On tullut mieleen, että ovatko nämä sinkkuristeilyt tarkoitettu lähinnä etelä-suomalaisille? Tai siis, saahan sinne lähteä vaikka Inarista, mutta risteilyjen lähtöpaikkojen maantieteellisiä sijainteja ajatellen, ei taida pohjois-suomalaisilla olla juuri mitään järkeä lähteä. Ehkä kuullostan negatiiviselta, mutta ensinnäkin pohjois-suomalaisen pitäisi ensin ostaa juna tai bussiliput Helsinkiin tai Turkuun, joka nostaisi reippaasti koko matkan hintaa. Omalla autolla meneminenkään ei juuri sen halvemmaksi tulisi. Aikaa on myös varattava, ja sopiva ajankohta tarkoin sumplia. Näille sinkkuristeilyille menijät ovat varmaan myös etelä-suomalaisia suurimmaksi osaksi, joten pohjois-suomalaisella voi olla aika huonot mestat löytää oman alueensa seuraa, jos lähes kaikki ovat etelä-suomalaisia. Ellei sitten ole kaukosuhdetta etsimässä, mutta tuskin ne etelä-suomalaisetkaan kovin kaukaa seuraa ole etsimässä.
Olen siis nyt 30v sinkkumies Oulun seudulta, ja olen ajatellut että voisi olla ihan kiva lähteä kyseiselle risteilylle, mutta juuri nuo seikat jotka mainitsin, ovat saaneet melkeinpä luopumaan haaveista. Mitsä mieltä siis olette? Käykö sinkkuristeilyillä pohjois-suomalaisiakin, vai ovatko ne lähinnä etelä-suomalaisten mestoja?
Onko järkeä lähteä Pohjois-Suomesta?
8
651
Vastaukset
- europa
Tätä kysymystä mietin minäkin. Onko esim. täällä palstalla edes naisia lähdössä risteilylle jyväskylä - vaasa akselin pohjoispuolelta ?
Suunnittelen omaa risteilymatkaani vasta ensi kesäksi.
T. Mies 24 Kuopio - sinkkunainen oulusta
minä hyppäisin mielelläni mukaan jos Oulun korkeudelta saataisiin vaikka isompi porukka mukaan.
- europa
joo, voisin minäkin hypätä kyytiin.
- luonteria
europa kirjoitti:
joo, voisin minäkin hypätä kyytiin.
ja siel paremmat marjamaat ja luonto muutenkin.laiva syytää sontaa valtavasti!säästetään luonto edes!
- näin on
joo ois kiva lähteä täältä pohjoista lapistakin tuonne sinkkuristeilylle ois yhteiskuljetus vaikka oulun alueelta sinne ouluun pääsis jotenkin.
- Jokkku
Onko nämä sinkkuristeilyt tarkoitettu ollenkaan työssäkäyville sinkuille vai miten sitä torstaina voi lähteä risteilemään täältä Jyväskylää pohjoisempaa? Katoin vaan että useimmat lähdöt oli ainakin nyt syksyllä torstaisin..
- Eteläinen
Njaa'a. Ei kai noita ole sen tarkemmin tarkoitettu kenellekään erityisesti, paitsi tietenkin sinkuille. Onhan se hankalaa lähteä jos on kaikki viikot töissä, mutta näyttää noille silti lähtijöitä riittävän.
Syy tuolle torstailähdölle taitaa olla se, että viikonloppulähdöille on muutenkin riittävästi porukkaa.
Alkuperäiseen kysymykseen, eli kannatytaako lähteä pohjoisemmasta. Kannattaa, jos haluaa lähteä. Jos kuulostaa liian vaivalloiselta tai kalliilta, niin ei varmaan kannata. Vähän samanlainen kysymys kuin että kannattaako etelästä lähteä pohjoiseen laskettelemaan, vai onko se tarkoitettu vain pohjoisen asukeille. Se vaan sattuu olemaan niin että etelästä löytyy ne Ruotsin ja Tallinnanlaivat ja pohjoisessa on keskimäärin paljon paremmat rinteet.
Kätevin tapa olisi tietysti kerätä kokoon kunnon porukka, järkätä linjurikyydit (tai juna ryhmäalennuksella) molempiin suuntiin ja lähteä porukalla. Se vaatii tietysti sen että joku ottaa asiakseen porukan keräämisen ja muut järkkäilyt. Itse olen kyllä sen verran mukavuudenhaluinen että en haluaisi istua seuraavana päivänä tuntikaupalla linja-autossa kankkusessa :)
se on tietysti ihan selvä juttu että risteilyillä on paljon enemmän väkeä etelästä. Onhan täältä paljon helpompi lähteä laivalle. Asun itse Helsingissä ja halutessaan voi käydä laivalla vaikka joka kuukausi jos siltä tuntuu ja satamasta on tunnin sisällä kotona.
- Sinnkuboy
Eihän sinkkuristeilylle kannata lähteä pohjoisesta eikö ois parempi järjestää sinkku tapaaminen vaikka Rukalle, Leville jne
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113465MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681868Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801178Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768