Vastustaminen on lopetettava.

joutavoinen

Hyväksymällä esimerkiksi köyhyys siten se voi tuntua jopa mukavalta. Vastustaminen ei paranna olotilaa päin vastoin levittää pahhaa oloa toisiinkin. Ratkaisuja etsimsemisellämällä tilanteen parantamiseksi on myönteisempi vaikutus mielialaan, jos kenellä on epäoikeudenmukainen olo

58

136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joutavoinen

Koska ei ehkä hoksita aloittajan tarkoitusta vastustamisesta ja sen vaikutuksista ihmisen psyykelle. Kun nyt on vastustettu milloin eu milloin mikäkin asia on ollut vastustettuna ja melkein kaikki aloitukset vastustavat jotakin.

Nyt ihminen joka on vapaa vastustamisesta niin hän on tyytyväinen olevaan oloonsa eikä haikaile tulevansa onnelliseksi vaikkapa yltäkylläisyydessä. Vastustava ihminen kyllä löytää aina vastuksia.

Mutta, jos on hyväksynyt olevan tilanteensa, jää voimia kehittää parempia oivalluksia asioiden parempaan tolaan saattamiseksi. Kun turhaan vastustamiseen ei voimat ole kuluneet.

En ole oikeaa henkilö neuvomaan ketään, mutta ehdotan vastustamatonta vaihtoehtoa.

• onnen.lahjat

Ihmiskunnan olot ja elot olisivat kyllä melkoisen alakantissa, jos asiantiloihin aina oltaisiin oltu hyväksyvän suostuvaisia.
      Ilman yritystä ja toivoa paremmasta junnaisimme varmaan vielä jossain maaorjuudessa.

Tosin taidan nyt katsolla asiaa hieman eri näkökulmasta, kuin aloittaja.

Toisaalta maailmanlaajuisesti, haluaisinpa kuulla, missä maassa on meitä paremmat olot, ihan tavallisella kansalaisellakin.
      Itse en ainakaan viitsi narista, niin kauan kun on ruokaa ja nälkää.
      Muualla nähdään nälkää, länsimaissa hukutaan läskeihin.

• joutavoinen

Huomaan että et ymmärtänyt. Aloittaja tarkoittaa turhaa vastustamista, niitä asioita mihin ei vastustamalla enää voida mitään kuten eu. Vastustaa kannattaa sitä väärää kehitystä mihin luulee pystyvänsä riittävällä voimalla vaikuttamaan.

• onnen.lahjat
        joutavoinen kirjoitti:

Huomaan että et ymmärtänyt. Aloittaja tarkoittaa turhaa vastustamista, niitä asioita mihin ei vastustamalla enää voida mitään kuten eu. Vastustaa kannattaa sitä väärää kehitystä mihin luulee pystyvänsä riittävällä voimalla vaikuttamaan.

No ei kai vaikkapa nuoren ihmisen tarvitse tyytyä perimäänsä köyhyyteen?
        Köyhyydestä on mahdollisuus halutessaan päästä erilleenkin.

Itse sivusin sitä ikuista tyytymättömyyttä, mitä vilisee näillä palstoilla. Aina on aihetta valittaa. Itse yritän ylläpitää iloa niistä vähistä asioista, mitä on vielä jäljellä.

Vaikeaa, ja minusta osin tarpeetontakin, aina niin takitillaan ymmärtää.
        Eihän täällä paljon muu ole tarpeellista, kuin keskustelu.

Ihan kiinnostava aloitus.

• joutavoinen
        onnen.lahjat kirjoitti:

No ei kai vaikkapa nuoren ihmisen tarvitse tyytyä perimäänsä köyhyyteen?
        Köyhyydestä on mahdollisuus halutessaan päästä erilleenkin.

Itse sivusin sitä ikuista tyytymättömyyttä, mitä vilisee näillä palstoilla. Aina on aihetta valittaa. Itse yritän ylläpitää iloa niistä vähistä asioista, mitä on vielä jäljellä.

Vaikeaa, ja minusta osin tarpeetontakin, aina niin takitillaan ymmärtää.
        Eihän täällä paljon muu ole tarpeellista, kuin keskustelu.

Ihan kiinnostava aloitus.

Siihen köyhyyteen on mahdollista vaikuttaa jos ei kuluta voimiaan vastustamiseen. Kuitenkin yltäkylläisyyteen en suosittele pyrkimystä, tämä köyhyys on ihan mukavaa.

• joutavoinen kirjoitti:

Siihen köyhyyteen on mahdollista vaikuttaa jos ei kuluta voimiaan vastustamiseen. Kuitenkin yltäkylläisyyteen en suosittele pyrkimystä, tämä köyhyys on ihan mukavaa.

Niin että kun ei vastusta niin ei kuluta voimiaan, mutta entäs kun aina on samaa mieltä toisten kanssa ja myötäilee aina vaan sitten tulee niin paljon myötämielistä vastaan kun aina on ollut myötämielinen että, mielipiteet nousee aina vastakarvaan, niin luulisi sen kuluttavan voimia !Olisko sittenkin parempi kun olis joskus vastaankin??

Otan tuon köyhyyden esim. joten jos pitää myöntää köyhyys, eli olla samaa mieltä ettei kuluttaisi itseensä, ja kun joku valittaa köyhyyttään niin eikö ole viisaampaa sanoa vastaan ja kehua kun tietää hyvin että naapurissa on tuliterä mersu peffan alla.

Minä olen niin myötämielinen että oikein naurattaa tämä vastaukseni.....

• joutavioinen

Taasen pitää sanoa, että ei pidä vastustaa sellaista asiaa mille ei enää voi mitään. Köyhyydellekään ei voi mitään jos vastustaa köyhyyttä, mutta parempi on jos kehittelee meininkiä millä saa köyhyyttä pienennettyä.

Korostan mitä tarkoitan; älä vastusta sellaista mikä on jo oleva tilanne ei se siitä vastustamisesta parane, vaan käytä voimasi asioita kehittävään ja parantavaan toimintaan.

Mahoton määrä on vastustusta millä ei ole toivoakaan saada mitään parannusta aikaan.
      Toivottiin älykästä aloitusta, mutta selvästi näkee että aivomme ovat jo kutistuneet.;)

• Nyt olet väärässä aivomme ovat hyvinkin virkeät ja ajatukset luistaa vaikka vastustaakin, tuo yksi lauseesi sai minut myötämieliseksi kun sanoit että,,,,,, älä vastusta sellaista mikä on jo oleva tilanne, ei se siitä vastustamisesta parane, vaan käytä voimasi kehittävään,,,,, siihen kyllä vastaan myötämielisesti, ,,,,, eli nyt minä honasin,,, älä sure eilistä päivää kun sille ei mitään mahda vaan mieti huomista..... aloituksesi oli oikein älynväläytys,,,, huomasitko kuinka myötämielisesti vastasin..))):))) .)) Nyt jo oikein naurati, mutta nauru pidentää ikää.

• joutavoinen
        monica kirjoitti:

Nyt olet väärässä aivomme ovat hyvinkin virkeät ja ajatukset luistaa vaikka vastustaakin, tuo yksi lauseesi sai minut myötämieliseksi kun sanoit että,,,,,, älä vastusta sellaista mikä on jo oleva tilanne, ei se siitä vastustamisesta parane, vaan käytä voimasi kehittävään,,,,, siihen kyllä vastaan myötämielisesti, ,,,,, eli nyt minä honasin,,, älä sure eilistä päivää kun sille ei mitään mahda vaan mieti huomista..... aloituksesi oli oikein älynväläytys,,,, huomasitko kuinka myötämielisesti vastasin..))):))) .)) Nyt jo oikein naurati, mutta nauru pidentää ikää.

Kyllä aloittaja itsensä luki samaan joukkoon, en muuten usko että aivomme on kutistuneet, vaan tosiaan olemme aivan kondiksessa älyllisesti.

• onnen.lahjat

joutavoiselle

Teidän aivoistanne ei ole havaintoa, mutta minun omani ovat kuin partaterä. :))
        Kukapa sen kissan....jne.
        Muutenkin, nämä vastaukset ovat aina kirjoittajansa sielunmaailman tuotteita. Koskaan täällä ei voi mennä toisen aivoituksiin. Usein tulkitsee ne väärin, kun ei aina omistaankaan pääse selville. Kuin niitä on vielä hankala ulostuoda ymmärrettäviksi.

Ihan älykäs aloitus, ei siitä ole kahta puhetta. :))
        Onni on olla älykäs, sitäkään ei saa rahalla.
        Kirjoja voi lukea ja oppia uutta, mutta ÄO on ja säilyy muuttumattomana.
        Saisin vain rajallisen järkeni säilyttää.

Onni on saada tyytyä siihen, että omillaan saa sen, mitä tarvitsee. Ei siihen miljoonia tarvita.
        Rikas voi hinkua aina uutta, kun taas köyhä myhäilee onnellisena osassaan.

• joutavoinen
        onnen.lahjat kirjoitti:

joutavoiselle

Teidän aivoistanne ei ole havaintoa, mutta minun omani ovat kuin partaterä. :))
        Kukapa sen kissan....jne.
        Muutenkin, nämä vastaukset ovat aina kirjoittajansa sielunmaailman tuotteita. Koskaan täällä ei voi mennä toisen aivoituksiin. Usein tulkitsee ne väärin, kun ei aina omistaankaan pääse selville. Kuin niitä on vielä hankala ulostuoda ymmärrettäviksi.

Ihan älykäs aloitus, ei siitä ole kahta puhetta. :))
        Onni on olla älykäs, sitäkään ei saa rahalla.
        Kirjoja voi lukea ja oppia uutta, mutta ÄO on ja säilyy muuttumattomana.
        Saisin vain rajallisen järkeni säilyttää.

Onni on saada tyytyä siihen, että omillaan saa sen, mitä tarvitsee. Ei siihen miljoonia tarvita.
        Rikas voi hinkua aina uutta, kun taas köyhä myhäilee onnellisena osassaan.

Olet oikeassa minunkaan ei pitäisi toisen vastausta mennä kommentoimaan, ennenkuin olen varma mitä vastaus pitää sisällään ja olenko ymmärtänyt sen oikein minun kirjoituksen vinkkelissä. Monican tunnen niin hyvin, etten pelkää antaa huterampaakin vastausta hänelle. Leikkiä oli mainita oma älykkyyteni, mutta kiva oli kun se melkein hyväksyttiin.

• onnen.lahjat
        joutavoinen kirjoitti:

Olet oikeassa minunkaan ei pitäisi toisen vastausta mennä kommentoimaan, ennenkuin olen varma mitä vastaus pitää sisällään ja olenko ymmärtänyt sen oikein minun kirjoituksen vinkkelissä. Monican tunnen niin hyvin, etten pelkää antaa huterampaakin vastausta hänelle. Leikkiä oli mainita oma älykkyyteni, mutta kiva oli kun se melkein hyväksyttiin.

Eipä itserakkaus älyn rajoissa ole mitenkään tuomittava piirre.
        Toivottavasti me kaikki pidämme itsestämme.
        Narsismi ja itsekunnioitus lienevät ihan eriäviä käsitteitä.
        Vasta lyhyen aikaa olen palstalla pyristellyt, mutta hyvänä oppilaana yritän joka
        päivä oppia uutta. Siihen minä elämäni pohjaan, uuden oppimisen tuoreena pitävään tunteeseen.

Kyllä sinusta sinkoilee huomattavia älyn väläyksiä. :))

• mitä paskaa

mutta kun joku kakslahkeinen sitä vääntää, se on mukamas suurta viisautta ja upeeta huumoria.
      Taitaa joutavoinen vedättää koko ämmäkaartia.

• Ei se mitään paskaa ole, kai huomaat, mutta mitä, no huumoria,,,,,, etkö huomannu DDDD no nyt tuli iso nauru..... Oikein hörö sellainen

• Atolfia

Aika outo ajatuksen juoksu. Jos et vastusta köyhyyttä, niin silloin sinä hiljaisesti hyväksyt sen olotilan etkä yritä tehdä mitään parantaaksesi tuota olotilaa. Luulenpa, että jokainen köyhä, joka ei ole hyväksynyt köyhyyttään, yrittää etsiä konsteja, kuinka voisi saada tuota mammonaa lisää. Hän lottoaa, ottaa osaa arpajaisiin, pelaa hedelmäpelejä ym. Onhan köyhälläkin varmaan unelmia paremmasta elämästä.

Se on totta, että on turha vastustaa sellaista, mihin ei voi vaikuttaa, se on vain hiljaisesti hyväksyttävä ja odottaa aikaa parempaa sen asian suhteen niinkuin esim. EU ja Euro.

Meidän on ilmeisesti turha vastustaa noita kerjäläisiä, jotka katumme täyttävät.
      Heidän läsnäoloonsa on tyytyminen. Negatiivinen ajattelu vain saa väsymystä ja pahaa mieltä aikaan.

Lienee Joutavoinen hieman pilaillen tämän ketjun aloittanut, mutta kyllä se sai aikaan pienen aivomyrskyn;>)

• Ajatuskuviosi ovat hyvin erikoisia.

Köyhyyshän merkitsee kaiken vähyyttä ja sen mukana olemista suuressakin puutteessa. Eikö ihmisten joutumista tuollaiseen asemaan pidä vastustaa.

Mahdollisuuksien antaminen myös köyhille, on oikeaa politiikkaa.

Jos pyritään köyhyydestä eroon, se ei ole köyhyyden vastustamista.

Köyhyyden hyväksyminen on ikäänkuin sairasta.

• joutavoinen

Oma köyhyys pitää hyväksyä ensin, vasta sitten olet kykenevä löytämään keinot siitä eroon pääsemiseksi. Voimathan siinä menevät jos vastustat ja et itsekään usko että se auttaisi. Minä olen köyhyyteni hyväksynyt enkä edes lottoa. Auto kuitenkin pitää viedä maanantai aamuna huoltoon klo 7 mitenkähän herään?

• joutavoinen

Voisit sinäkin sairastuttaa itsesi senverran, että ymmärrät sen seikan. Köyhyyteen voi paremmin vaikuttaa jos on positiivinen, hyväksynyt sen ja on positiivisena pyrkimässä noidan kehästä ulos. Aloittaja ei puhunut kuin köyhän puolesta, ei yleisistä mielipiteistä

Voittajahan meidän pitää olla joka asiassa, kaikille se ei vain ole niin välttämätöntä.

• ?

Miksi ruune? miksi menet vastaamaan aloitukseen mihin älykkyytesi ei riitä. Oliko tarpeen tulla sanomaan ikään kuin sairasta. Ole väärästä paikasta sairas.

• !v

Sana ikäänkuin, ikäänkuin lievittää rumaa sanaa. Ruunella on ikäänkuille paljon käyttöä.

• Ruune luulee
        !v kirjoitti:

Sana ikäänkuin, ikäänkuin lievittää rumaa sanaa. Ruunella on ikäänkuille paljon käyttöä.

olevansa ruotsalaisten valloittajien jälkeläisiä ja siis oikeutettu istumaan olkapäillä. On se sieltä kyllä jo pudotettu mutta yrittää vain jatkaa samaa tyyliään. Ja tykkää enemmän siitä ruotsalaisesta lankomiehestään ,,kun toinen sisarensa joutui karjalaisen miehen naimaan jota ruune ei siedä.

• joutavoinen
        Ruune luulee kirjoitti:

olevansa ruotsalaisten valloittajien jälkeläisiä ja siis oikeutettu istumaan olkapäillä. On se sieltä kyllä jo pudotettu mutta yrittää vain jatkaa samaa tyyliään. Ja tykkää enemmän siitä ruotsalaisesta lankomiehestään ,,kun toinen sisarensa joutui karjalaisen miehen naimaan jota ruune ei siedä.

Ruunea ei voi olla vastustamatta, myönnän hepotuksen ruunen kohdalla, saa vastustaa.

• Hih...*
        joutavoinen kirjoitti:

Ruunea ei voi olla vastustamatta, myönnän hepotuksen ruunen kohdalla, saa vastustaa.

olen aina luottanut huumorintajuusi lujasti ja pettymättä.

• Minäpä taian ymmärtää joukahais-joutuvaisen ajatuksenjuoksua...
      Omasta elämästäin tulisi monta esimerkkiä. Positiivista ajattelua aina sen tilalle, kun tällasia epäonnistumisia tai vastoinkäymisiä sattuu. Jopa naurua, kun oikein hassusti sattuu.
      Jotkut taisivat paheksua sitäkin silloin muutama vuosi sitten, kun poikapeijoonit luvatta "lainasivat" rakasta autonrämääni ajaen sen lopulta kaupungin keskustassa liikenteenjakajaan mäsäksi. Totesin, että kohta se ois kuiteski mut tielle jättäny, vanhusparka-auto. Ja ehkäpä oisin sillä pahan kolarin pikapuoliin ajanu, niin että ihan hyvinhän siinä kävi !!!
      No, vaikkapa toinen tuttukin tilanne, rahat on ihan loppussa ja viel ois viikko elettävä. Tietysti oon lainaillut enemmän tarvitseville, ainahan köyhä antaa vähistään, ymärtää vielä köyhempää eikä kysele, mihis sie tarviit. Niin oon oppinut, että aina selvii, ja niin on käynytkin. Kaipa se Ukko-Jumala taivaissaan aattelee, että kun tuo sus on niin luottavainen elämään, nii jelpataanpa taas.

Tuosta autojutusta vielä....poliiseillaki on ollu miettimistä, kun minut autonomistajana sitten hoksasivat, että onpa eläkeläinen hurjastellut ja mitenkä liekään pakkoon päässyt !!!

• joutavoinen

Hyväksytty köyhyys on jopa hauskaa , luulenpa niin on käynyt sinullakin Sus. Minuakin ihmettelivät kun ajoin kymmeniä vuosia jokaspaikkaan pyörällä, että kyllähän ihmisellä pitäis auto olla. Kehtaa työssäkäyvä ihiminen nuin köyhää olla ja vielä kehuu miten mukavaa se pyöräily on. Sitte varastivat pyörän, siitä suivau-uin niin että auton ostin, kun siinä on varkauven estolaitteita.

• Kasperi...

eipä tähän ketjuun mahdu menestys tarinoita, jos ei halua kuraa niskaansa. Köyhydestä sain tarpeeksi soden jälkeen jolloin asuimme 14 neliön hellahuoneessa. Kaupungilta vuokratulla aarin tontilla kasvatimme perunat ja muut juurekset.
      Kenenkää neljästä lapsesta tarvinnut lähteä kerjäämään. Jos ei muuta ollut oltiin talonmiehen apuna mehupalkalla, pitäen asuin ympäristömme siistinä.
      Kerjääminen koettiin häpeäksi.
      Usein muistelen aineellisesti köyhää lapsuuttani nähdessäni nuoria terveitä työikäisiä kerjäläisiä laiskoina istuskelemassa kadunkulmissa. Ihmisiä jotka omistavat viljavan maan.

• minäkin mietin

katsellessani näitä pulskia lämpimän maan miehiä, jotka muotivaatteissa leuhkan näköisinä istuvat kahviloissa merkkivaatteissa. Kännykkään mokeltavat päivät pitkät, välillä turistina käyvät omassa maassaan.
      Heitä pidetään pienituloisina, ompa vaan tulonsiirrot mahtavia, ei siiihen elintasoon pääse kuin lääkärit meillä.Ja hekin 10 vuotta opiskeltuaan ja penniä venytettyään.
      Sellaista laiskottelevaa köyhyyttä minä vastustan.

• nähty on ..

Tuohon voinen jatkaa, että esimerkiksi Sellon Kmarketin kahvion, jossa asiakkaat saivat lepuuttaa jalkojaan nauttien vähän edullidempaa kahvia verraten sitä Robert Paulingin kahviin.Paikan ovat valloittaneet mainitsemasi omahyväiset kerjäläis pomot jotka seurustelunsa lomassa pistäytyvät ulkona tyhjentämässä alemiarvoisten kerjäläisten pahvi mukit.

• Olen valehtelematta ,koko elämäni "taistellut" oman elämäni puolesta parempaa. Kyllä siinä ovat saaneet osan läheisetkin , nyt olen siittä hyvilläni. En meinaa alistua vieläkään , niinkauan kun henkipihisee, on taisteltava, Liittykää yhteen rintamaan En sano "Toverit " vaikka mieli tekis ,muttasanompa mummut ja vaarit:=)

• Laestadiolaiset mie-

het ovat myös tuota mieltä, että naisten on alistuttava hiljaa.

Yleistys ei ole älykästä.
        Koskaan missään mikään ei ole kaikkea.

• ....................

Hintsanen puhui
        uskonto-palstasta
        ja oliko se lestadiolais-palstasta suomi 24 llä.

Siellä miehet ovat panneet naiset mataliksi,
        niin saavat edes täällä puhua.

• Mistä tiedät muka?

Uskonnolliset pomot siellä vaativat tytöiltä siveyttä ulkona käydessä, kun kotiintuloaika on, on mentävä vanhan pomon luo, joka koskee sormellaan pimpsuun todetakseen sen kuivaksi.

Jo 9- vuotiaana voi alkaa hyväksikäyttö, eli seksuaalinen pahoinpitely.

Kun sama nainen ei jaksaisi enää 14.lasta tehä, ja kertoo hyväksikäytöstä poliisina toimialle lest. pomolle, niin tää sanoo, että Jeesuksen nimessä hän sanoo ettei hiuskarvakaan katkea ilman hänen luppaansa siun päästäis.

Tuonkin liikkeen miesten keskuudessa aivan yleistä.

• nii unohtui

että kohtunsa repesi sen seuraavan lapsen teossa.

• ???
        nii unohtui kirjoitti:

että kohtunsa repesi sen seuraavan lapsen teossa.

Mitähän tuokin aloitusaiheeseen liittyy??

Iänkaikkista huulien löpinää.

• Siten liittyy, että
        ??? kirjoitti:

Mitähän tuokin aloitusaiheeseen liittyy??

Iänkaikkista huulien löpinää.

Vastustaminen on lestad. tytöiltä kielletty!

Nuo usk. pomot on huolissaan siitä,

etteivät tytöt joutuisi HELVETTIIN!

HA - HA!

• joutavoinen

On paheksuttavaa hyväksyä oma köyhyytensä,- antaa huollattaa auto kalliissa liikkeessä, vaihdattaa renkaat ja jättää ne kausisäilytykseen. Ei ole oikein ja on paheksuttavaa kun en jätä perintöä lapsilleni, enkä ole antanut aihetta kuvitellakaan, että ilman omaa taistelua pärjäisivät. Vahvoja lapseni ovat olleet, hoitaneet omat lapsensa ja ne edelleen omat lapsensa. Ovat eläneet elämänsä pysähtymättä vastustamaan.

En yrittänytkään parastani, mutta hyvin meni kuitenkin. Jostakin tuli tämmöinen tunnustuksellinen vaihe, kai se ajan vähyys on kuitenkin alitajunnassa.

• No hyvihä siul sit mänöö , paljoo et oo pyytänt ja paljoo et oo saantkaa, mut parasta mitä oot saant nii on ku lapseis on vahvoi ja kunnon ihmisiks kasvaneet, se on suuri lahja siulle.

Joten sie saat olla tyytyväine elämääsi.

• susmorsian ek.

Nii, mie otin kyllä ihan vakavissain tään joukahaisen kirjotuksen.
      En minäkään pidä itteäin köyhänä, en oo ees niin ajatellutkaan. Mutta kun ihminen on koko elämänsä tottunu aika niukilla rahavaroilla toimeentulemaan, niin tulee toki. Ei ole koskaan mitään ilmaiseksi saanut, saatikka perintöjä.
      Tavallaanhan olen niinsanottu elämäntapaihminen, oon kertonutkin monet kerrat, että yks kapsäkki kädessä tulin Virosta. Nyt minulla on kaikki tarvittava, mitään ei luultavasti ole liikaa, mutta kaikkea on sopivasti. Loistoa ja prameutta en ole koskaan voinutkaan sietää. Mieluiten eläisin pikkusessa mökissä veden äärellä, ois kaivo, sauna, kasvimaa, mettä vieressä marjoineen ja sienineen ja vedestä kalat. On mulla tuolla talon varastossa rysäkin, tai ainakin sen näkönen...!!!
      Ai niin, oonhan saamassa perinnöksi yheltä tutulta sen Kalasnikovin, pystysköhön sillä ruveta harrastamaan metästystä....taitaa olla liian kova ase siihen. Oon kyllä aikasemmin ampunu haulikolla ja pistoolilla.

UM, terkut sulle, kyllä mie voin sannoo, strastutje tavarits! Nyt kun liityin siihen Sosiaaliasema X: ään, voinpa siellä kokkouksissa ehkä oppia kunnolla laulamaan Internationaalinki. Anti mennä vaan...sehän se mun elämästä vielä puuttuikin, yllätyksiä täynnä on vielki tää elämäntie !!!

Vakavasti ottaen, se on hieno hanke, otan uusiks kertomisen, kunhan tässä nyt jaksan keskittyy. En todellakaan oo hienohelmanen, no hienohipiäinen kyllä ikäseksein, otti vaan aivoon, kun vääriä tietoja alko levittämään tuossa Sosiaaliasema X aloituksessain joku nikki.
      Eilen sain tuta hienoista hommista, miten ihmisiä autetaan. Kuusi tuntia oli kaksi miestä rahtaamassa erään tutun tavaroita toiseen paikkaan pakettiautolla. Eikä maksanut mitään, siellä on tämäkin periaate, ettei raha siellä liiku, palkkaa ei ota kukaan.
      Kirjotin siitä jutun Aamulehteen, saa ny nähdä julkasevatko ja milloin.

No taas lipsahti sinne sun tänne jutut, mut tiiän, ettei joukahainen siitä suutu!

• näin googlesta
      • susm.

Kyllä, tämä on oikein, sitä vaan ihmettelin, että mistä se siivoustyön tuntimaksu kopattiin. Korostan vielä, hankkeessa mukana oleva väki ei ota maksua, palkkoja työstään. Eri juttu, jos työn teettäjä on halunnut siivoojan jostain firmasta, se on silloin hänen oma asiansa ja hän maksaa. Ilmeisesti tällasen työn suorittamiseen ei ole ilmaantunut vapaaehtoistyöntekijää, joten hänen on ollut pakko ottaa maksava.Jokainen hankkeeseen kuuluva on ilmottautuessaan kertonut, millaisissa asioissa hänellä on mahdollisuus auttaa. Ei sieltä väkisin ketään töihin lähetetä.

• selvää tekstiä
      • ?

"Selvää tekstiä" ei tarkoitakaan koskaan mitään ainoastaan konnailee.

• susmorsian ek.

Vastasin jo sinne toiseen ketjuun Tunne vai järki.
        Olet käsittänyt asian väärin, luepa sieltä!

• taas selvän näkijä

päivystämässä. Jos itse konnailet, älä kaikkia muita epäile sentään samasta.

• höpölöpö))

Joutavoisen jutut on mitä on,outoja oikein!
      Typerä alotus aihe!
      Kyllä kait jokainen täysjärkinen yrittää parempaan päin asioitaan hoitaa!
      pitäisi vain hyväksyä,vaikka mitä! pah!

• ?

Vaidoit kirjoitustyyliä. Miksi?

• Alastonna tänne synnyin, lainaliinoissa täältä lähden. Elämä on opettanut suu säkkiä myöten elämään.
      Kaikella omistamallasi hanki viisautta ja ymmärrystä luki wahoissa teksteissä Ettei olis ollut vaan kuningas Salomon.

Paraskin neuvoja - tuhannen vaimon haareminsa ja pohjattomien rikkauksiensa kanssa aikanaan eläessään.

• 5555

Eivät kaikki köyhinä pidetyt ole köyhiä vaan vain puutteelisia ja puutteessa eläviä, ja näitä on paljon.
      Jos todella tutkittaisiin todellinen köyhyys, varmasti köyhien määrä vähenisi melkoisesti.

• Google ei kerro suomeksi, mikä EU:n määrittelemä köyhyysraja /kk on, mutta on se yli 1000€ kk. Näitä edunsaajia, työttömiä, eläkeläisiä suomesta löytyy puolimiljoonaa.
      Riittääkö sekään, epäilen.

• Suomessa on köyhiä

paljon enemmän. Päättäjät kulkevat jakamassa rahat maailmalla. Kokoomus ja sossut jäävät ilmän eduskuntavaalien ääniä seuraavalla kerralla.

• Oletteko samaa mieltä , että Ilkka Kanervan erottaminen virasta oli . Luotettava ja Tyylikäs.
      Näin sitä koitetaan pyhkästä matonalle rikollisen saama tuomio .
      Ei ole väärin jos hän eroitetaan kansanedustajan tehtävistäkin.

Ei ole oikein että nämä ahneet oikeistopamput saavat päättää Suomen isoista asioista , ,kansa on se joka pitäis hyötyä , He saavat sovitut palkkansa , mutta mikään ei riitä.
      Valta menee päähän.

• katleija

Mediaa usein moititaan, mutta vallan vahtikoirana se on tehnyt kiitettävää työtä. Kääntäkööt edelleen kivet ja kannot ja paljastakoot löydöksensä.
      Kun me maksamme pienistä käyttötiliemme koroista jämptisi 30 %:n veron, joka voi olla euron vuodessa, sama millimetrin tarkkuus kaikille.
      Kähminnälle on tultava loppu. Siksikö sinne politiikkaan mukaan on niin iso hinku, ei taidakaan olla totta tuo vilpitön halu yhteisten etujen ajamiseen.

• katleija

Hieman hirvittää kriittisten ajatusten tuominen palstalle, kun aika usein haukutaan ilkeileväksi ja piikitteleväksi. Nyt onkin aika lopettaa ja mennä pankkiin hoitamaan raha-asioita.

• joutavoinen

Älähän nyt. En puolusta sinua, mutta silti en tiedä miksi vastustaisinkaan. Taaskin ihmettelen miksi vastustetaan niin kiihkeästi ihmistä joka on sillä kannalla, että paremman-näköinen on sellainen sovitseva ihminen, mikä sinä mitä enemmässä määrin olet, eli hyvän-näköinen.

• samahanse

Anteeksi etten syventynyt edes niinpaljon että olisin huomannut sinun edellisen viestisi

• joutavoinen

En kuitenkaan ota mukaani lukemista, tai joku iltalehti korkeintaan. Olisiko sinne tullut laajispiuha' seinään, mitä ne puhuvat, että jokaseen tönöön, vai olenko käsittänyt väärin. Mitäpä väliä, kun en ota läppäriä mukaani kuitenkaan. Meinaan vaan olla, lämmittää saunan ja kopistelen jos joku paikka on repsahtanu lumen painosta.

Linnunpöntön voisin ostaa entisten lisäksi valmiin, siksi valmiin, ettei tarvitse käynnistää omia koneita. Kirkonkylässä voitais kävästä katsomassa onko uuden kaupan rakennusrojekti miten pitkällä. Evästä saadaan siitä vanhasta kaupasta, kun eivät pura sitä vielä.

• joutavoinen

Vielä olin paikalla, onneksi, kun veli lähetti vanhoja valokuvia ja pyyti lähettämään viestiä missä lupaan julkaista kuvat joissa olen mukana, kotikylään perustetun seuran julkaisussa.

Kannatanhan minä tietysti sellaista toimintaa ja on mukava kun on olemassa sellainen seura. Googlasin ja löysinkin seuran sivut. Jäseneksikin haen vielä.
        Ei, kyllä nyt on mentävä nukkumaan huomenna on ajomatka edessä. Hyvää yotä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      56
      1258
    2. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      156
      1217
    3. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      60
      1115
    4. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      103
      1067
    5. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      51
      1038
    6. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      56
      863
    7. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      55
      838
    8. Miten aiot saada kaivattusi?

1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?
      Ikävä
      54
      785
    9. Upea takamus

Sulla on nainen upea takamus.
      Ikävä
      32
      762
    10. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      73
      741
    Aihe