Uhrautuminen

Säkrifais

Minkä tai kenen puolesta olet valmis uhrautumaan? Missä kulkee uhrautumisen rajat?

14

94

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No millälailla uhrautumaan? tekemällä puolesta, maksamalla puolesta vai kuolemalla puolesta? Noihin kaikkiin voisin sanoa, että mun perheen puolesta. Hehän mun elämästä elämisen arvoisen tekee, jos totta puhutaan. Jos ei heitä olis mitä minäkään täällä enää tekisin.

      • Joku nyt tietty taas mussuttaa, ettei kenenkään puolesta tai ei noin voi ajatella. Miks ei voi? Jos ei joku muu voi toimia niin, mitä se muilta estää toimimasta ja ajattelemasta niin. Hullumpiakin uhrautumisia on nähty, kuten joku aate tai uskonto. Jotta...


      • Raahautumaan:.!1#%?+
        himatuikku kirjoitti:

        Joku nyt tietty taas mussuttaa, ettei kenenkään puolesta tai ei noin voi ajatella. Miks ei voi? Jos ei joku muu voi toimia niin, mitä se muilta estää toimimasta ja ajattelemasta niin. Hullumpiakin uhrautumisia on nähty, kuten joku aate tai uskonto. Jotta...

        .

        Pitääkö olla valmis myös raahautumaan???????

        Har!

        .


      • Raahautumaan:.!1#%?+ kirjoitti:

        .

        Pitääkö olla valmis myös raahautumaan???????

        Har!

        .

        Tyyli on vapaa. :)


      • Tähtään uraan:.!1#%?
        himatuikku kirjoitti:

        Tyyli on vapaa. :)

        .

        Onko urautuminen myöskin hyve

        Ja se että toistaa samaa kaavaa päivästä toiseen

        Har!

        .


    • Uhrautuminen sanana kuulostaa niin kovin marttyyrimaiselta...

      Perheen puolesta olisin kuitenkin valmis hyvinkin pitkälle uhrautumaan, tarvittaessa lapseni puolesta vaikka kuolemaan, mutta noin normaalitilanteessa en pidä uhrautumista kovinkaan terveenä. Jos koko elämänsä "uhraa" muiden puolesta, kadottaa siinä väistämättä itsensä. Jonkinlaisesta terveestä itsekkyydestä on mielestäni kyettävä pitämään kiinni, jotta pysyy elämässä mukana.

      Esim monet äidit ajattelevat olevansa parempia äitejä kun uhraavat itsensä täysin perheelle jättäen itsensä täysin huomioitta. Lopulta se johtaa hyvin usein uupumiseen, jopa masennukseen. Jotta jaksaa huolehtia rakkaistaan, olisi muistettava huolehtia myös itsestään. Mieluummin itse ainakin olisin lapselleni hyvätuulinen ja energinen äiti kuin kiukkuinen ja uupunut.

    • Itseni, oli kyse sitten mistä tahansa.

    • Uhrautuminen on kirjaimellisesti otettuna huono idea. Sellasia ei pidä mennä tekemään, mistä on itselle suurta haittaa.Tietysti lastensa puolesta tekisi mitä vaan, mutta ei se ole uhrautumista vaan vanhemmuutta.

      Pienessä mittakaavassa, vastavuoroisuusperiaatteella, voi tehdä kaikenlaisia palveluksia muille eikä se ole uhrautumista.

      • tylsä. mulla oli jo pitkä teksti valmiina mutta sää kiteytit kaiken.


      • LaRito kirjoitti:

        tylsä. mulla oli jo pitkä teksti valmiina mutta sää kiteytit kaiken.

        :D

        Sun pitää laittaa etukäteen aiheet mulle tiedoksi, joista epäilet että saatetaan olla samaa mieltä. Uhraudun mielelläni :>


      • Sen vuoksi mä en oikein ymmärrä armeijaakaan. Sotakoulu jossa opetellaan uhrautumaan jonkun puolesta. Maan tai kansan, what ever uhrautumista.


      • himatuikku kirjoitti:

        Sen vuoksi mä en oikein ymmärrä armeijaakaan. Sotakoulu jossa opetellaan uhrautumaan jonkun puolesta. Maan tai kansan, what ever uhrautumista.

        sinne ainaki itse oisin yhä valmis menemään, sen verran kuitenki "toisenlaista" uhrautumista.. vaikka en nyt tiiä onko tässäkään maassa enää mitään mitä puolustaa, mitä enemmän sivareitaki on niin sitä enemmän kuulee niittenki sanovan että "suomi suomalaisille" vaikka ite eivät oo ees inttiä käyneet niin luulis ettei oo mitään varaa puhua myöskään mistään suomen turvaamisesta.


      • LaRito kirjoitti:

        sinne ainaki itse oisin yhä valmis menemään, sen verran kuitenki "toisenlaista" uhrautumista.. vaikka en nyt tiiä onko tässäkään maassa enää mitään mitä puolustaa, mitä enemmän sivareitaki on niin sitä enemmän kuulee niittenki sanovan että "suomi suomalaisille" vaikka ite eivät oo ees inttiä käyneet niin luulis ettei oo mitään varaa puhua myöskään mistään suomen turvaamisesta.

        No ei kannattas mennä. Mitä tätä maata puolustamaan, johan tää on muille lahjotettu. Ihan turhaa heittäsit säkin vaan veivis sodassa.


    • ura kuralla

      Urautumaan! En minä pysy urassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe