Yksi keskustelee ittesä kanssa, jatkaa ketjuaan varmaan tuhat omaa vastausta tavotteena, alotukset kuivan kankeita, mielikuvitus loppunu papparaisilta, mummelit ny hiukan virkeemipä näyttää olevan, mutta kuivan änkyröitä on heidänki joukossa,
Kuivaksi on menny 70+ alotteet, dementtia on iskeny porukkaan ?
72
310
Vastaukset
- yx mummeli hih
Kuulehan nyt! Unohdatko valoisat kesäillat ja muutakin mukavaa kuin palstat?
Itse taidat olla riippuvainen palstavirikkeistä ja morkkaat meitä kun et saa mitä halajat!
Pistä nokkasi ulos, vaikka istumaan jollekin terassille ja jututat kanssaihmisiä ja olet positiivinen.
Ei marisemalla mitään hyvää synny! Hahaa,... kuivan änkyröitäkö ollaan? Kysyppä meidän naapureilta:DDDDDDD - vakinikki minäkin
Minusta on aina mukavaa, kun on tuttuja nimimerkkejä aloitteentekijöinä! Siitä tietää ystävien olevan kunnossa ja aktiivisia, niinkuin ennenkin. Tottahan toki ulkoelämä nyt vie oman aikansa,- täällä kaikki hyvin!
- kevättäsinulle!
Ei tule hyvää moittimalla, kehumalla ja kannustamisella kukko laulaa.
Mukavaa, että on palsta, mutta ollaan hyvillä mielin ja sanovin kielin.
Tämäkin on yksi tapa vähentää dementian uhkaa. - kaunosielu ,,,,
hah hah, koko päivän oli kauungilla, pari kolmekertaa olen kurkannu palstalle ei mitään uutta auringonalla ole näyttäny tapahtuvan, yksi ja sama näyttää keskustelevan itsensä kansa, heh, sekös naurattaa,
huvunsa kullaki,
mä ole tympääntyny koko 70 on niin mittää sanomatonta teksitä,
toisaaltaan ymmärtää siltä kantilta, että vanhoja horiskojahan kaikki tälläpalstalla ovat,
itse siinen kategoriaan myös lukeudun,
kyllästyttää vaan tämä vanhuus, ku ei enään kelpaa työelämään eikä kuolekkaa kunnialla,
huono omatunto kalvaa ku tuhlaan rahat hedelmä peleihin, siitä helvetin loukusta pitäisi päästä eroon,
mutta ku täälläki porukka on niin sissään lämpiävää,
höpöttävät vain itteleen eivätkä enään ole kiinostuneita muista vanhuksista,
kaikki on niin h e l ve t e n oma hyväistä porukkaa,,,,- olet oikeessa
sen suhteen että nämä on niin sissään lämpiiviä kun ei muuta elämä oo kuin nämä palstan mielikuvitus kaverit. on se nyt pirun säälittävää kun tänne pittää raportoija jos on voikukkia nähnyt tänään ja jollekkin ihan lapsen lapset tullu käymään. Harvinaisen terve olet kun ossaat sitä ihmetellä. Huomasin että uusi kirjottaja harmaasolu ei saanut yhtään vastausta, mutta kun minä alotusta kehuin, johan päivystäjätkin tuli pukin sorkkansa siihen painamaan.
- kevättäsinulle!
Muitahan ei voi muuttaa, kuin itseään, sanoo vanha viisaus.
Minulla ei ainakaan ole mitään tarvetta tai halua olla omahyväinen.
Moni asia voisi olla paremmin, mutta itke en menneen tähden. Iloisten siitä, mikä on jäljellä. Kun se riittää, olen onnekas.
Minulla ei ole varaa arvostella muita, kun en ole niin hyvä. - haia ja hyväilyjä
kevättäsinulle! kirjoitti:
Muitahan ei voi muuttaa, kuin itseään, sanoo vanha viisaus.
Minulla ei ainakaan ole mitään tarvetta tai halua olla omahyväinen.
Moni asia voisi olla paremmin, mutta itke en menneen tähden. Iloisten siitä, mikä on jäljellä. Kun se riittää, olen onnekas.
Minulla ei ole varaa arvostella muita, kun en ole niin hyvä.kaipaa, jokin haipuuska on iskeny,,,,
sä olet fiksu ku et menneitä itke, noooh, mää oon senverran kiukkunen elämälle mä itken mennyttä elelää pettymyksineen, ku ei niistä pääse eroonkaan, kipeitten muistojen kanssa on vain elettävä, kipeät muistot pistän reppuun, tietenki se on painava, raahaan mukana hautaan asti,
vien painavan syntisäkin luojalle taivaaseen, jos luoja ottaa taakkani ja tyhmyyteni pois, pistää pyykkikoneeseen valkaisuaieeseen että mustat veriruskeat synnitki tulee puhtaan valkoisiksi. - kevättäsinulle!
haia ja hyväilyjä kirjoitti:
kaipaa, jokin haipuuska on iskeny,,,,
sä olet fiksu ku et menneitä itke, noooh, mää oon senverran kiukkunen elämälle mä itken mennyttä elelää pettymyksineen, ku ei niistä pääse eroonkaan, kipeitten muistojen kanssa on vain elettävä, kipeät muistot pistän reppuun, tietenki se on painava, raahaan mukana hautaan asti,
vien painavan syntisäkin luojalle taivaaseen, jos luoja ottaa taakkani ja tyhmyyteni pois, pistää pyykkikoneeseen valkaisuaieeseen että mustat veriruskeat synnitki tulee puhtaan valkoisiksi.On sinulla ainakin hyvä taito puhua ajatuksesi sanoiksi.
Taito on sekin.
Minä olen alkanut nyt vanhetessani vähän epäilemään taivaita ja helvettejä. - No nyt tervehdys
Pahusta sentään,kun palstalaiset ovat kiinnostuneita omista asioistaan vaan, eivät edes yhtään kaunosielusta.
Kyllä muakin on se niin ruvennu potuttamaan.
Vaikka kaunosielukin monta kertaa päivässä kurkkaa palstalle niin EI. Kaunosielua ei kukaan tervehi ei muista.
On väärin, on.
TERVE. - merihuisku
Vaihda hyvä ihminen kanavaa äläkä valit Kaunosilu--ei kukaan ole pyytänyt sinua vaudissa olemaan.
- elämän taiteilija
Mikä se saa vanhan ihmisen kärtyilemään vähä kaikille, onko hyviä selityksiä,
mulla on kärtyilyilyn syy ku tuntee ittesä tarpeetomaksi,
totuus tietenki on etten jaksais olla kutenkaan kellekkää auksi, kuvittelen varmaanki vaan,,, että jolleki voisin olla vielä hyödyksi,
todellisuudessa itse tarvitsen apua, mutta eipä kukaan osaa tulla sitä antamaan, lähinnä paijaamista ja kaikenlaista keskinäistä puhumista
onhan tietenki lapsenlapsi joskus käymässä mutta sillä on omat mielenkiintoiset hommansa, ja ei vanhan ja nuoren kanssa enään puheet kovinkaan paljon kohtaa, hänellä opiskelijan maailma ja mulla vanhan väsyneen ja sairaan ihmisen maailma,
ku muistelen sodan jälkeistä aikaa, , ei maailma ollu näin kehittyny kuin nyt,
silloin oli polkupyöräki harvinaisuus, auto vielä harvinaisempi, hevosilla työt tehtiin,
jos oli kylälle asiaa niin jalan mentiin pitkiäki matkoja asiaa kertomaan,
tekniikka on kehittyny muutamassa kymmenessä vuodessa huimaavasti on TV:t kännykt ja tietokoneet, puhumattakaan lentokoneista, maailma ympäri matkoista, silloin ei niistä osattu haavillakkaa...
nooooohh tämä tällä kertaa ,,,,
kuinka teillä muilla menee,,, olette tietenki terveitä ja pirteitä,, mä haluaisin jo kuolla kaikki jo v i t ,,, taaa elämä ei enään kiinosta,
sitä pyydän teiltä anteeksi,
vaikka ette te ole siihen syypäitä jos mä olen jo poislähdössä elämän näyttämöltä....- tarkkka
siinähän provoilet, kohta tulee kehumaan nämä päivystäjät miten ihana on olla suvun keskipiste. Jota muistetaan ja hemmotellaan ja arvostetaan ja viedään milloin minnekkin ihaniin paikkoihin.. Ihme että keritään palstalla päivystellä siinä ohessa.,
Kuules nyt, koittakaa ny ptristyä, kirjoita nyt malliksi hyvä aloitus!
- yx hailee
vaikka miten hyvän aloituksen tekee, nämäpalstan koko ajan päivystävät naispuoliset jyrät tallaa kaiken.
- lukijasi
Kauniisti pyysit anteeksi kuitenkin, se lämmitti mieltä! Sinulle toivotan pieniä onnen hetkiä nyt kesän aikana, ja iloista mieltä!
- se elämäntaiteilija
" lujkijasi "
voi kiitos sinulle toivotuksista, samoin kaikkea kaunista elämääsi edelleen,,,
haleja sinne,,,
tv. halipulan vaivaama
- haipula vaivaa
eikö teillä koskaan ole halipuuskaa, ??????
saatteko halia niin paljon tetette koskaan ajattele, että olispa joku jota halata oikeesti silleee kuin ennenen,,,
mulla on ny
olispa joku jota halata, ja saisi olkapäähän itkeä menneitä,
kyllä tämä vanhaksi tuleminen on mun elämäni vaikeinta aikaa,, empä olis hallunnu tulla näin vanhaksi,,
muistan noin kolmikympisenä ku luulin, että mä en taatusti elä vanhaksi, mutta kuinka on käynykkää, nyt olen koeesti yli seienkymppinen, mikä on todella uskomaton saavutus minulta.- vain.minä
Minä olen ihan halipulaton. Olen kai niin kuiva ja nuiva, etten tykkää, jos joku muu kuin puoliso kaulailee. Olisikohan se kasvatuksen syytä, koskaan en muista istuneeni vanhempieni sylissä. Rakkautta toki sain.
Sallitko minun siuta virtuaalihalaavan, täältä kaukaa? :)) - kuinka ovi avataan
vain.minä kirjoitti:
Minä olen ihan halipulaton. Olen kai niin kuiva ja nuiva, etten tykkää, jos joku muu kuin puoliso kaulailee. Olisikohan se kasvatuksen syytä, koskaan en muista istuneeni vanhempieni sylissä. Rakkautta toki sain.
Sallitko minun siuta virtuaalihalaavan, täältä kaukaa? :))yksinäisyyden vankilasta....
kiitos,,, tietnki lämmin halus sinnekki,
sinä olet onnekas, sinulla on vielä puoliso, miun puoliska on jo pois menny,
joskus iskee halipula, hentomieliisyys kuten tänäiltana ku päivän tapahtumat ja kaikki otti pannuun,,,,
miksi on niin vaikeaa hakeutua toisten seuraan, sitä mietin usein
mikä ihmeen muuri erottaa vahan ihmisen pois toisten läheisyydestä kun jää yksin elämän loppuaikaa viettämään,
milullaki on kaksi vikkelää jalkaa, ja kai aika pirteännäkönen päältä päin katottuna, mutta en osaa hakeutua ihmisten seuraan ja läheisyyteen,
olen kuin näkymättömässä vankilassa,,,,
anteeksi kirjoitusvirheet en jaksa korjailla aina ,,,,, se vanhuus se vanhuus - vain.minä
kuinka ovi avataan kirjoitti:
yksinäisyyden vankilasta....
joskus iskee halipula, hentomieliisyys kuten tänäiltana ku päivän tapahtumat ja kaikki otti pannuun,,,,
mikä ihmeen muuri erottaa vahan ihmisen pois toisten läheisyydestä kun jää yksin elämän loppuaikaa viettämään,
milullaki on kaksi vikkelää jalkaa, ja kai aika pirteännäkönen päältä päin katottuna, mutta en osaa hakeutua ihmisten seuraan ja läheisyyteen,
anteeksi kirjoitusvirheet en jaksa korjailla aina ,,,,, se vanhuus se vanhuusOlkoon virheitä vaikka kuinka, aina asia tulee selväksi.
Muistuu mieleen oma isäni. Äitini vitsaili, että isäni sai vaikkapa portinpylväät puhumaan. Isä oli oikea runotaitaja, sai vaikkapa äidin kanssa asumamme kerrostalon, meille tuntemattomat asukkaat, juttelemaan kanssaan.
Onneksi sinulla on kerkeävät ketarat, niissä on jo paljon onnen olevuutta.
Sinulla on hyvä sydän. Anna sen loistaa, koeta kokeilla, ihminen on ihminen, lämmin ja läheinen, jos niin haluaa antaa olla. - hyvää yötä kaikille
vain.minä kirjoitti:
Olkoon virheitä vaikka kuinka, aina asia tulee selväksi.
Muistuu mieleen oma isäni. Äitini vitsaili, että isäni sai vaikkapa portinpylväät puhumaan. Isä oli oikea runotaitaja, sai vaikkapa äidin kanssa asumamme kerrostalon, meille tuntemattomat asukkaat, juttelemaan kanssaan.
Sinulla on hyvä sydän. Anna sen loistaa, koeta kokeilla, ihminen on ihminen, lämmin ja läheinen, jos niin haluaa antaa olla.kyynel vierähti silmäkulmasta, kiitos kannustuksesta,
nyt suuntaan vikkelät jalkani kohti yöpuuta, ensin kylppäriin hampaan pesulle, ja sitten yöpaituli päälle,,, vedän peiton korviin, teitä kaikkia muistelen papparaisia ja mummukoita kunnes nukahdan,
huomenna nähdään taas ,,
korva radiosta kuuntelen yöisin radio DEI ohjelmia, sekä puhe radiota... vain.minä kirjoitti:
Olkoon virheitä vaikka kuinka, aina asia tulee selväksi.
Sinulla on hyvä sydän. Anna sen loistaa, koeta kokeilla, ihminen on ihminen, lämmin ja läheinen, jos niin haluaa antaa olla.Olen alkanut puhumaan tuntemattomien ihmisten kanssa kylillä asioidessa. Puhuminen ikäänkuin vapauttaa tunnelmaa, kun rajansa tietää - ja selvistä päin.
Suomalaiset on melko varautuneita...että uskaltaako tuolle suutaan avata. Kyllä kannattaa. Se on avain avarampaan sosiaalisuuteen.
.- Atolfia
kuinka ovi avataan kirjoitti:
yksinäisyyden vankilasta....
anteeksi kirjoitusvirheet en jaksa korjailla aina ,,,,, se vanhuus se vanhuusSinä "kuinka ovi avataan" valitat yksinäisyyttä. Otin tänään proshyyrit koskien vapaaehtoistoimintaa. Asuinseutumme palvelutalolla toivotaan vapaaehtoisia toimimaan huonompi kuntoisten ikäihmisten apuna palvelutalolla. Kaikenlaista apua tarvitaan, mm. lehdenlukua, laulua, askartelua ym. Eikö sinua kiinnosta sellainen. Siellä on helppo saada kontakteja toisiin vapaaehtoisiin ja autettaviin ikäihmisiin.
Mieheni kyllä epäili, että minulla riittää puuhaa hänen hoitamisessaan, mutta saa nähdä, josko ensi syksynä ottaisin yhteyttä palvelutalolle näissä merkeissä.
Tulipahan mieleen, koska on surullista, että jäät yksin murehtimaan.
- *Kukkahame*
On uusi päivä ja vanhat kujeet, käyhän se näinkin mitä turhaa joka päivälle uusia miettimään.
Joka aamu on kuitenkin uusi päivä ja eletään niin kuin parhaalta tuntuu, luonto enspiroi liikkumaan ja mikäs sen parempaa olisikaan.
Eilen seurasin ahkeria mehiläisiä jotka ovat kotiutuneet terassini alle, siellä ne asustivat jo viime kesänä mutta en tiennyt että sama pesä onkin pitempiaikainen.
Lumien sulamisvaiheessa ihmettelin kukka siellä asustaa kun oli hiiren mentäävä aukko jäisessä lumessa ja kaasin sinne etikkaa ettei tuo Hiirulainen jäisi sinne kesäksi.
Nyt on haettava mietintämyssy että joku miellyttävä inspiraatio löytyisi tälle päivälle.
Aina on mahdollisuus muutoksiinkin.
Kaunista kesäistä päivää ihan jokaiselle! - apuwaa koneet pois
kaikista kaupoista ja marketeista !
Huomenta, mimmonen päivä tästä tulee, mulla sydän syrjällään ku pelottaa aivan kauheesti,
kaupaan pitää mennä ja siellä on pelikoneet, hirvittääääääääää kuinka pääsen peliriippuuvuudesta,
menekö poliisille tekemään rikosilmoitusta niistä koneista, ku ne houkuttelee mut aina tuhlaamaan rahat, sitte rahaa ei riitäkkään ruokaan,
vai miknkä konstin keksi,
pitäiskö pankin ottaa kortit pois, pitäiskö raha hakea pankin kassalta
jonkun pitäs pitää mua silmällä, etten mene pelamaan, itte en kykene,
muuten pystyn vielä elämäni hallitsemaan, mutta noita koneita en voi vastustaa, vaikka aina teen lupauksen itteleni etten mene enään pelamaan
mun pitäisi saada vartia eli turvallisuus mies joka estää mun pelaamisen.
joillaki on alkoholiriippuvuus, minulla ei ole sitä, mutta peliriippuvuus on.- Uri Peluri
Et ole yksin.
Olen tuhlannut noihin peleihin niin paljon, ettei kehtaa kertoa.
Ensimmäinen irtiottoni tapahtui ottamalla itselleni pelikielto. Vuosi sujui pienemmin kuluin.
Parhaan tuloksen sain kun laskin pelikulujani. Arvioin päivittäisiksi pelikuluikseni 20 euroa.
20 euroa päivässä, 60 euroa kuukaudessa, 720 euroa vuodessa!!
Voi kauhistus! Noin suuria summia en kyllä peleihin tuhlaa ja kuljin automaattien ohi pitkään ja sujuvasti.
Kun sitten yksinäisyydessäni kuljin pelihelvetin ohi, ajattelin, että nythän voin kokeille ikäänkuin ajankuluksi.
Heti oli peliremmi päällä ja entistä pahemmin.
Nyt uusia miettimään! - _oOo_
Uri Peluri kirjoitti:
Et ole yksin.
Olen tuhlannut noihin peleihin niin paljon, ettei kehtaa kertoa.
Ensimmäinen irtiottoni tapahtui ottamalla itselleni pelikielto. Vuosi sujui pienemmin kuluin.
Parhaan tuloksen sain kun laskin pelikulujani. Arvioin päivittäisiksi pelikuluikseni 20 euroa.
20 euroa päivässä, 60 euroa kuukaudessa, 720 euroa vuodessa!!
Voi kauhistus! Noin suuria summia en kyllä peleihin tuhlaa ja kuljin automaattien ohi pitkään ja sujuvasti.
Kun sitten yksinäisyydessäni kuljin pelihelvetin ohi, ajattelin, että nythän voin kokeille ikäänkuin ajankuluksi.
Heti oli peliremmi päällä ja entistä pahemmin.
Nyt uusia miettimään!20 € / päivässä = 600 € / kk, vuodessa se on 7200 €.
En muutenkaan halua leimautua pelaajiin.
.
- Makriina ek
Niin, siis onko tämä aloitus innostava ja lennokasta mielikuvitusta osoittava?
Miten se nyt olikaan, että huomaa roskan muiden silmässä, mutta ei malkaa omassaan, jotain sinne päin se elämänviisaus sanoo.
Kukapa ei piristystä toivoisi!- hei makriina
sano yksikin aloitus, joka on innostava ja mielikuvitusta osoittava. Ketä kiinnostaa selostukset voikukista ja sääksen pesistä joita jokainen täysjärkinen osaa katsoa ihan itsekkin.Joo huomattu on että keltaisia on voikukat ja niitä on pellot täynnä tähän aikaan.
Samat sisäpiirin tyypit toisilleen niistä jauhaa päivstä päivään, ihan kuin suuretkin luonnon ja elämän havainnoijat. - Makriina ek
hei makriina kirjoitti:
sano yksikin aloitus, joka on innostava ja mielikuvitusta osoittava. Ketä kiinnostaa selostukset voikukista ja sääksen pesistä joita jokainen täysjärkinen osaa katsoa ihan itsekkin.Joo huomattu on että keltaisia on voikukat ja niitä on pellot täynnä tähän aikaan.
Samat sisäpiirin tyypit toisilleen niistä jauhaa päivstä päivään, ihan kuin suuretkin luonnon ja elämän havainnoijat.No hei hei.
Ilmeisesti esimerkiksi tämä aloitus on sinulle ja monelle mieleen, onhan se kerännyt jo monta kommenttia lyhyessä ajassa.
Makuasioista on turha kiistllä. Jotkut aiheet kiinnostavat niin, että osallistujia on jopa sadoittain, ja esim. Kahvipirtti ei osoita tyhjenemisen merkkejä, vaikka on vuosikausia pitänyt oviaan auki.
Kyllä niitä mukavia keskustelunaiheita on ollut ja varmasti tuleekin. Mitä tulee minun aloitukseeni keltaisista kukista, niin olin ihan todella kiinnostunut tietämään kasvin nimen. Minulle se ketju oli innostava. Ja sain keskustelun ansiosta vastauksenkin ongelmaani.
Aurinkoista päivää!
- toivotaan päivää
parempaa, hyväksytään ihminen sellaisenaan kuin on, suruineen iloineen ym.
tylsän ihmisen tylsyyden tyunnustus, päivä pielessä,
vanhan ihmisen elämä turhauttaa,
turha kehottaa positiiviseen ajatteluun, jos luoja on pois ottanu elämän halun ei ihminen itse sitä voi saada
aika parantaa,
jokutoinen päivä on parempi joku toinen päivä syöksytään elämän syviin syövereihin,
vastaava huomannu muittenkin tyhjänpäiväisistä vastauksista, mikään ei enään innosta,
toivoo kuitenki että vielä heräis eloon edes hetkeksi, ennenkuin elämän valo sammuuu kokonaan,, - 4+90=
Hyvä kun edes kuivaa. Hyväksytään ensin itsensä ja samalla voi hyväksyä ne kuivat aloittajat. Tämä tunnettu aloittaja on hrmona aina kun ei saa hyväksyntää omasta mielestään tarpeeksi. Mitä velkaa meidän on sinulle maksettava? hyväksy itsesi eläkä alitusieen ole vaatimassa toisilta
- vaki puska
vanha alotus ja vanha vastaus,
mutta tämä vastaus on uusi ny
olet väärässä tämä alotuksentekijää et tunne,
eikä tämä ole vaatimassa huomiota itsellen,
hänellä on alavire koska puoliso tekee kuolemaa, itsellä ohitusleikkauksen jälkeinen alavire jatkuu
4 90 = koita tulla vaan itse toimeen oman luontosi kanssa, arvostele vähemmän muita,,
- kurrimaito
Kirjoittaahan tuo jommin joutavia ja '''venyttää''''''' sopivasti ketjuaa,
Voiko enempää vaatia .-.-. no ei tietenkään kukin kykyjensä mukaan.- 4+90=
Hah ei sinnepäinkään ; sinullahan on kain300jo
- *Kukkahame*
No ei mennyt hukkaan tämäkään päivä, naapuri tuli kysymään lisävoimia ja sitähän on.
Kaadettiin kaikki vanhat sireenit ja kuivat oksat sahattiin omenapuista, yhden nuoren miehen ikkunan alta kaadettiin Jasmikkeet ja Norjan angervot, nyt kuulema aurinkokin paistaa huoneeseen.
Ainakin 6 h huhkittiin ulkona ja nyt sitten tuntuu niin mahdottoman hyvältä tuon ruumiillisen työn jälkeen.
Kävi siinä hallituksen ouh.joht.kin haastattelemassa, kerroimme että tontti on saatava kuntoon, kerran kunnolla siistitty pysyy monta vuotta kunnossa.
Olen niin hyvillä mielin, ja sain istutettua kaikki narsissin sipulit joita joku toi ison sangollisen, huiskin haistin rinteeseen...Wot!
Jotakin tämä tietysti harmittaa, mutta haittaaks se?- Miksi harmittaisi ?
Ihan normaalia touhua tähän aikaan. Eikä kai kukaan täällä kirjoita muita harmittaakseen. Kaikilla on oikeus kertoa elämästään, niilläkin joilla on kaikkea mahdollista hyvää, henkistä ja aineellista, onnellinen perhe-elämä ja terveyttä. Yleensä selllaisilla on halua jakaa omastaan muillekin. Se tuntuu pikemminkin harmittava joitakin, etsitään huomauttelun syitä vaikka kiven alta.
- iloa elämään ,,,
vaikka hampaat irvessä.
Alottaja vaan,
ihan ilosta itsekseni hymyilin ku joku on noin onnellinen, osaa nauttia elämästä täysillä, tuli ihanat maalaismaisemat mieleen menneisyydestä, kukkahame on terve nainen ikääntyneenäki,
sun hyvä mieli ja hyvä päivä toi palstalaisillekki hyvää mieltä,
mun päivä meni kaupassa, ja uimareissulla, aivan hyvä miullaki, vaikka elämä tahtoo olla alavireistä, ton syd. ohituksen jälkeen ei oikein ole toipunu entiselleen, fyysisesti kyllä, mutta psyykkisesti elämä on alavireistä,
nämä joittenkin positiiviset jutut joskus saa hymyn huulille - Jopelkuneiviittiny
iloa elämään ,,, kirjoitti:
vaikka hampaat irvessä.
Alottaja vaan,
ihan ilosta itsekseni hymyilin ku joku on noin onnellinen, osaa nauttia elämästä täysillä, tuli ihanat maalaismaisemat mieleen menneisyydestä, kukkahame on terve nainen ikääntyneenäki,
sun hyvä mieli ja hyvä päivä toi palstalaisillekki hyvää mieltä,
mun päivä meni kaupassa, ja uimareissulla, aivan hyvä miullaki, vaikka elämä tahtoo olla alavireistä, ton syd. ohituksen jälkeen ei oikein ole toipunu entiselleen, fyysisesti kyllä, mutta psyykkisesti elämä on alavireistä,
nämä joittenkin positiiviset jutut joskus saa hymyn huulilleMinä olen ainakin kääntänyt tuon dementian hyödykseni, tahtoen tai sitten tahtomattani.
Esimerkiksi voin lukea samaa kirjaa monta kertaa ja joka kerta se tuntuu uudelta.
Ystävien kanssa voidaan jutellaan samoja asioita uudelleen ja uudelleen ja sitten me nauretaan vanhoille vitseille.
Joskus nuorempana me keksittiin kavereiden kanssa numeroida vanhat vitsit ja sitten ei tarvinnut enää muuta, kuin sanoa vitsin numero, niin kaikki nauroivat katketakseen, nyt se ei onnistu, kun ei enää muista mitä visiä mikin numero tarkoittaa, mutta voihan sitä kuitenkin nauraa, eikös niin.
Kuntokin paranee dementian ansiosta, kun unodan tavaroita kotiin ja joudun hakemaan ne joskus kaukaakin. - naamat on tuttuja
Jopelkuneiviittiny kirjoitti:
Minä olen ainakin kääntänyt tuon dementian hyödykseni, tahtoen tai sitten tahtomattani.
Esimerkiksi voin lukea samaa kirjaa monta kertaa ja joka kerta se tuntuu uudelta.
Ystävien kanssa voidaan jutellaan samoja asioita uudelleen ja uudelleen ja sitten me nauretaan vanhoille vitseille.
Joskus nuorempana me keksittiin kavereiden kanssa numeroida vanhat vitsit ja sitten ei tarvinnut enää muuta, kuin sanoa vitsin numero, niin kaikki nauroivat katketakseen, nyt se ei onnistu, kun ei enää muista mitä visiä mikin numero tarkoittaa, mutta voihan sitä kuitenkin nauraa, eikös niin.
Kuntokin paranee dementian ansiosta, kun unodan tavaroita kotiin ja joudun hakemaan ne joskus kaukaakin.mutta nimiä ei millää muista ,,,,
käy niinki mies kysyy vaimoltaan " ollaanko me joteki tuttuja " ku ei muista missä on tavattu.
huono muisti tekee vikkelät jalat, näin meilläki,,,
juostaan ja horistaan niinkauan ku henki pihisee,,, ,
kaikki loppuu aikanaan Jopelkuneiviittiny kirjoitti:
Minä olen ainakin kääntänyt tuon dementian hyödykseni, tahtoen tai sitten tahtomattani.
Kuntokin paranee dementian ansiosta, kun unodan tavaroita kotiin ja joudun hakemaan ne joskus kaukaakin.melkein tekisi mieli sanoa, että heh.heh, mutta se tuntuu niin kelvottomalta ilmaisulta, että olkoon.
Hauskoja te kyllä osaatte olla Tuota vitsien numerointia en ole koskaan harrastanut, en siitä edes kuullut.
Jopelko se kertoi muistamattomuudestaan? Älä välitä, toi on tuttua. Minä en löytänyt yhtenä päivänä housujani vaikka hyvin tarkkaan etsin. Olin tavoistani poiketen viikannut ne ja ripustanut vaatepuulle huolellisesti. Vaaatehuoneesta ne sileinä löytyivät! Älkää siis muuttako huonoja tapojanne tai vaikeuksia seuraa.
Tuon tapauksen jälkeen olen muina miehinä kysynyt "oletko koskaan hukannut housujasi"? Hämmästyneitä ilmeitä vain olen saanut aikaan. Niin kuin tuollainen nyt olisi niin ainutkertaista.
Onko palstalaisista kukaan hukannut nimettömiään. Eräs tuttavani lopetti tyttärensä yölliset kotihipat kun tyttären nimettömät löytyivät aamulla kattokruunusta.
- Mummeli xyz
Sitten kun joku sanoi vitsi numero 101, niin Matti nauroi erityisen kovasti ja pitkään.
Toiset sitten ihmettelivätkin, että miksi.
- No kun en ollut kuullut sitä koskaan aikaisemmin. - mummukkainen''
Pingo!
- mitä ny tapahtuu
kuivaaaaa on,,, hörpätään välliin vettä ,,,,,,,,,,
- Atolfia
Minäkään en ollu kuullu sitä koskaan aikasemmin ja nauroin niin, että tuo pikku maha hylly.;>))))
- 3 21
Kyllä kai dementiasta on puhuttava, kun seksiä käsittelevät tekstit tuomitaan täällä.
- seksi on seksi 6
ku ei ole seksiä, kuinka siitä puhuisi,
vielä ei vanhoja viitti muistella, olihan se silloin kuumaa ja kiihkeetä,,, - Au
Äläs ny otetaan uusiks paita välissä
- Au
Takjuutteks tei...Au = kulta
- mummu putkimiehenä
Onko teille kelleen käynyt näin:
Keittin tiskiallas meni tukkoon ja niinpä väänsin alakaapista viemäriputket auki jengoiltaan ja pesin ne. Yhdessä mutkassa oli haiskahtava 10 cm musta möntti, joka näytti rotan/myyrän raadolta. Vetää taas viemäri. Onko mitään aineita/myrkkyä, jolla estää tukoksia, jos viemäreissä on mönkijöitä. Mun mielest wc-pöntössäkin on joskus kuulunu kuin jonkin eläimen molskahdus.
No ei tää ihan kuiva juttu ol, mutta vinkkejä kiitollisena vastaan ottaisin, et asia olis oikein hoidettu. - eiku kauppaan siitä
Kaupoissa on myynnissä " putkimies " viemärin aukamiseen tarkotettua myrkkyä, aika tehokasta on kun toimii ohjeen mukaan !
- Yksi kaiken jo nähny
Täytyy olla vähän yksinkertainen, joka toivoo pitkää ikää. Mitä hyvää tässä elämssä on vanhoilla kun nuoretkin ovat jo masentuneita. Kaikki on turhaa. Ei mitään uutta auringon alla. Nollasta tullaan ja nollaan mennään.
- Voi älä, täällä on
jo yksi nollaasta aina jankkaava. Ja aloituksessa mainittuja änkyröitäkin on alkanut ilmaantua, dementian oireethan aiheuttaa luulotautisuutta ja vihaa.
- vaki puska,,,,
OLIPA mukava alotus nostettu arkistosta, luin ilahtuneena omia murheitani , empä enään muistanukkaa että olen luonu hengentuotetta näinki paljon
nykyyään kirjoottelen aikavähän, olisko se vanhuuden syytä,
helpotti paljon lukea omista murheista,
olenkin jonkinverran saanu kohennettua elämääni parempaan suuntaan, peliautomaatitki osaan jo aikahyvin kiertää,
halipula ei ole helottanu, mutta siihen tottuu, otan paljon tyynyjä kainaloon ja kuvittelen että siinä nukkuu joku muuki kuin minä,
mukavaa kesäpäivää teille kaikille, - pöljältä pikktuhmas
Mennäksemme aloitukseen
Kyllähän tämä on varsin tylsä palsta.
Siksipä tänne ei huvita kirjoittaa esim. mitään pikkutuhmaa- uatu .
Täällä ei tosiaankaan suvaita iso- eikä pikkutuhmaa.
Jonkun mielestäse on etu, toisen mielestä puute.
- joku meistä ,,,,,
tällä palstalla on hyvin suppea kirjoittaja kunta, olemme kaikki vanhuksia, joten meiltä ei voi odottaa kovinkaa suurta ja laajaa suvaitsevaisuutta toisiamme kohtaan,
kaikkia vaivaa dementtia jossain määrin, joka johtaa jokaisen omallatavallaan psyykkiseen taantumaan,
olkaamme ilosia ja tyytyväisiä että jotain saamme jutuillamme aikaan, - uatu ..
Eihän tänne kirjoitetuilla tarinoilla mitään aikaan saada, mutta "mahtuuhan maailmahan näitä", kuten laulussa sanotaan.
- kirjoitellaan,,,,,
uatu :
juu, aika kuluu mukavasti niitä näitä jutellessa,
helepottaa kummasti joskus jotkut höpinät. - ka ka du
Jos koko seurapiiri mahtuu tänne palstalle ei voi olla muuta kuin tylsää.
Kaikkia ei voi väittää dementoituvaksi, täälläkin on ihan virkeää ja järkevää kirjoitusta kun vain oppii valitsemaan.
Minkähän nimikkeen keksisi sille näitä vanhoja ketjuja nostaa menneisyydestä???
Oisko höperö sopiva? - ennen täälläkin
osattiin keskustella asioista , kaikki yhdessä eikä pienet piirit keskenään.Nythän ei saa asiaa olla, harva viitsii turhan takia asiallisia aloitellakkaan.
- 3\ 21
Palstalle kiroittanee suurin piirtein säännöllisesti alle 10 henkeä, luultavasti 5-8.
Kaikilla niistä, kahta lukuun ottamatta, on useita sivunikkejä. - asiaa ja asiatta
Lueskelen joutessani 50, 60 ja tätä palstaa.
Minusta täällä on tosi monipuolista lukemista, ja jopa osan ottamista. Joka päivä tulee uusia aloituksia.
Kahvipirtti on rauhan satama, Ruuneperin aloituksia ihan odotan, aina tulee halu jotain niihin sanoa. Milloin mitäkin.
On paljon muitakin alotuksia, joihin voi ottaa osaa, tai olla ottamatta.
Sekin miellyttää, että moni kirjoittaa muutakin, kuin vain sanan, pari. Eikä siinäkään mitää haittaa ole, eihän kaikkeen ole välttämättä paljon sanottavaakaan.
Jos palsta ei miellytä, kannattaa hakea parempi itselleen, eihän täällä ole kenenkään pakko olla. Netti on täynnä keskustelupalstoja.
Palstalla olo estää dementiaa, se antaa aivoille työtä.- Totta, asiaa ja asi-
atta! - Silti yritän tästäkin riippuvuudesta vapaaksi, haluan olla oman aikani päättäjä, ja aika hyvin olenkin itsenäistynyt jo.
LIVE-elämässä haluan olla yhteydessä paljon sekä lähi-ihmisiini että myös ystäviini ja harrastuskavereihinikin, se on kuitenkin se oikea elämä!
Lomamatkalle lähteneitä ja mökilläolijoita ikävöin pian takaisin tuleviksi. - omapa ongelma
Totta, asiaa ja asi- kirjoitti:
atta! - Silti yritän tästäkin riippuvuudesta vapaaksi, haluan olla oman aikani päättäjä, ja aika hyvin olenkin itsenäistynyt jo.
LIVE-elämässä haluan olla yhteydessä paljon sekä lähi-ihmisiini että myös ystäviini ja harrastuskavereihinikin, se on kuitenkin se oikea elämä!
Lomamatkalle lähteneitä ja mökilläolijoita ikävöin pian takaisin tuleviksi.Samaa yritän minäkin, irrottautua edes lukemasta. Jos viestinkin kirjoittaa on tultava katsomaan vastasiko joku. Harvemmin asiallisen vastauksen saa.
Riippuvuuttahan tämä on ihan selvästi. Hyvä edes jos saa rajoitettua vähiin tähän kuluvaa aikaa.
Varmaan monilla riippuvuus on kehittynyt pahaksi. Keskustelukin on sitä että surffailee lööppejä ja blogeja ja palstalle tuodaan asioita niistä lainauksinakin.
Ei tästä aiheesta palstalla puhuta, enemmän hyödyistä.
Olen tuumaillut että johtuneeko palstalla esiintyvä ärtyisyys juuri nettiriippuvuudesta.
Tulen kaveriksesi irrottautumisharjoituksiin. - taas tuota potaskaa
omapa ongelma kirjoitti:
Samaa yritän minäkin, irrottautua edes lukemasta. Jos viestinkin kirjoittaa on tultava katsomaan vastasiko joku. Harvemmin asiallisen vastauksen saa.
Riippuvuuttahan tämä on ihan selvästi. Hyvä edes jos saa rajoitettua vähiin tähän kuluvaa aikaa.
Varmaan monilla riippuvuus on kehittynyt pahaksi. Keskustelukin on sitä että surffailee lööppejä ja blogeja ja palstalle tuodaan asioita niistä lainauksinakin.
Olen tuumaillut että johtuneeko palstalla esiintyvä ärtyisyys juuri nettiriippuvuudesta.
Tulen kaveriksesi irrottautumisharjoituksiin.Pahinta riippuvuutta kun pitää joka itikan purema ja aamupala selostaa ja mitä kaupasta osti ja se on muka ainut oikea keksustelutapa..
Minusta ihan hyvä jos joku osaa ja viitsii tietoakin etsiä, kyllähän kaikki asia netistä löytyy. Pelkkä linkki ei kyllä ole mitään, siitäpitää se asia poimia ja tuoda esille. - ärtyisyytesi johtuu
omapa ongelma kirjoitti:
Samaa yritän minäkin, irrottautua edes lukemasta. Jos viestinkin kirjoittaa on tultava katsomaan vastasiko joku. Harvemmin asiallisen vastauksen saa.
Tulen kaveriksesi irrottautumisharjoituksiin.siitä että kyyläät koko ajan mistä jotkut on löytäneet tietoja ja asiaa. Eikös tiedonhalu ole hyvä asia yleensä ja netti on tiedon valtatie.
- pätkäuniinKyllästyny
taas heräsin kesken unieni, kyllä harmittaa, en pidä näistä pätkä unista,
mikä keinoksi, onko hyvä ehdotuksia,
tykkäisin, jos olis puoliso kuten ennen ,
sai käpertyä hänen kainaloon paijattavaksi,
nyt ei oo kuin tyynyt seuranain, niistä ei oo muuhun kuin lämmön antantajaksi.
ne ei puhu sanan sanaa, Koitetaan vaan. Missä olen ollut niin mielikuvitukseton ja osaamaton? Tuhatta vastausta en ole antanut.
Yritä sinäkin, koitakaa ny piristyä, saada kunnollisia avauksia aikaan. Kirjoita dementia yhdellä teellä!- heh Ruuneperi
Aurinko koittaa ja ihminen koettaa eli yrittää. Koittaakin kirjoitetaan kahdella t:llä.
- ei jaksa ku ei oo
ihmispolo täydellinen,,, et varmaan sinäkää ruune,,,
älä takerru pikkuseikkoihin ,,,
pistän kolme tai vai kolmekymmentä, eiköhän riitä,
paljon on parempi euroissaki kuin vähän, sama pätee kirjaimiin, - Parasta tällä
palstalla ovat etsityt tietolinkit tai valmiit kopioinnit niistä, jotka ovatkin KAIKKEIN parasta antia, sillä linkkejä avaan vain varoen, josko sieltä virus tarttunee...
Moni asia olisi minulta jäänyt tietämättä, ilman fiksuja tietojen tänne kantajia.
KIITOKSET sinulle ja teille!
Samalla ovat vähentyneet monet omahyväiset riidat palstalta, sekin vielä BONUSTA !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei215514- 531585
- 161043
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,53957- 65931
- 48888
Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom143867Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58838Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle50818Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!
JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille11808