Luuseri- versus kunnonmies

2+3

Monet miehet on selkärangattomia olmeja riitatilanteessa. Laitetaan välit poikki, eikä vastata naisen yhteydenottoihin enää. Eikä todellakaan vaivauduta selittämään itseään ja omaa huonoa käytöstä joka naisen sai kimpaantumaan.

Selkärangalliset miehet sentään selvittävät tilanteen heti ja tilanteesta on helppo jatkaa eteenpäin.

Miksi jotkut miehet eivät halua jättää jälkeensä hyvää kuvaa itsestään vaan käyttäytyvät loppuun asti huonosti?

Kumpaan kastiin itse kuulut?

24

122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joillain ei vain riitä henkinen kantti ratkaisemaan ristiriitatilanteita aikuismaisesti vaan mieluummin vaikka pakenevat.

      Kuten itsekin sanoit, he ovat selkärangattomia olmeja.

      • Säkin; miksi olmeja? :D


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Säkin; miksi olmeja? :D

        Mä itseasiassa suosin ameeba-sanaa vertauskuvana, yksisoluiselta kun ei voi paljoa odottaa tuolla tunne-elämän puolella ;)


      • oasis79 kirjoitti:

        Mä itseasiassa suosin ameeba-sanaa vertauskuvana, yksisoluiselta kun ei voi paljoa odottaa tuolla tunne-elämän puolella ;)

        Piti oikein tarkistaa olmi, ja kalpeanvärinen sokea salamanteri näkyy olevan ja facessa on oma ryhmäkin; maailman surkein eläin. Taitaa olla peitesana miehelle, alkaa pikkusen tuntuu siltä :p


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Piti oikein tarkistaa olmi, ja kalpeanvärinen sokea salamanteri näkyy olevan ja facessa on oma ryhmäkin; maailman surkein eläin. Taitaa olla peitesana miehelle, alkaa pikkusen tuntuu siltä :p

        Vain ja ainoastaan tietyntyyppisille miehille ;)

        Pahoittelut, en mä yleensä nimittele edes niitä, jotka sen ansaitsee, mutta nimettömänä netissä ei haitanne niin paljoa :)


      • oasis79 kirjoitti:

        Vain ja ainoastaan tietyntyyppisille miehille ;)

        Pahoittelut, en mä yleensä nimittele edes niitä, jotka sen ansaitsee, mutta nimettömänä netissä ei haitanne niin paljoa :)

        Senkin olmi menis 95% miehistä, inklusive mää tähän asti, yli hilseen ilman tajua että paha solvaus oli :D


      • robert redford

      • bravo.bravi kirjoitti:

        Senkin olmi menis 95% miehistä, inklusive mää tähän asti, yli hilseen ilman tajua että paha solvaus oli :D

        Täytyy pitää mielessä ;)

        Oikeassa elämässä pidän tosiaan nimittelymölyt valtaosin masussani. Oliskohan kuitenkin kannattavampaa antaa vain tulla, ladata olmeja sun muita oikein olan takaa... Se vois olla vapauttavaa :)


      • oasis79 kirjoitti:

        Täytyy pitää mielessä ;)

        Oikeassa elämässä pidän tosiaan nimittelymölyt valtaosin masussani. Oliskohan kuitenkin kannattavampaa antaa vain tulla, ladata olmeja sun muita oikein olan takaa... Se vois olla vapauttavaa :)

        Kannattaa kokeilla ainakin, herjausemansipaatiota :s Mut tosiaan nimitykset pitää pitää tarpeeksi yksinkertaisina, että ne tuo toivotun tuloksen. Tai ainakin varmistaa, että kohde tunnistaa sivistyssanasolvauksen esim. ammattinsa perusteella :> Googlaamalla näkyy löytyvän vaikka mitä, mm. kusipään aapinen http://www.city.fi/ilmiot/kusipaan aapinen/930


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Kannattaa kokeilla ainakin, herjausemansipaatiota :s Mut tosiaan nimitykset pitää pitää tarpeeksi yksinkertaisina, että ne tuo toivotun tuloksen. Tai ainakin varmistaa, että kohde tunnistaa sivistyssanasolvauksen esim. ammattinsa perusteella :> Googlaamalla näkyy löytyvän vaikka mitä, mm. kusipään aapinen http://www.city.fi/ilmiot/kusipaan aapinen/930

        Mulla on ilmeisen paljon opiskeltavaa edessä :)

        Kyllä mä kiukkuisena annan mielipiteeni tulla aika suoraan, mutta enemmänkin itse tekoon liittyviä kuin henkilöön kohdistuvia herjauksia. Mielessä voi sitten kaikua toiset sanat...

        Höh, akku vähissä. Missähän täällä on pistokkeita, saati laturi... Kylässä ollessa kaikki on hukassa, jopa pistokkeet yön pimeydessä.


      • oasis79 kirjoitti:

        Mulla on ilmeisen paljon opiskeltavaa edessä :)

        Kyllä mä kiukkuisena annan mielipiteeni tulla aika suoraan, mutta enemmänkin itse tekoon liittyviä kuin henkilöön kohdistuvia herjauksia. Mielessä voi sitten kaikua toiset sanat...

        Höh, akku vähissä. Missähän täällä on pistokkeita, saati laturi... Kylässä ollessa kaikki on hukassa, jopa pistokkeet yön pimeydessä.

        Johtamisoppikirjatkin sanoo, että palautteen pitää kohdistua tekoon eikä henkilöön, mut niin vaan kuulee jopa lasten urheiluissa kuinka mukava valkku huutelee, että kun sä oot tollanen nii ei onnistu.. törkeetä. Ajattelurikollisuutta ei kuitenkaan ole, joten omassa päässä vallitsee täysi sananvapaus olmeja kohtaan :)


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Johtamisoppikirjatkin sanoo, että palautteen pitää kohdistua tekoon eikä henkilöön, mut niin vaan kuulee jopa lasten urheiluissa kuinka mukava valkku huutelee, että kun sä oot tollanen nii ei onnistu.. törkeetä. Ajattelurikollisuutta ei kuitenkaan ole, joten omassa päässä vallitsee täysi sananvapaus olmeja kohtaan :)

        Lasten urheilu onkin tunteita herättävä aihe. Mitä vanhemmasta lapsesta on kyse, sitä totisenmaksi touhu käy. Kultainen keskitie olis paras, lapset saisi vapaasti harrastaa mutta ne, joilla riittäisi kunnianhimoa ja lahjoja pitemmälle saisivat mahdollisuuden myös kehittyä. Ei ole helppo yhdistelmä.

        Taitaa uni kohta tulla, on tullut tarvottua lasten ihmemaassa kilometritolkulla. Raskasta tämä lomailu...


      • oasis79 kirjoitti:

        Lasten urheilu onkin tunteita herättävä aihe. Mitä vanhemmasta lapsesta on kyse, sitä totisenmaksi touhu käy. Kultainen keskitie olis paras, lapset saisi vapaasti harrastaa mutta ne, joilla riittäisi kunnianhimoa ja lahjoja pitemmälle saisivat mahdollisuuden myös kehittyä. Ei ole helppo yhdistelmä.

        Taitaa uni kohta tulla, on tullut tarvottua lasten ihmemaassa kilometritolkulla. Raskasta tämä lomailu...

        Valmentaminen, johtaminen, opettaminen..kaikki ne tarvii hyvää pelisilmää ja pedagogisia taitoja. Nollaaminen ja nolaaminen ei auta tuloksiin. Mut ei ole helppoa joo.

        Muumimaailma-veteraani, Puuhamaa-veteraani, Korkeasaari-veteraani, Lintsi-veteraani, Särkkä-veteraani, Viherlandia-veteraani u name it :D Hyvät popot, juotavaa ja lehmän hermot tarvitaan. On ne sellasia rysiä. Nuku puoleen päivään, se on kivaa :>


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Valmentaminen, johtaminen, opettaminen..kaikki ne tarvii hyvää pelisilmää ja pedagogisia taitoja. Nollaaminen ja nolaaminen ei auta tuloksiin. Mut ei ole helppoa joo.

        Muumimaailma-veteraani, Puuhamaa-veteraani, Korkeasaari-veteraani, Lintsi-veteraani, Särkkä-veteraani, Viherlandia-veteraani u name it :D Hyvät popot, juotavaa ja lehmän hermot tarvitaan. On ne sellasia rysiä. Nuku puoleen päivään, se on kivaa :>

        Akku sitten petti.

        Nollaaminen ei auta koskaan lasta (tai ketään muutakaan). Harva osaa valmentaa tavalla, joka aidosti kannustaa jokaista joukkueen jäsentä. Iso rooli on tottakai myös vanhemmilla, jotkut siirtää omat kunnianhimonsa lapseen ja siitä yleensä ei seuraa kuin ahdistusta ja hammastenkiristystä. Tärkeintä, että lapset sais harrastaa ja pitää hauskaa :)

        Itseasiassa parin rysän yli tuosta listasta voin vetää viivan tän viikon jälkeen. Kolme majapaikkaa, yli 1000km... Eilinen alkoi aamupuurojen siivoamisella lattialta ja päättyi lääkärikäyntiin ja se oli vasta ensimmäinen varsinainen reissupäivä... Wish me luck! :)


      • oasis79 kirjoitti:

        Akku sitten petti.

        Nollaaminen ei auta koskaan lasta (tai ketään muutakaan). Harva osaa valmentaa tavalla, joka aidosti kannustaa jokaista joukkueen jäsentä. Iso rooli on tottakai myös vanhemmilla, jotkut siirtää omat kunnianhimonsa lapseen ja siitä yleensä ei seuraa kuin ahdistusta ja hammastenkiristystä. Tärkeintä, että lapset sais harrastaa ja pitää hauskaa :)

        Itseasiassa parin rysän yli tuosta listasta voin vetää viivan tän viikon jälkeen. Kolme majapaikkaa, yli 1000km... Eilinen alkoi aamupuurojen siivoamisella lattialta ja päättyi lääkärikäyntiin ja se oli vasta ensimmäinen varsinainen reissupäivä... Wish me luck! :)

        No älä, olen ollut katsomossa kun vierestä joku isukki huutaa lapsensa joukkueen vastustajasta, että tapa se jokinorsu... Sanoin itse siinä niin että varmasti kuuli, että vaihdetaanpa paikkaa, tässä haisee pska :p Vanhemmat on voimavara tai riippakivi, riippuen miten ottavat lapsensa harrastuksen.

        Ojjoi, täällä töissähän on suorastaan lokoisaa verrattuna :D Ehkä kuitenkin eka päivä oli raskain, tai sitten ei. Luultavasti ei. Muista ne lehmän hermot, onnella et pärjää =)


      • bravo.bravi kirjoitti:

        No älä, olen ollut katsomossa kun vierestä joku isukki huutaa lapsensa joukkueen vastustajasta, että tapa se jokinorsu... Sanoin itse siinä niin että varmasti kuuli, että vaihdetaanpa paikkaa, tässä haisee pska :p Vanhemmat on voimavara tai riippakivi, riippuen miten ottavat lapsensa harrastuksen.

        Ojjoi, täällä töissähän on suorastaan lokoisaa verrattuna :D Ehkä kuitenkin eka päivä oli raskain, tai sitten ei. Luultavasti ei. Muista ne lehmän hermot, onnella et pärjää =)

        On todella ala-arvoista aikuiselta ihmiseltä alkaa nimittelemään pieniä ihmisiä. Ei ole mitään tajua siitä, minkälaista esimerkkiä näyttävät lapsille omalla typerällä käyttäytymisellään. Kuulen noita tarinoita aika paljon, pomo valmentaa junnuja, tuttavapiirissä muksuja pelailee jne ja tuo on valitettavan yleistä. Onneks valtaosa vanhemmista suhtautuu kuitenkin fiksusti.

        Hermot on ladattu isolla kupillisella kahvia aamulla. Nauti rauhasta siellä töissä vaan, kohta pääset kunnolla lomailemaan. Täällä on sellainen pienten miesten armeija pitämässä metelistä huolta, että herkempiä heikottaa. Miten ne osaakin nähdä maailman niin eri tavalla. Puistonpenkit ei ole penkkejä, vaan hyppyalustoja... :)


      • oasis79 kirjoitti:

        On todella ala-arvoista aikuiselta ihmiseltä alkaa nimittelemään pieniä ihmisiä. Ei ole mitään tajua siitä, minkälaista esimerkkiä näyttävät lapsille omalla typerällä käyttäytymisellään. Kuulen noita tarinoita aika paljon, pomo valmentaa junnuja, tuttavapiirissä muksuja pelailee jne ja tuo on valitettavan yleistä. Onneks valtaosa vanhemmista suhtautuu kuitenkin fiksusti.

        Hermot on ladattu isolla kupillisella kahvia aamulla. Nauti rauhasta siellä töissä vaan, kohta pääset kunnolla lomailemaan. Täällä on sellainen pienten miesten armeija pitämässä metelistä huolta, että herkempiä heikottaa. Miten ne osaakin nähdä maailman niin eri tavalla. Puistonpenkit ei ole penkkejä, vaan hyppyalustoja... :)

        Jaksaa jaksaa...Kohta käytän, entisenä pienenä miehenä, marteloita hyppyalustoina ellei sorvaaminen kohta lopu :D Enkä päätä mitään paitsi max. mitä syön ja juon. Bilsonit korviin, jos menee desibelit oikein yli :)


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Jaksaa jaksaa...Kohta käytän, entisenä pienenä miehenä, marteloita hyppyalustoina ellei sorvaaminen kohta lopu :D Enkä päätä mitään paitsi max. mitä syön ja juon. Bilsonit korviin, jos menee desibelit oikein yli :)

        Kävipä vanhanaikaisesti. Silittelin muksua uneen ja seuraava havainto on, kun herään 5.30... Vielä olis saanu nukkua, mutta eihän se uni silloin tule.

        Varo vaan, juonimmat siellä voi käyttää sun höveliä olotilaasi hyväkseen ja tulee hyväksytyttämään mitä loistavampia "parannusehdotuksia". Mä näen jo kuinka sä ryystät kahvinkin pillillä jalat pöydälle nostettuna aurinkolasit silmillä... :)


    • Olmeja? Siis kalpeita puoli-albiinoja :p

      Kuulun kastiin ei selvittämättömiä välejä ja asioita mikäli ne musta riippuvat. Saattaa kuitenkin olla, että alotuksessa kuvattu tilanne on pikkusen kakspiippunen juttu; kuka kenenkin mielestä käytäytyi huonosti tai loukkasi. Viesteihin vastaamattomuus on tympeää, mutta ei sitä muuten voi etämököttää :> Joskus kannattaa antaa hetken kulua ennen kuin alkaa selvitellä mis mennään.

    • olmio-mies

      kimpaantunut nainen saa jäädä aivan vapaasti miettimään omia juttujaan. Varsinkin, kun kyseessä olisi erotilanne muutenkin. ei ole minusta kimpaantuminenkaan mitään hyvää käytöstä.

      • onnee vaan sulle

        Sinun mielestäsi huonosta käytöksestä ei saa "kimpaantua"/loukkaantua/olla pahoillaan...?


      • olmio-mies
        onnee vaan sulle kirjoitti:

        Sinun mielestäsi huonosta käytöksestä ei saa "kimpaantua"/loukkaantua/olla pahoillaan...?

        "kimpaantuminen" on minun sanavarastossani suuttumista ja hermostumista niin, että se näkyy ja kuuluu. SE on minusta huonoa käytöstä. Asioista pitää voida puhua. Ja jos minun käyttäytymiseni on toisen mielestä huonoa, niin turha kai siinä on jäädä mitään enää selittelemään. Molemminpuolista epäsopivuutta, sehän on tuossa vaiheessa itsestäänselvää.


    • Eipä tuo mitenkään sukupuolisidonnainen asia ole. Syitä lienee monia. Jotkut ovat niin vihaisia, että lähinnä nauttivat, jos huomaavat toisen osapuolen vielä kelaavan eroa. Toiset luulevat asian olevan selvä puhumattakin ja kolmannet ovat kyvyttömiä selvittämään asioita.

      Minä olen aina pyrkinyt eroamaan niin, ettei kummallekaan jäisi tarkoituksellisesti paskoja fiiliksiä. Maailma on pieni paikka eikä koskaan tiedä, kenen tuttu se exä on.

    • tajuatko?

      Ei naisetkaan mitään selitä kun lopettavat yhteydenpidon. Naiset ei ole edes suvaitsevaisia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      97
      1757
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      231
      1405
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      253
      1011
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      78
      895
    5. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      755
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      10
      735
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      37
      687
    8. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      674
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      26
      665
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      30
      664
    Aihe