Juuri paraikaa maahanmuuttajien joku virallinen edustaja väittää Radio Suomessa, että kukaan maahanmuuttaja ei saa mitään suurempia tukia kuin kukaan muukaan. "Tällaista ei tapahdu." Hän uskoo vain faktaa, eikä mitään huhupuheita. Eli väärinkäytöksiä ja liikasuuria tukia ei ole. Näin on siis suulla suuremmalla väitetty. On hänellä otsaa. Juuri tuollaiset saappaan älykkyydellä toimivat valtuuskunta-mamut pilaavat valehtelullaan rehellistenkin maahanmuuttajien maineen. Uskomatonta epärehellisyyttä tulla kantasuomalaisille, tai kelle vaan ihmiselle oksettavia valheita suoltamaan.
Maahanmuutajat eivät saa mitään erityisasemaa?
111
883
Vastaukset
- Uhriemme puolesta
Joo, ei valehtelulla ja muiden syyttämisellä ole eteenpäin pääsemisen mahdollisuuksia, tämä on nk."teinisomalilainen" asenne, mikä pitää vain osata tunnistaa. Taustalla on voimakas halu puolustaa islamia ja nähdä muslimimamut syyttöminä, raauhanomaisina, ei-rikoksia tekevinä ja ei-raiskaaviana suomalaisina. Tämä on vain sharia-lain mukainen mielipide, Islamin kannattajathan eivät näe raiskaamisessa mitään väärää ja varastelevat toisiltaakin. Heidän uskontonsa sallii kaikenlaista vääristelyä, sumuttelua ja he vieläpä uskovat siihen.
Muslimien tekemistä rikoksista,joukkoraiskauksista, yhteiskunnan väärinkäyttämisestä tulee voida puhua. Suomi ei vaiennut Jammu Siltasaarestakaan, miksi sitten Abdigair Osman Husseinin ja muslimijoukkoraiskaajien tarinat, kuvat ja nimet ovat piilossa? Kukaan imaami ei tule ja sano, että nämä tekivät jotain väärin. Suomen tunnetuin somali on Wikipediaan päässyt Hussein, median tulisi informoida paremmin, että mihin Hussein siirretään vapauduttuaan, kuten esim. Jammun tapauksessa.
Uhrien turvallisuus, uhrien läheisten ja lapsten, tyttöjen ja naisten turvallisuuden kannalta parasta olisi tällaisten mamujen karkoittaminen maasta, Suomessa ei tarvita enempää tämäntasoista maahanmuuttoa. - kulkuri3
Nythän sinulla on hyvä tilaisuus lyödä pöytään faktaa, joka kumoaa tuon väitteen, jotta maahanmuuttaja saa suurempia tukia kuin vastaavassa asemassa oleva suomalainen.
Itse olen sitä mieltä, että tu väitteesi on sitkeä "kaupunkilegenda", koska väitteen tueksi en ole nähnyt tai löytänyt mitään faktatietoa. Joten sitä odotellessa....
Laitan tähän vähän tekstiä virallisilta sivuilta: http://www.vayla.fi/pdf/UU/www_UU_FIN_7..pdf
"Vakinaisesti Suomeen muuttavalla on oikeus Suomen koko sosiaaliturvaan, mikäli muut edellytykset täyttyvät. Eri tukien maksut perustuvat eri lakeihin ja ne edellyttävät ulkomaalaiselta eripituisia maassaoloaikoja. Työn perustella sosiaaliturva hakevalta edellytetään lisäksi, että hänen työaikansa vähintään 18 tuntia viikossa, ja että hänen palkkansa on työehtosopimuksen mukainen tai jos alalla ei ole työehtosopimusta vähintään 40 kertaa työttömyysturvan peruspäivärahan määrä. Etuuksien piiriin kuuluminen määritellään asumiseen perustuvan sosiaaliturvalainsäädännön soveltamisesta annetussa laissa ja valtioiden välisissä sosiaaliturvasopimuksissa. Oikeuteen saada etuja vaikuttaa siis mm. henkilön kotimaa ja Suomessa oloaika." - Etsivä löytää
Suomen sosiaaliviranomaiset tietävät totuuden. Nousisi hirvittävä mamuviha, jos annettaisiin kaikki tiedot julki. Käy katsomassa Jussin sivuja, ja Hommaforumia, siellä faktaa!
- kulkuri3
Olisi parempi jos saisi ne sosiaaliviraston faktat tänne. Viralliset tiedot ovat ne joita tässä nyt tarvitaan. Tässä asiassa kun näyttää että "faktat" ovat "faktoja" ilman todellisuuspohjaa, joista mainittu "kaupunkilengenda" saa elinvoimansa.
Itse uskon, että virallinen tieto, jos sellaista on, nimenomaan katkaisisi tältä huhulta siivet.
(Poistin tuon toisen viestini, kun meni sama kahteen kertaan, sori) - Asiaa syytä tutkia
kulkuri3 kirjoitti:
Olisi parempi jos saisi ne sosiaaliviraston faktat tänne. Viralliset tiedot ovat ne joita tässä nyt tarvitaan. Tässä asiassa kun näyttää että "faktat" ovat "faktoja" ilman todellisuuspohjaa, joista mainittu "kaupunkilengenda" saa elinvoimansa.
Itse uskon, että virallinen tieto, jos sellaista on, nimenomaan katkaisisi tältä huhulta siivet.
(Poistin tuon toisen viestini, kun meni sama kahteen kertaan, sori)Onneksi kaikkialla ei toimita epätasa-arvoisesti. Paikoin julkisuudelta piilossa toimitaan hyvin kyseenalaisesti. Mm. Lieksassa myönnettiin maahanmuuttajille jopa kolmen vuoden pituisia toimeentulotuki-päätöksiä. Ylipäätään toimeentulotuki ei ole edes tarkoitettu pitkäkestoiseksi, vaan väliaikaiseksi tueksi. Tällaiset tapaukset ovat ilmeisesti kunnissa vain jäävuoren huippu.
Kun viranomaiset avoimesti kertovat maahanmuuttajien saamasta tuesta, ja jos ne eivät ole ylisuuria muihin ryhmiin nähden, niin tuo jos mikä vähentää epäluuloja ja lievittää rasismia. Ainakaan tavallisella väellä ei ole syytä kateuden pohjalta tuntea kaunaa, jos mitään kadehdittavaa ei edes ole. Ylisuuret tuet on tietysti voitava kyseenalaistaa, jos sellaisia on.
Muutenkin julkisuus tekee vain hyvää. Median toiminnan myötä moni rikollisesti toimiva yhtiö on joutunut oikeastikin vastuuseen, mm. Fici-Copy, Likapojat, Nova Group jne. Nyt meni vähän eri raiteelle, mutta oikeudenmukaisuus on joka asiassa paikallaan. - mette.soderman
Asiaa syytä tutkia kirjoitti:
Onneksi kaikkialla ei toimita epätasa-arvoisesti. Paikoin julkisuudelta piilossa toimitaan hyvin kyseenalaisesti. Mm. Lieksassa myönnettiin maahanmuuttajille jopa kolmen vuoden pituisia toimeentulotuki-päätöksiä. Ylipäätään toimeentulotuki ei ole edes tarkoitettu pitkäkestoiseksi, vaan väliaikaiseksi tueksi. Tällaiset tapaukset ovat ilmeisesti kunnissa vain jäävuoren huippu.
Kun viranomaiset avoimesti kertovat maahanmuuttajien saamasta tuesta, ja jos ne eivät ole ylisuuria muihin ryhmiin nähden, niin tuo jos mikä vähentää epäluuloja ja lievittää rasismia. Ainakaan tavallisella väellä ei ole syytä kateuden pohjalta tuntea kaunaa, jos mitään kadehdittavaa ei edes ole. Ylisuuret tuet on tietysti voitava kyseenalaistaa, jos sellaisia on.
Muutenkin julkisuus tekee vain hyvää. Median toiminnan myötä moni rikollisesti toimiva yhtiö on joutunut oikeastikin vastuuseen, mm. Fici-Copy, Likapojat, Nova Group jne. Nyt meni vähän eri raiteelle, mutta oikeudenmukaisuus on joka asiassa paikallaan.On helppo esittää kaikenlaisia väitteitä toimeentulotuista, koska viranomaisilla on ehdoton salassapitomääräys. Soopanpuhujilla on kuningasajat.
- hah hah
tuo oli kai vitsi?
- mette.soderman..
mette.soderman kirjoitti:
On helppo esittää kaikenlaisia väitteitä toimeentulotuista, koska viranomaisilla on ehdoton salassapitomääräys. Soopanpuhujilla on kuningasajat.
Salassapito koskee tietysti niitä ylisuuria harkinnanvaraisia maksuja.
- viha...?
Mamuviha siitä jos viranomaiset haluavat tehdä noin...? Mulle nousisi tunne epäoikeudenmukaisuudesta viranomaisia ..!
Ei misään tapauksessa mamujen vika jos heille laitetaan asiat malliin moiseen! - ... jotka
mette.soderman.. kirjoitti:
Salassapito koskee tietysti niitä ylisuuria harkinnanvaraisia maksuja.
tunnetaan paremmin nimellä kaupunkilegendat
- Mette
... jotka kirjoitti:
tunnetaan paremmin nimellä kaupunkilegendat
Vähän lisää somalikuluja, jotka piilotetaan muualle..
http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/2013/02/1708034/poliisille-miljoonalasku-tulkkien-palveluksista - ei ollut kovin
Mette kirjoitti:
Vähän lisää somalikuluja, jotka piilotetaan muualle..
http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/2013/02/1708034/poliisille-miljoonalasku-tulkkien-palveluksistahyvä piilo kun "maahanmuutokriitikkokin" sen löysi. Nykyäänhän ne löytävät tiensä kirjastoonkin. Vielä kun joku kertoisi niille, ettei sinne tulla puukko kädessä.
- dfdsf
ei ollut kovin kirjoitti:
hyvä piilo kun "maahanmuutokriitikkokin" sen löysi. Nykyäänhän ne löytävät tiensä kirjastoonkin. Vielä kun joku kertoisi niille, ettei sinne tulla puukko kädessä.
Joku voisi kertoa äärivasemmistolaisille huligaaneille, ettei siellä kirjastossa kuljeta laittoman teleskooppipampun kanssa...
- HAHA!!!
dfdsf kirjoitti:
Joku voisi kertoa äärivasemmistolaisille huligaaneille, ettei siellä kirjastossa kuljeta laittoman teleskooppipampun kanssa...
Kirjastopuukotuksen ainoa syyllinen on puukottaja itse. Vai oletko sitä mieltä, että raiskattu on osasyyllinen, jos hänellä oli liian lyhyt hame?
- 1+8
HAHA!!! kirjoitti:
Kirjastopuukotuksen ainoa syyllinen on puukottaja itse. Vai oletko sitä mieltä, että raiskattu on osasyyllinen, jos hänellä oli liian lyhyt hame?
Aika asiatonta verrata raiskauksen uhria teleskooppipamppua heiluttavaan vasurihuligaaniin.
Mutta mitään muutahan ei voi kaltaiseltasi idiootilta odottaa. - aika asiatonta
1+8 kirjoitti:
Aika asiatonta verrata raiskauksen uhria teleskooppipamppua heiluttavaan vasurihuligaaniin.
Mutta mitään muutahan ei voi kaltaiseltasi idiootilta odottaa.kutsua puukotuksen uhria hiligaaniksi. Mutta mitään muutahan ei voi kaltaiseltasi idiootilta odottaa.
- 10+13
aika asiatonta kirjoitti:
kutsua puukotuksen uhria hiligaaniksi. Mutta mitään muutahan ei voi kaltaiseltasi idiootilta odottaa.
On ihan asiallista kutsua laittoman pampun kanssa heiluvaa anarkomarkoa huligaaniksi.
P.S. Miksi aina matkit minua? Etkö todellakaan kykene kirjoittamaan itse edes pari sanaa?
- harkinnanvarainen
Tosiaan joitakin isompia, eriarvoisia tukia poistettiin ja korjailtiin muutama vuosi sitten erään X-mamumisterin jäljiltä.
Suurin eriarvoisuus tuissa tullee nimenomaan HARKINNANVARAISISSA sossuavustuksissa, joita selvityksen mukaan helpommin annetaan muualta tuljoille usein tahattomasti, koska faktoja usein vaikea tarkistaa ja saattaa vieras kielikin ja kulttuurikin vaikuttaa.
Asioita on tullut julki eri selvityksissä ja julkisuuteen putkahtaa toisinaan oikeuden päätöksistää ja tiliotteista, joista ne on todennettavissa. Eräs yli 3v. vanha tässä:
http://ohjelmat.yle.fi/mot/arkisto/mot_maahanmuuton_hinta- kulkuri3
Kiitos, tuo oli hyvä linkki. Ohjelmassa on tullut esille, että juuri noissa harkinnanvaraisissa on ollut epätasa-arvoa. Toivottavasti asia on korjaantunut. Muille tuille näyttää olevan samat säännöt maahanmuuttajille ja Suomen kansalaisille.
"Kaupunkilegenda" yleistää ongelman kaikkiin tukiin, joka taas ei pidä paikkaansa. - väärässä antaja
Yleistää ei saa ja jos epätasa-arvoa on ollut ei kai se ole hakijan vika...? Antajan on tehnyt väärän päätöksen..miksi sitä voimme kysyä...muuta ei!
- Ajattelija1
Ketjun aloitukseen viitaten. Kai se sitten näin on kun kerran joku herra näin sanoo.
Ihmetyttää kyllä että miksi sitten ei ole julkistettu paljonko maahanmuutto maksaa Suomelle?. Yhdessäkin kaupungissa 1 valtuutettu halusi että pitää tehdä selvitys mihin kaikkeen maahanmuuttajille on myönnetty maksusitoumuksia kaupungin sosiaalitoimesta? Jostain kumman syystä selvityksen tekemiseen ei löytynyt resursseja.- Jussuf (se sama)
Sitten kahdessakin kaupungissa ei tehty näin. Ja muutamassa muussa sitten äänestettiin linja-autoaseman paikasta. Ja yhdessä taas lopetettiin kyläkoulu.
On se hirveää tuo maailman meno kun niin paljon koko ajan tapahtuu yhdessä ja toisessakin kaupungissa ja paikassa. - Llflflflfl
Jussuf (se sama) kirjoitti:
Sitten kahdessakin kaupungissa ei tehty näin. Ja muutamassa muussa sitten äänestettiin linja-autoaseman paikasta. Ja yhdessä taas lopetettiin kyläkoulu.
On se hirveää tuo maailman meno kun niin paljon koko ajan tapahtuu yhdessä ja toisessakin kaupungissa ja paikassa.Kouvolassa pakolaisille maksetaan ajokortin hankinnasta aiheutuneet kulut. En ole kuullut,että suomalaisille maksetaan.
- Jussuf (se sama)
Llflflflfl kirjoitti:
Kouvolassa pakolaisille maksetaan ajokortin hankinnasta aiheutuneet kulut. En ole kuullut,että suomalaisille maksetaan.
Kyse oli maahanmuuttajista, pässi.
- 8773373
Kyse oli maahanmuuttajista, pässi.
Aha,eikö pakolainen ole maahanmuuttaja ??
- kaikki pakolaiset
8773373 kirjoitti:
ovat maahanmuuttajia, mutta kaikki maahanmuuttajat eivät ole pakolaisia
- Jussuf (se sama)
kaikki pakolaiset kirjoitti:
ovat maahanmuuttajia, mutta kaikki maahanmuuttajat eivät ole pakolaisia
Muutama persu on tosin väittänyt että esim. karjalaispakolaiset eivät ole maahanmuuttajia. Hekin tosin ovat.
- ei ole
8773373 kirjoitti:
Ei välttämättä hän on vain paossa ei ole vielä muuttanut täydellisesti maahan ja voi muuttaa vielä muuhun maahan prosessin aikana!
- eriarvoisuus
Minun maahanmuuttaja ystäväni saa parempaa eläkettä eli takuueläkkeen, kuin minä joka olen saman ikäinen ja ikäni suomessa veroja maksanut. suomen kansalainen.
- Jussuf (se sama)
Miksei saisi jos hänellä on esimerkiksi pitempi työura kuin sinulla? Kaikilla meillä on täysin samat säännöt niin eläkkeiden, terveydenhoidon, koulutuksen, verojen jne. suhteen.
- Eläkettä ei makseta
Miksei saisi jos hänellä on esimerkiksi pitempi työura kuin sinulla? Kaikilla meillä on täysin samat säännöt niin eläkkeiden, terveydenhoidon, koulutuksen, verojen jne. suhteen.
Kaikista EUn ulkopuolisista maista ei eläkettä makseta suomalaiselle ellei niissä ole ollut työssä suomalaisen yrityksen kirjoilla.
USA on eräs ongelmamaa tässä suhteessa koska eläkemaksut ovat vapaaehtoisia. Siellä sen alueen firmoissa vuosia työskennellyt voi jäädä ilman eläkerahoja täällä Suomessa ollessaan. - apau saa
Silloin olet tyrinyt eläkkeesi ja juttusi ihan itse, pyydä apua että asiasi selviää! Oletko päihteiden väärinkäyt'äjä tai muuta ongelmaa sinulla..hae apua että saat jutut ok!
- Jussuf (se sama)
Eläkettä ei makseta kirjoitti:
Kaikista EUn ulkopuolisista maista ei eläkettä makseta suomalaiselle ellei niissä ole ollut työssä suomalaisen yrityksen kirjoilla.
USA on eräs ongelmamaa tässä suhteessa koska eläkemaksut ovat vapaaehtoisia. Siellä sen alueen firmoissa vuosia työskennellyt voi jäädä ilman eläkerahoja täällä Suomessa ollessaan.Tuosta olisi mielenkiintoista kuulla lisää. Olen itse 401k:n ja parin muun järjestelmän asiakas ja mistään tuollaisesta en ole kuullutkaan.
Tarkoitatko että nyt nimissäni olevat tilit jossain vaiheessa sosialisoidaan valtiolle?
- joku soittaja sanoi
ettei nämä maahanmuuttajien ylisuuret tuet ole mitään kuulopuheita, olen tosi monelta sen kuullut... oli siinä naurussa pitelemistä kun "maahanmuuttokriitkot" avautuivat.
- töihin ja siitä vero
Ei niillä ehkä ole suurimpia tukia, mutta ne vaan sattuu saamaan ne kaikki mahdoliset mitä on olemassa, silloin tuki on suuri. Suomalaiset nuoret joutuu väistymään asuntojonossakin, se nyt on jo tiedossa ollut pitkän.
- vian yksiö
Mitä nuori tekeekään isoilla asunnoilla...heille pitää rakentaa yksiöitä...!
- gergellssonni
Olen kuullut että maahanmuuttajilta ei vaadita edes asepalveluksen suorittamista suomessa. Suomen kansalaisille tämä on vankilan uhalla pakollista. Tämäkin on varmaan urbaani legenda...
- Jussuf (se sama)
Tuo on ihan totta. Itsenikään ei tarvinnut hoitaa asepalvelusta toiseen kertaan kun se kerran oli jo hoidettu silloin aikoinaan. Ulkomailla asumisen jälkeen Suomeen tultua ei asepalvelusta uudelleen vaadita.
Onko se jotenkin paha asia? - palvelu kaksi
Tuo on ihan totta. Itsenikään ei tarvinnut hoitaa asepalvelusta toiseen kertaan kun se kerran oli jo hoidettu silloin aikoinaan. Ulkomailla asumisen jälkeen Suomeen tultua ei asepalvelusta uudelleen vaadita.
Onko se jotenkin paha asia?Miksi tublat pitäs suorittaa..?? Yksi riittää!
- mamu..
usko tai älkää me maahanmuuttajat saamme saman verran raha kun tekin , en voi sille mitään että ette millään halua usko sitä mutta se on vain totta .
ja asepalvelus asia , jos maahanmuttaja tai pakolainen hake suomen kansalaisuus hänen on myös pakko mennä armeja .
ja ajokortti juttu en oo koskaan kuulut että joku mamulle maksetaan ajokortista , olen itse maahanmuutaja ja olen säästänyt vuoden verra että saan ajokortti .- juristilainen
Tiedetään, Suomessa sama laki kaikilla samassa tilanteessa olevilla! Paremman advokaatin saa rahalla!
- Öknknömnön
Mamun pitää olla pakolainen niin sitten saa ajokortin kouvolan kaupungin kustannuksella.
- Jussuf (se sama)
Öknknömnön kirjoitti:
Mamun pitää olla pakolainen niin sitten saa ajokortin kouvolan kaupungin kustannuksella.
Kaikki Karjalan evakot ovat tunnetusti käyneet autokoulunsa juuri Kouvolassa.
- Lsldldl
Kaikki Karjalan evakot ovat tunnetusti käyneet autokoulunsa juuri Kouvolassa.
Olet sä pikkusen tollo ?
- Ajo-ope
Lsldldl kirjoitti:
Olet sä pikkusen tollo ?
Joo,Jussuf ei visiin tajua,että Karjalan evakot ei ollut mitään mamuja vaan sodan jaloista muuttavia suomalaisia. Mikähän siinä on virallinen selitys,että esim.Somalipakolaisille ajokortti kustannetaan verovaroin ? Onkohan se niin,että näin toimien mamu integroituu paremmin suomalaiseen yhteiskuntaan ?
- Jussuf (se sama)
Ajo-ope kirjoitti:
Joo,Jussuf ei visiin tajua,että Karjalan evakot ei ollut mitään mamuja vaan sodan jaloista muuttavia suomalaisia. Mikähän siinä on virallinen selitys,että esim.Somalipakolaisille ajokortti kustannetaan verovaroin ? Onkohan se niin,että näin toimien mamu integroituu paremmin suomalaiseen yhteiskuntaan ?
Ajo-open kannattaisi lukea Suomen historiaa. Suomesta osa siirtyi Neuvostoliiton alueeksi 1941 ja 1944. Näillä alueilla asui paljon karjalaisia jotka sitten muuttivat Suomeen vaikka Suomen maaseudulla asiaa kovin paljon vastustettiinkin.
Tämä pakolaisvyöry oli suhteellisesti suurin toisen maailmansodan aiheuttamista.
En kyllä usko että Kouvolassa olisi niin paljon autokouluja että siellä olisi voitu heidät kaikki ajokortittaa. Ne karjalaisevakot jotka itse tunnen, eivät edes ajokorttia heti sodan jälkeen tarvinneet, koska autoja ei ollut.
Epäilen kyllä vahvasti että Öknknömnön puhuu palturia, ellei hän esitä jotain todisteita asiasta. - Ajo-ope
Ajo-open kannattaisi lukea Suomen historiaa. Suomesta osa siirtyi Neuvostoliiton alueeksi 1941 ja 1944. Näillä alueilla asui paljon karjalaisia jotka sitten muuttivat Suomeen vaikka Suomen maaseudulla asiaa kovin paljon vastustettiinkin.
Tämä pakolaisvyöry oli suhteellisesti suurin toisen maailmansodan aiheuttamista.
En kyllä usko että Kouvolassa olisi niin paljon autokouluja että siellä olisi voitu heidät kaikki ajokortittaa. Ne karjalaisevakot jotka itse tunnen, eivät edes ajokorttia heti sodan jälkeen tarvinneet, koska autoja ei ollut.
Epäilen kyllä vahvasti että Öknknömnön puhuu palturia, ellei hän esitä jotain todisteita asiasta.Voi mun historia olla vähän hukassa. Luulin,että karjalaiset oli Suomen kansalaisia jotka muuttivat Suomen Karjalasta sotaa pakoon Suomen niille alueille joita Neuvostoliitto ei valloittanut.
Ja kyllä tuo väite pakolaisten ajokorttiasiasta on totta ja minunkin tiedossa.
Ei varmaan kukaan ole väittänytkään,että ajokortti olisi maksettu jollekin 70v sitten vaan puhutaan nykyhetkestä. - Jussuf (se sama)
Ajo-ope kirjoitti:
Voi mun historia olla vähän hukassa. Luulin,että karjalaiset oli Suomen kansalaisia jotka muuttivat Suomen Karjalasta sotaa pakoon Suomen niille alueille joita Neuvostoliitto ei valloittanut.
Ei varmaan kukaan ole väittänytkään,että ajokortti olisi maksettu jollekin 70v sitten vaan puhutaan nykyhetkestä.Tottakai olivat Suomen kansalaisia, mutta vieraalla maalla.
Teillä persuilla on tuo vakiintunut käsite etteivät evakot muuttaneet yhtään mihinkään, vaan ikään kuin tupsahtivat jonnekin joka oli kaukana Karjalasta. Todellisuudessa he tulivat pakolaisina Neuvostoliitosta, ja Suomi jopa avusti tässä revohkassa.
Mutta nyt onkin kysymys siitä hankkivatko he kaikki ajokortin Kouvolassa, joka oli siinä evakkomatkan varrella. Minun teesini on että ei. - Ajo-ope
Tottakai olivat Suomen kansalaisia, mutta vieraalla maalla.
Teillä persuilla on tuo vakiintunut käsite etteivät evakot muuttaneet yhtään mihinkään, vaan ikään kuin tupsahtivat jonnekin joka oli kaukana Karjalasta. Todellisuudessa he tulivat pakolaisina Neuvostoliitosta, ja Suomi jopa avusti tässä revohkassa.
Mutta nyt onkin kysymys siitä hankkivatko he kaikki ajokortin Kouvolassa, joka oli siinä evakkomatkan varrella. Minun teesini on että ei.Kiitos selvennyksestä.
- pussu f
Ajo-ope kirjoitti:
Voi mun historia olla vähän hukassa. Luulin,että karjalaiset oli Suomen kansalaisia jotka muuttivat Suomen Karjalasta sotaa pakoon Suomen niille alueille joita Neuvostoliitto ei valloittanut.
Ei varmaan kukaan ole väittänytkään,että ajokortti olisi maksettu jollekin 70v sitten vaan puhutaan nykyhetkestä.Karjalaiset olivat neuvostoliittolaisia.
- ============
pussu f kirjoitti:
Karjalaiset olivat neuvostoliittolaisia.
..ja neuvostoliiton kansalaiset asutettiin ympäri Suomen. Kannattaisi lukea historiaa ettei tule väärinkäsityksiä.
- Totuus evakoista
============ kirjoitti:
..ja neuvostoliiton kansalaiset asutettiin ympäri Suomen. Kannattaisi lukea historiaa ettei tule väärinkäsityksiä.
..ja kaikki neuvostoliittolaiset kuten Nieminen ja Virtanen pakenivat omia sotajoukkojaan Suomeen jonne heidät asutettiin.
Näin jusuffin ajatusmaailma menee. Täyttä potaskaa ja historian vääristelyä.
Suomeen tulleet neuvostoliittolaisten joukkojen edestä paenneet olivat suomalaisia jotka asuivat Suomessa Suomen Valtion alueella. Kuten minunkin isovanhepani, Lahtiset. He tulivat Suomeen evakkoina (pakolaisina) eivätkä olleet maahanmuuttajia. Suomalainen ei ole maahanmuuttaja jos siirtyy omassa maassaan toiseen paikkaan asumaan.
Silloiset maahan tulleet neuvostoliittolaiset olivat vakoilijoita tai desantteja joille tavattaessa kävi köpelösti.
Neuvostoliiton kansalaisia ei Suomeen asutettu.
Eipäs halveerata suomalaisia! - Jussuf (se sama)
Totuus evakoista kirjoitti:
..ja kaikki neuvostoliittolaiset kuten Nieminen ja Virtanen pakenivat omia sotajoukkojaan Suomeen jonne heidät asutettiin.
Näin jusuffin ajatusmaailma menee. Täyttä potaskaa ja historian vääristelyä.
Suomeen tulleet neuvostoliittolaisten joukkojen edestä paenneet olivat suomalaisia jotka asuivat Suomessa Suomen Valtion alueella. Kuten minunkin isovanhepani, Lahtiset. He tulivat Suomeen evakkoina (pakolaisina) eivätkä olleet maahanmuuttajia. Suomalainen ei ole maahanmuuttaja jos siirtyy omassa maassaan toiseen paikkaan asumaan.
Silloiset maahan tulleet neuvostoliittolaiset olivat vakoilijoita tai desantteja joille tavattaessa kävi köpelösti.
Neuvostoliiton kansalaisia ei Suomeen asutettu.
Eipäs halveerata suomalaisia!Kuka tässä on kansalaisuudesta puhunut? Karjalaiset olivat Suomen kansalaisia vielä evakuointivaiheessa, ja he jotka jäivät sijoilleen (suomalaisten painostuksesta) saivat sitten myöhemmin Neuvostoliiton kansalaisuuden. Suomeen muuttaneet pysyivät Suomen kansalaisina. Onko tämä niin vaikea ymmärtää?
Talvisodan evakuoinnin jälkeen ihmiset palasivat paikoilleen, paitsi niille alueille jotka silloin menetettiin. Jatkosodan jälkeenkin tapahtui jonkin verran palaamista, mutta enimmäkseen nuo ihmiset jotka olivat menettäneet asuinsijansa Neuvostoliitolle, eivät palanneet.
Desanttejakin oli heidän joukossaan, mutta aika vähän. - 883838383
Kuka tässä on kansalaisuudesta puhunut? Karjalaiset olivat Suomen kansalaisia vielä evakuointivaiheessa, ja he jotka jäivät sijoilleen (suomalaisten painostuksesta) saivat sitten myöhemmin Neuvostoliiton kansalaisuuden. Suomeen muuttaneet pysyivät Suomen kansalaisina. Onko tämä niin vaikea ymmärtää?
Talvisodan evakuoinnin jälkeen ihmiset palasivat paikoilleen, paitsi niille alueille jotka silloin menetettiin. Jatkosodan jälkeenkin tapahtui jonkin verran palaamista, mutta enimmäkseen nuo ihmiset jotka olivat menettäneet asuinsijansa Neuvostoliitolle, eivät palanneet.
Desanttejakin oli heidän joukossaan, mutta aika vähän.Karjala oli osa suomea vielä silloin kun väkeä lähti sieltä evakkoon. Onko vaikea tajuta ?
- Jussuf (se sama)
883838383 kirjoitti:
Karjala oli osa suomea vielä silloin kun väkeä lähti sieltä evakkoon. Onko vaikea tajuta ?
Rajoja nyt on sirtyillyt 1100-luvulta lähtien. Ei se niin paha juttu ole että Suomi on joutunut ottamaan ison määrän pakolaisia vastaan. Usko nyt: pakolainen ei ole paholainen.
Suomi menetti alueita sodassa ja niiltä alueilta sitten muutti karjalaisia Suomeen. - 8838383838
Rajoja nyt on sirtyillyt 1100-luvulta lähtien. Ei se niin paha juttu ole että Suomi on joutunut ottamaan ison määrän pakolaisia vastaan. Usko nyt: pakolainen ei ole paholainen.
Suomi menetti alueita sodassa ja niiltä alueilta sitten muutti karjalaisia Suomeen.Jos nyt syttyisi sota ja Imatralaiset lähtisi sotaa pakoon vaikka turkuun niin tulisiko näistä sotaa pakoon lähteneistä Imatralaisista mamuja jos Imatra joutuisi sodan seurauksena vieraan maan haltuun ? Jussuf vois vastata.
- eivät ne
8838383838 kirjoitti:
Jos nyt syttyisi sota ja Imatralaiset lähtisi sotaa pakoon vaikka turkuun niin tulisiko näistä sotaa pakoon lähteneistä Imatralaisista mamuja jos Imatra joutuisi sodan seurauksena vieraan maan haltuun ? Jussuf vois vastata.
maahanmuuttajia olisi, mutta pakolaisia kyllä. Tällainen maan sisäinen pakolaisuus on surullisen tavallinen tilanne esim. Syyriassa.
- aivan skeidaa
eivät ne kirjoitti:
maahanmuuttajia olisi, mutta pakolaisia kyllä. Tällainen maan sisäinen pakolaisuus on surullisen tavallinen tilanne esim. Syyriassa.
Jos asun vaikkapa Lapissa maaseudulla ja joudun lopettamaan elinkeinona harjoittamani porotalouden ja muuttamaan elinkeinon perässä Etelä-Suomeen, olenko silloin sisäinen pakolainen?? Henkeni edestä silloinkin suoritan kyseisen muuton. Syömättä kuolee, ja nälkä ajaa minut kotimailtani muualle??
- otsikkosi on hyvä
aivan skeidaa kirjoitti:
Jos asun vaikkapa Lapissa maaseudulla ja joudun lopettamaan elinkeinona harjoittamani porotalouden ja muuttamaan elinkeinon perässä Etelä-Suomeen, olenko silloin sisäinen pakolainen?? Henkeni edestä silloinkin suoritan kyseisen muuton. Syömättä kuolee, ja nälkä ajaa minut kotimailtani muualle??
ja vastaa täsmälleen sisältöä, ehtaa "maahanmuuttokritiikkiä" eli täyttä skeidaa
- terveisiä Tatjanalta
Suomikansa on pullollaan selvännäkijöitä. Eivät koske maahanmuuttajiin pitkällä kepilläkään, mutta tietävät sekunnin ja sentin tarkkuudella, kuka milloin ja miten on kustantanut maahanmuuttajalle ajokortin tai auton. Täytyypä kysyä selitystä itseäni askarruttavalle luonnonilmiölle: miksi Martinlaakson halvimmassa lääväkasassa asuu pelkkiä maahanmuuttajia eikä nimitaulun perusteella yhtään mustalaisia suomalaisempaa ainesta? Ainahan ne ulkomaalaiset saa parhaimmat asunnot karkoittaen suomalaiset kituuttamaan katajanokille ja arabianrannoille.
- Ajo-ope
Kuules Tanjuska,mulla oli 5v suhde maahanmuuttajatyttöön ja kivaa oli.
- naapurin tyttö
Ajo-ope kirjoitti:
Kuules Tanjuska,mulla oli 5v suhde maahanmuuttajatyttöön ja kivaa oli.
Entä suomalaisen tytön eroaminen lähi-idän miehestä?
Ei taida olla niin piis of keik.
Ja kotoutumistuesta.... missä muissa maissa maksetaan?
Kotoutumissuunnitelman enimmäisaika on kolme vuotta, mutta sitä voidaan pidentää enintään kaksi vuotta. - tunnen kaksi naista
naapurin tyttö kirjoitti:
Entä suomalaisen tytön eroaminen lähi-idän miehestä?
Ei taida olla niin piis of keik.
Ja kotoutumistuesta.... missä muissa maissa maksetaan?
Kotoutumissuunnitelman enimmäisaika on kolme vuotta, mutta sitä voidaan pidentää enintään kaksi vuotta.jotka ovat eronneet miehestä, joka oli lähi-idästä kotoisin. EI vaan kolme. Ei ollut sen kummempia ongelmia kuin avioerossa yleensä; eihän se koskaan ole ihan pikkujuttu.
- ¢
tieteellinen tosiasia on, että mitä enemmän neekerillä on rahaa, niin sitä viisaampi siitä tulee. Jotkut Suomessa lomailevat mustat neekerit ovat saaneet niin paljon ilmaista rahaa, että ovat oppineet jopa lukemaan ja kirjoittamaan oman nimensä. Muistia raha ei valitettavasti pysty korjaamaan. Monet Suomeen tulleet neekerit eivät siksi muista mistä ovat tulleet.
- joku soittikin
siihen ohjelmaan ja sanoi ettei mamujen ylisuuret tuet ole mitään kuulopuhetta, olen tosi monelta sen kuullut :D
- Jussuf (se sama)
Niin, eihän kuulopuheita voi mitenkään olla sellaiset puheet joita on kuultu toisilta.
- faktat pöytään
Niin, eihän kuulopuheita voi mitenkään olla sellaiset puheet joita on kuultu toisilta.
kysyn miksi ei sitten julkaista tietoja,mitä maahanmuuttajat maksavat suomalaisille veronmaksajille,loppuisi tämäkin jussuftelu.
- Evakkovenakko
faktat pöytään kirjoitti:
kysyn miksi ei sitten julkaista tietoja,mitä maahanmuuttajat maksavat suomalaisille veronmaksajille,loppuisi tämäkin jussuftelu.
Olet sä Jussuf maahanmuuttaja vai paluumuuttaja ? Vai molempia ? Pakolainen tuskin olet.
- Jussuf (se sama)
Evakkovenakko kirjoitti:
Olet sä Jussuf maahanmuuttaja vai paluumuuttaja ? Vai molempia ? Pakolainen tuskin olet.
Paluumuuttaja on maahanmuuttaja. Eivät ne ole toisiaan poissulkevia... paluumuuttaja on maahanmuuttajien osajoukko.
- Eipäs sotketa
Ei sotketa taas tahallaan käsitteitä.
Paluumuuttajalla käsitetään Suomen Kansalaista, joka on aikanaan mennyt muuttanut työnperässä (tai muusta syystä) ulkomaille. Hän tulee takaisin kotimaahansa asumaan vakituisesti. Paluumuttaja ei ole maahanmuuttaja siinä mielessä mitä maahanmuuttajalla nykyisin tarkoitetaan vaikka voi olla 2n maan kansalainen.
Maahanmuuttaja on jonkin muun maan kansalainen joka syystä tai toisesta (tavalla tai toisella) tulee Suomeen asumaan. Ruotsin kansalaisen muuttaessa Suomeen, hän on maahanmuuttaja eikä paluumuuttaja.- Jussuf (se sama)
Minkä vuoksi esim USA:n kansalainen joka muuttaa pois USA:sta ja sitten palaa sinne ei ole USA:n paluumuuttaja? Miksi paluumuuttaja voi olla vain "Suomen Kansalainen"?
- Ajo-ope
Minkä vuoksi esim USA:n kansalainen joka muuttaa pois USA:sta ja sitten palaa sinne ei ole USA:n paluumuuttaja? Miksi paluumuuttaja voi olla vain "Suomen Kansalainen"?
Jussufille on yritetty selittää asioita täällä,mutta ilmeisesti hänen puutteellisesta koulutuksesta johtuen hän ei kykene näin monimutkaisia asioita ymmärtämään. Hienoa kuitenkin,että hän on kiinnostunut asioista ja osaa lukea,vaikka ei pysty lukemaansa ymmärtämään.
Ei se mitään Jussuf,olet kuitenkin tervetullut ottamaan osaa keskusteluun kykyjesi mukaan. - Jussuf (se sama)
Ajo-ope kirjoitti:
Jussufille on yritetty selittää asioita täällä,mutta ilmeisesti hänen puutteellisesta koulutuksesta johtuen hän ei kykene näin monimutkaisia asioita ymmärtämään. Hienoa kuitenkin,että hän on kiinnostunut asioista ja osaa lukea,vaikka ei pysty lukemaansa ymmärtämään.
Ei se mitään Jussuf,olet kuitenkin tervetullut ottamaan osaa keskusteluun kykyjesi mukaan.Et siis sinäkään pysty selittämään sitä että vain suomalainen voi olla paluumuuttaja?
- Ajo-ope
Et siis sinäkään pysty selittämään sitä että vain suomalainen voi olla paluumuuttaja?
En pysty selittämään sinulle yksinkertaistakaan asiaa. Eikä kukaan muukaan. Meidän puhelahjat ei vaan riitä sinun kohdalla.
- Jussuf (se sama)
Ajo-ope kirjoitti:
En pysty selittämään sinulle yksinkertaistakaan asiaa. Eikä kukaan muukaan. Meidän puhelahjat ei vaan riitä sinun kohdalla.
Niinhän se on teidän persujen kanssa. Teidän on vaikea selittää maailmannäkemystänne. Kuten nyt tässäkin asiassa.
Esim USA:ssa on paljon paluumuuttajia. Rajalla ei kysytä heidän suomalaisuuttaan, vaan kaikilla on joko USA:n passi tai viisumi.
Tätä ei tietenkään siellä Pölhänmäellä ymmärretä, kun ette koskaan matkusta minnekään.
- Ameriikka rules
Taitaa ne maahanmuuttajat sillätavalla saada erityisasemaa, että suomeen saa tulla suoraan saamaan rahaa luukulta.
Jos suomalainen haluaa lähteä maahanmuuttajaksi Amerikkaan niin sillä pitää olla työpaikka valmiina, greencard -työlupa, ja vaikka mitä että yleensä sinne edes voisi päästä.
Suomeen otetaan tuosta vain ketä tahansa.
Pitäisi olla edes samat vaatimukset työpaikansuhteen kuin suomalaisillekin on jos menee Amerikkaan.- Jussuf (se sama)
Suomeen on paljon vaikeampi muuttaa kuin USA:han. Edes paluumuuttajana. Tiedän kokemuksesta.
- tötteli
Eivät saakaan niinkauan kun voin vaikuttaa!
- Että näin
Kyllä paluumuuttaja on Suomen kansalainen. Ei-Suomen kansalainen on tänne tullessaan (muuttaessaan) maahanmuuttaja.
Jussuv on paluumuuttaja.- Jussuf (se sama)
Siis esimerkiksi vaimoni, joka on USA:n kansalainen ja eli Suomessa 80-luvulla, ei takaisin Suomeen tai USA:han muutettuaan ole paluumuuttaja.
Tilastokeskus tekee siis koko ajan virheitä laskiessaan Suomen muuttovoittoa tai -tappiota, koska he ottavat tilastoissaan huomioon myös suomalaiset. Persuthan ovat sanoneet ettei suomalainen voi olla muuttaja mihinkään suuntaan muuttaessaan.
Nämä persulaiset sananmuunnokset käyvät komplisoidummiksi päivä päivältä. - Mette
Siis esimerkiksi vaimoni, joka on USA:n kansalainen ja eli Suomessa 80-luvulla, ei takaisin Suomeen tai USA:han muutettuaan ole paluumuuttaja.
Tilastokeskus tekee siis koko ajan virheitä laskiessaan Suomen muuttovoittoa tai -tappiota, koska he ottavat tilastoissaan huomioon myös suomalaiset. Persuthan ovat sanoneet ettei suomalainen voi olla muuttaja mihinkään suuntaan muuttaessaan.
Nämä persulaiset sananmuunnokset käyvät komplisoidummiksi päivä päivältä.Miksi oikea kätesi mukamas ei ole paluumuuttaja, vai vasenkätinenkö olet?
- hjrtjtrjty
Miten pääkaupunki seudulla sitten maahanmuuttajien osuus väestöstä kasvaa jatkuvasti kun tavallisella duunarilla tai keskituloisellakaan ei ole varaa asua siellä?
- Jussuf (se sama)
Luultavasti sen vuoksi että suurin osa muuttajista on koulutettuja, hyvässä ammatissa ja sen verran varakkaita että asunnon hankkiminen ei ole ongelma.
- Huippuväkeä Suomeen!
Luultavasti sen vuoksi että suurin osa muuttajista on koulutettuja, hyvässä ammatissa ja sen verran varakkaita että asunnon hankkiminen ei ole ongelma.
Turha mustamaalata kyvykkäitä koulutettuja, hyvässä ammatissa olevia afrikkalais-palestiinalaistaustaisia!
Afrikasta ja lähi-idän muslimimaista ovat aikanaan tulleet Suomeen suuret työllistävät maahanmuuttajat kuten Schauman, Paulig, Fazer, Hackman, Gutzeit, Finlayson ja muut.
He ovat luoneet yritteliäisyydellään ja sopeutumisellaan varakkuutta ja hyvinvointia itselleen ja tuhansille suomalaisille maalaisille.
Afrikkalaiset ja lähi-idän maista tulevat muslimit ovat nykyisin erittäin kysyttyjä työnantajien piireissä. Kaikki työllistyvät hyviin ammatteihin pääkaupunkiseudulla ja muuallakin.
Yritteliäisyys oikein huokuu varsinkin afrikkalaisilla. Siksi he ovat varakkaita ja pystyvät omalla ansaitulla palkkatyön palkallaan asumaan osakeissaan ja vuokralla.
Osakeasunnon keskihinta Hesassa on 2600 € /neliö kun se muualla on 1500. Tämä asuminen ei ole heille mikään ongelma ja monet tällä muotoa asustavatkin.
Luultavasti vuonna 2030 kaikki 230 000 pääosin afrikkalais-taustaista ahkeroivat omissa tai vieraan yrityksen huippuasiantuntijoina. - Ajo-ope
Kerro nyt jussuf oletko edelleen sitä mieltä,että Karjalan evakot olivat maahanmuuttajia?
- Jussuf (se sama)
Ajo-ope kirjoitti:
Kerro nyt jussuf oletko edelleen sitä mieltä,että Karjalan evakot olivat maahanmuuttajia?
Ei tietenkään. Persuthan ovat sanoneet ettei Karjalaa koskaan menetetty. Eivätkä karjalaiset muuttaneet yhtään minnekään vaan jäivät rajan taa. Eikä koko maailmansotaa ollut ollenkaan. Itse asiassa kukaan suomalainen ei ole koskaan muuttanut minnekään, koskaan. Koko ajatus suomalaisesta maahanmuuttajana on ihan absurdi.
Tämä on se "totuus" joka tulee pakolliseksi opiksi kouluihin sen jälkeen kun kielenopetus on saatu kielletyksi. - Jussuf (se sama)
Huippuväkeä Suomeen! kirjoitti:
Turha mustamaalata kyvykkäitä koulutettuja, hyvässä ammatissa olevia afrikkalais-palestiinalaistaustaisia!
Afrikasta ja lähi-idän muslimimaista ovat aikanaan tulleet Suomeen suuret työllistävät maahanmuuttajat kuten Schauman, Paulig, Fazer, Hackman, Gutzeit, Finlayson ja muut.
He ovat luoneet yritteliäisyydellään ja sopeutumisellaan varakkuutta ja hyvinvointia itselleen ja tuhansille suomalaisille maalaisille.
Afrikkalaiset ja lähi-idän maista tulevat muslimit ovat nykyisin erittäin kysyttyjä työnantajien piireissä. Kaikki työllistyvät hyviin ammatteihin pääkaupunkiseudulla ja muuallakin.
Yritteliäisyys oikein huokuu varsinkin afrikkalaisilla. Siksi he ovat varakkaita ja pystyvät omalla ansaitulla palkkatyön palkallaan asumaan osakeissaan ja vuokralla.
Osakeasunnon keskihinta Hesassa on 2600 € /neliö kun se muualla on 1500. Tämä asuminen ei ole heille mikään ongelma ja monet tällä muotoa asustavatkin.
Luultavasti vuonna 2030 kaikki 230 000 pääosin afrikkalais-taustaista ahkeroivat omissa tai vieraan yrityksen huippuasiantuntijoina.Minulla kyllä on kokemusta sekä afrikkalaisen että lähi-idän maista tulleen osaamisesta. Onko sinulla?
Ne maahanmuuttajat jotka noista maista ovat Suomeen asti tulleet ovat keskimääräistä suomalaista paljon kekseliäämpiä, uutterampia, sitkeämpiä... Muuttaminen omilta synnyinseuduiltaan vaatii tietynlaista luontoa joka suomalaiselta maajussilta puuttuu.
Esimerkiksi yksi palkkaamani afrikkalaistaustainen osaaja saa palkkaa yli 200 000 euroa vuodessa, ja pystyy sillä hyvin elättämään perheensä: vaimon ja lapsen. - Ajo-ope
Ei tietenkään. Persuthan ovat sanoneet ettei Karjalaa koskaan menetetty. Eivätkä karjalaiset muuttaneet yhtään minnekään vaan jäivät rajan taa. Eikä koko maailmansotaa ollut ollenkaan. Itse asiassa kukaan suomalainen ei ole koskaan muuttanut minnekään, koskaan. Koko ajatus suomalaisesta maahanmuuttajana on ihan absurdi.
Tämä on se "totuus" joka tulee pakolliseksi opiksi kouluihin sen jälkeen kun kielenopetus on saatu kielletyksi.Etkö ymmärrä,että Karjala oli osa Suomea silloin kun sieltä lähti ihmisiä evakkoon ? Miten sellainen ihminen on maahanmuuttaja joka muuttaa Suomesta Suomeen ? Jos minä muutan Helsingistä Tampereelle niin en ole maahanmuuttaja. Ymmärtääkö Jussuf ?
- 987654321111111
Ajo-ope kirjoitti:
Etkö ymmärrä,että Karjala oli osa Suomea silloin kun sieltä lähti ihmisiä evakkoon ? Miten sellainen ihminen on maahanmuuttaja joka muuttaa Suomesta Suomeen ? Jos minä muutan Helsingistä Tampereelle niin en ole maahanmuuttaja. Ymmärtääkö Jussuf ?
Jussu nyt on pelkkä provo,tuskin edes maahanmuuttaja.
- UN-veteraani
Minulla kyllä on kokemusta sekä afrikkalaisen että lähi-idän maista tulleen osaamisesta. Onko sinulla?
Ne maahanmuuttajat jotka noista maista ovat Suomeen asti tulleet ovat keskimääräistä suomalaista paljon kekseliäämpiä, uutterampia, sitkeämpiä... Muuttaminen omilta synnyinseuduiltaan vaatii tietynlaista luontoa joka suomalaiselta maajussilta puuttuu.
Esimerkiksi yksi palkkaamani afrikkalaistaustainen osaaja saa palkkaa yli 200 000 euroa vuodessa, ja pystyy sillä hyvin elättämään perheensä: vaimon ja lapsen.Esim. afrikkalainen pykälämies mielellään esittelee olevansa upseeri. Suomessa oleva kebab-veistäjä tai bussikuski on maassaan saanut vähintään insinöörikoulutuksen ja jussuf on palkannut 200000 euroa ansaitsevan afrikkalaisen.
Tuo on teidän sitä tyypillistä liiottelua jota olen runsaasti kokenut UN-palvelusaikoinani Afrikan Namibian, Lähi-idän ja viimeksi afgat mainitakseni.
Huvittavaa ja hyvin tyypillistä teille sieltäpäin tulevilta. Sitähän ei parane kieltää kasvokkain ollessa vaan suomalaisen pitää olla juonessa mukana niin herra kapteeni tai vähintäin kenraali on tyytyväinen itseensä.
Jälkeenpäin sitten nauroimme makeasti noille pelleille.
Kaikesta huomaa jussuf, että olet muualta. Koeta olla hiukan maltillisempi. Suomalainen ei tuolla tapaa edes kehtaisi liioitella. - Jussuf (se sama)
UN-veteraani kirjoitti:
Esim. afrikkalainen pykälämies mielellään esittelee olevansa upseeri. Suomessa oleva kebab-veistäjä tai bussikuski on maassaan saanut vähintään insinöörikoulutuksen ja jussuf on palkannut 200000 euroa ansaitsevan afrikkalaisen.
Tuo on teidän sitä tyypillistä liiottelua jota olen runsaasti kokenut UN-palvelusaikoinani Afrikan Namibian, Lähi-idän ja viimeksi afgat mainitakseni.
Huvittavaa ja hyvin tyypillistä teille sieltäpäin tulevilta. Sitähän ei parane kieltää kasvokkain ollessa vaan suomalaisen pitää olla juonessa mukana niin herra kapteeni tai vähintäin kenraali on tyytyväinen itseensä.
Jälkeenpäin sitten nauroimme makeasti noille pelleille.
Kaikesta huomaa jussuf, että olet muualta. Koeta olla hiukan maltillisempi. Suomalainen ei tuolla tapaa edes kehtaisi liioitella.En liioittele. Kerroin vain kuinka asia on. Alallani tuo on usein normipalkka. Työntekijäni on Gambiasta ja hän puhuu loistavaa ranskaa.
- Jussuf (se sama)
Ajo-ope kirjoitti:
Etkö ymmärrä,että Karjala oli osa Suomea silloin kun sieltä lähti ihmisiä evakkoon ? Miten sellainen ihminen on maahanmuuttaja joka muuttaa Suomesta Suomeen ? Jos minä muutan Helsingistä Tampereelle niin en ole maahanmuuttaja. Ymmärtääkö Jussuf ?
Et ehkä ymmärrä maantiedettä vielä kun olet niin nuori, mutta kyllä edelleenkin rajan takaa tulevia kutsutaan maahanmuuttajiksi. Suomi menetti sodissa kuudesosan maa-alastaan ja mm. tuolta alueelta tuli Suomeen paljon maahanmuuttajia.
Persut yrittävät väittää että sotaa ei koskaan ollut ja Karjala on osa Suomea, mutta täällä todellisuudessa asia ei ole näin.
Jos muutat Tampereelle, siitä suuttuvat persut sillä persulogiikan mukaan ei kukaan saa muuttaa minnekään ettei onnellisuustasapaino häiriinny. - Ajo-ope
Et ehkä ymmärrä maantiedettä vielä kun olet niin nuori, mutta kyllä edelleenkin rajan takaa tulevia kutsutaan maahanmuuttajiksi. Suomi menetti sodissa kuudesosan maa-alastaan ja mm. tuolta alueelta tuli Suomeen paljon maahanmuuttajia.
Persut yrittävät väittää että sotaa ei koskaan ollut ja Karjala on osa Suomea, mutta täällä todellisuudessa asia ei ole näin.
Jos muutat Tampereelle, siitä suuttuvat persut sillä persulogiikan mukaan ei kukaan saa muuttaa minnekään ettei onnellisuustasapaino häiriinny.Jos Karjalan evakot olisivat ylittäneet rajan silloin kun lähtivät sotaa pakoon niin suunta olisi ollut Moskova eikä Helsinki. Jos Karjalan evakot olisivat muuttaneet sotaa pakoon Moskovaan niin silloin he olisivat olleet maahanmuuttajia. Jussuf ei vaan ymmärrä missä se raja oikein oli silloin kun sota alkoi ja ihmiset Karjalasta lähti evakkoon.
Keksi nyt taas joku tyhmä vastaväite asiasta. Olet pelkkä provo koska kukaan ei oikeasti voi olla niin tyhmä kuin sinä. - Jussuf (se sama)
Ajo-ope kirjoitti:
Jos Karjalan evakot olisivat ylittäneet rajan silloin kun lähtivät sotaa pakoon niin suunta olisi ollut Moskova eikä Helsinki. Jos Karjalan evakot olisivat muuttaneet sotaa pakoon Moskovaan niin silloin he olisivat olleet maahanmuuttajia. Jussuf ei vaan ymmärrä missä se raja oikein oli silloin kun sota alkoi ja ihmiset Karjalasta lähti evakkoon.
Keksi nyt taas joku tyhmä vastaväite asiasta. Olet pelkkä provo koska kukaan ei oikeasti voi olla niin tyhmä kuin sinä.Te persuthan olette vängänneet aina ettei yksikään suomalainen ole koskaan muuttanut mihinkään, joten asenteesi jollain lailla ymmärtää.
Jos "Suomeksi" lasketaan kaikki ne maat jotka joskus ovat olleet samaa maata kuin Suomi, ei sinun logiikallasi voi kutsua maahanmuuttajiksi ketään joka muuttaa Suomeen
- Ruotsista
- Venäjältä
- Tanskasta
- Norjasta
- Virosta..
... joka tietenkin on ihan hyvä juttu. Ehkä kaiken kaikkiaankin pitäisi luopua koko "maahanmuutto"-käsitteestä ja puhua vain ihmisistä.
- Mette
Niinhän se on "ei mitään eritysasemaa" -paitsi, vastikkeeton täysihoito.
- Jussuf (se sama)
Sinäkö sen minulle antaisit?
- huvitti kun joku
soitti tuohon ohjelmaan ja sanoi ettei mamujen ylisuuret tuet ole mitään kuulopuheita, olen tosi monelta sen kuullut
- Elintason salat?
Jos tarkastelee työttömän, peruspäivärahoilla elävän maahanmuuttajan elämää hieman lähemmin, pakostakin tajuaa, että jostain sitä lisätuloa on heile saatavilla.
Työtön samassa sossuapuluokassa oleva suomalainen ei samaan elintasoon pysty vaikka ei III-olut kuppiloissa istuisikaan.
Jostain nämä maahanmuuttajat saavat lisäeuroja mukavaan elintasoonsa. Mutta mistä?
Ovatko he monessa maassa rekisteröityneenä sossuapujen piiriin eri henkilöllisyydellä?
Liikkuvatko pimeät huumerahat?
Rikastuuko Khat- huumeen välityksellä?
Tai saavatko he ilmaiset asunnot vastikkeetta ilman vuokratakuita ja/tai liiallisia sosiaaliapuja?- jos tosiaan...
olisit tarkastellut hieman lähemmin, et olisi kysellyt, vaan kertonut
- Hyvin menee!!!!!!!!!
Jostakin niitä euroja ilmestyy. Niistä kaikista ? sossuapumme siihen ylimääräisenä päälle.
Tilitiedot sossuluukulla tarkastamalla useimpien maahanmuuttajien elintaso laskisi koska sossuapua ei tulisi.
Sosiaaliavut ovat mukava iso lisä muutenkin hyvin toimeentulevalle.
Varakas suomalainen ei sosiaaliapua saa paitsi maahanmuuttaja. Kaikki tämä siksi, ettei tilitietoja tarkisteta.
Alkaisi työntekokin kiinnostamaan....
Pohjanmaalla olisi avoimia työpaikkoja. Miksi työttömiä maahanmuuttajia ei pakoteta muuttamaan sinne?- Jussuf (se sama)
Samasta syystä kuin Lapin juoppojakaan ei pakoteta muuttamaan sinne. Haluaisitko jotenkin erilaiset lait, edut ja velvollisuudet maahanmuuttajille kantaväestöön verrattuna?
- Työhalukkaat työhön!
Juopot ovat eri asia kuin työhaluiset afrikkalaiset ja lähi-idän maalaiset.
Mamujen etuja ajaa liki 200 erilaista mamuviranomaista. Nyt heillä olisi tilaisuus työllistää näitä kaukomaiden työhalukkaita ammattilaisia.
Jos terveet ihmiset tulevat Afrikasta ja Lähi-idästä asti Suomeen työn tekeminen mielessään, niin eikö olisi viranomaisilla velvollisuus panna heidät työhön Pohjanmaalle?
Se loppumatka työn ääreen P-maalle ei enää ole matka eikä mikään kun Afrikasta asti on tultu.
Kyllä niitä kurkkija luku- ja kielitaidoton afrikkalainen ja lähi-idän muslimi osaa poimia.
Jos näitä ei velvoiteta menemään avoinna oleviin työpaikkoihin, on jotain pahasti pielessä. Onko parempi, että elätetään ulkomaaalaisia sosiaaliavuin ilmaisissa asunnoissa?
Kysymyksiä:
Ovatko työttömät maahanmuuttajat TE-keskuksen listoilla työttöminä työnhakijoina oleenkaan? Ovat vai eivät ole?
Voiko heitä pakottaa menemään ilmoittautumaan osoitettuun työpaikkaan?
Koskeeko sanktiot (rahantulo katkaistaan) mamua?- mamuja koskevat
tasan samat säännöt kuin muitakin
- Tukia riittää.......
...paitsi työvelvoite, hark.var.tuet, tilitietojen tarkastamattomuus sossussa, urheilutuki, koulutustuki, kotouttamisraha, kotouttamistuki, ilmaiset vuoktakuuennakot,-asunnot vuokrineen, -ajokortti, -auto, lomamatkat verukkeella, maahanmtulohaut, tulkit, lakimiehet, konsultit, .............melkein 200 maahanmuuttajaa palvelemaan kehitettyä erinimistä virkaa.......
Osa tästä epätasa-arvosta on tiedossa. Kaikkea ei edes tiedä. - Porvari1
Kouvolassa pyörii hienosti mamuja.. Heidät voisi laittaa maatöihin valmistamaan luomuruokaa valvonnanalaisena, ehkä saataisiin ruuan hinta alas.
- muutto edessä!
Lieksan
- AnonyymiUUSI
Maahanmuuttajat
Maahanmuuttajille keskimäärin kaksinkertaisesti Kelan etuuksia Suomessa syntyneisiin verrattuna
Ero kahden väestöryhmän välillä muodostui työttömyysturvasta, asumistuista ja toimeentulotuista.
Kansaneläkelaitoksen Kampin toimipiste Helsingissä.
Avaa kuvien katselu
Kelan mukaan maahanmuuttajien heikompi työllisyys ja pienituloisuus lisäävät etuuksien tarvetta. Kuva: Emmi Korhonen / Lehtikuva
STT
3.12.2020 19:48
Kela maksaa hieman yli kaksinkertaisen määrä etuuksia maahanmuuttajille verrattuna syntyperäisiin suomalaisiin. Asia selviää Kelan omasta tutkimuksesta, joka käsitteli maahanmuuttajien etuuksien käyttöä vuonna 2018.
Tutkimuksen mukaan etuuksia maksettiin väestömäärään suhteutettuna keskimäärin 2 243 euroa Suomessa syntyneelle henkilölle ja 4 676 euroa maahanmuuttajalle.
Perhe-etuuksia, opintorahaa, sairauspäivärahaetuuksia ja Kelan eläkkeitä myönnettiin keskimäärin suurin piirtein yhtä paljon eri väestöryhmien kesken. Niitä myönnettiin noin 1 200–1 300 euroa vuodessa henkilöä kohden.
Ero kahden väestöryhmän välillä muodostui työttömyysturvasta, asumistuista ja toimeentulotuista. Suomessa syntynyt sai näitä etuja keskimäärin noin 900 euroa ja maahanmuuttaja noin 3 300 euroa vuodessa.
Työttömyysturva lähes neljä kertaa yleisempää
Tukien saaminen maahanmuuttajien keskuudessa oli myös suhteellisesti yleisempää kuin Suomessa syntyneellä väestöllä.
Maahanmuuttajista asumistukea sai 34 prosenttia, kun taas muun väestön kohdalla osuus oli siitä puolet eli 17 prosenttia. Työttömyysturvaa puolestaan sai 26 prosenttia ja perustoimeentulotukea 22 prosenttia maahanmuuttajista, kun muun väestön keskuudessa vastaavat osuudet olivat seitsemän ja kuusi prosenttia.
Kelan mukaan maahanmuuttajien heikompi työllisyys ja pienituloisuus lisäävät etuuksien tarvetta. Työttömyysturvaa maksetaan myös kotoutumiskoulutukseen ja muihin TE-palveluihin osallistumisen ajalta.
Lisäksi osaltaan asiaan vaikutti valtaväestöä nuorempi ikärakenne, sillä koko väestössä nuorille maksetaan vanhempia ikäryhmiä yleisemmin esimerkiksi toimeentulotukea ja asumistukea.
Kela määritteli maahanmuuttajiksi tutkimuksessaan ulkomailla syntyneet Suomeen muuttaneet henkilöt, joiden äidinkieli on muu kuin suomi. Tähän kuului noin 300 000 ihmistä eli 6,6 prosenttia tutkimusaineistosta.
Aineistoon kuuluivat kaikki 18 vuotta täyttäneet suomalaiset, joka käsitti tarkasteluvuoden loppuun mennessä runsaat 4,4 miljoonaa ihmistä.
Maahanmuuttajat
Kotimaa
Kansaneläkelaitos - AnonyymiUUSI
Kalapuikkoviiksi BrynolfThomasEGupta
- AnonyymiUUSI
kukaan muukaan
suomessa syntynyttä ei voi ajaa maasta
mahanmuuttajan voi
se ei riipu siitä mitä mahanmuuttaja täällä tekee
kun sitä ei tarvita
sehän on posketon etu kun voi tulla Suomeen elämään
tulonsiirroilla perheineen ja tuomaan sairaat sukulaisensa
ja dementikkovanhempansa tänne elämään veronmaksajien laskuun
ei sellaista voida sietää
maailmassa on rutosti miljardeja ihmisiä joita täällä ei tarvita elätettävinä - AnonyymiUUSI
On tutkittu juttu, että maahanmuuttajat saavat
h a r k i n n a n v a r a i s t a tukea enemmän kuin kantaväestö.
https://www.suomenuutiset.fi/tutkimus-maahanmuuttajille-maksetun-toimeentulotuen-maara-nousee-mita-pidempaan-maassaolo-jatkuu/
Googlekselyn tulos: Vieraskielisille runsaasti Kelan tukia
Esimerkiksi peräti 82 prosentissa Suomen kunnista maahanmuuttajissa on enemmän toimeentulotuen saajia kuin kunnan kantaväestössä. Työttömyysturvaetuuksien saajia oli kaikkien maahanmuuttajien joukossa 92 prosentissa Suomen kunnista enemmän kuin paikallisessa kantaväestössä.30.1.2025- AnonyymiUUSI
Toimeentulotuen saajien osuus osassa maahanmuuttajaryhmistä on korkea kantaväestöön verrattuna vielä vuosien maassaoloajan jälkeen. Esimerkiksi pakolaismaista tulleiden henkilöiden nostamat toimeentulotuet olivat keskimäärin 15-kertaiset vielä 20 massaolovuoden jälkeen verrattuna kantaväestöön.
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/1197607
Ketjusta on poistettu 41 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1536969Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/746142558Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk471810Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1141431Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna901315- 711127
Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll631083Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.271069Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481065- 691007