alkion kiinnittyminen

Taas nega

Onko mitään muuta lääkettä, kuin Lugestron joka edesauttaisi alkion kiinnittymiseen.

6

500

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Janni82

      Lihottaako tuo Lugesteron? Minulle määrätty samaa mutta pelkään paisuvani entisestään kun on taipumusta turvotteluun :/

      • Hei,
        Kiitos Lugesteronia koskevista kysymyksistä.
        Lugesteron on keltarauhashormoni, jonka tehtävä on tukea kohdun limakalvoa ovulaation tai munasolujen keräyksen jälkeen niin, että se pysyy vastaanottavaisena riittävän pitkään. Kohdun rakenne ei kuitenkaan ole kuin yksi tekijä monien muiden joukossa, jotka vaikuttavat alkion kiinnittymiseen.

        Eniten asiaan vaikuttaa alkio itse. Alkion laatuun taas vaikuttaa eniten munasolu ja se rakkula josta se tulee. Tietenkin siittiöt vaikuttavat alkioon myös. Näin myös se hormonilääkitys joka annetaan ennen munasolujen keräystä voi vaikuttaa alkioihin ja kiinnittymiseen. Kaikki tämä pyritään optimoimaan kussakin kierrossa juuri sinulle sopivaksi.

        Alkion kiinnittyminen on pitkän tapahtumasarjan loppuhuipennus, jossa kaikki edeltävät asiat vaikuttavat lopputulokseen. Näistä seikoista vain pieni osa on sellaisia joihin pystymme modernin lääketieteen keinoin vaikuttamaan.
        Kumpa olisikin joku yksi lääke alkion kiinnittymiseen!

        Jaan toiveesi kanssasi.
        Anne-Maria / Väestöliiton klinikat


      • vaestoliiton_haikara kirjoitti:

        Hei,
        Kiitos Lugesteronia koskevista kysymyksistä.
        Lugesteron on keltarauhashormoni, jonka tehtävä on tukea kohdun limakalvoa ovulaation tai munasolujen keräyksen jälkeen niin, että se pysyy vastaanottavaisena riittävän pitkään. Kohdun rakenne ei kuitenkaan ole kuin yksi tekijä monien muiden joukossa, jotka vaikuttavat alkion kiinnittymiseen.

        Eniten asiaan vaikuttaa alkio itse. Alkion laatuun taas vaikuttaa eniten munasolu ja se rakkula josta se tulee. Tietenkin siittiöt vaikuttavat alkioon myös. Näin myös se hormonilääkitys joka annetaan ennen munasolujen keräystä voi vaikuttaa alkioihin ja kiinnittymiseen. Kaikki tämä pyritään optimoimaan kussakin kierrossa juuri sinulle sopivaksi.

        Alkion kiinnittyminen on pitkän tapahtumasarjan loppuhuipennus, jossa kaikki edeltävät asiat vaikuttavat lopputulokseen. Näistä seikoista vain pieni osa on sellaisia joihin pystymme modernin lääketieteen keinoin vaikuttamaan.
        Kumpa olisikin joku yksi lääke alkion kiinnittymiseen!

        Jaan toiveesi kanssasi.
        Anne-Maria / Väestöliiton klinikat

        Hei,

        Lugesteron voi aiheuttaa turvotusta, mutta ei lihomista. Lugesteron tulisi käyttää emättimen kautta ei suun kautta, jotta sivuvaikutukset olisivat mahdollisimman vähäiset.

        Ystävällisesti
        Anne-Maria Suikkari


    • Eikö ikinä??

      Voiko Lugesteronia ottaa 'liikaa'?? Ts. onko jotain erityistä haittaa jos ottaa ns. varalta enemmän kuin määrätty? Minulla takana jo 12 alkionsiirtoa ilman mitään tulosta ja alkaa olla ihan kaikki keinot kokeiltu. Luomulapsia on yksi ja kaksi luomukohdunulkoista jonka johdosta tuubat nyt pois. Alkiot olleet aina hyviä, autoimmuunisairauksia on pari joitten takia kortisoni aina käytössä myös siirtojen yhteydessä, vaihtelevilla annostuksilla, nyt 10mg kolmesti päivässä. Samoin Klexane käytössä. Ja nyt passissa Estradot ja Zumenon. Kohdun limakalvo ollut aina ohuehko. Maksimissaan aina 8mm. Nyt tässä nimenomaisessa siirrossa vain 6,5mm :(

      Askarruttaa nyt siis voisiko olla avuksi jos tuon 800mg lisäksi laittaisin vielä päivälläkin 100-200mg Lugesteronia.. (itseasiassa olen jo niin tehnytkin parina päivänä..), lisäksi olen vaihtanut laastareita vähän useammin kuin neuvottu ja Zumenonin olen ottanut myös päivällä, varsinaisen ilta- ja aamuannoksen lisäksi. Ikää on 38v jo.

      • Hei,
        Jos sinulla on jo määrätty Lugesteronia 800 mg/vrk, niin sen yli lääkkeestä ei ole mitään lisäapua. Estrogeenin ja keltarauhashomonin (Lugesteron) määrän täytyisi olla sopivassa suhteessa, tasapainossa keskenään, että kohdunlimakalvon rakenne on optimaalinen. Jos toista on liikaa suhteessa toiseen, tilanne ei ole ainakaan parempi.

        Neuvoni on, ota lääkkeitä aina lääkärisi ohjeen mukaan! Ohje on tarkoitettu juuri sinulle, kun taas netissä liikkuva ohjeistus ei ole.

        Kannustavin terveisin
        Anne-Maria / Väestöliiton klinikat


    • Eikö ikinä?

      Ok, kiitos vastauksesta. Ajattelin hieman sitäkin kun laitan Luget aamuin illoin, enkä niitten jälkeen koskaan pysty makaamaan tai olemaan aloillani yhtään, niin huolestuttaa jos eivät täysin ehdi vaikuttaa... niin sen takia jos 'varmistaisi' vielä tällä yhdellä päiväannoksella että sitä tulisi tarpeeksi varmasti. Toistaiseksi olen nyt kuitenkin pitäytynyt lääkärin ohjeissa, ja toivonut parasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      338
      3398
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      227
      2088
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1662
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1507
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1366
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      288
      1271
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      83
      1111
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1101
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      86
      1087
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      150
      933
    Aihe