Hyvä mieli Hyvät ystävät.

hevat

Koska jostain syystä ,mukavien asioiden ketju on mennut juntturaan,niin eikös
tämäkin ole mukava-asia,että aloitetaan se tässä uudelleen.

Muista on mukava,kun tapaa nettitutut täälläkin palstalla.Tämä mukavien ihmisten ketju on aivan paikallaan. Se saa meidät paremmin ottamaan niskasta kiinni

itseämme ja alkaa suunnittelemaan mitä voimme tehdä....Tämän päivän mukavia asiota on kesän tulo... Elämän pitää rakentua tämän päivän mahdollisuuksista...

21

145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tämmönen kiva mä oon

mistä tietää että itse on mukava ihminen , mä aina luulen olevani mukava
      hihiii,
      mutta auta armias ku joskus tulee tuutin täydellä kaikkea muuta päin päliä kuin mukavaa,
      joten mukavan ihmisen leima on miusta tainnu karissu ajat sitte,
      silti mä vaan yritän
      joskus kyllä sorrun napakkaan sanailuun,
      jopa joskus niskojani heittelen, nostan nokanki pystyyn,
      täytyyki varoa ette nikskat nyrjähdä,
      olishan se aika kauheeta kulkea pää vinossa,

ajatelma.

" joskus maailma on vino " onneksi ei aina,

• Matamimimmi

Mukavalle eli kivalle ihmiselle on helppoa olla mukava ja kiva. Sanon kuten "tämmöinen kiva mä oon", että auta armias jos sukset menee ristiin jonkun kanssa, niin helposti nakkelen niskojani minäkin.Onneksi täällä palstalla ei kukaan näe nyrpeitä ilmeitämme, eikä niskojen nakkelua:)

• kui mahtaa olla
        Matamimimmi kirjoitti:

Mukavalle eli kivalle ihmiselle on helppoa olla mukava ja kiva. Sanon kuten "tämmöinen kiva mä oon", että auta armias jos sukset menee ristiin jonkun kanssa, niin helposti nakkelen niskojani minäkin.Onneksi täällä palstalla ei kukaan näe nyrpeitä ilmeitämme, eikä niskojen nakkelua:)

On syntymäleppoisia ihmisiä. Usein he ovat hiukan pulskia, mutta luonteiltaan kilttejä ja hyväntuulisia. Kuin jotain sunnuntailapsia. Pohjalainen sanonta kyllä kuuluu, Soon luonnos kusta kuppari tuloo.

• mun suuri unelmani

on tämä juttu, kumpa joku raharikas, tai joku jolla olisi tilat tämmöselle kerolle, luojalta rukoilkaamme tätä suomen vanhuksille,
      ainuttakaan vanhusta EI saa unohtaa omaan yksinäisyyteen,

nyt ku on tämä vanhuus suurin huolen aihe,
      mä toivoisin löytäväni jokun ryhmän missä voisi päivän viettää ehkä noin 3-4 tuntia, taikka kauemminki,
      pitäis olla jotain tekemistä käsille,
      mutta ei pakotteellista,
      vaan jos jokin homma kiinostaa saisi tehdä jotain mukavaa,
      esm. kutoa mattoa tai poppanaa ym,
      tai virkata päiväpeittoa,, tai kutoa jotain sukkaa tai villapaittaa , myssyä,
      siellä pitäisi olla myös muutama kuntopyörä, että jokainen vuorollaan voisi vahvistaa jalka ja käsilihaksiaan,
      mistä saisimme monipuolisen päiväkerhon jonne on helppo mennä,
      jokaisen yli seitenkympisen jotka vielä haluavat olla hyödyksi vaikka vain itselleen
      jos kukaan muu ei heistä enään välitä.

• hevat

Voi harmi sinulle,kun kylässä jossa asut ei ole vanhuksille kerhoa.Meillä täällä kirkonkylällä on" toimentupa kahvio" vuoroin yksi meistä kahvit keitää ,siis vuoro päivinä. Noin kerran kuussa sattuu 4pv auki vko seurakunta kahvileivät järjestää.
      tämä kahvio on seurakunnan. Keskimäärin meitä päivittäin on noin 20 rupattelijaa..
      Siellä käy joskus puheiden pitäjiä laidasta laitaan .ninkuin terv hoit diakonia henk...

Käsitöitä nettiä kaikkea kivaa opetellaan, jos ei osata.
      http://www.youtube.com/watch?v=Cxd4vAh2QCo&list=PL5D8A8FE0C8A0D21F&index=6
      kyllä kirkko hoitaa eikä tuputa uskontoo.

• mummo vaan.

Älä murjota ja ole katkera,et koskaan tiedä. kuka ihastuu hymyysi...

• Mihin juntturaan? Kyllä jos lukee aloituksia niin niissä ollaan huolisaan palstan menestymisestä joka onkin hyvä ja aiheelinen aihe. Joten lisääntykäämme ja menestykäämme kaikesta huolimatta, tosin lisääntyminen tarkoittaa tässätappausesa profjäseniä ja kirjoituksia.

• uskon-asia

Suomessa on monta kieltä. Savoo----Hesan murre---Karjalaismurre. porii turkuu.

ja joutavoo

• severit sabotaasi

Olisi jännää,jos muistatte mistä murteesta maailmalle lähditte. Toivoisin aloitamme kirjoittaa sillä murteella,saatais jotain jännää tähän meidän kiukutteluun..En ole hetan kirjoittavan pahaa miehestään.Kuka?????????????

• joutavoinen

Hj Nortamo nauratti tarinallaan automobiili miehen ja hevosmies Gyär in kohtaamisesta. Gyär sanoi kuulleensa että tuollassil vängstiil' pääse vähä jouko jouttu ettippäi. - Automobiil se o eikä vängstiil. Gyär - ei se minuu rautikkon siut sendä men.

• Jos mää rupeen täälä tamperen murretta jorisee , ni ei mua kestä kukaa neh sanoo , että mää en oo käyny eres kansakoulua saatikka tullu akateemiseks , nääs niinku mää en ookkaa .

• matamimimmi

Mie kyl haastasin karjalamurretta, tai ainakii kirjottasin. Oon täält Etelä-Karjalast lähtent maalimalle.

• faktajuttu 100
        matamimimmi kirjoitti:

Mie kyl haastasin karjalamurretta, tai ainakii kirjottasin. Oon täält Etelä-Karjalast lähtent maalimalle.

Yks tuttu nainen sanoi olevansa Etelä-Karjalasta. Sain tietää hänen olevan kotoisin Miehikkälästä. Eikös se kuulu Kymenlaaksoon? Tlkussa sanottiin; hyvä ruoka - parempi mieli. Oikein tehty läskisoosi ja Lapin Puikula perunat on hyvää ruokaa.

• merenkuvatus

Onhan meidän joukossa useita murteita,niistä sais mukavan kirjoitelman ja
      uskon ehkei meistä kaikki ymmärtäis kaikkia sanoja..Niinpä aivot sais töitä
      ja näin ollen sehän jumppana aivan kävisi. Joissakin sanoissa englantikin
      vilahtelee ruotsi ja venäjäkin.

• ;))

Sanopa, mikä veli on kahaveli.

• mamceli

Jos vaik stadin slangii täs bamlais, sit osaa finskit ja svenskit ja bonjaavat keskenää.

On tiällä savvookii huastanna monjanta,jos sitäkkii yritettävä ymmärtee nii voip jiähjä vaihheesee on se niin kaoheeta viäntämistä että voep ymmärtee iha veärin, vua mikäpä se olis oekkeen, ee sittä mikkää.

Eiks Tampereel ol se r kirjain semmone erikoine semmone pehmee, enne ku on okkeest tamperelaine pittää osata jottai r-pitosta sannoo, vai et istuu rotvalli reunal ja heiluttellee konttians, onk kontti siel merenrannal jossai en tiärä. Toiset sannoo jaloiks.

Viäl ois yks murre mut sit tei tunnistatte, olkkoo.

Ai se o kahfel, voi käsittä kui parhaaks näkkee!

• Matamimimmi

Hyvä!Paljon terkkuja Pohjois-Karjalaan!

• Matamimimmi kirjoitti:

Hyvä!Paljon terkkuja Pohjois-Karjalaan!

Menen heinäkuussa Pohjois-Karjalaan, Mujejärvelle, vien terveisiä mennessäni.
        Tuo kahveli taitaa olla haarukka jolla voi syödä vaikka mummon muusia.

• Matamimimmi
        LateVaan kirjoitti:

Menen heinäkuussa Pohjois-Karjalaan, Mujejärvelle, vien terveisiä mennessäni.
        Tuo kahveli taitaa olla haarukka jolla voi syödä vaikka mummon muusia.

Muista kertoa Pirrelle terveiset!

• *Kukkahame*

Onhan se mukavaa kun on kesä, kärpäset, pörriäiset ja lämmin sää.
      Kesän lämpö valo ja luonto antaa elinvoimaa, on helppo aloittaa uutta, uusia omaa kotia ja välillä liikkumalla ulkona saada hyvää mieltä ympäristön kauneudesta.

Seuraan mielenkiinnolla kylvettyjen kukkien itämistä, hymy oli herkässä aamulla kun huomasin kymmenestä auringonkukan siemenstä itäneen kolme, riittävästi on kun kukat ovat isoja ja tumman punaisia. Kuivatin ystävättäreni auringonkukan kehästä viime syksynä onhan sekin ilonaihe kun ensimmäinen kukka alkaa kehittymään siihen malliin että sen tunnistaa se on varmempaa että saan ihailla vielä kukintaa.

Pieniä ja viattomia ovat ilot mutta sitäkin tärkeämpiä, ne isommat on juhlittu ja nautittu elämän juoksussa, nyt tyydyn onnellisuuteen.

• catleija-ek

Nautitaan kesästä ja toivotaan ettei se lukemani kansanmiehen sääennustus toteudu, jossa uhkataan kylmiä ja sateisia ilmoja näitten lämpimienilmojen jälkeen aina elokuuhun asti, jolloin vasta lämpenisi uudestaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      28
      2693
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      91
      1034
    3. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      901
    4. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      66
      875
    5. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      847
    6. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      6
      827
    7. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      37
      800
    8. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      65
      794
    9. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      724
    10. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      135
      708
    Aihe