Tolkutonta touhua

Kaksi suomalaista oli kaapattuna Jemenissä. Menivät sinne vastoin viranomaisten ohjeita.

Suomelle syntyi kustannuksia ja vaivaa etsinnöissä.

Jonkinlainen rangaistus tai miksei sakkokin olisi paikallaan. Kotiinkin tuotiin yksityiskoneella kuin suuremmatkin sankarit.

27

116

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaisu-liisa

Mitä asia sinulta vaatii?
      Aina on urheita ihmisiä, joille ei vain kaikki sopivaisuus ole tarpeeksi.
      Vieläkö enemmän rangaistusta, kuin kuukausia kestänyt pelko omasta hengestä?

Käykö katteex?

• täälläkin sanotaan

Kaisu-liisa, esiinnyt kyllä kovin provosoivasti, oletpa kuka tahansa!

Kun muutaman tällä asenteella kirsjoitetun viestisi avaa, ei tee mieli lukea enempää kirjoituksiasi ja uskon, että sinultakin syntyy joskus parempaakin, ainakin paremmin muotoiltua.

Mitäkö vaatii asia, ei vani aloittajalta, vaan, meiltä suomalaisilta, verovaroja puoli miljoonaa, ajattelehan, mitä sillä rahalla olis saatu aikaan vaikkapa terveydenhuollossa josta nyt joka tuutissa puhutaan kalliina investointina.
        Kaikille sairaanhoitopiireille jaettuna rahasta olisivat hyötyneet monen kunnan asukkaat, ne sairaat joilla ei ole varaa ajaa edes taksilla terkkariin.

• Enemmän typeryyttä kuin sankaruutta.

• kaisu-liisa
        täälläkin sanotaan kirjoitti:

Kaisu-liisa, esiinnyt kyllä kovin provosoivasti, oletpa kuka tahansa!

Kun muutaman tällä asenteella kirsjoitetun viestisi avaa, ei tee mieli lukea enempää kirjoituksiasi ja uskon, että sinultakin syntyy joskus parempaakin, ainakin paremmin muotoiltua.

Mitäkö vaatii asia, ei vani aloittajalta, vaan, meiltä suomalaisilta, verovaroja puoli miljoonaa, ajattelehan, mitä sillä rahalla olis saatu aikaan vaikkapa terveydenhuollossa josta nyt joka tuutissa puhutaan kalliina investointina.
        Kaikille sairaanhoitopiireille jaettuna rahasta olisivat hyötyneet monen kunnan asukkaat, ne sairaat joilla ei ole varaa ajaa edes taksilla terkkariin.

Juups, muutaman kerran olisin jo kuollut, mikäli ei meidän terveystaitomme olisi ollut niin hyvä kuin on.
        Älä sinä alennu arvostelemaan alempaasi.
        Minusta meidän, kenenkään, ei kannata alkaa arvostelemaan ketään.
        Niin kauan on minua alennettu, että nyt en enää ala olemaan lokaan poljettu.
        Rikkaiden rahat aina ovat heidän omiaan, eivät ne suuntaudu alempiarvoisille.

• 15vaan ei 1000
        kaisu-liisa kirjoitti:

Juups, muutaman kerran olisin jo kuollut, mikäli ei meidän terveystaitomme olisi ollut niin hyvä kuin on.
        Älä sinä alennu arvostelemaan alempaasi.
        Minusta meidän, kenenkään, ei kannata alkaa arvostelemaan ketään.
        Niin kauan on minua alennettu, että nyt en enää ala olemaan lokaan poljettu.
        Rikkaiden rahat aina ovat heidän omiaan, eivät ne suuntaudu alempiarvoisille.

k-liisa

Voiko valtio ottaa nämäkin kustannukset erikseeen, vain rikkaiden rahoista?????

Jokainen maksaa veroja, rikkaat pienemmän prosentin tuloistaan kuin esim. minä, pienen eläkkeen saaja.

Ajattelemasta ei ole kielletty.
        Alempaasi? Mitähän tuokin tarkoittaa?

• 15vaan ei 1000 kirjoitti:

k-liisa

Jokainen maksaa veroja, rikkaat pienemmän prosentin tuloistaan kuin esim. minä, pienen eläkkeen saaja.

Suomessa on veroprogressio, joten suurituloiset masavat helposti tuloistaan tuplasti tai enemmän pienituloisiin verrattuna.

• Matamimimmi

Kyllä siinä "rangaistusta ja sakkoa" oli tarpeeksi, kun joutui olemaan kaapattuna 140 päivää.

Ruuneperi on fiksu, mutta käsittääkseni hirveän arka mies. Tuskin uskaltaa mennä laivaan tai lentokoneeseenkaan kaappauksen pelosta:)

• kaisu-liisa
        15vaan ei 1000 kirjoitti:

k-liisa

Oli todella oudon tuntuista, kun jäi eläkkeelle, tulot putosivat mutta veroprosentti nousi, kun ei ollut enää mitään vähennyksiä.
        En varmaan ole ainoa, jolle se asia tuli yllätyksenä.
        Täällä välillä kirjoittaa niin, ettei itsekään kohta tiedä, mitä on tarkoittanut.
        Tarvinneeko aina olla niin tarkkana?
        Ei aina jaksa niin kovin miettiä sanomisiaan. Jos kovin miettii, ei saa sanottua mitään.

• 3, 21

Monen mielestä olisivat joutaneet jäämään sinne.

• kaisu-liisa

Miten voit olla noin raaka?

Monen, montako sinua on?

• kaisu-liisa kirjoitti:

Miten voit olla noin raaka?

Monen, montako sinua on?

Kysymysmerkkeä syntyy noiden kahden suomalaisen kyseenalaisesta seikkailusta!

Paljon tuntuu arvailuja liikkuvan lehdistössä, kun suomen valtio
        kustantaa kotiintulon. Toisaalta suomen konsulaatti ulkomailla kotiinkuljettaa myös pulaanjoutuneen ulkomailta, mutta ei yksityiskoneella kylläkään. Ihme seikkailijapariskunta!

• kaisu-liisa
        sini-sirkku kirjoitti:

Kysymysmerkkeä syntyy noiden kahden suomalaisen kyseenalaisesta seikkailusta!

Paljon tuntuu arvailuja liikkuvan lehdistössä, kun suomen valtio
        kustantaa kotiintulon. Toisaalta suomen konsulaatti ulkomailla kotiinkuljettaa myös pulaanjoutuneen ulkomailta, mutta ei yksityiskoneella kylläkään. Ihme seikkailijapariskunta!

Konsulinkyydillähän sanottiin uutisissa harvoja kustannettavan.
        Kuullakseni rouva on Nesteen johtajia, joten ehkäpä heidän yksityiskoneensa haki pariskunnan kotimaamme kamaralle.

Seikkailijapariskunta, kumma ettei lentävä matto ja Aladdinin lamppu.
        Jos minä olisin ollut 140 vuorokautta vankina, en täällä ilakoisi.

• Lorena*

Näyttää siltä että täällä meidän omassa lintukodossamme tuntuu kohtuuttomalta kun kansalaisiamme kaapataan maailman turuilla. On totta, jos vastoin parempia tietoja ja useamman tahon varoituksista huolimatta matkustetaan maihin, joissa tiedetään olevan monenlaisia uhkia ympärillä. Jos ei varotuksia usko, ehkä etsiäkseen itselleen sankaruutta uhmataan viisampien ohjeita. Silloin uhmaajien pitäisi varutua myös omakustanne hintaan matkustamaan haluamaansa maahan ja selviytyä seikkailuistaan takaisin omalle maaperälle.

Mikä meteli oli Holon saaren vangeista saman suuntainen oli seikkailu.
      Enempi huolestuttaa lapset ja nuoret tytöt joita kaapataan ties mitä tarkoitusta varten. Media avoimesti tiedottaa kadonneista miltei päivisin ja asia jää sitten siihen.

Oli seikkailijoiden onni päästä ehjin nahkoin takaisin kotimaan maaperälle. On todettava olemme hyvin empaattisia toisiamme kohtaan. Oman järjen käyttö on sallittua näissäkin tapauksissa miten suhtaudumme asiaan.

• Muutakin siinä mätää

Mielessä heräsi ajatus: Herrat olivat opiskelemassa Arabian kieltä!
        Oliko koko kaappaus järjestetty, kielenopetustahan se alkuperäisväestön keskuudessa oli.

Itävaltalainen kertoo heidän olleen jalkaketjuissakin, suomalaiset kehuvat kuinka hyvin heitä kohdeltiin!

Ristiriitoja täynnä koko tarina, valtio vain veloittamaan heiltä kulut.

• tepposet

Karu periaatteeni. Mies tekee. Mies vastaa tekemisistään!

Tässä tapauksessa kustannuksista.

• ullamirjami****

Mitä enemmän saa selvää tästä kaappaus tapauksesta --tulee mieleen oliko tämä mahdollisuus otettu jo alunperin , matkan alussa huomioon -- Mieshän on Terrorismiä opiskeleva --nyt sai sitten hyvää materiaalia ,taisi tulla oikein tohtoris mies ,kunhan saa tietonsa väitösasteelle
      Nyt on Haglunkin antanyt tietää että Näistä "opinnoista" oltiin jo aikaa tiedossa ja varauduttukin pahempaan..Ja maksaja on Suomen valtio, sehän on selvää.

• kaisu-liisa

Mitähän maailmassa koskaan olisi saavutettu uutta ja ihanaa, jos kaikki olisivat junttautuneet paikalleen, kuin ainakin suomalaiset perusjuntit?
      "Elämä on ihanaa, jos sen oikein oivaltaa, ja kun lentää siivin valkein niin kuin joutsen"

• Makriina ek

On se varmasti ollut niin rankka kokemus, että ei ole aiheellista enää syyllistää heitä.
      Eräs haastateltava tv:ssä sanoi, että Jemenissä puhutaan opiskelijalle parasta arabiaa. Ehkä se oli näille opiskelijoillekin oli tärkeää. Mistäs ne motiivit tiedetään!

Fränti oli tv:ssä kertomassa oman sieppauksensa aiheuttamista traumoista. Tuntuu siltä, että hän ei koskaan pääse siitä yli.

Mutta ainahan voi jälkiviisastella ja sanoa, että on parasta vaan pysytellä kotikulmilla. Sieppaukset eivät kuitenkaan ole vain kaukaisten maitten tapahtumia. Sieppasihan yksi turkulainenkin panttivangikseen rikkaan perheen tyttären ja vaati lunnaita.

Itävalta harkitsee kuulemma kustannusten perimistä siepatulta, vaikka tämä on huomattavasti heikommassa tilassa kuin suomalaiset. Aika tylyä.

• oikeutta uunoille

UUnot vain 20 vuodeksi vankilaan toisille malliksi ja vankiloissa pitäisi olla pakko työ kuin tavallisilla ihmisilläkin on.

• En usko että kukaan lähtee ulkomaille tullakseen siepatuksi.
        Miten siellä jenkeissäkin joku sieppasi naisia ja raiskasi ja teki lapsia.
        Henki pois vaan
        Juurihan joku kaheli sieppasi nuoren lapsen siellä itäsuomessa ja telkesi hänet, onneksi selvisi pian ja tuomio tuli. Kyllä Suomessakin siepataan ihmisiä eikä ikinä selviä missä ne ovat.
        Olen kiertänyt paljon muutakin kuin tahkoa.

• LateVaan kirjoitti:

En usko että kukaan lähtee ulkomaille tullakseen siepatuksi.
        Miten siellä jenkeissäkin joku sieppasi naisia ja raiskasi ja teki lapsia.
        Henki pois vaan
        Juurihan joku kaheli sieppasi nuoren lapsen siellä itäsuomessa ja telkesi hänet, onneksi selvisi pian ja tuomio tuli. Kyllä Suomessakin siepataan ihmisiä eikä ikinä selviä missä ne ovat.
        Olen kiertänyt paljon muutakin kuin tahkoa.

Upseerit hakeutuvat itse surman suuhun. Kukaan ei tee tuollaista omassa maassaan.

Jotain rotia mielipiteilläkin!

• Ruuneperi kirjoitti:

Upseerit hakeutuvat itse surman suuhun. Kukaan ei tee tuollaista omassa maassaan.

Jotain rotia mielipiteilläkin!

Taisi upseeri kuitenkin olla armeejan lähettämä.

• Latekin --olet paljon nähnyt ja tiedät varsinhyvin että , ei me niiin pulmusi olla Kaikenlaista tapahtuu jopa lainvarjolla . ja valtioiden Salassapitovelvotteen takia eihän kaikkia koskaan saada tietää
      Se siittä , olen puhunut .PISTE.

• pelle-pelokas

No niin eipä mene kauan kun heistä tehdään selviytymisen sankareita ja myöhemmin vaikka pylväspyhimyksiä.
      Onko laitaa että lähtee vaikka tietää tutkijanakin että kyseinen maa on merkitty matkustuskieltoon, pysyköön vaan piilossa hoidelkoon nilkat ja ranteet jotka kahleet runteli.

Hyvä kuitenkin että selvisivät hengissä, vain suomalaiset ovat rautaa!
      Itävaltalainen ei ole hyvässä kunnossa, ainakin aamu-uutisissa mainittiin hän on hoidossa.

• rohkeutta kehiin..

Ajatteleppa asiaa siltäkantilta, että nyt on Suomessakin tietoa, kuinka terroristit toimii ja mahdollisesti he saivat puheestakin selvää.

Tietenkin he nyt voivat sanoa, että p**ka reissu, mutta tulipahan tehtyä.

Jotkut kiipeilevät vuorille, hyppivät mitä ihmeellisimmistä paikoista ja uskaltavat ylittää kadun, ...kaikki henkensä kaupalla!

• Makriina ek

Nyt sitten syytetään, että suomalaiset olisivat tumpeloineet niin, että panttivankien vapauttaminen siirtyi 3 kuukaudella.
      Olisi varmasti aiheellista saada selonteko asioista, niin että turhat spekulaatiot saataisiin loppumaan.
      Huhumyllyy pyörii.

• Atolfia

Jutun päästi ilmoille itävaltalainen sensaatiolehti ja tiedon ovat Itävallan viranomaiset kiistäneet. Uutisissa sanottiin, että meidän puolustusvoimat olisivat asiat sotkeneet, mutta viimneisissä uutisissa kerrottiin, että puolustusvoimien henkilöitä ei ole edes ollut mukana asiaa hoitamassa.

Kunhan nyt spekuloivat ja saavat aikaan suuria uutisia.

Odotetaan nyt, kun asianomaiset, nimittäin nämä kaapatut, astuvat julkisuuteen. He varmaan kirjoittavat kirjan seikkailuistaan ja hankkivat isot rahat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      120
      2091
    2. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      157
      1984
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      28
      1956
    4. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      14
      1222
    5. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      997
    6. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      85
      946
    7. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      23
      875
    8. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      844
    9. Minä tunnen sinut

Ja mitä enemmän sinua opin tuntemaan, niin sitä enemmän sinusta pidän. Aivan kaikessa näen hyvän. Upean, vahvan, täydell
      Rakkaus ja rakastaminen
      50
      811
    10. Mihin olet kadonnut kaivattuni?

Mulla on niin ikävä sua että järki lähtee😔 Pakoilit, pakoilet vieläkin ja nyt susta ei näy merkkiäkään. Tätä päivää oon
      Ikävä
      33
      799
    Aihe