Jos aloittaa Terolutit ennen kuin ovulaatio on tapahtunut, onko mahdollista kuitenkin tulla raskaaksi vielä samasta kierrosta?
terolut ja ovulaatio
8
601
Vastaukset
Kiitos kysymyksestäsi!
Palstalla onkin ollut samasta aiheesta jo muitakin kysymyksiä, jossa asiaa on sivuttu.
Keltarauhashormonia eli Terolutia ei pidä aloittaa ennen kuin ovulaatio on tapahtunut. Eli vasta 2-3 vrk positiivisen ovulaatiotestin jälkeen. Jos ovulaatio tapahtuu, ei Terolutia yleensä edes tarvita.
Ystävällisin terveisin,
Anna-Kaisa/Väestöliiton klinikat- ano23
Hei!
Minulla on tuo terolut nyt myös ovulation saamiseen (minulla on PCOS) ja mietin, kun sanoit, että vasta 2-3VRK:n kuluttua positiivisesta ovulaatiosta. Mittasin alkuun muutamina kertoina ovulaation varmistaakseni, että sellainen tulee. Sen mukaan aloitin yleensä terolutit joko samana päivänä tai seuraavana positiivisesta ovulaatiotestistä. Onko tällä niin väliä vai onko pääasia, että positiivinen on näkynyt?
Haluaisin tähän vastauksen ennen kuin menen jälleen lääkäriin. Voisin kokeilla tuota 2-3vrk positiivisen jälkeen, jos sillä on merkitystä. - hgkhvkyuv
ano23 kirjoitti:
Hei!
Minulla on tuo terolut nyt myös ovulation saamiseen (minulla on PCOS) ja mietin, kun sanoit, että vasta 2-3VRK:n kuluttua positiivisesta ovulaatiosta. Mittasin alkuun muutamina kertoina ovulaation varmistaakseni, että sellainen tulee. Sen mukaan aloitin yleensä terolutit joko samana päivänä tai seuraavana positiivisesta ovulaatiotestistä. Onko tällä niin väliä vai onko pääasia, että positiivinen on näkynyt?
Haluaisin tähän vastauksen ennen kuin menen jälleen lääkäriin. Voisin kokeilla tuota 2-3vrk positiivisen jälkeen, jos sillä on merkitystä.Ei terolutilla ole mitään vaikutusta ovulaation tulemiseen. Nehän aloitetaan vasta ovulaation jälkeen, mistä kroppasi voisi tietää, että aiot ottaa terolutia loppukierrosta?
Ovulaatio voidaan saada aikaan esim klomifeenilla. Terolut ei auta sinua raskaaksitulossa, jos sinulla on pco. Kannattaa mennä lääkärille, joka on perhetynyt lapsettomuuteen. - ano23
hgkhvkyuv kirjoitti:
Ei terolutilla ole mitään vaikutusta ovulaation tulemiseen. Nehän aloitetaan vasta ovulaation jälkeen, mistä kroppasi voisi tietää, että aiot ottaa terolutia loppukierrosta?
Ovulaatio voidaan saada aikaan esim klomifeenilla. Terolut ei auta sinua raskaaksitulossa, jos sinulla on pco. Kannattaa mennä lääkärille, joka on perhetynyt lapsettomuuteen.Juurikin siellä olen käynyt. Yksityisellä lääkärillä, joka oli nimenomaan naisten tautien asiantuntija. Eikä se raskaaksi auta muuten kuin siten, että auttaa ovuloimaan.
- jhnuhiyh
ano23 kirjoitti:
Juurikin siellä olen käynyt. Yksityisellä lääkärillä, joka oli nimenomaan naisten tautien asiantuntija. Eikä se raskaaksi auta muuten kuin siten, että auttaa ovuloimaan.
Terolut ei kyllä auta ovuloimaan. On tainnut lääkäri sekoittaa nyt pahasti asioita. Clomifen auttaa ovuloimaan, Teroluteilla ei ole mitään vaikutusta ovulaatioon(!), se on progesteronivalmiste. Kannattaa siis nimenomaan mennä LAPSETTOMUUTEEN perehtyneelle gynekologille. Jos paikkakunnallasi on väestöliitto, voin suositella lämpimästi, mutta myös yksityisillä gynekeskuksilla voi olla lapsettomuuteen perehtynyt gyne.
- vauva 2012
Minulle määrättiin terolutit koska kiertoni on vain 15-20vrk. Ovulaatiotestejä olen yrittänyt tehdä, saamatta positiivista tulosta. Vauvaa on yritety 14kk ja nyt vasat hakeuduin "hoitoon".Terolutit minun oli määrä aloittaa kp15. Eli tarkoittaako tuo nyt sitä että jos ovuloin kp 16 niin syön teroluttia turhaan?
Hei,
Kuulostaa siltä, että itse ovulaatiossa tai sen ajankohdassa on jotain häiriötä tai epäsäännöllisyyttä etenkin jos et ole saanut positiivista ovulaatiotestitulosta. Kun ovulaatio saadaan kuntoon niin kierron pituus normalisoituu tai mieluiten raskaus alkaa!
Ovulaatiohäiriön selvittämiseksi ja oikean lääkityksen saamiseksi ota yhteyttä lapsettomuuden hoitoon perehtyneeseen lääkäriin. Ensin ultraäänitutkimus ja hormonikokeet, sitten sopiva lääkitys, esim. klomifeeni, josta täälläkin on keskusteltu paljon.
Aurinkoisin terveisin
Anne-Maria / Väestöliiton klinikat
- hdste
Terot ovat keltarauhashormooneja. Eli normaaliti keltarauhashormooni nousee juuri oviksesta ja kestää siihen asti, kun menkat alkaa. Siis jos keltarauhashormooni toimii elimistössä normaalisti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t1153698Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va141671Riikka Purra: "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista - Se ei meille käy"
Näin vakuutti persujen Purra edellisten eduskunta vaalien alla,. https://www.ku.fi/artikkeli/4910942-kun-uudessa-videos141528Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu181386Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt2931373Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä
Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi251255Kapiainen siviiliesimies, Herra suuri Herra
Sotilaana kyvytön, johtajana munaton ja kotona tossun alla. Se on upseerin uran tuen pää, seinään ajo. Mutta aina löytyy72923Tuntuuko sinusta mies
että olet jossain, mutta sydämessäsi haluat olla muualla. Suunnittelet kaikkea kivaa ja olet innolla mukana, mutta silti14920Väärä pää tutustumiseen
Mikä ihme on, että miehet haluavat ensimmäisenä sänkyyn? Onko nykyään niin helppo saada nainen peittojensa alle.. tai pä115862Mitä tapahtuisi....
Meidän välillä jos törmäisimme yöelämässä ilman häiriötekijöitä ja olisimme hieman huppelissa? Päättyisikö ilta kenties60819