tuli mieleeni kun poikani oli pieni alle vuoden ja istui lattialla ja leikki leegoilla, minulla oli nuori tyttö hoitamassa häntä, kun itse olin työelämässä. ja kävi niin että olin jo ulkona mennyt noin 20-30 metriä, niin minulle tuli outo tunne, ja niin minä palasin takasin ja mitään asiaa ei minulla ollut, vaan oli palattava ja niin minä menin takasin keittiöön suoraan ja poikani istui lattialla ja sormi suussa ja sinersi, ja tyttö seisoi selin ja tiskasi, minä ymmärsin heti että jotain poika kaivaa suustaan, että siellä on jotain. niin minä lykkäsin etusormeni pojan kurkkuun ja sieltä tuli pullonkorkki sellainen pehmeä jota käytettiin litran puloissa 50-60 luvulla, ja 2 dl kermapulloissa ne pullot oli ruskeita, ja korkit aukesi sillätavoin painamalla, varmaan muistattekin,,,, ja olen miéttinyt monet kerrrat että mikä sai minut kääntymään sisälle uudelleen ja olen sitä mieltä että jokin johdatti minut ja oikeaan aikaan ja paikkaan, ellen minä olisi palannut, niin kukaties poikani olisi tukehtunut.
Onko kukaan muu kokenut samanlaista tapausta että on syytä epäillä, jonkun muun meitä ohjailevan,,,, vaikka suojelus enkelin.
USKOTKO ETTÄ JOKU OHJAA MEITÄ
44
299
Vastaukset
- *Kukkahame*
Kyllä ohjaa, olen monet kerrat sen kokenut, ensikokemus tuosta oli jo lapsena, en sitä osannut silloin niin ajatella.
Nuoruusiässä oli oli myös vastaavasti hengenlähtö lähellä, silloin tuli mieleeni että minulla on joku tehtävä tekemättä aika ei vielä ollut minun lähteä.
Silloin oli sienestysaika ja meitä oli neljä aikuista naista menossa sienimetsään, matkalla harkitsimme mennäänkö ensin kaukaisimpaan paikkaan vai aloitetaanko varmasta lähimetsästä noin 10 km ajomatkan päässä.
Ei siitä kehittynyt yksimielisyyttä ja kun olin kuskina niin sanoin että tässä ja nyt kokeillaan onko meillä sienionni omukana.
Olimme autossa vielä yritinkö hiukan muuttaa paikkaa kun hirvi juoksi rajulla vauhdilla yli tien, jos olisimme päättäneet mennä kauimmaiseen metsään olisimme just törmäneet tuohon isoon eläimeen,
Auton keula oli n 1m mistä se uros pöllähti tielle, eikä vauhti eläimellä hiljentynyt.
Kyllä metsään oli pakko mennärauhoittumaan ja unohtamaan tapahtunut, ja kyllä se sienisaalis sai vapinat ja säikähdykset unohtamaan.
Ei sen säikähdyksen jälkeen olisi ajamisesta tullut mitään, olen ihan tyytyväinen että tässä vielä kirjoittelen tarinaa. - texsanell ek
Olen kokenut erään ikimuistettavan kerran saaneeni apua. Olin talvella ollut erästä vanhusta auttamassa pyöräillen, ja siellä juuri ennen lähtö tuo astampotilas sai kahvin jälkeen pahan astakohtauksen. Näytti siltä kuin oi saanut väärään kurkkuunsa jotakin.
Hetken seisoin avuttomana, mutta hän kun jo huojui ja sinersi, napautin selkään muutaman kerran. Jo aukesi hengitys! Puhdistin suusta sitkeää limaa pyyheliinalla ja sain hänet vuoteeseen.
Viivyin luonaan kunnes hän oli rauhoittunut ja normaalin värinen, ja näin ollen oli jo täys pimeys kotimatkalla.
Oli tavattoman liukasta kuperalla valaisemattomalla tiellä ja liu'un kohti ojaa taluttessani pyörää. Olin tosi väsynyt työstä, ja kaipasin päästä kotiin.
Silloin tuli takaapäin valo ja ihmettelin kun ei auton ääntä kuulunut, mutta näin nyt kulkea loppumatkan.
Hyvältä tuntui tulla kotipihaan, missä navetan ikkunoista loisti valo, ja pihavalo oli sytytetty,
Silloin tuli vielä kerran tuo valo takaani valaisten, ja ihmettelin taas mikä se oli.
Illalla vuoteessa ajattelin tuota valoa vielä, miksi se tuli uudelleen kun en enää tarvinnut sitä? Sitten tajusin, se tuli, jotta ymmärtäisin minut saatetun kotiin asti.
Syvä kiitollisuus valtasi mieleni, Iltarukouksessani kiitin siitä.- tex
Unohdin mainita, ettei ollut täydenkuun aikakaan, jota myös tähyilin kun ihmettelin takaa tulevaa valoa. Hyvältä se kyllä tuntui, yhtään en pelännyt.
Myös te kaksi Kukkahame ja Texsanell olette kokeneet uskomattoman tapauksen ja ei voi muuta kuin uskoa että meitä johdatetaan oikein kiperissä tilanteista, vaikka minut valtaa joskus uskonpuute, uskoa totuutta, niin kyllä kaikki totta on.
Hiljaisina iltoina kun menen nukkumaan, ja käteni ristin niin tulee mieleen että missä se Jumala on, kun nykyään käydään maapallon ulkoavaruudessa katsomassa,ja tsiikataan maata, niin mietin onkohan kaikki totta mitä raamattukin kertoo näin epäuskonen joskus olen.
Mutta sitten kun käy jotain ihmeellistä, ja selittämätöntä niin on aivan selvää että joku meitä ohjailee.
Horjuuko teidän uskonne koskaa ?
- ajassa...
Uskon, mutta en uskontoon taivasta eikä helvettiä ole.
Tapahtumia on ollut paljon.- ajassa ja ajassa
monica kirjoitti:
nim. ajassa
No mihin sinä uskot,,,, kerro....eri ulottuvaisuudet jotka ovat laskettu matematiikassa.
ex kummitukset- tuhansia .
Omat kokemukset elämässä. ajassa ja ajassa kirjoitti:
eri ulottuvaisuudet jotka ovat laskettu matematiikassa.
ex kummitukset- tuhansia .
Omat kokemukset elämässä.nim. ajassa ja ajassa
huomasin vasta tämän kirjoituksesi kun lueskelin näitä, esitin kysymyksen mihin sinä sitten uskot, niin sinä vastasit että,,, mitä on laskettu matematiikassa ja ex- kummituksiin ja omia kokemuksia.
Sain nyt sellaisen käsityksen että sinä kiellät kokonaan raamatun opin ja kaiken muunkin mikä on Jumalasta, ja ymmärsin että uskot kummituksiin ja taidat uskoa s,,,,, sarvipäähänkin.
Minulla tuli sellainen käsitys sinusta että sinä olet erkaantunut vallan uskosta vai oletko koskaan uskonutkaan pyhään Isään ? Edes nuorenakaan ?
Mihin sinä turvaat hädän hetkellä,,,,, kummituksiinko?
- *Kukkahame*
Uskon Jumalaan, mutta usein uskoni horjuu, jopa katoaa olemattomiin, toisaalta sitten kun akuutti paha paikka on eletty olen kuitenkin sitä mieltä että olen saanut apua Luojaltani.
Olen usein saanut keskustella näiden kirkonpalvelijoiden kanssa aivan avoimesti, heiltä olen kyllä saanut uskonvahvistusta, vaikkakin niitä "katkoksia" tulee vaan.
Tällainenkin on tullut mieleen:
Onko sittenkin kaikki kirjoitettu tähtiin?Kyllä se kuuluu ihmiseen, tuo uskon horjuminen ja unohtuminen jossakin vaiheessa. Järjen kautta on turha selittää selittämätöntä:)
sen olen todennut, mutta on meillä lupa käyttää järkeämme uskossakin,vielä
ihanammaksi se minusta silloin muuttuu. Se saa maailmankuvan avartumaan, ja siihen sisältymään niin paljon uskoa ja luottamusta herättäviä asioita joita ilman, elämä ihmisjärjen varassa pelkästään, tuntuisi lohduttomalta.
- tuumaaluin
Olen usein miettinyt samoja asioita, kun kohdallani on ollut ihan kuin joku tunne, että jotain tulee tapahtumaan, ja olen sen sitten muistanut, kun paha tilanne on tullut.
Olen ollut ihan hereillä, kun sain ilmoituksen pahasta kolaristani, josta siinä pakatessani matkalaukkua kerroinkin.
Olen usein ihmetellyt, että meitä suomalaisia kuin suojeltaisiin jotenkin.
Liikumme paljon maailmalla, ja aika vähän olemme oikein pahoissa onnettomuuksissa, ja jos olemmekin jotenkin, emme pahemmin loukkaannu.
Aina harmeja tapahtuu, mutta kuitenkin tätä funtsin. Niin, kyllähän minäkin vieraaseen koulukaupunkiini muuttamiseni jälkeen enemmän rukoilin Taivaan Isää kuin ensimmäisellä kymmenelläni kotona asustellessani,
silloinkin kyllä. Vastauksiakin rukouksiini sain.
Enkä ihan uskoisi tässä olevani ilman hänen johdatustaan.
Kuljin ikään kuin hänen kanssaan kouluun mennessäni.
Onhan rukouksissa se psykologinenkin puoli. Kun selvittelin asiani ajatuksissani Isä-Luojalle kuten äiti oli neuvonut, kaipa ne paremman järjestyksen omassakin pikku päässäni saivat.
Koulu sujui hyvin, vaikka koti-ikävä vaivasi, äidille ja siskoilleni kirjoitin ahkerasti kirjeitä.
Äiti aina sanoi lomalla allekirjoittaessaan todistukseni,
että hän tiesi, että sinä pärjäät hyvin.
Olen täynnä kiitollisuutta kaikesta.
:)- eräs nainen..
Hyviä tapahtumia ja varjeluksia. Jotenkin vain on vaikea välillä uskoa ns. johdatukseen, kun maailmassa tapahtuu niin paljon pahaa ja onnettomuuksia. Ja ihan pienille lapsillekin, joilla uskoisi olevan "suojelusenkeli" mukana kaikkialla.
Tämmöset asiat saavat uskoni välillä horjumaan. Tosin on itsellänikin ihan omakohtainen kokemus varjeluksesta tai rukouksen voimasta, jos niin jaksan uskoa ja ajatella. Se liittyy nyt jo aikuisen lapseni elämään ja tapahtumaan lapsuudessa. Se jääköön nyt kertomatta. - sattumia nuo
hirvikolareilta välttymiset ja muka valo jostain ilmestynyt yliluonnollisesti. Jotkut kuvittelee, että heitä on jotain hienoa erityistehtävää varten suojeltu. Miksei sitten pieniä lapsia, joilla olisi koko elämä edessään ?
- että näinkin
eipähän noista suojeluksista kukaan tiedä, toiset voivat olla muistutuksia ja toiset opetuksia,
vitsinkin luin niistä, kun kaveri sanoi toiselle autosta tullessaan ettei hän laita auton ovia kiinni kun hänellä on suojelusenkeli, niin toinen sanoi, voi olla ettei se enkeli ehdi jokapaikkaan, että laita vain ne autosi ovet kiinni - *Kukkahame*
Eivät nämä minun läheltäpiti tilanteeni ole toisille tarkoitettu kuin luettavaksi, koska tilanne ei ollut vain minun vaara vaan myös kolmen muun pienten lasten äidit.
Aina saa epäillä koska itsekin joutuu koville totuuden ja muidenkin epäilyjen ristiriitaan.
Jumalalla on myös kova kilpailija paha ja pahuutta harrastava saatana, joka kilpailee kaikella tavalla, käyttäen paljon myös ihmisiä apureina.
Ihminenhän tekee paljon toisten houkuttamana ja kateuksissaan.
Mitään pelastumista en ainakaan vähättele, se on minun maailmasani ilkeä teko lähimmäiselle.- eryt
Koiruuksissaan jumalat tekee näitä hankaloita ihmisille. Reikassaki olisi hyvä olla jotin neuvoa antamassa, mutta kun ei.
- Nea*
Äiti tapasi sanoa iltaisin nukkumaan mentäessä,että lue iltarukous
ja siunaa itsesi,niin saat hyvän unen.
Tottahan se on,saa jättää kaikki huolet Korkeimman haltuun,
tuo se rauhan mieleen.
Kyllä olen minäkin saanut vastauksen rukouksiini,
enkeli on ollut matkassa mukana. - katleija
Minun on helpompi uskoa Jumalaan kuin että tyhjästä olisi kaikki alkupamauksesta lähtien syntynyt. Kaikki se järjestelmällisyys solujen pienemmistä osista taivaankappaleiden järjestykseen ja ratoihin, joissa ihmisellä tutkimista riittää. Tiede on tuonut tietoomme noita ihmeellisiä luonnon järjestelmiä, miten nerokkaasti kaikki toimii ja on yhteen rakentunut.
Mielluimmin tietenkin uskotaan evoluutioon yksin. Minä en sulje Jumalaa evoluution takana. En ota raamatun luomiskertomusta sellaisena kirjaimellisesti. Ajatelkaa missä historian ajassa se on kirjoitettu.
Kristinuskon sanoma on meille jo lapsena opetettu, siksi se on syvällä. Minulla on sellainen tunne että ihminen ei alkuunkaan käsitä luojansa olemusta. Jokainen haluaa luoda oman jumalansa. Minulla on uskon vahvistuksena 3 ja puolivuotiaana kokemus, kun olin vähällä hukkua.
Olin pihalla leikkimässä ja äiti oli vähän matkan päässä koivuvihdaksia hakemassa. Minä sillä välin vesikuopalle vettä hakemaan ja sinne putosin.
Ei tuntunut pahalta. Kuopan pohjalla oli suippo kivi, johin yritin kiivetä. Sitten näin takanani seisovan valkoisen hahmon, seuraavaksi heräsin pihalla makaamasta.
Silloin kun kuoppaan putosin äiti kuuli pikkuveljeni heränneen kamarissa ja ikkunasta kuului itku. Hän lähti ja huomasi että olin pihalta poissa. Äkkiä vesikuopalle, jota hän pelkäsi. Siellä olin selälläni veden pinnalla, punainen mekko oli noussut kuplana pinnalle ja suuhuni pulppusi vettä.
Sain pihalla tekohengitystä ja virkosin.
Sanoivat minun herätessäni kysyneen, missä se enkeli on.
Muistan käyneeni kuopalla kun siitä oli vesi kuivunut ja katsoin kun siellä pohjalla oli se kivi, jota pitkin yritin sieltä nousta silloin.- sama**
..jäi sanomatta, että mitä olisikaan käynyt ellei pikkuveli olisi alkanut itkemään.
- alku-.,-.-
jumala on apina ihmisen kuva elämästä.
alku-.,-.- kirjoitti:
jumala on apina ihmisen kuva elämästä.
nim. alku
Herranjestas sinun mielipedettäsi, en voi muuta sanoa.....
- elämä ja sen aika.
Kuka johtaa----hän joka on sinulle annettu johtaa, se rinki-elämä- joka on aina matkassa sinun elämä.
Kuka toinen voi olla--läheinen jne. ajan.Nyt on minun sanottava, että en loppuunasti ymmärtänyt sinun kirjoitustasi, sillätavoin ilmaisit sen.
Olenkohan vielä uninen, kun järki ei pelannut? Höm,,,, rinki elämä.- Katleija
monica kirjoitti:
Nyt on minun sanottava, että en loppuunasti ymmärtänyt sinun kirjoitustasi, sillätavoin ilmaisit sen.
Olenkohan vielä uninen, kun järki ei pelannut? Höm,,,, rinki elämä.Välillä on tulkintavaikeuksia, mitä riveissä ja rivien välissä tarkoitetaan. Tulkitsin nimimerkki -elämä ja sen aika- sanoman tavallani.
Siinä puhuu joku elämästään aviopuolisona. Aviopuoliso joka on hänelle annettu johtaa sitä yhteiselämää. Se rinki-elämä = avioliitto. Rinki kai on se vihkisormus ja sen matkassa eletään. Viimeinen lause on arvoitus. Voiko sen rinkiläheisen rinnalla olla joku muu läheinen jonkin ajan.
Jos meni pieleen, menköön. Katleija kirjoitti:
Välillä on tulkintavaikeuksia, mitä riveissä ja rivien välissä tarkoitetaan. Tulkitsin nimimerkki -elämä ja sen aika- sanoman tavallani.
Siinä puhuu joku elämästään aviopuolisona. Aviopuoliso joka on hänelle annettu johtaa sitä yhteiselämää. Se rinki-elämä = avioliitto. Rinki kai on se vihkisormus ja sen matkassa eletään. Viimeinen lause on arvoitus. Voiko sen rinkiläheisen rinnalla olla joku muu läheinen jonkin ajan.
Jos meni pieleen, menköön.Katleijalle
Kyllä sinä varmaan sen oikein käänsit, oli vaan niin oudosti ilmaistu, että putosin letkasta pois.
Sinun oma kirjoituksesi oli tosi selvä ja koskettavakin, kun kuvailit kaikkea omasta näkövinkkelistäsi.
Olen sitä mieltä että raamattua pitää voida tulkita ja myöskin epäillä, ei se silti tarkoita, että ei uskoisi siihen.
Kun ottaa huomioon että ihmisten käyttäytyminen on myöskin muuttunut avaruuden suhteen, siellä käydään ja tutkitaan.
- 0ree
Kyllähän tuo usein tulee mieleen.
Ylikansoitus ja saastuminen tie-
dettiin jo 70-luvulla. On sanottu,
että nyt täytyy sitä ja tätä.
Mitään ei ole oikeasti tehty.
Ihan niinkuin olisi määrätty, että
meidän on tuhottava itsemme.
Samoin tuo Itämeri. Hyvin monet
merkittävät vaikuttajat lupasivat,
että nyt alkaa toiminta.
Mitään ei ole tapahtunut.
Ihan kuin olisimme voimattomia
tekemään mitään.
Itämeri on menetetty! - demeter
Ihania tarinoita teillä. Itselläni ei ole mitään noin konkreettista esimerkkiä varjeluksesta, mutta sen läsnäolo elämässäni on aina ollut minulle selvä.
Oikein tiukan paikan tullen, "enkelit" ovat auttaneet minua vaikka jonkun ystävän muodossa
Uskonelämäni on kulkenut samalla tavoin kuin moni muukin täällä kuvasi:
joskus tuntee olevansa hyvinkin lähellä Luojaansa, sitten taas voi joutua
"sielun pimeään yöhön", joka kai myös kuuluu uskonelämään.
Sen olen myöskin kokenut, että jos joskus eksyn tieltäni, tulen kyllä tempaistuksi takaisin siihen "isompaan yhteyteen".
Jumalakäsitykseni tiivistyy Raamantun sanoihin: "Hänessä me olemme,
elämme ja liikumme." Sen enempää (tai vähempää) minun ei tarvitse
Jumalasta tietää, enkä sano tätä yliolkaisesti vaan nöyrästi. Jumala on minulle jotakin niin suurta ja määrittämätöntä, etten edes yritä sitä paremmin kuvata.- Satu* (demeterille)
Tuohon tapaan tunnen minäkin, jokin korkeampi voima, Taivaan Isä, Jumala, Luoja ohjaa tätä maailmaa ja kaikkea...
Mahdotontahan sitä järjellä on ajatella, kyllä se on tunteen asia, jokin minussa vain on siitä vakuuttunut ainakin välillä.
:) - demeter
Satu* (demeterille) kirjoitti:
Tuohon tapaan tunnen minäkin, jokin korkeampi voima, Taivaan Isä, Jumala, Luoja ohjaa tätä maailmaa ja kaikkea...
Mahdotontahan sitä järjellä on ajatella, kyllä se on tunteen asia, jokin minussa vain on siitä vakuuttunut ainakin välillä.
:)Tuolla "omalla osastollani" uskon asioista on keskusteltu paljonkin ja itse kuulun aina siihen pieneen vähemmistöön, joka esim. vastustaa uskonnon opetuksen poistamista peruskoulun opetusohjelmasta. Samoin kuin näen yhteyden uskon merkityksen vähenemisellä ja eräänlaisella moraalin rappeutumisella, mikä
näkyy minusta yhteiskunnassa monella sektorilla.
Texsanell puhui tuolla maailmakuvan arvartumisesta ja siitä lohdusta, mitä usko voi ihmiselle tarjota. Tiede ja ihmisjärki ovat kai sittenkin aika kylmiä välineitä ihmisyyden rakentumisessa.
- heikkoudenmerkki
Vihkisormuksen oikea ja alunperäinen merkitys miehellä on heikkouden merkki ja on Roomalaisten keksintö, tarkoittaa että mies on silloin haavoittuvainen jos rakastaa jotain naista.
- demeter
Eiköhän rakkaus tee molemmat, sekä miehen että naisen, haavoittuvaksi ? Näyttää kuitenkin siltä, että nainen pärjää paremmin, kun rakkaus loppuu.
- *Kukkahame*
Uskonnon opetuksen kannalla olen minäkin.
Harvoissa kodeissa ja muissa kouluaineissa käsitellään herkkiä asioita, anteeksiantamista, toisen kunnioitusta, ja kuinka voidaan pyytää anteeksi ja arvostaa kavereita.
Uskonnossa nämä ovat etusijalla.
Kodeissa monesti kun lapsista joku tekee sisaruksilleen kiusaa tai jopa aiheetta pahentaa toisen mielen tai käyttäytyy hyokkäävästi, tälle pahantekijälle huudetaan, nimitellään jopa käsketään häipyä silmistä,
Hyvin usein tällainen vanhempien suhtautuminen vain lisää kiukkua uhmaa ja ilkeyttä kaikkia kohtaan.
Lapselle pitää selvittää miksi ilkeilyt pitää lopettaa ja keskustella kaikesta avoimesti lasten kanssa, paremmin normaali puhe auttaa kuin uhkailut.
Koti on se jossa lasta on ohjattava, sekä opiskeluun että käytökseen, koulussa opitaan asioita.
Tuli nyt mieleeni vasta mihinkähän ketjuun tuli kirjoitettua,
no tässä tämä nyt kuitenkin on. - harvoissa kodeissa ?
Mitenkähän paljon olet koteja tarkistanut, olen ihan toista mieltä. Ehkä tunnet vain tällaisia perheitä, joissa ei osata kasvattaa eikä puhua lapsille kauniisti. Rajat tietty pitää olla.
Uskonnon opetus kouluissa on paljolti eri uskontoihin tutustumista. Kyllä muissakin aineissa käsitellään tapoja, ainakin koko ala-asteen, kun on sama luokanopettajakin kaikissa aineissa.
Aika ristiriitaisia puhut, toisaalta uskonnon opetus pitäisi mielestäsi säilyttää ja siinä opettaa kauniita tapoja. Toisaalta sanot, että se on kotien tehtävä. Mitähän oikein tarkoitat ? - susm.
uskontoa on vaikea "opettaa", mutta onkohan vielä kouluissa se elämänkatsomusoppi - vaihtoehtona varsinaiselle uskonnolle, en taida muistaa ees oikein aineen nimeä. Ja millainen uskonnonopettajan pitäisi nykyaikana olla.
No se uskonnosta. Varsinaiseen Monican kysymykseen olisi minullakin todella paljon kerrottavaa, että Jotain johdatusta täytyy olla.
Eihän niitä kaikkia suojeluksia ja varjeluksia tule aina huomanneeksikaan muuten kuin oikein selvissä, vaikeissa tilanteissa. Saa ihmettelemään, mitenkäs näin selvisinkään, ettei pahemmin käynyt.
Vai liekö toisille ihmisille kehittynyt oma sisäinen vahvempi "tunnistin", miten vaistomaisesti, intuitiivisesti, toimia. Se kuudes aisti, joka ohjaa.
Vaikka olisi kuinka "hyvä" koti, lapsia ohjataan ja rakastetaan, voi olla joukossa sellainen, johon ei tepsi mikään....lapset ovat yksilöitä syntymästään saakka. Ei ole vanhempien ja opettajien vika, jos lapsi niinsanotusti epäonnistuu elämänkulussaan.
Niin kamalalta kuin se kuulostaakin, olen tässä paholaisasiassa samaa mieltä, taisi joku siitä edellä mainita. On ihmisiä, joissa onkin tämä Paha, muistanette kertomukseni sen erään ihmisen silmien kautta kammottavan pahan näkemiseeni.Taho, joka elämässäni vaikuttaa, ei ole mikään uskomusolento, näin uskon. Näkymätön, kaikkialla luonnossa vaikuttava Universaaliwoima se on.
Nyt kriisiajan iskettyä, pyydän siltä voimia saada olla sairaan vaimoni tukena hänen loppuikänsä.- susm.
capt.cöpenick kirjoitti:
Taho, joka elämässäni vaikuttaa, ei ole mikään uskomusolento, näin uskon. Näkymätön, kaikkialla luonnossa vaikuttava Universaaliwoima se on.
Nyt kriisiajan iskettyä, pyydän siltä voimia saada olla sairaan vaimoni tukena hänen loppuikänsä.olet varmaan aika lähellä totuutta,cc. ja minä uskon, että ihmisessä itsessään on löydyttävä tämä voima. Harva sen löytää, harva jaksaa edes etsiä, vaan alistuu mieluummin helpoimpaan, uskomaan johonkin jumalaan. Siirtää vastuun olemattomalle.
Sanonhan minäkin hyvänä aamuna, kiitos, että olen jaksanut "Jollekin Olevaiselle Voimalle". Voipa olla niinkin, että tällä tavalla lataan itseeni uutta voimaa ympäröivästä luonnosta ja jaksan taas olla se, joka minun pitää olla.Mitä merkitystä minulla on, jos alistun jonkun toisen johdateltavaksi.
Mihinkä meitä muuten johdatellaan...helpoille teille lammaslaumaan. Mikä on tämä monen uskoma "jumala", joka puhuu kostosta neljänteen polveen ja nöyryyttää meidät uskomaan joihinkin synneiksi nimitettyihin asioihin.
Joka aamu avaan oveni Luonnolle, joka todellakin antaa taas voimia uskoa itseeni. - johdatusta.,.
susm. kirjoitti:
olet varmaan aika lähellä totuutta,cc. ja minä uskon, että ihmisessä itsessään on löydyttävä tämä voima. Harva sen löytää, harva jaksaa edes etsiä, vaan alistuu mieluummin helpoimpaan, uskomaan johonkin jumalaan. Siirtää vastuun olemattomalle.
Sanonhan minäkin hyvänä aamuna, kiitos, että olen jaksanut "Jollekin Olevaiselle Voimalle". Voipa olla niinkin, että tällä tavalla lataan itseeni uutta voimaa ympäröivästä luonnosta ja jaksan taas olla se, joka minun pitää olla.Mitä merkitystä minulla on, jos alistun jonkun toisen johdateltavaksi.
Mihinkä meitä muuten johdatellaan...helpoille teille lammaslaumaan. Mikä on tämä monen uskoma "jumala", joka puhuu kostosta neljänteen polveen ja nöyryyttää meidät uskomaan joihinkin synneiksi nimitettyihin asioihin.
Joka aamu avaan oveni Luonnolle, joka todellakin antaa taas voimia uskoa itseeni.Jokainen ihminen on omanitsensä jumala, ei ole mitään muuta ei taivasta ei helvettiä. Uskon kumminkin hölmöydessäni erilaisiin ulottuvaisuksinn joita on ainakin laskettu olevan.
Olisiko ihmisellä voimia joita ei voi selittää, puhutaan kummituksista vaikka olisivatkin tuonpuoleisia tai aivan jotain muuta.
Minulla on kyllä ollut jotenkin johdatusta, mutta mihinkään jumalaan en usko.
- Järjestystä tarvitaa
Mistähän niitä häiriköitä kouluun tulee, tunnella nukutaan ja pidetään tahallista sirkusta, opettajalle sanotaan vastaan suorastaan haistatellaan kun kielletään.
Vanhemmat ovat kertoneet keskusteluissa että lapsi ei tottele heitäkään ja on pakko laittaa ovesta ulos ´'tuulettumaan'
Tunnen muutaman ala-asteen opettajan ovat hakemassa uutta ammattia, koulutyö on jo vaarallista oppilaiden vastarinnan ja hyökkäusten parissa.
Kyllä totta on monessa tapauksessa ettei kotona juurikaan päätä silitetä lasten keksityille huijauksille.
Käsittäkää nyt ettei tyhjästä tule noita ampujia, ja puukottajia, mutta puolustakaa ihmeessä niitä ne juuri tarvitsevat apua, mutta tuskin se täällä palstalla menee kohteeseen. - Paholaisista ?
Näin otsikon lehdessä. Ministerin pimeä puoli Wallin on uhkaillut ennenkin.
- *Kukkahame*
Tässä jotain sellaista mihin on puututtava
kenen on puututtava? Kaikkien sekä vanhempien, että opettajien ja ammattiauttajat mukaan.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201202160200322_uu.shtml - 10.21
Tilastot näyttää olevan nousussa noiden häiriköintien ja etenkin pahoinpitelyiden osalta, kyllä kodit ovat enemmän vastuussa kuin koulut, kodeista ohjaus on aloitettava.
Opettajien aika on tärkeämpää opetuksen kannalta, ei sekään että opettajien on vain vaiettava.
Voimattomuuttaan monikin vanhempi tunnustaa.
Eiköhän olisi sittenkin koivuniemen herra hyvä ottaa uudelleen käyttöön.
Jo on tarpeeksi nähty ääripäitä näissä kiusaamis tapauksissa, lisääkö vain odotetaan ja vielä nyt on varainkäyttöä supistettava kaikessa, voi olla että niitä 'kotikouluja' alkaa lisääntymään
Niistäkin on ollut valituksia jos ei parannusta järjestykseen kouluissa tule niin on haettava erilaisia opetusmetodeja.- eräs nainen...
Kun elämä joskus oikein ahdisti ja tunsin, että olin lähestulkoon jokaisen "sylkykuppi" ja kirosana, niin töistä lähdettyä ajattelin, että luonto ja puut eritoten olivat ystäviäni. Se lohdutti ja helpotti oloa edes pikkasen.
En tiedä, miksi elämässäni oli aika, jolloin minua joka suunnasta vedettiin ja vaadittiin, mutta itse en saanut mistään tukea ja voimaa elää.
Tämä voi kuulostaa vieraasta lukijasta omituiselta, mutta minulla on ollut elämässäni tämmönen vaihe. Se on läpieletty ja nyt olen jo eläkkeellä ja luonto antaa edelleen minulle voimia. Se kauneus ja voimakkuus. Se on minun Luojani ja lohtuni kuolemaan asti.
Tässä iässä on helppoa katsella taakse päin, muistaa oman nuoruutensa ja ne tärkeimmät arvot, jotka silloin jo olivat käyneet selviksi.
Joskus voin nyt ihmetellä, miten niin nuorena 13-14 vuotiaana olin jo tullut siihen tulokseen, että halusin luostariin nunnaksi. Nyt voin jo maltillisemmin ymmärtää sitä nuorta joka olin:) Mutta silloinkin tajusin, että paikkani oli maailmassa - ihmisten parissa.
Hyvin ehdoton totuuden etsimisen jouduin käymään läpi, varhain se sai alkunsa. mistä voin jo iloitakin, koska se jäi pysyväksi, pohja minkä olin ikäänkuin lahjaksi saanut kasvatuksessa, niin koulussa kuin kotona.
Kuitenkin sai säilyä ihanteet, jotka jo silloin saivat alkunsa elämästä, sen kauneudesta ihmistenkin välillä, paljon muutakin on koettu ilman, että se olisi pysyvästi voinut muuttaa niitä arvoja, jotka jokainen ihminen tietää oikeiksi.
Koskaan en ole muuta kuin pohjimmiltani iloinnut elämästäni, siinä ohjauksessa missä kasvoin. Niin tärkeänä koen sen nyt vanhana,-- toivottavasti edes jonkin verran viisastuneena.
Ankaraakin on kasvaminen ollut ja jatkuu yhä, niin varmaan meillä jokaisella, monen kohdalle on vaan sattunut traumaattisiakin kokemuksia, ehkä ymmärtämättä aikanaan, mikä ja miksi ne tapahtuivat hänelle. Siihen kun ei ole selitystä !
Joskus on niinkin, että yksilö käpertyy itseensä, kun tarpeeksi paljon kohtalo iskee, jolloin jää syy ja seuraus ymmärtämättä, mitä se muille voi aiheuttaa.
Liioittelematon realismi on aina hyväksi edetä, jos haluaa ja kykenee olla aikuinen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti25645572Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!4311343Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy22110961Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump389775Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla888602Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2766650Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys432344Perussuomalaisiin minä luotan
Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.122284- 442124
Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen
Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti22075