Jos uskovat pitävät totena raamatun jokaista sanaa,

lopska

niin mitä Mooseksen kirja kehottaakaan.

"Juotetaan isälle viiniä ja maataan hänen kanssaan, että saisimme isämme avulla lapsia ja sukumme säilyisi." [3. Moos. 18:6,7]" toimitteko noin?

"Jos mies makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, he ovat molemmat tehneet kauhistuttavan teon ja heidät on surmattava. He ovat itse ansainneet kuolemansa."

Siitä vaan listimään homoja, eikö tämä ansaittu kuolema pädekään, jos on homo?
Miksi ette tapa homoja, koska teidän lakikirjanne on Raamattu eikä Suomen laki, joka on säätänyt yhdenvertaisuuden lain myös homoille.

36

131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei Moosexen kirja niin kehottaa ja opettaa,,,, vaan jos luule niinkuin ateistit että on ja elää yxin ilman Jumala,,, niin juotetaan itsesi juovuxiin ja kuolee iankaikkisesti.

• että se siitä

Mitäs lopska hourailee? Tarkistin 3.Moos.18:6,7, eikä siinä lue lähellekään noin.

Siinä lukee siis näin:
      "Älköön kukaan teistä yhtykö lähisukulaiseensa. Minä olen Herra. Älä häpäise isääsi yhtymällä äitiisi; hän on oma äitisi, älä siis yhdy häneen."

18:22,23:
      "Älä makaa miehen kanssa niinkuin naisen kanssa maataan, sillä se on kauhistuttava teko. Älä yhdy mihinkään eläimeen, ettet tulisi saastaiseksi. Älköön kukaan nainen paritelko eläimen kanssa, sillä sellainen on luonnonvastaista."

• klimbou

Lähisukulaiseen ? Jaaha mitäpä "lisääntykää ja täyttäkää maa" -käsky tarkoitti Aatamin ja Eevan lapsille?????

• että se siittä
        klimbou kirjoitti:

Lähisukulaiseen ? Jaaha mitäpä "lisääntykää ja täyttäkää maa" -käsky tarkoitti Aatamin ja Eevan lapsille?????

Höpsö!!! 3.Moos. on paljon jälkeen Aatamin ja Eevan. Saas nähdä, koska Suomessa ollaan niin "suvaitsevaisia", että sallitaan lähisukulaisiin sekaantuminen. Ei kai nyt tällä vuosituhannella enää noita tuhansia vuosia vanhoja sääntöjä...? Vai mitä?

• Inhottava realisti
        että se siittä kirjoitti:

Höpsö!!! 3.Moos. on paljon jälkeen Aatamin ja Eevan. Saas nähdä, koska Suomessa ollaan niin "suvaitsevaisia", että sallitaan lähisukulaisiin sekaantuminen. Ei kai nyt tällä vuosituhannella enää noita tuhansia vuosia vanhoja sääntöjä...? Vai mitä?

Keiden kanssa Aatamin ja Eevan lapset lisääntyivät?

Missä kohti Raamattua sanotaan, että se oli silloin luvallista?

• että se siittä
        Inhottava realisti kirjoitti:

Keiden kanssa Aatamin ja Eevan lapset lisääntyivät?

Missä kohti Raamattua sanotaan, että se oli silloin luvallista?

Eikös sellainen ole luvallista, mikä ei vielä ole kiellettyäkään. Siitä se ihmissuvun rappeutuminen alkoikin. Siksi Jumala sitten myöhemmin kielsi lähisukulaisiin sekaantumisen.

• 1.mooses 19:32

"1. Moos. 19:32

Juotetaan isälle viiniä ja maataan hänen kanssaan, että saisimme isämme avulla lapsia ja sukumme säilyisi."

• Kun luette vanhaa testamenttia huomaatte, että Jumala valitsi kansakseen Israelin. Se on iljetyksiä tekevä, säädytön, väkivaltainen ja sotahullu kansa.
        Sellaisia Jumala suosii.

• Niko.
        lappix kirjoitti:

Kun luette vanhaa testamenttia huomaatte, että Jumala valitsi kansakseen Israelin. Se on iljetyksiä tekevä, säädytön, väkivaltainen ja sotahullu kansa.
        Sellaisia Jumala suosii.

Eikö kansa Joosuan johdolla antanut Pyhää maahan saavuttuaan Herralle lupauksensa, että jos he elävät Hänen tahtonsa mukaan saavat he kulkea siunauksessa, mutta jos eivät, kirous on heidän osansa?
        Sana kyllä kertoo kulkivatko he Herran tahdossa vaiko eivät...

• minä vaan

jopas on taas haettu lempipaikkoja jolla yritetään lyödä uskovia, hävetkää, koska lakkaatte sotimasta itse Jumalaa vastaan!

• lopska

Lempipaikkoja, nehän ovat Raamatussa, miksi jotkut paikat uskova tietoisesti haluaa unohtaa? Toiset paikat nostetaan pinnalle.

Tässä paikassa on nostetta, jolla jo lyötyä lyödään

>>>>"Jos mies makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, he ovat molemmat tehneet kauhistuttavan teon ja heidät on surmattava. He ovat itse ansainneet kuolemansa."

• Inhottava realisti

Käytännössä helluntailaisetkin tekevät omat tulkintansa Raamatun kohdista ja se siitä. Osa luetaan pilkulleen, osa unohdetan tai selitetään uusiksi.

Hulluinta on se, että ylipäätään ottaen kukaan uskoo nämä jutut.

• klimbou

Aatamin ja Eevan lapset saivat käskyn juuri yhtyä lähisukulaiseen. Eihän silloin ollut muita ... vai miten on?

• * " Vai miten on"?
      * Ei kukaan tiedä sitä ajan-janaa, joka on Aatamin ja Eevan luomisen ja lankeemusken välinen aika?

* On asioita joihin tulee kiinnittää huomio, esm. Jumala sanoo Eevalle, että "sinun tulee kivulla synnyttää "? Eikös tämä anna ymmärtää sen, että Eevan synnytys kivut olivat poissa ennen lankeemusta, oli helppo synnyttää, ehkä jopa miellyttävää? Miksi muuten Jumala olisi maininnut ja luvannut kivut synnytykseen?
      * Siksi, että Aadamilla ja Eevalla oli todennäköisesti lapsia jo ennen Kain ja Aabelin syntymää. Ja ties kuinka paljon, koska Kain meni aivan jonnekkin muualle ja otti siellä vaimon, ei ole muuta selitystä, kuin se, että ihmiset olivat jo silloin leviittäytyneet yli maanpiirin, sen osalta kuin se tunnettiin .

* Kain ja Aabel olivat ensimmäiset IHMISEN lapset, jotka syntyivät lankeemuksen jälkeen. Ennen lankeemusta syntyneet lapset pitivät Jumalaa isänään, niin kuin Aadam ja Eevakin, sen he opettivat myös lapsilleen. Ja puhuuhan Raamattu Jumalan pojista, jotka ottivat ihmisetn tyttäriä vaimoikseen, ja synti arvaamattoman kaamea tilanne. Jumalan pojat olivat kuoelmattomia, ihmisten tyttäret taas eivät, pahuus oli niin suuri, että Jumala hukutti silloisen maailman vedenpaisumukseen.

• Inhottava realisti

Hieman hupaisaa, miten teet omia johtopäätöksiäsi siitä, miten asiat ovat SAATTANEET olla.

KUN Raamatussa ei asioista kerrota tarkasti, lähdet surkuhupaisasti keksimään omiasi ja kehittelemään omia käänteitä, jotta kokonaisuuteen ja tarinaan tulisi edes hieman järkeä. Toki tavoitteena on vain tukea omia uskomuksiasi.

Jossakin päin Raamattua muistaakseni KIELLETÄÄN omien juttujen lisäily. Onko se kenties tapauskohtaista vai millä muullakaan nimellä Sinun kaltaistesi uskovaisten selittelyjä pitäisi kutsua, Mohikaani?

Raamattu on koottu kirja. Osasia EI ole tarkoitettu missään vaiheess yhdeksi teokseksi. UT:n kirjoittajilla ja kokoajilla toki oli omat tavoitteensa liittää tarinakokonaisuudet yhteen, mutta vatsinkin VT:n puolella on tarinoissa osasia, joiden suhteen uskovaiset JATKUVASTI keksivät omiaan.

Sivullisen on helppo lähinnä hymähdellä hölmöilylle. Traagiseksi juttu muuttuu, kun jotkut oikeasti uskovat nuo itsekeksityt selitykset.

Noh, saarnamies ehkä sanoisi: "Siitähän mulle maksetaan..."

• Niko.

Hieman hupaisaa, miten teet omia johtopäätöksiäsi siitä, miten asiat ovat SAATTANEET olla.

KUN Raamatussa ei asioista kerrota tarkasti, lähdet surkuhupaisasti keksimään omiasi ja kehittelemään omia käänteitä, jotta kokonaisuuteen ja tarinaan tulisi edes hieman järkeä. Toki tavoitteena on vain tukea omia uskomuksiasi.

Jossakin päin Raamattua muistaakseni KIELLETÄÄN omien juttujen lisäily. Onko se kenties tapauskohtaista vai millä muullakaan nimellä Sinun kaltaistesi uskovaisten selittelyjä pitäisi kutsua, Mohikaani?

Raamattu on koottu kirja. Osasia EI ole tarkoitettu missään vaiheess yhdeksi teokseksi. UT:n kirjoittajilla ja kokoajilla toki oli omat tavoitteensa liittää tarinakokonaisuudet yhteen, mutta vatsinkin VT:n puolella on tarinoissa osasia, joiden suhteen uskovaiset JATKUVASTI keksivät omiaan.

Sivullisen on helppo lähinnä hymähdellä hölmöilylle. Traagiseksi juttu muuttuu, kun jotkut oikeasti uskovat nuo itsekeksityt selitykset.

Noh, saarnamies ehkä sanoisi: "Siitähän mulle maksetaan..."

Kyllä Raamattu on tarkoitettu aina alusta lähtien yksiin kansiin, vaikka se on koostettu kirjoista ja kirjoituksista joiden välillä on satoja vuosia ja lukuisia eri kirjoittajia.

Jumala on ollut kuitenkin kaiken takana, tahtonsa mukaan Raamatun meille antanut, ihmiskunnalle pelastuksen evankeliumia ilmoittamaan!

Genesis luku 5 kertoo sukupolvet Adamista Nooaan:

Aadam, Seet, Enos, Keenan, Mahalalel, Jered, Hanok, Metusalah, Lemek sekä Nooa.

He olivat se sukulinja, se Evan "siemenen" linja josta luvattu Herra oli syntyvä.

Heidän nimiensä kautta meille paljastuu se mikä luvattu oli:

Aadam = Ihminen
        Seet = Nimitetty
        Enos = Kuoleva
        Keenan = Suru
        Mahalalel = Siunattu Jumala
        Jered = On tuleva alas
        Hanok = Opettaa
        Metusalah = Hänen kuolema on tuova
        Lemek = Epätoivoinen
        Nooa = Levätä

Sallinet vapaasti kääntää:

Ihminen on nimitetty kuolettavaan suruun; siunattu Jumala on tuleva alas opettamaan ja Hänen kuolema on tuova epätoivoisille levon.

Pelastussuunnitelma, evankeliumi on ollut valmistettuna meille jo alusta lähtien!

Jeesus Kristus on läpi Raamatun kulkeva punainen lanka, aina sen ensilehdiltä loppuun asti. Mooseksen ensimmäisestä kirjasta, sen ensimmäisestä luvusta, sen ensimmäisestä jakeesta ja jopa sen ensimmäisestä sanasta lähtien!

• ei se noin mene Raamatun mukaan.

Ensin oli syntiinlankeemus ja sitten Jumala sanoi.

"1. Mooseksen kirja 3:ssa.

''Naiselle hän sanoi: -- Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat, ja kivulla sinä olet synnyttävä lapsesi. Kuitenkin tunnet halua mieheesi, ja hän pitää sinua vallassaan.
        17 Ja miehelle hän sanoi: -- Koska teit niin kuin vaimosi sanoi ja söit puusta, josta minä kielsin sinua syömästä, niin olkoon maa sinun takiasi kirottu. Kovalla työllä sinun on hankittava siitä elantosi niin kauan kuin elät.''

""""Eikös tämä anna ymmärtää sen, että Eevan synnytys kivut olivat poissa ennen lankeemusta, oli helppo synnyttää, ehkä jopa miellyttävää?Miksi muuten Jumala olisi maininnut ja luvannut kivut synnytykseen?"""

""""Siksi, että Aadamilla ja Eevalla oli todennäköisesti lapsia jo ennen Kain ja Aabelin syntymää.""""

Ei mainita muita lapsia: ensimmäiset lapset olivat Kain Aapeli..

• pakis__ kirjoitti:

ei se noin mene Raamatun mukaan.

Ensin oli syntiinlankeemus ja sitten Jumala sanoi.

"1. Mooseksen kirja 3:ssa.

''Naiselle hän sanoi: -- Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat, ja kivulla sinä olet synnyttävä lapsesi. Kuitenkin tunnet halua mieheesi, ja hän pitää sinua vallassaan.
        17 Ja miehelle hän sanoi: -- Koska teit niin kuin vaimosi sanoi ja söit puusta, josta minä kielsin sinua syömästä, niin olkoon maa sinun takiasi kirottu. Kovalla työllä sinun on hankittava siitä elantosi niin kauan kuin elät.''

""""Eikös tämä anna ymmärtää sen, että Eevan synnytys kivut olivat poissa ennen lankeemusta, oli helppo synnyttää, ehkä jopa miellyttävää?Miksi muuten Jumala olisi maininnut ja luvannut kivut synnytykseen?"""

""""Siksi, että Aadamilla ja Eevalla oli todennäköisesti lapsia jo ennen Kain ja Aabelin syntymää.""""

Ei mainita muita lapsia: ensimmäiset lapset olivat Kain Aapeli..

No ei se anna noin ymmätää. Pitää olla pohjaa Raamatusta. Ja siinä on, että ensimmäisten ihmisten luomisen ja lankeemuksen välissä on ollut aika, jota Raamattu ei ilmoita. Ja ennen lankeemusta Jumala sanoi , olkaa hedelmälliset lisääntykää ja täyttäkää maa. Luuletko, että vasta syntiinlankeemuksen jälkeen Eeva ja Aadam yhtyivät? En usko siihen, ja koska aika ei ole tiedossa, on myös voinut sy tyä lapsia ja lastenlapsia ja taas heidän lapsiaan. Koska Kain meni vieraaseen maahan ja otti sieltä vaomon, miten sen selität muuten, kuin että ennen Kain ja Abelin syntymää E ja A oli lapsia ties kuinka paljon.

* Raamattu ilmoittaa vasta ensimmäiset IHMISEN lapset, koska he syntyivät synnissä ja olivat synnissä, sekä erossa Jumalsta. Raskauden vaikeutuminen oli rangaistus lankeemusen takia, siihen asti synnyttäminen oli helppoa, sen käsityksen on helppo saada. Ja tähän tosiasiaan voi perustella sen, että lapsia oli syntynyt paljon ennen IHMISTEN lapsia- Joiden isä oli Aadam. Ennen lankeemusta syntyneiden Isä oli luonnollisesti Jumala. Niin kuin Aadamin ja Eevankin Isä oli Jumala. Tämän voi aivan hyvin perustella edellä mainituilla Raamatun tiedoilla, ei ne ole minun keksimää, vaan kun lukee, niin voi oivaltaa, ja kun on uudestisyntynyt, on saamallaan Pyhän Hengen lahjalla mahdollista että Sana voi aueta myös näissä asioiss. Ikävää vaan, jos ei tätä ymmärretä.

• Mohikaani_27 kirjoitti:

No ei se anna noin ymmätää. Pitää olla pohjaa Raamatusta. Ja siinä on, että ensimmäisten ihmisten luomisen ja lankeemuksen välissä on ollut aika, jota Raamattu ei ilmoita. Ja ennen lankeemusta Jumala sanoi , olkaa hedelmälliset lisääntykää ja täyttäkää maa. Luuletko, että vasta syntiinlankeemuksen jälkeen Eeva ja Aadam yhtyivät? En usko siihen, ja koska aika ei ole tiedossa, on myös voinut sy tyä lapsia ja lastenlapsia ja taas heidän lapsiaan. Koska Kain meni vieraaseen maahan ja otti sieltä vaomon, miten sen selität muuten, kuin että ennen Kain ja Abelin syntymää E ja A oli lapsia ties kuinka paljon.

* Raamattu ilmoittaa vasta ensimmäiset IHMISEN lapset, koska he syntyivät synnissä ja olivat synnissä, sekä erossa Jumalsta. Raskauden vaikeutuminen oli rangaistus lankeemusen takia, siihen asti synnyttäminen oli helppoa, sen käsityksen on helppo saada. Ja tähän tosiasiaan voi perustella sen, että lapsia oli syntynyt paljon ennen IHMISTEN lapsia- Joiden isä oli Aadam. Ennen lankeemusta syntyneiden Isä oli luonnollisesti Jumala. Niin kuin Aadamin ja Eevankin Isä oli Jumala. Tämän voi aivan hyvin perustella edellä mainituilla Raamatun tiedoilla, ei ne ole minun keksimää, vaan kun lukee, niin voi oivaltaa, ja kun on uudestisyntynyt, on saamallaan Pyhän Hengen lahjalla mahdollista että Sana voi aueta myös näissä asioiss. Ikävää vaan, jos ei tätä ymmärretä.

"Ennen lankeemusta syntyneiden Isä oli luonnollisesti Jumala. Niin kuin Aadamin ja Eevankin Isä oli Jumala. "

Voi hyvänen aika, 'ennen lankeemusta syntyneiden Isä oli luonnollisesti Jumala...'

Kuka oli Äiti?

• klimbou

Aivan aivan . Ensimmäiset ihmissukupolvet olivat siis Aatamin ja Eevan sekä heidän tyttäriensä ja Jumalan lapsia. Tämä selvä .

Ja toinenkin asia selvisi. Jumala loi ihmisen sen takia että voi pelastaa hänet omalta tuomioltaan. Koskapa Jeesus on se punainen lanka raamatussa.

Kuulostaa järkevältä.

• Niko.

Kirjoitit: "Ja toinenkin asia selvisi. Jumala loi ihmisen sen takia että voi pelastaa hänet omalta tuomioltaan. Koskapa Jeesus on se punainen lanka raamatussa."

Ihminen luotiin, koska Jumala halusi mahdollisimman ison perheen!
        Pelastussuunnitelma valmistettiin, koska ihmiset kapinoivat, tekivät vääryyttä ja rikkoivat täydellisyyden siteen.
        Hän ei siltikään hyljännyt ihmistä, ei luovuttanut, vaan välittömästi Hänellä oli valmistettuna ratkaisu ja lääke, Jeesus Kristus.

• Inhottava realisti
        Niko. kirjoitti:

Kirjoitit: "Ja toinenkin asia selvisi. Jumala loi ihmisen sen takia että voi pelastaa hänet omalta tuomioltaan. Koskapa Jeesus on se punainen lanka raamatussa."

Ihminen luotiin, koska Jumala halusi mahdollisimman ison perheen!
        Pelastussuunnitelma valmistettiin, koska ihmiset kapinoivat, tekivät vääryyttä ja rikkoivat täydellisyyden siteen.
        Hän ei siltikään hyljännyt ihmistä, ei luovuttanut, vaan välittömästi Hänellä oli valmistettuna ratkaisu ja lääke, Jeesus Kristus.

Kristinuskon oppirakennelma on oikeastaan melokoinen sotku. Logiikan toki löytää halutessaan, mutta vaikeaa se on.

Jumala loi ihmisen ja hän on kaikkitietävä ja siis tiesi, mitä tapahtuu... Hoh hoijaa...

• Niko.

Kristinuskon oppirakennelma on oikeastaan melokoinen sotku. Logiikan toki löytää halutessaan, mutta vaikeaa se on.

Jumala loi ihmisen ja hän on kaikkitietävä ja siis tiesi, mitä tapahtuu... Hoh hoijaa...

"että kävisi toteen, mikä on puhuttu profeetan kautta, joka sanoo: "Minä avaan suuni vertauksiin, minä tuon ilmi sen, mikä on ollut salassa maailman perustamisesta asti" ( Matt. 13:35 )

"Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti." ( Matt. 25:34 )

"niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa" ( Ef. 1:4 )

"hänen, joka tosin oli edeltätiedetty jo ennen maailman perustamista, mutta vasta viimeisinä aikoina on ilmoitettu teitä varten," ( 1. Piet. 1:20 )

• Inhottava realisti
        Niko. kirjoitti:

"että kävisi toteen, mikä on puhuttu profeetan kautta, joka sanoo: "Minä avaan suuni vertauksiin, minä tuon ilmi sen, mikä on ollut salassa maailman perustamisesta asti" ( Matt. 13:35 )

"Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti." ( Matt. 25:34 )

"niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa" ( Ef. 1:4 )

"hänen, joka tosin oli edeltätiedetty jo ennen maailman perustamista, mutta vasta viimeisinä aikoina on ilmoitettu teitä varten," ( 1. Piet. 1:20 )

Voi Niko...

Irrallisten Raamatun kohtien luetteleminen ei todista mistään mitään. Se ei myöskään oikeastaan ole keskustelua.

• Niko.

Voi Niko...

Irrallisten Raamatun kohtien luetteleminen ei todista mistään mitään. Se ei myöskään oikeastaan ole keskustelua.

Ne vastaavat esittämääsi kysymykseen.

• Klimbou
        Niko. kirjoitti:

Ne vastaavat esittämääsi kysymykseen.

Nythän mä sen huomasinkin. Eihän ne ensimmäiset ihmiset voineetkaan olla Jumalan poikia koska Jeesus on Jumalan AINOA poika. Sanoo raamattu.

• Klimbou

Jäin miettimään tuota "Jumala halusi mahdollisimman ison perheen..." -logiikkaa. Hän ei halua ilmeisesti itsensä palvojia koska ei ole narsisti , kunnollisen perheenpään tavoin. Kunnioitusta ja lojaalisuutta ehkä. Eli Jumalaa ei tarvitse palvoa sanan varsinaisessa merkityksessä.

Ja perheenjäseniähän ei mihinkään ikuiseen kidutukseen tuomita, olivatpa he kuinka epäloojaaleja tahansa.

Mitä Jumala hakee sitten perheeltä. Turvaa? Seuraa? Jumala on kaikkivaltias mutta omistaa ilmeisesti tunteet joita ei pysty hallitsemaan tai joiden vietit ajavat hänet tekemään asioita. Esim Jumala katui ihmiskunnan tuhoamista Nooan aikana.

Jumala onkin varsin ihmismäinen koska hänellä on tarve tyydyttää omat viettinsä konkreettisesti. Hänhän voisi vain sanoa sanan ja perheen perustamistarve olisi tyydytetty.

Samoin kuin ihminen Jumalakin on viettiensä vanki.

• Niko.

Jeesus sanoi fariseuksille jotka eivät uskoneet, näin:

"Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.
        Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani.
        Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
        Mutta minua te ette usko, sentähden että minä sanon totuuden.
        Kuka teistä voi näyttää minut syypääksi syntiin? Jos minä totuutta puhun, miksi ette minua usko?
        Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta." ( Johanneksen evankeliumi )

Ketkä siis luetaan Jumalan perheeseen, heidät jotka uskovat Jumalan Poikaan, kuulevat Hänen sanojaan eivätkä Häneen loukkaannu, vaiko heidät jotka eivät kuule, eivät Häneen usko?

Raamatun mukaan Jumalan lapseuteen synnytään uudestisyntymän kautta!

• Klimbou

Entä ne ihmiset jotka eivät ole ikinä kuulleet Jumalasta? Heitä on ollut miljardeja.

• Niko.

" Sillä Jumala ei katso henkilöön.
        Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan;
        sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.
        Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
        ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä -
        sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan." ( Roomalaiskirje )

• "Juotetaan isälle viiniä ja maataan hänen kanssaan, että saisimme isämme avulla lapsia ja sukumme säilyisi." [3. Moos. 18:6,7]" toimitteko noin?"

Kyllähän tuota totena pidän. Mutta se että pitää jotakin asiaa totena ei tarkoita että hyväksyisi sen. Raamattu kertoo myös pahuuteen kykenevien ihmisten elämästä, ja osuvasti ja tarkasti kertookin, ei voi kiistää. Tuota kohtaa voi pitää opetuksena siitä kuinka ei pidä menetellä.

""Jos mies makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, he ovat molemmat tehneet kauhistuttavan teon ja heidät on surmattava. He ovat itse ansainneet kuolemansa."

Siitä vaan listimään homoja, eikö tämä ansaittu kuolema pädekään, jos on homo?
      Miksi ette tapa homoja, koska teidän lakikirjanne on Raamattu eikä Suomen laki, joka on säätänyt yhdenvertaisuuden lain myös homoille."

Raamattua, kuten jokaista kirjaa, on myös tulkittava. Vanha testamentti on myös kristityille Pyhä kirja mutta sen sitovuus kristittyyn nähden on rajallinen. Kristityn kuuluu seurata Jeesusta ja Hänen opetustaan.

• Ai jaa,

"Raamattua, kuten jokaista kirjaa, on myös tulkittava"

mitä vanhempi teos sen kimurantimpi tulkittava, sitähän on tulkittu jo sen sitomisesta lähtien. Keskiajalla sitä tulkittiin niin että poltettiin kirkon taholta eläviä ihmisiä nuotioissa=noitavainot.

Jokainen sukupolvi haluaa Raamatusta uuden tulkinnan ja käännöksen sekä millä tavoin raamattua tulisi selventää, lähestyä. Tässä työssä on monilla oma näkökanta vrt. antropoligia, etnologia,teologia, historioitsijat, geologia jne. sitten on vielä eräs lähestymistapa, se on omalogia, jossa ihminen tulee synnintuntoon, ja käy omin päin repimään irti raamatusta sitä asiaa, joka omalogista henkilökohtaisesti kiinnostaa.

• pakis__ kirjoitti:

Ai jaa,

"Raamattua, kuten jokaista kirjaa, on myös tulkittava"

mitä vanhempi teos sen kimurantimpi tulkittava, sitähän on tulkittu jo sen sitomisesta lähtien. Keskiajalla sitä tulkittiin niin että poltettiin kirkon taholta eläviä ihmisiä nuotioissa=noitavainot.

Jokainen sukupolvi haluaa Raamatusta uuden tulkinnan ja käännöksen sekä millä tavoin raamattua tulisi selventää, lähestyä. Tässä työssä on monilla oma näkökanta vrt. antropoligia, etnologia,teologia, historioitsijat, geologia jne. sitten on vielä eräs lähestymistapa, se on omalogia, jossa ihminen tulee synnintuntoon, ja käy omin päin repimään irti raamatusta sitä asiaa, joka omalogista henkilökohtaisesti kiinnostaa.

pakis_ mistä olet saanut sellaisen ajatuksen, että Raamattu pitää myös tukita ? Missä niin on kirjoitettu? On sanottu, että " Mitään Raamatun profetiaa ei voi ymmärtää muuta kuin että Pyhä Henki avaa Sanan, tulkinnasta ei mainita missään. Syy, esm. sinulla on se, että et ole uudestisyntynyt, et ole saanut PH:n lahjaa, jonka avulla ja opettamana voisit ymmärtää hengellistä. Eikä se tukinnalla avaudu, sekaisin menee ainoastaan, kun ihmis järjllä aletaan selittää Jumala Hengen antamaa kirjoitusta !

* Siksi juuri maailma on täymnnä eri sukomuksia Raamatusta, kun sitä on alettu uudestisyntymättömien teologien viisasteluilla selittämään, niin kuin nyt suurin harha, vauvakaste on ihmisen manipuloinnin ja viisastelun tuotetta, on raiskattu Jumalan sanaa omaksi mieleiseksi !

• Mohikaani_27 kirjoitti:

pakis_ mistä olet saanut sellaisen ajatuksen, että Raamattu pitää myös tukita ? Missä niin on kirjoitettu? On sanottu, että " Mitään Raamatun profetiaa ei voi ymmärtää muuta kuin että Pyhä Henki avaa Sanan, tulkinnasta ei mainita missään. Syy, esm. sinulla on se, että et ole uudestisyntynyt, et ole saanut PH:n lahjaa, jonka avulla ja opettamana voisit ymmärtää hengellistä. Eikä se tukinnalla avaudu, sekaisin menee ainoastaan, kun ihmis järjllä aletaan selittää Jumala Hengen antamaa kirjoitusta !

* Siksi juuri maailma on täymnnä eri sukomuksia Raamatusta, kun sitä on alettu uudestisyntymättömien teologien viisasteluilla selittämään, niin kuin nyt suurin harha, vauvakaste on ihmisen manipuloinnin ja viisastelun tuotetta, on raiskattu Jumalan sanaa omaksi mieleiseksi !

"Mohikaani" nimimerkki Junahi1965 sanoi noin ""Raamattua, kuten jokaista kirjaa, on myös tulkittava"".

Raamattu on kiinnostanut muitakin ihmisiä kuin vain heitä, jotka eivät ole saaneet tuntea Pyhän Hengen kosketusta. Nämä ihmiset ovat tutkineet Raamattua omasta koulutuksesta tai näkökulmasta katsoen. Se tutkiminen ei ole Raamatun vastaista ollenkaan vaikka Pyhä Henki ei ole avannut Raamatun sanoja tutkijoille niin kuin se sana avautuu sellaiselle jolle Pyhä Henki sen avaa.

Henkilö, joka uudesti syntyy ylhäältä, saa myös lahjan käsittää Raamattua eri lailla, kuin henkilö jolle Pyhä Henki ei ole antanut sitä Sanan käsittämisen lahjaa.

Raamattu on avoin teos kaikille, sinä et saa kieltää ketään sitä lukemasta, se on vastoin Jeesuksen ideologiaa (tarkoitusperää), kun sinä kiellät Raamatun lukemisen heiltä, joilla ei ole Pyhä Henki tulkkina,sinä kiellät monilta pääsyn edes saavuttamaan uudestisyntymän ihmetapahtumaa.

• kristitty

Emme ole Mooses uskovaisia, olemme Jeesus uskovaisia

• Ex Krist

Sama Mooseksen laki kieltää tappamasta homoja.
      Ihmettelen Jumalan ristiriitaisia käskyjä.
      Eräässäkin kohdassa Jumala kehoittaa olemaan homo.
      Ja toisessa kohdassa uhkailee helvetin tulella jos on homo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      22
      4458
    2. Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä

Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma
      Maailman menoa
      99
      3078
    3. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      199
      2889
    4. Ahdistelu ongelmaa vain vasemmistossa - ei oikeiston edustajissa

Mutta demarit ovat tunnetusti sivistymättömiä, ja vähemmän fiksuja.
      Maailman menoa
      52
      2542
    5. 72
      1248
    6. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      65
      1056
    7. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      24
      911
    8. Leo Meller on kuollut

Mtä sääntöjen vastaista Mellerin kuolemassa?
      Helluntailaisuus
      47
      827
    9. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      44
      763
    10. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      109
      758
    Aihe