olen koko kuluneen talven kärsinyt pahoista villapolyoireista. Olen luullut, että kyseessä on home. Viime viikolla exäni veli kävi mittaamassa kosteudet lattioista, eikä niitä löytynyt. Samalla hän huomasi, että muutamasta kohdasta seinää ja lattiaa villapölyä saattoi tulvahtaa huoneilmaan lämpötilojen vaihteluiden vuoksi. Olen huomannutkin, että jos huoneet ovat olleet kylmempiä, ei haittaa ole ollut juuri lainkaan. Mutta kuka nyt alle 20°C lämmössä viihtyy?
Joten olen koko talven kärsinyt niinkin vähäpätöisestä vaivasta kuin villapöly.
Olen puhunut asiasta lääkärille ja hän antoi reseptin hengitysteitä aukaisevaan lääkkeeseen ja pef-puhallustehtävän. Taas tutkitaan onko minulla astmaa. Voiko villapöly aiheuttaa astmaa? Miten siitä paranee? On kuitenkin kiva tietää, että talossa ei ole kosteushaittoja, koska ne ovat paljon vaikeampia hoitaa.
Allegisoivaa villapölyä
ellu1967
1
121
Vastaukset
- teija.dunder
Hyvä, että astmatutkimukset on käynnistetty ja aloitetaan hoito tulosten mukaan tarvittaessa. Jos huoneistoon jostain syystä vapautuu seinästä vuorivillaa ym vastaavaa aiheutuu siitä ongelmaa sisäilman laatuun. Tämä asia kannattaa selvitää ja hoitaa myös jotta mahdolliset sen aiheuttamat ärsytysoireet jäävät pois. Allergia- ja astmaliitolla on sisäilmaneuvontapalvelu, josta halutessasi saat lisäinformaatiota.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984