Joku novelli....

nnnipsu22

Silmät kyyneleitä valuen juoksen. Juoksen niin nopeaa kun jaloista lähtee ja tunnen lentäväni. Puut vilahtelevat sivuillani ja hyppään oksien yli. Vieno hymy kaartuu huulilleni ja kiristän vauhtia. Aurinko laskee edessäni ja sen säteet osuvat kasvoihini puiden ja lehtien seasta aina välillä. Puut vähenevät ja lopulta näen tutun kallion kielekkeen. Pysähdyn ja hengitän kolmesti syvään. Katson auringon laskua ja vedenpintaa joka kimmeltelee ympärilläni. Majakka seisoo vahvana ja uljaana kallion vierellä. Lokkien ääni saa minut tuntemaan olevani taas maan pinnalla. Aurinko lämmittää ruumistani ja hymyilen entistä enemmän. Silmät ilosta tuikkien katson taivasta jonka pilvet ovat maalautuneet vaalenpunaiseksi ja violetiksi. Astun askeleen lähemmäs reunaa ja levitän käteni. Punaiset hiukseni pöllähtävät naamalleni vienon kesätuulen takia ja irvistän. Suu hymyssä, kädet levällään hyppään. Hyppään suoraan meren syleilyyn ja tunnen eläväni. Tunnen olevani vapaa.


Valkoinen paitani leijuu päälläni ja punaiset hiukset päässäni. Vesi on kirkasta ja lämmintä. Happi tuntuu loppuvan keuhkoistani ja nousen pintaan. Hengitän ilmaa keuhkoihini ja jään siihen hetkeksi. Kaikki se vuosien tuska on ohi. Minä selvisin, minä voitin. Vaatteet painavat minua alaspäin ja uin kohti rantaa. Pohja osuu kenkieni pohjaan ja kahlaan pois vedestä. Rantahiekka tarttuu märkiin kenkiini ja otan kengät pois. Paljaisiin jalkoihini tarttuu hiekkaa ja nauran. Kaivan shortsieni taskusta puhelimen ja laitan sen rantahiekalle kuivumaan. En jaksa välittää toimiiko se. Tahdon vain olla hetken onnellinen. Otan vauhtia ja juoksen ympäri hiekkaa, hyppään korkealle ilmaan ja tulen polviltani alas pehmeään hiekkaan. Teen kuperkeikkoja ja kärrynpyöriä. Hymyilen aidosti. Kaadun hiekalle väsyneenä ja onnellisena. Silmäni painuvat kiinni. Katson vielä kerran veden pintaa ja aurinkoa joka valaisee minua viimeisillä säteillään. Suljen silmäni ja vaivun uneen.


Herään siihen kun vesi lainehtii varpaitteni päälle. Nousen vaivalloisesti istumaan ja katson hämmentyneenä rantahiekkaa jossa makasin. Kun pääni kääntyy kohti rannan reunaa siihen mistä metsä alkaa, näen pojan katsovan minua hymy huulillaan. Poika lähtee tulemaan kohti minua ja istahtaa viereeni. – Sähän nukuit sikeesti, hän sanoo ja hymyilee entistä enemmän. – Ööh, joo. Tunnenko mä sut? Kysyn hiukan epävarmana. – Ei me kai tunneta? Mut mä siis näin sut eilen illalla kun sä hyppäsit kalliolta ja riehuit tässä rannalla. Sitte sä nukahit, poika kertoo ja tunnen oloni vaivaantuneeksi. Näkikö hän eilisen riehumiseni, ja hyppyni? Voi ei. – Mä oon muuten Eemeli, hän sanoo ja nousee seisomaan. - Karoliina, vastaan ja nousen myös seisomaan. Huomaan puhelimeni kauempana rannalla ja haen sen juosten. Käynnistän sen kiroillen hiljaa. – Sun kannattaa pestä sun hiukset, hän huutaa metsän reunalta jonne hän on palannut. – Juu! Vastaan ja hymyilen. Haen vielä kengät ja lähden kävelemään pois rannalta. Metsän reunalla pysähdyn ja huomaan isolla kivellä lapun. Lappu on keltainen ja siinä lukee nimeni. Otan lapun epävarmana käteeni ja avaan sen. ’’ Hieno hyppy Karo t. Eemeli’’ Lapussa on vielä Eemelin numero. Hymyilen ja vedän kengät jalkaani.
_________________________________________________________-
Kommentteja!!!

0

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

        Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
        Sinkut
        64
        4406
      2. Haistoin ensin tuoksusi

        Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
        Ikävä
        14
        2219
      3. Olet sä kyllä

        ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
        Ikävä
        25
        1734
      4. Hiljaiset hyvästit?

        Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
        Ikävä
        12
        1478
      5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

        Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
        Maailman menoa
        25
        1411
      6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

        Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
        Särkynyt sydän
        5
        1278
      7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

        Oot mikä oot ja se siitä
        Suhteet
        10
        1207
      8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

        Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
        Ikävä
        13
        1126
      9. 22
        1076
      10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

        Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
        Kotimaiset julkkisjuorut
        291
        1004
      Aihe