Kämmenten kutina

allergiaako?

Mulla on pitemmän aikaa kutittanut kämmeniä aivan älyttömästi. Lisäksi ne ovat punertavat joistain kohdin. Ja kun tarkkaan katsoo, voi nähdä pieniä ihonvärisiä näppylöitä. Todella pieniä joita ei oikeastaan edes tunne kun koskettelee. Olen miettinyt että olisinko jollekin allerginen, kenties maidolle? Juon maitoa todella paljon päivittäin. Apteekista sanottiin että voi johtua myöskin sinkin puutteesta. No, sinkkiä olen tabletteina syönyt jo aika pitkään mutta muutosta ei ole tapahtunut. Kämmeniä ei kutita jatkuvasti mutta kuitenkin joka päivä jossain kohti päivällä tai illalla, myös yöllä saattaa alkaa ja se haittaa nukkumista.

2

1345

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eiköhän tuo vaiva kulje nimellä pompholyx. Lisää tietoa ja hoito-ohjeita saa Tervdeyskirjastosta (www.terveyskirjasto.fi) hakusanalla pampholyx.

• LaTex Willer

Kysymyksesi on jo vähän vanha eikä ehkä enää sinulle ajankohtainen, mutta jos tänne löytää itseni lisäksi muitakin googlaamalla kämmenten kutinasta, niin kerronpa oman tarinani:

Käteni kutisivat peukalolihaksen ympäriltä kummastakin kädestä, ja erityisesti aamuisin ja iltaisin. Mitään ei kuitenkaan näkynyt, joskus ainostaan pientä punoitusta, mutta ei näppylöitä tms. Useiden kokeilujen jälkeen totesin banaanien syömisen lopettamisen helpottavan oireita. Tästä olikin helppo edetä googlaamalla: minuila mitä ilmeisimmin on kumiallergia. (kumiallergikot ovat usein allergisia myös banaaneille). Jätin banaanien lisäksi pois myös purukumin jauhamisen, ja käsien kutina helpotti välittömästi ja katosi kokonaan noin viikossa tai kahdessa. Nyt oireita ei enää ole ollut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      64
      6207
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      63
      5609
    3. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      128
      4495
    4. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      57
      3889
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3805
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      32
      3229
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      68
      2999
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      59