Onko järkeä lähteä Pohjois-Suomesta?

jätkä30

On tullut mieleen, että ovatko nämä sinkkuristeilyt tarkoitettu lähinnä etelä-suomalaisille? Tai siis, saahan sinne lähteä vaikka Inarista, mutta risteilyjen lähtöpaikkojen maantieteellisiä sijainteja ajatellen, ei taida pohjois-suomalaisilla olla juuri mitään järkeä lähteä. Ehkä kuullostan negatiiviselta, mutta ensinnäkin pohjois-suomalaisen pitäisi ensin ostaa juna tai bussiliput Helsinkiin tai Turkuun, joka nostaisi reippaasti koko matkan hintaa. Omalla autolla meneminenkään ei juuri sen halvemmaksi tulisi. Aikaa on myös varattava, ja sopiva ajankohta tarkoin sumplia. Näille sinkkuristeilyille menijät ovat varmaan myös etelä-suomalaisia suurimmaksi osaksi, joten pohjois-suomalaisella voi olla aika huonot mestat löytää oman alueensa seuraa, jos lähes kaikki ovat etelä-suomalaisia. Ellei sitten ole kaukosuhdetta etsimässä, mutta tuskin ne etelä-suomalaisetkaan kovin kaukaa seuraa ole etsimässä.

Olen siis nyt 30v sinkkumies Oulun seudulta, ja olen ajatellut että voisi olla ihan kiva lähteä kyseiselle risteilylle, mutta juuri nuo seikat jotka mainitsin, ovat saaneet melkeinpä luopumaan haaveista. Mitsä mieltä siis olette? Käykö sinkkuristeilyillä pohjois-suomalaisiakin, vai ovatko ne lähinnä etelä-suomalaisten mestoja?

8

539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • europa

      Tätä kysymystä mietin minäkin. Onko esim. täällä palstalla edes naisia lähdössä risteilylle jyväskylä - vaasa akselin pohjoispuolelta ?

      Suunnittelen omaa risteilymatkaani vasta ensi kesäksi.

      T. Mies 24 Kuopio

    • sinkkunainen oulusta

      minä hyppäisin mielelläni mukaan jos Oulun korkeudelta saataisiin vaikka isompi porukka mukaan.

      • europa

        joo, voisin minäkin hypätä kyytiin.


      • luonteria
        europa kirjoitti:

        joo, voisin minäkin hypätä kyytiin.

        ja siel paremmat marjamaat ja luonto muutenkin.laiva syytää sontaa valtavasti!säästetään luonto edes!


    • näin on

      joo ois kiva lähteä täältä pohjoista lapistakin tuonne sinkkuristeilylle ois yhteiskuljetus vaikka oulun alueelta sinne ouluun pääsis jotenkin.

    • Jokkku

      Onko nämä sinkkuristeilyt tarkoitettu ollenkaan työssäkäyville sinkuille vai miten sitä torstaina voi lähteä risteilemään täältä Jyväskylää pohjoisempaa? Katoin vaan että useimmat lähdöt oli ainakin nyt syksyllä torstaisin..

      • Eteläinen

        Njaa'a. Ei kai noita ole sen tarkemmin tarkoitettu kenellekään erityisesti, paitsi tietenkin sinkuille. Onhan se hankalaa lähteä jos on kaikki viikot töissä, mutta näyttää noille silti lähtijöitä riittävän.

        Syy tuolle torstailähdölle taitaa olla se, että viikonloppulähdöille on muutenkin riittävästi porukkaa.

        Alkuperäiseen kysymykseen, eli kannatytaako lähteä pohjoisemmasta. Kannattaa, jos haluaa lähteä. Jos kuulostaa liian vaivalloiselta tai kalliilta, niin ei varmaan kannata. Vähän samanlainen kysymys kuin että kannattaako etelästä lähteä pohjoiseen laskettelemaan, vai onko se tarkoitettu vain pohjoisen asukeille. Se vaan sattuu olemaan niin että etelästä löytyy ne Ruotsin ja Tallinnanlaivat ja pohjoisessa on keskimäärin paljon paremmat rinteet.

        Kätevin tapa olisi tietysti kerätä kokoon kunnon porukka, järkätä linjurikyydit (tai juna ryhmäalennuksella) molempiin suuntiin ja lähteä porukalla. Se vaatii tietysti sen että joku ottaa asiakseen porukan keräämisen ja muut järkkäilyt. Itse olen kyllä sen verran mukavuudenhaluinen että en haluaisi istua seuraavana päivänä tuntikaupalla linja-autossa kankkusessa :)

        se on tietysti ihan selvä juttu että risteilyillä on paljon enemmän väkeä etelästä. Onhan täältä paljon helpompi lähteä laivalle. Asun itse Helsingissä ja halutessaan voi käydä laivalla vaikka joka kuukausi jos siltä tuntuu ja satamasta on tunnin sisällä kotona.


    • Sinnkuboy

      Eihän sinkkuristeilylle kannata lähteä pohjoisesta eikö ois parempi järjestää sinkku tapaaminen vaikka Rukalle, Leville jne

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      40
      782
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe