Tein alvin noston kunniaksi 350 euron tilauksen venetarvikkeista Saksaan. Alv 19% ja toimituskulut 6,50 euroa kotiovelle. Suomen hinnoilla tilauksen arvo olisi ollut yli 500 euroa. Tiukkaa tekee hyvinvointivaltion rahoitus verotusta kiristämällä.
Venetarvikkeita
75
3460
Vastaukset
- 16+2
mitä ja mihin hintaan ostit ? mistä ostit ?
- 13
svbltä ostin, mutta pointtihan on se että miten saksalaisen saisi ostamaan tavaroita suomalaisesta nettikaupasta. Pitäisikö alvia laskea vai nostaa vielä lisää?
- 14+5
13 kirjoitti:
svbltä ostin, mutta pointtihan on se että miten saksalaisen saisi ostamaan tavaroita suomalaisesta nettikaupasta. Pitäisikö alvia laskea vai nostaa vielä lisää?
niinpä, mutta eipä se ole suomalaisen kauppiaan syy jos alveja nostellaan.
- 13
14+5 kirjoitti:
niinpä, mutta eipä se ole suomalaisen kauppiaan syy jos alveja nostellaan.
Ei syy mutta tappio.
- 14+5
13 kirjoitti:
Ei syy mutta tappio.
niin, sain sen kuvan viestistäsi että tilasit ulkoa vähän niin kuin kostoksi alvin nostosta.Jos näin niin kärsijän on syytön osapuoli.Siis jos alvin korotus oli ainoa syy
- 13
14+5 kirjoitti:
niin, sain sen kuvan viestistäsi että tilasit ulkoa vähän niin kuin kostoksi alvin nostosta.Jos näin niin kärsijän on syytön osapuoli.Siis jos alvin korotus oli ainoa syy
Annoin sitten väärän käsityksen ja pahoittelen sitä. Oikeastaan koko juttu kuuluisi verotusta koskevaan keskusteluun, mutta kun olen veneilijä ja tuo tilaus nyt tuli tehdyksi juuri veronkorotuksen aikaan niin sallittaneen. Ei minulla ole mitään hyvinvointivaltiota ja sen rahoittamisen aiheuttamia veroja vastaan, kyse on vain keinoista. Alv:n nosto on vaarallinen ja toteutuessaankin (siis jos kukaan ei kierrä sitä ostamalla ulkomailta halvemman alin maasta) epäoikeudenmukainen vero koska se on 100% tasavero. Olisi ollut paljon reilumpaa korottaa tuloveroa alvin sijasta. Sen sijaan esim. autoveromuutos on malli hyvästä veromuutoksesta, vähäpäästöisten autojen verotus kiristyy vähän ja suuripäästöisten paljon, ympäristö voi hyvin ja valtio saa lisää tuloja.
- tasdfvvvvv
Toimitus kulut kuulostaa svb:ltä. Itse sieltä tilannut talven aikana 2000€ tavaraa ja säästänyt todella paljon.
- Force4
Tänään tuli minulle paketti englantilaisesta Force4-nettikaupasta. 450 euroa pakettifirman kotiovelle tuomana. Identtiset tarvikkeet Maritimista alennusten kanssa olisi ollut 493 euroa. Ei ehkä prosentuaalisesti valtava ero, mutta kyllä 43 euroa rahaa on. Ja kyse siis todella identtisesti samoista ja samanmerkkisistä standarditarvikkeista. Asiallisen tuntuinen kauppa tuo Force4 muutenkin. Melko varmasti tilaan uudelleen.
- Mikä mättää, ahneus?
Force4 kirjoitti:
Tänään tuli minulle paketti englantilaisesta Force4-nettikaupasta. 450 euroa pakettifirman kotiovelle tuomana. Identtiset tarvikkeet Maritimista alennusten kanssa olisi ollut 493 euroa. Ei ehkä prosentuaalisesti valtava ero, mutta kyllä 43 euroa rahaa on. Ja kyse siis todella identtisesti samoista ja samanmerkkisistä standarditarvikkeista. Asiallisen tuntuinen kauppa tuo Force4 muutenkin. Melko varmasti tilaan uudelleen.
Tilasin Force4:ltä 2 kpl Blakes'in runkoläpivientihanaa yhteishintaan 340 €.
Ihan samat tavarat Meredinin verkkomyymälässä olisivat maksaneet 540 €.
Oli helppo valita toimittaja. Syytä noin suurelle hintaerolle ei voi kuin arvailla, ahneus tai firman toiminta sitä vanhaa rautakauppameininkiä? - Force4
Mikä mättää, ahneus? kirjoitti:
Tilasin Force4:ltä 2 kpl Blakes'in runkoläpivientihanaa yhteishintaan 340 €.
Ihan samat tavarat Meredinin verkkomyymälässä olisivat maksaneet 540 €.
Oli helppo valita toimittaja. Syytä noin suurelle hintaerolle ei voi kuin arvailla, ahneus tai firman toiminta sitä vanhaa rautakauppameininkiä?Olin jo kirjoittamassa, että hintaero tulee kivijalka- ja verkkokaupan erilaisesta kulurakenteesta, kunnes tarkistin juuri asian Force4:n verkkosivuilta. Heillähän onkin verkkokaupan lisäksi vaikka kuinka monta tavallista myymälääkin.
Myyntivolyymi ja varaston kiertonopeus ovat luultavasti ainakin Foce4:llä ihan eri luokkaa kuin suomalaisella kaupalla. Kilpailukin on Englannissa oleellisesti kovempaa kuin Suomessa.
Kyllä siinä valitettavan usein on käynyt niin, että olen tutkinut tavaran suomalaisessa liikkeessä, tinkinyt hintaa niin paljon kuin olen pystynyt, ja sitten kuitenkin saanut saman tavaran halvemmalla ulkomaisesta verkkokaupasta.
Minkäs teet, kun kausi on max. 6 kk. Ei siinä oikein terveelle markkinalle ja kilpailulle ole edellytyksiä. - Välikysymys..
Force4 kirjoitti:
Tänään tuli minulle paketti englantilaisesta Force4-nettikaupasta. 450 euroa pakettifirman kotiovelle tuomana. Identtiset tarvikkeet Maritimista alennusten kanssa olisi ollut 493 euroa. Ei ehkä prosentuaalisesti valtava ero, mutta kyllä 43 euroa rahaa on. Ja kyse siis todella identtisesti samoista ja samanmerkkisistä standarditarvikkeista. Asiallisen tuntuinen kauppa tuo Force4 muutenkin. Melko varmasti tilaan uudelleen.
"kyllä 43 euroa rahaa on"
Miten toimitte vikatilanteessa, kun pitäisi pyytää takuupalveluja?
Vastaus: Ette mitenkään, vaan tyydytte kohtaloonne, kun 44 euron himmeli hajoaa. - EU-kansalainen
Välikysymys.. kirjoitti:
"kyllä 43 euroa rahaa on"
Miten toimitte vikatilanteessa, kun pitäisi pyytää takuupalveluja?
Vastaus: Ette mitenkään, vaan tyydytte kohtaloonne, kun 44 euron himmeli hajoaa.Postimyynnissä on palautusmahdollisuus, jos tavara ei tyydytä alkutarkastuksen jälkeen. Muuten takuut toimivat siten, kuin muutenkin, eli otetaan yhteyttä kauppaan, josta tuote ostettiin, tai jos on kyse tavarasta, jolla on maahantuoja Suomessa, sinne (ns valmistajan eli tehdastakuu). Toimitaan sitten vastausten mukaan.
http://www.ecc.fi/fi-FI/tavaran-virhe-ja-takuu/takuu/ - Takuulla....
EU-kansalainen kirjoitti:
Postimyynnissä on palautusmahdollisuus, jos tavara ei tyydytä alkutarkastuksen jälkeen. Muuten takuut toimivat siten, kuin muutenkin, eli otetaan yhteyttä kauppaan, josta tuote ostettiin, tai jos on kyse tavarasta, jolla on maahantuoja Suomessa, sinne (ns valmistajan eli tehdastakuu). Toimitaan sitten vastausten mukaan.
http://www.ecc.fi/fi-FI/tavaran-virhe-ja-takuu/takuu/Kommentti EU-kansalaiselle, muuten hyvä mutta ei mene näin !
Lain mukaan takuu on valmistajan tai MYYJÄN antama ylimääräinen etu.
Vaikka tuottella olisikin Suomessa maahantuoja, on sinulle takuun myöntänyt se ulkomailla toimiva nettikauppa, josta olet tavaran tilannut.
Pyöritän itse maahantuontiä- ja tukkuliikettä (en venealalla).
Me emme ota mitään kantaa ulkomailta nettikaupoista tilattujen tuotteiden huolto- tai takuuasioihin vaan pyydämme asiakasta ottamaan yhteyttä myyjään.
Vastaamme siis vain ja ainoastaan myymistämme tuotteista. - Korjautin Espanjassa
EU-kansalainen kirjoitti:
Postimyynnissä on palautusmahdollisuus, jos tavara ei tyydytä alkutarkastuksen jälkeen. Muuten takuut toimivat siten, kuin muutenkin, eli otetaan yhteyttä kauppaan, josta tuote ostettiin, tai jos on kyse tavarasta, jolla on maahantuoja Suomessa, sinne (ns valmistajan eli tehdastakuu). Toimitaan sitten vastausten mukaan.
http://www.ecc.fi/fi-FI/tavaran-virhe-ja-takuu/takuu/Jos ostat nettikaupasta esimerkiksi tutkan, sen VALMISTAJAN antama takuu pelaa missä päin maailmaa tahansa. Eikä siinä tutkan myyneellä nettikaupalla ole mitään roolia.
- Manjana
Korjautin Espanjassa kirjoitti:
Jos ostat nettikaupasta esimerkiksi tutkan, sen VALMISTAJAN antama takuu pelaa missä päin maailmaa tahansa. Eikä siinä tutkan myyneellä nettikaupalla ole mitään roolia.
Minäpä olen kuullut sellaisen tarinanhaaran, että jos ulkomailta ostetun tutka, -tms. laitteen toimittaa maahantuojalle korjattavaksi, niin joo, kyllä se lähtee tehtaalle.. MUTTA sitä ennen se lojuu myymälässä muutaman viikon ja kun asiakas sitä kysyy, niin se lojuu vielä pari viikkoa ennen, kun se lähtee maahantuojalle, jossa se lojuu pari viikkoa ennen, kun se lähetetään tehtaalle huoltoon.
Tehtaalla laite menee siinä ajassa "kuin voi odottaa" ja kun laite tulee takaisin Suomeen, se lojuu ensin maahantuojalla pariviikkoa, kauppiaalla pari viikkoa ja kappas, kesä on ohi!
Ostakaa vain ulkomailta ja korjauttakaa "täällä" :))
Tuo on ihan luonnollinen ymmärrettävä skenaario, sillä myyntikate on se siivu, joka kattaa myös takuu-asioiden hoitoon tarvittavia varoja. Ja jos se siivu on annettu Espanjaan, niin manjana-meininkiä sitten vain.. - EU-kansalainen
Manjana kirjoitti:
Minäpä olen kuullut sellaisen tarinanhaaran, että jos ulkomailta ostetun tutka, -tms. laitteen toimittaa maahantuojalle korjattavaksi, niin joo, kyllä se lähtee tehtaalle.. MUTTA sitä ennen se lojuu myymälässä muutaman viikon ja kun asiakas sitä kysyy, niin se lojuu vielä pari viikkoa ennen, kun se lähtee maahantuojalle, jossa se lojuu pari viikkoa ennen, kun se lähetetään tehtaalle huoltoon.
Tehtaalla laite menee siinä ajassa "kuin voi odottaa" ja kun laite tulee takaisin Suomeen, se lojuu ensin maahantuojalla pariviikkoa, kauppiaalla pari viikkoa ja kappas, kesä on ohi!
Ostakaa vain ulkomailta ja korjauttakaa "täällä" :))
Tuo on ihan luonnollinen ymmärrettävä skenaario, sillä myyntikate on se siivu, joka kattaa myös takuu-asioiden hoitoon tarvittavia varoja. Ja jos se siivu on annettu Espanjaan, niin manjana-meininkiä sitten vain..Jos suomalainen maahantuoja ei hoida hommiaan, reklamoidaan ylemmäksi ravintoketjussa. Kun mokaa tarpeeksi monta kertaa, saa etsiä muuta maahantuotavaa. Käytännössä laitteilla voi olla joku sopimushuoltoliike Suomessa tai laite lähtee korjattavaksi muualle maailmalle. Kauppiaat eivät itse korjaile yhtään mitään. Takuukorjaukset ovat bisnestä siinä missä tavaran myyntikin, eli valmistaja maksaa korjaajalle. Tavaran myyjä saattaa antaa takuupalautuskoodit, joilla voi lähettää tavaran korjattavaksi DHL:n tai vastaavan viemänä tai korjaus onnistuu suoraan yhteydenotolla maahantuojaan tai sen nimeämään korjausliikkeeseen.
Nuo suomalaisten kauppiaiden pelottelut on yksi syy lisää suosia ulkomaisia nettikauppoja. Eivät ymmärrä vieläkään, että olemme EU:ssa samaa talousaluetta, eli kaupan kannalta yksi iso maa. Kamera-alalta on olemassa kotimainenkin oikeustapaus, jossa suomalainen maahantuoja pantiin ruotuun tehdastakuun hoitamisessa.
Kokonaan toinen juttu on sitten vielä se, että esim. saksalaisissa nettikaupassa saattaa olla kaupan omakin takuu huomattavasti parempi kuin kotimaisella. Olen itse käyttänyt ulkomailta tilatun tavaran takuupalvelua tietokonetarvikkeiden ja äänentoistolaitteiden hankinnassa. Kaikki hoituivat sähköpostiyhteyden jälkeen kuriiripostilla kotiovelta. Esim. Thomannilta ostetussa studiokaiutimessa ilmaantui särinää kahden vuoden kuluttua ostosta. Paluupostissa tuli uusi pari uudempaa mallia ilman mitään ihmettelyjä. Toisen kerran ulkomailta ostetun kameran (Canon) laturi meni rikki, ja kotimainen takuukorjausliike JAStekniikka toimitti uuden laturin. Näin se homma menee. - Korjautin Espanjassa
Manjana kirjoitti:
Minäpä olen kuullut sellaisen tarinanhaaran, että jos ulkomailta ostetun tutka, -tms. laitteen toimittaa maahantuojalle korjattavaksi, niin joo, kyllä se lähtee tehtaalle.. MUTTA sitä ennen se lojuu myymälässä muutaman viikon ja kun asiakas sitä kysyy, niin se lojuu vielä pari viikkoa ennen, kun se lähtee maahantuojalle, jossa se lojuu pari viikkoa ennen, kun se lähetetään tehtaalle huoltoon.
Tehtaalla laite menee siinä ajassa "kuin voi odottaa" ja kun laite tulee takaisin Suomeen, se lojuu ensin maahantuojalla pariviikkoa, kauppiaalla pari viikkoa ja kappas, kesä on ohi!
Ostakaa vain ulkomailta ja korjauttakaa "täällä" :))
Tuo on ihan luonnollinen ymmärrettävä skenaario, sillä myyntikate on se siivu, joka kattaa myös takuu-asioiden hoitoon tarvittavia varoja. Ja jos se siivu on annettu Espanjaan, niin manjana-meininkiä sitten vain..Ei sitä tutkaa minnekään lähetetty. Espanjalainen huoltomies totesi, että vika on radome-yksikössä ja kävi mastossa varmistamassa jotain. Seuraavana päivänä tuli uudelleen, kiipesi mastoon ja vaihtoi jonkun pienen sähkömoottorin. Eikä maksanut mitään!
- Saahan sitä uhota
Takuulla.... kirjoitti:
Kommentti EU-kansalaiselle, muuten hyvä mutta ei mene näin !
Lain mukaan takuu on valmistajan tai MYYJÄN antama ylimääräinen etu.
Vaikka tuottella olisikin Suomessa maahantuoja, on sinulle takuun myöntänyt se ulkomailla toimiva nettikauppa, josta olet tavaran tilannut.
Pyöritän itse maahantuontiä- ja tukkuliikettä (en venealalla).
Me emme ota mitään kantaa ulkomailta nettikaupoista tilattujen tuotteiden huolto- tai takuuasioihin vaan pyydämme asiakasta ottamaan yhteyttä myyjään.
Vastaamme siis vain ja ainoastaan myymistämme tuotteista.Valmistajan takuu, ja sinä korjaat suomessa ! Olipa ostettu mistä tahansa. Tai sitten sinunulla on syytä olla tuotteidesi valmistajaan todellakin suuri vaikutusvalta, eli ostomääräsi oltava EU-maiden keskitason yli. Silloin sinulla voisi olla mahdollista kohdella tuotteiden hankkijoita ja päämiestäsi noin ylimielisesti. Muussa tapauksessa saat paljon kilpailijoita myymään samaa tuotetta, paremmilla ehdoilla valmistajalta :)
- Saahan sitä uhota
Manjana kirjoitti:
Minäpä olen kuullut sellaisen tarinanhaaran, että jos ulkomailta ostetun tutka, -tms. laitteen toimittaa maahantuojalle korjattavaksi, niin joo, kyllä se lähtee tehtaalle.. MUTTA sitä ennen se lojuu myymälässä muutaman viikon ja kun asiakas sitä kysyy, niin se lojuu vielä pari viikkoa ennen, kun se lähtee maahantuojalle, jossa se lojuu pari viikkoa ennen, kun se lähetetään tehtaalle huoltoon.
Tehtaalla laite menee siinä ajassa "kuin voi odottaa" ja kun laite tulee takaisin Suomeen, se lojuu ensin maahantuojalla pariviikkoa, kauppiaalla pari viikkoa ja kappas, kesä on ohi!
Ostakaa vain ulkomailta ja korjauttakaa "täällä" :))
Tuo on ihan luonnollinen ymmärrettävä skenaario, sillä myyntikate on se siivu, joka kattaa myös takuu-asioiden hoitoon tarvittavia varoja. Ja jos se siivu on annettu Espanjaan, niin manjana-meininkiä sitten vain..Urbaanilegenda, tai ex-maahantuoja. Eipä nykypäivänä suomijuntti maahantuoja enää pääse kohtelemaan asiakkaita noilla metodeilla, loppuupi edustus :) Uhoa 70-luvun muistoilla voi joku dementikko yritellä.
- Takuulla....
Saahan sitä uhota kirjoitti:
Valmistajan takuu, ja sinä korjaat suomessa ! Olipa ostettu mistä tahansa. Tai sitten sinunulla on syytä olla tuotteidesi valmistajaan todellakin suuri vaikutusvalta, eli ostomääräsi oltava EU-maiden keskitason yli. Silloin sinulla voisi olla mahdollista kohdella tuotteiden hankkijoita ja päämiestäsi noin ylimielisesti. Muussa tapauksessa saat paljon kilpailijoita myymään samaa tuotetta, paremmilla ehdoilla valmistajalta :)
...niini ja jatkan edelleen "uhoamista" jos sen haluat sellaiseksi mieltää.
Kyllä meille voi kiikuttaa ulkomaisesta nettikaupasta ostetun tuotteen huoltoon jos haluaa. Se korjataan maksua vastaan sitten kun tärkeämmiltä töiltämme ehdimme. Edustamme Suomessa useita tunnettuja brandejä ja useimpien merkkien kanssa toimitaan juuri näin koska takuu on MYYJÄN antama eikä valmistajlla ole kompensaatiojärjestelmää myyntimaan ulkopuolella tapahtuvia takuukorjauksia varten.
On toki niitäkin valmistajia, joilla on "Global Warranty". Heidän laitteensa takuukorjataan korjataan meillä ostopaikasta riippumatta ja valmistaja toimittaa meille varaosat sekä maksaa työstämme.
- 13+6
Kertokaa,minkäntehoinen sähkökäyttöisellä (12 v) vinssillä saa Busterin L perämoottoreineen vinssattua vedestä kuiville,tehty sitävarten rullatelakka.
Olisi kiva saada vinssin nimiä ja mallii tyyppi.Koko paino moottoreineen n.500 kg
Millähän mallilla homma toimii hyvin.- 20+20
menen käymään vaikka IKH-liikkeessä. Siellä löytyy noita vinssejä. Muutaman sadankilon vetovoima riittää hyvin jos rulla pyöriii veneen alla
- en tiijä
Empä olisi uskonut, että tuolla nousee Finsport 650 ac trailerille vedestä.
Mutta useampana syksynä näin on vaan käynyt.
Vene painaa n1300 kg.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Kuormaaminen-ja-hinaaminen/Sahkovinssi/Sahkovinssi-12-V-15360/
Testivedon tein siirtäessä autoa poikittain tuolla vinssillä.
Vielä kun laittaisi rissan veneenpuolelle, niin vetovoima kasvaisi,
mutta nopeus tietty puolittuisi.
- 21
Tarkoitus olisi ostaa uusi Torqeedo keväällä mutta ilmeisesti täytyy mennä lähimoottorikauppiaan luokse ja maksaa:
http://www.torqeedo.fi/?p=4
Cruise 2.0 RL TOR1210-00 2000 W 5 hv 24 V 16,9 kg 75,5 cm - Moottorivene 3.050,- - tottako?
Meinasin tilata svb:stä purjeveneen. Postikulut vain 15€.
- SVB ok!
SVB on erittäin hyvä, useamman vuoden tilannut kaiken jo sieltä. Eipä tarvitse kuunnella Prosailorin tai Maritimin **ttuilua vaikka on ostokannalla...
- Bruno_____
Teidän kaikkien tikinjöiden pitää miettiä onko veneily oikea harrastus teille jos pitää tinkiä tai etsiä aina mahdollisimman edullinen tarvike. Kannattaa hankkia sen hintainen vene että on mahdollisuus ostaa tarvikeet Suomesta. Kohta Suomesta loppuu myyjät ja hinnat vaan nousee kun kaikki hankkii varusteet ulkomailta.
Tinkiminen on Turkkilaisten tapa.... Muuttakaa sinne köyhät!- Force4
Verkkokaupoissahan ei yleensä tingitä, vaan maksetaan juuri se pyydetty hinta. Ja jos ei siis pitäisi tinkiäkään, ajettaisiin suomalaiseen kauppaan ja maksettaisiin esim. 500 euroa tavarasta, joka maksaa verkkokaupasta kotiin kannettuna 350 euroa. Et kai nyt oikeasti tarkoita, että kannattaisi toimia noin, ellei jostain syystä ole pakko.
Myyjien loppuminen Suomesta kyllä hankaloittaisi veneilyä, mutta siitä ei ole pelkoa. Kyllä näillä Maritimilla, Meredinillä ym. asiakkaita riittää. Pelkkä kielimuuri on monelle liian korkea, ja hyvä niin. Kiitos teille, että maksatte myös paikallisen tarjonnan ylläpitämisestä!
Ostan minäkin muuten kaikki heti tarvitsemani osat, pienet ja halvat osat sekä sellaiset osat, joissa takuupalvelun tarve on todennäköinen, Suomesta.
"Mahdollisimman edullisen tarvikkeen" jos haluaa, sen kyllä saa Suomestakin. Silläkin kriteerillä tulee ostettua aika paljon kaikenlaista.
Mutta kunnolliset merkkitavarat ja kohtuullisen kokoiset/painoiset kalliit tarvikkeet kannattaa aina tilata ulkomailta. - hwhwr6h
Onhan tuokin näkökanta. Olenko sitten nuuka vai hintatietoinen, sen saa jokainen päättää itse. Ostan etupäässä tarvikkeet ulkomailta joko nettikaupasta, hintojen vertaileminen surfaamalla netissä on ihan hauskaakin talvella. Sitten ostan tarvikkeita ulkomailta työn puolesta liikkusessani. Joitakin pikkunippeleitä ostan Suomesta.
Voi myös ajatella niin, että vertaamalla hintoja voi saada sen saman plokin, plotterin, Mustot jne. halvemmalla ja senkin rahan voi laittaa veneeseen esim. ostamalla uusia purjeita jne.
Uusavuttomille on tärkeää, että on myös Maritimit ym. joiden tiskille voi mennä kyselemään tyhmiä (ja saamaan tyhmiä vastauksia). - Force4
hwhwr6h kirjoitti:
Onhan tuokin näkökanta. Olenko sitten nuuka vai hintatietoinen, sen saa jokainen päättää itse. Ostan etupäässä tarvikkeet ulkomailta joko nettikaupasta, hintojen vertaileminen surfaamalla netissä on ihan hauskaakin talvella. Sitten ostan tarvikkeita ulkomailta työn puolesta liikkusessani. Joitakin pikkunippeleitä ostan Suomesta.
Voi myös ajatella niin, että vertaamalla hintoja voi saada sen saman plokin, plotterin, Mustot jne. halvemmalla ja senkin rahan voi laittaa veneeseen esim. ostamalla uusia purjeita jne.
Uusavuttomille on tärkeää, että on myös Maritimit ym. joiden tiskille voi mennä kyselemään tyhmiä (ja saamaan tyhmiä vastauksia).Ei täällä kotimaassakaan sentään kaikki mitenkään pielessä ole. Kehutaan siis välillä vähän.
Suomessa, ainakin Helsingin seudulla, on myös oikeita venealan ammattilaisia, joilta olen saanut asiantuntevia neuvoja vaikka minkälaisiin asioihin. Heidän ansiostaan olen säästänyt paljon rahaa ja ainaa vuosien varrella. Heille maksan aina heidän palveluistaan täsmälleen sen, minkä pyytävät. En tunne tarvetta tinkimiseen.
Aika selvää on, että vähittäiskaupan katteista ei millään alalla enää riitä rahaa oikeiden asiantuntijoiden palkkaamiseen ainakaan tavalliseen myymälään asiakkaita palvelemaan. Ostoprosessini meneekin yleensä niin, että selvitän ensin sopivalta asiantuntijalta, mitä tarvitaan. Sitten käyn veneliikkeessä katsomassa, jos tarvike löytyisi sieltä. Jos löytyy, otan tiedot ylös, ja yleensä tilaan netistä.
Miten tilannetta voisi parantaa?
En osaa sanoa, mutta siitä olen varma, että hyvästä ja asiantuntevasta palvelusta on moni muukin valmis maksamaan. Se on myös kilpailukeino, joka on nettikaupalle aina vähän vaikea. Ai, että hinnat ihan nousevat jos suomalaiset ostavat ulkomailta... Ainakin sinulla on enemmän kansallistuntoa kuin järkeä.
Miksi ulkomailta saa halvemmalla? Voisiko syynä olla vaikka suuremmat volyymit ja järkevämpi verotus? Kukaan työssäkäyvä suomen kansalainen ei halua rahoittaa vapaamatkustajia, joten tukia karsimalla saadaan verotustakin kevennettyä!- Ligwidos
Force4 kirjoitti:
Ei täällä kotimaassakaan sentään kaikki mitenkään pielessä ole. Kehutaan siis välillä vähän.
Suomessa, ainakin Helsingin seudulla, on myös oikeita venealan ammattilaisia, joilta olen saanut asiantuntevia neuvoja vaikka minkälaisiin asioihin. Heidän ansiostaan olen säästänyt paljon rahaa ja ainaa vuosien varrella. Heille maksan aina heidän palveluistaan täsmälleen sen, minkä pyytävät. En tunne tarvetta tinkimiseen.
Aika selvää on, että vähittäiskaupan katteista ei millään alalla enää riitä rahaa oikeiden asiantuntijoiden palkkaamiseen ainakaan tavalliseen myymälään asiakkaita palvelemaan. Ostoprosessini meneekin yleensä niin, että selvitän ensin sopivalta asiantuntijalta, mitä tarvitaan. Sitten käyn veneliikkeessä katsomassa, jos tarvike löytyisi sieltä. Jos löytyy, otan tiedot ylös, ja yleensä tilaan netistä.
Miten tilannetta voisi parantaa?
En osaa sanoa, mutta siitä olen varma, että hyvästä ja asiantuntevasta palvelusta on moni muukin valmis maksamaan. Se on myös kilpailukeino, joka on nettikaupalle aina vähän vaikea.Asiantuntijalle ja osaajalle, sellaiselle ihan oikealle, maksaa mielellään - mutta se on lähes mahdotonta löyttää sellaista muutakuin kokeilemalla, ja jumalavita noita "tympeitä tietäjiä, joilla itseluottamusta riittää" mutta ei tietoa ja taito, tuota sakkia riittää riipaksi asti. Höpötystä, hypetystä ja omakehua riittää, ja laskutusintoa, niin laskujen koon kuin lukumäärien kanssakin - ja vehkeet ovat useasti heikommassa kunnossa kuin aloitettaessa.
Sama on vähän tarvike/osahankintojen kanssa, kovaa on tarina ja meininki, osaaminen ja tieto sitten heikoilla.
Vaikeaa on suomipoikaa suosia, on päässyt tuohon globaaliin paskanjauhantamarkkinaan liian hyvin sisälle, ettei asiat luista enää, on unohtunut, että ne hommatkin pitää tehdä. - en muuta mihinkään
Brunolle "Kohta Suomesta loppuu myyjät ja hinnat vaan nousee kun kaikki hankkii varusteet ulkomailta"
Ensinnäkin kannataa mielestäni hommata sellainen vene josta itse pitää jos siihen varallisuus riittää.Tarvikkeita ei tervitse ostaa suomesta, ihan rehellistä ostaa ulkomailta.lopussa sinulla meni juttu väärin päin, ensiksi nousee kyllä hinnat ja sitten loppuu kauppa jonka jälkeen vasta loppuu myyjät.
Mitä me myyjillä sitten enää tehtäiskään kun kaikki ostaa ulkomailta?
Toki haluaisin ostaa varusteeni Suomesta ja toivon että veneliikkeiden omistajat tulisivat järkiinsä, vai onko Turussa liikkaa vene varuste liikeitä, ei riitä asiakkaita pitää saada joku konkkaan auttaako se? - huoh..
Ligwidos kirjoitti:
Asiantuntijalle ja osaajalle, sellaiselle ihan oikealle, maksaa mielellään - mutta se on lähes mahdotonta löyttää sellaista muutakuin kokeilemalla, ja jumalavita noita "tympeitä tietäjiä, joilla itseluottamusta riittää" mutta ei tietoa ja taito, tuota sakkia riittää riipaksi asti. Höpötystä, hypetystä ja omakehua riittää, ja laskutusintoa, niin laskujen koon kuin lukumäärien kanssakin - ja vehkeet ovat useasti heikommassa kunnossa kuin aloitettaessa.
Sama on vähän tarvike/osahankintojen kanssa, kovaa on tarina ja meininki, osaaminen ja tieto sitten heikoilla.
Vaikeaa on suomipoikaa suosia, on päässyt tuohon globaaliin paskanjauhantamarkkinaan liian hyvin sisälle, ettei asiat luista enää, on unohtunut, että ne hommatkin pitää tehdä...liekö "Ligwidos" ottanut pari tuonti-olutta liikaa..
Minkäs alan pelle sinä olet? - Ligwidos
huoh.. kirjoitti:
..liekö "Ligwidos" ottanut pari tuonti-olutta liikaa..
Minkäs alan pelle sinä olet?En juo edes tuonti-olutta, enkä ole minkään "alan" pelle.
Näköjään "nappasi" suhteellisen nopeasti, "alan mieheen", kieltämättä mielikuva tosiaan on tuollainen huoh . .
Siitä vaan sitten kuomoamaan mielipiteitäni- ja mielikuviani suomiosaajasta :)
- Callepalle
2 vuotta sitten ostin SVB:tä simradin t10 pinnapilotin 275 € sama suomessa erikoistarjouksena 419 € .No rahti teki muistaakseni 12.50 € mutta pilotti toimitettiin suoraan minulle.Tosin vastaava Raymarinen pilotti oli SVB:llä saman hintainen ,kuin suomessa??Mielenkiintoista!
- 16+19
Mitä enemmän ostat ulkomailta suoraan, sitä enemmän joudut maksamaan veroja. Suomeen jätetty euro poikii tänne monenlaista hyvää. Suomesta viety euro sen sijaan johtaa työttömyyteen, mielenterveysongelmiin, rikollisuuteen jne. Jos kaikki ostaisivat aina suomalaista silloin kun se on vain 20% kalliimpaa kuin ulkomailta ostettu, olisi oma ostovoima silti ihan sama kuin nyt, mutta em. ongelmat olisivat vähäisemmät.
Kun ostin aikanaan uuteen veneeseeni tarvikkeita 5000 euron satseissa, sain kotimaisilta myyjiltä tavarat selvästi halvemmalla kuin mistään verkkokaupasta.
Olen myöskin käyttänyt verkkokauppoja, kun suomalaisten kauppiaiden tingityt hinnat ovat olleet yli 20% kalliimmat.- Vilpitön yritys
Ei ole mitään takeita siitä, että suomalaisten firmojen voittojen parantamiseen menevät eurot tulisivat miltään osin veroina kansalaisten hyväksi tai että ne edes jäisivät Suomeen.
Näin vähän kauempana sivistyksen rintamailta asuvana annan arvoa myös sille, että minun ei tarvitse lähteä ajelemaan tarvikkeiden perässä. Se maksaa sekä aikaa, että rahaa. Olen nyt kahtena kesänä hakenut veneeseeni erilaisia tarvikkeita lähimmän kaupungin venetarvikeliikkeistä. Ei mitään ihmeempää, tiettyjä luukkuja, venetikkaat, perämoottorin säilytytelinettä jne, mutta kertaakaan en ole saanut kaikkia niitä, mitä nettisivut lupaavat, eli pitäisi laittaa tilaukseen ja hakea toisella kerralla. Nettikauppa, esim. SVB, toimittaa tavarat kotiovelle tai tarvittaessa telakalle suoraan. Kotimaisen kivijalkakauppiaan pitää tosiaan tarjota kovemman hinnan katteksi tosiaan jotain sellaista lisäarvoa, että ostaja kokee saavansa rahoilleen vastiketta. Valitettavasti olen joutunut kovin usein pettymään tässä suhteessa.
- Taivas varjele
Kävin Meredinillä tarkoitus ostaa 10kpl klemmareita seftiputkiin (ruostumattomia leveä malli)11.50e kpl sitten suuntana Venetelakka Ramstet hintaa vaivaiset 38e kpl eli 380e. Voi taivas varjele.Svbllä 6.50 kpl. eli 65e. Kyllä Venetelakan klemmarit oli varmasti parasta laatua mutta ei nyt sentään, herranen aika alkaa mennä vähän yli hauskuuden.Taasen Meredinin kemmarit oli ihan rimpuloita. Svb klemmarit siltä väliltä eli riitävän hyvät. En enää mene kyselemään hintoja vaan tilaan Svbltä säästyy polttoainerahat ja saa jopa näin pienen ostoksen paljon halvemmalla.
- 8+20
Huoltokorjaamoissa saattavat hinnat olla mitä tahansa. Pientarvikkeista otetaan kunnolla voittoa, 700% on ihan normaalia. Varaosan hakijalle on tietenkin voimassa samat hinnat kuin korjaamoasikkaallakin.
- Made in USA
8+20 kirjoitti:
Huoltokorjaamoissa saattavat hinnat olla mitä tahansa. Pientarvikkeista otetaan kunnolla voittoa, 700% on ihan normaalia. Varaosan hakijalle on tietenkin voimassa samat hinnat kuin korjaamoasikkaallakin.
Hassuinta on se, ettei tahdo kenelläkään edes olla vasrastossa sitä tavaraa, alkavat sitten tilailemaan niitä kun joku raukka on erehtynyt sellaiset tilaamaan heiltä hulluun hintaan. Omatoimisesti tavarat mustoosalla hinnasta ja ajasta. Ei ole suomi asiakasystävällinen maa.
- ahneus on syy
Et kai ihan oikeasti kuvittele, että täkäläisten venefirmojen sikahinnat johtuu alvista?
- Mahdotonta suomesta
Kyllä valitettavasti se taitaa tuolle ahneuden puolelle mennä. Täällä kauppiaan pitää jostain syystä saada vähintää tuplakate "ulkomaiseen" "EU-kauppiaaseen nähden, ja jenkkikauppiaaseen kolmin, nelinkertainen. Kyllä se taitaa suomalaisella kauppiaalla olla myöskin peiliin katsomisen paikka.
- HUOM.
Mahdotonta suomesta kirjoitti:
Kyllä valitettavasti se taitaa tuolle ahneuden puolelle mennä. Täällä kauppiaan pitää jostain syystä saada vähintää tuplakate "ulkomaiseen" "EU-kauppiaaseen nähden, ja jenkkikauppiaaseen kolmin, nelinkertainen. Kyllä se taitaa suomalaisella kauppiaalla olla myöskin peiliin katsomisen paikka.
Huomautus: Täällä härmässä myydään lähes koko vuoden myynti viidessä kuukaudessa. Mielestäni hinnoittelu on ihan linjassa: pitäähän vuokrat ja palkat maksaa ympäri vuoden. Mistäs muualta sen rahan saa..
- 11+11
HUOM. kirjoitti:
Huomautus: Täällä härmässä myydään lähes koko vuoden myynti viidessä kuukaudessa. Mielestäni hinnoittelu on ihan linjassa: pitäähän vuokrat ja palkat maksaa ympäri vuoden. Mistäs muualta sen rahan saa..
Hinnoittelu on linjassa....minkä suhteen?
Miten tämä lasku tehdään, onko se niin, että
kulut haluttu kate = myyntihinta, vai
saatu kate = myyntihinta - kulut
Tarkoitan tässä nyt sitä, että ylemmässä keississä lasketaan kulujen päälle haluttu kate ja yhdessä niistä tulee se hinta jolla myydään. Eli ikäänkuin itse kate määreittelemällä määrätään myyntihinta. Jälkimmäisessä tapauksessa myyntihinta tulee markkinoilta (eli on se jolla menee kaupaksi) ja kate määräytyy sitä kautta. Jos lisää katetta halutaan niin kulut pitää olla pienemmät (sisäänostohinta).
Suomalaiselle kauppiaalle tilanne on vaikea; kulut on mitkä on; ostovolyymit toimittajilta on niin pieniä ettei niillä paljon neuvotella. Ja myyntihintaakaan ei voi pitää korkeana koska ihmiset ostaa tavarat halvemmalla muualta. - Mahdotonta suomesta
HUOM. kirjoitti:
Huomautus: Täällä härmässä myydään lähes koko vuoden myynti viidessä kuukaudessa. Mielestäni hinnoittelu on ihan linjassa: pitäähän vuokrat ja palkat maksaa ympäri vuoden. Mistäs muualta sen rahan saa..
Myytkö enemmän, tuplahinnalla ? Et varmasti, päinvastoin !
Mielestäsi hinnoittelu voi olla linjassa . . . johonkin, asiakkaiden mielestä ei, jos ostavat muualta, ja taas myyntisi supistuu - eli logiikkasi mukaan hintaa pitää nostaa :) jolloin myyntisi pienenee . . . hälyttääkö tämä kuvio ? Mitä siis pitää tehdä ?
Suomessa pitää olla luovempi ja laajentaa tulopohjaa, ei voi edes kuvitella, että "osavuotisen" tuoteen ylihinnoittelemalla saisi katettua koko vuoden. - erwgkkågwåg
HUOM. kirjoitti:
Huomautus: Täällä härmässä myydään lähes koko vuoden myynti viidessä kuukaudessa. Mielestäni hinnoittelu on ihan linjassa: pitäähän vuokrat ja palkat maksaa ympäri vuoden. Mistäs muualta sen rahan saa..
Eikös se ole päinvastoin. Venetarvikkeita myydään tarpeeseen. Ei se olle sellaista kulutustarvikekauppaa, jota pitää ostella jatkuvasti viikottain kuten leipää ja vessapaperia, vaan vuoden aikana ostetaan tietty satsi tavaraa. Kauppias säästää, kun satsit on myyty ja voi lomautta porukan loppuvuodeksi sekä pistää putiikin pimeäksi. Se on vähän niin kuin urakkahommaa. Kun urakka on valmis, huilataan, eikä valitella, että hommat tuli valmiiksi siltä vuodelta.
- 1+10
Oikeastaan on aika hyvä, että löytyy niitäkin, joiden mielestä tavarat pitäisi ostaa Suomesta; jää veroeurot kotimaahan ja toisaalta nämä kotimaisetkin kaupat pysyvät pystyssä, koska tarvitaan niitäkin; itselläni on vene Lauttasaaressa ja monta kertaa on tullut sellainen tilanne, että puuttuu pari sokkaa/pulttia/kaapelikenkää yms jotka pitää saada heti että työ jatkuu eikä tarvitse autolla lähteä. Toisin sanoen, ne on haettava siitä Maritimista. Tosin näissä tapauksissa ostosten määrä on euroissa sellainen että tulee halvemmaksi ostaa ruuvit kalliimmalla siitä vierestä kuin halvemmalla kauempaa. Nyt täytyy muistaa, että Lauttasaaressakin on se Veneilijän Verkkokauppa, joka on halvempi.
Mutta suuremmissa ostoksissa, kuten yllä on jo kuultu, hintaero on valitettavasti niin suuri että ei oikein tee mieli tehdä ostoksia Suomesta. Purjehdusvaatteet, elektroniikat ovat juuri näitä, puhumattakaan isommista ostoksista. tilasin kerran ulkomailta perämoottorin, ja olihan se aika kätevää; hinta halvempi ja sain koneen tuotuna suoraan venerantaan.
Voisihan sitä ajatella jalosti, että ostan Suomesta kalliimmalla, mutta tällaisen yksittäisen asiakkaan parin tonnin vuosiostokset eivät jonkun Maritimin tuloksessa paljon paina; jos kaikki maan veneilijät olisivat juonessa mukana, niin sitten...mutta sellaisen autuuden todennäköisyys taitaa olla aika pieni. Sen sijaan tonnin säästö itselleni on jo jotain. Ongelmia/vaivaa myös tulee siitä kun esim perämoottori pitää itse liikkeestä hakea yms. Kyllähän tuon tekee, mutta jos on mahdollisuus että joku muu sen tekisi ja rahaakin kuluu vähemmän koko hommaan niin houkutteleehan se.
Takuuasioista ja niiden hoitamisen vaikeudesta/helppoudesta monesti puhutaan; ulkomaille takuuasioiden hoitaminen on joskus jopa helpompaa kun voi kuskata tavaran lähipostiin eikä tarvitse satamaan asti lähteä veneliikkeeseen. Posti kun on yleensä lähellä ja aukioloajat paremmat.
On tietysti liikesalaisuus että millä nuo kalliimmat veneliikkeet elävät. Mutta ainakaan minunlaisillani mutteri- ja sokka-asiakkailla eivät. Pystyssäpitävien asiakkaiden täytyy ostaa kalliimpia tarvikkeita....eli toisin sanoen, kanta-asiakaskuntaa vielä löytyy riittävästi. Luulisi noiden kauppojen itsekin näkevän, että montaa klikkausta ei neitssä tarvitse tehdä kun jo näkee, miten helposti samat rojut saa satoja, jopa tuhansia euroja halvemmalla.- taivas varjele
1 10 kanssa aika lailla samoilla linioilla, lisäisin vielä tähän että toisen vähän on toisen paljon jos esim. eläkeellä 40e päivä ei huvita maksaa hirveää yli hintaa, ostaa 10 kpl klemmareita ja säästää niihin monta kuukautta.
Suomen veneliikkeiden hinnoilla.
Puhumattakaan isommista ostoista, vaikkakin toiset tuotteet eivät ole kylläkään kalliimpia suomessakaan. (VIELÄ)
- 1+10
Oikeastaan on aika hyvä, että löytyy niitäkin, joiden mielestä tavarat pitäisi ostaa Suomesta; jää veroeurot kotimaahan ja toisaalta nämä kotimaisetkin kaupat pysyvät pystyssä, koska tarvitaan niitäkin; itselläni on vene Lauttasaaressa ja monta kertaa on tullut sellainen tilanne, että puuttuu pari sokkaa/pulttia/kaapelikenkää yms jotka pitää saada heti että työ jatkuu eikä tarvitse autolla lähteä. Toisin sanoen, ne on haettava siitä Maritimista. Tosin näissä tapauksissa ostosten määrä on euroissa sellainen että tulee halvemmaksi ostaa ruuvit kalliimmalla siitä vierestä kuin halvemmalla kauempaa. Nyt täytyy muistaa, että Lauttasaaressakin on se Veneilijän Verkkokauppa, joka on halvempi.
Mutta suuremmissa ostoksissa, kuten yllä on jo kuultu, hintaero on valitettavasti niin suuri että ei oikein tee mieli tehdä ostoksia Suomesta. Purjehdusvaatteet, elektroniikat ovat juuri näitä, puhumattakaan isommista ostoksista. tilasin kerran ulkomailta perämoottorin, ja olihan se aika kätevää; hinta halvempi ja sain koneen tuotuna suoraan venerantaan.
Voisihan sitä ajatella jalosti, että ostan Suomesta kalliimmalla, mutta tällaisen yksittäisen asiakkaan parin tonnin vuosiostokset eivät jonkun Maritimin tuloksessa paljon paina; jos kaikki maan veneilijät olisivat juonessa mukana, niin sitten...mutta sellaisen autuuden todennäköisyys taitaa olla aika pieni. Sen sijaan tonnin säästö itselleni on jo jotain. Ongelmia/vaivaa myös tulee siitä kun esim perämoottori pitää itse liikkeestä hakea yms. Kyllähän tuon tekee, mutta jos on mahdollisuus että joku muu sen tekisi ja rahaakin kuluu vähemmän koko hommaan niin houkutteleehan se.
Takuuasioista ja niiden hoitamisen vaikeudesta/helppoudesta monesti puhutaan; ulkomaille takuuasioiden hoitaminen on joskus jopa helpompaa kun voi kuskata tavaran lähipostiin eikä tarvitse satamaan asti lähteä veneliikkeeseen. Posti kun on yleensä lähellä ja aukioloajat paremmat.
On tietysti liikesalaisuus että millä nuo kalliimmat veneliikkeet elävät. Mutta ainakaan minunlaisillani mutteri- ja sokka-asiakkailla eivät. Pystyssäpitävien asiakkaiden täytyy ostaa kalliimpia tarvikkeita....eli toisin sanoen, kanta-asiakaskuntaa vielä löytyy riittävästi. Luulisi noiden kauppojen itsekin näkevän, että montaa klikkausta ei neitssä tarvitse tehdä kun jo näkee, miten helposti samat rojut saa satoja, jopa tuhansia euroja halvemmalla. - 1+10
Oikeastaan on aika hyvä, että löytyy niitäkin, joiden mielestä tavarat pitäisi ostaa Suomesta; jää veroeurot kotimaahan ja toisaalta nämä kotimaisetkin kaupat pysyvät pystyssä, koska tarvitaan niitäkin; itselläni on vene Lauttasaaressa ja monta kertaa on tullut sellainen tilanne, että puuttuu pari sokkaa/pulttia/kaapelikenkää yms jotka pitää saada heti että työ jatkuu eikä tarvitse autolla lähteä. Toisin sanoen, ne on haettava siitä Maritimista. Tosin näissä tapauksissa ostosten määrä on euroissa sellainen että tulee halvemmaksi ostaa ruuvit kalliimmalla siitä vierestä kuin halvemmalla kauempaa. Nyt täytyy muistaa, että Lauttasaaressakin on se Veneilijän Verkkokauppa, joka on halvempi.
Mutta suuremmissa ostoksissa, kuten yllä on jo kuultu, hintaero on valitettavasti niin suuri että ei oikein tee mieli tehdä ostoksia Suomesta. Purjehdusvaatteet, elektroniikat ovat juuri näitä, puhumattakaan isommista ostoksista. tilasin kerran ulkomailta perämoottorin, ja olihan se aika kätevää; hinta halvempi ja sain koneen tuotuna suoraan venerantaan.
Voisihan sitä ajatella jalosti, että ostan Suomesta kalliimmalla, mutta tällaisen yksittäisen asiakkaan parin tonnin vuosiostokset eivät jonkun Maritimin tuloksessa paljon paina; jos kaikki maan veneilijät olisivat juonessa mukana, niin sitten...mutta sellaisen autuuden todennäköisyys taitaa olla aika pieni. Sen sijaan tonnin säästö itselleni on jo jotain. Ongelmia/vaivaa myös tulee siitä kun esim perämoottori pitää itse liikkeestä hakea yms. Kyllähän tuon tekee, mutta jos on mahdollisuus että joku muu sen tekisi ja rahaakin kuluu vähemmän koko hommaan niin houkutteleehan se.
Takuuasioista ja niiden hoitamisen vaikeudesta/helppoudesta monesti puhutaan; ulkomaille takuuasioiden hoitaminen on joskus jopa helpompaa kun voi kuskata tavaran lähipostiin eikä tarvitse satamaan asti lähteä veneliikkeeseen. Posti kun on yleensä lähellä ja aukioloajat paremmat.
On tietysti liikesalaisuus että millä nuo kalliimmat veneliikkeet elävät. Mutta ainakaan minunlaisillani mutteri- ja sokka-asiakkailla eivät. Pystyssäpitävien asiakkaiden täytyy ostaa kalliimpia tarvikkeita....eli toisin sanoen, kanta-asiakaskuntaa vielä löytyy riittävästi. Luulisi noiden kauppojen itsekin näkevän, että montaa klikkausta ei neitssä tarvitse tehdä kun jo näkee, miten helposti samat rojut saa satoja, jopa tuhansia euroja halvemmalla. - 11+4
kas, tuli sitten kolme kertaa sama viesti...
- jhhol
Kyllähän sitä mielellään tukisi kotimaisia firmoja, mutta jos se kotimaisuus on yhtäkuin hidas, kallis ja työläs, niin kyllähän sitä tulee muitakin vaihtoehtoja katseltua.
Ja toinen juttu mikä tuli mieleen on tämä "kaverialennus". Eli tutuille myydään nollakatteella ja sitten tuntemattomilta otetaan sitten enemmän paikkaamaan katevajausta. Ja kun yrittää saada alennusta isommasta tilauksesta, niin saa vaan ylimielistä kettuilua vastikkeeksi.
Katkeralta tilitykseltä saattaa kuulostaa, mutta sitähän tämä on! :)
Kun ei itsellä ole verkostoja noihin, niin joutuu yleensä olemaan se apina, jota koijataan. Verkkokaupoissa on se hyvä puoli, ettei niiden hintoihin vaikuta ollenkaan, vaikka olisi millainen butt face boy! :D
- SpK
Jossain vaiheessa kyllästyin ravaamaan tarvikeliikkeissä. Ekalla käynnillä ei juuri koskaan saanut sitä mitä oli hakemassa; "päässyt loppumaan, tilataan, tuu hakemaan ensi viikolla". Harmittavan usein kun ensi viikolla menee hakemaan niin tuotteen sijaan saa selitystä siitä miten maahantuoja sitä ja rahtari tätä. Ei mitenkään harvinaista, että saman nippelin perässä sai loikkia kolmekin kertaa. Järjetöntä. En ajele enää kamojen perässä vaan kamat ajelee mun luokse. Jos tuotteen saa Suomalaiselta kauppiaalta vaivattomasti ja sopivaan hintaan niin ostan mieluummin Suomalaiselta. Aika harvassa on ollut ne hankintakerrat jolloin Suomalainen kauppias on pystynyt kauppaan johtavaan tarjontaan. Useimmin tilaus menee Ruotsiin, Englantiin tai Saksaan.
- Force4
Tämä on harvinaisen totta!
Ei se pelkkä hinta, vaan myös saatavuus. Jos vähänkään erikoisempaa osaa tarvitaan, ei oikeastaan ole muuta vaihtoehtoa kuin tilata ulkomailta.
Käytännön kokemus tältä vuodelta on joulukuussa suomalaiselta maahantuojalta tilattu varaosa, joka saapui EU:n alueelta maaliskuussa. Tarkistin itse, että osaa oli saatavana sekä valmistajalta että muun muassa englantilaiselta maahantuojalta. Olisi tietysti pitänyt tilata jommalta kummalta, mutta koska laite ei ollut vielä silloin minulle kovin tuttu, halusin varmistaa sujuvan palautusoikeuden.
Bisneksen kannalta on tietysti aika luonnollista sekin, että kun kysyntä alkaa käytännössä vasta maalis-huhtikuussa, miksi tilattaisiin sitä ennen osia, jotka kuitenkin joudutaan maksamaan samantien.
Eli pohjimmiltaan tässä kaikessa taitaa tosiaan olla kyse vain siitä, että venetarvikebisnes on Suomessa 6 kk täysin kuollut ja toiset 6 kk ylikuumentunut. Ei sellaisessa markkinassa mitään tervettä kilpailua voi olla. Minkäs teet. - perce zuxi
Vanha keino auttaa, olen huomannut. Soitto liikkeeseen, kysy tavaraa, ei oo, kysy hintaa, kallis, tilaa itse netistä. Jos on kiire ja jos on tavaraa, saattaa tulla haetuksi liikkeestä.
- Absoluuttinen fakta
Suomen "korkea" vero-% on tekosyy suurille hintaeroille. Esimerkiksi Saksan SVB:n hintoihin suomalaiskauppoja verratessa SVB:llä on vain 5 % hintaetu. Ei se vielä siirrä monenkaan ostoksia Saksaan.
Ja eikös Ruotsissa ole vielä Suomeakin korkeampi vero tarvikkeilla, silti suomipoika ostaa ruotsalaisesta verkkokaupasta.
Toinen turha syy on "suuret globaalit markkinat". Kyllä maailmalla ostetaan suomalaisestakin verkkokaupasta siinä kuin ruotsalaisesta, jos se toimii myös englanniksi ja hintataso on kohdallaan, Google hoitaa loput. - suosi suomalaista
Kuten aiemminkin on sanottu yrittäminen suomessa on vaikeaa. Entisenä yrittäjänä suosin suomalaisia yrittäjiä, sillä säästöä tulee kuitenkin vähän kun rahat antaa saksalaisille.
Minä ainakin olen saanut nopeaa ja hyvää palvelua suomalaiselta venetarvikeliikkeestä. Palvelu on hidasta jos verkkokaupalla ei ole omaa liikettä ja varastoa, mutta kyllä meiltä löytyy kauppoja joissa on hyvä varasto ja nopea toimitus.
Ehkä arvostelut pitää jättää omaan rauhaan ja ottaa selvää, että löytyisikö suomestakin hyvää ja edullista vaihtoehtoa.- Made in USA
Kyllä suomalaisen suosiminen on todellakin vaikeaa, sitä on yritetty ja taas yritetty, maksettu korkeampaa hintaa, siedetty paskanjauhamista ja ylimielistä vittuila - ja silti sitä tavaraa ei vaan saa suomalaiselta hankittua. Opetelkoot suomalaiset palvelua, ja sitten palataan asiaan.
- eipä ole
Made in USA kirjoitti:
Kyllä suomalaisen suosiminen on todellakin vaikeaa, sitä on yritetty ja taas yritetty, maksettu korkeampaa hintaa, siedetty paskanjauhamista ja ylimielistä vittuila - ja silti sitä tavaraa ei vaan saa suomalaiselta hankittua. Opetelkoot suomalaiset palvelua, ja sitten palataan asiaan.
Kumma juttu, ei minulle olla missään oltu ylimielisiä eikä liikoja paskaakaan jauhettu kotimaassa. Lopulta varsin paljon on saatu hankittua tavaraakin vielä senkin jälkeen, kun ulkomaisten verkkokauppojen hintataso on tarkistettu. Kaikki myyjät eivät tiedä kaikesta, se on luonnollista. Se harmittaa siinä vaiheessa, kun myyjä ei tuota tiedä itse.
- Made in Usa
eipä ole kirjoitti:
Kumma juttu, ei minulle olla missään oltu ylimielisiä eikä liikoja paskaakaan jauhettu kotimaassa. Lopulta varsin paljon on saatu hankittua tavaraakin vielä senkin jälkeen, kun ulkomaisten verkkokauppojen hintataso on tarkistettu. Kaikki myyjät eivät tiedä kaikesta, se on luonnollista. Se harmittaa siinä vaiheessa, kun myyjä ei tuota tiedä itse.
Hieno homma Sinulle, että olet löytänyt toimivan kohtuuhintaisen systeemin jostain suomesta.
Olet varmasti sitten vain parempi ihminen kuin minä, vuosia tuota yritettiin, ja yksittäistapauksina jopa jotain yleistä tarviketta/osaa löytyikin, vain vähän kalliimmalla kuin muualta. Kaiken kaikkiaan kokemukset vuosien varrelta tuollaiset kuvailemani.
- Antilla-36
Eikös. uusista tuotteista makseta alv tilausmaan alv. kannan mukaan? Ainakin itse kun olen tilannut Englannistaa auton osia ja Saksasta mm. digitaalipianon, niin hinnat on automaaattisesti Suomen alv:n mukaan. Tosin eipä tuo 3% tai nykyisin 4% kovin paljon ole, kun tuotteet saa 35% halvemmalla, kuin Suomesta.
Tulipahan vain mieleen.- Nettioston veroetu
Ei. Tarkista maksamasi vero vielä, lähtömaan mukaan se on.
- ei ymmärrä
Mahdatteko olla ihan oikeasti vertailleet hintoja tai onko asenne vaan se että älä suosi suomalaista. Minä ainakin olen tilannut ihan kohtuuhintaisia tuotteita suomesta.
- 19
Jotkut yksittäiset venetarvikkeet voivat olla edullisia Suomessa. Esimerkkinä ankkurikopiot, ankkurikettinki, halpaköydet, puiset airot & melat jne. Euroopanlaajuisessa vertailussa halvimmat löytyvät akselilta Biltema, Motonet, Prisma ja ostopaikka Suomi. Joskus saattaa harvinaiset erikoistilausosat joita ei koskaan ole hyllyssä löytyä Suomesta myös halvemmalla kuin euroopasta.
Mutta suurimmassa osassa muita venetarvikkeita tilailu ulkomaan nettikaupoista kannattaa. Hinta on halvempi, toimitus suoraan kotiin parissa päivässä, ja jos jotain vikaa löytyy niin postilla takaisin ja korjaus/uusi tulee tilalle automaattisesti. - 16+11
19 kirjoitti:
Jotkut yksittäiset venetarvikkeet voivat olla edullisia Suomessa. Esimerkkinä ankkurikopiot, ankkurikettinki, halpaköydet, puiset airot & melat jne. Euroopanlaajuisessa vertailussa halvimmat löytyvät akselilta Biltema, Motonet, Prisma ja ostopaikka Suomi. Joskus saattaa harvinaiset erikoistilausosat joita ei koskaan ole hyllyssä löytyä Suomesta myös halvemmalla kuin euroopasta.
Mutta suurimmassa osassa muita venetarvikkeita tilailu ulkomaan nettikaupoista kannattaa. Hinta on halvempi, toimitus suoraan kotiin parissa päivässä, ja jos jotain vikaa löytyy niin postilla takaisin ja korjaus/uusi tulee tilalle automaattisesti.täältä löytyy paljon halvempia ja saman hintaisia tarvikkeita luin ulkomailta eikä ne rahtihinnatkaan niin kalliita ole.
Harhaluulo että muualla paljon halvempaa, vertailuja on tällä palstalla ollut aika ajoin eikä ole suomalaisen kauppiaan tarvinnut hävetä.
Elektroniikka ja vaatteet ovat täällä kallista, muuta kohtuu hintaisia
Niin ja kyllä se kotimainenkin kauppias ne tuotteet kotiin toimittaa muutamassa päivässä.
Toki jokainen ostaa mistä haluaa - Maltti ja valtti
16+11 kirjoitti:
täältä löytyy paljon halvempia ja saman hintaisia tarvikkeita luin ulkomailta eikä ne rahtihinnatkaan niin kalliita ole.
Harhaluulo että muualla paljon halvempaa, vertailuja on tällä palstalla ollut aika ajoin eikä ole suomalaisen kauppiaan tarvinnut hävetä.
Elektroniikka ja vaatteet ovat täällä kallista, muuta kohtuu hintaisia
Niin ja kyllä se kotimainenkin kauppias ne tuotteet kotiin toimittaa muutamassa päivässä.
Toki jokainen ostaa mistä haluaa"Harhaluulo että muualla paljon halvempaa..."
Väärin, usein on.
Esimerkkkinä Blakes seacock/venttiili
Englannista Force4 kautta maksaa 170 €, sama Suomesta 270 €.
"Elektroniikka ja vaatteet ovat täällä kallista..."
Väärin, ei aina.
Esimerkiksi Nasa Battery monitorin saa Marineasta alle SVB:n tai Force4:n hintojen.
Ulkolaisista nettikaupoista ostamisella voi joskus säästää jopa tuhansia euroja, esimerkkinä Doylen genaakkeri SVB:stä, noin puoleen hintaan Suomesta ostettuun verraten.
Aina kannattaa kuitenkin tarkistaa myös Suomen kauppojen hinnat, välillä ne ovat ihan kilpailukykyisiä. - n.uuka
Maltti ja valtti kirjoitti:
"Harhaluulo että muualla paljon halvempaa..."
Väärin, usein on.
Esimerkkkinä Blakes seacock/venttiili
Englannista Force4 kautta maksaa 170 €, sama Suomesta 270 €.
"Elektroniikka ja vaatteet ovat täällä kallista..."
Väärin, ei aina.
Esimerkiksi Nasa Battery monitorin saa Marineasta alle SVB:n tai Force4:n hintojen.
Ulkolaisista nettikaupoista ostamisella voi joskus säästää jopa tuhansia euroja, esimerkkinä Doylen genaakkeri SVB:stä, noin puoleen hintaan Suomesta ostettuun verraten.
Aina kannattaa kuitenkin tarkistaa myös Suomen kauppojen hinnat, välillä ne ovat ihan kilpailukykyisiä."esimerkkinä Doylen genaakkeri SVB:stä, noin puoleen hintaan Suomesta ostettuun verraten. "
Ei pidä paikkaansa, kyselin hinnan Doylelta suomesta ja hintaero ei ollut kuin 100 euroa.
Pysytään tosiasioissa, eikä heitellä vääriä hintoja täällä. SVB:n hinnat olivat aikoinaan huippuedullisia suomalaiseen hintatasoon verrattuna, mutta ei nyt enää. Tosin tilasin sieltä itselleni pinnapilotin ja sain sen 25% edullisemmin kuin Maritimista. Mutta Maritimista saa alennusta kun ostaa paljon kerralla.... - Kysyy utelias
19 kirjoitti:
Jotkut yksittäiset venetarvikkeet voivat olla edullisia Suomessa. Esimerkkinä ankkurikopiot, ankkurikettinki, halpaköydet, puiset airot & melat jne. Euroopanlaajuisessa vertailussa halvimmat löytyvät akselilta Biltema, Motonet, Prisma ja ostopaikka Suomi. Joskus saattaa harvinaiset erikoistilausosat joita ei koskaan ole hyllyssä löytyä Suomesta myös halvemmalla kuin euroopasta.
Mutta suurimmassa osassa muita venetarvikkeita tilailu ulkomaan nettikaupoista kannattaa. Hinta on halvempi, toimitus suoraan kotiin parissa päivässä, ja jos jotain vikaa löytyy niin postilla takaisin ja korjaus/uusi tulee tilalle automaattisesti.Mistä saat halvemmalla Suomesta esim.10 mm:n Din 766 galvanoitua ankkurikettinkiä 50 metriä kuin vaikkapa SVB:stä? Etsin nimittäin sellaista viime vuonna, mutta ei löytynyt. Yhdellä kotimaisella toimittajalla oli hinnastossa likimain samanhintaista tavaraa, mutta ei pystynyt toimittamaan lupauksista huolimatta.
- lähikaupasta
Kannataako moista vaivaa nähdä (tilata ulkoa) muutaman euron takia, kun voi käydä paikallisessa tarvikeliikeessäj josta saa heti tuotteen mukaan, ja tietää mitä ostaa. Itselle ei tulis mieleenkään moinen touhu.
- SpK
Nyt ollaan asian ytimessä. Kus se on just niin, että ei huvita ajaa sitä hukkareissua. Erikoisempi tarvike ja harmittavan usein se tavallinenkaan tarvike ei löydy sieltä kivijalkaliikeestä ainakaan ensimmäisellä käynnillä. Riittävän isosta postimyyntiputiikista se tulee parissa päivässä halvemmalla eikä tarvitse ajella mihinkään, paitsi veneelle kun kerran aikaa ei tuhraantunut putiikeille ajeluun.
- 7+14
Noh, mikä on kenellekin vaivalloista. Kyllä minun mielestäni on helpompi klikata muutama kerta hiiren nappia, syöttää luottokortin numero, odottaa muutama päivä ja saada tavara kotiovelle, kuin lähteä jonnekin tiettömien taipaleiden taakse veneliikkeisiin turhautumaan.
Olen ostanut merkittävän osan ostoksistani netistä 90-luvulta alkaen, siis kaikkea muutakin kuin venetarvikkeita. Ensimmäinen ulkomaan webbitilaukseni tapahtui joskus 1990-luvun puolivälissä nettikirjakaupasta, eikä tältä tieltä ole paluuta. Mielestäni on hyvä, että on teitä avuttomia, jotka luulevat ulkomailta tilaamisen olevan jotenkin vaikeaa ja pelottavaa, ja kuvittelevat, etteivät takuuasiat luonnistu ja muuta outoa. Te pidätte sen verran palveluita pystyssä kotimaassa, että pystyy ne akuutit sokkaostokset tekemään tarvittaessa.
Muuten, monet kotimaisetkin liikkeet ovat ilahduttavasti sopeutuneet kansainväliseen nettikauppaan ja saaneet palvelunsa ja hintansa kilpailukykyiselle tasolle. Venetarvikkeissa tätä ei vielä ole tapahtunut, mutta monilla muilla tuotealueilla kylläkin. - niin, mikä on
7+14 kirjoitti:
Noh, mikä on kenellekin vaivalloista. Kyllä minun mielestäni on helpompi klikata muutama kerta hiiren nappia, syöttää luottokortin numero, odottaa muutama päivä ja saada tavara kotiovelle, kuin lähteä jonnekin tiettömien taipaleiden taakse veneliikkeisiin turhautumaan.
Olen ostanut merkittävän osan ostoksistani netistä 90-luvulta alkaen, siis kaikkea muutakin kuin venetarvikkeita. Ensimmäinen ulkomaan webbitilaukseni tapahtui joskus 1990-luvun puolivälissä nettikirjakaupasta, eikä tältä tieltä ole paluuta. Mielestäni on hyvä, että on teitä avuttomia, jotka luulevat ulkomailta tilaamisen olevan jotenkin vaikeaa ja pelottavaa, ja kuvittelevat, etteivät takuuasiat luonnistu ja muuta outoa. Te pidätte sen verran palveluita pystyssä kotimaassa, että pystyy ne akuutit sokkaostokset tekemään tarvittaessa.
Muuten, monet kotimaisetkin liikkeet ovat ilahduttavasti sopeutuneet kansainväliseen nettikauppaan ja saaneet palvelunsa ja hintansa kilpailukykyiselle tasolle. Venetarvikkeissa tätä ei vielä ole tapahtunut, mutta monilla muilla tuotealueilla kylläkin.Viimeksi eilen olin venetarvikeliikkeessä hypistelemässä yhtä helaa, jonka olin etukäteen arvioinut käteväksi ja kuvaston perusteella käypäiseksi. Hypistelyn jälkeen jätin helan hyllylle tarkoitukseen sopimattomana. Huomenna menen toiseen kauppaan katsomaan samanlaisen helan toista versiota. Siinä on yksi oleellinen ero kaupan ja nettikaupan välillä. Tilailu ja palauttelu nettikauppaan ei ole kivaa sekään ja turhan helposti lopulta hyväksyy sitten melkein sopivan. Minä ainakin maksan mieluummin kympin enemmän siitä juuri oikeasta tuotteesta.
Jos valmistaja ja malli on selkeästi tiedossa, voi tietenkin etsiä sen halvimman vaihtoehdon, mutta kaupoissa käynneiltä ei läheskään aina välty. Näillä palstoilla on jo useampaan kertaan huomattu varsinkin elektroniikan osalta, että helpolla tulee verrattua saman tuotteen hieman eri versioita tai vuosimalleja. Eikä niissä aina ole kyse vain puuttuvasta koristeraidasta, paljon tarkkuutta vaaditaan. - Petteri P.
niin, mikä on kirjoitti:
Viimeksi eilen olin venetarvikeliikkeessä hypistelemässä yhtä helaa, jonka olin etukäteen arvioinut käteväksi ja kuvaston perusteella käypäiseksi. Hypistelyn jälkeen jätin helan hyllylle tarkoitukseen sopimattomana. Huomenna menen toiseen kauppaan katsomaan samanlaisen helan toista versiota. Siinä on yksi oleellinen ero kaupan ja nettikaupan välillä. Tilailu ja palauttelu nettikauppaan ei ole kivaa sekään ja turhan helposti lopulta hyväksyy sitten melkein sopivan. Minä ainakin maksan mieluummin kympin enemmän siitä juuri oikeasta tuotteesta.
Jos valmistaja ja malli on selkeästi tiedossa, voi tietenkin etsiä sen halvimman vaihtoehdon, mutta kaupoissa käynneiltä ei läheskään aina välty. Näillä palstoilla on jo useampaan kertaan huomattu varsinkin elektroniikan osalta, että helpolla tulee verrattua saman tuotteen hieman eri versioita tai vuosimalleja. Eikä niissä aina ole kyse vain puuttuvasta koristeraidasta, paljon tarkkuutta vaaditaan.Joillekkin ihmisille pelkän helan ostaminen on hyvin vaikeata.
Yleensä nettikaupan tuotteesta löytyy kuva ja mittapiirustus.
Olen tilannut netistä hyvin suuriakin ostoksia ilman vaikeuksia.
- kallekustaa
Elektroniikka ja vaatteet näyttävät olevan halvempia monessa ulkomaisessa nettikaupassa, mutta kyllä tämä perustarvike on Suomessa suunnilleen samoissa hinnoissa.
Yleistä keskusteluosiossa oli joku tehnyt jokin aika sitten hintavertailua joistakin tuotteista, ja kotimainen oli jopa paljon halvempaa näissä vertailutuotteissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1522545Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131101Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849