Mua on syöty

Ei sais raapia

Miksi hyttysenpistot eiväät kutia ja vatuta kahteen ekaan päivään ja sitten alkaa kutina ja tulehdus?

Käsivarren pistot osuu koko ajan johonkin ja sääressä olevaan osuu omat kynnet. Joku perhana keskes pistää jopa mahaan, navan viereen. Siitä on pala pois.

Millä te torjutte kutinaa ja raavintaa?

11

336

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minuakin on syöty

Minulla on fritsuja kaulassa. Miten selitän tämän naisystävälleni?

• oma sylki auttaa.. tosin sun pitäis tyyliin kokoajan olla kuolaamassa.

• suu kuivaa

ei jotenki irtoo tällä helteellä

• suu kuivaa kirjoitti:

ei jotenki irtoo tällä helteellä

en oo ekspertti, mutta ehkä sun kannattais juoda jotain.

• Farma täti

Kannataa raapia niin säästää voide kustannuksissa.

• 1% hydrocortison auttaa. Saa ilman reseptiä.

• Kyöstix

Taitaa noi hyttysenpistojen jäljet ja kutiaminen olla aikalailla yksilöllisiä. Jotkut voivat jopa olla allergisia hyttysille. Sitten on henkilöitä, joita ei hyttyset edes pistä ja eivät edes käytä offia!

• en ole soputunut tms

Sepä se, olen allerginen ja tää vuosi on toistaiseksi ollut ihmeen helppo. En ole vielä kertaakaan käynyt ensiavussa puremien takia.

Mutta nää kutiaa. Käsivarressa alkaa tulehdus vissiin hellittää, jalat kutiaa vieläkin. Olen huuhdellut niitä kylmällä vedellä. laitan iltaisin aloe geeliä (herbalifen) ja löysin apteekista uutta bebantenia. Kortisonia vasta kun on pakko.

Kesä on ihan mahtavaa aikaa, mutta mä olen kyllästynyt vahtimaan näitä patteja...

Mites....eikö luulis että suomalaisen geeneillä olisin jo saanut perimän joka on tottunut paikallisiin hyttysiin?

• Kyöstix
        en ole soputunut tms kirjoitti:

Sepä se, olen allerginen ja tää vuosi on toistaiseksi ollut ihmeen helppo. En ole vielä kertaakaan käynyt ensiavussa puremien takia.

Mutta nää kutiaa. Käsivarressa alkaa tulehdus vissiin hellittää, jalat kutiaa vieläkin. Olen huuhdellut niitä kylmällä vedellä. laitan iltaisin aloe geeliä (herbalifen) ja löysin apteekista uutta bebantenia. Kortisonia vasta kun on pakko.

Kesä on ihan mahtavaa aikaa, mutta mä olen kyllästynyt vahtimaan näitä patteja...

Mites....eikö luulis että suomalaisen geeneillä olisin jo saanut perimän joka on tottunut paikallisiin hyttysiin?

Niin sitä maalaisjärjellä ajatellen luulisi. Nää nyky hyttyset taitaa olla ärhäkkäämpää sorttia kuin ennen. Ikävän sorttisia kuunnella korvajuuressa ja vielä ikävämpiä kun pistävät.

• sopeutumaton ko
        Kyöstix kirjoitti:

Niin sitä maalaisjärjellä ajatellen luulisi. Nää nyky hyttyset taitaa olla ärhäkkäämpää sorttia kuin ennen. Ikävän sorttisia kuunnella korvajuuressa ja vielä ikävämpiä kun pistävät.

Aika tehokkaita ovat. Paarmasta ja mäkäräistä tulee sellainen mustelmajälki.
        Kovat on myrkyt pikkuötökällä.

Onkohan kukaan tutkinut, miten eri veriryhmät ovat sopeutuneet näihin kärsäkkäisiin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. "Miko Bergbom, miksi euron bensa maksaa kaksi euroa?"

Valtakunnan suurin kaupallinen porvarimediakin kyselee nyt miksi perussuomalaisset ovat rikkoneet tärkeimmän vaalilupauk
      Maailman menoa
      33
      5259
    2. Maahanmuuttajien vaikutus Suomen valtiontalouteen positiivinen

Maahanmuuttajat maksavat enemmän tuloveroja kuin saavat tulonsiirtoja. Eroavat persuista tässä suhteessa. Persuista o
      Maailman menoa
      416
      5028
    3. Olen Päivi Räsäsen puolella

En oe uskovainen enkä kristillisdemograattikaan mutta onhan tuo naurettavaa laittaa Päivi syylliseksi omasta mielipit
      Maailman menoa
      540
      3288
    4. SDP: "On hyvä että bensiinin hinta nousee"

Suurin oppositiopuolue SDP on mielissään siitä, että bensan hinta nousee suomalaisille. https://www.iltalehti.fi/polit
      Maailman menoa
      55
      2794
    5. Ukrainan tiedustelun huippupotti - Iski ensin yhteen satamaan, sitten toiseen

Ukrainan tiedustelupalvelu SBU kertoo johtaneensa operaatiota, jossa on isketty drooneilla Venäjän tärkeimpiin satamiin
      Maailman menoa
      130
      2684
    6. Nuhteettomia edustajia

Korkein oikeus tuomitsi Päivi Räsäsen kiihottamisesta kansanryhmää vastaan Kansanedustaja Päivi Räsästä (kd.) vastaan no
      Politiikka
      261
      2664
    7. Ulkomaalaistaustaiset tulevat kalliiksi yhteiskunnalle.

Selvitys: Ulkomaalaistaustaiset saivat selvästi enemmän työttömyysetuuksia ja toimeentulotukea kuin suomalaistaustaiset.
      Maailman menoa
      201
      2626
    8. "Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi."

Räsäsen tuomio on iso harppaus woke-valtioksi. – Tässä maassa on nyt selvästi kiellettyjä sanoja ja ajatusrikoksia. –
      Maailman menoa
      90
      1763
    9. Päivi Räsänen tuomittiin rikoksesta...

...kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Tuskin tajuaa silti vieläkään, että raamattu ei ole lakikirja. https://yle.fi/a
      Maailman menoa
      652
      1696
    10. Huumeliika mellastaa Suomussalmella

Varastanut S-marketissa, jopa kolme kertaa päivässä. Päätekijä pitänyt kuumeorjanaan naistaan useita vuosia. Mies potki
      Suomussalmi
      18
      1540
    Aihe