saamiseen? Tuntuu siltä, että naiset karttavat kaltaistani omaa talouttaan tarkasti hoitavaa ja velanottoa karttavaa miestä. Itse kun ajattelen, että esim. ulkomaille mennään vasta sitten kun matkarahat on säästetty eikä hetken mielijohteesta lainan turvin jne.
Elintason nostaminen velan avulla
152
4469
Vastaukset
Joo ei se oikeasti elintasoa nosta, jos velalla elelee. Päinvastoin. Silloin ei oikeen olis varaa, jos velkaa tarvii. Asuntovelan vielä ymmärrän, harvalla on hinkuja säästää vuosikymmeniä asunnon hintaa ja asua jossain lepikossa sen aikaa. :)
Mut noin muuten velalla eläminen ei oo kyllä minustakaan mitään elintasoa, vaan yli varojensa elämistä.- liu hong
Kohtuus kaikessa, sanoi kiinalainen, koska mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma.
Luulisi olevan vaikeaa olla juhlatuulella, kun kuitenkin tietää, että velat on maksettava. Tyhmähän sellainen nainen on, joka edellyttää mieheltään holtittomuutta raha-asioissa. Holtittomuus voi olla muidenkin asioiden hoidossa se johtoajatus, eikä se lisää turvallisuuden tunnetta.
Voit saada jonkun vastuuttoman pimatsun huomion lainarahoillasi, mutta hän häipyy luotasi, kun maksun aika koittaa.- mies32
thebestnumber kirjoitti:
Luulisi olevan vaikeaa olla juhlatuulella, kun kuitenkin tietää, että velat on maksettava. Tyhmähän sellainen nainen on, joka edellyttää mieheltään holtittomuutta raha-asioissa. Holtittomuus voi olla muidenkin asioiden hoidossa se johtoajatus, eikä se lisää turvallisuuden tunnetta.
Voit saada jonkun vastuuttoman pimatsun huomion lainarahoillasi, mutta hän häipyy luotasi, kun maksun aika koittaa.Ei niitä velkoja ole pakko Suomessa ikinä maksaa. Tosin se edellyttää sitten heittäytymistä työttömäksi, kun maksun aika koittaisi.
Sama nainen, joka on ihastunut prameaa elämää elävään elvistelijään ei ehkä jää työttömän pummin rinnalle, mutta siinä kohtaa pitää sitten hankkia toisenlainen nainen viereen tukemaan ja rakastamaan, kunnes luottotiedot taas joskus hamassa tulevaisuudessa palautuvat. Silloin voi taas ottaa bailuprinsessan.
Ps. perustuu osin tositarinaan, vaikka ätmin näkökulmasta varmasti tuntuu uskomattomalta, että toiset voivat elää noin.
Öh, eihän ulkomaanmatkat nyt maksa niin paljoa, etteikö niitä kustantaisi suoraan kuukausipalkasta? Vai toimeentulotuellako ajattelit matkustella?
- Opikskelijana ei
niin hirveästi jää säästöön pienistä sivutöistä.
Opikskelijana ei kirjoitti:
Ei varmasti jää, eikä todellakaan ole opiskelijana järkevää matkustella velaksi. En tosin itse kadu - ainakaan paljoa, vaan ihan vähän vain - opintolainan ottamista. Valtiohan sen takaa, takaisinmaksuaikaa on ja korot taitavat olla vähennyskelpoisia verotuksessa.
- Hämärän rajoilta
lord.boredom kirjoitti:
Ei varmasti jää, eikä todellakaan ole opiskelijana järkevää matkustella velaksi. En tosin itse kadu - ainakaan paljoa, vaan ihan vähän vain - opintolainan ottamista. Valtiohan sen takaa, takaisinmaksuaikaa on ja korot taitavat olla vähennyskelpoisia verotuksessa.
On se tietty vähän alastakin kiinni. Jos valmistuminen on vain välttämätön paha ennen suht automaattista työelämään siirtymistä, ei (kohtuullisen kokoisena pysyvä) velka ole pieninkään este. Omalla kohdallani velan ottaminen olisi kuitenkin ollut suurinta mahdollista typeryyttä, sillä ei tältä alalta tulla työllistymään mihinkään. (Ihmettelen miten kukaan humanisti, ainakaan sellainen joka ei tähtää opettajaksi, uskaltaa.) On paljon mukavampi jäädä valmistumisen jälkeen pennittömäksi ja suruttomaksi työttömäksi kuin sortua velkataakan ja epätoivon alle.
- mies32
Hämärän rajoilta kirjoitti:
On se tietty vähän alastakin kiinni. Jos valmistuminen on vain välttämätön paha ennen suht automaattista työelämään siirtymistä, ei (kohtuullisen kokoisena pysyvä) velka ole pieninkään este. Omalla kohdallani velan ottaminen olisi kuitenkin ollut suurinta mahdollista typeryyttä, sillä ei tältä alalta tulla työllistymään mihinkään. (Ihmettelen miten kukaan humanisti, ainakaan sellainen joka ei tähtää opettajaksi, uskaltaa.) On paljon mukavampi jäädä valmistumisen jälkeen pennittömäksi ja suruttomaksi työttömäksi kuin sortua velkataakan ja epätoivon alle.
Ihan sama vaikka työpaikka olisi kuinka epävarma, opintolainasta ei tule sellaista mörköä, jota tarvitsisi pelätä. Sen saa kyllä maksettua takaisin hiljalleen vaikka hanttihommia paiskien. Korotkin nykyisin niin alhaiset, että on käytännössä hyvä sijoitus ottaa opintolainaa, koska inflaatio syö sen.
Joku satojen tuhansien asuntolaina on vähän eri luokan mörkö, jos sattuu työpaikka lähtemään alta ja kämppien hinnat romahtamaan samanaikaisesti. Mutta kannattaa sekin mörkö silti kohdata. - vinksaht.järjestelmä
mies32 kirjoitti:
Ihan sama vaikka työpaikka olisi kuinka epävarma, opintolainasta ei tule sellaista mörköä, jota tarvitsisi pelätä. Sen saa kyllä maksettua takaisin hiljalleen vaikka hanttihommia paiskien. Korotkin nykyisin niin alhaiset, että on käytännössä hyvä sijoitus ottaa opintolainaa, koska inflaatio syö sen.
Joku satojen tuhansien asuntolaina on vähän eri luokan mörkö, jos sattuu työpaikka lähtemään alta ja kämppien hinnat romahtamaan samanaikaisesti. Mutta kannattaa sekin mörkö silti kohdata.Tätini sai opintolainansa maksettua takaisin hiukan ennen kuin täytti 50v. Pienipalkkainen akateeminen kun sattui olemaan. Juu, ja ilman opintolainaa ei olisi pärjänny muksuineen. Mitä tästä opimme?
- ei hjuva
Mäkin olen ottanut lainaa mageeseen elämään. Nyt en saa kun www.pikavippiluottotiedottomalle.com mestasta.
- :) :)
mies32 kirjoitti:
Joku satojen tuhansien asuntolaina on vähän eri luokan mörkö, jos sattuu työpaikka lähtemään alta ja kämppien hinnat romahtamaan samanaikaisesti. Mutta kannattaa sekin mörkö silti kohdata.Minä opiskelin ilman opintolainaa, ja minulla ei ole lainoja.
Nyt yritän lisätä vähän säästöjä. - mies32
vinksaht.järjestelmä kirjoitti:
Tätini sai opintolainansa maksettua takaisin hiukan ennen kuin täytti 50v. Pienipalkkainen akateeminen kun sattui olemaan. Juu, ja ilman opintolainaa ei olisi pärjänny muksuineen. Mitä tästä opimme?
No tuskinpa se opintolainalyhennys juuri elämäänsä rajoitti. Jos lasket muutaman tonnin lainat 30v ajalle, niin eipä sitä edes huomaa. Olkoon työelämässä tai ei.
Itseltäni menee joku kymppi joka kuukausi, en edes ole varma joko ne on tullut maksettua vai ei. Mitätön summa kuukausittain vaikka lähes maksimit tuli otettua. Paljon vähemmän sen rahan nyt huomaa kuin miltä se tuntui opiskelijabudjetissa. - :) :)
:) :) kirjoitti:
Minä opiskelin ilman opintolainaa, ja minulla ei ole lainoja.
Nyt yritän lisätä vähän säästöjä.en minäkään tarvitse paljon rahaa, kun on vähän vapaa-aika ja paljon työtä tai työhön liittyviä juttuja.
- afrgjsgs
Jaa? Minulla vaimoni ja kahden lapseni kanssa yksi matka tuppaa kustantamaan 4000-10000 euroa, jota ainakaan minun yhden kuukauden nettopalkastani ei kustanneta, kyllä se ainakin pari-kolme kuukautta vaatii että tuon saa sivuun asunto- ja autolainan ja kaikkien muiden menojen jälkeen, tai sitten luottokorttien (joita on Monta isolla M:llä) höyläystä. Se 4000 euroa on viikon matka, kymppitonnilla taas tekee kuukauden reissun joita niitäkin on tullut harrastettua. Tässä tilanteessa ei oikein tuo ns. reppumatkailu toimi, eikä sitä viitsi kokeilla (pennuille reput selkään?) Kyllä se on vuokrattava kunnon iso auto koko ajaksi ja reilunkokoinen hotellihuone tai kaksikin (mikäli kohdalle sattuu niin köyhä kievari että sillä ei ole tarpeeksi isoja sviittejä tarjota). Joka ilta menee ravintolaan 150-400 euroa riippuen siitä kuinka tasokkaan syöttölän onnistuu löytämään.
Merkittävä osa tuosta summasta toki menee isukin viiniin ja viskiin, mutta sehän kuuluu asiaan, mitäs järkeä sitä muuten olisi lomailla? - Minä sain jopa
:) :) kirjoitti:
Minä opiskelin ilman opintolainaa, ja minulla ei ole lainoja.
Nyt yritän lisätä vähän säästöjä.säästöön tekun aikana armeija-aikaa varten. Muut kuluttivat lainansa iloiseen opiskelijaelämään krapuloineen. Oli muuten mukava tunne 70-luvun lopussa kun oli varattu käyttörahaa melkein tuhat vanhaa markkaa kuukautta kohti. En tosin tarvinnut niistäkään kuin osan jolla Volvo Amazon customoitiin ja maalattiin. Armeijan jälkeen myin senkin ja ostin tilalle Mersun joita onkin sitten ollut aika monta peräkkäin. Tosin vuoden verran ajelin halvoilla autoilla kun pistin oman firman pystyyn. En oikein ymmärrä miksi täällä valitellaan rahan puutetta ja mietitään jotain opintolainan ottamista. Elämä on juuri sellaista kuin sen itselleen järjestää. Terveisin Sijoittaja.
- mies32
Minä sain jopa kirjoitti:
säästöön tekun aikana armeija-aikaa varten. Muut kuluttivat lainansa iloiseen opiskelijaelämään krapuloineen. Oli muuten mukava tunne 70-luvun lopussa kun oli varattu käyttörahaa melkein tuhat vanhaa markkaa kuukautta kohti. En tosin tarvinnut niistäkään kuin osan jolla Volvo Amazon customoitiin ja maalattiin. Armeijan jälkeen myin senkin ja ostin tilalle Mersun joita onkin sitten ollut aika monta peräkkäin. Tosin vuoden verran ajelin halvoilla autoilla kun pistin oman firman pystyyn. En oikein ymmärrä miksi täällä valitellaan rahan puutetta ja mietitään jotain opintolainan ottamista. Elämä on juuri sellaista kuin sen itselleen järjestää. Terveisin Sijoittaja.
Mieluummin "sijoitan" iloiseen opiskelijaelämään krapuloineen kuin Volvon tuunaukseen.
- heppi-heikki
Opikskelijana ei kirjoitti:
Tonnin laina maksullisia naisia varten.
Sillä saa melko monta kertaa Sitä. - Mu5e
afrgjsgs kirjoitti:
Jaa? Minulla vaimoni ja kahden lapseni kanssa yksi matka tuppaa kustantamaan 4000-10000 euroa, jota ainakaan minun yhden kuukauden nettopalkastani ei kustanneta, kyllä se ainakin pari-kolme kuukautta vaatii että tuon saa sivuun asunto- ja autolainan ja kaikkien muiden menojen jälkeen, tai sitten luottokorttien (joita on Monta isolla M:llä) höyläystä. Se 4000 euroa on viikon matka, kymppitonnilla taas tekee kuukauden reissun joita niitäkin on tullut harrastettua. Tässä tilanteessa ei oikein tuo ns. reppumatkailu toimi, eikä sitä viitsi kokeilla (pennuille reput selkään?) Kyllä se on vuokrattava kunnon iso auto koko ajaksi ja reilunkokoinen hotellihuone tai kaksikin (mikäli kohdalle sattuu niin köyhä kievari että sillä ei ole tarpeeksi isoja sviittejä tarjota). Joka ilta menee ravintolaan 150-400 euroa riippuen siitä kuinka tasokkaan syöttölän onnistuu löytämään.
Merkittävä osa tuosta summasta toki menee isukin viiniin ja viskiin, mutta sehän kuuluu asiaan, mitäs järkeä sitä muuten olisi lomailla?Johan sulla on kallis maku ravintoloiden suhteen! Meidän perhe lomaillessaan (8 hlö), käyttää hyväkseen turkkilaisa pizzapaikkoja ja mäkkäriä omat voileivät. Hintaa tulee n. 50- ilta. Kaljaa ei juoda.
- ---
afrgjsgs kirjoitti:
Merkittävä osa tuosta summasta toki menee isukin viiniin ja viskiin, mutta sehän kuuluu asiaan, mitäs järkeä sitä muuten olisi lomailla?ok
- Tuollainen nuuka
mies ei ole valmis panostamaan suhteeseen rahallisesti. Ei koskaan yllätä naista ostamalla esim. jonkun korun tms. Itse ainakin haluan tulla aina silloin tällöin hemmotelluksi ja yllätetyksi.
- elämän realisti
Ei ainakaan keskituloisella miehellä ole varaa ostella naiselleen koruja kovin usein. Jos parisuhde ei toimi ilman että mies ostaa naiselle timatteja antaa olla.
- NaineN ..
elämän realisti kirjoitti:
Ei ainakaan keskituloisella miehellä ole varaa ostella naiselleen koruja kovin usein. Jos parisuhde ei toimi ilman että mies ostaa naiselle timatteja antaa olla.
Kukas täällä mitään timanteista on puhunut. Voihan sitä hemmotella naistaan vähän vaatimattomamminkin. viedä ulos syömään silloin tällöin ja tuoda joskus kukkia. Voi hankkia liput leffaan tai oopperaan tms. mistä nyt kukakin tykkää.
Mutta en kyllä tekisi mitään miehellä, joka elelee velkarahalla, kyllä ne joskus täytyy maksaa takaisin, korkojen kanssa. - herraasiallinen
NaineN .. kirjoitti:
Kukas täällä mitään timanteista on puhunut. Voihan sitä hemmotella naistaan vähän vaatimattomamminkin. viedä ulos syömään silloin tällöin ja tuoda joskus kukkia. Voi hankkia liput leffaan tai oopperaan tms. mistä nyt kukakin tykkää.
Mutta en kyllä tekisi mitään miehellä, joka elelee velkarahalla, kyllä ne joskus täytyy maksaa takaisin, korkojen kanssa.Nyky-yhteiskuntaan sais tulla toi vastapuolinenkin toteutuminen ;).
Tykkäisin kyllä ostaa naiselle kaikkea kivaa kunhan saisin edes jonkun jolle ostella :D. Ja tämä edellyttää sitä ettei ole jatkuvaa kinuamista vaan haluan sen omasta tahdosta tehdä. - just tuollaisen
herraasiallinen kirjoitti:
Nyky-yhteiskuntaan sais tulla toi vastapuolinenkin toteutuminen ;).
Tykkäisin kyllä ostaa naiselle kaikkea kivaa kunhan saisin edes jonkun jolle ostella :D. Ja tämä edellyttää sitä ettei ole jatkuvaa kinuamista vaan haluan sen omasta tahdosta tehdä.asenteen vuoksi ulkomaalaiset miehet vie Suomesta kaikki parhaat naiset...
- rahamies lainaa
just tuollaisen kirjoitti:
asenteen vuoksi ulkomaalaiset miehet vie Suomesta kaikki parhaat naiset...
Ottakaa köyhät fygee www.vippiilmanluottotietoja.com
- joka helyt meillä os
sellaset tipuset ja kanaset joutaa mennäkin joita lahjuksilla pitäisi liehitellä..
- tervemenoa vaan
Pummaavat naiset eivät ole koskaan olleet parhaita, sitähän tuon on, koska et ole itse halukas ostamaan mitään vastalahjaksi. Olen näille pumminaisille antanut aina kenkää, kun oireita ilmaantuu. Saavat aivan vapaasti mennä ulkomaisen kelkkaan, ne on persaukisia hyväksikäyttäjiä suurimmaksi osaksi.
- Parhaat???????
Meinaatko että somput, kurdit tai jotkut muut yhteiskunnan piikkiin loisivat vie parhaat naiset Suomesta. Joo, niin viekin, ne jotka eivät kellekään muulle kelpaa.
- 92ks
Ei velkaa missään tapauksessa!!! Vaikka päälläsi olisi uudet vaatteet, niin ei sitä treffeillä sen parempaa vaikutusta tee, vaikka päälläsi olisi vaan vanhat farkut ja siisti (vanha) T-paita tai mikä se oma tyylisi nyt onkaan. Tärkeämpää on se, mitä suustasi päästät.
Ymmärrän ns. elintason noston sellaisessa tapauksessa, jos ulkonäössä on jotakin tosi häiritsevää esim. hampaat ovat huonossa kunnossa. Joillekin saattaa sopia myös silmien likinäön laserleikkaaminen, jotta "pullonpohjista" pääsee eroon. Silti nämäkään eivät poista sitä seikkaa, että jos keskustelut treffeillä ovat tylsiä tai omituisia, niin jatkoa ei seuraa, vaikka kuinka hymyilisi uusilla hampaillaan ja räpsyttelisi ripsiään. Samaan perustuu naisten tekoripset ja rakennekynnet: Ei fiksut miehetkään halua kumppaniksi naista niiden takia, jos muuten ei synkkaa.- ddddd
Ne "pullonpohjat" on kyl yleisesti ottaen pluslasit (kaukonäköisillä), ei miinus (likinäköisillä).
Tietty miinuslasitkin hiotaan paksuista ohuiksi, joten onhan nekin olleet ensin "pullonpohjia"....=)
Itse en ottaisi velkaa esim. just siihen laserleikkaukseen, vaan rahaa on kokoajan säästössä esim. ajokorttiin ja vaikka siihen leikkaukseen, mut rilleihin oon tottunu lähes 30 v ajan joten säästän johonkin muuhun.
Omasta mielestäni hinnakkaaseen, mutta erittäin tasokkaaseen ja kannattavaan n. 1000€ /aikuinen/1 vk ulkomaanmatkaan olen satsannut viime vuonna....
Ihan mihin itse haluaa rahansa laittaa, sitä voi miettiä ja harkita mikä on kannattavaa ja tuo säästöä pidemmällä aikavälillä.
Näinollen näköleikkauskin toisi säästöä (lähinnä linssien työt maksaa ja kehyksethän on ne halvimmat), mutta se onkin mun ongelma. Tottumusasia..=/
Nuorempana aikuisena (19-23v) tein kolme etelänmatkaa, kaikki maksoin omasta pussista.
Velkaa (kodinkoneita ja asumista varten) otin juuri nuorempana ja hoidin kaikki kunnialla pois, mutta kävin läpi myös kovan koulun. Onneksi ei mennyt ulosottoon asti...!!!
Nyt tyytyväisenä 4-kymppisenä on sitten asuntovelkaa, mutta onpahan varaa maksella ja silti säästää, vaikkapa mm. eläkeläisikää lähestyessä voi tarvita ylimääräistä, kun ei taida eläkkeet päätähuimaavan suuria olla...
Suunnittelenpa tässä ensi talveksi "taas" etelän lämpöön karkaamista jotta saa energiaa ja voimia.
- mies32
Samahan se nyt on onko maksettu luottokortilla vai pankkitililtä JOS saa kuitenkin maksettua luotot pois seuraavasta tai seuraavista parista palkasta.
Tosin eipä tälläinen "velaksi" eläminen elintasoa mitenkään nostakaan, joskus vaan joissain tilanteissa helpottaa ja nopeuttaa suunnitelmien toteuttamista.Täsmälleen samaa mieltä. Varsinkin tämä matkustelu on helppo nakki luottokortilla. Matkakassa käteisenä, hotellit ja lennot voi maksaa luottokortillakin, koska ne saa helposti kuitattua seuraavasta palkastakin. Siis jos on työelämässä, eri asia toki jos on todella opiskelija ja haluaisi silti matkustella tai satsata johonkin muuhun.
lord.boredom kirjoitti:
Täsmälleen samaa mieltä. Varsinkin tämä matkustelu on helppo nakki luottokortilla. Matkakassa käteisenä, hotellit ja lennot voi maksaa luottokortillakin, koska ne saa helposti kuitattua seuraavasta palkastakin. Siis jos on työelämässä, eri asia toki jos on todella opiskelija ja haluaisi silti matkustella tai satsata johonkin muuhun.
Riippuu vähän palkasta, kulurakenteesta ja matkan hinnasta. Minulle ei ainakaan lainojen, laskujen ja juoksevien kulujen jälkeen jää ulkomaanmatkan hintaa. Jos jäisi, niin sijoittaisin ne rahat kiireesti johonkin.
- dkgjdlgldfdg
Kehitä mieluummin seksimarkkinointikykyjäsi.
- Visa vinkumaan
ja muotivaatteet niskaan niin johan alkaa pimpsalooraa irtoamaan.
- Iltapalsta
Hai miksikä,kun kaikki veneet tuoksuvat muutoinkin voimakkasti kalalta.
- ..................
Kuka voi olla niin tyhmä, että velkaannuttaa itsensä jonkun naisen takia?
- ............
Kerran sitä vain eletään. Mieluummin kuolinvuoteellaan muistelee teinipillua kuin luottotietojaan.
- mies32
............ kirjoitti:
Kerran sitä vain eletään. Mieluummin kuolinvuoteellaan muistelee teinipillua kuin luottotietojaan.
Sepä se. Jos oikein tuuri käy, kuolee ennenkuin joutuu maksamaan velkojaan takaisin.
- IP-ADDRESS
............ kirjoitti:
Pedofiili.
- roope-setä280
............ kirjoitti:
Ookko miettiny että kun makaat siellä kuolinvuoteella miettimässä vanhoja pipareita,löysät housuissa sitte huutelet hoitajia apuun, mutta kukaan ei tuu auttamaan kun ei kukaan ehdi,niin haluaisin kuvitella tilanteen jossa mietit näitä nuoruuden hoitoja ja ehkä mietit sitäkin että kunpa olisi luottotiedot ja tili kunnossa että pääsisi yksityiselle puolelle hoitoon kas kun siellä saa parempaa hoitoa vaikka onkin triplasti kalliimpaa,ja täytyy sanoa vielä että tuollaisten liian huolettomien puupäiden takia suomi ja eurooppa on tässä tilanteessa missä nyt on,notta ottakaa vaan velkaa,kyllä isi ja äiskä maksaa tai sitten yhteiskunta ja sosiaalihuolto.
- Naisellinen nainen
Miehen pitää olla Mies isolla M:llä ja mieluummin vaikka ottaa velkaa, kuin kituutella nälkäpalkalla.
- Onneksi minun
mieheni ei ottanut velkaa silloin kun vielä kituutteli pienellä palkalla!
Itse ajattelen, että mies on isolla M:llä jos osaa katsoa myös tulevaisuuteen.
Mieluummin elän tulojen mukaan kuin makselisin jonkun luottovelkoja vain siksi, että toinen olisi halunnut "näyttää" muille parempaa elintasoa kuin mihin on rahkeita.
- Kohenna elintasoasi
Kähvellä toimistotarvikkeita työpaikalta
- ongelmat kullakin
On sulla huono tuuri käynyt jos etenet tunteella aamusta iltaan ja retkahtelet aina naisiin jotka ajattelevat jopa rahankäytöstäkin täysin päinvastaisella tavalla kuin sinä.
En mä vaan osaa olla noin tunteiden vietävissä.- joo ei siis todellaa
Samaa mieltä. "Tuntuu siltä, että" ei ole hyvä merkki. Älynkäytöllä pääsis pidemmälle.
- PeeAasi
joo ei siis todellaa kirjoitti:
Samaa mieltä. "Tuntuu siltä, että" ei ole hyvä merkki. Älynkäytöllä pääsis pidemmälle.
Ja joulukin on kohta tulossa. Vaikeaksi menee.
Velan ottaminen elintason nostoa varten edustaa samanlaista lyhyen tähtäimen hedonismia ja "hetkessä elämistä" kuten tatuoinnit, irtoseksi, ja muut valkoisen roskaväen suosimat asiat.
Kunnon miehet osaavat ajatella pitkälle tulevaisuutta ajatellen eivätkä sorru näihin ns. statuslainoihin.- -t-
naisten lajiluontaiselle miehensä hallintatarpeelle tuollainen rationaalisella sisäisellä naisella varustettu mies on kova pala purtavaksi - sulle sopii varmasti sellanen itsenäinen poikatyttö, joka hakee sen lainan pankista sun puolesta ja jonka kanssa pidätte taloudet erillään, ehkä asuttekin erillään, voitte sitten matkustella juristi/ekonomi-toimitusjohtajanaisen lainarahoilla
match made in heaven - uso pois Miettisin vielä sitäkin, että tuleeko jonkun asian hankinta velalla paljonkin kalliimmaksi korkojen kanssa, kun ostaa se käteisellä. Onko joku asia niin tulenpolttavan tärkeä, että kannattaa oottaa korkoa ja velkaa saadakseen sen jutun just nyt eikä myöhemmin.
Ikävä yllätys sekin, jos mies on ottanut kaikenmaailman luottoja ja hommannut kotiin tavaraa silleen, sitten paljastuu että mies on menossa velkojensa kanssa nurin ja sinä siinä ehkä puolisona olet myös samassa kusessa miehesi vuoksi. Ei kauheen kiva yllätys sekään, mielummin ilman yltäkylläisiä hankintoja, kun perseauki ja ulosotossa.- Tuleehan se velalla
ostelu aina kalliimmaksi kuin käteisellä.
Käteisasiakas pystyy tinkaamaan vielä hinnoistakin. Jollei hinnoista niin kaupanpäällisistä ainakin! Itse sain Moccamasterin keittimeen esim. varapannun kylkiäisenä. Mielestäni ihan hyvä kaupanpäällinen saada 130€ keittimeen 30€ kannu.
- huh2
Ei velkaa. Aivan älytön ajatus että lainaa.
- huh2
Jos ei raha riitä niin sosiaalinen luotto. Mutta luulisi että jotain vaatetta, hampaat vaaleiksi/suun raikastus ja hiustenlaittoa ym voi tehdä ilman suuria summia.
- kävelevä pankki
Nainen kiinnostuu aina kun kyse on rahasta, oli se sitten omaa, lainarahaa tai varastettua. Mutta sitä pitää olla riittävästi, eli millään parin tonnin pikavipillä hankittu varallisuus ei vielä naisten mielenkiintoa herätä kuin korkeintaan baarissa, missä saat ne kulutettua drinkkeihin yhdessä yössä. Kun puhutaan satojen tuhansien lainarahoista, niin sitten markkinakelpoisuus alkaa olla jo plussan puolella. Mutta muista, että heti kun nainen on tuhlannut rahasi, loppuu suhde (ja seksi) kuin seinään.
- .jep_-
Niinpä.
Melkein sama kuin kävis maksullisissa. - Harmin paikka
.jep_- kirjoitti:
Niinpä.
Melkein sama kuin kävis maksullisissa.Ollaanpas sitä taas katkeria. Kyllä se on kurjaa jos sinulle on noin käynyt, mutta älä kaada sitä meidän muiden naisten niskaan.
- Onnellinen omillaan
En tajua näitä, kenellä on hirveä hinku velkaantua. Pitää olla hienot autot ym. Sitten ollaan toisten lompakoilla kinuamassa milloin mitäkin, kun suurinpiirtein kaikki palkka menee velan lyhentämiseen eikä sitä riitä oikeastaan juuri mitään normielämään.
Yks työkaveri ja muutama muu tuttu on juuri tällaisia, et pitää näyttää hienolta vaikka sit just isolla velalla.
On lisäks aika ärsyttävää, kun vielä tulevat luo kuin omalle lompakolle pyytään rahaa harrasteautoihin ym ja suhtautuvat kuin isompaankin mulkkuun kun ei suostu vippaan jotain touhutonnia pitkällä(/epävarmalla) takaisinmaksulla.
Juu, asuntolainan ymmärrän, ja jos hyvän tarpeitaan vastaavan auton tarvitsee, niin sellaiseen sit lainaakin. Mut muuten, statusta kun haetaan pankkilainalla niin menee yli ja pirusti.
itse olen velaton, viimeinen erä tuli maksettua keväällä pois, enkä koe tarvetta velkaantua uudestaan. Pärjään toistaiseksi vallan mainiosti ilman, sen verran vaatimaton luonne kuitenkin. - Onko tämä siis
juppien toinen tuleminen.......?
- Onnellinen omillaan
Tavallinen perusduunari, olen minä ainakin. Vuositulot pyörii siinä aika lailla 30000-35000 euron tietämissä, teen normisti 45-50 tunnin työviikkoa. Joskus vähän reilumminkin jos tarvii.
Ja pärjään ihan hyvin.
Jupeista en tiedä ovatko sit tulollaan vai ei..?..
- 4567890
Lueppa "tästä suomi puhuu nyt"-palkissa oleva "elätkö sinä rahalle"-aloitus.
Suosittelen lukemaan kaikki parhaat kommentit, saat siitä varmasti paljon irti. - hjlljvvVvaaa
Vitun köyhät. Onneks mul on rahaa eikä tarvii miettii
- köyhät kyykkyyn
Vitun köyhät. Onneks on rahaa. Ei tarvii miettii
- uudeltamaalta
en minä ainakaan mieti mitä naiset valinnoistani tykkää.elän omaa elämääni ja jos se ei kelpaa voi häipyä.eikä muijani ainakaan vielä ole hävinnyt. toki voit ottaa lainaa mutta avainsana on että vastaat huutoosi,eli maksat aina laskusi. lainalla saa hankinnat nopeammin mm prätkä yms mutta hoida velkasi.
- pihi vai ei
En osta ruokaa velaksi, mutten muuten kai elelen velaksi, koska asunto on maksamatta vielä pankille. Lyhentelen kyllä joka kuukausi velkaani. Jolal on lainaa, sehän elelee vélaksi, siitä ei mihinkään pääse. Asuminenhan on elelyä.
Olen kyllä kaksi kertaa maksanut ulkomaanmatkankin käyttöluotolla. Ei hidastanut yhtään loma nriemua ja matkakin on maksettu jo aikaa sitten. Eikä aiheuttanut mitään ongelmia.
Joku muutaman satasen velka esim. matkaa varten ei kai kenekään taloutta heiluta sinne eikä tänne, edellyttäen että on säännölliset tulot. Itse ole nyrittäjä, jolle tulee tuloja projekteista, eli rahaa kausittain ns. "pompseissa" enemmän tai vähemmän.
Lomantarve ei aina osu siihen saumaan, että rahaa olisi paljon käytettävissä. Ison projektin jälkeen haluan lomalle. Silloin ei aina ei asiakas/asiakkaat ole maksaneet, mutta lomalle on päästävä, koska projektieni aikana saatan tehdä 14-18 -tuntista työpäivää useita viikkoja peräkkäin. Silloin väsyy ihan todella, ellei ehdi edes kunnolla nukkumaan.
Joten matkarahan säästäminen matkaan on ihan ok, mutta ei ainakaan minulla aina osu samaan saumaan käytettävissä oleva rahamäärä ja lomamatkan tarve, kuten jo mainitsin. Otan siis lainaa ihan hyvällä omallatunnolla, jos tarvin. Enkä koe sitä mitenkään vääräksi tai että en olisi kuitenkin tarkka taloudestani. Laskunihan maksan aina ajallaan.
Ja vielä tiedoksi, että suurimmaksi osaksi kuitenkin matkustelen niin, etten ole matkaani rahoittanut lainoilla enkä vipeillä.
Olen käynyt Intiassa, Nepalissa, kolmen kuukauden lomalla Englannissa, Saksassa, Italiassa, Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa, Virossa, Espanjassa ja Espananjalle kuuluvilla saarilla lomailemassa, Kreikassa, Thaimaassa... Joissain luettemissani maissa usemmankin kerran.
Joka kerran olen nauttinut yhtä paljon huolimatta siitä maksoinko matkani käyttöluotolla vai säästöilläni.
Aloittajalle sanoisin että säästäminen ja talouden tarkka pito ei tarkoita pihistelyä. Pitää olla kokonaisuus hallussa. Kun rahaa tulee rajallinen määrä, on hyvä tietää mitä pystyy maksamaan ja mitä ei. Lainan ottoakaan ei kannata kartaa, jos on varmuus maksuvalmiudesta, mutta rahaa ei kannata myöskään alkaa noin vain levitellä, jos ei ole asiasta varma. Kyllä naiset pitävät miehestä, joka on tarkka, mutta eivät miehestä joka on pihi. - gewgeeegg
tunnen yhen miljönäärin
se ajaa vanhalla tojotalla
se näyttää keppikerjäläiseltä
se on tosi nuuka - 100000+100000
Alottealle..Lainaa kun ei ole koskaan tarvinnut..En tiedä minkälaista olla köyhä...
- Pentti6795
Velattomuus kannattaa aina, en ymmärrä tuota porvaris-elämäntavan tarkoituksellista hakua. Mitä muka hyödyt pikavipeistä ja lainoista, jos kerran maksukykysi on olematon?
- Siis
Viime ulkomaanmatkasta on kohta 10v joten alkaisi ola aika päivittää tuokin asia. Olisihan sitä jossain Tallinnassa tai Ruotsin risteilyllä voinut käydä mutta molemmat tuli aikoinaan koettua niin monta kertaa, että ne on vähän niinkuin nähty.
- Nixoral
En hyväksy. Malli jossa vietetään viisi vuotta elämästä täydessä nousukiidossa ja sitten päädytään ikuiseen velkavankeuteen ei ole yhteiskunnan kannalta hyvä asia, nämä velkaiset eivät ikinä selviä veloistaan, he eivät työllisty työmarkkinoille koska perusammatit eivät riitä velkojen kuolettamiseen ja lopulta asenteet velka-kerskakuluttajia kohtaan heijastuvat myös muiden velkaisten huonompana kohteluna.
Olen sitä mieltä että velan antajilla on oltava hyvinkin painava vastuu siitä kenelle ja mitä varten velkaa antavat. Vain tämän velkojanvastuun kautta voidaan aikaansaada tilanne jossa velkoja ei heitellä holtittomasti. Kun ihminen sössii velanmaksunsa sen on koiduttava myös velkojan tappioksi tietyn ajan jälkeen, vain tällä tavalla saadaan holtiton velkasysteemi aikoihin.
Toivon että näen henkilökohtaisten konkurssien ohella myös kaikkein törkeimpien velantarjoajien konkursseja jatkossa. Noiden(kin) munapäiden takia koko talous on solmussa. - muori7
Ei rikas vaan rakas, vaikka köyhempikin. Ällöttää miehet jotka kehuvat varallisuudellaan ja muulla omaisuudellaan. Muut seikat ne miehessä kiinnostaa. Joten ei minulle ainakaan miestä joka elää velkarahalla. Sanoohan vanha sananlaskukin että, velka veli otettaessa, velipuoli maksettaessa.
- The big sleep
Itse olen koettanut elää elämäni niin ettei velkaa pahemmin tarvii ottaa. Opintolainan ottamisen lopetin kun tajusin, että ne pitää joskus maksaa takaisinkin. 90-luvun alku meni lainoja maksellessa ja lamassa kärvisteltäessä. Työpaikkoja ja työtilaisuuksia oli joskus - useinmiten ei ollut. Koko 90-luku oli aika tiukkaa mutta siitä selvittiin ilman pahempia vaurioita. Moni ei selvinnyt. Mun rahahuolet loppui yhteen puhelinsoittoon; mä tajusin, että nyt tää rahattomuus on takanapäin ainakin jonkin aikaa. Ja niin oli. Elettiin vuotta 1999 ja moni asia muuttui mun elämässäni.
2000-luvulla asuntovelkaa otettiin ensi-asunnon ostoon 30% . Loppu oli käteisenä. Silloin olin jo yli nelikymppinen. Sekin asunto on jo myyty ja seuraava hankittu. Sen ostin käteisellä. Luksusasunto muuten.
Matkustanut olen aina; joskus 3-4 kertaa vuodessa. Osa matkoista toki on ollut minulle ilmaisia, eli maksajataho on ollut joku muu. Ihmisen pitäisi saada matkustaa, vaikka olisi millainen lama painamassa päälle. Matkustaminen avartaa ja ihminen näkee muuta kulttuuria. Tajuaa, että on olemassa muukin kuin oma napa.
Itse suosittelen, ettei kannata leikkiä rikasta velalla. Kun tulee maksun aika, viedään sänkykin altasi. Ylipäätänsä elämä ei ole rahan ympärillä pyörimistä. Mitään täältä ei mukanaan viedä. Kun oivaltaa, mikä on se juju elämässä; silloin se on paljon helpompaa.- 7+7
Koskas ne lapset sitten pitää tehdä, jos ensin pitää se asunto säästääkin? Tiesitkö, että kromosomiriski kasvaa suoraan verrannollisena ikään nähden? Ts. jos hankit 80 papparaisena jälkeläisen, on todennäköistä, että siirrät jälkeläiseesi myös pari mutaatiota/sairautta enemmän? Olen ollut todistamassa, kuinka koko suvun seuraava polvi kärsii myrkkyjen aiheuttamista seurannaisvaikutuksista.
Kaikkea kohtuudella, vähän säästöön ekana. Sitten lainalla asumaan kohtuuhintaiseen ja -kuntoiseen taloon. Remontti pitää mielen virkeänä. Eikä mitään kikkailuja vaan järjevää kunnostusta tarpeeseen. Perheen kasvaessa lisää huoneita käyttöön, alussa muksut tykkää, jos vaikka nukuttaiskin kaikki samassa huoneessa, jne.
Auto pitää perheellä olla, se on kaikkein halvin kulkupeli, kun ei matkusta yksin. Sukua pitää nähdä useammin kuin kerran kuussa livenä, myöhemmin se ei ole enää mahdollista. Tv:stä voi luopua ja käyttää sekin aika lasten kanssa. Työmatkat kesällä pyörällä jos mahdollista ja talvella julkisilla.
Ja jos maailma ei taivu tahtoosi näillä eväillä, sitä voi aina muuttaa! 7+7 kirjoitti:
Koskas ne lapset sitten pitää tehdä, jos ensin pitää se asunto säästääkin? Tiesitkö, että kromosomiriski kasvaa suoraan verrannollisena ikään nähden? Ts. jos hankit 80 papparaisena jälkeläisen, on todennäköistä, että siirrät jälkeläiseesi myös pari mutaatiota/sairautta enemmän? Olen ollut todistamassa, kuinka koko suvun seuraava polvi kärsii myrkkyjen aiheuttamista seurannaisvaikutuksista.
Kaikkea kohtuudella, vähän säästöön ekana. Sitten lainalla asumaan kohtuuhintaiseen ja -kuntoiseen taloon. Remontti pitää mielen virkeänä. Eikä mitään kikkailuja vaan järjevää kunnostusta tarpeeseen. Perheen kasvaessa lisää huoneita käyttöön, alussa muksut tykkää, jos vaikka nukuttaiskin kaikki samassa huoneessa, jne.
Auto pitää perheellä olla, se on kaikkein halvin kulkupeli, kun ei matkusta yksin. Sukua pitää nähdä useammin kuin kerran kuussa livenä, myöhemmin se ei ole enää mahdollista. Tv:stä voi luopua ja käyttää sekin aika lasten kanssa. Työmatkat kesällä pyörällä jos mahdollista ja talvella julkisilla.
Ja jos maailma ei taivu tahtoosi näillä eväillä, sitä voi aina muuttaa!Olen kyllä lukenut vastaavanlaisen artikkelin tiedelehdestä että mutaatiot lisääntyvät vanhetessa. Mutta eikö mutaatioita ole sekä hyviä ja huonoja?
- Siis
7+7 kirjoitti:
Ja jos maailma ei taivu tahtoosi näillä eväillä, sitä voi aina muuttaa!Eihän tuo kirjoittaja, jonka kirjoitukseen vastasit, mainitse mistään lapsista sanallakaan. Onko välistä jokin viesti poistettu?
- Näin varmasti käy
mikk86 kirjoitti:
Olen kyllä lukenut vastaavanlaisen artikkelin tiedelehdestä että mutaatiot lisääntyvät vanhetessa. Mutta eikö mutaatioita ole sekä hyviä ja huonoja?
Onhan niitä mutaatioita tosiaan sekä hyviä että huonoja. Jos tuuri käy (tai tekniikka kehittyy, että huonot voidaan napsia pois) ja jälkeläisesi saa vain hyvät, siität supersankarin, jolla on sekä keuhkot ja kidukset, kaikuluotaukseen perustuva pimeänäkö silmien ohella, venyvät raajat ja panssari-iho. Puhumattakaan mutanttiaivoista, joiden ylikehittynyt yhteysverkko johtaa siihen, että pienokaisen ensimmäinen sana (kolmen viikon ikäisenä) on "eeoämseetoisee".
- The big sleep
Siis kirjoitti:
Eihän tuo kirjoittaja, jonka kirjoitukseen vastasit, mainitse mistään lapsista sanallakaan. Onko välistä jokin viesti poistettu?
Meillä on kuusi lasta ja seitsemäs tulossa! En viitsinyt mainita lapsista mitään, mutta kovin outoa, että heti kuvitellaan ettei lapsia ole. Ikäämme emme paljasta mutta sukukypsässä iässä kumapainenkin ;)
Velkaa ei ole yhtään ja toivomme ettei tule. Tällä hetkellä kuusinumeroinen luku tilillä, mutta sen varaan emme elämäämme laske. Mitä tahansa voi tapahtua.
- Katos tänne
- Herätkää!
Loistavaa. Kiitos näistä :)
- Olkaapa hyvä
Herätkää! kirjoitti:
Loistavaa. Kiitos näistä :)
:)
- 20+15
Mä ainakin juoksisin karkuun jos olisin nainen ja joku alkaisi ostamaan koruja ym... jos ei edes naimisissa olla. parempi olla oma itsensä ja katsoa kiinnostuuko nainen ilman mitään vippaskonsteja. ja vielä velkarahalla voiko enää alemmaksi vajota. tee vaikka ruokaa naiselle, jossei arvosta kuin koruja niin nainen vaihtoon.
- 6742555567
Saita elämäntyyli on hyve. Asunto on helpompi siivota kun ei ole mööpeleitä tiellä ja on helppo muuttaa ilman raskasta tavarataakkaa.
Asioissa kannattaa panostaa laatuun, ei määrään. Ihminen ei paljoa tartte mitään elämänsä aikana, joten hyvin sopii säästää rahaa laadukkaisiin asioihin. Oma, homeeton asunto on tietty toivelistalla. Sen saavuttamiseen tavis tarvitsee asuntolainan. Mitään muita lainoja ei kannata hommata, ellei opintovelkaa ole päässyt ikäväksi kertymään. - Menot tulojen mukaan
Samaa mieltä, ennemmin säästän ja ostan sitten. Hirvitti jo aikoinaan se "turhan" rahan määrä, joka tuli pankille korkojen muodossa maksettua. Eli ei enää ikinä minkäänlaista lainaa, olen sitten mielummin ilman niitä asioita, joita velkarahalla ostaisin.
- menot kurissa
On todella järkevää kerätä "sukan varteen" pientä puskurivarastoa, mistä voi sitten ostaa 1-2 kodinkonetta tai lähteä ulkomaille 1-2 viikon lomalle vailla huolia maksukyvystä tai huomisesta. Jonkun 5 t€ jutun sais vielä maksettua, mutta isompiin pitää jo ottaa osamaksu tai pankkilaina. Luottokortin vinguttajat maksaa aina vuodessa joka ostoksesta sen 10-12 %:a enemmän, mutta ehkä ne vaan haluaa tehdä kaikki kalliimman kautta. Näin aattelee debet-mies.
Ei ole tarvinnu nuukailla, mutta raha-asiat on aina hoidettu pilkulleen. Kun on jämpti ihminen niin ihan taviskin saa homattua omakotitalon tai muun tilavan asunnon ilman vaikeuksia. Noille "mulle kaikki heti"-ihmisille ne vaikeudet kasaantuu, kun ei osata suhteutta maksukykyä omiin tuloihin.
Lainan kk-erä korkeintaan 1/4 bruttotuloista tai 1/3 nettotuloista, niin jää rahaa ihan mukavasti muuhunkin elämiseen. Ei tarvi sitten syödä hernekeittoa suoraa purkista 15 vuoden ajan kun ei järjestä itseään nalkkiin. - mies32
menot kurissa kirjoitti:
On todella järkevää kerätä "sukan varteen" pientä puskurivarastoa, mistä voi sitten ostaa 1-2 kodinkonetta tai lähteä ulkomaille 1-2 viikon lomalle vailla huolia maksukyvystä tai huomisesta. Jonkun 5 t€ jutun sais vielä maksettua, mutta isompiin pitää jo ottaa osamaksu tai pankkilaina. Luottokortin vinguttajat maksaa aina vuodessa joka ostoksesta sen 10-12 %:a enemmän, mutta ehkä ne vaan haluaa tehdä kaikki kalliimman kautta. Näin aattelee debet-mies.
Ei ole tarvinnu nuukailla, mutta raha-asiat on aina hoidettu pilkulleen. Kun on jämpti ihminen niin ihan taviskin saa homattua omakotitalon tai muun tilavan asunnon ilman vaikeuksia. Noille "mulle kaikki heti"-ihmisille ne vaikeudet kasaantuu, kun ei osata suhteutta maksukykyä omiin tuloihin.
Lainan kk-erä korkeintaan 1/4 bruttotuloista tai 1/3 nettotuloista, niin jää rahaa ihan mukavasti muuhunkin elämiseen. Ei tarvi sitten syödä hernekeittoa suoraa purkista 15 vuoden ajan kun ei järjestä itseään nalkkiin.Luottokortin vinguttaja maksaa VUODESSA 10% enemmän jos ei lyhennä koko vuonna velkaansa ollenkaan. Jos taas lyhentää kuukauden - parin kuluessa niin voi päästä, kiitos inflaation, jopa halvemmalla.
- hmmm..
menot kurissa kirjoitti:
Lainan kk-erä korkeintaan 1/4 bruttotuloista tai 1/3 nettotuloista, niin jää rahaa ihan mukavasti muuhunkin elämiseen. Ei tarvi sitten syödä hernekeittoa suoraa purkista 15 vuoden ajan kun ei järjestä itseään nalkkiin.En halua näitä vankiloita: omakotitaloja ja asuntoja. Mihin ne tarvitaan jos koulema muuten odottaa... Ja ne säästäväiset köyhät ovat sairaita... psyykkisesti..
Ilkeitä ja vihaisia kaikille... - "Koulema odottaa"
hmmm.. kirjoitti:
En halua näitä vankiloita: omakotitaloja ja asuntoja. Mihin ne tarvitaan jos koulema muuten odottaa... Ja ne säästäväiset köyhät ovat sairaita... psyykkisesti..
Ilkeitä ja vihaisia kaikille...Kai sinäkin jonkun omistamassa vankilassa asut ja maksat sitä pois omistajan sijasta. "Koulema" meitä kaikkia tosiaan odottaa mutta miksi et eläisi normaalisti edes siihen saakka. Jos kerran säästäväinen köyhä on vihainen ja sairas niin onko myöskin järkevä, vaikkakin rikas jotenkin omituinen? Ajattelin vaan kun en oikein ymmärtänyt kirjoituksen logiikkaa.
- Raha ratkaisee
Kannattaa etsiä halvempaa seuraa. Tuollaiset häviävät kun rahat ja velat on käytetty ja jäät niitä yksin maksamaan kun nuo siirtyvät lypsämään seuraavaa uhria.
- minde4
mitä enempi ihmiset täällä netissä kyselee sitä vähempi he käyttävät omaa päätää.
- minde4
netti tekee ihmisistä niin helvetin tyhmiä, ei ajatella enään omilla avoilla, kysellään niin jonnin joutavia asioita. talonpoikais järki käyttöön.
- Raha = Velka = Raha
Älä ikinä ota velkaa. Lakatkaa tukemasta tätä luonnotonta, ihmisen keksimää sairasta järjestelmää!
- Audi rentman
Iso Audi auttaa asiassa
- 13+2
Mä saan aina billua kun baarissa kortilla maksan.. Eli auttaa se.
- Minävainn
Eipä tuo minua erityisemmin liikuta; eläkööt kukin, miten parhaaksi näkee. Itse näen parhaaksi sen, ettei oteta turhaa velkaa ja koitetaan itse säästää; asuntolaina tms. on ok, muttei sekään ikuiseksi velkavankilaksi asti.
- samaamieltä
juuuu.. just!!!
- Pena X
Hah.
Kohta olette työttömiä ja maksatte vippejänne eläkeikään asti. Viivästyskorko on muuten 9 % - topo
Just näin
- en valita turhista
kun on mukulasta lähtien tottunut niukkaan elintasoon,niin ei tulis mieleenkään ottaa lainaa ylelliseen elämään,kuten matkusteluun.ikinä en ole ulkomailla käynyt,mitä nyt ruotsin puolella joskus.enkä sinne osaa kaivatakaan.en ole ollut ikinä kateellinen kellekään,olen tyytyväinen siihen mitä mulla on.
edellisessä suhteessakaan en koskaan pyytänyt mieheltä omaa rahaa,joskus halusi sitä antaa,niin sen otin.aina hän jaksoi ihmetellä,miten vähällä tulin toimeen.
lahjoista ja kukista sanoin,ettei niihin kannata rahojansa tuhlata,maksaa vaan laskuja,niissä on jo ihan tarpeeksi.
sitä suhteesta sain ns.pienen pesämunan,jonka avulla nyt asustelen yksin.
hän tuki mua järkevällä tavalla ja ollaan yhä ystäviä,tai sanoisinko,että saan häneltä apua esim.auton renkeiden vaihdossa,pienissä remppa-asioissa ym.Täysin samaa mieltä. Mieluummin miettii mistä säästää kuin että mihin kuluttaa viimeiset senttinsä. Itselläni jää jatkuvasti kuukausipalkasta käteen ja makselen sitten asuntolainaa kun en muuten keksi mihin rahan laittaisi. Olen kohta puolittanut asuntolainan 3 vuoden työnteolla. Kun sitten olen maksanut 7 vuoden sisällä asunnon niin sitten minulle jää vieläkin enemmän rahaa käytettäväksi. Ehkä voisin harkita jotain sellaistakin turhaketta kuin auto.
Minusta on aivan naurettavaa jos miehen pitää maksella naisille kaikki. Ostakoot omilla rahoillaan korunsa ja korkokenkänsä. Moinen naisten "lahjonta" johtaa siihen että kauneimmat naiset alkavat työttömiksi huoriksi jotka roikkuvat poikaystävissä niin kauan kunnes rahat loppuu tai löytyy joku joka ostelee heille enemmän. Näitä on kyllä tullut netissä nähtyä näitä "minulle riittää vain paras" naisia.- hdfhe
No löytyyhän palstalta alemman tason naisia. Ite en ole onnistunu saamaan naisia maksamaan omia laskuja vielä.
- Minä taas elän
hdfhe kirjoitti:
No löytyyhän palstalta alemman tason naisia. Ite en ole onnistunu saamaan naisia maksamaan omia laskuja vielä.
osaksi vaimoni kustannuksella, mitä jokapäiväisiin menoihin tulee. Näin meillä aikanaan sovittiin kun vaimo halusi minut mukaan ulkomaille asumaan. Omat sijoitukseni pörssiin ym teen sentään omilla rahoillani ja hoidan samalla vaimoni salkkua. Näin tämä meillä menee kun tuli aikoinaan valittua vaimo oikein. Rahasta ei meillä riidellä. Ravintolassa kun ollaan, maksetaan yleensä puoliksi, kuitenkin siten että muut luulevat minun hoitavan koko laskun. Vaimon mielestä se olisi noloa jos hän antaisi minulle rahaa julkisesti.
- luupää57676454657567
Jos kerran tämä valtio elää koko ajan kasvavassa lainamäärässä niin mikseipä kansalaisetkin.
Eletään kuin pellossa ja hallituspuolueet näyttää mallia. - Tulin juuri pankista
Tulin juuri tänään pankista nostaen rahat pois sieltä.
SYY: ei makseta korkoa mutta sitävastoin tyrkytetään kaiken maailman riskiasioita.
Olen epäsuosiossa pankin silmissä - ei velkaa - säännöllinen palkka ja kohtalaiset säästöt - ja vielä kait liian v i s u kun en tuhlaa.
Olivat huolissaan kuka perii minut kun ei lapsia saati muita ruokkoja.
JA koska 0,5 % maksoivat korkoa 6-numeroisesta tilistä, eikä puheet asiaa parantaneet - kävelin pankkiin ja pyysin shekin.
Kysyivät minne ja miksi: vastasin että kun teille ei näytä raha mitään merkitsevän niin otan ne pois ja nyt se kone sauhuamaan että pääsen täältä pois.
Palkkatili on toisessa pankissa, ja nyt mietin miten saan rahani poikimaan. Pankki on ihan paska laitos -ei ne mitään kuluttajia auta - ellei sitten ole ihan miljoona euroa. Jos sittenkään.
EN ihmettele jos joku vie rahat täältä ulkomaille kun kotimaa syrjii omia kansalaisia - kreikkaan niitä näyttää kyllä siirrettävän avokätisesti.
Eli -elintason nostaminen velan kautta - höh höh - kun se ei nouse edes vaikka olisi omaa rahaa, kun sille käännetään persettä koko ajan pankin puolelta.
"Varakas" on pankille tosi huono asiakas - siksipä lopetin sen suhteen. Katsotaampa muuttuuko kello asian osalta jonkin ajan kuluttua kun "on yksi lokero tyhjä" ja siinä meni samalla moni muukin asia nollile pankin osalta-
Ainakin maine- säästäjä myös
mulle ainakin 3 vuoden sitomisesta maksetaan 3.5% Että kiikuta vain se shekki takas nordea pankkiin. :)
No sijoita vaikka fyysiseen kultaan ja hopeaan. Itselläni on ollut vaatimaton 5-numeroinen rahasijoitus näihin, ja parissa vuodessa on tullut noin 30% voittoa. Myyn pois kultaa aina silloin tällöin, ja saan tuosta mukavat voitot ilman veroja, enkä todellakaan mitään myyntivoittoveroa aio maksaa.
Kun nyt on tulossa vuoden lopussa lisää rahaa tililleni perinnön muodossa, ajattelin myös ruveta spekuloimaan osakkeilla, hauskaa ajanvietettä sekin on.- Inflaatio paljon
säästäjä myös kirjoitti:
mulle ainakin 3 vuoden sitomisesta maksetaan 3.5% Että kiikuta vain se shekki takas nordea pankkiin. :)
korkeampi kuin 3.5% korko. Ei talletukset kannata vaan kiinteä omaisuus ja osakkeet OIKEIN hankittuina. Tyhmiä sijoituksia kannattaa välttää.
- mies32
Inflaatio paljon kirjoitti:
korkeampi kuin 3.5% korko. Ei talletukset kannata vaan kiinteä omaisuus ja osakkeet OIKEIN hankittuina. Tyhmiä sijoituksia kannattaa välttää.
Yritähän seurata välillä uutisia.
- Poksuko
No, tapana ei ole ollut elää velaksi. Vielä typerämpää on vetää itsensä velkakiikkuun pelkästään naisen takia - ei kiitos. Ennemmin elän vaikka yksin, kuin että tuhlaisin enemmän kuin mitä tienaan. Kauheasti ei muutenkaan kiinnosta naiset, jotka ovat kiinnostuneet enemmän materiaalista ja suurellisista puitteista.
Elämä on paljon stressittömämpää, kun jättää aina jotakin säästöön pahan päivän varalle. Sitä paitsi, velalla eläminen tulee lopulta aina kalliimmaksi eli oikotietä onneen ei ole... - Varmasti auttaa...
minä en lainoista perusta, ja jos muutkin eläisi tyylilläni, eli menot on suhteutettu tulojen mukaan (jotka ei todellakaan ole keskituloisiin nähden suuret, että ei tarvii ajatella että täällä joku öky perijä ja tienaaja huutelee, tuloni jotakin tonnin molemmin puolin, ja kämppä on maksettu), niin tässä maassa ei olisi näitä pikavippi ym saneeraus tapauksia. johan sen järkin sanoo että jos saat käteen satasen niin et voi kahta tuhlata. se oli silloin oravannahkojen aikaan ihan liian selkee homma jokaiselle. ja se toimi!! :)
- Bulova
En mä ainakaan halua koruja miehiltä. Mulla on sen verran tarkka maku, että ihan minkälaisia killuttimia tahansa en tahdo. Mieluummin ostan ne itse. Tiedän ainakin että tykkään.
Asunto on ja velaton sellainen. Puolitoista vuotta sitten tuli perintöä sen verran, että tämä asia hoitui. Yli jääneillä rahoilla ostin sitten kalusteita - KUNNON kirjahyllyt Boknäsiltä, antiikkikalusteita, paremman telkkarin - sekä kirjoja ja leffoja. Hankin luottokortin, jotta pystyin ensimmäistä kertaa tilaamaan Amazonilta.
Nyt alkaa kaikki olla mallillaan. Kämppä on kalustettu, kaapissa on ruokaa ja erilaisia juomia (opettelin tekemään cocktaileja), olen tehnyt viimeiset koru- ja kenkäostokseni (tykkään kullasta ja jalokivistä sekä kauniista korkkareista) ja ensi kuuksi on varattu ja maksettu lentomatkat Skotlantiin pariksi päiväksi. Olen aina halunnut käydä siellä, eivätkä ne edestakaisinlennot edes ole kovin kalliita, jos varaa ajoissa (yhteensä alle 300 euroa).
Kaiken tämän olen tehnyt omilla rahoillani, en lainalla. Muistan nimittäin 90-luvun laman hyvin, ja opin silloin sen, että velkaa ei pidä ottaa. Mutta tämä maailma on niin epävarma, että haluan myös nauttia elämästäni. Pidän kauniista esineistä ja minulla on hyvä vainu niiden suhteen. Löysin esimerkiksi huutonetistä upean art deco-kellon pilkkahintaan (miten suomalaiset eivät ymmärrä sen tyylin päälle?) ja kirpputoreja, kierrätyskeskuksia ja laatukauppojen huonekalualennusmyyntejä kiertäneenä olen saanut asunnostani varsin kauniin ja viihtyisän.
Jos joutuisin kerjäämään rahaa joltain mieheltä, ei tämä olisi varmasti onnistunut. Miehiltä saa vain sen, mitä ne armollisesti suostuvat eteen heittämään... Ja se on yleensä jotain ihan muuta kuin mitä tahtoo.
Omalla rahalla voi ostaa vaikka sen valkokultaisen timanttisormuksen tai kymmensenttiset korkokengät koristeeksi jos huvittaa. (Näin minä tein.)- ryssäjuttu
siis huora venäläinenn..(
- ihanaa luksusta
Koko maailmantalous lepää lainan päällä.
riskianalyyseissä yms yms...
jos pankeilla yms olisi katetta ja takuut kunnossa, eivät ne kaatuisi pikku lamassa.
siksi ihmisen tulee panostaa tähän velkaa velan päälle ja korkoa koron päälle -kampanjaan ja elää iotsekkin yli varojensa.- Kypros, n. 15mrd €
Kuten Kypros viimeisimpänä on tehnyt, ja muut menee perässä hyvää vauhtia. Hauska hommahan tässä on se että vielä pystyssä pysyvät kustantaa nyt muiden ylivelkaantumisen. Kuka maksaa laskun kun me keikahdetaan?
Toisaalta, jos rahoittajalta irtoaa muutama kymppitonni, ja tiedät ettet sitä takaisin pysty maksamaan niin mikäjottei. Toistaiseksi meillä sosiaaliturva vielä toimii eikä tervettä, työssäkäynyttä ihmistä veneen alle heti päästetä ellei hän sinne itse halua. Jossain vaiheessa tähän tullee muutos.
- perse1954
Ei voi olla totta! Maailma já raha, nuoret ei kohtaa------velalla ko elämä hoituu??? Missä meni meillä vanhemmilla pieleen???????????????????????????????
- Näin.. .
Mulla velkaa 0e, ja oon siitä helkkarin ylpeä.
Sillon tällöin maailma houkuttelee, mutta mitä niistä?
Se lienee tärkein mitä itsellä jo on, sen sijaan kuin sen mitä ei ole.
Toisin sanoen, kiinnitä huomio siihen mitä sinulla jo on, käytä sitä huolellisemmin.
=) Se mitä ei ole, on merkityksettömämpää. Toisin sanoen , mainokset tms... - onnellinen mies
Hei älä murhdi sellsisista naisista, ne on pintaliitäjiä ja siipeliöitä ansaitsen paljon paremman.
Kaikki mitä rahalla saa se on keinotekoista, arvot on muualla, mutta tämä yhteiskunta ruokkii juuri pintaliitäjiä ja velaksi eläjiä.
Elämän kokemusta on, olen elännyt senkin vaiheen että piti näyttää muille, mutta todellisuudessa siitä jäi paska maku suuhun,
Nyt on elämä mallillaan kun on itsensä kanssa sinut ja rahaa on sen minkä tarvitsee ja pikkasen yli, näyttämin on jäännyt taakse. Parempi nais suhteita on tullut etten ja aika paljon. Jaa jaa ,että velkaa vaikutuksen tekemiseen =)
Ainahan on maksettava. eikös juu... ne velatkin.
Jatka entiseen malliin ja tee vaikutus muilla avuilla.- ÄLLITÄLLI
Jatka vain. Olet fiksu, kun pidät rahanyörit tiukasti hanskassa. Yksikään nainen tai mies ei ole sen arvoinen, että pistää itsensä kuseen turhilla lainoilla, että saa luxusta.. Unohda tuollaiset ajatukset kokonaan.
- faktaonon
velkaa pitää olla perkeleesti se on OIKEIN!!
- ~;-}
Velkaa pitää olla uutta, vanhaa ja vastaotettua.
- Ei auta
Voi olla, että saat naisen, mutta voi käydä, että nainen ei kauaa siinä pysy, kun olet korviasi myöten veloissa.
Itse kartan lainan ottamista, onhan se kallista rahaa. Mutta joskus kyllä voin sitä ottaa, jos haluan saada jonkun juuri nyt. Mutta vain silloin kun on varma, että pystyy sen maksamaan takaisin. Normaalisti käytän luottokorttia niin, että maksan sen seuraavassa kuussa jo pois, jolloin korkoa ei kerry. Tosin ainahan niistä jotain kuluja on. Eikä ikinä mitään pikavippejä ainakaan! Ja jos on yksi kohtuullisen kokoinen kulutusluotto ehkä vähän käyttänyt yhtä luottokorttia niin se on ok. Mutta jos lainoja on useita sieltä täältä ja luottokortteja monta niin kuukausilyhennyksen alkaa olla jo isoja ja alkaa homma menee reisille.
Mun mielestä on aina parempi säästää esim. siihen lomaan. Ja muutenkin olla vararahasto, jos jokin kodinkone hajoaa tai haluaa ostaa jotain kivaa.
Ehkä sitä voi alkuun säästäväinen ajatella, että no antaa sen puolison vinkutella Visaa, kunhan maksaa luottonsa itse jne. Mutta jossain vaiheessa voi käydäkin niin, että tuhlarilla ei olekaan varaa maksaa sitten yhteisiä laskuja jne. ja joudut sillä tavoin maksamaan toisen luottoja. Jos säästäminen on hankalaa pitäisi tehdä niin, että summa menee automaattisesti johonkin ja sieltä olisi mahd. hankala rahoja nostaa.
Varmaan monen mielestä esim. auton ostaminen lainalla on ok. Koska auto on yleensä aikalailla kalliimpi kuin etelän reissu. Mutta auton ostamisessakin pitää säilyttää järki, eli ottaa semmonen laina minkä pystyy hyvin maksamaan.
Itsellä ei ole koskaan tainnut olla autolainaa, mikään auto ei ole maksanut yli 10 000 e. Mutta veneen olen lainarahalla ostanut ja lainan maksanut pois ongelmitta.
Onhan niitä säästäväisiäkin naisia? Vai oletko sitä mieltä, että kaikki naiset maksaa ulkomaan reissunsa sun muut velkarahalla? Itse olen nainen ja aina säästänyt lomareissuihin ja koskaan kukaan ei ole matkojani maksanut eikä tarvitse maksaa jatkossakaan. - Joskus isäntä
Viimeistään kolmenkympin korvilla tilanne muuttuu. Silloin naiset alkavat arvostaa, jos miehellä on oma asunto, työ, sosiaalinen status ja paikka maailmassa. Biologisen kellon tikittäessä järki ja talous tulee voimakkaasti kuvaan mukaan. Velaksi elintason nostaminen ei auta sinua löytämään sellaista naista, jollaista haluat vierellesi.
- hkhkjhkhjhjkkh
Tuo on kaikki pelkkää kulissia. Lainaa saa kun pankista hakee, mutta mitä järkeä?? Sosiaaliset statukset myös yhtä tyhjän kanssa.
- Tarkka = pihi?
Riippuu mitä tarkoittaa: "omaa talouttaan tarkasti hoitavaa"? Tarkoittaako se, että olet hirmuisen nuuka? Joskus nuukuus voi mennä älyttömyyksiin. Sammuttaa auton valot loppumatkasta jne. Rahaa voi olla tilillä kasapäin, mutta mitään ei raski koskaan ostaa. Tarkka talouden hoito voi olla hyvä asia, mutta myös huono, jos säästyneet rahat lepää vaan pankissa... Pahinta on mielestäni se, että jos hoitaa omaa talouttaan tarkasti ja maksattaa toisella kaiken, että omat rahat säästyy!
- 19767dhdh
Itse ainakin karttaisin miestä, joka ottaisi velkaa vain tuhlailuun. Asunto- ja ehkä opintolainankin ymmärrän. Opintolaina kannattaa mielestäni ottaa siksi, että se on käytännössä ilmaista, mutta ei sitäkään kannata tuhlata, vaan säästää tai sijoittaa. Tai jos ei saa töitä opiskelun oheen, niin sitten käyttää elämiseen.
Mutta niin, olen itse melko säästäväinen, enkä sietäisi miestä, joka tuhlailisi vain tehdäkseen vaikutuksen muihin. Siinä olisi arvomaailma jotenkin niin kaukana omastani. - rahaton luuseri
hei te joilla on rahaa säästössä lainatkaa minulle niin maksan teille 10 pros korkoa, varma maksu teille
- rahaton luuseri
niin tosiaankin, joukkovelkapapereita tarjotaan, tienatkaa prosentteja ja lainatkaa, VARMA MAKSU lähes riskitön sijoitus rahattoman luuserin taskuun, korkoja teille, varma maksu, siispä lainaa heti mitä isompi laina sitä isompi prossa, saatte siis prosentteja maksuksi ja muistakaa tuo varma takaisin maksu
- Älä lainaa miehelle!
On tullut tavattua niitä rehvastelijoita, jotka yrittävät tehdä lainarahan voimalla vaikutusta. Aika pian on totuus selvinnyt ja tyyppi saanut kenkää. Viisas nainen ei tieten tahtoen hanki itselleen harmeja. Nuoret naiset tietysti lentävät lankaan, jos tyypillä läppä lentää.
Velkavetoista miestä en huolisi, vaan karttaisin kaikin keinoin. Kunnon duuni pitää olla ja mieluummin sijoituksia ja omaisuutta, tyhjätaskut ei kiinnosta. Pitää sitä miehellä olla jotain yläpäässäkin, eli älliä ja kykyä selvitä elämässä. Jos vaikka asuntolainan ottaa, pitää laatia maksusuunnitelma, jossa on liikkumavaraa huonompiakin aikoja varten. Kädestä suuhun eläen-tyylillä en kenenkään kimppaan lähtisi.
Ihmisiä on todella kovin erilaisia, raha-asioidenkin suhteen. Kannattaa katsoa ettei tarvitse katua. Hauskaa voi satunnaisesti pitää hulttionkin kanssa, kunhan muistaa aina pitää oman elämän langat omissa käsissä. - velaton61
juu ottakaa vaan velkaa suut ja silmät täyteen näinä epävrmuuden aikoina..mm.työtilanteet..ei se lainarahoilla rellestely kauan lämmitä ,niin se vain on että veli velkaa ottaessa,veljenpoika maksettaessa :/
- Siis
Ei tarkka taloudenpito ja pihiys ole mitään synonyymejä. Kyllä se kertoo ihmisestä jotakin miten raha-asiansa hoitaa. Toisaalta, kun asiaa alkaa ajattelemaan syvällisemmästi niin tämänkin palstan miehistä suurimmalla osalla ei koskaan tule olemaan perillisiä niin onko paljon mieltä elää siten, että kuollessa on pankkitili pullollaan rahaa ja mutakin omaisuutta löytyy ja sitten kaiken perii jotkut sukulaiset, joita ei välttämättä edes tunne? Kyllä ne omat rahat kannattaa omana elinaikanaan yrittää tuhlata pois
- Se on ihan sama
mitä kuoltua jäljelle jää. Perillisiä kyllä löytyy veljien ja siskojen lapsista. Mietittiin kyllä puolison kanssa että jos perustettaisiin säätiö tukemaan jotain mielekästä juttua.
Tappajataneli ei ymmärrä miksi ihmiset eivät osta matkoja CENTURION ameksilla? Miksi pitää hakea lainaa matkalla? Tappajatanelilla on CENTURION ameksi jolla Tappajataneli maksaa matkat. Ei tule velkaa kun laskut maksaa heti. Niin Tappajataneli tekee. Tehkää tekin kuin Tappajataneli.
LAALAALAA!
t:Tappajataneli- roopeankkaei törsää
Jos olisin sinkku ja oikeaa ikäluokkaan, katselisin vain ja ainoastaan miehiä, jotka toimivat kuten sinä. En ikimaailmassa ole hyväksynyt sitä, että ulkomaille lähdetään velaksi. Asunto on asia, jonka hankkimiseen taviksen on pakko ottaa lainaa, autokin hoituu usein rahoitusyhtiön kautta. Mutta lukususta elämään velaksi...ei ikinä!
- Audilla velaksi
Ei sillä ole väliä, että millä rahoilla elää näyttävästi. Pääasia, että on näyttävä kaikessa.
Naiset käy kuumina kaltaisiini sporttisiin näyttäviin AudiMiehiin. - .............
lainat pitää jossain vaiheessa maksaa ja viä korkojen kera
- velkaeikannata
Tuotahan suurin osa tekee, ja samalla kuvittelevat olevansa jonkinlaisia Kokoomuslaisia herroja, mutta valettahan tuo on. Asuntolaina on kutakuinkin ainoa laina mikä kannattaa, muu onkin sitten toinen asia. Mitä jos tulot tippuvat? Siinä onkin hyvä maksaa kulutusluottoja kun totuus siitä "ruhtinaallisuudesta" paljastuukin.
- Liian isoa
asintolainaakaan ei kannata ottaa. Senkin kanssa voi joutua kuseen, jos työpaikka menee alta.
- Ei sitä ulkomaan
lomailuun mitään lainoja tarvita. Halpislennot ja hotellit netistä ja perillä kiertää kaukaa kalllit ravintolat, niin viikon loma onnistuu muutamalla satasella.
- kevatnurmi
kyllä velan otto on turhaa, mutta voi jäädä koukkuun jollei sitä hoida ,jos on saanur isomman kasan rahaa ja se on mennyt mm.asuntoon ja autoon niin on vaikeaa oppia toimeen tuloa palkalla joka on pieni ,mutta toisaalta jos hoitaa piku-lainan pois ,ulkomailla käyntiä ei tarvi ajatella
- xzxzxzx
Velan otto lomamatkoihin.... en usko, että auttaa fiksun naisen saamiseen. Pikemminkin päinvastoin.
Asuntolainan maksu velalla taasen on järkevämpää kuin kalliin vuokran maksu.
Velkaahan se asuntolainakin on, mutta pitkässä juoksussa siitä jää jotakin itselleenkin jos päättää myydä asunnon.
En usko, että naiset juoksievat rahan perässä.
Rakkaus on se olennainen suhdetta koossa pitävä voima.
Naisen saa joillain muilla avuin... - 4+16
Taitaa tuossa olla enemmänkin kyse siitä millainen luonne on. Jos on sellainen joka haluaa turvaa niin sitten säästellään, jos taas on sellainen joka tykkää lähteä hetken mielijohteesta niin sitten vaikka lainaa maksellaan.
- ,.-.,
Ei ulkomailla käyminen ole mikään ihmisoikeus, jota ilman ei voisi elää. Toisaalta, tuskinpa jokin Tallinnan reissu tai Tukholman risteily niin paljon maksavat, että kenenkään budjetti siihen romahtaisi.
- Miehen pitää
uskaltaa elää - vaikka sitten velkarahalla. Ei kiinosta mies joka vain möllöttää kotona, eikä tee mitään jännää.
- BBNNBB
Sen takia sitä taloudet sukeltaakin kun ihmiset "uskaltaa elää" ja pankit oikein yllyttävät moiseen ja sitten pankit onkin kusessa ja niitä pitää pelastaa veronmaksajien toimesta.
- jepjepjepsisjep
Kyllä sitä uskalletaan elää ilman velkaakin.
Mut jos luksusmersu, iso huvila ja 3 kertaa vuodessa Karibialle risteilemään pariks viikkoo kerrallaan on sitä jännää elämää, niin kai sillä tyylillä sit velkaantuukin.
Ja ei kai siinä mitään, mut on sit aika turha voivotella kuin tiukkaa on ja kuin rahat ei meinaa riittää peruselämiseen. Kuten moni tällainen jännästi elävä sit kitisee..
Puhumattakaan sit siitä, et näillä on jostain syystä hinku toisten rahoille ja näkevät vaivaa siitä, kun muut ei elä kuin he. Eli helvetisti velaks. - Ihana velattomuus
jepjepjepsisjep kirjoitti:
Kyllä sitä uskalletaan elää ilman velkaakin.
Mut jos luksusmersu, iso huvila ja 3 kertaa vuodessa Karibialle risteilemään pariks viikkoo kerrallaan on sitä jännää elämää, niin kai sillä tyylillä sit velkaantuukin.
Ja ei kai siinä mitään, mut on sit aika turha voivotella kuin tiukkaa on ja kuin rahat ei meinaa riittää peruselämiseen. Kuten moni tällainen jännästi elävä sit kitisee..
Puhumattakaan sit siitä, et näillä on jostain syystä hinku toisten rahoille ja näkevät vaivaa siitä, kun muut ei elä kuin he. Eli helvetisti velaks.Voi jeesus.. Sai taas tänään kuulla siitä töis, kun en oo velkaantunu. Ja vielä sellaiselta, jolla sitä riittää vielä muksuillekin perinnöks mikäli niitä hankkii vaan joskus.
Aika säälittävää. Ei siinä mitään jos mies on vetänyt oman velkaprosenttinsa siihen sadan kinttaalle, mut antais helkkari toisten elää omalla tavallaan ja olis hiljaa.
En tajua, mikä pakko&tarve näillä tällaisilla pankin lemmikeillä on viä saada sit muillekin velat päälle...
Voisko joku fiksu hieman valottaa hölmölle tätä periaatetta..?
Vielä kun multa kyllä löytyy sit tarvittaessa kyl muutama kymppitonni ilman pankin apujakin sit mihin sitä tosissaan tarviikin sitten. Ja se saa luvan riittää. - mies32
Ihana velattomuus kirjoitti:
Voi jeesus.. Sai taas tänään kuulla siitä töis, kun en oo velkaantunu. Ja vielä sellaiselta, jolla sitä riittää vielä muksuillekin perinnöks mikäli niitä hankkii vaan joskus.
Aika säälittävää. Ei siinä mitään jos mies on vetänyt oman velkaprosenttinsa siihen sadan kinttaalle, mut antais helkkari toisten elää omalla tavallaan ja olis hiljaa.
En tajua, mikä pakko&tarve näillä tällaisilla pankin lemmikeillä on viä saada sit muillekin velat päälle...
Voisko joku fiksu hieman valottaa hölmölle tätä periaatetta..?
Vielä kun multa kyllä löytyy sit tarvittaessa kyl muutama kymppitonni ilman pankin apujakin sit mihin sitä tosissaan tarviikin sitten. Ja se saa luvan riittää.Veikkaanko oikein, että kyse asuntolainasta ja sinä asut vuokralla?
Kyllähän viimeiset 20v asuntolainalla on ollut hyvin kannattavaa olla, joten ihmekö tuo jos joku sitä sinulle suosittelee? - Ihana velattomuus
mies32 kirjoitti:
Veikkaanko oikein, että kyse asuntolainasta ja sinä asut vuokralla?
Kyllähän viimeiset 20v asuntolainalla on ollut hyvin kannattavaa olla, joten ihmekö tuo jos joku sitä sinulle suosittelee?Osti hiljattain reilu 50 tonnin urheiluauton, makselee sitä tyyliin 10v.
Eli autoista oli vääntöä. Sitä en tiedä, onko sällillä ollu järkee ottaa asuntolainakin siihen lisäks.
Mut tosiaan, ei mee hänelle perille et kaikki ei halua brassailla ja "näyttää hyvältä" autoilla tms. Kimpaantuu oikein, kun pidän siitä kii et mulle riittää perusfarkku ihan hyvin siihen vähään mitä ajan. Ja kun en todellakaan saa mitään orkkuja millään luksusautolla ajelusta.
ja sanoi suoraan et kyl täs iässä pitää velkaantua.
Kyl asuntolainan ymmärrän vielä hyvin, mut sitten kun se velkaantuminen menee mulkun jatkamisen piikkiin, niin ei uppoo.
Ja itse heittelen mieluummin tässä pätäkkää syrjään ja otan sit kämpän mihin se riittää(suurimmaks osaks edes jos ei kokonaan). Säästyypähän korkojen verran, eikä oo sit niin paskat housuissa jos sattuu käymään vähän köpelösti työrintamalla. Ja on itsellä niin jumalattoman hyvä olo kun en ole edes kiitollisuuden velassa mihinkään suuntaan. - mies32
Ihana velattomuus kirjoitti:
Osti hiljattain reilu 50 tonnin urheiluauton, makselee sitä tyyliin 10v.
Eli autoista oli vääntöä. Sitä en tiedä, onko sällillä ollu järkee ottaa asuntolainakin siihen lisäks.
Mut tosiaan, ei mee hänelle perille et kaikki ei halua brassailla ja "näyttää hyvältä" autoilla tms. Kimpaantuu oikein, kun pidän siitä kii et mulle riittää perusfarkku ihan hyvin siihen vähään mitä ajan. Ja kun en todellakaan saa mitään orkkuja millään luksusautolla ajelusta.
ja sanoi suoraan et kyl täs iässä pitää velkaantua.
Kyl asuntolainan ymmärrän vielä hyvin, mut sitten kun se velkaantuminen menee mulkun jatkamisen piikkiin, niin ei uppoo.
Ja itse heittelen mieluummin tässä pätäkkää syrjään ja otan sit kämpän mihin se riittää(suurimmaks osaks edes jos ei kokonaan). Säästyypähän korkojen verran, eikä oo sit niin paskat housuissa jos sattuu käymään vähän köpelösti työrintamalla. Ja on itsellä niin jumalattoman hyvä olo kun en ole edes kiitollisuuden velassa mihinkään suuntaan.Tuota mulkunjatke-brassailua en yhtään puolusta. Mutta enemmän sinä kyllä vuokralla häviät kuin asuntolainan korkoihin menisi. Näin siis todennäköisesti, voihan se pahin romahdus 20 vuoteen olla ovella.. Tätä on tosin odoteltu jo vuosia.
- Naiselle on ihan
yhdentekeä miten miehen muotivaatteet ja auto on hankittu, kunha ne ovat
- Parempi oma kuin...
Kivat sulle, ihan oikeesti:)
Sit kun saat mieleisesi miehen, niin voitte ottaa yhdessä lisää velkaa ja olla muodikkaampia vielä vähän lisää:)
Jippii, Suomi nousuun!!!!!!:) - Älä nipota
Parempi oma kuin... kirjoitti:
Kivat sulle, ihan oikeesti:)
Sit kun saat mieleisesi miehen, niin voitte ottaa yhdessä lisää velkaa ja olla muodikkaampia vielä vähän lisää:)
Jippii, Suomi nousuun!!!!!!:)Kaikilla nykyään on velkaa
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei215614- 541715
- 211193
- 691027
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,53997Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom162978- 48918
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.129916Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle57910Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58858