Mitä mies voi ajatella ihan oikeasti ..... Juttu on niin että ostin viime kesänä talon johon sitten syksyllä muutimme miesystäväni kanssa. Mies kannusti ostamaan koska hän oli entisessä avioliittossaankin tehnyt pihatyöt, pitänyt kasvimaata jne. Pääsimme muuttamaan taloon syksyllä mutta sitä ennen kävin leikkaamassa nurmikot ja aidan syksyllä, kun mies ei juuri silloin jaksanut. Talvella tein lumityöt - yksin. Nyt on kesä tullut ja nurmikon leikkuu on täysin minun vastuullani, samoin kaikki muut työt. Hän kertoi kuinka edellisessä avioliitossaan kävi kaupassa, teki ruoat, hoiti lapsetkin. Niin myös minä ja pidin lisäksi kodinkin siistinä mutta exä leikkasi aina nurmikot ja teki puut sun muut. Ja nyt tämä mies istuu vain koneella pelaamassa - kaiket illat ja vapaapäivät. Mä olen ihminen joka on toiminnan nainen eli jos toinen ei tee, laitan itse töpinäksi. Suunnattomasti mua loukkaa se että miten se miehen exä oli niin paljon parempi ihminen että mies jaksoi tehdä hänen vuokseen sitä ja tätä mutta ei minun vuokseni .... Kuitenkin on sanonut monasti että olen tuhat kertaa parempi kuin exänsä.
Kyllä mä leikkaan ruohon, onhan talo minun yksin (niin oli miehen exäkin yksin talon omistaja eli miehellä ei siihen ollut mitään osuutta). Naapurin mies kävi kaatamassa muutaman koivun pihasta kun mies lupasi hommata moottorisahan jota ei ole vieläkään hommannut. Kun ne puut olivat maanneet samassa kohdassa 3 viikkoa, raahasin ne itse liiterin lähelle ja ilmeisesti niiden pilkkominenkin on minun tehtäväni. Suunniteltiin kasvimaata pihaan keväällä ja nyt mies on sitä mieltä että tehdään se kasvimaa ensi kesänä - what!
Onko miehen logiikka se että kun kerran nainen tekee, niin ei hänen tarvitse tehdä yhtään mitään .... Ei vaan ymmärrä .... Ja kuinka kauan jaksan katsella tuota, rakastan miestäni kuitenkin paljon mutta tulevaisuus kuitenkin pelottaa.
Mitä ihmettä ....????
24
176
Vastaukset
- ei ymmärrä
Unohtuipa tuo että olen yrittänyt ottaa asiaa puheeksi miehen kanssa mutta hän loukkaantuu siitä eikä halua edes puhua. Eli nyt meillä tässä pieni mykkäkoulu menossa ...
- lifemocker
hienon miehen otit :)
- niih,
ja vielä semoinen joka osaa puhua. Ainakin silloin kun kehuu itseään.
- iiics
Tervetuloa miehen kognition syövereihin.
Uskotko miehen väitteisiin, että on tehnyt sitä ja tätä entisessä liitossaan?
Mies jälkikäteen aina luulee tehneensä jotain, kun on asiaa hetken ajatellut. Tästä nykyisestäkin tilanteesta seuraajasi saa kaunistellun version, ja mies aidosti uskoo itse pitäneensä pihan kunnossa, koska hänellä on muistikuva pihasta ja siitä, että ajatteli joskus tehdä sille jotain.- herää on aamu
Nimenomaan, ei kannata uskoa kaikkea mitä sulle kerrotaan sillä parisuhteissa on aina kaksi puolta ja jos et ole ollut itse siellä edellisessä suhteessa todistamassa niin usko sen mitä nyt näet. Sitten on niitäkin miehiä, jotka valehtelevat minkä kerkeävätt. Itse juuri hengailin vähän aikaa sellaisen miehen kanssa, joka väitti että kaikki exänsä olivat muuttuneet suhteen aikana ja hän oli alistunut heidän dominoivalle käytökselleen. No tämä kundi itse muuttui n. kuukauden seurustelun jälkeen dominoivaksi ja selvästikin epävarmaksi itsestään, ihan päinvastaiseksi mitä oli kun tapasimme. Turha varmaan kertoa, ollaanko enää tekemisissä. Jotkut ne ei osaa nähdä oikein mikä sieltä peilistä katsoo takaisin.
- Sitä saa mitä tilaa
.
"Sitä saa mitä tilaa"
Har!
. Suurella todennäköisyydellä mies on valehdellut urotöistään ja toisekseen, kun mies puhuu mitä on exänsä eteen tehnyt ja jättää kohdallasi tekemättä, hän haikailee exänsä perään, oli eron tekijä kumpi tahansa. Todennäköisemmin se exä, joka kyllästyi katsomaan miehen saamattomuutta.
Hän siis mitä todennäköisemmin asuu ilmaiseksi, ei maksa vuokraa (tai puolta asuntolainasta), ei maksa puolia ruuasta, ei puolia sähkölaskusta. Asuu siis ihan ilmaiseksi tai maksaa liian vähän.
Pidätkö Uuno Turhapuro elokuvista? Nyt sinun ei tarvitse niitä katsoa, kotonasi on sellainen törkyturpa- ei ymmärrä
no, ei mulla törkyturpaa ole, antaa kyllä avokätisesti rahaa (olen vain huono ottamaan sitä vastaan kun ei ole mun tapa) ja jos en huoli, laittaa rahapussiini. Käy kaupassa ja maksaa laskuja - siinä ei ole mitään.
Tod.näk. exä kyllästyi sen saamattomuuteen ..- y.b off..
Vaihda se oikeaan mieheen.
Hyvä sentään, ettei pummi vielä rahaa. Tee kuitenkin laskelmat menoista, mitkä pitäisi kummankin maksaa puoliksi ja vertaa summaan mitä saat häneltä.
Nettiriippuvuus on siitä paha tauti, ettei siitä pääse eroon kuin katkaisemalla nettiyhteydet.- kylä näi o
runontaja kirjoitti:
Hyvä sentään, ettei pummi vielä rahaa. Tee kuitenkin laskelmat menoista, mitkä pitäisi kummankin maksaa puoliksi ja vertaa summaan mitä saat häneltä.
Nettiriippuvuus on siitä paha tauti, ettei siitä pääse eroon kuin katkaisemalla nettiyhteydet..
Me palstalaiset olemme asiantuntijoita nettiriippuvuudessa
Har!
.
- Voivoi..
Olet himatuikku? Hän on näitä ongelmiaan valitellut parisuhde-palstalla.
- Ikisnikku M
Ihmiset on tuommoisia, ne käyttää hyväkseen sitä että toinen tekee ja touhuaa ja itse vetävät lonkkaa. Talo on kujitenkin sinun mikä on hyvä juttu koska jos kuitenkin s olet sinä joka myös ylläpidät sitä niin voit aivan hyvin alkaa sitteen vaatimaan vuokraa ja korvausta täysylläpidosta tai nostat ukon kassit kartanolle. Laitat sen ansaitsemaan asustelunsa niin että vuokra tuli jäädäkseen mutta ylläpitomaksusta voidaan neuvotella jos hoitaa miehen työt taloudessa. Pidätät siis molemmat maksut ja palautat aina kuun lopussa ylläpitokorvauksen jos se on ansaittua, alkaa pihatyöt kiinnostamaan ihan eri tavalla.
- ap.
Kiitos kommenteista Ikisnikku M :)
- Ikisinkku M
ap. kirjoitti:
Kiitos kommenteista Ikisnikku M :)
Jatkan vielä aiheesta kun itselläkin viimeisimmän exän kanssa olisi vähän vastaava tilanne saattanut tulla, hän kun olisi halunnut ok-taloon mutta käytännössä minä sen olisin varmaan joutunut ainakin lähes kokonaan rahoittamaan kun hänellä ei juurikaan säästöjä ollut. Minä en hirveästi ajatuksesta innostunut kun vähän pelkäsin että siinä käy juuri noin kuin sinulle on käynyt eli aina ikävien töiden kohdalla se olisi ollut minun talo ja vain kauniilla ilmalla rouva olisi osallistunut puutarhan kuopsutteluun :D
Minusta olisi paras tilanne sellainen että on puoliksi rahoitettu ja alusta asti selkeä työnjako ja sellaiset ihmiset jotka mieltää itsekin ne miehen ja naisen roolit, ei liian tasa-arvoisia siis periaatteellisesti mutta sopivan tasa-arvoisia perinteisesti ja niin että kumpikin välillä tykkää touhuta toisenkin roolin hommia mutta päävastuualueet kummallakin selkeinä.
tuo sinun tilanne aika hankala minusta, en tiedä toimisiko sitten puoliksikaan ostetussa kun mies on jo päässyt omaksumaan laiskurin roolin ja varmaan mielellään siinä jatkaa niin kauan kuin sinä uhraudut, ehkä kova kovaa vastaan autttaa mutta sekin sitten väkisin heijastuu parisuhteeseen jos jompikumpi tuntee olevansa pakotettu niihn töihin mitkä pitäisi ihan mielellään tehdä.
- ei ymmärrä
Kuka on himatuikku? Mutta minä se en ole kuitenkaan.
Ei tässä ole muuta ongelmaa kuin tuo koneella istuminen, muut asiat on hyvinkin reilassa - raha-asiat yms. ja sovitaan toisellemme todella hyvin, enemmän kuin hyvin. Pistää vaan hatuttaan kun aina istutaan koneella ja mä painan hikihatussa töitä pihalla ja sisällä. Mä en ole nalkuttaja, sanon kerran ja sen jälkeen teen itse - se on mun tapani. Ei ole sellaista hommaa mitä en pysty tekemään, jos en osaa, opettelen ja kysyn muilta neuvoja.Minä se Himatuikku olen. Muutaman kerran erehtynyt valittamaan että mies ei tee tarpeeksi ja minä väsytän itseni ja olen siis heti jokaisesta asiasta valittamassa, joka ikisessä aiheessa. :)
Tää on tämmöstä. Mutta tiedän tuntees, syö se naista jos mies vaan huomioi itsensä eikä toista ollenkaan. Monet miehet on erittäin taitavia tossa olemisessa ja itsensä viihdyttämisessä, naisen näkökulmaa ne ei tajua sillon, kun itsen viihdyttäminen on mukavempaa ja tärkeämpää. Itsekkäitä otuksia. :)himatuikku kirjoitti:
Minä se Himatuikku olen. Muutaman kerran erehtynyt valittamaan että mies ei tee tarpeeksi ja minä väsytän itseni ja olen siis heti jokaisesta asiasta valittamassa, joka ikisessä aiheessa. :)
Tää on tämmöstä. Mutta tiedän tuntees, syö se naista jos mies vaan huomioi itsensä eikä toista ollenkaan. Monet miehet on erittäin taitavia tossa olemisessa ja itsensä viihdyttämisessä, naisen näkökulmaa ne ei tajua sillon, kun itsen viihdyttäminen on mukavempaa ja tärkeämpää. Itsekkäitä otuksia. :)Tai sanotaanko, että moni ukko tuhraa ittensä viihdyttämiseen paljon enemmän aikaa, kun naiset noin keskimäärin tuhraa aikansa perheen ja yhteisen hyvän saavuttamiseksi huomattavasti herkemmin. ;)
On ne omat jutut ja harrastukset, jotka nielee ison siivun perheen ajasta ja asioista. Naisilla useinmiten vähemmän niitä semmosia menoja ja hommia on missä voisi keskittyä vaan itseensä ja omaan hyvään oloon. Naiset tuntuu herkemmin unohtavan omat tarpeensa ja pistää perheen etusijalle, miehet usein taas osaa ottaa itsekkäästi oman aikansa ja paikkansa. Tämmöstä olen monista huomannut, ei tietenkään voi sanoa että kaikki miehet ja naiset näin tekee. Mutta hiukan yleistäen aika monet.
- -ristinsä kullakin-
Jos on kerran ristikseen halunnut niin kaitpa se on ristinsä kärsittävä tai lähteä litomaan.
Miksikähän mies on sitten niin hyvästä vaimostaan eron ottanut, vai liekö potkittu pellolle? - Onnelline
Sulla on pakko olla mun ex! :DDD
Sano sille, että hani oot parhaimmillas akustisena. Tollasena palautan sut äidillesi.
Kuitenkin on sanonut monasti että olen tuhat kertaa parempi kuin exänsä.
- Missä asioissa tarkalleen olet hänestä tuhat kertaa parempi? Ehkä sallimisessa lorvia? Ehkä exä ei sallinut lorvimista, vaan laittoi äijän töihin.
Olen mäkin tollaseen laiskiaiseen joskus eläissäni törmännyt, jätkä piteli sohvasta kii ettei vaan putoa tai kukaan kisko irti ja minä raadoin sillä välin kaiken eteen mitä meillä ikinä oli raadettavana. Mutta se kolli jäi historiaan jo aikapäiviä sitten. Hänkin varmaan ajatteli, että koska talo on sinun niin tee ite kaikki. Minä vaan kulutan nurkkia ja lusmuilen.
Sulla sentään antaa rahaa menoihin, tuo ei tehnyt edes sitä jonka kanssa joskus muinoin elelelin. Ne meni autoon tai muuhun harrastamiseen.
No sitten oli välissä työnarkomani joka teki kyllä moitteettomasti ihan helvetisti ihan kaikkea ja vieläpä äärettömän hyvää jälkeä. Ei voinut ikinä kyllä moittia lopputulosta, ei sitten millään löytänyt sanomista mistään vaikka olis suurennuslasilla etsinyt. Eikä tarvinut ikinä käskeä tekemään mitään, pikemminkin rauhoittumaan välillä ja huilaamaan ettei pala loppuun. Mutta eihän se mua koskaan uskonut teki teki ja teki. Paloi loppuun.
No nyt sitten on mies joka tekee tunnollisesti työnsä, kuittaa omat ja yhteisetkin kulut oma alotteisesti, mutta joskus vaatii vähän patistelua jonkun asian tekemisen kanssa. Kun vauhtiin pääsee, niin kaikki menee nappiin ja tulee hyvin tehtyä. Ei pääse valittamaan. Aloitekyky vaan joskus kaipaa herättelyä. :)
Mutta ei mulla itelläkään aina kaikki hommat nappaa ja tulee lykättyä, tosin hyvin vähän on asioita jotka jättäsin tekemättä, koska mua ei huvita. Kun on pakko suoriutua niin mähän teen ja itken ja teen, mutta teen. Sisu, se on mun kaveri sillä mennään.Ja joo käskeminen on useimmille miehille, miksei naisillekin myrkkyä. Mitä enemmän alat komentelemaan ja käskyttämään, sitä vaikeemmaksi menee asioista suoriutuminen ja alkaa kapina sitä käskytystä vastaan. Mutta toi kyllä toimii, että sanoo asiasta jokusen kerran. Perustelee miksi se homma olis hyvä jo tehdä ja että kun minä en pysty tai enää jaksa niin voisitko sinä ottaa ja tehdä sen. Se kyllä usein toimii. :)
Usein kyllä nopeampaa tehdä ite, kun alkaa kauheesti selittelemään miksi. Pitää itekin tajuta miksi ja tarttua toimeen, mutta me ihmiset vaan ollaan erilailla silmät auki ja kii asioiden suhteen. Toinen huomaa ja tarttuu heti, toinen vaan ei tajua eikä näe, että jotain tarttis tehdäkin.
- ei ymmärrä
Mä olen ajatellut et yks syy tähän on se että kun exä potkaisi pihalle, hänen ainoa ajanviettotapansa oli kova työnteko sekä yksinäisyydestä johtuva koneella istuminen. Ja ehkäpä siitä on jäänyt tuohon koneella istumiseen koukkuun. Kerkisi sentäs jokusen vuoden olla "yksin". Pääasiallisesti pelaa (ei rahapelejä) tai istuu facessa. Mitään salattavaa hänellä ei ole, minä saan ihan vapaasti halutessani mennä hänen koneelleen, mutta ei ole tarvetta siihen.
No, toivotaan että asia muuttuisi ja saisin motivoitua hänet kanssani pihahommiin ;)
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399