terolut ja ovulaatio

kevät12

Jos aloittaa Terolutit ennen kuin ovulaatio on tapahtunut, onko mahdollista kuitenkin tulla raskaaksi vielä samasta kierrosta?

8

209

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitos kysymyksestäsi!
      Palstalla onkin ollut samasta aiheesta jo muitakin kysymyksiä, jossa asiaa on sivuttu.
      Keltarauhashormonia eli Terolutia ei pidä aloittaa ennen kuin ovulaatio on tapahtunut. Eli vasta 2-3 vrk positiivisen ovulaatiotestin jälkeen. Jos ovulaatio tapahtuu, ei Terolutia yleensä edes tarvita.

      Ystävällisin terveisin,

      Anna-Kaisa/Väestöliiton klinikat

      • ano23

        Hei!

        Minulla on tuo terolut nyt myös ovulation saamiseen (minulla on PCOS) ja mietin, kun sanoit, että vasta 2-3VRK:n kuluttua positiivisesta ovulaatiosta. Mittasin alkuun muutamina kertoina ovulaation varmistaakseni, että sellainen tulee. Sen mukaan aloitin yleensä terolutit joko samana päivänä tai seuraavana positiivisesta ovulaatiotestistä. Onko tällä niin väliä vai onko pääasia, että positiivinen on näkynyt?

        Haluaisin tähän vastauksen ennen kuin menen jälleen lääkäriin. Voisin kokeilla tuota 2-3vrk positiivisen jälkeen, jos sillä on merkitystä.


      • hgkhvkyuv
        ano23 kirjoitti:

        Hei!

        Minulla on tuo terolut nyt myös ovulation saamiseen (minulla on PCOS) ja mietin, kun sanoit, että vasta 2-3VRK:n kuluttua positiivisesta ovulaatiosta. Mittasin alkuun muutamina kertoina ovulaation varmistaakseni, että sellainen tulee. Sen mukaan aloitin yleensä terolutit joko samana päivänä tai seuraavana positiivisesta ovulaatiotestistä. Onko tällä niin väliä vai onko pääasia, että positiivinen on näkynyt?

        Haluaisin tähän vastauksen ennen kuin menen jälleen lääkäriin. Voisin kokeilla tuota 2-3vrk positiivisen jälkeen, jos sillä on merkitystä.

        Ei terolutilla ole mitään vaikutusta ovulaation tulemiseen. Nehän aloitetaan vasta ovulaation jälkeen, mistä kroppasi voisi tietää, että aiot ottaa terolutia loppukierrosta?
        Ovulaatio voidaan saada aikaan esim klomifeenilla. Terolut ei auta sinua raskaaksitulossa, jos sinulla on pco. Kannattaa mennä lääkärille, joka on perhetynyt lapsettomuuteen.


      • ano23
        hgkhvkyuv kirjoitti:

        Ei terolutilla ole mitään vaikutusta ovulaation tulemiseen. Nehän aloitetaan vasta ovulaation jälkeen, mistä kroppasi voisi tietää, että aiot ottaa terolutia loppukierrosta?
        Ovulaatio voidaan saada aikaan esim klomifeenilla. Terolut ei auta sinua raskaaksitulossa, jos sinulla on pco. Kannattaa mennä lääkärille, joka on perhetynyt lapsettomuuteen.

        Juurikin siellä olen käynyt. Yksityisellä lääkärillä, joka oli nimenomaan naisten tautien asiantuntija. Eikä se raskaaksi auta muuten kuin siten, että auttaa ovuloimaan.


      • jhnuhiyh
        ano23 kirjoitti:

        Juurikin siellä olen käynyt. Yksityisellä lääkärillä, joka oli nimenomaan naisten tautien asiantuntija. Eikä se raskaaksi auta muuten kuin siten, että auttaa ovuloimaan.

        Terolut ei kyllä auta ovuloimaan. On tainnut lääkäri sekoittaa nyt pahasti asioita. Clomifen auttaa ovuloimaan, Teroluteilla ei ole mitään vaikutusta ovulaatioon(!), se on progesteronivalmiste. Kannattaa siis nimenomaan mennä LAPSETTOMUUTEEN perehtyneelle gynekologille. Jos paikkakunnallasi on väestöliitto, voin suositella lämpimästi, mutta myös yksityisillä gynekeskuksilla voi olla lapsettomuuteen perehtynyt gyne.


    • vauva 2012

      Minulle määrättiin terolutit koska kiertoni on vain 15-20vrk. Ovulaatiotestejä olen yrittänyt tehdä, saamatta positiivista tulosta. Vauvaa on yritety 14kk ja nyt vasat hakeuduin "hoitoon".Terolutit minun oli määrä aloittaa kp15. Eli tarkoittaako tuo nyt sitä että jos ovuloin kp 16 niin syön teroluttia turhaan?

      • Hei,
        Kuulostaa siltä, että itse ovulaatiossa tai sen ajankohdassa on jotain häiriötä tai epäsäännöllisyyttä etenkin jos et ole saanut positiivista ovulaatiotestitulosta. Kun ovulaatio saadaan kuntoon niin kierron pituus normalisoituu tai mieluiten raskaus alkaa!

        Ovulaatiohäiriön selvittämiseksi ja oikean lääkityksen saamiseksi ota yhteyttä lapsettomuuden hoitoon perehtyneeseen lääkäriin. Ensin ultraäänitutkimus ja hormonikokeet, sitten sopiva lääkitys, esim. klomifeeni, josta täälläkin on keskusteltu paljon.

        Aurinkoisin terveisin
        Anne-Maria / Väestöliiton klinikat


    • hdste

      Terot ovat keltarauhashormooneja. Eli normaaliti keltarauhashormooni nousee juuri oviksesta ja kestää siihen asti, kun menkat alkaa. Siis jos keltarauhashormooni toimii elimistössä normaalisti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      312
      3151
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      222
      1977
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1602
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      4
      1404
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      81
      1288
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      276
      1224
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1074
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1051
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      991
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      145
      867
    Aihe