niin huomaat kuinka valtavan suuri teko Hänen tekonsa oli ja kuinka valtavan suuri oli Hänen rakkautensa ihmisiä kohtaan!

• ml213.
        Niko. kirjoitti:

Voi ml213, et ymmärrä, vaan samaa vatvot uudestaan ja uudestaan...

Jumalan Poika LUOPUI omasta KIRKKAUDESTAAN ja astui ISÄN helmasta alas, oran muotoon ihmiseksi. Hän syntyi neitsyt Mariasta ihmiseksi keskellemme, orjan muodossa, hyljeksittynä kipujen miehenä.
        Hän täytti lähettäjänsä tahdon ja siksi Hänet, karitsa, on korotettu takaisin kunniaansa!

Jumala on yksi, Isä ja Poika ja Pyhä Henki.
        Poika on Isän kirkkauden kuva, Jumaluuden koko täyteys ruumiillisessa muodossa ja Hän, Poika ja Isä Ovat silti täydellisesti YHTÄ!!

Jeesus todellakin on Herra JHWH, Kaikkivaltias, ensimmäinen ja viimeinen, A ja O, aina ollut! Sillä Hän ja Isä ovat yhtä ja yhdessä YKSI Jumala!

Elohim.

Eikö Paavali tehnyt Roomalaiskirjeessä täysin selväksi kenen nimeä huutamalla pelastuu? Room & Jooel ?

Mutta samaan hengenvetoon Paavali totesi, että Jeesuksen voi todella Herraksi tunnustaa vain Hengessä.... sen vuoksi se on monelle niin äärettömän vaikeaa...

Lue tuo Ap2:36 ilmoitus ja usko,- jos mahdollista. Eikö siinä JUMALA yks kantaan ilmoita, että hän on tehnyt Jeesuksesta Herran.

Eikö viisautta ole jo se kun aloittaa tutkimisen yksinkertaisesta asiasta/ilmoituksesta, joka aiheeseen liittyy. Kuten huomannet, niin vaikeimmat asiat eivät ole hallinnassasi,- koska kiellät jurkästi tuon Ap 2:36 ilmoituksen.

Vai onko jumalasi dementoitunut ilmoituksissaan.

• Niko.
        ml213. kirjoitti:

Lue tuo Ap2:36 ilmoitus ja usko,- jos mahdollista. Eikö siinä JUMALA yks kantaan ilmoita, että hän on tehnyt Jeesuksesta Herran.

Eikö viisautta ole jo se kun aloittaa tutkimisen yksinkertaisesta asiasta/ilmoituksesta, joka aiheeseen liittyy. Kuten huomannet, niin vaikeimmat asiat eivät ole hallinnassasi,- koska kiellät jurkästi tuon Ap 2:36 ilmoituksen.

Vai onko jumalasi dementoitunut ilmoituksissaan.

Pietari puhuu juutalaisille kuulijoilleen kertoen miehestä joka tuli Nasaretinkylästä, syntyisin Betlehemistä, joka Jerusalemissa ristiinnaullittiin.

Pietari kertoi, että TÄMÄ MIES on nostettu nyt kaikkia nimiä korkeammaksi.

Petari tuo saarnassaan juutalaisille täysin selväksi sen, että Jumala lähetti tämän miehen, Jeesuksen ja Hän todellakin ON MESSIAS, se luvattu!
        Eikä siinä vielä kaikki, tämä lihaa ja luuta oleva mies nasaretista on nostettu KAIKKIA NIMIÄ korkeammaksi ja HÄN on HERRA.

Näin Pietari osoittaa, että tämä mies, jotka juutalaiset pitivät pelkkänä miehenä, ei ole pelkkä mies, vaan Hän oli luvattu Messias, Kristus ja Hän on Herra, Jumalan Poika!

• ml213.
        Niko. kirjoitti:

Pietari puhuu juutalaisille kuulijoilleen kertoen miehestä joka tuli Nasaretinkylästä, syntyisin Betlehemistä, joka Jerusalemissa ristiinnaullittiin.

Pietari kertoi, että TÄMÄ MIES on nostettu nyt kaikkia nimiä korkeammaksi.

Petari tuo saarnassaan juutalaisille täysin selväksi sen, että Jumala lähetti tämän miehen, Jeesuksen ja Hän todellakin ON MESSIAS, se luvattu!
        Eikä siinä vielä kaikki, tämä lihaa ja luuta oleva mies nasaretista on nostettu KAIKKIA NIMIÄ korkeammaksi ja HÄN on HERRA.

Näin Pietari osoittaa, että tämä mies, jotka juutalaiset pitivät pelkkänä miehenä, ei ole pelkkä mies, vaan Hän oli luvattu Messias, Kristus ja Hän on Herra, Jumalan Poika!

Koita nyt ryhdistäytyä ja siten myöntää, miten tuossa ilmoituksessa JUMALA yks kantaan ilmoittaa, miten hän/JUMALA teki Jeesuksesta Kristuksen ja Herran. Siis JUMALA teki Herran Jeesuksesta.
        Eikö tuo jo yksinomaan todista, miten Jeesus on Herra,- mutta ei JUMALA. JUMALA on se,- joka Jeesuksesta teki Herran. Ymmärrätkö?

Niin, Jeesus on Kristus ja Herra ja erikoisesti Jeesus Kristus on JUMALAN Poika ja koko apostolien toiminta ja koko UT kulminoituu tuon sanoman esille tumomiseen tunnusteoin ja ihmein ,- joita JUMALA teki Jeesuksen kautta. Joh 20:30...31

miten näin yksinkertainen asia voikaan monelle ihmiselle on vaikea uskoa todeksi,- vaikka Raamattu ilmoittaa sen yksiselitteisesti. KAIKEN pohjana on uskoa Nasaretin Jeesus Kristukseksi ja Herraksi,- jonka kautta JUMALA toimi. Puhui ja teki tunnustekoja jne...

• Niko.
        ml213. kirjoitti:

Koita nyt ryhdistäytyä ja siten myöntää, miten tuossa ilmoituksessa JUMALA yks kantaan ilmoittaa, miten hän/JUMALA teki Jeesuksesta Kristuksen ja Herran. Siis JUMALA teki Herran Jeesuksesta.
        Eikö tuo jo yksinomaan todista, miten Jeesus on Herra,- mutta ei JUMALA. JUMALA on se,- joka Jeesuksesta teki Herran. Ymmärrätkö?

Niin, Jeesus on Kristus ja Herra ja erikoisesti Jeesus Kristus on JUMALAN Poika ja koko apostolien toiminta ja koko UT kulminoituu tuon sanoman esille tumomiseen tunnusteoin ja ihmein ,- joita JUMALA teki Jeesuksen kautta. Joh 20:30...31

miten näin yksinkertainen asia voikaan monelle ihmiselle on vaikea uskoa todeksi,- vaikka Raamattu ilmoittaa sen yksiselitteisesti. KAIKEN pohjana on uskoa Nasaretin Jeesus Kristukseksi ja Herraksi,- jonka kautta JUMALA toimi. Puhui ja teki tunnustekoja jne...

Isä ja Poika.

• ml213.
        Niko. kirjoitti:

Isä ja Poika.

Uskotko sydämessäsi, että JUMALA on Pojan Isä??? Jos tuohon uskot, niin uskot myös, miten Jeesus Kristus on JUMALAN Poika ja Herra,- mutta ei ole JUMALA.

Todella Isä ja Poika ja Pojan Isä on juuri tämä JUMALA kuten Raamattu yks kantaan ilmoittaa. Kun puhutaan Isästä, niin kyseessä on JUMALA.Ymmärrätkö?

• Niko.
        ml213. kirjoitti:

Uskotko sydämessäsi, että JUMALA on Pojan Isä??? Jos tuohon uskot, niin uskot myös, miten Jeesus Kristus on JUMALAN Poika ja Herra,- mutta ei ole JUMALA.

Todella Isä ja Poika ja Pojan Isä on juuri tämä JUMALA kuten Raamattu yks kantaan ilmoittaa. Kun puhutaan Isästä, niin kyseessä on JUMALA.Ymmärrätkö?

"Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala."

• Niko. kirjoitti:

Etkö itse edellä sanonut, että Herra se on Herrallakin ja viittasit sanomallasi Jeesukseen.

Jumalan Sanan kuitenkin sanoo, että Jeesus on Herrojen Herra, Kuningasten Kuningas, korkeampi kaikkia nimiä!

Herra Jeesus ei käytäkään omaa nimeänsä, vaan tekee kaikki Kristuksessa Isän nimessä, - j o k a - o n - k o r k e i n - n i m i .

Johannes 5
        43 "Minä olen tullut - I s ä n i - n i m e s s ä, - ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan."

Johannes 10
        25 'Jeesus vastasi heille: "Minä olen sanonut sen teille, ja te ette usko. Ne teot, joita minä teen - I s ä n i - n i m e s s ä, - ne todistavat minusta.'

Meille on annettu täysin sama valtuus:

Luukas 10
        16 "Joka kuulee teitä, se kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut; mutta joka minut hylkää, hylkää hänet, joka on minut lähettänyt."

• Niko. kirjoitti:

Mekin olemme yhtä Isässä ja pojassa, niin kuin Isä ja poika yhtä ovat:

Johannes 17
        21 "että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, - e t t ä - h e k i n - m e i s s ä - o l i s i v a t, - niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
        22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, - n i i n - k u i n - m e - o l e m m e
        y h t ä-
        23 minä heissä, ja sinä minussa-että - h e - o l i s i v a t
        t ä y d e l l i s e s t i - y h t ä, - niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut."

Niko. kirjoitti:

"Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala."

"Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala." "

"Sana oli Jumalan luona"

"Sana oli Jumala."

ELIKKÄ:

JUMALA OLI JUMALAN LUONA!

KAKSI ERI JUMALAA!

SINULLA ON MONTA JUMALAA!

MIKSI ET VOI USKOA JEESUSTA JA PAAVALIA?

PUHUUKO JEESUS MIELESTÄSI PALTURIA?

PUHUUKO PAAVALI PALTURIA?

SELITÄ MITÄ JEESUS TARKOITTI, KUN SANOI:
        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala"

Johanneksen evankeliumi:

1.Korinttolaiskirje:

Efesolaiskirje:

Minä ymmärrän nuo jakeet ja uskon sekä Jeesusta, että Paavalia, kun he sanovat, että on vain yksi Jumala ja ettei Jeesus ole Jumala!

Miksi sinä et voi sitä ymmärtää, etkä uskoa Jeesusta ja Paavalia?

"Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala"

Hylkäät jääräpäisyydelläsi iankaikkisen elämän omalla kohdallasi, kun et usko Jeesusta!

EI JEESUS VALEHTELE!

• Niko.

"Sana oli Jumalan luona"

"Sana oli Jumala."

ELIKKÄ:

KAKSI ERI JUMALAA!

Johanneksen evankeliumi:

1.Korinttolaiskirje:

Efesolaiskirje:

Minä ymmärrän nuo jakeet ja uskon sekä Jeesusta, että Paavalia, kun he sanovat, että on vain yksi Jumala ja ettei Jeesus ole Jumala!

Hylkäät jääräpäisyydelläsi iankaikkisen elämän omalla kohdallasi, kun et usko Jeesusta!

EI JEESUS VALEHTELE!

ml213 kirjoitti: "Jeesusta, että Paavalia, kun he sanovat, että on vain yksi Jumala ja ettei Jeesus ole Jumala!"

Miksi sanot jotain tällaista, mikä ei pidä paikkaansa?

En minä voi synnyttää kenessäkään uskoa, vain Jumala voi.
        Paavali puhui todellakin totta sanoessaan, että vain Pyhässä Hengessä voi tunnustaa Jeesuksen Herraksi ja, että Huutamalla Herran ( JHWH vrt. Jooel ) nimeä pelastuu! Sillä ei ole ihmisille annettu mitään muuta nimeä missä pelastuman kuin Jeesus Kristus!

Jos ihminen ei usko Jeesusta Herraksi niin nimenomaan joutuu tilanteen eteen, että ei voi uskoa koko Sanan ilmoitusta, vaan joutuu valitsemaan osan, hylkäämään toisen... Mutta Totuus on, että Hänen Sanansa on kokonansa Totuus!

Hän on A ja O, ensimmäinen ja viimeinen:

"Smyrnan seurakunnan enkelille kirjoita: "Näin sanoo ENSIMMÄINEN ja VIIMEINEN, hän, joka oli kuollut mutta heräsi eloon: ( Ilm. 2:8 )

Vielä hän sanoi minulle: "Nyt ne ovat käyneet toteen. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Sille, jolla on jano, minä annan lahjaksi vettä elämän veden lähteestä." ( Johanneksen ilmestys )

Aikojen lopulla jopa Jaakobin sydän taipuu:

"Mutta Daavidin sukuun ja Jerusalemin asukkaisiin MINÄ vuodatan armon ja rukouksen nöyrän hengen. Ja he kohottavat katseensa MINUUN, kohottavat katseensa HÄNEEN, jonka ovat LÄVISTÄNEET. He surevat häntä, niin kuin surraan ainoaa poikaa, ja valittavat häntä katkerasti, niin kuin esikoista valitetaan." ( Sakarja )

• Niko.
        Niko. kirjoitti:

ml213 kirjoitti: "Jeesusta, että Paavalia, kun he sanovat, että on vain yksi Jumala ja ettei Jeesus ole Jumala!"

Miksi sanot jotain tällaista, mikä ei pidä paikkaansa?

En minä voi synnyttää kenessäkään uskoa, vain Jumala voi.
        Paavali puhui todellakin totta sanoessaan, että vain Pyhässä Hengessä voi tunnustaa Jeesuksen Herraksi ja, että Huutamalla Herran ( JHWH vrt. Jooel ) nimeä pelastuu! Sillä ei ole ihmisille annettu mitään muuta nimeä missä pelastuman kuin Jeesus Kristus!

Jos ihminen ei usko Jeesusta Herraksi niin nimenomaan joutuu tilanteen eteen, että ei voi uskoa koko Sanan ilmoitusta, vaan joutuu valitsemaan osan, hylkäämään toisen... Mutta Totuus on, että Hänen Sanansa on kokonansa Totuus!

Hän on A ja O, ensimmäinen ja viimeinen:

Vielä hän sanoi minulle: "Nyt ne ovat käyneet toteen. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Sille, jolla on jano, minä annan lahjaksi vettä elämän veden lähteestä." ( Johanneksen ilmestys )

Aikojen lopulla jopa Jaakobin sydän taipuu:

"Mutta Daavidin sukuun ja Jerusalemin asukkaisiin MINÄ vuodatan armon ja rukouksen nöyrän hengen. Ja he kohottavat katseensa MINUUN, kohottavat katseensa HÄNEEN, jonka ovat LÄVISTÄNEET. He surevat häntä, niin kuin surraan ainoaa poikaa, ja valittavat häntä katkerasti, niin kuin esikoista valitetaan." ( Sakarja )

Anteeksi nimimerkin sekoittamisesta. Eli kommentin edellisessä kirjoituksissa kirjoitti tietenkin siis nimimerkki 1.Tim 2:5 eikä ml213, kuten sen selvästi edeltä huomaneekin.

• pyh!
        lappix kirjoitti:

Mitä horiset? Jeesus on Jumala, jonka tehtävänä on välimiehen ja ylipapin tehtävä Isän edessä. Eivät Jumalan persoonat ole toisiaan vastaan!!!!

• pyh!

"Sana oli Jumalan luona"

"Sana oli Jumala."

ELIKKÄ:

KAKSI ERI JUMALAA!

Johanneksen evankeliumi:

1.Korinttolaiskirje:

Efesolaiskirje:

EI JEESUS VALEHTELE!

Sinä et edes yritä ymmärtää. Sinulle lainattiin RAAMATTUA ja sitä sinä sanot valheeksi. Isä ja Poika ja Pyhä Henki EIVÄT ole kolme eri Jumalaa, vaan yhdessä yksi Jumala.

• pyh!

Minun sanani?

Matteus kirjoitti:

Matteuksen evankeliumi:

Menikö perille?

Sinä et ymmärrä sitä, että Jeesus tullessaan ihmiseksi alistui Isän alle ihmisenä.

• Niko. kirjoitti:

Raamatun monet esimerkit todistavat, että poika kutsuu Isää Herrakseen:

Sananlaskut 8
        22 "H e r r a - loi (tai teki, omisti) minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi - t e o i s t a a n, - ennen aikojen alkua. [Vrt. Apt.2:36]
        23 Iankaikkisuudesta minä olen - a s e t e t t u - olemaan, alusta asti, hamasta maan ikiajoista."

Psalmit 2
        7 'Minä ilmoitan, mitä - H e r r a - on - s ä ä t ä n y t. - Hän lausui minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin."'

Johannes 10
        34 'Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
        35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-"

Jeesuksella on Isältä saatu Jumaluus, ja Jeesus on Isästä Jumalasta alkuisin eikä Isä pojasta alkuisin. Jumala on se, - j o s t a - k a i k k i -on. [1.Kor.8:6]

1. Korinttolaiskirje 8
        5 "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
        6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa. "

pyh! kirjoitti:

Mitä horiset? Jeesus on Jumala, jonka tehtävänä on välimiehen ja ylipapin tehtävä Isän edessä. Eivät Jumalan persoonat ole toisiaan vastaan!!!!

Ovatko voideltu (Kristus) ja voitelija (JUMALA) samanarvoisia?

Jos Jeesus Kristus ja JUMALA olisivat samanarvoisia, niin silloinhan he MOLEMMAT RUKOILISIVAT TOISIAAN ja OLISIVAT VÄLIMIEHIÄ ja YLIPAPPEJA TOISILLEEN!

Ihan niin kuin tasapuolisuuden nimissä vain, jos nyt kerran ovat tasa-arvoisia Jumalia keskenään, kuten kolminaisuusoppi opettaa!!!

Ja Jeesuksenkin olisi pitänyt, tasa-arvoisuuden nimissä, voidella ja ALENTAA JUMALA KRISTUKSEKSI!!!

Sitäkö Puskis-Jukka tarkoitat???

pyh! kirjoitti:

Sinä et edes yritä ymmärtää. Sinulle lainattiin RAAMATTUA ja sitä sinä sanot valheeksi. Isä ja Poika ja Pyhä Henki EIVÄT ole kolme eri Jumalaa, vaan yhdessä yksi Jumala.

Kohta on iltasadun aika!
        Näe kauniita unia!
        http://www.satunetti.fi/

• ml213.

Mutta, kerroppa sinä, mikä ihme estää ihmisiä ymmärtämästä JUMALAA sellaiseksi, joka on kaikki kaikessa ja kaikkialla oleva ja kaiken Isä. Siis tämä on se totinen JUMALA ja tämä'n jälkeen tulee ymmärrys, miten JUMALA oli mm Jeesuksessa Kristuksessa tai ilmestyy seurakunnassaan puhuen ihmisten kautta jne... tai miten JUMALA on antanut kaiken vallan Pojalleen tehtävänsä toteuttamiseen.
      Vai onko tämä kolmepersoonallisuus jumala sitä putkinäkö uskoa eli ei nähdä kokonaisuutta,- mikä JUMALA todellisuudessa on.

Niin, lie JUMALAN pilkaa, jos JUMALAN näivettää vain siihen kuuluisaan kolmeen persoonaan.Persooniin, jota JUMALA ei edes ole,- vaan on Henki.

• * "Jumalan osuus on vain 33,3 %:a kolminaisuudessa!

Kahden muun jumalan osuus on yhteensä 66,6 %:a kolminaisuudessa! " ?

* Ethän sinä käsitä Jumalan ominaisuutta ollenkaan. Kolminaisuudessa Jumala on täydellinen, ei mitään prosentuaalista osuutta , käsitä nyt, Jumala on YKSI. Miten siis voit sitä jakaa? "Herra meidn Jumalamme on yksi." Tähän yhteen totiseen Jumalaan sisältyy Isä Poika ja Pyhä Henki, ykseys, jonka kaltaista ei ole missään muualla. Ihmisen kolminaisuus avaa ehkä hieman ymmärtämään, ellei Henki ole saanut ilmoittaa Isää Pojan kutta ja Poikaa Isän kautta.

* Ja jos ei ole, silloin ei myöskään ole uudestisyntynyt, sillä juuri uudestisyntymä on se sisäinen uudistuminen joka antaa kyvyn NÄHDÄ, että Jeesus on Jumalan Poika ja Jumala Isän kaltaisuudessa ja voimassa ja kunniassa yhden vertaiset, ellet kunnioita Poikaa sillä kunnialla joka on Isällä, sinulla ei ole Poikaa eikä Isää. Olet lihallisen ymmärryksen varassa, ja se eksyttää, kuten aloituksessa lasket prosentteja, täysin lihan innoittamaa jumaluusopillista harhaa.

* Ihmisessäkin on kolme osuutta, ruumis henki ja sielu, ja silti on vain yksi minä ! Et voi prsentualisoida itseäsikään, saati Jumalaa.
      * Poika on ISÄSSÄ. Isä on POJASSA, ja sen täydentää Pyhä Henki, tämä kolminaisuus on YKSI ykseys täysin saumattomasti. Sen lisäsksi Pojalla on tonen Persoona, Isä valmisti Pojalle ruumiin, " Ruumiin sinä [Isä] minulle [Pojalle] valmistit.".

Heb. 10:5. "< Siksi Kristus sanoo maailmaan tullessaan: Uhria ja lahjaa sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle vamistit.>"

* Ymmärrä siis, Poika on ollut iäti Isässä, poistumatta koskaan tästä ykseydestä, vaikka on myös toisessa Persoonassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Jos tätä Pojan persoona mysteriota ei ymmärretä, ei voida ymmärtää Jumalaa ollenkaan, vaikka ei Jumalaa voi analysoida koskaan kokonaan. Mutta perus ominaisuudet Jumalan Henki kyllä ilmoittaa, Pojan kautta Isän, ja Isän kautta Pojan.

* Pojan toinen persoona, Jeesus lihan ruumissaan, edustaa ihmistä Jumalan edessä, muuten ei olisi koskaan voitu suorittaa lunastusta, koska ihmisen synnit piti sovittaa IHMINEN, ja sen Jeesus juuri teki, ainut mahdollinen ihminen oli Jumalan Poika saamansa ruumiin välityksellä mahdollista sovittaa Jumalan lain edessä Aadamin lankeemus, ja siitä juuri on Jeesuksen kautta Jumala luonut mahdollisuuden synnyttää uusi ihminen uuteen ruumiiseen, lunastaessaan syntisen ihmisen, ja kun Hän herättää kuolleet Kristuksessa ja samoin elossa olevat muutetaan Kristuksen kuvan kaltaisiksi ylösnousemuksen päivänä muuttaen meidän kuolevaiset ruumiit Kristuksen kirkaskstetun ruumiin kaltaisiksi voimallaan, jolla ensimmäisenä herätti Poikansa Jeesuksen Kristuksen.

• ml213.

Mutta, Raamatun ilmoituksen mukaan JUMALA on ulkopuolella Pojan ja Pyhän Hengen. Todellinen JUMALA on kaiken Isä ja kaikkialla oleva. Poika ja Pyhä Henki on vain murto osa siitä, mitä ja missä JUMALA on.

Niin, jos ymmärtäisit ja uskoisit Mohikaani, miten JUMALA puhui Pojan/Jeesuksen kautta viimeisinä päivinä, niin jo tämän asian ymmärtäminen avaisi silmiä ymmärtämään ja näkemään JUMALAA laajemmin.Mutta, tuohonhan tarvitaan juuri ulos menemistä/lähtemistä uskonnollisuudesta ja alkamista uskomaan mitä JUMALA on todella ilmoittanut itsestään.

" * Ymmärrä siis, Poika on ollut iäti Isässä, poistumatta koskaan tästä ykseydestä, "

JUMALA EI KATOA, EIKÄ OLE KATOAVAINEN!

Jos Jeesus on IÄTI ollut Isässä, POISTUMATTA KOSKAAN TÄSTÄ YKSEYDESTÄ, niin silloinhan olisi myös Isä JUMALA sinun aivoitustesi perusteella katoavainen ja nähnyt katoavaisuuden!
        Kuka olisi herättänyt Isä JUMALAn katoavaisuudesta?
        Jeesusko?

" * Mohikaani_2723.1.2012 10:20
        * Älä pidä muita jumaiai minun rinnallani. Vain Jeesus on Jumala" "

Mohikaani_27:
        "VAIN JEESUS ON JUMALA"

TUO ON JO AIVAN SELVÄÄ JUMALAN PILKKAA SINULTA MOHIKAANI!

Apostolien teot:
        13:32 Ja me julistamme teille sen hyvän sanoman, että Jumala on isille annetun lupauksen täyttänyt meidän lapsillemme, herättäen Jeesuksen,
        13:33 niinkuin myös toisessa psalmissa on kirjoitettu: 'Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä olen sinut synnyttänyt.'
        13:34 Ja että hän herätti hänet kuolleista, niin ettei hän enää palaja katoavaisuuteen, siitä hän on sanonut näin: 'Minä annan teille pyhät ja lujat Daavidin armot.'
        13:35 Sentähden hän myös toisessa paikassa sanoo: 'Sinä et salli Pyhäsi nähdä katoavaisuutta.'
        13:36 Sillä kun Daavid oli aikanansa Jumalan tahtoa palvellut, nukkui hän ja tuli otetuksi isiensä tykö ja näki katoavaisuuden.
        13:37 Mutta hän, jonka Jumala herätti, ei nähnyt katoavaisuutta.

JUMALA
        herätti hänet kuolleista, niin ETTEI hän ENÄÄ PALAJA KATOAVAISUUTEEN !

ETTEI ENÄÄ PALAJA KATOAVAISUUTEEN !

KATOAVAISUUTEEN !

" * Ymmärrä siis, Poika on ollut iäti Isässä, poistumatta koskaan tästä ykseydestä, "

"toisessa Persoonassaan Jeesuksessa Kristuksessa."
        "* Pojan toinen persoona,"

Kolminaisuusopin Jumalalla siis on vähintään neljä (4) persoonaa!?
        Milloin se lisääntyi kolmesta (3) neljään (4)?

Mohikaani:
        "VAIN JEESUS ON JUMALA"

• Mohikaanin nelikäisyysoppissa Jumala voidaan määritellä näin:

Isä, joka on 1 persoona
        Poika, joka on 2 persoonaa
        Pyhä Henki, joka on 1 persoona.

Tämä tekee yhteensä neljä persoonaa. Kolminaisuusoppi ei Mohikaanin mukaan niinollen pidä paikkaansa.
        Se on näköjään vanhentunut oppi, kun aikojen kuluessa on ”löytynyt” lisää totuuksia Jumalan sanasta.

Kolminaisuusopin on korvannut edellämainittu nelikäisyysoppi, jossa Jeesus on jakaantunut kahdeksi eri persoonaksi. Toinen persoona oli maan päällä ja sovitti syntimme sillä aikaa, kun toinen Jeesus oli taivaassa Isässä tai Isän oikealla puolella.

Ei, kyllä Jumala oli ja on taivaassa aina ja ikuisesti. Jumala lähetti Poikansa sanan mukaan maan päälle. Ja maan päällä ollessaan hänen Poikaansa voidaan sanoa Ihmisen Pojaksi ihmisestä, lihasta syntyneenä ja Jumalan Pojaksi Pyhästä Hengestä syntyneenä.

Jumalan olemuksen selittelyt sen kuin jatkuvat. Vaikka raamatussa sanotaan, että Jumalaa ei kukaan voi käsittää eikä niin muodoin selittää.
        Pitäytyisit sinäkin Mohikaani vain raamatun ilmoituksissa, etkä kehittelisi siihen mitään lisää..

1Ti 2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus.

1Jn 4:14 Ja me olemme nähneet ja todistamme, että Isä on lähettänyt Poikansa maailman Vapahtajaksi.
        1Jn 4:15 Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa

Joh 17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

Tunnetko sinä Mohikaani, Jumalan, joka yksin on Jumala ja Jeesuksen Kristuksen hänen Poikansa, jonka tämä yksi Jumala on lähettänyt meidän pelastukseksemme.

• Poika istuu

Jos Jeesus on IÄTI ollut Isässä, POISTUMATTA KOSKAAN TÄSTÄ YKSEYDESTÄ, niin silloinhan olisi myös Isä JUMALA sinun aivoitustesi perusteella katoavainen ja nähnyt katoavaisuuden!
        Jeesusko?

Mohikaani_27:
        "VAIN JEESUS ON JUMALA"

Apostolien teot:
        13:32 Ja me julistamme teille sen hyvän sanoman, että Jumala on isille annetun lupauksen täyttänyt meidän lapsillemme, herättäen Jeesuksen,
        13:33 niinkuin myös toisessa psalmissa on kirjoitettu: 'Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä olen sinut synnyttänyt.'
        13:34 Ja että hän herätti hänet kuolleista, niin ettei hän enää palaja katoavaisuuteen, siitä hän on sanonut näin: 'Minä annan teille pyhät ja lujat Daavidin armot.'
        13:35 Sentähden hän myös toisessa paikassa sanoo: 'Sinä et salli Pyhäsi nähdä katoavaisuutta.'
        13:36 Sillä kun Daavid oli aikanansa Jumalan tahtoa palvellut, nukkui hän ja tuli otetuksi isiensä tykö ja näki katoavaisuuden.

JUMALA

KATOAVAISUUTEEN !

Mohikaani:
        "VAIN JEESUS ON JUMALA"

Kukas se istuu Isän oikealla puolella?

• pyh!

Jeesusko?

Mohikaani_27:
        "VAIN JEESUS ON JUMALA"

Apostolien teot:

JUMALA

KATOAVAISUUTEEN !

Mohikaani:
        "VAIN JEESUS ON JUMALA"

Luepa kuule Fil. 2:5-11.

Johanneksen evankeliumi:
      7:16 Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt.
      7:17 Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.
      7:18 Joka omiaan puhuu, se pyytää omaa kunniaansa, mutta joka pyytää lähettäjänsä kunniaa, se on totinen, eikä hänessä ole vääryyttä.
      7:19 Eikö Mooses ole antanut teille lakia? Ja kukaan teistä ei lakia täytä. Miksi tavoittelette minua tappaaksenne?"

Matteuksen evankeliumi:
      5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

1.Johanneksen kirje:
      3:21 Rakkaani, jos sydämemme ei syytä meitä, niin meillä on uskallus Jumalaan,
      3:22 ja mitä ikinä anomme, sen me häneltä saamme, koska pidämme hänen käskynsä ja teemme sitä, mikä on hänelle otollista.
      3:23 Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.
      3:24 Ja joka pitää hänen käskynsä, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. Ja siitä me tiedämme hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut.

Johanneksen evankeliumi:
      6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt."

Efesolaiskirje:
      5:1 Olkaa siis Jumalan seuraajia, niinkuin rakkaat lapset,
      5:2 ja vaeltakaa rakkaudessa, niinkuin Kristuskin rakasti teitä ja antoi itsensä meidän edestämme lahjaksi ja uhriksi, Jumalalle "suloiseksi tuoksuksi."

Roomalaiskirje:

Matt. 24:12
      Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.

Matt. 23:28
      Samoin tekin ulkoa kyllä näytätte ihmisten silmissä hurskailta, mutta sisältä te olette täynnä ulkokultaisuutta ja laittomuutta.

2.Tessalonikalaiskirje:
      2:7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,

Matteuksen evankeliumi:

"laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää"
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kolminaisuusoppi
      2.Tessalonikalaiskirje:
      2:11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
      2:12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

2:15 Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme.
      2:16 Ja meidän Herramme Jeesus Kristus itse ja Jumala, meidän Isämme, joka on rakastanut meitä ja armossa antanut meille iankaikkisen lohdutuksen ja hyvän toivon,
      2:17 lohduttakoon teidän sydämiänne ja vahvistakoon teitä kaikessa hyvässä työssä ja puheessa.

2Tess. 3:6
      Mutta Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä me käskemme teitä, veljet, vetäytymään pois jokaisesta veljestä, joka vaeltaa kurittomasti eikä sen opetuksen mukaan, jonka olette meiltä saaneet.

Efesolaiskirje:
      1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,

• "1.Tim.2:5":lle!

Ei ole kolmea jumalaa! JUMALA on yksi. Jumala vaikuttaa Pyhän Henkensä kautta myöskin Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Pyhä Henki ei koskaan toimi ilman Jeesusta Kristusta.

• Jatkoa edelliseen:

2:5 "Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus"

1.Tim.2:5":lle

Sirkka-Iita kirjoitti:

Jatkoa edelliseen:

2:5 "Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus"

1.Tim.2:5":lle

Sirkka-Iita
        30.1.2012 14:52
        0
        Sulje
        Jatkoa edelliseen:

Sinähän huopaat ja soudat!
        Vai?
        Ymmärsinkö sinut ensimmäisestä viestistäsi väärin ja et pidäkään Jeesusta Jumalana?
        Siinä tapauksessa pyydän sinulta anteeksi väärinymmärrystäni!

Sirkka-Iita:
      "Pyhä Henki ei koskaan toimi ilman Jeesusta Kristusta. "

Luukkaan evankeliumi:
      3:22 ja Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa, niinkuin kyyhkynen, ja taivaasta tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt."

"Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä"

Jeesus ei Pyhää Henkeä itse hakenut tai ottanut, vaan JUMALA SEN hänelle ANTOI, LÄHETTI!
      JUMALAN HENKI, PYHÄ HENKI, toimi tässä ilman Jeesusta!

Hebrealaiskirje:

Luukkaan evankeliumi:
      11:13 Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat!"

" Isä antaa Pyhän Hengen"

4.Mooseksen kirja:
      11:29 Mutta Mooses vastasi hänelle: "Oletko kateellinen minun puolestani? Oi, jospa koko Herran kansa olisi profeettoja, niin että Herra antaisi henkensä heihin!"
      Jesaja:
      63:10 Mutta he niskoittelivat ja saattoivat murheelliseksi hänen Pyhän Henkensä; ja niin hän muuttui heidän viholliseksensa, hän itse soti heitä vastaan.
      63:11 Silloin hänen kansansa muisti muinaisia päiviä, muisti Moosesta: Missä on hän, joka toi heidät ylös merestä, heidät ynnä hänen laumansa paimenen? Missä on hän, joka pani tämän sydämeen Pyhän Henkensä;
      Sakarja:
      7:12 Ja he tekivät sydämensä kovaksi kuin timantti, etteivät kuulisi lakia eikä niitä sanoja, mitkä Herra Sebaot on lähettänyt Henkensä voimalla entisten profeettain kautta; ja niin on Herralta Sebaotilta tullut suuri vihastus.

(Tuomarien kirja:
      5:18 Sebulon on kansa, joka) ANTAA HENKENSÄ (alttiiksi kuolemaan, samoin Naftali kedon kummuilla.)

Markuksen evankeliumi:
      10:45 Sillä ei Ihmisen Poikakaan tullut palveltavaksi, vaan palvelemaan ja antamaan henkensä lunnaiksi monen edestä."
      15:37 Mutta Jeesus huusi suurella äänellä ja antoi henkensä

Job:
      33:4 Jumalan henki on minut luonut, ja Kaikkivaltiaan henkäys elävöittää minut.

V.T.ssa Jumalan Hengestä ei vielä ollut luotu itsenäistä persoonaa, erilliseksi persoonaksi ja Jumalaksi, JUMALAN rinnalle!

Sananlaskut:
      20:27 Ihmisen henki on Herran lamppu: se tutkistelee sydämen kammiot kaikki.

1.Korinttolaiskirje:
      2:11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.

"Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on?"

Ihmisen henki?
      Ihminen ja hänen henkensä?
      Kaksi eri persoonaa?

Jumalan Henki?
      Jumala ja Hänen Henkensä?
      Kaksi eri persoonaa?

Markuksen evankeliumi:
      15:37 Mutta Jeesus huusi suurella äänellä ja antoi henkensä

Joh. 12:27
      Nyt minun sieluni on järkytetty; ja mitä pitäisi minun sanoman? Isä, pelasta minut tästä hetkestä. Kuitenkin: sitä varten minä olen tähän hetkeen tullut.
      Hebrealaiskirje:

Jeesus,
      Jeesuksen sielu,
      Jeesuksen henki.
      ???

Sirkka-Iita
      30.1.2012 14:46
      0
      Sulje
      "1.Tim.2:5":lle!

Ei ole kolmea jumalaa! JUMALA on yksi.

Johanneksen evankeliumi:

• Kristuksessa

>>>Luukkaan evankeliumi:
      3:22 ja Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa, niinkuin kyyhkynen, ja taivaasta tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt."

"Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä"

Jeesus ei Pyhää Henkeä itse hakenut tai ottanut, vaan JUMALA SEN hänelle ANTOI, LÄHETTI!
      JUMALAN HENKI, PYHÄ HENKI, toimi tässä ilman Jeesusta!

???

• Kiitän ja ylistän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumalaa ja Isää, niin kuin apostolit tekivät.

2. Korinttolaiskirje 1:3
      "Kiitetty olkoon meidän Herramme - J e e s u k s e n
      K r i s t u k s e n - J u m a l a - ja - I s ä, - laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,"

Efesolaiskirje 1
      3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme - J e e s u k s e n
      K r i s t u k s e n - J u m a l a - ja - I s ä, - joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,"

Efesolaiskirje 1
      17 "anoen, että meidän Herramme - J e e s u k s e n
      K r i s t u k s e n - J u m a l a - k i r k k a u d e n - I s ä, - antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan"

Efesolaiskirje 3
      14 "Sen tähden minä - n o t k i s t a n - p o l v e n i - I s ä n
      e d e s s ä,"

1. Pietarin kirje 1
      3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme - J e e s u k s e n
      K r i s t u k s e n - J u m a l a - ja - I s ä, - joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      24
      4485
    2. Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä

Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma
      Maailman menoa
      99
      3088
    3. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      199
      2909
    4. Ahdistelu ongelmaa vain vasemmistossa - ei oikeiston edustajissa

Mutta demarit ovat tunnetusti sivistymättömiä, ja vähemmän fiksuja.
      Maailman menoa
      52
      2542
    5. 79
      1305
    6. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      65
      1066
    7. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      25
      932
    8. Leo Meller on kuollut

Mtä sääntöjen vastaista Mellerin kuolemassa?
      Helluntailaisuus
      77
      879
    9. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      45
      782
    10. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      112
      780
    Aihe