parveketupakointi vs ilmastointi

moraalin vartija

tuosta tuli mieleen, miten estää tupakansavu kun nykyaikaisissa ikkunoissa on ilmastointi eli ilma tulee suoraa ulkoa sisään, vaikka kiinni on ilmastointi, se puskee väkisin tupakan savun sisään. makuunhuone täyttyy hajusta ja tekee kiukkuiseksi kun ensimmäisestä päivästä lähtien kun kotio tulin vauvan kanssa makuuhuone mukavasti täyttyy tupakan hajusta kun nukkumaan mennään. toinen ärsyttävää on se kuinka laillista on ikkunoissa tupakoida kun sillä sivulla missä on muiden lasten huoneet ei ole pervekeita ja haju tunkee heidänkin huoneeseen.



itse olen entinen tupakoiva mutta olen lopettanut 6v sitten

18

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kohtahan parveketupakointikin kielletään. Niin kauan hajua tulee väkisin sisään.

      • moraalin vartija

        eihän kaikkea ei tarvitsisi kieltää, vaan talonyhtiöiden kuuluisi tehdä ilmastoinin muutakun reijän seinään laittamalla.
        parveketupakoinin kieltäminen aiheuttaa kehityksessä hidastusta ja siirtyisi ihmiset takaisin sisälle polttamaan jolloin heidän lapset tulee kärsiin siitä.


        "itse huomaan tupakka suussa käveliän, jolloin koen ensireaktiona että hän on hermostunut."


      • moraalin vartija

        eihän kaikkea ei voi poistaa vain kieltämällä.


      • moraalin vartija kirjoitti:

        eihän kaikkea ei tarvitsisi kieltää, vaan talonyhtiöiden kuuluisi tehdä ilmastoinin muutakun reijän seinään laittamalla.
        parveketupakoinin kieltäminen aiheuttaa kehityksessä hidastusta ja siirtyisi ihmiset takaisin sisälle polttamaan jolloin heidän lapset tulee kärsiin siitä.


        "itse huomaan tupakka suussa käveliän, jolloin koen ensireaktiona että hän on hermostunut."

        Luultavasti parveketupakointi ei vielä ole sellainen asia, että sen suhteen tehtäisiin jotain muutoksia kiinteistöihin. Maksaa kuitenkin rahaa. Ajan kanssa voi asenne muuttua.


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Luultavasti parveketupakointi ei vielä ole sellainen asia, että sen suhteen tehtäisiin jotain muutoksia kiinteistöihin. Maksaa kuitenkin rahaa. Ajan kanssa voi asenne muuttua.

        Nuuskaaminen ei aiheuta passiivisesti kuin esteettistä haittaa. (verrattuna tupakkaan, jos jotain nikoa on pakko vetää). Vai onko joku kuullut passiivisen nuuskaamisen aiheuttamista haitoista? :D

        Itse asiassa mä itse olen, kun hetken joskus nöösinä käytin. Ei kelvannut spadduhuuli pussaamiseen :o)


      • moraalin vartija kirjoitti:

        eihän kaikkea ei voi poistaa vain kieltämällä.

        Joo ei voida, vaikka Suomessa poliitikot ja virkamiehet niin uskookin.


      • moraalin vartija
        bravo.bravi kirjoitti:

        Luultavasti parveketupakointi ei vielä ole sellainen asia, että sen suhteen tehtäisiin jotain muutoksia kiinteistöihin. Maksaa kuitenkin rahaa. Ajan kanssa voi asenne muuttua.

        kyllähän se reikä seinääkin laittaminen maksanut voisivat tehdä asian jatkossa kunnolla. harmittaa syvästi kun kenenkää elämää ei halua sekaantua jolloin saisi itsekkin elää rauhassa.
        olen sanonut tuolle ukolle että laittaa siihen lööriin ilmastointiteippiä mutta mietin mitenköhän siihen reagoidaan??
        itse pelkään korkeita paikkoja mutta ehkä varmaan pitäisi häntäkin kieltää koska pelkään hänen tippumistaan.

        asiasta toiseen olen saanut ihmeellisen naapurin, sain todellakin vauvan minusta todella kaunis yksilö ja naapuri toi heti kasapäin vaatteita jotenkin mukavaa mutta kuintenkin vain kerennyt morjestaa vain muutavan kerran.
        jotenkin pelottava ihan perheelinen mukava nainen on venäjältä..
        jännittävintä on se että itseään sanoo araksi ja sanoin minua araksi jolloin hän koki tehdä aloitteen, jolloin ei uskonut että"etten tulisin häiritteen ". mutta olen aikas pelokas naapureita kohtaan vaikka yritän näyttää toista.
        haluan pysyä pimeenossa naapureilta.


        noh mutta mistä tietää tuleekohan meistä ystäviä , sitä ei koskaan tiedä. tuntuu jotenkin että hän valitsee ystävänsä koska sanoi ettei hänellä niitä ole mutta aika hyvin tuntee tästä ympäriltä ihmisiä.
        jännitän joka kerta tapaamista ja jotenkin varmaan kuulostan tylsältä kun tuntuu että hän puhuu aina päälle ettei loppua sanotuksi saa sanoa.

        aloin nyt sinuakin tylsyttää,
        ainut mikä ongelma on minulle, mietin tulekohan tästä naapurista ongelma minulle?.

        pitääkö mun van katsoa hiljaa vierestä, vaan väistellä yhteyden ottoja kun pelkää joka tapauksessa ongelmia.


      • moraalin vartija
        bravo.bravi kirjoitti:

        Nuuskaaminen ei aiheuta passiivisesti kuin esteettistä haittaa. (verrattuna tupakkaan, jos jotain nikoa on pakko vetää). Vai onko joku kuullut passiivisen nuuskaamisen aiheuttamista haitoista? :D

        Itse asiassa mä itse olen, kun hetken joskus nöösinä käytin. Ei kelvannut spadduhuuli pussaamiseen :o)

        onpas kummaa ainetta nuuska.
        en ole yhtään mitään asiasta kuullut mutta itse tiedän vain että se erittäin pahan makuista ja hajuista.


      • moraalin vartija kirjoitti:

        onpas kummaa ainetta nuuska.
        en ole yhtään mitään asiasta kuullut mutta itse tiedän vain että se erittäin pahan makuista ja hajuista.

        Nousee päähän hyvin tehokkaasti ja koukkuun jää nopeasti. Ei kannata kokeilla.


      • moraalin vartija
        bravo.bravi kirjoitti:

        Joo ei voida, vaikka Suomessa poliitikot ja virkamiehet niin uskookin.

        mä painelen nukkumaan ukkoseni ei pidä että valvon öitä kun muutenkin lypsään maitoa taas kerran mutta nyt teen sen ainoastaan rahan takia että saamme 7 hengen auton tottakai käytetyn, sossu ei laske äidinmaito rahoja tuloksi.
        mutta kyllä tässä on haitta puolensa, joka kerta inhoan enemmän lypsäämistä koska tämä jo menee niin työlääksi että rinnat verillä saa väliin olla.
        ja tunti on pitkä aika lypsyllä.

        mutta jos laskelmat arviosta pitää paikaansa saan lypsättyä n. 1800 €/3kk vaikka auto maksaakin n 2000€.
        ahdistus on kova ja tosi asia on raha ei tuo onnelliseksi niin kuin ei tässäkään asiassa ja meidän 2v luulee että auto hälle tarkoitettu.


      • moraalin vartija kirjoitti:

        kyllähän se reikä seinääkin laittaminen maksanut voisivat tehdä asian jatkossa kunnolla. harmittaa syvästi kun kenenkää elämää ei halua sekaantua jolloin saisi itsekkin elää rauhassa.
        olen sanonut tuolle ukolle että laittaa siihen lööriin ilmastointiteippiä mutta mietin mitenköhän siihen reagoidaan??
        itse pelkään korkeita paikkoja mutta ehkä varmaan pitäisi häntäkin kieltää koska pelkään hänen tippumistaan.

        asiasta toiseen olen saanut ihmeellisen naapurin, sain todellakin vauvan minusta todella kaunis yksilö ja naapuri toi heti kasapäin vaatteita jotenkin mukavaa mutta kuintenkin vain kerennyt morjestaa vain muutavan kerran.
        jotenkin pelottava ihan perheelinen mukava nainen on venäjältä..
        jännittävintä on se että itseään sanoo araksi ja sanoin minua araksi jolloin hän koki tehdä aloitteen, jolloin ei uskonut että"etten tulisin häiritteen ". mutta olen aikas pelokas naapureita kohtaan vaikka yritän näyttää toista.
        haluan pysyä pimeenossa naapureilta.


        noh mutta mistä tietää tuleekohan meistä ystäviä , sitä ei koskaan tiedä. tuntuu jotenkin että hän valitsee ystävänsä koska sanoi ettei hänellä niitä ole mutta aika hyvin tuntee tästä ympäriltä ihmisiä.
        jännitän joka kerta tapaamista ja jotenkin varmaan kuulostan tylsältä kun tuntuu että hän puhuu aina päälle ettei loppua sanotuksi saa sanoa.

        aloin nyt sinuakin tylsyttää,
        ainut mikä ongelma on minulle, mietin tulekohan tästä naapurista ongelma minulle?.

        pitääkö mun van katsoa hiljaa vierestä, vaan väistellä yhteyden ottoja kun pelkää joka tapauksessa ongelmia.

        Slaavilainen ihminen kuten venäläinen on hyvin sydämellinen kun tutustuu ja tulee toimeen. Toista kuin kyräilevät suomalaiset kerrostalokyttääjät. Älä ihmeessä ole ystävystymättä kansallisuuden takia.


      • moraalin vartija
        moraalin vartija kirjoitti:

        mä painelen nukkumaan ukkoseni ei pidä että valvon öitä kun muutenkin lypsään maitoa taas kerran mutta nyt teen sen ainoastaan rahan takia että saamme 7 hengen auton tottakai käytetyn, sossu ei laske äidinmaito rahoja tuloksi.
        mutta kyllä tässä on haitta puolensa, joka kerta inhoan enemmän lypsäämistä koska tämä jo menee niin työlääksi että rinnat verillä saa väliin olla.
        ja tunti on pitkä aika lypsyllä.

        mutta jos laskelmat arviosta pitää paikaansa saan lypsättyä n. 1800 €/3kk vaikka auto maksaakin n 2000€.
        ahdistus on kova ja tosi asia on raha ei tuo onnelliseksi niin kuin ei tässäkään asiassa ja meidän 2v luulee että auto hälle tarkoitettu.

        nii juu ukko vitsin murjaisi kun pimatsu näyttää silikoni rintoja niin huokaa hän on saanut näilä rikkaan miehen.
        ja kun minä näytän rintakin, jotka voi varmaan kohta heittää olalle saunassa pestessä voin todeta saavani näillä auton.


        eiköhän olekkin ilkeä ja huvittava.


      • moraalin vartija kirjoitti:

        nii juu ukko vitsin murjaisi kun pimatsu näyttää silikoni rintoja niin huokaa hän on saanut näilä rikkaan miehen.
        ja kun minä näytän rintakin, jotka voi varmaan kohta heittää olalle saunassa pestessä voin todeta saavani näillä auton.


        eiköhän olekkin ilkeä ja huvittava.

        Pumpaaminen on täyttä työtä, olet varmasti autosi ansainnut :)


      • moraalin vartija
        bravo.bravi kirjoitti:

        Pumpaaminen on täyttä työtä, olet varmasti autosi ansainnut :)

        kiitos.8)


      • moraalin vartija
        bravo.bravi kirjoitti:

        Pumpaaminen on täyttä työtä, olet varmasti autosi ansainnut :)

        mutta öitä ja kiitos


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Nuuskaaminen ei aiheuta passiivisesti kuin esteettistä haittaa. (verrattuna tupakkaan, jos jotain nikoa on pakko vetää). Vai onko joku kuullut passiivisen nuuskaamisen aiheuttamista haitoista? :D

        Itse asiassa mä itse olen, kun hetken joskus nöösinä käytin. Ei kelvannut spadduhuuli pussaamiseen :o)

        Esteettnen haitta riittää ylittämään nykyihmisten ärsyyntymiskynnyksen. Siksihän sähkötupakka nuuskan tavoin on kielletty monissa ravintoloissa ja työpaikoissa.


    • Tässä mökissä alakerrassa jos tupakoidaan, tupakan savuhajut tulee rakenteiden läpi ja ainut ratkaisu on ostaa ilmanpuhdistin. Onnekseni pääsin muuttamaan talon toiseen päähän ja tässä alakerrassa ei tupakoi alakertalaiset sisällä.

      Sen ilmastointijutun siinä ikkunassa voi aina peittää kotelolla tai levyllä, tosin asuntoon tulee silloin alipaine.
      Paras tietysti olisi, jos tuloilma olisi koneellinen ja poistoilma niissä ikkunoissa

      • moraalin vartija

        ollan harkittu ilman puhdistinta mies on puhunut että aiheuttaa otsoonia(varmaan niissä halvoissa koneissa) mutta rahaa varmaa vasta ensivuodenpuolella koska ukkosen mielestä pitää turhana ostona kun ei ole muutenkaan rahaa.. ja kolmeen huoneeseen sellainen pitäisi ostaa. äääh.. 7 hengen auto yärkeämpi tai emme päääse kaikki yhdessä kauppaan, juhliin tai kyliin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      97
      1727
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      230
      1387
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      253
      1011
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      78
      895
    5. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      745
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      10
      725
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      37
      687
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      26
      665
    9. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      664
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      30
      654
    Aihe