KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sinne alkupäähänkin.
Aamu alkoi hyvin, olin hyvin energinen heti silmäni avattua, ja tapani tehdä parinkymmenen minuutin voimistelu sujui hyvin.
En tiedä onko uskoni vahva, kun luulen kipujen tämän homman tehtyäni katoavan, tai ainakin liikkuminen sujuu paremmin.
Mdk.mdk lähtee lenkille, minä viruttelen, tämä toistuu joka aamu.

Aamurutiinit myös hyvin samoin tavoin sujuu, ensin lääke (tyroksin ) astma puhallukset, sitten kahvi tulemaan ja voileipien teko.
Tänä aamuna tutkin paremmin leipäpussia, ja tuli selväksi, että Virossa leivottu, pakastettu ja lisäaineina E2oo ja E300, mitä ne sitten ovat, ei selvinnyt.
Miten paljon niitä lisäaineita tuleekaan syötyä, no ehkä vähemmin kuitenkin omassa taloudessa, kun itse melkein kaiken teen.
Pakkohan se on kaupantiskiltä aineet ostaa, mutta torilta kuitenkin säilöttävät haen.
Allergiat lisääntyy, mistä sekin johtunee, kai tutkittua tietoa löytyy, mutta jätänpä niiden tutkimisen tällä kertaa.

Eilen tuli yksityinen puhelinsoitto, vastasin, koska joskus lääkärin yksityisenä soittaa.
Naisen ääni kertoi tililtäni otetun 370 euroa, näppäsin puhelun kiinni,
Tarkistin pankin tiedot, asiat kunnossa, oli siis huijausyritys.
Aika turvattomaksi meidän vanhojen elämä menee, jos pienen vararahaston on säästöön saanut, sitä pitää pelätä kadottavansa.
Minunkaan tilin tyhjennys ei ketään rikkaaksi saa, mutta harmi olisi jos elämänsä aikana säästäen elänyt ja pienen hätävaran saanut säästöön, sen sitten joku huijari veisi.
Tällä kertaa ei huijaus onnistunut.

Rutiineista oli ketju laitettu, minulla aika tavalla rutiinien mukaisesti päivät kulkee, olen niistä paljon kertoilutkin.
Joka päivälle teen jonkun niin sanotun ikävän homman, eilen se oli lattiakaivon puhdistus, kamala homma, kun lavuaarikaapin alla parinkymmenensentin tilassa pitää se puhdistaa.
Polvillani en voi olla joten mahallaan sen könysin pestä ja ylös nousu olikin sitten taitolaji, pestyä tuli, yksi maton pää korjattu, nyt ei sitten muuta hankalaa hommaa ole, kaikki tehty.
Aamusta yleensä olen voimissani ja kaiken pyrin aamuisin tekemään, hyvä mieli näistäkin asioista mieleen tulee..

Jätänkin tällä kertaa tähän, tulkaa kivojen asioiden kera kertoilemaan onnistumisia, kaikki ei aina onnistu, kertominen usein pahan mielen voi poistaa,

15

139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UUSI

Huomenet vaan!
      Olen käynyt aikaisin lenkillä ja nyt lähden kohta kaupungille kampaajalle
      trimmattavaksi. Toisessa ketjussa kerroin epätavallisesta vaivastani, kun
      hiukset vahvistuvat niin paljon , ettei päänahkaa näe kohta ollenkaan.
      Nyt on tukka kasvanut ylipitkäksi ja se täytyy aina leikata ihan lyhyeksi ja
      harventaa kunnolla.

Minulla on samat tavat, että jos on jotakin tehtäviä, niin teen ne aamusta,
      koska silloin on virkein ja jaksaa. Iltapäivät sitten saatan vaan oleskella, jos-
      kus otan nokoset sohvalla ja tv surisee "taustamusiikkina".
      Kyllä nuo lattian rajassa olevat puuhat ovat kamalia. Sieltä ylöspääsy hanka-
      laa. Takapuoli ensin pystyyn kuin pikkulapsella ja pienen ähinän kanssa kohta
      taas jaloillaan.

Mutta nyt lähden kapungilla pistäytymään, mummutrimmerille aika.
      Ottakee raahallisesti, ottakee raahallisesti, minä voin ostoo kööttä ku
      on kaapunnilla. - Heippa!

• UUSI

Huomemta@

Maanantai oli jännittävä päivä, en nukkunut hyvin edellisenä yönä koska mietin mieheni pankkiasioita. Siispä aamusta pankkiin. Pelkomme oli, että tiliä oli väärinkäytetty. Onneksi kyseessä olikin pankin oma demoversio, tilinostoista. Minä tulkitsin ne väärin.

Helpottuneina ajelimme Pekka Heikkisen kahvioon kahviaamiaista nauttimaan. Oli kiva vaihteeksi syödä aamiaista kahvilassa.

Nuo pankkihuijaukset ovat ikäviä ja vaikka kuinka niistä varoitetaan ihmisiä menevät varkaan virittämään ansaan.

Nettikauppa aiheittaa myös ongelmia. Odottelen netistä ostamaani lähetystä. On jo postissa, mutta kestää. Ei kallis ja maksettu luottokortilla. Luottokorttiostokset ovat turvallisempia. Niistä saa rahansa takaisin jos tavaraa ei tule.

• Anonyymi
        UUSI

Minun mieheni pystyy hoitamaan pankkiasiansa ihan itse.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Se on suuri helpotus arjessa ettei tarvitse holhota miestään 👍

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Olen huomannut kun asioimme esim. lääkärissä, että joudun usein tulkiksi.

• Anonyymi
      UUSI

Heräsin vähän vaille 7. Takapihan puolelta aurinko paistoi. Etupiha näkyi aamiaista syödessä. Lintuja ei näkynyt. Aurinko paistoi. Laitoin aamiaisastiat tiskikoneeseen ja pyyhin pöydän. Sitten kävin lenkillä. Yli tunti meni. Nyt vähän luen lehtiä ja kurkistin tänne palstallekin. Join vettä. Tänään otan taulut pois seiniltä. Alan pikkuhiljaa sisustaa kotia syysilmeeseen. Sitä ennen laitan lohikiusauksen uuniin.

• Anonyymi
        UUSI

Minä olin jo seitsemän aikaan läheisen kylpylän höyrysaunassa lihaksia lämmittelemässä. Oli viikottainen vesijumppa senioreille, 45 min. Olin varannut vielä 30 min. hieronnan jumpan jälkeen.

Lihakset jumissa kesän jäljiltä. Annoimme lapsille talven aikaa miettiä haluavatko pitää kesäasuntomme vai laitammeko sen keväällä myyntiin. Pikkuhiljaa kesän aikana olemme pintaremonttia tehneet. Samalla hyvästejä jättäneet ja muistelleet 26 vuoden kesiä. Talviasuttava on, mutta emme enää vuosiin ole talvella käyneet. Ennen oli paljon lunta ja tuli hiihdettyäkin. Lapset riemuitsivat. Nyt heillä jo omat perheet.

Pakko mainita, että söimme kylpylässä "lounaan" runsaasta seisovasta aamiaispöydästä. Kiitosta on annettava siitä miten nykyisin panostetaan terveellisiin aamiaisiin. Jokaiselle jotakin kaloineen, puuroineen, mysleineen, marjoineen, hedelmineen, jogurtteineen jne. Näytti siellä olevan ne pakolliset munakokkelit ja sen sellaiset.
        Ei tämä joka viikkoista ole, vaan nyt on jo elokuun viimeinen, sen kunniaksi.

Ei suunnitelmia loppupäivään.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olin jo seitsemän aikaan läheisen kylpylän höyrysaunassa lihaksia lämmittelemässä. Oli viikottainen vesijumppa senioreille, 45 min. Olin varannut vielä 30 min. hieronnan jumpan jälkeen.

Lihakset jumissa kesän jäljiltä. Annoimme lapsille talven aikaa miettiä haluavatko pitää kesäasuntomme vai laitammeko sen keväällä myyntiin. Pikkuhiljaa kesän aikana olemme pintaremonttia tehneet. Samalla hyvästejä jättäneet ja muistelleet 26 vuoden kesiä. Talviasuttava on, mutta emme enää vuosiin ole talvella käyneet. Ennen oli paljon lunta ja tuli hiihdettyäkin. Lapset riemuitsivat. Nyt heillä jo omat perheet.

Pakko mainita, että söimme kylpylässä "lounaan" runsaasta seisovasta aamiaispöydästä. Kiitosta on annettava siitä miten nykyisin panostetaan terveellisiin aamiaisiin. Jokaiselle jotakin kaloineen, puuroineen, mysleineen, marjoineen, hedelmineen, jogurtteineen jne. Näytti siellä olevan ne pakolliset munakokkelit ja sen sellaiset.
        Ei tämä joka viikkoista ole, vaan nyt on jo elokuun viimeinen, sen kunniaksi.

Ei suunnitelmia loppupäivään.

Sain 13.8.puhelinsoiton, mökkinaapurini aviomies oli kuollut.
        Aviopari oli miellyttävä lapseton pariskunta.

Eilen sain taas puhelun, rouva kertoi, vaikeuksista, joita tuli ja joihin ei ollut osannut varautua.

29-vuotta sitten kun ostin rantapaikkani, en tiennyt, että olin ostanut halvalla hinnalla mökin rikkaiden kajaanilaisten vaikuttajasukujen keskeltä. Mökki myytiin minulle vaikka toinen mökkinaapuri oli tehnyt korkeamman tarjouksen. Se selvisi vuosien jälkeen juhannusjuhlissa.

Kuolleen naapurini mökki on myyty, surun murtaman lesken tajuttua, että kauppaa kiirehdittiin, eikä hän ymmärtänyt ja möi mökin ensimmäiselle joka sen halusi ostaa. Rouva kuvaili ostajaa rikkaaksi "mafiopomoksi".

Niinpä "huvilani" on nyt jälleen ökyrikkaiden sukujen keskellä.

No, alue kehittyy ja tulevaisuuden näkymät ovat hyvät, kilpailu niemen tonteista kovenee.

Empä taida vielä myyntiä suunnnitella.

"Alkeellisen" mökin, alkeellinen ; ))

• UUSI

Minäkin olen aloittanut taas aamulenkkeilyn, tai oikeastaan jo kesällä tuli käveltyä Suomessa päivittäin mökiltä rantaan, saunalle, veneelle. Soutaminenkin onnistui hyvin; mies totesi että en ollut unohtanut miten soudetaan. Meillä on vene joenrannassa kotona, mutta ajelemme perämoottorilla silloin harvoin kun saamme veneen vesille. Soutamaan opin jo alle kouluikää ja vietin päivä vuotavalla ruuhella soudellen järvellä, tutkien rantoja ja lahdenpohjukoita, onkivapa ja matopurkki mukana ja tietysti äyskäri, koska vettä pohjalta piti vähentää aina välillä. En tainnut olla vielä edes koulussa ja uimataitonikin oli aika heikko.

Nyt ajoittain kipuileva lonkkani estää pitemmät kävelylenkit, mutta yritän jaksaa puolen tunnin lenkkejä tasaisella tiellä, maastopolulle menen mielelläni kun mies lähtee kaveriksi, valokuvaan jokimaisemia, syksyn edistymistä ja pysähdyn ja kiipeän lintutorniin.

• Anonyymi
        UUSI

Minun mieheni taas ihasteli miten hyvin osaan vieläkin suudella.

• UUSI

Sekä soudella että suudella. Mutta ei ehkä samaan aikaan :)

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Minun mieheni taas ihasteli miten hyvin osaan vieläkin suudella.

Ihana mies sinulla. Hän varmaan viihtyy yöllä vieressäsi eikä ikkunan äärellä netissä. Lämpöä!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ihana mies sinulla. Hän varmaan viihtyy yöllä vieressäsi eikä ikkunan äärellä netissä. Lämpöä!

Niin viihtyy. illalla viimeksi hyvän yön suukkoja ja aamu alkaa aamusuukolla, kin mennään nukkumaan ja herätään samaan aikaan. Mies lataa illalla khvinkeittimen valmiiksi ja minä teen tuorepuurin valmiiksi jääkaappiin. Sitten yhdessä reippaalle lenkille, 4-7 km yleensä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niin viihtyy. illalla viimeksi hyvän yön suukkoja ja aamu alkaa aamusuukolla, kin mennään nukkumaan ja herätään samaan aikaan. Mies lataa illalla khvinkeittimen valmiiksi ja minä teen tuorepuurin valmiiksi jääkaappiin. Sitten yhdessä reippaalle lenkille, 4-7 km yleensä.

Kumppanuutta parhaimmillaan. Yhteistyöllä se sujuu. Kumpikaan ei ole palvelijan roolissa. Onnea teille. Nauttikaa ja niinhän te nautittekin 🤩

• Anonyymi
      UUSI

Minä pesen kylpyhuoneen joka viikko, lattiakaivonkin!
      Ei tarvii kalenteriin merkitä mitä tänään on tehtävä, siivotaan aina loppuviikolla, mutta ei välttämättä lauantai, kunhan kerran viikossa kaikki perusteellisesti siivottua tulee.
      Joka päivä saa tarkastus käydä, kaikki puhdasta, pyykit silitettynä kaapissa ja vaatteet puhtaina.
      Ota ja laita samaan paikkaan!
      Avaimet aina samassa naulassa, ja ulos lähtiessä käteen, että tiedät pääseväsi sisäänkin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      14
      2939
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      122
      1310
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1205
    4. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      251
      1062
    5. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      1043
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      63
      962
    7. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      846
    8. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      41
      822
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      84
      806
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      48
      763
    Aihe