terolut ja ovulaatio

kevät12

Jos aloittaa Terolutit ennen kuin ovulaatio on tapahtunut, onko mahdollista kuitenkin tulla raskaaksi vielä samasta kierrosta?

8

406

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitos kysymyksestäsi!
      Palstalla onkin ollut samasta aiheesta jo muitakin kysymyksiä, jossa asiaa on sivuttu.
      Keltarauhashormonia eli Terolutia ei pidä aloittaa ennen kuin ovulaatio on tapahtunut. Eli vasta 2-3 vrk positiivisen ovulaatiotestin jälkeen. Jos ovulaatio tapahtuu, ei Terolutia yleensä edes tarvita.

Ystävällisin terveisin,

Anna-Kaisa/Väestöliiton klinikat

• ano23

Hei!

Minulla on tuo terolut nyt myös ovulation saamiseen (minulla on PCOS) ja mietin, kun sanoit, että vasta 2-3VRK:n kuluttua positiivisesta ovulaatiosta. Mittasin alkuun muutamina kertoina ovulaation varmistaakseni, että sellainen tulee. Sen mukaan aloitin yleensä terolutit joko samana päivänä tai seuraavana positiivisesta ovulaatiotestistä. Onko tällä niin väliä vai onko pääasia, että positiivinen on näkynyt?

Haluaisin tähän vastauksen ennen kuin menen jälleen lääkäriin. Voisin kokeilla tuota 2-3vrk positiivisen jälkeen, jos sillä on merkitystä.

• hgkhvkyuv
        ano23 kirjoitti:

Hei!

Minulla on tuo terolut nyt myös ovulation saamiseen (minulla on PCOS) ja mietin, kun sanoit, että vasta 2-3VRK:n kuluttua positiivisesta ovulaatiosta. Mittasin alkuun muutamina kertoina ovulaation varmistaakseni, että sellainen tulee. Sen mukaan aloitin yleensä terolutit joko samana päivänä tai seuraavana positiivisesta ovulaatiotestistä. Onko tällä niin väliä vai onko pääasia, että positiivinen on näkynyt?

Haluaisin tähän vastauksen ennen kuin menen jälleen lääkäriin. Voisin kokeilla tuota 2-3vrk positiivisen jälkeen, jos sillä on merkitystä.

Ei terolutilla ole mitään vaikutusta ovulaation tulemiseen. Nehän aloitetaan vasta ovulaation jälkeen, mistä kroppasi voisi tietää, että aiot ottaa terolutia loppukierrosta?
        Ovulaatio voidaan saada aikaan esim klomifeenilla. Terolut ei auta sinua raskaaksitulossa, jos sinulla on pco. Kannattaa mennä lääkärille, joka on perhetynyt lapsettomuuteen.

• ano23
        hgkhvkyuv kirjoitti:

Ei terolutilla ole mitään vaikutusta ovulaation tulemiseen. Nehän aloitetaan vasta ovulaation jälkeen, mistä kroppasi voisi tietää, että aiot ottaa terolutia loppukierrosta?
        Ovulaatio voidaan saada aikaan esim klomifeenilla. Terolut ei auta sinua raskaaksitulossa, jos sinulla on pco. Kannattaa mennä lääkärille, joka on perhetynyt lapsettomuuteen.

Juurikin siellä olen käynyt. Yksityisellä lääkärillä, joka oli nimenomaan naisten tautien asiantuntija. Eikä se raskaaksi auta muuten kuin siten, että auttaa ovuloimaan.

• jhnuhiyh
        ano23 kirjoitti:

Juurikin siellä olen käynyt. Yksityisellä lääkärillä, joka oli nimenomaan naisten tautien asiantuntija. Eikä se raskaaksi auta muuten kuin siten, että auttaa ovuloimaan.

Terolut ei kyllä auta ovuloimaan. On tainnut lääkäri sekoittaa nyt pahasti asioita. Clomifen auttaa ovuloimaan, Teroluteilla ei ole mitään vaikutusta ovulaatioon(!), se on progesteronivalmiste. Kannattaa siis nimenomaan mennä LAPSETTOMUUTEEN perehtyneelle gynekologille. Jos paikkakunnallasi on väestöliitto, voin suositella lämpimästi, mutta myös yksityisillä gynekeskuksilla voi olla lapsettomuuteen perehtynyt gyne.

• vauva 2012

Minulle määrättiin terolutit koska kiertoni on vain 15-20vrk. Ovulaatiotestejä olen yrittänyt tehdä, saamatta positiivista tulosta. Vauvaa on yritety 14kk ja nyt vasat hakeuduin "hoitoon".Terolutit minun oli määrä aloittaa kp15. Eli tarkoittaako tuo nyt sitä että jos ovuloin kp 16 niin syön teroluttia turhaan?

• Hei,
        Kuulostaa siltä, että itse ovulaatiossa tai sen ajankohdassa on jotain häiriötä tai epäsäännöllisyyttä etenkin jos et ole saanut positiivista ovulaatiotestitulosta. Kun ovulaatio saadaan kuntoon niin kierron pituus normalisoituu tai mieluiten raskaus alkaa!

Ovulaatiohäiriön selvittämiseksi ja oikean lääkityksen saamiseksi ota yhteyttä lapsettomuuden hoitoon perehtyneeseen lääkäriin. Ensin ultraäänitutkimus ja hormonikokeet, sitten sopiva lääkitys, esim. klomifeeni, josta täälläkin on keskusteltu paljon.

Aurinkoisin terveisin
        Anne-Maria / Väestöliiton klinikat

• hdste

Terot ovat keltarauhashormooneja. Eli normaaliti keltarauhashormooni nousee juuri oviksesta ja kestää siihen asti, kun menkat alkaa. Siis jos keltarauhashormooni toimii elimistössä normaalisti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      6
      4125
    2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      95
      2253
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      59
      964
    4. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      834
    5. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      37
      833
    6. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      185
      820
    7. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      34
      811
    8. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      772
    9. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      755
    10. 35
      754
    Aihe