Miksi olette katolisia?

KirkkoaUudistettava

Minulla kysymys on 100 % tapakristillisyydestä - isä äidiltä (luterilainen) ja minulta mitään kysymättä meni ja kastoi minut katoliseksi ja jouduin mm. koulukiusatuksi. Olen jonkin verran harrastunut teologisista ja kirkollisista kysymyksistä (Raamattua miettiessä meinasivat sipulit ja uudet perunat jäädä S-Marketin tiskille).

Katolisessa kirkossa hyvää on seksuaalioppi - miesten seksuaalisuus on suurin perisynti (silmän ja käden viettelys) ja tehnyt useissa maissa miehet työkyvyttömiksi johtaen potkuihin (esim. Strauss-Kahn, Matti Ahde ja Ilkka Kanerva). Abortti ja ehkäisy ovat murhia!

Muutenhan katolisen kirkon oppi on duubaa. Tolkuton määrä klausuuleita, jotka (kuten olen aikaisemmissa ketjuissa sitovasti todistanut) venyvät, muutttuvat ja paukkuvat kuin purukumi! Fides on aneeeminen lehti, joka tarjoaa muutamalle suojatyöpaikan. Suomen katolisten yhetishenki = nolla (mm. Turun juutalaisten pieni seurakunta on hanskannut hommansa 1000 % paremmin vähillä varoilla).

Ortodoksit ovat hanskanneet hommansa 500 % katolisia paremmin mm. yhtään pedofiiliuutista ei siitä kirkosta ole tullut!

10

163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko lasten syntymäkin syntiä?

      • KIrkkoaUudistettava

        Erittäin hyvä kysymys. Olen maallikko (vaikka otan teologisiinkin kysymyksiin demokratianäkökulmasta rajusti knataa).

        Itse seurustelin kahden naisen kanssa, jotka olivat tehneet abortin. Vaikka en sitä suoraan heille sanonutkaan niin siihen se jäi. "Lisääntykää - ja täyttäkää maa". Jokainen Raamatun lause vaatii hirvittävästi tulkintaa. 7 vuoden ajan tapaamani nainen sanoi, että "minusta tulisi hyvä munkki". Hän oli ja on ollut entinen prostituoitu tai kansan kielellä "Kallion kuuluisin huora". Itse olen (viime vuoden heinäkuun tolkutonta känniä lukuun ottamatta) ollut raitis. Hän oli kiva.

        Kuka meistä heittää ensimmäisen kiven?
        Yksaikään ei ole synnitön!
        Jeesus ei omien sanojensa mukaan ole hyvä - vain Isä yksin on!


    • katolilainen777

      Siitä yksinkertaisesta syystä, että Kristus perusti ainoastaan katolisen kirkon.

      • 1 + 2

        Jeesus ei perustanut yhtäkään kirkkoa ja jos sattumoisin tulisi "takaisin" niin repisi byrokraattisen ja raha-ahneen katolisen kirkon palasiksi.

        (Myös) katolilainen kirkko on varsinainen irvikuva siitä mitä Jeesus peräänkuulutti!

        Sen papisto on kovasti tykästynyt henkiseen ja maalliseen valtaan!


      • Rukoileva ortodoksi
        1 + 2 kirjoitti:

        Jeesus ei perustanut yhtäkään kirkkoa ja jos sattumoisin tulisi "takaisin" niin repisi byrokraattisen ja raha-ahneen katolisen kirkon palasiksi.

        (Myös) katolilainen kirkko on varsinainen irvikuva siitä mitä Jeesus peräänkuulutti!

        Sen papisto on kovasti tykästynyt henkiseen ja maalliseen valtaan!

        Kristus nimen omaan perusti Kirkon. Alkuseurakunta on yhtä kuin alkukirkko joka on yhtä kuin Pyhä Ortodoksinen ja Pyhä Roomalaiskatolinen Kirkko, jonka oppi taas on yhtä kuin Jumalan totuus. Jos joku kehtaa väittää Kristuksen haluavan repiä Kirkon palaksiksi, se on jo jumalanpilkkaa!


    • Rukoileva ortodoksi

      "Kirkkoa uudistettava" katsoo asioita kovin maallistuneesta näkökulmasta, mikä ei ole ollenkaan hyvä asia. Mahdollisuus pelastukseen tulee ainoastaan Kirkon opillisen oikeellisuuden ja sen noudattamisen kautta. Näin ollen yhteishenki-, pedofiili- ym. vouhotukset ovat tärkeysjärjestyksessä toissijaisia. Luterilaisena pelastukseen ei ole minkäänlaista mahdollisuutta - koulukiusattuna tai vaikka raiskattuna sentään on.

      • L.-M.

        Juuri noin. Monet pakkoluterilaiset sieluparat eivät ymmärrä, että pilkatessaan tätä Kristuksen kirkkoa he vaarantavat vain oman pelastuksensa.


    • Kumman kirkon opin noudattaminen on "oikeellinen"? Molemmat eivät voi olla, koska toinen ei hyväksy paavia koko kristikunnan johtajaksi, eikä toinen taas piispojen tasa-arvoa.

      • Rukoileva ortodoksi

        Roomalaiskatolilaiset ja ortodoksit kuuluvat molemmat Kirkkoon; ei ole olemassa kuin yksi Kirkko. Sinun kannattaa opiskella Kirkon määritelmä. Kaikki ortodoksiset patriarkaatit tunnustavat paavin primaatin - suurta skismaahan nimittäin ei enää ole. Se päättyi lopullisesti siihen, kun Vatikaani ja Moskovan patriarkaatti solmivat Pyhän liiton vuonna 2010.


    • Pax vobiscum

      Voi taivaan talikynttilät taas tätäkin keskustelua! Miksi olemme katolilaisia... no siksi, että olemme ihmisiä. Ehkä olen joskus kännissä ollut sika, ja puolisoni nimittää minua joskus laiskiaiseksi... mutta muutoin olen kristitty ihminen.

      Puolisoni ja hänen koko sukunsa ovat katolilaisia ja asun 90%:sesti katolilaisessa ympäristössä, joten miksi pitäisi olla jotakin muuta? Ja lisäksi rakastan nykyistä kotiseurakuntaani, he ovat ottaneet minut avosylin vastaan, ja saan olla mukana toimintapiireissä ja laulaa jne.

      Tällä palstalla tosin jopa katolilaiset siisaret ja veljet ovat epäolleet minun katolilaisuuttani, kun minun room. kat. terminologia ei suomeksi ole aina hallussa, mutta väliäkös sillä.

      Toisin kuin monilla siellä Suomessa, minulla on kirkko vieressä, jossa on arkisin n. kolme messua ja pyhinä tietysti enemmän ja on luostarit sisaristoineen nurkan takana.

      Ole onnellinen, että sinut on kastettu äitikirkkomme helmaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      295
      6902
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      56
      2128
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1571
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1371
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1117
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      105
      1073
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      979
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      803
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      45
      786
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      777
    Aihe