LAMA tuloo

äikkistä:.

.

Miten olet varautunut * LAMAAN *

Vai * LAMAANNUTKO * kuin LAAMA

Har!

.

32

123

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kylähullu

      Mie elän sossun rahhoilla, antaa laman tulla, he hee.

      • No sitähä miekin:.!1

        .

        "Ei lama haittaa yritteliästä ihmistä millään lailla"

        Har!

        .


      • kylähullu
        No sitähä miekin:.!1 kirjoitti:

        .

        "Ei lama haittaa yritteliästä ihmistä millään lailla"

        Har!

        .

        Mieki oon persu ja mull on vanaha mersu.


    • Lamanorja

      Ei se tule.Lama on aina ollut. Vippaa mulle viitonen?

      • Olet kyl oikeassa:.

        .

        Aika monelle ei koskaan ollutkaan mitään muuta kuin jatkuvaa lamaa

        .


      • HAR!
        Olet kyl oikeassa:. kirjoitti:

        .

        Aika monelle ei koskaan ollutkaan mitään muuta kuin jatkuvaa lamaa

        .

        Viimeisin parisuhteeni kesti kolmisen vuotta. Elin pitkälti tyttöystäväni rahoilla, ja hän syyttikin minua siitä erottuamme. Mutta minä vain tartuin hänen tarjoamaansa mahdollisuuteen: hänhän ne ulkomaanmatkat ja korut minulle osti ja vuokrat maksoi. Sitä paitsi saihan hänkin minulta jotain, mitä tarvitsi.


    • Hullu ukko

      Ei siihen tavisduunari voi varautua. Taviksen pitää vaan kestää kun lama iskee.

      • Hullu ukko

        Tällä palstalla on vitun tyhmää jengiä ainakin miinusten määrästä päätellen.


    • Ikisinkku M

      Lamaanhan ei voi varautua oikeastaan muuten kuin olemalla tekemättä suuresti velkoja joita ei voisi hoitaa huonona aikana sekä pidättäytymällä sitomasta pääomia liian epävarmoihin kohteisiin kun koskaan ei tiedä miten niiden kanssa tulee käymään. Takkiinhan tällä tavalla tulee mutta jos lama kunnolla jyrähtää päälle voi toisaalta sitten ehkä sopivassa saumassa suorittaa hankintoja jotka tuottavat sitten uuden nousukauden aikana. Nyt vain saattaa käydä niin ettei sitä uutta nousua tule pitkään aikaan.

      • Lyyli Pyöriäinen

        Hei Hikisinkku M. Etkös sinä ole persaukinen atm, jota nuo huolet ei koske ?


      • Ikisinkku M
        Lyyli Pyöriäinen kirjoitti:

        Hei Hikisinkku M. Etkös sinä ole persaukinen atm, jota nuo huolet ei koske ?

        Heipä hei, tuon käsityksen tulee kyllä pohjautua omiin kuvitelmiisi koska itse en ole koskaan noista mitään väittänyt olevani tai itseäni sellaiseksi tuntenut.


    • jykä rules

      Lama ei tule niin kauan kun puikoissa on jykä.

    • En ole mitenkään erityisesti varautunut lamaan, mutta ihan yleisesti olen varautunut esim. työnmenetykseen, jotta ei heti menisi kämppä alta ja olisi tarpeeksi aikaa järjestää asiat kuntoon. Ainakin vuosi pitää pystyä elämään työttömänäkin elintason merkittävästi tippumatta.

      Ei lamaa kannata liikaa murehtia, mutta toki on järkevää varautua pahan päivän varalle.

      • YepYepYepYep:.

        .

        Ehkä voi olla syytä *miettiä* pitääkö keittökalusteet tosiaan uusia joka toinen vuosi

        .


      • YepYepYepYep:. kirjoitti:

        .

        Ehkä voi olla syytä *miettiä* pitääkö keittökalusteet tosiaan uusia joka toinen vuosi

        .

        Osuit vähän huonoon kohteeseen, mua ei nimittäin haittais uusia keittiötä vaikka joka toinen vuosi ;)

        Keittiö on tärkeä ja sen pitää olla toimiva, laadukas ja hyvännäköinen. Ehkei nyt sentään joka toinen vuosi uusia tarvitse :)


      • Jahas jahas:.
        oasis79 kirjoitti:

        Osuit vähän huonoon kohteeseen, mua ei nimittäin haittais uusia keittiötä vaikka joka toinen vuosi ;)

        Keittiö on tärkeä ja sen pitää olla toimiva, laadukas ja hyvännäköinen. Ehkei nyt sentään joka toinen vuosi uusia tarvitse :)

        .

        "Ei tässä nyt mitään profilointia aleta harrastamaan"

        "Mutta keittiökalusteet on syytä olla kunnossa"

        Har!

        .


      • Jahas jahas:. kirjoitti:

        .

        "Ei tässä nyt mitään profilointia aleta harrastamaan"

        "Mutta keittiökalusteet on syytä olla kunnossa"

        Har!

        .

        Don't get me started... Keittiöt on melkein mun intohimo ;)

        Suomessa ei vain yleisesti ottaen panosteta keittiöihin tarpeeksi. Jopa uusissa rivi- ja kerrostaloissa keittiöt ei saa ansaitsemaansa huomiota, niihin mahdutetaan vain välttämättömin, valitaan valkoset kaapit, tylsä välitilalaatta, peruskodinkoneet ja se on siinä.

        Pienellä panostuksella keittiöistä saisi ihan erilaisia, ei tarvittaisi edes enempää neliöitä tai suurta rahallista panostusta, vain parempaa suunnittelua!

        Ei kannata sohaista muurahaispesää, mä voisin jatkaa aiheesta loputtomiin ;)


      • oasis79 kirjoitti:

        Don't get me started... Keittiöt on melkein mun intohimo ;)

        Suomessa ei vain yleisesti ottaen panosteta keittiöihin tarpeeksi. Jopa uusissa rivi- ja kerrostaloissa keittiöt ei saa ansaitsemaansa huomiota, niihin mahdutetaan vain välttämättömin, valitaan valkoset kaapit, tylsä välitilalaatta, peruskodinkoneet ja se on siinä.

        Pienellä panostuksella keittiöistä saisi ihan erilaisia, ei tarvittaisi edes enempää neliöitä tai suurta rahallista panostusta, vain parempaa suunnittelua!

        Ei kannata sohaista muurahaispesää, mä voisin jatkaa aiheesta loputtomiin ;)

        Tuleeko vimpan päälle köökissä myös parempaa ruokaa? :s


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Tuleeko vimpan päälle köökissä myös parempaa ruokaa? :s

        Tottakai tulee ;)

        Kunnon keittiössä nääs viihtyy ja on mukava puuhailla kun ei tarvitse kiukutella liian vähälle laskutasolle, paukkuville laatikostoille, hitaasti lämpeäville liesille, epäkäytännöllisille alakaapeille jne. Lista on loputon :)


      • pimpan päälle
        oasis79 kirjoitti:

        Don't get me started... Keittiöt on melkein mun intohimo ;)

        Suomessa ei vain yleisesti ottaen panosteta keittiöihin tarpeeksi. Jopa uusissa rivi- ja kerrostaloissa keittiöt ei saa ansaitsemaansa huomiota, niihin mahdutetaan vain välttämättömin, valitaan valkoset kaapit, tylsä välitilalaatta, peruskodinkoneet ja se on siinä.

        Pienellä panostuksella keittiöistä saisi ihan erilaisia, ei tarvittaisi edes enempää neliöitä tai suurta rahallista panostusta, vain parempaa suunnittelua!

        Ei kannata sohaista muurahaispesää, mä voisin jatkaa aiheesta loputtomiin ;)

        Keittiössä voi harrastaa seksiäkin.


      • oasis79 kirjoitti:

        Tottakai tulee ;)

        Kunnon keittiössä nääs viihtyy ja on mukava puuhailla kun ei tarvitse kiukutella liian vähälle laskutasolle, paukkuville laatikostoille, hitaasti lämpeäville liesille, epäkäytännöllisille alakaapeille jne. Lista on loputon :)

        Varsinainen sous-chef de cuisine olet :D Tottahan toi on, mulla vaan on tupannu olemaan menuut sellasia, että ei ole tuntunut ongelmalta kunhan joku kokkauskoppero on. Pitkäjännitteisyyskään ei tahdo riittää monen tunnin operaatioihin. Ja lasten kanssa on oppinut, että noin per heti on paras olla ruokaa .>


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Varsinainen sous-chef de cuisine olet :D Tottahan toi on, mulla vaan on tupannu olemaan menuut sellasia, että ei ole tuntunut ongelmalta kunhan joku kokkauskoppero on. Pitkäjännitteisyyskään ei tahdo riittää monen tunnin operaatioihin. Ja lasten kanssa on oppinut, että noin per heti on paras olla ruokaa .>

        Mä oon pienoinen keittiöhifistelijä, myönnettäköön... :)

        Toki ruoat valmistuu vaatimattomammassakin keittiössä, mutta mä vain rakastan hyvin suunniteltuja ja kauniita keittiöitä :) Ja kun nykyään on niin uskomattoman fiksuja ratkaisuja, joiden avulla keittiössä häärääminen on sujuvaa ja miellyttävää, niin mielellään niitä hyödyntää, jos vain suinkin mahdollista.

        Muksujen kanssa ruoat tosiaan pitää tulla nopeasti pöytään. Arkisin ruoanlaittoon kokonaisuudessaan ei sais mennä 30min kauempaa. Nopeampaankin ruoan pöytään saisi, mutta hiukan aikaa joutuu käyttämään kun harvoin ostan mitään valmista, pilkon kasvikset yms alusta asti itse mutta valinta tuokin :)


      • oasis79 kirjoitti:

        Mä oon pienoinen keittiöhifistelijä, myönnettäköön... :)

        Toki ruoat valmistuu vaatimattomammassakin keittiössä, mutta mä vain rakastan hyvin suunniteltuja ja kauniita keittiöitä :) Ja kun nykyään on niin uskomattoman fiksuja ratkaisuja, joiden avulla keittiössä häärääminen on sujuvaa ja miellyttävää, niin mielellään niitä hyödyntää, jos vain suinkin mahdollista.

        Muksujen kanssa ruoat tosiaan pitää tulla nopeasti pöytään. Arkisin ruoanlaittoon kokonaisuudessaan ei sais mennä 30min kauempaa. Nopeampaankin ruoan pöytään saisi, mutta hiukan aikaa joutuu käyttämään kun harvoin ostan mitään valmista, pilkon kasvikset yms alusta asti itse mutta valinta tuokin :)

        Mikäs siinä kun on tilaa missä hifistellä. Kulinaariesteetikolla pitää olla fasiliteetit kunnossa ja stroganoffeista ei tuu katastroffeja :)

        Arjen ruokaralli onkin oma lukunsa. Helposti menee nuudelinkeittolinjalle. Ja kasvisosasto on puolikas kurkkua lapselle kouraan, järsi siitä.. Jos/kun on harrastuksia ja läksyjä, aikataulut on usein oikeasti tiukat.


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Mikäs siinä kun on tilaa missä hifistellä. Kulinaariesteetikolla pitää olla fasiliteetit kunnossa ja stroganoffeista ei tuu katastroffeja :)

        Arjen ruokaralli onkin oma lukunsa. Helposti menee nuudelinkeittolinjalle. Ja kasvisosasto on puolikas kurkkua lapselle kouraan, järsi siitä.. Jos/kun on harrastuksia ja läksyjä, aikataulut on usein oikeasti tiukat.

        Kyllä niitä katastrofejakin mahtuu aina mukaan, mutta sehän vain lisää ruoanlaiton jännitystä ;)

        Mä hyödynnän pakastinta aika paljon helpottamaan arjen kiireitä. Heitän ylijääneet ruoat sopivina annoksina pakkaseen ja tarpeen tullen saan sieltä parissa minuutissa muksulle ruoan pöytään. Ja aina pitää olla tosiaan jotain supernopeasti valmistuvaa kuten juuri nuudelia, hernekeittoa tms. Tai sitten muuten vaan niille päiville kun ei vain jaksa, nakkeja ja ranskalaisia :)


      • oasis79 kirjoitti:

        Kyllä niitä katastrofejakin mahtuu aina mukaan, mutta sehän vain lisää ruoanlaiton jännitystä ;)

        Mä hyödynnän pakastinta aika paljon helpottamaan arjen kiireitä. Heitän ylijääneet ruoat sopivina annoksina pakkaseen ja tarpeen tullen saan sieltä parissa minuutissa muksulle ruoan pöytään. Ja aina pitää olla tosiaan jotain supernopeasti valmistuvaa kuten juuri nuudelia, hernekeittoa tms. Tai sitten muuten vaan niille päiville kun ei vain jaksa, nakkeja ja ranskalaisia :)

        Jees, thank god for Ikean kilon pakastelihapullapussit :p Aika souvi silti on, et vielä tiedäkään kaikkea mitä tuleman pitää kun lapsi kasvaessaan haluaa laajentaa elinpiiriään ja keksii itselleen tekemisiä mihin syömiset pitäisi jotenkin sovittaa :)


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Jees, thank god for Ikean kilon pakastelihapullapussit :p Aika souvi silti on, et vielä tiedäkään kaikkea mitä tuleman pitää kun lapsi kasvaessaan haluaa laajentaa elinpiiriään ja keksii itselleen tekemisiä mihin syömiset pitäisi jotenkin sovittaa :)

        Mitä vierestä olen työkavereiden arkea päässyt seuraamaan, niin on todellakin aikamoista sovittelua ruokailuineen, harrastuksineen, viemisineen, tuomisineen, kavereille pääsemisineen, läksyineen jne. En ihmettele, että moni ostaa lapselleen mopo-auton heti kun mahdollista tuota rumbaa helpottamaan :)

        Tuota odotellessa mä nautin siitä, että saan itse suunnitella aikataulut :)

        Taidan suunnitella itselleni loppupäivän nyt niin, että häippäsen täältä toimistosta kuntosalin kautta kotiin...


      • oasis79 kirjoitti:

        Mitä vierestä olen työkavereiden arkea päässyt seuraamaan, niin on todellakin aikamoista sovittelua ruokailuineen, harrastuksineen, viemisineen, tuomisineen, kavereille pääsemisineen, läksyineen jne. En ihmettele, että moni ostaa lapselleen mopo-auton heti kun mahdollista tuota rumbaa helpottamaan :)

        Tuota odotellessa mä nautin siitä, että saan itse suunnitella aikataulut :)

        Taidan suunnitella itselleni loppupäivän nyt niin, että häippäsen täältä toimistosta kuntosalin kautta kotiin...

        Siin on rumba, samba ja quickstep samassa paketissa. Lakkaat myös olemasta ihminen omalla nimelläsi, sen sijaan olet senjasen äiti :D

        Mene, hiki pintaan... Taidan mennä vähän soutelemaan. Toisaalta, ramaseekin.. :s


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Siin on rumba, samba ja quickstep samassa paketissa. Lakkaat myös olemasta ihminen omalla nimelläsi, sen sijaan olet senjasen äiti :D

        Mene, hiki pintaan... Taidan mennä vähän soutelemaan. Toisaalta, ramaseekin.. :s

        Oi, soutelemaan... Nauti (toivottavasti) auringosta ja veden rauhoittavasta vaikutuksesta :)


      • kuluks järvi
        oasis79 kirjoitti:

        Oi, soutelemaan... Nauti (toivottavasti) auringosta ja veden rauhoittavasta vaikutuksesta :)

        Vibra meni soutelemaan järvelle :P


    • lifemocker

      joo lama näytti olleen tuskassa

      • moshausta

        suosio suuri


      • Peräkärrykirppis:.
        moshausta kirjoitti:

        suosio suuri

        .

        Nyt saa taas alkaa viritellä peräkärrykirppiksiä ihan 90-luvun malliin

        Har!

        .


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      145
      2020
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      116
      1582
    3. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      95
      1387
    4. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      92
      1318
    5. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1292
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      207
      1131
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      48
      1076
    8. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      205
      1066
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      98
      1047
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      239
      892
    Aihe