Miten saan mieheni kosimaan???

EhkäJoskus

Voi kuinka sitä odotankaan että mieheni kosisi minua! Olen ollut pitkässä suhteessa ennenkin mutta koskaan en ole edes halunnut naimisiin mutta nyt on asiat toisin.. Tämä mies sai pääni ja ajatukseni niin sekaisin että tekisin mitä vain että mies ymmärtäisi kosia! Joka ikinen päivä muistaa kertoa kuinka hän minua rakastaa eikä mikään voisi ikinä sitä muuttaa ja että hän haluaa elää loppu elämänsä kanssani mutta missä viipyy kosinta?

38

277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Malta nyt hyvä nainen mielesi, vaikka rakastunut oletkin :) Ei se mies viereltäsi katoa, vaikket ihan vielä sormusta sormeesi saisikaan.

      Oletteko keskustelleet naimisiinmenosta ihan konkreettisesti niin, että olet varma, että mies haluaa ylipäätään naimisiin? Jos olette ja tiedät, että mies naimisiin haluaa, niin mikä estää sinua kosimasta?

      • EhkäJoskus

        Juu eihän sillä sormuksella niin väliä vaan saillä lupauksella.. Ennen naimisiin meno merkitsi niin paljon enemmän kuin nykypäivänä.. Valitettavasti.. Olen sen verran vanhanaikainen etten halua itse kosia. Ollaan keskusteltu asiasta kyllä ja vastaus on ollut että kyllähän sitä joskus voisi joten en oikein tiedä mitä hän meinaa sillä...


      • EhkäJoskus kirjoitti:

        Juu eihän sillä sormuksella niin väliä vaan saillä lupauksella.. Ennen naimisiin meno merkitsi niin paljon enemmän kuin nykypäivänä.. Valitettavasti.. Olen sen verran vanhanaikainen etten halua itse kosia. Ollaan keskusteltu asiasta kyllä ja vastaus on ollut että kyllähän sitä joskus voisi joten en oikein tiedä mitä hän meinaa sillä...

        Älä nyt kuitenkaan painosta miestä asialla, se on pahinta mitä voit tehdä.

        Ilmeisesti hän ei ole ihan vielä ollut valmis kosimaan, jos kerran olette asiasta keskustelleet ja hän tietää kantasi naimisiinmenosta. Kyllä se kosinta sieltä tulee, kun mies on siihen valmis.

        Nykyään naimisiinmenoon suhtaudutaan tosiaan eri tavalla kuin ennen. Naimisiin ei ole pakko mennä sitoutuakseen toiseen ihmiseen, mutta toki monet naimisiin haluavat, kuka mistäkin syystä. Itselleni vihkitodistusta tärkeämpää olisi se todellinen sydämessä tapahtuva sitoutuminen, vaikken sinänsä naimisiinmenoa vastaankaan ole.

        Sinulla kuitenkin on mies, joka ilmiselvästi rakastaa sinua ja sinä häntä. Miksi et siis arvostaisi sitä ja nauttisi hyvästä suhteestasi sen sijaan, että murehdit kosinnan viipymistä?


      • komppaan tätä
        oasis79 kirjoitti:

        Älä nyt kuitenkaan painosta miestä asialla, se on pahinta mitä voit tehdä.

        Ilmeisesti hän ei ole ihan vielä ollut valmis kosimaan, jos kerran olette asiasta keskustelleet ja hän tietää kantasi naimisiinmenosta. Kyllä se kosinta sieltä tulee, kun mies on siihen valmis.

        Nykyään naimisiinmenoon suhtaudutaan tosiaan eri tavalla kuin ennen. Naimisiin ei ole pakko mennä sitoutuakseen toiseen ihmiseen, mutta toki monet naimisiin haluavat, kuka mistäkin syystä. Itselleni vihkitodistusta tärkeämpää olisi se todellinen sydämessä tapahtuva sitoutuminen, vaikken sinänsä naimisiinmenoa vastaankaan ole.

        Sinulla kuitenkin on mies, joka ilmiselvästi rakastaa sinua ja sinä häntä. Miksi et siis arvostaisi sitä ja nauttisi hyvästä suhteestasi sen sijaan, että murehdit kosinnan viipymistä?

        näin se menee.


      • oasis79 kirjoitti:

        Älä nyt kuitenkaan painosta miestä asialla, se on pahinta mitä voit tehdä.

        Ilmeisesti hän ei ole ihan vielä ollut valmis kosimaan, jos kerran olette asiasta keskustelleet ja hän tietää kantasi naimisiinmenosta. Kyllä se kosinta sieltä tulee, kun mies on siihen valmis.

        Nykyään naimisiinmenoon suhtaudutaan tosiaan eri tavalla kuin ennen. Naimisiin ei ole pakko mennä sitoutuakseen toiseen ihmiseen, mutta toki monet naimisiin haluavat, kuka mistäkin syystä. Itselleni vihkitodistusta tärkeämpää olisi se todellinen sydämessä tapahtuva sitoutuminen, vaikken sinänsä naimisiinmenoa vastaankaan ole.

        Sinulla kuitenkin on mies, joka ilmiselvästi rakastaa sinua ja sinä häntä. Miksi et siis arvostaisi sitä ja nauttisi hyvästä suhteestasi sen sijaan, että murehdit kosinnan viipymistä?

        Määki komppaan. Kosinta ei ole asia, jossa kannattaa hoputtaa tai painostaa. Pahinta suhteelle olis velvollisuuskosinta ilman aitoa tahtoa. Ei hyvä seuraisi.


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Määki komppaan. Kosinta ei ole asia, jossa kannattaa hoputtaa tai painostaa. Pahinta suhteelle olis velvollisuuskosinta ilman aitoa tahtoa. Ei hyvä seuraisi.

        Ei se olisi kosinta siinä merkityksessä, missä itse kosinnan käsitän. Kosinnan täytyy aina perustua täysin vapaalle tahdolle, ei kiristykselle tai painostukselle.


      • oasis79 kirjoitti:

        Ei se olisi kosinta siinä merkityksessä, missä itse kosinnan käsitän. Kosinnan täytyy aina perustua täysin vapaalle tahdolle, ei kiristykselle tai painostukselle.

        Juuh, se on muodollinen ilmaus viestistä "haluan jakaa loppuelämäni sinun kanssasi, haluatko sinä minun kanssani?" Siinä ei sovi luimistella silmillä pitkin seiniä kun proposition on menossa :)


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Juuh, se on muodollinen ilmaus viestistä "haluan jakaa loppuelämäni sinun kanssasi, haluatko sinä minun kanssani?" Siinä ei sovi luimistella silmillä pitkin seiniä kun proposition on menossa :)

        Tuossahan se taikasana onkin, "haluatko?" :)

        On aika helpottavaa, että nykyään saa itse päättää, haluaako naimisiin vai ei. Ennen oli toisin ja naimisiin oli melkeinpä pakko mennä, jos halusi yhteiskunnassa pärjätä. Nyt voi tehdä itsensä kannalta parhaan mahdollisen ratkaisun ilman ulkoisia paineita.

        Ja kyllä siinä paranis tosiaan olla läsnä tilanteessa, kun loppuelämään vaikuttava kysymys esitetään :)


      • oasis79 kirjoitti:

        Tuossahan se taikasana onkin, "haluatko?" :)

        On aika helpottavaa, että nykyään saa itse päättää, haluaako naimisiin vai ei. Ennen oli toisin ja naimisiin oli melkeinpä pakko mennä, jos halusi yhteiskunnassa pärjätä. Nyt voi tehdä itsensä kannalta parhaan mahdollisen ratkaisun ilman ulkoisia paineita.

        Ja kyllä siinä paranis tosiaan olla läsnä tilanteessa, kun loppuelämään vaikuttava kysymys esitetään :)

        Mitä ne sanoo, jotka kieltäytyy? K: Will u marry me? V: No kattellaan... / Anteeksi hani, mikä olikaan sun kysymys / Q2 ja Q3 on aika täys, palataan... diili-style :s

        Tuntuu kyl, että aika varma pitäis olla vastauksesta, että viittis kysyä, kun kokemusta ei ole :>


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Mitä ne sanoo, jotka kieltäytyy? K: Will u marry me? V: No kattellaan... / Anteeksi hani, mikä olikaan sun kysymys / Q2 ja Q3 on aika täys, palataan... diili-style :s

        Tuntuu kyl, että aika varma pitäis olla vastauksesta, että viittis kysyä, kun kokemusta ei ole :>

        Niihin muutamiin ei-vakavasti otettaviin kosimisiin, joihin olen antanut kieltävän vastauksen, taisin sanoa jotain tyyliin, etten näe meillä yhteistä tulevaisuutta tms mutta hitsi olis pitänyt käyttää tuota Q3 on jo täynnä... :)

        Kyllähän siinä aika varma saa olla, ja vaikka olisikin, niin silti se taitaa olla kysyjälle aina todella jännittävä paikka. Mietis niitä, jotka uskaltautuu kysymään yleisön edessä... Aika riskaabeli valinta :)

        Täytynee yrittää saada unta, rytmit ihan sekaisin loman jälkeen ja nyt pitäis sopeutua taas työrytmiin.

        Hyvää yötä ja rentoa loman jatkoa sinne! :)


      • oasis79 kirjoitti:

        Niihin muutamiin ei-vakavasti otettaviin kosimisiin, joihin olen antanut kieltävän vastauksen, taisin sanoa jotain tyyliin, etten näe meillä yhteistä tulevaisuutta tms mutta hitsi olis pitänyt käyttää tuota Q3 on jo täynnä... :)

        Kyllähän siinä aika varma saa olla, ja vaikka olisikin, niin silti se taitaa olla kysyjälle aina todella jännittävä paikka. Mietis niitä, jotka uskaltautuu kysymään yleisön edessä... Aika riskaabeli valinta :)

        Täytynee yrittää saada unta, rytmit ihan sekaisin loman jälkeen ja nyt pitäis sopeutua taas työrytmiin.

        Hyvää yötä ja rentoa loman jatkoa sinne! :)

        Juu, tuntuisi nololta laittaa kädet korville kun ei uskalla kuunnella vastausta :o)

        Head ööd, ja muistini mukaan ei sun vuorokausirytmi ollut kaksinen ennen lomaakaan :> Äkkiä simmu kuitenkin kii ja snoreeeee...


      • oasis79
        bravo.bravi kirjoitti:

        Juu, tuntuisi nololta laittaa kädet korville kun ei uskalla kuunnella vastausta :o)

        Head ööd, ja muistini mukaan ei sun vuorokausirytmi ollut kaksinen ennen lomaakaan :> Äkkiä simmu kuitenkin kii ja snoreeeee...

        Rytmit tosiaan ihan sekaisin, mutta jospa edes jotain unta saisi kun viime yönä melkein jätti tulematta... Lomaltapaluustressiä :)


      • oasis79 kirjoitti:

        Rytmit tosiaan ihan sekaisin, mutta jospa edes jotain unta saisi kun viime yönä melkein jätti tulematta... Lomaltapaluustressiä :)

        Uus loma alkaa sitä nopeammin mitä nopeammin nyt nukut =)


      • Joo-o

        Niinpä niin.


    • huono idea sulla

      Miksi pitäisi manipuloida toinen kosimaan? Eihän se silloin tule miehen omasta tahdosta, vaan manipuloinnin tuloksena?

    • hmm,

      yhdessä jo toista kuukautta?

    • "Miten saan mieheni kosimaan???"

      -Et yhtään mitenkään.

      Mies kosii kun on valmis. Ei painostuksen alaisena.

    • Warning..

      Huh, sulla tuntuu olevan vauvakuume ihan tapissa. Toivottavasti mieskin tajuaa tämän. Muuten voi tulla lehtiuutisia taas.

    • -05 palstaveteraani

      Tasa-arvon puolesta olemme me miehet. Jos kosimme, niin karkauspäivänä sitten ja akan tai hamekankaan saamme.

    • csiii

      Sisareni kosi itse, ja kun mies ei ollut valmis avioliittoon, lopetti suhteen ja etsi uuden miehen. Ei siinä mennyt kun puoli vuotta, että entinen mies tajusi, mitä oli menettänyt. Kova homma oli saada nainen takaisin, mutta onnistui lopulta ja ovat nyt naimisissa.

      Vaikeimman kautta pitää miehen kanssa aina mennä, kun ei niillä ole visioita eikä tajua siitä, että elämä on lyhyt.

      • 40,6

        Natsi meininkiä avioliitolla kiristämistä.


      • csiii
        40,6 kirjoitti:

        Natsi meininkiä avioliitolla kiristämistä.

        Kiristämistä? Jos toinen haluaa sitoutua ja toinen ei, kannattaa lähteä eri suuntiin. Kyllä mulla on fiksu sisko, tahtonainen saa mitä haluaa.


      • Ihme naisgöbbels
        csiii kirjoitti:

        Kiristämistä? Jos toinen haluaa sitoutua ja toinen ei, kannattaa lähteä eri suuntiin. Kyllä mulla on fiksu sisko, tahtonainen saa mitä haluaa.

        Ilman avioliittoako ei voi sitoutua? Rakkaus ei riitä, vaan instituutio on ratkaiseva. Hyh ..


      • sinkkukoskinen
        csiii kirjoitti:

        Kiristämistä? Jos toinen haluaa sitoutua ja toinen ei, kannattaa lähteä eri suuntiin. Kyllä mulla on fiksu sisko, tahtonainen saa mitä haluaa.

        huh huh, toiv. en ikinä haksahda akkaan joka haluaa ensisiijassa aviksen eikä mua


      • csiii
        Ihme naisgöbbels kirjoitti:

        Ilman avioliittoako ei voi sitoutua? Rakkaus ei riitä, vaan instituutio on ratkaiseva. Hyh ..

        Naimisiinmeno on julkinen ja siten sosiaalinen ja juridinen akti. Sen tarkoitus on julistaa koko maailmalle, että me olemme yhdessä. Rakkaus luonnollisesti johtaa haluun paitsi sitoutua, myös tehdä se julkisesti niin että tilanne on kaikille selvä. Sormukset ovat myös tuntemattomille tiedoksi, että henkilö ei etsi seuralaista.

        Asia on niin yksinkertainen, että se ei kaikille aukea.


      • Huok ..
        csiii kirjoitti:

        Naimisiinmeno on julkinen ja siten sosiaalinen ja juridinen akti. Sen tarkoitus on julistaa koko maailmalle, että me olemme yhdessä. Rakkaus luonnollisesti johtaa haluun paitsi sitoutua, myös tehdä se julkisesti niin että tilanne on kaikille selvä. Sormukset ovat myös tuntemattomille tiedoksi, että henkilö ei etsi seuralaista.

        Asia on niin yksinkertainen, että se ei kaikille aukea.

        Kaava mitä pitä noudattaa että elää oikein ..


      • Höpsis 775
        40,6 kirjoitti:

        Natsi meininkiä avioliitolla kiristämistä.

        Ei tuo kiristänyt millään. Nainen kosi ja, kun sai kieltävän vastauksen, jatkoi matkaansa. Poikkeuksellisen suoraselkäinen nainen.


      • Sormustettu
        csiii kirjoitti:

        Naimisiinmeno on julkinen ja siten sosiaalinen ja juridinen akti. Sen tarkoitus on julistaa koko maailmalle, että me olemme yhdessä. Rakkaus luonnollisesti johtaa haluun paitsi sitoutua, myös tehdä se julkisesti niin että tilanne on kaikille selvä. Sormukset ovat myös tuntemattomille tiedoksi, että henkilö ei etsi seuralaista.

        Asia on niin yksinkertainen, että se ei kaikille aukea.

        Joo ja sit on niitä miehiä joita vaimo kosi ja nyt naimisissa ei käytetä sormusta koska seliseli... On näitä iskijöitä nähty! Mulle sanoi ukkomies että ei oo koskaan käyttänyt sormusta. Wtf??? Mun mies jos ei käyttäis niin kyllä sais hyvän selityksen keksiä!


    • sininen_sitruuna

      Jospa nytten antasit ajan kulua, mikä kiire siulla oikeen on?

      Tartteeko sitä papin eteen pakosti heti mennä.. kyllä se mies sitte kosii jos hänestä siltä tuntuu..

      • csiii

        Miksi aloittajan pitäisi vähätellä omaa haluamistaan?

        Ihminen tarvitsee elämässä tahtoa. Ilman tahtoa ei mitään saavutuksia olisi ihmiskunnan historiassa ollut.

        Tahtominen on kunnioitettavaa. Se ei, että jäädään nöyrästi odottelemaan että jotain tapahtuu sitten "jos hänestä siltä tuntuu..."


      • sininen_sitruuna
        csiii kirjoitti:

        Miksi aloittajan pitäisi vähätellä omaa haluamistaan?

        Ihminen tarvitsee elämässä tahtoa. Ilman tahtoa ei mitään saavutuksia olisi ihmiskunnan historiassa ollut.

        Tahtominen on kunnioitettavaa. Se ei, että jäädään nöyrästi odottelemaan että jotain tapahtuu sitten "jos hänestä siltä tuntuu..."

        Ei hänen piä vähätelläkkään. =)

        Vaan josko ei ite oo valmis kosimaan miestä, niin eipähän siinä ole muuta vaihtoehtoa kun ootella josko miehestä siltä tuntuu.

        Monelle miehelle vaan tuo naimisiinmeno ja kosinta ei oo niin helppoja asioita, kuten ei naisillekkaan... ja ainakaan painostaa ei kannata.


      • csiii
        sininen_sitruuna kirjoitti:

        Ei hänen piä vähätelläkkään. =)

        Vaan josko ei ite oo valmis kosimaan miestä, niin eipähän siinä ole muuta vaihtoehtoa kun ootella josko miehestä siltä tuntuu.

        Monelle miehelle vaan tuo naimisiinmeno ja kosinta ei oo niin helppoja asioita, kuten ei naisillekkaan... ja ainakaan painostaa ei kannata.

        Ymmärrän hyvin, että nainen odottaa suhteessa, että mies olisi mies ja kosisi, koska se kuuluu miehen perinteiseen rooliin. Varsinkin jos nainen itse on täyttänyt miehen parisuhteeseen liittyvät toiveet, eli seksin. Mutta mieskö ennakoisi tai miettisi asioita toisen kannalta, ehei...

        Kannattaisi lopettaa se seksi ja kaikki muu miellyttäminen, kuten karvojen ajelu ja kauniit alusvaatteet ja painonhallinta ;) Ei ne sen enempää parisuhteeseen kuulu kuin miehekäs kosinta.

        Miksi te olette niin kilttejä tytöt?


      • 4+#
        csiii kirjoitti:

        Ymmärrän hyvin, että nainen odottaa suhteessa, että mies olisi mies ja kosisi, koska se kuuluu miehen perinteiseen rooliin. Varsinkin jos nainen itse on täyttänyt miehen parisuhteeseen liittyvät toiveet, eli seksin. Mutta mieskö ennakoisi tai miettisi asioita toisen kannalta, ehei...

        Kannattaisi lopettaa se seksi ja kaikki muu miellyttäminen, kuten karvojen ajelu ja kauniit alusvaatteet ja painonhallinta ;) Ei ne sen enempää parisuhteeseen kuulu kuin miehekäs kosinta.

        Miksi te olette niin kilttejä tytöt?

        Olet hyytävän kylmä ja katkera ihminen ei muuta voi sanoa


      • csiii
        4+# kirjoitti:

        Olet hyytävän kylmä ja katkera ihminen ei muuta voi sanoa

        Mielenkiintoinen näkemys, mutta en ole keskustelun aiheena.


    • Jos nyt

      olisin valitsemassa, en haluaisi mitään kosintoja. JOs avioliitto olisi molemmille tärkeä, se syntyisi yhteisestä halusta ja niiden toiveiden liittymisestä yhteen. Karut, lähes koruttomat häät, kenties muutaman ystävän todistaessa.

    • Lisää viinaa,

      kai se siitä sitten joskus...

    • Vai tasa-arvo

      Mikset kosi itse?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      149
      2150
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      118
      1643
    3. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      94
      1460
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      96
      1431
    5. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1312
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      208
      1175
    7. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      214
      1157
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      49
      1141
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      99
      1081
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      249
      942
    Aihe