Canon 17-55 F/2.8 vs. Sigma 17-50 F/2.8

jaakonpoika6000

Nyt tarvittaisiin Canon EOS 1100D kameraan uusi objektiivi kittiobjektiivin (18-55 F/3.6)korvikkeeksi. Mietinnän jälkeen käteen on jäänyt nämä kaksi otsikossa mainittua objektiivia.

Kuvaan vähän kaikenlaista. Matkoja, urheilua, ja kaikkea mielenkiintoista mitä eteen sattuu tulemaan. Nyt tarvitsisin siis neuvoa että kumpaa objektiivia kannattaa ruveta hankkimaan? Käsittääkseni molempien objektiivien piirto on hyvää, ja valovoimakin on tasoissa. Polttovälikin on lähestulkoon sama (5 millin ero ei haittaa). Jostakin olen kuitenkin kuullut että Sigmoissa olisi jonkinlaista tarkennusvikaa Canonien kanssa. Onko tämä totta?

Auttakaa miestä mäessä! Kiitos jo etukäteen vastauksista!

9

600

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaakonpoika6000

      Kirjoitusvirhe iski, tarkoitin sanoa että kittiobjektiivi on tällä hetkellä 18-55 F/3.5-5.6.

      • cann3

        Sigmasta en tiedä, mutta tuo Kanuuna on tosi hyvä lasi.


    • TaneliTamron18-50bmi

      "Canon 17-55 F/2.8 vs. Sigma 17-50 F/2.8 "

      Molemmat ovat hyviä, Canuuna jopa erinomainen.
      Mutta Sigman saa kohtuuhintaan ja sillä toimittaa askareensa kyllä ihan ok.
      Tai ainakin itse olen tullut jo usean vuoden.


      "Jostakin olen kuitenkin kuullut että Sigmoissa olisi jonkinlaista tarkennusvikaa Canonien kanssa. Onko tämä totta? "

      Joka merkillä noita sattuu sekaan.
      Myös Sigmalla.

      • cann3

        Kävihän muulekin pikku vahinko, tai Sigmalle. Sigma 70-200 2.8 ja iso rimpsu ag dg hsm sun muuta. Ei vain oikein tarkentanut. Foka korjasi alle viikossa, ja hyvin pelaa on konstraktia ja terävyyttä. Ainoa vika on: pirun painava, n 1,4 kg kamera o,8 kg

        Kuvaa muuta kuva liikkeessä olevalla Sigmalla ja , katsele kotona ja jos näyttää hyvältä, siitä vaan, Cauunin 17-55 2,8 on kieltämättä aika arvokas, entäs käytetty, saat n 600 ekeen.


      • 10kg jo vähän rajoit
        cann3 kirjoitti:

        Kävihän muulekin pikku vahinko, tai Sigmalle. Sigma 70-200 2.8 ja iso rimpsu ag dg hsm sun muuta. Ei vain oikein tarkentanut. Foka korjasi alle viikossa, ja hyvin pelaa on konstraktia ja terävyyttä. Ainoa vika on: pirun painava, n 1,4 kg kamera o,8 kg

        Kuvaa muuta kuva liikkeessä olevalla Sigmalla ja , katsele kotona ja jos näyttää hyvältä, siitä vaan, Cauunin 17-55 2,8 on kieltämättä aika arvokas, entäs käytetty, saat n 600 ekeen.

        "Ainoa vika on: pirun painava, n 1,4 kg kamera o,8 kg"

        ei tuo ole painava.
        parin kilon keijukainen menee helposti vaikka rannelenkistä roikottamalla.
        kuten pokkari.


      • cann3
        10kg jo vähän rajoit kirjoitti:

        "Ainoa vika on: pirun painava, n 1,4 kg kamera o,8 kg"

        ei tuo ole painava.
        parin kilon keijukainen menee helposti vaikka rannelenkistä roikottamalla.
        kuten pokkari.

        "ei tuo ole painava."
        Mutta kun mulla on n 125 muutenkinn aina mukana.kannettavana.


    • jaakonpoika6000

      Kannattaako näitä kyseisiä objektiiveja lähteä mistään ebaysta ostamaan, paljon halvemmalla kun saisi. Jos objektiivissa on vikaa niin korvaako sitä silloin kukaan?

    • Olen tuon Sigman onnellinen omistaja Nikon D300s nokalla. Se on nyt noin puolen vuoden ajan toiminut moitteettomasti enkä oikein osaa valittaa kuvien laadustakaan. Hyvä vaihtoehto matkalasiksi lienee myös 18 - 200 linssi, se riittää ainoana matkalle. Nikkorin tuottamasta minulla on muutaman vuoden kokemus.

      Hommasin tämän Sigman toiseksi lasiksi lisäämään hieman sisäkuvien valovoimaa. Ainakin Nikonin kanssa tuo 17-50 on tarkentanut oivasti.

    • jaksaamaksaa

      Otetaan mukaan vielä yksi objektiivi ja verrataan hintoja:
      - Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM 1 149,00€
      - Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS HSM /Canon 699,00€
      - Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 Di II XR /Canon 349,00€ (399,00€)
      https://www.topshot.fi/category/134/canon
      Canonin hinnalla saisi siis nuo molemmat. Riippuu maksukyvystä ja -halusta minkä noista ostaa. Kaikilla pystyy kuvaamaan.
      Toisaalta, jos niitä joskus tulevaisuudessa haluaa myydä tai vaihtaa niin käytetystä Canonista voi olettaa saavansa lähes uuden Sigman hinnan, Sigmasta Tamronin hinnan ja Tamronista ei mitään...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1224
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1036
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      57
      753
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      720
    5. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      624
    9. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      36
      618
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      612
    Aihe