Miksi jotkut ihmiset pilkkaavat Jumalaa?

jaakon poika

Se että jotkut ihmiset tuntevat suurta vetoa Jumalan pilkkaan on tullut selväksi tälläkin palstalla. Esimerkiksi Bushmanni ja ilmi-antaja ja iloinen nauraja ovat hyviä esimerkkejä siitä kuinka he viettävät aikaansa tällä palstalla vain saadakseen pilkata Jumalaa ja Jeesusta - Heidän puheistaan ei paljon kannata itseensä ottaa, surkeaa vain että jos eivät lopeta pilkkaamasta Jumalaa, ovat he ulkona Jumalan vaikutuspiiristä ja siitä valosta joka tulee Jumalan Sanasta.

Kysyn että miksi ihmisen täytyy pilkata Jumalaa johon hän ei edes usko?

Onko kyseessä jonkinlainen pakkomielle? Bushmanni vois kertoa meille, olen varma että monet ovat iinnostuneita.

47

139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvää jatkoa

Kyllä se varmaan on jonkinlainen pakkomielle, eihän kukaan vapaaehtoisesti olisi toistamassa samaa asiaa netissä vuosikaudet. Toinen syy voisi olla että he ovat oppimassa, ehkä he haluaisivat päästä eroon pakkomielteestään ja hakevat ulospääsyä.

• Minäkö pilkkaan Jumalaa?

Kyllä nämä amerikkalaiset lahkot outoine oppeineen tekevät sen ihan itse ja adventtikirkko on itse syypää siihen, että kristinusko on kuolemassa vauhdilla sivistyneestä maailmasta.

Adventtikirkon järjettömät ja täysin tiedetyn tiedon vastaiset dogmit ovat pahinta jumalanpilkkaa mitä maan päältä joutuu ja se aiheuttaa uskontojen tuhoutumisen.

Pahinta jumalanpilkkaa on väittää että jokin taikaukkeli taikoi Maapallolle elämän 6000 vuotta sitten (tai vaikka 50 000 sitten), koska se ei ole totta.

Silloin tulkinta on epäonnistunut, jos tulkinta sotii todellisuutta vastaan. Ja se on silloin jumalanpilkkaa väittää jumalan tekosiksi jotain sellaista, mikä ei ole totta saatikka mahdollista.

• Entä Pyhää Henkeä?

Se on ongelma ihmisessä, että Raamatun sana selitetään inhimillisen viisauden valossa. Aadamia ei ole olemassa, ei sitä, ei tätä, minkä Sana todistaa.
        Sana on Pyhän Hengen innoittama ilmoitus ihmisen johtamiseksi taivas/iankaikkisuustiellä. Pyhä Henki kirkastaa Kristusta, ts. tätä Sanaa.
        Pyhän Hengen pilkka, raamatun mukaan se on anteeksiantamattoman synnin tekoa.
        Sitä syntiä ei anneta anteeksi, eli iankaikkisen elämän hylkääminen sitten on puhuvan valinta, jonka mieli ei anna Hengen johdatusta ja sitä, että Henki kirkastaa Sanan.
        Ts. ihmisen inhimillinen selitysteko, siinä "pieni h"- eli henki selittää sanan mitättömäksi.
        Näin sinullekin bushmanni, sinulle tapahtuu uskosi mukaan ja aina olet inhimillisen käsityksesi varassa. Näin et koskaan löydä samaa tartuntapintaa ajatuksesi jatkeeksi, joka voi kohdata Herran opetuslapsien ajatukset.

• 1. Kor 2

1. Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen
        tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
        2. Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta
        mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet
        ristiinnaulittuna.
        3. Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja
        pelossa ja suuressa vavistuksessa,
        4. ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden
        sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
        5. ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan
        Jumalan voimaan.
        6. Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme
        tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka
        kukistuvat,
        7. vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä,
        jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän
        kirkkaudeksemme,
        8. sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut -
        sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden
        Herraa ristiinnaulinneet -
        9. vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä
        korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä
        Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
        10. Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä
        Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
        11. Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen
        henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä
        Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
        12. Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka
        on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille
        lahjoittanut;
        13. ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden
        opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen
        hengelliset hengellisesti.
        14. Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan
        Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä
        ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
        15. Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä
        itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
        16. Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi
        neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.

• Joo - kyllä sinä pilkkaat Jumalaa ja ihmisiä ei siitä mihinkään pääse - jos ollaan rehellisiä. Nuo kirjoituksesi muistuttavat jokun poliittisen ääripuolueen tapaa keskustella - sillä väität että adventistit oivat väärässä kaikessa ja sinä olet oikessa kaikessa :))
        Totuushan on että vaikka sinulla onkin erilainen kuva Jumalasta (johon et oikeastaan taida edes uskoa - vai mitä) niin se ei oikeuta keksimään asioita muista ihmisistä ja heidän mielipiteistään. Kun kirjoitit esimerkiksi sapatin merkityksestä adventisteille oli ainoa mikä siinä tuli selväksi, joko että sinulla ei ole aavistustakaan mitä sapatti adventisteille merkitsee.. tai jos sinulla on ? niin miksi silloin kirjoitat kuin sinulla ei olisi.. Minä luulen myös, että tahallasi välttelet >asiakeskustelua adventismista< ja silloin tällöin turvaudut pilkkaamaan kun ei enää muukaan "toimi".. Luulisin että yleinen käsitys palstalla on että olet anti-adventsti ja "taistelussasi heitä vastaan" et kaihda minkäänlaisia keinoja, jos löydät jotain mitä voit "oman tulkintasi mukaan" käyttää heitä ja heidän uskoaan vastaan tuot sen palstalle .. Valitettavasti en usko että voit muuttaa tapojasi - olet jotenkin langennut omaan verkkoosi ja se vaatisi tosi muutosta keskustelutavassasi päästä eroon siitä - epäilen ettei sinulla ole kanttia siihen.. valitettavasti.

alex

• pyh!

Kyllä sinä pilkkaat Jumalaa, ihan turha sitä on kieltää.

• Valoa advareille

Raamatun kirjoitukset ovat pakanuudesta alkunsa saaneita uskomuksia täynnään.
      Useimmat Raamatun tarut ovat vain muinaisten pakanallisten kansojen saastaisia mielikuvituksen tuotoksia ja epäjumalien palvontaan liittyviä riittejä.

Mm. Israelin kansan silmitön eläinten uhraaminen jumalille oli pöyristyttävää ja alkukantaista sekopäisyyttä, jota ei voi millään tekosyyllä puollustella.

Onneksi Raamatun kertomusten kirjoittajien tapana on ollut liioitella ja suurennella kuulemiaan tarinoitaan, jotta kuvitteelliset jumalat saataisiin näyttämään vielä mahtavimmilta ja verenhimoisimmilta olioilta.

• Jaa :)) että sinusta on "Raamatun kirjoitukset pakanuudesta alkunsa saaneita" ja "Israelin kansan silmitön eläinten uhraaminen jumalille oli pöyristyttävää ja alkukantaista sekopäisyyttä"..
        ------
        Ei minusta.
        Minusta et vain ymmärrä Raamatusta mitään - et sitten yhtään mitään, sen huomaa erittäin helposti. En kuitenkaan ihmettelisi vaikka kaiken tietämättömyytesi keskellä kuitenkin haaveilisit omasta kuolemattomuudestasi (tyyliin sen näkee sitten) , lukisit viikottaisen horroskooppisi ja joisit lauantaisin pääsi täyteen jotta voisit rentoutua..
        En väitä että tiedän että näin on - sanon vain että en ihmettelisi vaikka olisi - sillä se on erittäin tavallista...

alex

• pyh!

Puhu täyttä potaskaa.

• pyh! kirjoitti:

Puhu täyttä potaskaa.

Arvoisa "pyh!". Etkö ole oppinut, että Jeesus kuoli jo noin 2000 vuotta sitten? On aikoja sitten maatunut multapaakuiksi eikä koskaan "noussut ylös". Vapaudu jo jumalharhoistasi ja ala uskonnottomaksi!!!!!!!!!!!!!!!!!!

T: Iloinen nauraja

• Todettu
        iloinen_nauraja kirjoitti:

Arvoisa "pyh!". Etkö ole oppinut, että Jeesus kuoli jo noin 2000 vuotta sitten? On aikoja sitten maatunut multapaakuiksi eikä koskaan "noussut ylös". Vapaudu jo jumalharhoistasi ja ala uskonnottomaksi!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nyt on niin että sinulla ei ole raamatullista ymmärrystä, sillä minä tarkoitan että et tiedä mistä Raamatussa on kyse. Olisi eri asia sanoa minä en usko Raamatun sanomaan - jos tietäisit mitä se "Raamatun sanoma" on - mutta sinä et tiedä.

• Todettu kirjoitti:

Nyt on niin että sinulla ei ole raamatullista ymmärrystä, sillä minä tarkoitan että et tiedä mistä Raamatussa on kyse. Olisi eri asia sanoa minä en usko Raamatun sanomaan - jos tietäisit mitä se "Raamatun sanoma" on - mutta sinä et tiedä.

>>> jos tietäisit mitä se "Raamatun sanoma" on - mutta sinä et tiedä.

Tiedänpäs. Se pas-kakirja on tällaista sairasta pas-kaa täynnä:

http://www.kolttonen.fi/comics/jumalan_miehet/jumalan_miehet.html

Raamattu KUVOTTAA minua! HAHAHAHAHAHAHAHA!! :-D

• jaakon poika

>>> jos tietäisit mitä se "Raamatun sanoma" on - mutta sinä et tiedä.

Tiedänpäs. Se pas-kakirja on tällaista sairasta pas-kaa täynnä:

http://www.kolttonen.fi/comics/jumalan_miehet/jumalan_miehet.html

Raamattu KUVOTTAA minua! HAHAHAHAHAHAHAHA!! :-D

No et varmasti tiedä, sen jo näkee noista kirjoituksistaskin .
        Sulla taitaa olla sellainen "fobia" - Raamattuun .. Fobialla on sellainen vaikutus ihmiseen että se poistaa arvostelukyvyn ja sokaisee. Minä tunnen yhden ihmisen jolla oli hämähäkki-fobia, hyppi kattoon kun 15 millimetrin hämähäkki käveli pitkin seinää - ei siis mitään mieltä ja aina sama reaktio. Tuntuis että sinä kärsit Raamattu-fobiasta .. kun lukee näitä kirjoituksiasi .. niin ei voi välttyä huomaamasta että sullakin on aina sama reaktio..

• jaakon poika kirjoitti:

No et varmasti tiedä, sen jo näkee noista kirjoituksistaskin .
        Sulla taitaa olla sellainen "fobia" - Raamattuun .. Fobialla on sellainen vaikutus ihmiseen että se poistaa arvostelukyvyn ja sokaisee. Minä tunnen yhden ihmisen jolla oli hämähäkki-fobia, hyppi kattoon kun 15 millimetrin hämähäkki käveli pitkin seinää - ei siis mitään mieltä ja aina sama reaktio. Tuntuis että sinä kärsit Raamattu-fobiasta .. kun lukee näitä kirjoituksiasi .. niin ei voi välttyä huomaamasta että sullakin on aina sama reaktio..

>>> No et varmasti tiedä, sen jo näkee noista kirjoituksistaskin .

Tiedänpäs. :-D

>>> Sulla taitaa olla sellainen "fobia" - Raamattuun

Raamattu on kuin kasa höyryävää pas-kaa, siitä pitää päästä eroon!!! :-D

• pyh!

>>> No et varmasti tiedä, sen jo näkee noista kirjoituksistaskin .

Tiedänpäs. :-D

>>> Sulla taitaa olla sellainen "fobia" - Raamattuun

Raamattu on kuin kasa höyryävää pas-kaa, siitä pitää päästä eroon!!! :-D

Jahas, että sitten natsikin vielä olet, kun kirjoja haluat polttaa?

• Jeesus oli sekopäinen juutalainen mies, joka sai KARUN OPETUKSEN ristillä. Roikkui siellä aikansa, sekoili ja ulisi. Sitten kuoli pois. EI KOSKAAN noussut ylös, joten vapautukaa jo jumalharhoistanne ja alkakaak uskonnottomiksi!!!

• sanna_78

Iloiselle Naurajalle,

Jeesuksen sekopäisyydestä ei liene todisteita. (Korjatkaa, jos olen väärässä.) Jeesus-nimisen henkilönkään historiallisesta olemassaolosta ei olla yksimielisiä, mutta se lienee ihan mahdollista. Eikä sitä olla pystytty kiistämäänkään.

Ristiinnaulitseminen oli tuolloin yleistä, joten jos jeesus oli kapinallinen, kuten mytologioissa kerrotaan, hänet varmaan ristiinnaulittiin.

Jeesuksen ylösnousemuksesta kertoo evankeliumit, joita ei pidetä historiallisesti luotettavina.

• sanna_78 kirjoitti:

Iloiselle Naurajalle,

Jeesuksen sekopäisyydestä ei liene todisteita. (Korjatkaa, jos olen väärässä.) Jeesus-nimisen henkilönkään historiallisesta olemassaolosta ei olla yksimielisiä, mutta se lienee ihan mahdollista. Eikä sitä olla pystytty kiistämäänkään.

Ristiinnaulitseminen oli tuolloin yleistä, joten jos jeesus oli kapinallinen, kuten mytologioissa kerrotaan, hänet varmaan ristiinnaulittiin.

Jeesuksen ylösnousemuksesta kertoo evankeliumit, joita ei pidetä historiallisesti luotettavina.

>>> Jeesuksen sekopäisyydestä ei liene todisteita. (Korjatkaa, jos olen väärässä.)

Pohjaan näkemykseni Raamatun kertomuksiin, jotka eivät tosiaankaan ole mitenkään luotettavimmasta päästä. Jos oletetaan, että Jeesus todella kuvitteli olevansa jumala tai jumalan poika tai molempia, niin on selvää, että hän oli harhainen sekopää. Mutta olet oikeassa siinä, että luotettavaa dokumentaatiota asiasta ei ole olemassakaan.

• sanna_78

>>> Jeesuksen sekopäisyydestä ei liene todisteita. (Korjatkaa, jos olen väärässä.)

Pohjaan näkemykseni Raamatun kertomuksiin, jotka eivät tosiaankaan ole mitenkään luotettavimmasta päästä. Jos oletetaan, että Jeesus todella kuvitteli olevansa jumala tai jumalan poika tai molempia, niin on selvää, että hän oli harhainen sekopää. Mutta olet oikeassa siinä, että luotettavaa dokumentaatiota asiasta ei ole olemassakaan.

Iloiselle Naurajalle,

Raamatussa jeesuksen sanoihin viitataan lähinnä evankeliumeissa ja niitä ei yleisesti pidetä luotettavina lähteinä. Ne ollaan kirjoitettu kymmeniä vuosia jeesuksen kuoleman jälkeen, joten tuskinpa jeesuksen omat ajatukset kovin vahvasti ovat olleet mukana edes alkuperäisversioissa. (Joita sitten ollaan mielivaltaisesti muokattu myöhemmin.)

Lisäksi mielenkiintoisena ajatuksena se, että ennen jeesusta "messiaan tuleminen" ennustettiin. Esimerkiksi Mooseksen 5., Jeremias, Jesaja ja Miika. (Varmaan on muitakin, mutta raamatuntuntemukseni on vaillinaista...). No, kun ne ennustukset oli aikaisemmin kirjoitettu ja tiedossa (?), niin miten paljon evankeliumien kirjoittaja ottivat vaikutteita vanhoista kirjoituksista, jotta saataisiin jeesus näyttämään nimenomaan siltä "kuninkaalta", jonka tulemista oltiin ennustettu jo yli tuhat vuotta?

• sanna_78 kirjoitti:

Iloiselle Naurajalle,

Raamatussa jeesuksen sanoihin viitataan lähinnä evankeliumeissa ja niitä ei yleisesti pidetä luotettavina lähteinä. Ne ollaan kirjoitettu kymmeniä vuosia jeesuksen kuoleman jälkeen, joten tuskinpa jeesuksen omat ajatukset kovin vahvasti ovat olleet mukana edes alkuperäisversioissa. (Joita sitten ollaan mielivaltaisesti muokattu myöhemmin.)

Lisäksi mielenkiintoisena ajatuksena se, että ennen jeesusta "messiaan tuleminen" ennustettiin. Esimerkiksi Mooseksen 5., Jeremias, Jesaja ja Miika. (Varmaan on muitakin, mutta raamatuntuntemukseni on vaillinaista...). No, kun ne ennustukset oli aikaisemmin kirjoitettu ja tiedossa (?), niin miten paljon evankeliumien kirjoittaja ottivat vaikutteita vanhoista kirjoituksista, jotta saataisiin jeesus näyttämään nimenomaan siltä "kuninkaalta", jonka tulemista oltiin ennustettu jo yli tuhat vuotta?

Kieltämättä tuo on KARU TOTUUS... :-D

Mutta epäilenpä, että adventisti-hölmöt luulevat evankeliumien olevan oikeasti opetuslapsien kirjoittamia!!! HAHAHAHAH!! :-D

Ja kuinka monta "apokryfista" evankeliumia jätettiin äänestyksissä Raamatun ulkopuolelle? ERITTÄIN MONTA!!! :-D

Tästä tietoa:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Apokryfiset_kirjat

• Todettu
        sanna_78 kirjoitti:

Iloiselle Naurajalle,

Sanna _78, et taida oikein ymmärtää itse asiaa Raamatussa.

Jos ymmärtäisit ja sanoisit sitten, että minä en usko että Raamattu puhuu totta.. Se olisi todellinen valinta - nyt olet vain propagandan uhri.. koska uskot mitä muut jotka eivät myöskään tiedä sanovat sinulle.

Nyt kun kuitenkin sen totesit että Vapahtajan tulo oli jo ennalta tiedossa ja siksi kansa Israelissa odotti Mesiasta tulevaksi.. toiset ajattelivat että Messias ajaisi esimerkiksi Rooman sotilaat ulos maasta - harvemmat tajusivat mistä oli kysymys. Sama juttu tänään - nyt koko maailma on tukalassa tilanteessa esimerkiksi kaikenlaiset hiippaajat ovat hankkineet itselleen atomiaseita, maailman laajuinen saastuminen kiihtyy, samaan aikaankun tuhansia elämänmuotoja (lajeja) kuolee sukupuuttoon, ihmisten kukumäärä maailmassa kasvaa (viimeisen miljardin (1000 miljoonaa) lisäykseen meni vain 12 vuotta), joka 15 sekuntti kuolee yksi lapsi maailmassa olosuhteiden tähden (esimerkiksi ravinnon puutteeseen tai kun lapsille annetaan saastunutta vettä) luin tässä että Venetsuelassa tehtiin 22 000 murhaa viime vuonna.. USA:ssa 12000 ammuttiin hengiltä ja niin edelleen - vain pintaa raapaisu kaikesta pahuudesta ja epäoikeudenmukaisuudsta maailmassa .. ja kaiken takana on ihmisen typeryys .. ihminen joka ei näe nenäänsä pidemmälle.. tuijottaa vain omaan napaansa ja pilkkaa Jumalaa joka kertoo kuinka oikea elämä tulee elää, kertoo kuinka tämä maapallo voisi kukoistaa ja olla paikka missä ihmisllä olisi hyvä olla.. mutta ei - rauhaton ihminen soittaa suutaan, ottaa lauantaina paukut että jaksaa taas seuraavan viikon ja kaikki jotka uskovat siihen mitä Raamattu sanoo ovat heidän mielestään tyhmiä ..

Jaa-a -

Raamattu kertoo kaiken tämänkin jo etukäteen ..

Mutta se on totta, että Raamattua käytetään usein väärin, omiin tarkoituksiin - sillä selitetään esimerkiksi uskoa sielun kuolemattomuuteen ja ikuiseen piinaan - mikä ei ole edes Raamatun mukaista..

• sanna_78
        Todettu kirjoitti:

Sanna _78, et taida oikein ymmärtää itse asiaa Raamatussa.

Jos ymmärtäisit ja sanoisit sitten, että minä en usko että Raamattu puhuu totta.. Se olisi todellinen valinta - nyt olet vain propagandan uhri.. koska uskot mitä muut jotka eivät myöskään tiedä sanovat sinulle.

Nyt kun kuitenkin sen totesit että Vapahtajan tulo oli jo ennalta tiedossa ja siksi kansa Israelissa odotti Mesiasta tulevaksi.. toiset ajattelivat että Messias ajaisi esimerkiksi Rooman sotilaat ulos maasta - harvemmat tajusivat mistä oli kysymys. Sama juttu tänään - nyt koko maailma on tukalassa tilanteessa esimerkiksi kaikenlaiset hiippaajat ovat hankkineet itselleen atomiaseita, maailman laajuinen saastuminen kiihtyy, samaan aikaankun tuhansia elämänmuotoja (lajeja) kuolee sukupuuttoon, ihmisten kukumäärä maailmassa kasvaa (viimeisen miljardin (1000 miljoonaa) lisäykseen meni vain 12 vuotta), joka 15 sekuntti kuolee yksi lapsi maailmassa olosuhteiden tähden (esimerkiksi ravinnon puutteeseen tai kun lapsille annetaan saastunutta vettä) luin tässä että Venetsuelassa tehtiin 22 000 murhaa viime vuonna.. USA:ssa 12000 ammuttiin hengiltä ja niin edelleen - vain pintaa raapaisu kaikesta pahuudesta ja epäoikeudenmukaisuudsta maailmassa .. ja kaiken takana on ihmisen typeryys .. ihminen joka ei näe nenäänsä pidemmälle.. tuijottaa vain omaan napaansa ja pilkkaa Jumalaa joka kertoo kuinka oikea elämä tulee elää, kertoo kuinka tämä maapallo voisi kukoistaa ja olla paikka missä ihmisllä olisi hyvä olla.. mutta ei - rauhaton ihminen soittaa suutaan, ottaa lauantaina paukut että jaksaa taas seuraavan viikon ja kaikki jotka uskovat siihen mitä Raamattu sanoo ovat heidän mielestään tyhmiä ..

Jaa-a -

Raamattu kertoo kaiken tämänkin jo etukäteen ..

Mutta se on totta, että Raamattua käytetään usein väärin, omiin tarkoituksiin - sillä selitetään esimerkiksi uskoa sielun kuolemattomuuteen ja ikuiseen piinaan - mikä ei ole edes Raamatun mukaista..

Nimimerkille Todettu,

Kiitos vastauksestasi. Joitain ajatuksia heräsi, niitä tässä.

>> "Sanna _78, et taida oikein ymmärtää itse asiaa Raamatussa. "

En. Olen välillä jopa yrittänyt, mutta olen epäonnistunut.

>> "nyt olet vain propagandan uhri.. koska uskot mitä muut jotka eivät myöskään tiedä sanovat sinulle"

Minä olen saanut luterilaisen kasvatuksen ja pidän itseäni propagandan uhrina. Olen jopa hieman katkera siitä. Olen antanut sen vanhemmilleni kuitenkin anteeksi. Kun pääsin siitä yli, olen rakentanut hyvin vapaasti oman maailmankuvani.

Seuraavaksi Sinulla oli pitkä kappale, jossa viitattiin maailman pahuuksiin ja katastrofeihin la lopulta ihmisten tyhmyyteen ja ylpeyteen. -> Olen pahoillani, mutta en useista yrityksistäni huolimatta ymmärtänyt sinua. Olen yksinkertainen, mutta ajatusketju, joka alkaa antiikin israelilaisten messiaan odotuksesta ja päättyy modernin ihmisen lauantairyyppyyn on vähäisille avoilleni liian pitkä.

Toivottavasti et ota ymmärtämättömyyttäni riidanhaastamisena, sillä oikeasti yritin.

>> "Mutta se on totta, että Raamattua käytetään usein väärin, omiin tarkoituksiin - sillä selitetään esimerkiksi uskoa sielun kuolemattomuuteen ja ikuiseen piinaan - mikä ei ole edes Raamatun mukaista.."

Nyt ollaan asioista jo samaa mieltä. Minä uskon, että raamattutekstien eri versoita, variaatioita, käännöksiä ja haarautumia ollaan käytetty erittäin rajusti rikolliseen ja moraalittomaan toimintaan. 2000-luvulla (minun mielestäni) isoimmat rikokset, joihin raamattua käytetään ovat ihmisoikeusrikokset (esimerkiksi syrjintä uskonnon, etnisen taustan, sukupuolen tai seksuaalisen suutautumisen perusteella) ja rahastaminen (kirkollisvero, yhteisövero, kolehdit, kymmenykset, lahjoitukset, sekundamateriaalinmyynti, ...)

• kysymysmerkkinä.
        sanna_78 kirjoitti:

Nimimerkille Todettu,

>> "nyt olet vain propagandan uhri.. koska uskot mitä muut jotka eivät myöskään tiedä sanovat sinulle"

Minä olen saanut luterilaisen kasvatuksen ja pidän itseäni propagandan uhrina. Olen jopa hieman katkera siitä. Olen antanut sen vanhemmilleni kuitenkin anteeksi. Kun pääsin siitä yli, olen rakentanut hyvin vapaasti oman maailmankuvani.

Seuraavaksi Sinulla oli pitkä kappale, jossa viitattiin maailman pahuuksiin ja katastrofeihin la lopulta ihmisten tyhmyyteen ja ylpeyteen. -> Olen pahoillani, mutta en useista yrityksistäni huolimatta ymmärtänyt sinua. Olen yksinkertainen, mutta ajatusketju, joka alkaa antiikin israelilaisten messiaan odotuksesta ja päättyy modernin ihmisen lauantairyyppyyn on vähäisille avoilleni liian pitkä.

Toivottavasti et ota ymmärtämättömyyttäni riidanhaastamisena, sillä oikeasti yritin.

>> "Mutta se on totta, että Raamattua käytetään usein väärin, omiin tarkoituksiin - sillä selitetään esimerkiksi uskoa sielun kuolemattomuuteen ja ikuiseen piinaan - mikä ei ole edes Raamatun mukaista.."

Nyt ollaan asioista jo samaa mieltä. Minä uskon, että raamattutekstien eri versoita, variaatioita, käännöksiä ja haarautumia ollaan käytetty erittäin rajusti rikolliseen ja moraalittomaan toimintaan. 2000-luvulla (minun mielestäni) isoimmat rikokset, joihin raamattua käytetään ovat ihmisoikeusrikokset (esimerkiksi syrjintä uskonnon, etnisen taustan, sukupuolen tai seksuaalisen suutautumisen perusteella) ja rahastaminen (kirkollisvero, yhteisövero, kolehdit, kymmenykset, lahjoitukset, sekundamateriaalinmyynti, ...)

Onko sinulla usko ongelmana juuri seksualisen suuntautumisesi takia, koska olet kertonut olleesi 4 vuotta parisuhteessa naiseen. 3.8.2007
        Tämäkö on se ahtaanportin kapein kohta, joka tekee sinusta Jumalankieltäjän?

• pyh!
        sanna_78 kirjoitti:

Iloiselle Naurajalle,

Ai ei pidetä luotettavina lähteinä? Kenen mukaan?

Minäpä kerron. Niiden, jotka eivät halua tekstiä uskoa. Niiden ja VAIN niiden mukaan.

ETTÄ PYH PYH PYH!!!!

• pyh!

Mutta epäilenpä, että adventisti-hölmöt luulevat evankeliumien olevan oikeasti opetuslapsien kirjoittamia!!! HAHAHAHAH!! :-D

Ja kuinka monta "apokryfista" evankeliumia jätettiin äänestyksissä Raamatun ulkopuolelle? ERITTÄIN MONTA!!! :-D

Tästä tietoa:

Ei ne apokryfit Raamattuun kuulu, joten ihan oikein ne jätettiin pois.

• pyh!
        sanna_78 kirjoitti:

Nimimerkille Todettu,

Lässyti lässyti. Olet ihan pihalla pyhistä asioista.

• pyh! kirjoitti:

Ai ei pidetä luotettavina lähteinä? Kenen mukaan?

Minäpä kerron. Niiden, jotka eivät halua tekstiä uskoa. Niiden ja VAIN niiden mukaan.

ETTÄ PYH PYH PYH!!!!

Et vain kestä KARUA TOTUUTTA, vaan uskot aivopestynä uskovaisten harhoihin. HAHHAHAHAAHHAHAH!!! :-D

• Aivan pimeä.

Et vain kestä KARUA TOTUUTTA, vaan uskot aivopestynä uskovaisten harhoihin. HAHHAHAHAAHHAHAH!!! :-D

Pimeä mies.

• Fniss!
        Aivan pimeä. kirjoitti:

Pimeä mies.

Niinhän se on. Häntä pidetään täällä kuitenkin varoittavana esimerkkinä siitä, mitä alkoholi tekee aivoille. Muuten hänet olisi jo bannattu aikaa sitten palstalta, mutta; "jos nuo tummat raidat jättäisimme pois, ei niin kirkkaita nuo vaaleatkaan ois".

• iloinen_nauraja kirjoitti:

Tästä tietoa:

Voi että :=)))
        Täällä olet kirjoitellut puuta heinää vaikka ja osoittanut sen sata kertaa että Raamatusta et ainakaan tiedä juuri mitään ja nyt sitten alat leikkimään (ja jopa väittämään ) että adventistit eivät tunne Raamattuaan..

Minä en ole adventisti - niinkuin tiedät - mutta sen sanon että adventistit yleensä tuntevat Raamatun hyvin - ja verrattuna sinuun erittäin hyvin. Joten älä naurata ..

alex

• sanna_78 kirjoitti:

Nimimerkille Todettu,

Sanna - Raamattua ei ole vaikea ymmärtää jos ottaa Raamatun Raamattuna, ilman ennakkoasenteita.

Minä tein näin ja siksi annan muutaman raamatullisen periaatteen (jos haluat ymmärtää Raamattua).

Raamatun mukaan: Jumala = Iankaikkinen täydellinen viisaus.

Ja kun lukee Raamattua tulee huomaamaan, että Raamatun Jumalan viisaus ei tarkoita vain tietoa, vaan siihen sisältyy AINA myös ehdoton oikeudenmukaisuus (johan kuuluu AINA osana MYÖS rakkaus - ilman rakkautta ei viisaus ole todellista viisautta).
        Raamatun mukaan Jumala on AINOA jolla on kuolemattomuus itsessään (mikä tarkoittaa että Raamatun Jumala on "sellainen" joka ei koskaan kuole - että Jumala omaa sellaiset ominaisuudet jotka eivät koskaan tuhoudu).

Ihminen taas on Raamatun mukaan "kuoleva elämä", koska ihmisellä (ihmisessä) ei sellaisia (Jumalan) ominaisuuksia jotka voisivat kestää. Kaikki ihmiset ovat esimerkiksi epäoikeudenmukaisia - ainakin silloin tällöin - ja mikään epäoikeudenmukaisuus ei ole ikuista - eikä kukaan joka rakastaa epäoikeudenmukaisuutta enemmän kuin oikeudenmukaisuutta voi olla ikuinen.

Raamatun sanoma (ilmoitus) koostuu siitä että Iankaikkinen Jumala haluaa pelastaa kuolevan ihmisen > elämään. Mikä voi tapahtua vain jos ihminen lopettaa tekemästä sellaista mikä tuhoaa hänen elämänsä - siis täysin järkeen käypä oppi.

Raamatun mukaan on Jeesusksen osuus pelastuksessa se, että hän maksoi ihmisten tekojen seuraukset - kuolemalla sen kuoleman joka oikeudenmukaisesti olisi meidän tekojemme seuraus totuus on että me teemme kaiken aikaa elämäämme tuhoavia tekoja. Meidän tulee ymmärtää että ihmiset jotka syntyvät vajavaisina (eli rikkonaisina) eivät koskaan voi omin voimin saavuttaa sitä eheyttä missä iankaikkinen elämä on mahdollista.

Itse olen sitä mieltä että Raamattua kannatta lukea sen alusta ja ottaa sen teksti sellaisenaan - kyllä se siitä sitten valkenee, että milloin kyseessä on vertauksellinen kuvaus asioista ja milloin ei.. ja sillä ei todellakaan ole niin suurta merkitystä itse ASIAN ymmärtämisessä..

Vasta kun ihminen ymmärtää mistä Raamatussa on kysymys hän voi ottaa todellisen kannan uskoako siihen vai ei.

alex

Ps. Nyt voi olla että joku "ikuiseen piinaan uskoja" alkaa selittämään omiaan, mutta jätä sellaiset selitykset omaan arvoonsa - he eivät koskaan voi asiallisesti puolustaa uskonsa järjettömyyttä.

• Fniss! kirjoitti:

Niinhän se on. Häntä pidetään täällä kuitenkin varoittavana esimerkkinä siitä, mitä alkoholi tekee aivoille. Muuten hänet olisi jo bannattu aikaa sitten palstalta, mutta; "jos nuo tummat raidat jättäisimme pois, ei niin kirkkaita nuo vaaleatkaan ois".

>>> Muuten hänet olisi jo bannattu aikaa sitten palstalta, mutta; "jos nuo tummat raidat jättäisimme pois, ei niin kirkkaita nuo vaaleatkaan ois".

Olet vain kurja HERJAAJA, et mitään muuta! KARU TOTUUS tekee todella kipeää!
        :-D

HAHAHAHAHAHHAHAAHHAHAHH!! :-D

• Fniss!

>>> Muuten hänet olisi jo bannattu aikaa sitten palstalta, mutta; "jos nuo tummat raidat jättäisimme pois, ei niin kirkkaita nuo vaaleatkaan ois".

Olet vain kurja HERJAAJA, et mitään muuta! KARU TOTUUS tekee todella kipeää!
        :-D

HAHAHAHAHAHHAHAAHHAHAHH!! :-D

#Olet vain kurja HERJAAJA, et mitään muuta! KARU TOTUUS tekee todella kipeää!#

Anteeksi kovasti. En tullut ajatelleeksi, että se tekisi aivan noin kipeää.

• Fniss! kirjoitti:

#Olet vain kurja HERJAAJA, et mitään muuta! KARU TOTUUS tekee todella kipeää!#

Anteeksi kovasti. En tullut ajatelleeksi, että se tekisi aivan noin kipeää.

>>> Anteeksi kovasti. En tullut ajatelleeksi, että se tekisi aivan noin kipeää.

Ehei, arvoisa ystäväiseni. MINÄHÄN se kerroin KARUN TOTUUDEN ja se olit sinä, joka säikähti!! :-D

• sanna_78
        kysymysmerkkinä. kirjoitti:

Onko sinulla usko ongelmana juuri seksualisen suuntautumisesi takia, koska olet kertonut olleesi 4 vuotta parisuhteessa naiseen. 3.8.2007
        Tämäkö on se ahtaanportin kapein kohta, joka tekee sinusta Jumalankieltäjän?

En ole kertonut olevani parisuhteessa naiseen. En ole ollut tällä foorumilla vuonna 2007. En ole muillakaan foorumeilla sellaista sanonut.

Minun mielestäni uskolla ja seksuaalisella suuntautumisella ei ole paljoakaan tekemistä keskenään.

• ari-pekka_reijo evge
        sanna_78 kirjoitti:

En ole kertonut olevani parisuhteessa naiseen. En ole ollut tällä foorumilla vuonna 2007. En ole muillakaan foorumeilla sellaista sanonut.

Minun mielestäni uskolla ja seksuaalisella suuntautumisella ei ole paljoakaan tekemistä keskenään.

Sanna78_ 3.8.2007 08:07

Olen nyt 4 vuotta ollut parisuhteessa naiseen joka ei ole alusta alkaen viehättänyt fyysisesti juuri lainkaan. En tunne olevani mitenkään nirso tai muutenkaan pinnallinen.
        Ei multa löydy mitään suoranaista naisihannetta enkä muutenkaan ole ajatellut asiaa sen kummemmin kuin vasta nyt. ...... siitä kirjoituksesta leike. Täällä kirjoittanut Nas.se oli siinä kommentoimassa mukana.

Okei, ehkä tuo nimimerkki on joku toinen, koska sinä näin toteat..

Mutta kysyisin vielä, että Nainen, 34, Uusimaa nurkilla pyörii eräs linja-auton kanssa hääräävä kaveri, käyttää monia miesten nimimerkkejä ja myös naisten nimimerkkejä aivan erinäköisten kuvien kera. tosin on: "nainen 38 Espoo" ja Uusimaa osoitteessa.
        36 kappaletta eri nimimerkkiä samalla kaverilla ja miespoloset kehuvat tuota muuttuvaa kauneutta näkemättä, kenestä ketkusta on kyse.
        Myös miesnimimerkki samalla kirjoittajalla löytyy 8 kappaletta. Tosin on narauttanut itsensä, koska kuitenkin 3 nimmaria ja kuvat ydistää miehen samaksi ja yhdestä löytyy liikennöitsijän auton rekisterinumero.
        Toivottavasti kirjoittelijat eivät ole haksahtaneet pidemmälle henkilöön, kohdistuvan suhteseen.
        Tällaisia kirjoittajia löytyy palstoilta.

• KARU TOTUUS

Ehei, arvoisa ystäväiseni. MINÄHÄN se kerroin KARUN TOTUUDEN ja se olit sinä, joka säikähti!! :-D

Nauraja ei tiedä karusta totuudesta pätkääkään, eikä uskosta.
        Siksi huulet höpsii mitä höpsii. Myös mies höpsii törkeyksiä noilla
        viinanmyyntinoudoilla alaikäisille. Se vasta pimeetä hommaa on.

• Fniss!

#Ehei, arvoisa ystäväiseni. MINÄHÄN se kerroin KARUN TOTUUDEN ja se olit sinä, joka säikähti!! :-D#

Ai, minkäs totuuden sinä kerroit? Meni jotenkin ohi. Onko se poistatettu, vai?

• Fniss! kirjoitti:

#Ehei, arvoisa ystäväiseni. MINÄHÄN se kerroin KARUN TOTUUDEN ja se olit sinä, joka säikähti!! :-D#

Ai, minkäs totuuden sinä kerroit? Meni jotenkin ohi. Onko se poistatettu, vai?

>>> Ai, minkäs totuuden sinä kerroit?

Sen, että "pyh!" uskoo aivopestynä uskovaisten harhoihin. HAHAHAH!! :-D

• "oksastaja"
        alex.kasi kirjoitti:

Voi että :=)))
        Täällä olet kirjoitellut puuta heinää vaikka ja osoittanut sen sata kertaa että Raamatusta et ainakaan tiedä juuri mitään ja nyt sitten alat leikkimään (ja jopa väittämään ) että adventistit eivät tunne Raamattuaan..

Minä en ole adventisti - niinkuin tiedät - mutta sen sanon että adventistit yleensä tuntevat Raamatun hyvin - ja verrattuna sinuun erittäin hyvin. Joten älä naurata ..

alex

Eihän se vielä sano mitään raamatun tuntemisesta, tai sen sisällön merkityksestä, jos alex sanoo, että hän uskoo adventistien raamtun tuntemuksessa olevan pitkälti oikeassa, koska hänellä itsellään on sama hyvin epäluotettava ja kiedroutunut näkemys r:aam-kirjoituksista ja sen sisällöstä. On turhaa kukkoilla tuolla tiedolla, joilla alex yrittää "kanttaa" itseään esiin.

• Fniss!

>>> Ai, minkäs totuuden sinä kerroit?

Sen, että "pyh!" uskoo aivopestynä uskovaisten harhoihin. HAHAHAH!! :-D

Jaha. No miksiköhän minä sellaisesta säikähtäisin. Sinähän sitten vain ilmaisit oman vaatimattoman mielipiteesi eräästä. toisesta palstan kirjoittelijasta.

• Fniss! kirjoitti:

Jaha. No miksiköhän minä sellaisesta säikähtäisin. Sinähän sitten vain ilmaisit oman vaatimattoman mielipiteesi eräästä. toisesta palstan kirjoittelijasta.

Siksi, koska olet tasan samanlainen aivopesty uskovaisten harhoihin uskova! :-D

• rapistuu se, usko po

Sinulla on suuri ongelma sydämessäsi, hyvin suuri. Näin se maailma aivopesee naurajat aivan hunningolle.

Seuraa edes hieman aikaasi, kuinka katsomuksesi pohja alkaa hiljaa rapistua, koska ihmiset näkevät sen tyhjyyden ja mahdottomuuden.

Elämä rapistuu ja heikkenee kokoajan, päinvastoin, mitä evolliluutiossa oletetaan olevan.

• rapistuu se, usko po kirjoitti:

Sinulla on suuri ongelma sydämessäsi, hyvin suuri. Näin se maailma aivopesee naurajat aivan hunningolle.

Seuraa edes hieman aikaasi, kuinka katsomuksesi pohja alkaa hiljaa rapistua, koska ihmiset näkevät sen tyhjyyden ja mahdottomuuden.

Elämä rapistuu ja heikkenee kokoajan, päinvastoin, mitä evolliluutiossa oletetaan olevan.

Sinulta vain puuttuu sekä järki että ymmärrys! HAHAHHAHA!! :-D

• Fniss!

Kuules, jos minä totuutta säikähtäisin, niin en minä uskaltaisi Raamattua avata.

Mutta nyt. Nyt jätän sinut rauhaan toistaiseksi ja lähden kissani kanssa paukuttelua pakoon. Ei niin, että minä sitäkään säikähtäisin, mutta kissaraukka säikkyy tuota pakanallista menoa.

Hyvää vuoden vaihdetta ja kaikkea hyvää sinullekin tulevana vuotena 2013!

• "oksastaja" kirjoitti:

Eihän se vielä sano mitään raamatun tuntemisesta, tai sen sisällön merkityksestä, jos alex sanoo, että hän uskoo adventistien raamtun tuntemuksessa olevan pitkälti oikeassa, koska hänellä itsellään on sama hyvin epäluotettava ja kiedroutunut näkemys r:aam-kirjoituksista ja sen sisällöstä. On turhaa kukkoilla tuolla tiedolla, joilla alex yrittää "kanttaa" itseään esiin.

Jaaha oksastaja, sanohan nyt sitten että missä kohdassa se mitä minä olen kirjoittanut ei mene Raamatun mukaan .. Edes muutama pikku virhe.. mutta älä vain vahingossakaan valehtele, sillä tiedäthän että valehtelijat eivät peri Jumalan valtakuntaa - vai etkö tiedä? Raamatun totuus on kuitenkin että he eivät peri..

Kyllä se mitä minä olen kirjoittanut esimerkiksi synnissä elävien iankaikkisuudesta on tasan Raamatun käsitys - eikä Adventtikirkon - mutta jos Adventtikirkkokin opettaa Raamattua raamatillisesti .. niin pitäisikö minun sanoa etteivät tee? vain siksi että en ole adventisti?

Ja Jumala ON Raamatun mukaan AINOA jolla on kuolemattomuus, siis silloin jokainen joka sanoo muuta ei puhu Raamatun mukaan vaan muuta - esimerkiksi kirkkonsa tai lahkonsa perinnäis oppeja - joita ei kukaan koskaan voi järjellisesti puolustaa. Sitä Jumalan vanhurskautta MISSÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ meitä kehoitetaan etsimään.. arvaa kuka kehoitti ??

Tämä on Raamatun totuus - ja siksi ei yksikään teistä tule koskaan edes yrittämään selvittää sitä RAAMATULLA vääräksi ..

Se ikuisen piinan uskontonne on sellaista hapuilua ja siksi juuri järki onkin pantu pannaan - kaatuillaan tai vaikka kontataan lattioilla mielummin ja jos joku yrittää käyttää päätään .. sanotaan nopeasti että se on Jumalaa vastaan ?? Se on sitä keskiajan menttaliteettia,

Niin että kerrohan nyt kaikille miksi Jumala (sinun uskosi mukaan) loi elämää ikuisesti kitumaan - jopa tulessa? Tekikö Jumala sen vahingossa - ja nyt sitten kiukustuu ja piinaa luomuksiaan ikuisesti - HALOO ???
        Tai uskotko että Jumala teki sen tahallaan ? Jos uskot on oppisi yhtä järjetön -tahallaan tai vahingossa .. että Jumala mkamas erehtyi : ups sattuipa virhe - no ei siinä muuta kuin kidutetaan ikuisesti tulessa.. Voi että - IKUISEN PIINAN OPPI on järjetön oppi ja se tekee Jumalasta aivan muuta kuin Raamattu kertoo Jumalan olevan..

Je te sanotte että jos tuohon teidän piina-harhaanne ei joku usko - on SE kieroutunut raamatuntulkinta.. Voi että ?? On käsittämätöntä että ihmiset voivat olla niin peloissaan että heille voi syöttää ihan mitä vain .. tänään kun jokainen voi lukea itse mitä Raamattu sanoo - ok myönnän että toista oli silloin keskiaikana - kun kansa ei osanut lukea ja papitkin lukivat Raamattua LATINAKSI - ja selittivät sitten että mitä se tarkoittaa.. Vielä 1776 luvun Raamatussa oli helvetti mainittu Vanhassatestamentissakin 47 kertaa - mutta kun kansa sai alkaa lukemaan Raamattua on kaikki otettu pois.. Nyt on kuitenkin tämä pahamaineinen sana h e l v e t t i jätetty Uuteentestamenttiin jossa se korvaa Gehenna sanan - huom! ei kuittenkaan kaikissa Raamatuissa" esimerkiksi Ruotsin Bilbeln 1917 ei sisällä h e l v e t t i ä vaan Gehennan - mikä on oikea sana - Gehennalle joka oli kaatopaikka - eikä mikään ikuinen piina ..

Kun te jotka pelkäätte niin paljon, että ette uskalla kutsua kuolemaa kuolemaksi - tuhoutumista tuhoutumiseksi ja ennenkaikkea ette uskossanne iankaikkiseen elämään synnissä voi tunnustaa Jumalan olevan ainoa jolla on kuolemattomuus itsessään .. Kun käy lävitse tuota teidän uskontoanne .. alkaa tosiaan miettimään että uskotteko te Jumalan olevan olemassa ollenkaan? Ehkä onkin niin, että te uskotte vain pelkonne ja pelastuksenne tähden Jeesukseen .. mutta Jumalaan ?? njaa .. Jeesus on Jumalan Poika juu .. niinhan Raamattu sen ilmoittaa .. mutta uskotteko te siihen?

Kun Raamattu sanoo esimerkiksi 1. Kor. 15:27..
        "Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen (siis Pojan) jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.

Uskotko sinä että näin on? Salli minun epäillä .. Kuka sanoi kaikki on alistettu Pojan jalkojen alla .. ja kuka ei ole alistettu Pojan jalkojen alle..

alex

Herää jo sinäkin - kun on vielä aikaa..

alex

• sanna_78
        ari-pekka_reijo evge kirjoitti:

Sanna78_ 3.8.2007 08:07

Olen nyt 4 vuotta ollut parisuhteessa naiseen joka ei ole alusta alkaen viehättänyt fyysisesti juuri lainkaan. En tunne olevani mitenkään nirso tai muutenkaan pinnallinen.
        Ei multa löydy mitään suoranaista naisihannetta enkä muutenkaan ole ajatellut asiaa sen kummemmin kuin vasta nyt. ...... siitä kirjoituksesta leike. Täällä kirjoittanut Nas.se oli siinä kommentoimassa mukana.

Okei, ehkä tuo nimimerkki on joku toinen, koska sinä näin toteat..

Mutta kysyisin vielä, että Nainen, 34, Uusimaa nurkilla pyörii eräs linja-auton kanssa hääräävä kaveri, käyttää monia miesten nimimerkkejä ja myös naisten nimimerkkejä aivan erinäköisten kuvien kera. tosin on: "nainen 38 Espoo" ja Uusimaa osoitteessa.
        36 kappaletta eri nimimerkkiä samalla kaverilla ja miespoloset kehuvat tuota muuttuvaa kauneutta näkemättä, kenestä ketkusta on kyse.
        Myös miesnimimerkki samalla kirjoittajalla löytyy 8 kappaletta. Tosin on narauttanut itsensä, koska kuitenkin 3 nimmaria ja kuvat ydistää miehen samaksi ja yhdestä löytyy liikennöitsijän auton rekisterinumero.
        Toivottavasti kirjoittelijat eivät ole haksahtaneet pidemmälle henkilöön, kohdistuvan suhteseen.
        Tällaisia kirjoittajia löytyy palstoilta.

Nyt yleistän, mutta katson olevani oikeutettu siihen tämän loukkausketjun jälkeen.

1. Tämä keskustelu on todiste siitä, että kun uskovaisilta loppuu järjellinen argumantaatio, niin mennään henkilökohtaisuuksiin
        2. Totuudella ei ole uskovaisille väliä, voidaan viitata vaikka 5v vanhaan tekstiin, jos sattuu olemaan sama etunimi
        3. Ei millään muulla palstalla ole näin naiivia käytöstä, kuin uskovien palstalla. On olemassa tutkimuksia, joiden mukaan tyhmät ovat alttiimpia uskomaan ja se varmaan on todistettu tällä palstalla
        4. En ole saanut täällä ollessani aikaiseksi ainoatakaan mielekästä keskustelua, vaikka aihe on minusta mielenkiintoinen ja tärkeä
        5. Jostain ihmeen syystä lähes kaikki keskustelut täällä päättyy omituiseen piikittelyyn

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      47
      3558
    2. Niin voimakkaat tunteet

Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi
      Ikävä
      16
      2665
    3. Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen

sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk
      Ikävä
      24
      2614
    4. Puhe on halpaa

Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.
      Ikävä
      44
      1836
    5. Halaisin sua mies

Jos voisin 💗
      Ikävä
      25
      1596
    6. Oletko harrastanut

seksiä kaivattusi kanssa? 🤔
      Ikävä
      121
      1361
    7. Nainen, se on vain karu totuus, että

sinut on luotu synnyttämään ja mies siittämään. Niin on luomakunnassa säädetty ja niin se on. Sinut luotiin heikoksi ja
      Ikävä
      279
      1308
    8. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

Vähän luulen että on..
      Ikävä
      126
      1275
    9. Joko aiheuttamani pettymys

on lieventynyt? Toivottavasti. Uskallan heittää lentosuukon näin etäältä ja nimettömänä 😘.
      Ikävä
      90
      1269
    10. Kosulan Keisari karviossa

Non ni. Kosulan keisari karviossa käväsemässä,kamera pyöri ja tubetulot lopsahti tilille,myös VEROVÄHENNYLSIIN ajo
      Tuusniemi
      24
      1186
    Aihe