Paljonko VT:n raakuudet syö Jumalan uskottavuutta?

jotain m

Vanha testamentti on hyvin raaka. Rehellisesti siitä saa kuvan että Jumala on raaka. Paljonko mielestänne vt:n raakuudet syö koko raamatun uskottavuutta rakastavan Jumalan sanana?

Ainakin minulle välittyy raamatusta se kuva että tekstit ovat täysin ihmisen keksimiä ja Jumala on aivan jotain muuta.

34

123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oooiuiiiiyyyyuyuy

Saatana on raaka ja Saatanan palvelijat ovat raakoja, Raamattu ei vain suostu valehtelemaan tai kaunistelemaan tuota totuutta.

• PenttiTepsa

Entisaikaan elämä oli kaikkinensa rankempaa. Minä kyllä silti löydän armoa ja rakkautta myös Vanhasta testamentista.

• Tuo on epäinhimillinen ajattelutapa.

Ei tarvi olla kuin yksi paha tapaus, niin se vie pohjan koko kirjalta.
        Esim. Jumala määrää lyömään toisinajattelijoiden lapsilta päät kallioon.

Menepäs itse lyömään joltain lapselta pää kallioon, niin ihan varmasti sinunkin elämältäsi on pohja pois ja lusit lopun ikääsi.

• Kristinuskon kirja.

Pentti Tepsa

Kaikista asioista löytyy positiivisia puolia. Vanhan Testamentinkin tuhannelta sivulta muutama rakkauden osoitus. Poikkeuksia on mm. lasten käsittämättömät tapot perhesurmissa..

Raamattu on ihmisten kirjoittama ja niinmuodoin ihmisten omia ajatuksia sisältämä. Vanhan Testamentin Jumala on itse raakuus, Uuden Testamentin rakkauden ilmentymä kirjoittajan käsityksestä riippuen. . Kirkolliskokousten Jumala ihmisten täydelliseen alistamiseen pyrkivä kirkon vallan alle.

Jeesuksen välittämä ilmoitus Korkeimmasta on sitten täysin oma lukunsa.

• Pe.ku kirjoitti:

Tuo on epäinhimillinen ajattelutapa.

Menepäs itse lyömään joltain lapselta pää kallioon, niin ihan varmasti sinunkin elämältäsi on pohja pois ja lusit lopun ikääsi.

"Ei tarvi olla kuin yksi paha tapaus, niin se vie pohjan koko kirjalta.
        Esim. Jumala määrää lyömään toisinajattelijoiden lapsilta päät kallioon."

Missä kohti Raamattua on kuvailemasi tapaus?

• juhani1965 kirjoitti:

"Ei tarvi olla kuin yksi paha tapaus, niin se vie pohjan koko kirjalta.
        Esim. Jumala määrää lyömään toisinajattelijoiden lapsilta päät kallioon."

Missä kohti Raamattua on kuvailemasi tapaus?

Arvasinkin että sulla Juhani on Raamattu lukematta.

Jumala käskee myös raiskaamaan toisinajattelijoiden vaimot ja rakentamaan pojille teuraspenkkejä vielä kostoksi seuraavien sukupolvienkin aikanakin.

Toiseen viestiketjuun tuo kohta oli jo etsitty.

• Pe.ku kirjoitti:

Arvasinkin että sulla Juhani on Raamattu lukematta.

Jumala käskee myös raiskaamaan toisinajattelijoiden vaimot ja rakentamaan pojille teuraspenkkejä vielä kostoksi seuraavien sukupolvienkin aikanakin.

Toiseen viestiketjuun tuo kohta oli jo etsitty.

"Jumala käskee myös raiskaamaan toisinajattelijoiden vaimot ja rakentamaan pojille teuraspenkkejä vielä kostoksi seuraavien sukupolvienkin aikanakin"

Ei pidä paikkaansa!
        Sanaa "raiskaus" ei esiinny edes koko Raamatussa, enkä ole löytänyt myöskään "teuraspenkki" sanaa.

• Jaakob kirjoitti:

"Jumala käskee myös raiskaamaan toisinajattelijoiden vaimot ja rakentamaan pojille teuraspenkkejä vielä kostoksi seuraavien sukupolvienkin aikanakin"

Ei pidä paikkaansa!
        Sanaa "raiskaus" ei esiinny edes koko Raamatussa, enkä ole löytänyt myöskään "teuraspenkki" sanaa.

Kyllä se raiskaus ja teuraspenkki sieltä löytyy ihan noilla sanoilla ilmaistuna.

Mihimpä ne sieltä olisivat kadonneet.

• Kristinuskon kirja. kirjoitti:

Pentti Tepsa

Kaikista asioista löytyy positiivisia puolia. Vanhan Testamentinkin tuhannelta sivulta muutama rakkauden osoitus. Poikkeuksia on mm. lasten käsittämättömät tapot perhesurmissa..

Raamattu on ihmisten kirjoittama ja niinmuodoin ihmisten omia ajatuksia sisältämä. Vanhan Testamentin Jumala on itse raakuus, Uuden Testamentin rakkauden ilmentymä kirjoittajan käsityksestä riippuen. . Kirkolliskokousten Jumala ihmisten täydelliseen alistamiseen pyrkivä kirkon vallan alle.

"Raamattu on ihmisten kirjoittama ja niinmuodoin ihmisten omia ajatuksia sisältämä. Vanhan Testamentin Jumala on itse raakuus, Uuden Testamentin rakkauden ilmentymä kirjoittajan käsityksestä riippuen. . Kirkolliskokousten Jumala ihmisten täydelliseen alistamiseen pyrkivä kirkon vallan alle"

Jumala ei ole syyllinen mihinkään pahaan. Kaikki pahuus, mistä vanha testamentti kertoo on seurausta ihmisten pahuudesta.
        Ateistit vain haluavat tehdä Jumalasta syyllisen, saadakseen tekosyyn olla uskomatta Raamattuun.

Kun tutkimme vanhaa testamenttia kokonaisuutena, niin voimme päätyä vain siihen, että Jumala on rakkaus.

3.Moos.26:3-6

Jos te vaellatte minun (Jumalan) säädöksieni mukaan ja noudatatte minun käskyjäni ja pidätte ne, annan minä teille sateen ajallansa, niin että antaa satonsa ja kedon puut kantavat hedelmänsä.
        Ja puiminen kestää teillä viininkorjuuseen asti, ja viininkorjuu kestää kylvöön asti, ja teillä on yllin kyllin leipää syödäksenne, ja te saatte turvallisesti asua maassanne.
        Ja minä annan rauhan teidän maallenne, ja te saatte levätä, kenenkään pejättämättä; ja minä hävitän pahat pedot teidän maastanne, eikä miekka käy teidän maanne ylitse.

Psalmi 146:5-10

Autuas se, jonka apuna on Jaakobin Jumala, se, joka panee toivonsa Herraan, Jumalaansa, Häneen, joka on tehnyt taivaan ja maan, meren ja kaiken, mitä niissä on, joka pysyy uskollisena iankaikkisesti, joka hankkii oikeuden sorretuille, joka antaa leivän nälkäisille. Herra vapauttaa vangitut.
        Herra avaa sokeain silmät, Herra nostaa alaspainetut, Herra rakastaa vanhurskaita. Herra varjelee muukalaiset, hohoo orvot ja lesket, mutta jumalattomain tien Hän tekee mutkaiseksi.
        Herra on kuningas iankaikkisesti, sinun Jumalasi, Siion, polvesta polveen. Halleluja!

• Jaakob kirjoitti:

"Raamattu on ihmisten kirjoittama ja niinmuodoin ihmisten omia ajatuksia sisältämä. Vanhan Testamentin Jumala on itse raakuus, Uuden Testamentin rakkauden ilmentymä kirjoittajan käsityksestä riippuen. . Kirkolliskokousten Jumala ihmisten täydelliseen alistamiseen pyrkivä kirkon vallan alle"

Jumala ei ole syyllinen mihinkään pahaan. Kaikki pahuus, mistä vanha testamentti kertoo on seurausta ihmisten pahuudesta.
        Ateistit vain haluavat tehdä Jumalasta syyllisen, saadakseen tekosyyn olla uskomatta Raamattuun.

Kun tutkimme vanhaa testamenttia kokonaisuutena, niin voimme päätyä vain siihen, että Jumala on rakkaus.

3.Moos.26:3-6

Jos te vaellatte minun (Jumalan) säädöksieni mukaan ja noudatatte minun käskyjäni ja pidätte ne, annan minä teille sateen ajallansa, niin että antaa satonsa ja kedon puut kantavat hedelmänsä.
        Ja puiminen kestää teillä viininkorjuuseen asti, ja viininkorjuu kestää kylvöön asti, ja teillä on yllin kyllin leipää syödäksenne, ja te saatte turvallisesti asua maassanne.
        Ja minä annan rauhan teidän maallenne, ja te saatte levätä, kenenkään pejättämättä; ja minä hävitän pahat pedot teidän maastanne, eikä miekka käy teidän maanne ylitse.

Psalmi 146:5-10

Autuas se, jonka apuna on Jaakobin Jumala, se, joka panee toivonsa Herraan, Jumalaansa, Häneen, joka on tehnyt taivaan ja maan, meren ja kaiken, mitä niissä on, joka pysyy uskollisena iankaikkisesti, joka hankkii oikeuden sorretuille, joka antaa leivän nälkäisille. Herra vapauttaa vangitut.
        Herra avaa sokeain silmät, Herra nostaa alaspainetut, Herra rakastaa vanhurskaita. Herra varjelee muukalaiset, hohoo orvot ja lesket, mutta jumalattomain tien Hän tekee mutkaiseksi.
        Herra on kuningas iankaikkisesti, sinun Jumalasi, Siion, polvesta polveen. Halleluja!

"Vanhan Testamentin Jumala on itse raakuus, Uuden Testamentin rakkauden ilmentymä..."

Meinaat että on kaksi Jumalaa?

• eilen oli eilen
        Pe.ku kirjoitti:

Tuo on epäinhimillinen ajattelutapa.

Kyllä se on nähty täällä tuhanteen kertaan, ettei ateisteilla ole historiantajua. Silloinen moraali ja käsitys ihmisestä ei ollut sama kuin nykyään.
        Kumma kun ette pidä elämää siitä, että miksi silloin annettiin ihmisten sairastaa hirveitä tauteja, kun sen olisi voinut estää esimerkiksi rokotteilla tai parantaa niitä antibiooteilla.

• yrurruru
        eilen oli eilen kirjoitti:

Kyllä se on nähty täällä tuhanteen kertaan, ettei ateisteilla ole historiantajua. Silloinen moraali ja käsitys ihmisestä ei ollut sama kuin nykyään.
        Kumma kun ette pidä elämää siitä, että miksi silloin annettiin ihmisten sairastaa hirveitä tauteja, kun sen olisi voinut estää esimerkiksi rokotteilla tai parantaa niitä antibiooteilla.

"Kyllä se on nähty täällä tuhanteen kertaan, ettei ateisteilla ole historiantajua. Silloinen moraali ja käsitys ihmisestä ei ollut sama kuin nykyään."

Siis mitä? Nythän on puhe raamatusta jonka väitetään olevan JUMALAN sanaa. Ei Jumala kai muuta moraalikäsityksiään ihmisen toiminnan mukaan tai ajan mukaan.

• PenttiTepsa
        Kristinuskon kirja. kirjoitti:

Pentti Tepsa

Jeesuksen elämä ja opetus tulee ymmärrettäväksi juuri VT:n pohjalta.

Minusta esimerkiksi 1900-luvun historia on raaempaa kuin VT:n tekstit.

• Kristinuskon kirja.
        PenttiTepsa kirjoitti:

Jeesuksen elämä ja opetus tulee ymmärrettäväksi juuri VT:n pohjalta.

Minusta esimerkiksi 1900-luvun historia on raaempaa kuin VT:n tekstit.

Jaakob 13.5 22.49

En ole syyllistynyt Jumalan tuomitsemiseen. Kuten mainitsin ihmiset ovat kirjoittaneet Raamatun ja he ovat luoneet omat jumalakuvansa henkilökohtaistensa käsityksiensä mukaisesti. Jos kirjoittajilla olisi ollut Jumalan henki mukana, niin kaikki syntyneet kirjoitukset olisivat täysin yhdenmukaisia. Näin ei ole.

Jos haluat seurata Jeesuksen tuomaa sanomaa Jumalan tahdosta, niin silloin hylkäät kaikkien muiden kirjoitukset. Jeesuksen rehellisissä todenperäisissä sanoissa on totuus, ei missään muualla.

Pe.ku 13.5 22.52

Ihmisillä on lukemattomia Jumalia. . Ainoa oikea käsitys ja kuva on Jeesuksen ilmoittama. Jumala.

Pentti Tepsa. 14.5 02.58

Jeesuksen elämä ja opetus tulee ainoastaan ymmärettäväksi hänen itsensä elämästä ja sanomasta sen todenperäisyyden pohjalta. Siinä ollaan menty huomattavasti eteenpäin 1800 ja 1900 luvulla. Ollaan samaa mieltä elämämme raakuudesta myös 1900 luvulla. Olemme ilmeisesti myös samaa mieltä, että Jeesuksen perussanoma " lähimmäisen rakkaus " ei ole mennyt perille. Jumala ei toimi maailmassamme jolloin kirkon opin mukaiset rukoukset ovat ihmisten pettämistä. Sinäkin voisit keskittyä Jeesuksen sanomaan, etkä kaikkien Matti Meikaläisten teksteihin, jos uskosi on rehelliseen kristinuskoon.

• . .
        yrurruru kirjoitti:

"Kyllä se on nähty täällä tuhanteen kertaan, ettei ateisteilla ole historiantajua. Silloinen moraali ja käsitys ihmisestä ei ollut sama kuin nykyään."

Siis mitä? Nythän on puhe raamatusta jonka väitetään olevan JUMALAN sanaa. Ei Jumala kai muuta moraalikäsityksiään ihmisen toiminnan mukaan tai ajan mukaan.

Siis ajattelet niin naiivisti, että Jumalan "moraalikäsitykset" ovat tai niiden pitäisi olla samat kuin humaanin nykyihmisen? Vedät Jumalan ihmisen tasolle. Ei Jumalalla ole mitään "moraalikäsityksiä". Moraali on ihmisiä varten. Jumalalla on omat tarkoituksensa ja suunnitelmansa, joita ihminen ei voi tietää eikä pysty ymmärtämään.

• Hasse J.
        . . kirjoitti:

Siis ajattelet niin naiivisti, että Jumalan "moraalikäsitykset" ovat tai niiden pitäisi olla samat kuin humaanin nykyihmisen? Vedät Jumalan ihmisen tasolle. Ei Jumalalla ole mitään "moraalikäsityksiä". Moraali on ihmisiä varten. Jumalalla on omat tarkoituksensa ja suunnitelmansa, joita ihminen ei voi tietää eikä pysty ymmärtämään.

Raamattu on siis täysin turha opus, kun Jumalaa on mahdoton ymmärtää. Itse asiassa silloin kristinuskokin on täysin turha. Ja tästä huolimatta hyvin monet uskovaiset väittävät oikean moraalin tulevan Raamatun Jumalalta. Kukahan se nyt onkaan naiivi?

• m i n ä

öööh...tuota...raamattu on ihmisten kirjoittama kirja ja jumala siinä on satuolento. mitä kohtaa siitä sadusta haluat tietää? ei kaikkea pidä ottaa kirjaimellisesti hyvä ihminen!

• ihhmeetteliä

onhan kristinusko rakennettu väkivallalla ihmisiä roviolla polttamalla. nyttenkin vielä juodaan verta ja syödään ruumista ehtoollisella.

• "öööh...tuota...raamattu on ihmisten kirjoittama kirja ja jumala siinä on satuolento. mitä kohtaa siitä sadusta haluat tietää? ei kaikkea pidä ottaa kirjaimellisesti hyvä ihminen! "

Raamattu on siinä mielessä ihmisten kirjoittama, että ihmiset ovat toimineet kirjureina, kirjoittaen sen, minkä ovat Jumalalta saaneet kirjoitettavaksi. Siksi voimme sanoa, että Raamattu on Jumalan sanaa.
        Toiseksi, yleinen historiakin on ihmisen kirjoittama, matematiikan ja biologian oppikirjatkin ovat ihmisten kirjoittamia, joten niitäkään ei sitten samasta syystä voi ottaa todesta

• ihhmeetteliä kirjoitti:

onhan kristinusko rakennettu väkivallalla ihmisiä roviolla polttamalla. nyttenkin vielä juodaan verta ja syödään ruumista ehtoollisella.

"onhan kristinusko rakennettu väkivallalla ihmisiä roviolla polttamalla. nyttenkin vielä juodaan verta ja syödään ruumista ehtoollisella"

Väkivalta on siinä mielessä mukana, että kristinuskon perustaja Jeesus naulittiin ristille kristinuskon vastustajien toimesta, Juudas Iskariot teki itsemurhan. Lopuista Jeesuksen 11 opetuslapsesta ainoastaan Johannes kuoli vanhuuteen ollessaan vankeudessa Patmos-saarella. Kaikki muut teloitettiin kristinuskon vastustajien toimesta, samoin apostoli Paavali.

Heidän jälkeensä alkuseurakunnan uskovia vainottiin ankarasti ja heitä poltettiin elävältä ja heitettiin petojen ruuaksi kristinuskon vastustajien toimesta.

• sadfasdfasdf
        Jaakob kirjoitti:

"onhan kristinusko rakennettu väkivallalla ihmisiä roviolla polttamalla. nyttenkin vielä juodaan verta ja syödään ruumista ehtoollisella"

Väkivalta on siinä mielessä mukana, että kristinuskon perustaja Jeesus naulittiin ristille kristinuskon vastustajien toimesta, Juudas Iskariot teki itsemurhan. Lopuista Jeesuksen 11 opetuslapsesta ainoastaan Johannes kuoli vanhuuteen ollessaan vankeudessa Patmos-saarella. Kaikki muut teloitettiin kristinuskon vastustajien toimesta, samoin apostoli Paavali.

Heidän jälkeensä alkuseurakunnan uskovia vainottiin ankarasti ja heitä poltettiin elävältä ja heitettiin petojen ruuaksi kristinuskon vastustajien toimesta.

Onhan noita raakuuksia alkuseurakunnan jälkeenkin:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Ristiretket

• qweqweqweqwe

• Jaakob kirjoitti:

"öööh...tuota...raamattu on ihmisten kirjoittama kirja ja jumala siinä on satuolento. mitä kohtaa siitä sadusta haluat tietää? ei kaikkea pidä ottaa kirjaimellisesti hyvä ihminen! "

Raamattu on siinä mielessä ihmisten kirjoittama, että ihmiset ovat toimineet kirjureina, kirjoittaen sen, minkä ovat Jumalalta saaneet kirjoitettavaksi. Siksi voimme sanoa, että Raamattu on Jumalan sanaa.
        Toiseksi, yleinen historiakin on ihmisen kirjoittama, matematiikan ja biologian oppikirjatkin ovat ihmisten kirjoittamia, joten niitäkään ei sitten samasta syystä voi ottaa todesta

JAAKOB, älä viitsi sekoilla. Eihän matematiikan ja biologian kirjoja ole ajaletukaan kirjoíttaa "Jumalan sanana", joten miten haet, ettei niitäkään voi ottaa todesta? Ainoastaan, jos epäiltäisiin niiden aitoutta "Jumalan sanana".

Ihmisten kirjoittama Raamattu "Jumala sanana", ja ihmisten kirjoittamat tieteelliset teokset eivät ole samanlaisten totuuden epäilyjen alla. Va onko Jaakobin mielestä Jumala sanellut senkin, mitä historiankirjoihin ym. kirjoitettu?

Ja minun omakin usko Jumalaan meni lopullisesti Raamattua lukemalla. Miten kukaan voi uskoa Jumalan olevan raakaismainen ja epäinhimillinen, jonkalaisena Raamattu Jumalan esittää? Tai JAAKOBIN mukaan sitten Jumala itse haluaa esittää itsensä mahdollisimman karmeana. Mielummin haluan ajatella, että ihmiset ovat sepustaneet mitä hirmuisimpia tarinoita. eikä Jumalan lunteesta eikä Jumalasta ollut mitään teitoa.

• case closed
        helsinkijokkeri kirjoitti:

JAAKOB, älä viitsi sekoilla. Eihän matematiikan ja biologian kirjoja ole ajaletukaan kirjoíttaa "Jumalan sanana", joten miten haet, ettei niitäkään voi ottaa todesta? Ainoastaan, jos epäiltäisiin niiden aitoutta "Jumalan sanana".

Ihmisten kirjoittama Raamattu "Jumala sanana", ja ihmisten kirjoittamat tieteelliset teokset eivät ole samanlaisten totuuden epäilyjen alla. Va onko Jaakobin mielestä Jumala sanellut senkin, mitä historiankirjoihin ym. kirjoitettu?

Ja minun omakin usko Jumalaan meni lopullisesti Raamattua lukemalla. Miten kukaan voi uskoa Jumalan olevan raakaismainen ja epäinhimillinen, jonkalaisena Raamattu Jumalan esittää? Tai JAAKOBIN mukaan sitten Jumala itse haluaa esittää itsensä mahdollisimman karmeana. Mielummin haluan ajatella, että ihmiset ovat sepustaneet mitä hirmuisimpia tarinoita. eikä Jumalan lunteesta eikä Jumalasta ollut mitään teitoa.

Jokkeri ja kaltaiset hyväksyy Jumalan sanan jos se vastaisi heidän ajatusmaailmaansa.

• case closed kirjoitti:

Jokkeri ja kaltaiset hyväksyy Jumalan sanan jos se vastaisi heidän ajatusmaailmaansa.

"case closed", olet oikeilla jäljillä. Jokaisella on kai joku oma käsitys, millainen se jumala ehkä olisi. Niin sitä mietitään muissakin uskonnoissa.

Raamatussa kerrotut asiat "Jumalan sanana" ovat aika järkyttävää raakuutta. Mutta toki on ihmisiä, joille huimat yliampuvat tarinat ja julmuudet käyvät hyvin omaan ajatusmaailmaansa "Jumalan sanana". Minulle ei. Minulle rakkaus ja todentuntuiset jutut ovat lähempänä sydäntä.

Minun Jumalani ei pitäisi vaeltaa israelilaisten keskuudessa teltassa asuen. Sekin sotii rankasti minun jumalakäsitystäni vastaan. En sovi uskovaksi, sen verran Raamattu on mielikuvieni vastainen. Eli usko sopii paremmin "case closedin" kaltaisille, joille Raamatun Jumala sopii kuin nyrkki silmään.

• tepi

Raamatun kirjoittaneet loivat fiktiivisen jumalan enkeleineen, jättiläisineen, jumalan poikineen jne. Se on sirpaleinen ja kaoottinen sekä hyvin typerä kirja sekavine juonenkuvioineen.

En ymmärrä miksi monet uskovat sen olevan totta.

• "Raamatun kirjoittaneet loivat fiktiivisen jumalan enkeleineen, jättiläisineen, jumalan poikineen jne. Se on sirpaleinen ja kaoottinen sekä hyvin typerä kirja sekavine juonenkuvioineen"

Oma väitteesi perustunee juuri fiktiivisiin väitteisiin, joille ei ole olemassa mitään todistuspohjaa.

Ihminen, jonka elämä on ristiriidassa Raamatun kanssa, haluaa nähdä Raamatun typeränä kirjana, jotta saisi tekosyyn olla uskomatta siihen..

• Hmm-mm

Eivät syö ollenkaan eivätkä lähitulevaisuudessakaan syö Jumalan uskottavuutta, vaikka Jumala tuhoaa lähes 90 % ihmiskunnan ihmisistä. Vain piskuinen lauma jää jäljelle.

• "Vanha testamentti on hyvin raaka. Rehellisesti siitä saa kuvan että Jumala on raaka. Paljonko mielestänne vt:n raakuudet syö koko raamatun uskottavuutta rakastavan Jumalan sanana"

Minun uskottavuuttani se ei syö tippaakaan.
      Jos vanhaa testamenttia tarkastellaan kokonaisuutena, se antaa Jumalasta sen kuvan, että Hän on rakastava ja oikeudenmukainen.

Suomen televisiossa on paljon enemmän raakuuksia, joita lapsekin voivat katsella, eikä ateisteja näytä se paljon huolestuttavan.

• zyrt

Ei siinä mitään uskottavaa ole. Pelkkä kertomus.

• Mirka ...

Jumalassa ei ole mitään uskottavaa. Pelkkää satua ja höpötystä.

• uskissss

Jumala on suuri rakkaus. Jumala on myös oikeudenmukainen. Ihminen on itse vapaasta omasta tahdostaan valinnut pahuuden. Sen takia on rakkauden ja oikeudenmukaisuuden vuoksi oikein, että pahaa tehneillä on kohtalona kadotus.

Onneksi meillä on rakastava Jumala, joka antoi ainoan poikansa, jotta Jeesukseen uskova pelastuisi.

Minusta koko Raamattu kertoo rakastavasta ja pitkämielisestä Jumalasta. Jumala ei rakastaisi, jos ei nuhtelisi lapsiaan.

• uskissss. Nyt pitää olla rajusti eri mieltä. Raamatussahan Jumala on lyhytpinnainen ja epävakaa julmuri. Kansanmurhaan riitti esim., jos 40 vuoden reissulla alkoi tehdä mieli lihaa. Siinä tuli "suuri surma" heti, ei mitenkään "nuhtelua" eikä pitkämielisyyttä.

Kumma, miten eri lailla ihmiset suhtautavat SAMOIHIN tarinoihin. Toinen näkee tuossakin oikeudenmukaisuutta ja rakkautta. Outoa minusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam
      Maailman menoa
      249
      14194
    2. Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa

Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu
      Maailman menoa
      61
      7220
    3. Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa

10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö
      Maailman menoa
      200
      6957
    4. Kela maksoi etuuksia 17,3 mrd. eur, yritykset sai 10,6 mrd.

Tuohon päälle vietiin vielä palkansaajilta työeläkeloisille 27,5 miljardia euroa. Etenkin Suomen Sosialistiset Yrittäjä
      Maailman menoa
      41
      5039
    5. K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä

vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon
      Maailman menoa
      109
      4817
    6. Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju
      Maailman menoa
      74
      4687
    7. Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen

Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos
      Maailman menoa
      80
      4395
    8. PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT

* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *
      Maailman menoa
      19
      4371
    9. Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin

Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko
      Maailman menoa
      75
      4132
    10. Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt

viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta
      Maailman menoa
      101
      3921
    Aihe