Raa'an lihan suhteen olen täysin tietoinen siitä miten ja millä lailla meille on mahdollistunut se ylimääräinen aika kelata, jota kasviksilla (kasvissyöjillä) ei ole ollut eikä tule koskaan olemaan.
Poikkeus kuitenkin vahvistaa säännön. Kun ihmiskunta erosi vaeltelustaan ja jämähti maatalousvaltaiseen elämäntyyliinsä jääden paikoilleen, sijoilleen, kuten sen voisi ilmaista, niin leukojemme jatkuvalle jauhamiselle jäi luppoaikaa. Mitä kaikkea tehdä tällä ajalla?
Söimme sian tuolta ja lehmän tästä. Pesimme hampaamme kivikovalla ruisleivällä ja funtsimme niitä ja näitä, ja että mitä tällä ja tällä juureksella voisi tehdä fantasioissamme.
Liha pelasti meidät jatkuvalta jauhamiselta - jota lehmämme ja sonnimme pihalla tekevät yhä. Liha sulaa nopeasti ja sen energiamäärä on valtava verrattuna saman painoiseen mättöön heinää.
Katselin tänään Mäkkärin paperipussiin painettua exeliä, jossa ilmoitettiin mitä minä syön. No siinä oli niitä kaloreja noin neljä ja puolisataa, joilla jouksisin (Suunnon elintarviketerapeuttien mukaan) Paloheinään (en kuitenkaan enää takaisin). Siis se mättö oli energia tähän älyttömyyteen, noin postuumissa mielessä.
Tänään söin lihaa. Tänään tungin sormeni raakaan lihaan ja kouraisin sitä suuhuni ja ulvoin.
Olen keskellä kasvukautta.
(eläimellistä naurua)
No niin & kulinarismi
6
69
Vastaukset
- Nasdaq
Mä tiedän Lapissa (rajan toisella puolella tundralla) tyypin ja sen vaimon (ehkä voisi sanoa että tunnen), jotka pyysivät mut siinä kaikessa rauhassa syömään.
Taisi olla jotain-97
No kaveri kaivo jostain esiin poronpotkan, nuiji sitä hetken tulikiviin ja siipaisi puukolla siitä mulle klöntin. No mä kysyin, että miksi sitä pitää mättää? No kaveri vastasi, että kun on vieraita kodassa.
(naurua iipiistä)
(tuossa ei ole kirjoitusvirhettä -naurua))Poron kylki on marinadissa ja huomenna sitä grillataan. Ei oo niin nälkä, kun välillä syö.
- Nasdaq
maniamaria kirjoitti:
Poron kylki on marinadissa ja huomenna sitä grillataan. Ei oo niin nälkä, kun välillä syö.
Cuul
Millanen mari, jos saan udella? - Nasdaq
Unohtu ne mausteet. No kun sitä jauho raakaa lihaa, niin tyyppi tarjosi kyytipojaksi suolapussia.
(on tää prkl maailma -naurua) - hän on mennyt
Nasdaq kirjoitti:
Cuul
Millanen mari, jos saan udella?rakuunaviinietikkaa noin 1,5 dl
oliiviöljyä noin 3 dl
1 rkl sokeria
8 valkosipulinkynttä
2-3 tl tl erilaisia pippureita
suolaa
tuoretta ranskalaista rakuunaa noin 0,5 dl
Toi riittää n kolmeen kiloon lihaa.
Parasta tulee, jos grillikyljen marinnoinnin jälkeen esikypsentää uunissa miedolla lämmöllä ennen grillausta. Tai ainakin malttia grillimestaroinnissa, jos haluaa kulinaarisen nautinnon, eikä pikasemmosta..
Vilkuttaa kohta saunan ikkunasta.
Liity Paistinkääntäjiin (Chaine des Rotisseurs). Sieltä saa käädyt kaulaansa. Niiden avulla olet kulinaristi, vaikka keittäisit höyrymakkaraa vaimolle romanttiseksi illalliseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1565570
- 1135367
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h465012Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa302953Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue252497- 512327
- 432154
- 231838
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na141574Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta101536