Luukas kirjoitti Luukkaan evankeliumin, sekä Apostolien Teot. Hän kirjoitti ne miehelle nimeltään Teofilus (Theofilos).
Luukas aloittaa evankeliuminsa kertomalla, että hän kirjoittaa Teofilukselle (Luuk.1:1-4). Niin ikään, myös Apostolien Teot alkaa Luukaksen maininnalla samasta miehestä (kts. Luuk.1:3 ja Apt.1:1).
Luukas piti Teofilusta korkea-arvoisessa asemassa. Hän kirjoitti hänelle;
"... korkea-arvoinen Teofilus" (Luuk.1:3).
"Teofilus" tarkoittaa kirjaimellisesti "Jumalan rakastama". Tällöin voidaan myös tulkita asian niin, mikäli haluamme, ettei Luukas kirjoittanut ainoastaan Teofilukselle, vaan myös kaikille Jumalan rakastamille ihmisille jotka lukevat samoja kirjeitä/kirjoja.
Teofiluksen omia kirjoituksia on julkaistu netissä. Ne ovat koottuna ainakin osittain, kirjassa nimeltään
"Ante-Nicene Fathers, Volyme 2"
http://www.ccel.org/ccel/schaff/anf02.toc.html
"Ante-Nicene Fathers" tarkoittaa "Isät ennen Nikeaa". Se on viittaus niihin "kirkkoisiin" jotka elivät, opettivat ja kirjoittivat ennen Nikean ensimmäistä kirkolliskokousta (v.325). Kyseisenä vuonna Jumalan Pojasta, Jeesuksesta, leivottiin jumala Jumalan rinnalle.
Raamatun mukaan Jeesus istuu nyt Isänsä rinnalla, hänen oikealla puolellaan. Mutta istuuko hän siellä jumalana Jumalan rinnalla? Jahveh, meidän ainoa Jumala, on selkeästi sitä mieltä, ettei hänen rinnallaan ole muita jumalia:
"Älä pidä muita jumalia minun rinnallani" (2.Moos.20:3, 5.Moos.5:7).
Vieläpä sama Jumala on sanonut profeetan kautta:
"Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule" (Jes.43:10).
Entäs mitä mieltä Teofilus oli, tuosta aihepiiristä, sen jälkeen kun oli saanut tarkkaa opetusta Luukkaalta? Ja miten hän suhtautuu Jeesus-jumalaan? Se selvinnee kun tutkitaan mitä hän kirjoittaa epäjumalanpalvoja Autolykukselle (Autolycus):
täällä: http://www.ccel.org/ccel/schaff/anf02.iv.ii.i.xi.html
tai täällä: http://www.newadvent.org/fathers/02041.htm
Teofiluksen kirjoituksista ilmenee hyvin, että hänellä on järki tallella ja jalatkin tiukasti maassa. Antiokialaisena hän kantaa selkeällä tavalla pilkkanimeä "kristitty", ja hän uskoo ilmiselvästi vain yhteen Jumalaan, mutta myös hänen lähettämäänsä Kuninkaaseen, eli Jeesukseen. Hän ilmoittaa rukoilevansa sekä ainoata Jumalaa, mutta myös Kuningasta. Samalla hän ilmoittaa, ettei palvo Kuningasta, vaan ainoastaan Jumalaa, koska Kuningas ei ole tehty jumalaksi, vaan mieheksi (ihmiseksi) Jumalan määräyksestä tuomitsemaan oikeudenmukaisesti. Viisaasti Teofilus antaa myös kehotuksen osoittaa arvokkuutta Kuninkaalle ja olla hänelle alamainen. Lisäksi hän kehottaa rukoilemaan Jeesusta uskollisesti, koska rukoilemalla Kuningasta, me toteutamme Jumalan tahdon.
Teofilus ei vaikuta olevan mikään pintaliitäjä, eikä suinkaan usko kaikkiin taruihin. Hänellä on pitkälti samanlainen näkemys Kuningas Jeesuksesta kuin Luukkaallakin. Hänellä on selkeästi paljon tietoa kreikkalaisista ja egyptiläisistä epäjumalista kun osaa niitten nimet ja kertomukset. Teofilus kuitenkin tuomitsee jyrkästi kaikki epäjumalanpalvonnat, ja ilmoittaa että hänellä on vain yksi Jumala. Ainakin nopeasti tarkasteltuna vaikuttaa siltä, ettei hän lainkaan ole kolminaisuusopin kannattaja.
Täytynee jatkaa tutustumista sekä hänen että muittenkin "kirkkoisien" kirjoituksiin jotka ovat syntyneet ennen vuotta 325. Niitä voi lukea täältä:
http://www.ccel.org/ccel/schaff/anf02.toc.html
Jos löydätte sieltä jotain olennaisen tärkeätä, ilmoittakaa siitä tässä keskusteluketjussa. Kiitos.
Teofilus, se korkea-arvoinen, hän oli viisas mies.
62
1705
Vastaukset
- *jukka.finland
Teofiluksen todistusta ja kirjoituksia siitä, kuinka hän vastaanotti Luukkaan kirjoitukset, ei ole Raamatussa. Jotain voimme päätellä Luukkaan "muuttuneesta" tavasta puhutella Teofilusta evankeliuminsa kirjoittamisen jälkeen Apostolien teoissa. Itse pysyn ja tunnustan vain Jumalan Sanan, joka on Raamattuumme kirjoitettu.
Kanssasi on hyödytöntä keskustella Herrasta Jeesuksesta. Jos olisit kohdannut Hänet omakohtaisesti et kirjoittaisi tällä palstalla, niin kuin kirjoitat. Itse asiassa olet yhtä sokea kuin juutalaiset. Et usko, että Jeesus on Messias. VT:n kirjoitukset todistavat, että Hän on ihmiseksi tullut Jumala. VT:n kirjoitukset kertovat siitä lukemattomat kerrat.
Jos osaat alkutekstejä, niin esim. Jesajan kirjan 6 luvussa Jesaja näkee Jahven istuvan valtaistuimella (jakeessa 1 "adonai", jakeessa 3-4 "JHWH"). Johanneksen evankeliumissa, muistaakseni luvussa 12, kerrotaan Jesajan nähneen Jumalan kirkkauden (samassa yhteydessä viitataan myös Jahven lausumiin sanoihin) ja sitten sanotaan, että se, mitä Jesaja näki, oli Jeesuksen kirkkaus. Näitä kohtia, jotka todistavat Jeesuksesta, on yli 6000.
Minulla ei ole mitään syytä kiistellä Sinun kanssasi Jeesuksen jumaluudesta. Jeesus tuli tosi ihmiseksi, sovitti syntimme, kuoli ja Jumala herätti Hänet kolmantena päivänä. Tämän ihmiseksi tulleen Jeesuksen Jumala korotti Herraksi ja vapahtajaksi, Ihmisen Poikana. Olen varma, että kuka tahansa kohtaa itse henkilökohtaisesti elämässään ylösnousseen Jeesuksen, hänen on mahdotonta epäillä Hänen jumaluuttaan. Hänet kohdatessa on siveellinen mahdottomuus epäillä Häntä.
Tässä oli mielipiteeni. En halua jatkaa asiasta keskustelua; muita innokkaita ehkä löytyy.>>>Teofiluksen todistusta ja kirjoituksia siitä, kuinka hän vastaanotti Luukkaan kirjoitukset, ei ole Raamatussa.>Jotain voimme päätellä Luukkaan "muuttuneesta" tavasta puhutella Teofilusta evankeliuminsa kirjoittamisen jälkeen Apostolien teoissa.>Jos olisit kohdannut Hänet omakohtaisesti et kirjoittaisi tällä palstalla, niin kuin kirjoitat.>Et usko, että Jeesus on Messias.>Jos osaat alkutekstejä, niin esim. Jesajan kirjan 6 luvussa Jesaja näkee Jahven istuvan valtaistuimella (jakeessa 1 "adonai", jakeessa 3-4 "JHWH"). Johanneksen evankeliumissa, muistaakseni luvussa 12, kerrotaan Jesajan nähneen Jumalan kirkkauden (samassa yhteydessä viitataan myös Jahven lausumiin sanoihin) ja sitten sanotaan, että se, mitä Jesaja näki, oli Jeesuksen kirkkaus.>Näitä kohtia, jotka todistavat Jeesuksesta, on yli 6000.>Minulla ei ole mitään syytä kiistellä Sinun kanssasi Jeesuksen jumaluudesta.
- jaikali
Jotkut tekevät aloituksia korottaakseen Herraa Jeesusta Kristusta.
Toiset tekevät aloituksia halventaakseen Herraa Jeesusta Kristusta.
Ei liene vaikea ratkaista kumman kirjoitukset ovat Pyhässä Hengessä kirjoitetut. jaikali kirjoitti:
Ei liene vaikea ratkaista kumman kirjoitukset ovat Pyhässä Hengessä kirjoitetut.Ja jotkut kirkastavat Isän Jumalan nimeä, niin kuin Jeesus kirkasti.
Johannes 12
28 'Isä, kirkasta nimesi!" Niin taivaasta tuli ääni: "Minä olen sen kirkastanut, ja olen sen vielä kirkastava".'
Johannes 17
26 "Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."
Johannes 17
4 "Minä olen kirkastanut sinut maan päällä: minä olen täyttänyt sen työn, jonka sinä annoit minun tehtäväkseni."
Jotka tuntevat totisen Jumalan, kirkastavat hänen nimeänsä maailmalle. Jotka eivät Jumalaa tunne, ylistävät epäjumalia!- ml213.
jaikali kirjoitti:
Ei liene vaikea ratkaista kumman kirjoitukset ovat Pyhässä Hengessä kirjoitetut.Näin sivullisena huomaan, miten viestisi ilmentää enemmän ymmärryskykyäsi asian suhteen kuin Jeesuksen koroittamista /alentamista.
Jos JUMALA ei anna ihmiselle lupaa tehdä rinnalleen toista JUMALAA,- edes Pojastaan Jeesuksesta Kristuksesta, niin tyytykäämme JUMALAN tahtoon. Hänen yksin on aivoituksensa koko revohka. jaikali kirjoitti:
Ei liene vaikea ratkaista kumman kirjoitukset ovat Pyhässä Hengessä kirjoitetut.Jos jaikali korottaa Jeesuksen Jumalan asemaan, jonka hän kiisti itsellään olevan (Joh.17:3, Joh.5:44), silloin on jaikali epäuskoinen, eikä usko että kaikki mitä Jeesus on sanonut on totta.
Onko jaikaili miettinyt sitä, miksi Jeesus yhä rukoilee tänä päivänä, jos hän kerran on se sama Jumala jota hän rukoilee? Mitä osaat tähän vastata? Kyllä minä tiedän että osaat kiertää kysymyksen, mutta osaatko vastata siihen niin että selviää miksi uskot Jeesuksen rukoilevan samaa Jumalaa joka on hän itse? Onko Isä ja Poika ainoastaan Jumalan roolileikkejä? Vai onko Isä ja Poika oikeasti olemassa?- jaikali
ml213. kirjoitti:
Näin sivullisena huomaan, miten viestisi ilmentää enemmän ymmärryskykyäsi asian suhteen kuin Jeesuksen koroittamista /alentamista.
Jos JUMALA ei anna ihmiselle lupaa tehdä rinnalleen toista JUMALAA,- edes Pojastaan Jeesuksesta Kristuksesta, niin tyytykäämme JUMALAN tahtoon. Hänen yksin on aivoituksensa koko revohka.Pojan rinnelle tulo ei ole toisen Jumalan rinnalle tulo.
Jumala ilmoitti itsensä sinulle ja minulle Jeesuksessa.
Jeesuksessa Jumala tuli sinun ja minun luokse.
Jeesuksessa Kristuksessa meillä molemmilla on Jumala.
Ilman ja/tai ohi Jeesuksen Kristuksen kenelläkään ei ole Jumalaa.
Tämä on kyllin selvästi ilmoitettu Sanassa niin tiedämme sen.
Jumala on Sana ja Henki. Sana ja Henki (yksi Jumala) jätti Jumalan asemansa taivaassa. Hän riisuutui kirkkaudestaan ja tuli ihmiseksi ihmisen lihaan. Näin Jumala ilmoitti meille itsensä lihassa ihmisenä. Hän "telttaili" ihmisen lihassa ihmisenä. Jumalan lihaan tulo oli tietenkin synnin ja synnin sovituksen tähden (Room 8:1-4).
Tämän tähden Jumala ottaa luokseen vain ne ihmiset jotka rakastavat Poikaa ja tulevat Pojan ristin veren ja uhrin kautta Hänen luokseen. Kukaan ei voi tulla Isän luokse muuten kuin Pojan (uhrin) kautta. Joka on nähnyt Pojan, on nähnyt Isän. Joka uskoo Poikaan, uskoo Jumalaan. - jaikali
jumalan_pete kirjoitti:
Jos jaikali korottaa Jeesuksen Jumalan asemaan, jonka hän kiisti itsellään olevan (Joh.17:3, Joh.5:44), silloin on jaikali epäuskoinen, eikä usko että kaikki mitä Jeesus on sanonut on totta.
Onko jaikaili miettinyt sitä, miksi Jeesus yhä rukoilee tänä päivänä, jos hän kerran on se sama Jumala jota hän rukoilee? Mitä osaat tähän vastata? Kyllä minä tiedän että osaat kiertää kysymyksen, mutta osaatko vastata siihen niin että selviää miksi uskot Jeesuksen rukoilevan samaa Jumalaa joka on hän itse? Onko Isä ja Poika ainoastaan Jumalan roolileikkejä? Vai onko Isä ja Poika oikeasti olemassa?Kerro minulle onko Jeesuksella ja Jumalalla eri lauma.
Vai onko kysymyksessä yksi ja sama lauma? Miksi Jeesus
sanoo että on oleva yksi lauma ja yksi Paimen jota Hän
johdattaa ja että Hän on SE hyvä Paimen. Kuka on SE
yksi Hyvä Paimen? Miten luet Hes 34. ja Joh 10. luvut?
Onko sinulle nämä luvut ristiriitaisia sanomaltaa. Mikäli
uskoo sinun selityksiäsi, ne ovat ristiriidassa toistensa kanssa.
Hesekielin 34.luvussa Jumala itse on SE Hyvä paimen.
Hän ITSE johdattaa omia lapaitaan.
Mutta Jeesus väittää Joh 10. luvussa että Hän on SE Hyvä
Paimen ja että hän johdattaa laumaansa. Siis Jeesus esiintyy
lampaiden omistajana tässä luvussa.
Entä mitä sinulle merkitsee tässä yhteydessä Jeesuksen Sanat:
"Minä ja Isä olemme yhtä" ts. yksi Jumala.
Juutalaisille se merkitsi sitä että Jeesus väitti olevansa Jumala.
Jumalanpilkan tähden he aikoivatkin kivittää Herran Jeesuksen.
Jeesus sanoo olevansa SE HYVÄ PAIMEN ts. VT:n Herra Israelin Jumala?
Jeesus ristiinnaulittiin siksi että Hän oli se joka Hän oli. Ryövärit Hänen
vieressään ristiinnaulittiin tekojensa tähden. - jaikali
jumalan_pete kirjoitti:
Jos jaikali korottaa Jeesuksen Jumalan asemaan, jonka hän kiisti itsellään olevan (Joh.17:3, Joh.5:44), silloin on jaikali epäuskoinen, eikä usko että kaikki mitä Jeesus on sanonut on totta.
Onko jaikaili miettinyt sitä, miksi Jeesus yhä rukoilee tänä päivänä, jos hän kerran on se sama Jumala jota hän rukoilee? Mitä osaat tähän vastata? Kyllä minä tiedän että osaat kiertää kysymyksen, mutta osaatko vastata siihen niin että selviää miksi uskot Jeesuksen rukoilevan samaa Jumalaa joka on hän itse? Onko Isä ja Poika ainoastaan Jumalan roolileikkejä? Vai onko Isä ja Poika oikeasti olemassa?Vastasin kysymyksiisi edellisessä viestissäni.
Vastaa sinä vuorostasi että miten on mahdollista että uskova on Jumalan lapsi ja samalla Jeesuksen oma. Näinhän Raamattu antaa uskovasta ymmärtää. Uskova on siis Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen oma. Onko ristiriitaa? Ei ole mikäli ymmärtää Herran Jeesuksen Kristuksen Jumalan asemasta riisuutuneena ihmiseksi tulleena Jumalana.
Mutta jos tätä ei usko, koko Raamattu menee ristiriitaiseksi. Otetaan esimerkiksi Sakarjan Kirjan 12. ja 14. luvut niin kyllä siellä Jeesus on Jumala. Mutta sille, jolle Jeesus ei ole Jumala, nämä luvut ovat ristiriitaisia. Herra Jumala itse tulee pyhiensä kanssa. Silloin juutalaiset katsovat Jumalaansa jonka he ovat lävistäneet. Ja siitä syntyy valittajaiset kun he nyt ymmärtävät kenet he ristiinnaulitsivat tuhansia vuosia aikaisemmin ja johon he eivät olleet tähän päivään asti uskoneet ja palvelleet Häntä. Lueppas Hoosea 5:15. - ml213.
jaikali kirjoitti:
Pojan rinnelle tulo ei ole toisen Jumalan rinnalle tulo.
Jumala on Sana ja Henki. Sana ja Henki (yksi Jumala) jätti Jumalan asemansa taivaassa. Hän riisuutui kirkkaudestaan ja tuli ihmiseksi ihmisen lihaan. Näin Jumala ilmoitti meille itsensä lihassa ihmisenä. Hän "telttaili" ihmisen lihassa ihmisenä. Jumalan lihaan tulo oli tietenkin synnin ja synnin sovituksen tähden (Room 8:1-4).
Tämän tähden Jumala ottaa luokseen vain ne ihmiset jotka rakastavat Poikaa ja tulevat Pojan ristin veren ja uhrin kautta Hänen luokseen. Kukaan ei voi tulla Isän luokse muuten kuin Pojan (uhrin) kautta. Joka on nähnyt Pojan, on nähnyt Isän. Joka uskoo Poikaan, uskoo Jumalaan.Ihan yksinkertainen ihminen,- joka siis ei ole mennyt viisastelun ja siten ylimielisyyden pauloihin, niin ymmärtää helposti, ettei KUKAAN voi olla JUMALA kuin JUMALA itse. JUMALA on Henki ja kaiken Isä ja siis kaikki kaikessa.
Tämä ihmeellinen näkymätön JUMALA, jota siis kukaan ihminen ei ole eikä voi nähdä, niin tämä JUMALA oli Jeesuksessa Kristuksessa. Siis tämä JUMALA teki Jeesuksesta Herran ja voidellun/Kristuksen. Tämä sama JUMALA siis teki tunnusteot Jeesuksen kautta ja puhui viimeisinä päivinä Pojan kautta.
Näin lyhyesti ja yksinkertaisesti,- ilman piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitkiä jaarituksia voi kuvata JUMALAN.
Todellisuudessa kun et usko yksinkertaisia ilmoitujksia,.- kuten JUMALAKIN ilmoittaa Pojastaan, niin tämä on jo todsteena, miten viisastelu /monisanaisuus on sydämesi tila ja siten sokeus nähdä erittäin yksinkertaista asiaa.
JUMALA oli Kristuksessa ja Kristus on JUMALAN ja piste. jaikali kirjoitti:
Kerro minulle onko Jeesuksella ja Jumalalla eri lauma.
vieressään ristiinnaulittiin tekojensa tähden.>>>Hesekielin 34.luvussa Jumala itse on SE Hyvä paimen.
Hän ITSE johdattaa omia lapaitaan.- jaikali
Jonah kirjoitti:
>>>Hesekielin 34.luvussa Jumala itse on SE Hyvä paimen.
Hän ITSE johdattaa omia lapaitaan.>>>Jumala lähetti Poikansa Jeesuksen ja kaitsi lampaitaan hänen kauttansa. Ja tästä Jumalan antamien lampaiden (Joh.10:29) kaitsemisesta Jeesus kertoo Joh.10 luvussa.
- ml213.
jaikali kirjoitti:
>>>Jumala lähetti Poikansa Jeesuksen ja kaitsi lampaitaan hänen kauttansa. Ja tästä Jumalan antamien lampaiden (Joh.10:29) kaitsemisesta Jeesus kertoo Joh.10 luvussa.
Jo se ilmentää epäuskosi kun viittaat epäuskoisten Juutalaisten sanoihin. Hehän juuri eivät uskoneet, miten JUMALA on antanut kaiken vallan Pojalleen Jeesukselle Kristukselle. Tätä epäuskoako pitä'isi toitottaa myös tänä päivänä.
Niin, koita nyt pikkuhiljaa ymmärtää miten Jeesus sai JUMALALTA tämän kaiken vallan ja voiman.Ymmärrätkö. tarvittaessa tuon JUMALAN ilmoitukset mielikuvan todisteeksi.
>Joh 10:11-16 "Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä. Mutta palkkalainen, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, kun hän näkee suden tulevan, niin hän jättää lampaat ja pakenee; ja susi ryöstää ja hajottaa ne. Hän pakenee, sillä hän on palkattu eikä välitä lampaista.
Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut, niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä. Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen." <
Luonnollisesti Jeesus on se hyvä paimen laumoineen, koska JUMALA juuri aivoitti tämän tehtävän Pojalleen. Mutta, huomaa ja koita ymmärtää, miten Jeesus on luovuttava tämän voittamansa lauman/valtakunnan JUMALALLE. Toisaalta tämä lauma on JUMALAN, koska JUMALAHAN tämän kokoamisen on aivoittanut ja erikoisesti antanut tähänb tehtävään voiman ja vallan.
Muuten huommatko miten hukassa sinä olet näiden jaarituksiesi kanssa kun et näe asiaa totuuden valossa eli miten totta on. On vain yksi JUMALA, joka on kaiken Isä ja kaikki kaikessa jne.... ja tämä JUMALA toimii aina jonkun kautta. Esim. punainen lanka on , miten JUMALA oli Kristujksessa ja puhui viimeisinä oäivinä Pojan kautta ja myös JUMALA teki ihme ja tunnusteot Pojan kautta.
Mikä ihmeen vimma ja neuroosi sinulla on väittää näin yksinkertaista asiaa vastaan vuosikymmen tolkulla.
Jumalaton ihminenkin ymmärtää tuon punaisen langan JUMALAN toiminnasta. Toinen asia on uskooko jumalaton siihen, vai onko hänen uskonsa samalla tasolla kuin sinun/kin. jaikali kirjoitti:
>>>Jumala lähetti Poikansa Jeesuksen ja kaitsi lampaitaan hänen kauttansa. Ja tästä Jumalan antamien lampaiden (Joh.10:29) kaitsemisesta Jeesus kertoo Joh.10 luvussa.
Vastaan sinulle, Jaikal, Raamatun sanoilla ja lyhyesti kommentoiden.
>>>Kumman kädessä lampaat ovat; Isän vai Jeesuksen? >”Minä ja Isä olemme yhtä" ts. yksi Jumala.>Huomaa että Karitsa on valtaistuimen keskellä. Missä Jumala on?>Joka tapauksessa te pilkkaatte Jeesusta kun kiellätte Hänet.>Yksilöihmisen pelastus alkaa Jeesuksen tunnustamisesta Herraksi, mikä merkitsee Jumalaa.jaikali kirjoitti:
Pojan rinnelle tulo ei ole toisen Jumalan rinnalle tulo.
Tämän tähden Jumala ottaa luokseen vain ne ihmiset jotka rakastavat Poikaa ja tulevat Pojan ristin veren ja uhrin kautta Hänen luokseen. Kukaan ei voi tulla Isän luokse muuten kuin Pojan (uhrin) kautta. Joka on nähnyt Pojan, on nähnyt Isän. Joka uskoo Poikaan, uskoo Jumalaan.Onko jaikaili miettinyt sitä, miksi Jeesus yhä rukoilee tänä päivänä, jos hän kerran on (mielestäsi) se sama Jumala jota hän rukoilee? Mitä osaat tähän vastata?
jaikali kirjoitti:
vieressään ristiinnaulittiin tekojensa tähden.Jaikali. Toivottavasti uskallat vastata kahteen seuraavaan kysymykseen:
Onko Isä ja Poika ainoastaan Jumalan roolileikkejä? Vai onko Isä ja Poika oikeasti olemassa?jaikali kirjoitti:
Vastasin kysymyksiisi edellisessä viestissäni.
Vastaa sinä vuorostasi että miten on mahdollista että uskova on Jumalan lapsi ja samalla Jeesuksen oma. Näinhän Raamattu antaa uskovasta ymmärtää. Uskova on siis Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen oma. Onko ristiriitaa? Ei ole mikäli ymmärtää Herran Jeesuksen Kristuksen Jumalan asemasta riisuutuneena ihmiseksi tulleena Jumalana.
Mutta jos tätä ei usko, koko Raamattu menee ristiriitaiseksi. Otetaan esimerkiksi Sakarjan Kirjan 12. ja 14. luvut niin kyllä siellä Jeesus on Jumala. Mutta sille, jolle Jeesus ei ole Jumala, nämä luvut ovat ristiriitaisia. Herra Jumala itse tulee pyhiensä kanssa. Silloin juutalaiset katsovat Jumalaansa jonka he ovat lävistäneet. Ja siitä syntyy valittajaiset kun he nyt ymmärtävät kenet he ristiinnaulitsivat tuhansia vuosia aikaisemmin ja johon he eivät olleet tähän päivään asti uskoneet ja palvelleet Häntä. Lueppas Hoosea 5:15.>>>Vastasin kysymyksiisi edellisessä viestissäni.>Vastaa sinä vuorostasi että miten on mahdollista että uskova on Jumalan lapsi ja samalla Jeesuksen oma.
- jaikali
jumalan_pete kirjoitti:
>>>Vastasin kysymyksiisi edellisessä viestissäni.>Vastaa sinä vuorostasi että miten on mahdollista että uskova on Jumalan lapsi ja samalla Jeesuksen oma.
Siis Jumalan lapsi on Jeesuksen oma(Jeesuksen lapsi)
ja Jeesuksen lammas. Hyvä että nyt tunnustat sen!
Miksi sitten vänkäät jatkuvasti???
>>>>Joh 17:10 ja kaikki minun omani ovat sinun, ja sinun omasi ovat minun - ja minä olen kirkastettu heissä. - jaikali
Jonah kirjoitti:
Vastaan sinulle, Jaikal, Raamatun sanoilla ja lyhyesti kommentoiden.
>>>Kumman kädessä lampaat ovat; Isän vai Jeesuksen? >”Minä ja Isä olemme yhtä" ts. yksi Jumala.>Huomaa että Karitsa on valtaistuimen keskellä. Missä Jumala on?>Joka tapauksessa te pilkkaatte Jeesusta kun kiellätte Hänet.>Yksilöihmisen pelastus alkaa Jeesuksen tunnustamisesta Herraksi, mikä merkitsee Jumalaa.>>>Eph 4:6 yksi Jumala [JHWH] ja kaikkien Isä, joka onyli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
- jaikali
jumalan_pete kirjoitti:
Onko jaikaili miettinyt sitä, miksi Jeesus yhä rukoilee tänä päivänä, jos hän kerran on (mielestäsi) se sama Jumala jota hän rukoilee? Mitä osaat tähän vastata?
>>>Mitä osaat tähän vastata?
jumalan_pete kirjoitti:
>>>Teofiluksen todistusta ja kirjoituksia siitä, kuinka hän vastaanotti Luukkaan kirjoitukset, ei ole Raamatussa.>Jotain voimme päätellä Luukkaan "muuttuneesta" tavasta puhutella Teofilusta evankeliuminsa kirjoittamisen jälkeen Apostolien teoissa.>Jos olisit kohdannut Hänet omakohtaisesti et kirjoittaisi tällä palstalla, niin kuin kirjoitat.>Et usko, että Jeesus on Messias.>Jos osaat alkutekstejä, niin esim. Jesajan kirjan 6 luvussa Jesaja näkee Jahven istuvan valtaistuimella (jakeessa 1 "adonai", jakeessa 3-4 "JHWH"). Johanneksen evankeliumissa, muistaakseni luvussa 12, kerrotaan Jesajan nähneen Jumalan kirkkauden (samassa yhteydessä viitataan myös Jahven lausumiin sanoihin) ja sitten sanotaan, että se, mitä Jesaja näki, oli Jeesuksen kirkkaus.>Näitä kohtia, jotka todistavat Jeesuksesta, on yli 6000.>Minulla ei ole mitään syytä kiistellä Sinun kanssasi Jeesuksen jumaluudesta.
Kiitoksia paljon, Jumalan_pete edellä olevasta kirjoituksestasi! Se selventää paljon Isän ja pojan nimien välistä ymmärtämistä ja osoittaa, että Isä on sen meille Pyhässä hengessään pojassaan opettanut ja selittänyt. [Joh. 1:18; 14:6]
jaikali kirjoitti:
Ei liene vaikea ratkaista kumman kirjoitukset ovat Pyhässä Hengessä kirjoitetut.Jeesusta Kristusta ei kukaan voi korottaa muuhun kuin ristille, eikä kukaan voi häntä halventaa siitä asemasta, mihin Isä Jumala on hänet korottanut:
Heprealaiskirje 5
5 "Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
6 niinkuin hän toisessakin paikassa sanoo: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan".
Heprealaiskirje 8
1 "Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa,"
Jeesus istuu taivaissa Daavidilta perityllä omalla valtaistuimellaan, joka sijaitsee taivaissa "Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella."
Luukas 1
32 "Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen,"jaikali kirjoitti:
>>>>Joh 17:10 ja kaikki minun omani ovat sinun, ja sinun omasi ovat minun - ja minä olen kirkastettu heissä.Tuommoista oppia ei löydy Raamatusta, että olisimme Jeesuksen lapsia! Olemme kaikki Jumalan synnyttämiä, jotka Isä antoi pojalleen paimennettavaksi;
Johannes 17
6 "Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin."
Kirjoitan tämän surullisella sydämellä, jaikal, että joko tahallasi et ole ymmärtäväväsi, tahi sitten sinulla on todella vaikeuksia lukemisesi ymmärtämisessä, kuten Jumalan_pete jo epäili.jaikali kirjoitti:
>>>Eph 4:6 yksi Jumala [JHWH] ja kaikkien Isä, joka onyli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
Kuka on yli kaiken? (Room.9:5). Isä vaiko Poika? Se on Isä, eli Jumala! Tutkitaan asiaa enen kuin hutkitaan.
Meidän vanhasta kirkkokäännöksestä voi saada käsityksen, että Kristus on yli kaiken ja että hän on Jumalana ylistetty iankaikkisesti. Sen sijaan, KJV-1611 mukaan saa erilaisen käsityksen. Sen käsityksen, että Kristus on yli kaiken ja että Jumala on ylistetty iankaikkisesti. Ero syntyy yhdestä pilkusta joka tulee Jumala-sanan jälkeen. Sitä ei ole KJV-käännöksessä. Eroavaisuuksista voi syntyä virheellisiä tulkintoja, mikäli ei huomioi yhtä tärkeätä seikkaa. On huomioitava, että Uuden Testamentin kreikankielisissä alkuteksteissä, ja Vanhan Testamentin hepreankielisissä alkuteksteissä ei koskaan käytetty pilkkuja tai pisteitä. Ne lisättiin jälkeenpäin herrojen tulkinnan mukaan.
Suomalainen kirkkokäännös jakeesta Room.9:5 on surkea, ja se on sellaisenaan ristiriitainen, kun huomioidaan Raamatun kokonaisilmoitus aihepiiristä. KJV-käännös on parempi, mutta sekin on ristiriidassa Raamatun kokonaisilmoituksen kanssa, sillä käännös pitää Kristusta yli KAIKEN. Kristus on yli kaikkien ihmisten ja enkelien, mutta hän EI OLE YLI JUMALAN (1.Kor.15:27). Sillä hän on VIELÄKIN ALISTETTU Jumalan vallan alle (1.Kor.15:28), ja JUMALA on edelleen Kristuksen pää (1.Kor.11:3). Jos nyt Jumala edelleen pitää Jeesuksen alistettuna omaan valtaansa, kuinka Jeesus voi olla se joka on "yli kaiken"? Ei mitenkään. Koska Kristus on alistetussa asemassa, ja Jumala on hänen ”päänsä” (pomo), ja koska KRISTUS ON JUMALAN (1.Kor.3:23), hän ei voi enää olla se sama Jumala jonka alle hänet on alistettu.
Englantilainen RSV-käännös on yksi harvoista käännöksistä mikä on tämän jakeen kohdalla ottanut huomioon Raamatusta tämän aiheen kokonaisilmoitus pisteitten ja pilkkujen asettelussa. Se ilmoittaa että JUMALA on yli kaiken:
"... to them belong the patriarchs, and of their race, according to the flesh, is the Christ. GOD WHO IS OVER ALL be blessed for ever. Amen." (Room.9:5).
Joten jaikali; todistelusi Room.9:5:stä, että Jeesus on sama Jumala jonka oma hän on, se ei ole mikään todistus lainkaan asiasta, sillä Raamatun kokonaisilmoitus aihepiiristä on yksiselitteisesti se, että Jumala on yli kaiken ja että Jeesus on häneen nähden alistetussa asemassa. Jokainen raamatuntutkija joka käyttää sekä järkeä että sydäntä tutkiskelussa, ymmärtää että se on Jumala joka on yli kaiken eikä Jeesus.
:)jaikali kirjoitti:
>>>Mitä osaat tähän vastata?
Eli jaikali tekee saman asian toistamiseen; Työntää päänsä pusikkoon, eikä vastaa hankaliin kysymyksiin. Luulee pääsevänsä kuin kuin koira veräjältä. Mutta ei pääse pakoon, sillä vastaamattomuutesi on kaikille tälläkin palstalla liikkuville uskoville osoitus siitä, että ettet osaa puolustaa näkemystäsi.
Häpeä seuraa sinua kunnes olet rehellinen sekä itsellesi että Jumalalle ja uskallat ottaa härkää sarvista kiinni. Osoita meille että olet mies eikä nynny.
Pakoilusi on merkkinä siitä, että harhaoppisi ei kestä kriittistä tarkkailua. Ne ihmiset jotka esittävät vahvoja mielipiteitä oppinäkemyksistään, he osaavat myös vastata hankaliin kysymyksiin, sillä tavoin, ettei toisille jää epäilystäkään siitä, että opin esittäjä uskoo vakaasti ja harkitusti esittämänsä oppiin, jonka luulee saaneensa Jumalalta.
Joten kysyn nyt uudestaan:
Miksi Jeesus yhä rukoilee tänä päivänä, jos hän (mielestäsi) on se sama Jumala jota hän rukoilee?
Voisit samalla lisätä uskottavuuttasi vastaamalla myös tähän kysymykseen:
Onko Jeesus se sama Pyhä Henki jonka hän puhalsi ulos suustaan ja jota hän myös oli täynnä?jaikali kirjoitti:
>>>Eph 4:6 yksi Jumala [JHWH] ja kaikkien Isä, joka onyli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
Roomalaiskirje 9
5 "heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!"
Room.9:5 jae on selvästi pronomineja "hän" ja "heistä" väärin käyttämällä väännetty asiasisältö päinvastaiseksi, mitä se Jeesuksen ja apostolien opetuksissa muualla, esimerkiksi Joh,17:3; Eph.4:6 jakeessa ja 1.Kor. 3:23 jakeissa on.
Jeesus Kristus Jumalan luomakunnan esikoisena on yli kaiken Jumalan luomakunnan, mutta ei yli Isän Jumalan, joka on herrojen Herra ja kuningasten Kuningas, myös Jeesuksen Kristuksen Herra ja Jumala, (Hepr. 1:9)jaikali kirjoitti:
vieressään ristiinnaulittiin tekojensa tähden.>>>Miksi Jeesus sanoo että on oleva yksi lauma ja yksi Paimen jota Hän johdattaa ja että Hän on SE hyvä Paimen. Kuka on SE
Paimen ja että hän johdattaa laumaansa.jaikali kirjoitti:
Vastasin kysymyksiisi edellisessä viestissäni.
Mutta jos tätä ei usko, koko Raamattu menee ristiriitaiseksi. Otetaan esimerkiksi Sakarjan Kirjan 12. ja 14. luvut niin kyllä siellä Jeesus on Jumala. Mutta sille, jolle Jeesus ei ole Jumala, nämä luvut ovat ristiriitaisia. Herra Jumala itse tulee pyhiensä kanssa. Silloin juutalaiset katsovat Jumalaansa jonka he ovat lävistäneet. Ja siitä syntyy valittajaiset kun he nyt ymmärtävät kenet he ristiinnaulitsivat tuhansia vuosia aikaisemmin ja johon he eivät olleet tähän päivään asti uskoneet ja palvelleet Häntä. Lueppas Hoosea 5:15.>>>Otetaan esimerkiksi Sakarjan Kirjan 12. ja 14. luvut niin kyllä siellä Jeesus on Jumala. Mutta sille, jolle Jeesus ei ole Jumala, nämä luvut ovat ristiriitaisia. >Otetaan esimerkiksi Sakarjan Kirjan 12. ja 14. luvut niin kyllä siellä Jeesus on Jumala.>Herra Jumala itse tulee pyhiensä kanssa.
jaikali kirjoitti:
>>>>Joh 17:10 ja kaikki minun omani ovat sinun, ja sinun omasi ovat minun - ja minä olen kirkastettu heissä.>>>He ovat yksi Jumala.
Jukka.finland, ei sinun ole pakko jatkaa keskustelua. Minä vastaan näin:
Raamattu todistaa että todellinen Jumala ei tarvitse toisia Jumalia rukoilla, koska kukaan ei ole Isälle antanut mitään, mistä hän olisi kenellekään velassa, [Job 41:11 (41:2)] mutta poika ja Pyhä henki rukoilevat Isää Jumalaa joka aika:
Heprealaiskirje 7
25 j"onka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska - h ä n -
a i n a - e l ä ä - r u k o i l l a k s e e n - heidän puolestansa."
Roomalaiskirje 8
26 "Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta - H e n k i - i t s e - r u k o i l e e - meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
27 Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä
H e n k i - r u k o i l e e - Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä."
Roomalaiskirje 8
34 "Kuka voi tuomita kadotukseen? - K r i s t u s - J e e s u s - on s e, - j o k a - o n - k u o l l u t, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, - h ä n - myös - r u k o i l e e meidän edestämme."
Nämä raamatunjakeet ovat vastaansanomaton todistus siitä, että poika ja Pyhä henki eivät ole todellinen Jumala, vaan osa Jumalaa niin kuin mekin.Juuri noin. Ekivaarilla on hoksottimet kunnossa kunnioitettavasta iästä huolimatta.
Jumalalla ei ole koskaan ollut mitään syytä rukoilla ketään. Ketä hän nyt rukoilisi jos kerran kaikki ovat hänelle alamaisia? Jopa Jeesus on hänelle alamainen:
"Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse POIKAKIN ALISTETAAN SEN VALTAAN, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, ETTÄ JUMALA OLISI KAIKKI KAIKISSA" (1.Kor.15:28).
Jos sanomme että Jumala rukoilee, me halvennamme häntä, koska kukaan ei ole hänen yläpuolellaan.
Poika sanoi Jumalalleen:
"Isä, jos sinä tahdot, niin ota pois minulta tämä malja; älköön kuitenkaan tapahtuko minun tahtoni, vaan sinun" (Luuk.22:42).- -säälittävää-
jumalan_pete kirjoitti:
Juuri noin. Ekivaarilla on hoksottimet kunnossa kunnioitettavasta iästä huolimatta.
Jumalalla ei ole koskaan ollut mitään syytä rukoilla ketään. Ketä hän nyt rukoilisi jos kerran kaikki ovat hänelle alamaisia? Jopa Jeesus on hänelle alamainen:
"Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse POIKAKIN ALISTETAAN SEN VALTAAN, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, ETTÄ JUMALA OLISI KAIKKI KAIKISSA" (1.Kor.15:28).
Jos sanomme että Jumala rukoilee, me halvennamme häntä, koska kukaan ei ole hänen yläpuolellaan.
Poika sanoi Jumalalleen:
"Isä, jos sinä tahdot, niin ota pois minulta tämä malja; älköön kuitenkaan tapahtuko minun tahtoni, vaan sinun" (Luuk.22:42).Miten te voitte olla noin eksyksissä ja pimeässä? Ette te ainakaan (ekivaari ja jumalanpete) ylösnoussutta Messiasta tunne.
-säälittävää- kirjoitti:
Miten te voitte olla noin eksyksissä ja pimeässä? Ette te ainakaan (ekivaari ja jumalanpete) ylösnoussutta Messiasta tunne.
Perustele jos osaat, muuten ei kukaan usko sinua.
- Turha Uunopää
jumalan_pete kirjoitti:
Perustele jos osaat, muuten ei kukaan usko sinua.
Turha sinulle on perustella mitään kun et usko.
Turha Uunopää kirjoitti:
Turha sinulle on perustella mitään kun et usko.
Perustele nyt sittenkin, jos osaat. Uskon totuuteen, ja vain totuuteen. En usko valheeseen. Totuuden näkemiseen olen saanut armoitusta Jumalalta koska olen pyytänyt sitä häneltä lukemattomat kerrat, ja vieläkin pyydän. Ei suinkaan niin että olisin valmis, mutta harhaopit eivät heiluttele enää suuntaan eikä toiseen.
Jos menen "hengelliseen" kokoukseen ja siellä vaikuttaa yhtä aikaa Pyhä Henki ja vieras eksyttävä henki (esim. käärmeen henki, kundaliinihenki) joka jäljittelee Pyhää Henkeä, niin huomaan sen heti, ja lähden yleensä silloin pois kesken kokouksen. Saman armoituksen on jostain syystä vaimonikin saanut. Eli armoituksen nähdä mikä henki liikkuu kirkoissa/"seurakunnissa". Olen siitä todella kiitollinen Jumalalle. Joskus jään tahallaan lähes loppuun asti, jotta voisin myöhemmin tehdä muistiinpanoja kokouksesta/puheesta/manifestaatioista, jotta voisin niitten kautta varoittaa muita.
- Hound Dog
Jo apostoli Paavalin aikana oli harhaopettajia ja seurakuntaa heistä varoitettiin. Pete jatkaa uskollisesti harhaopettajien linjalla puhuessaan Jeesuksen jumaluutta vastaan. Ole hyvä ja tee parannus.
2. Korinttolaiskirje 1
3 "Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,"
Efesolaiskirje 1
3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,"
Efesolaiskirje 1
17 "anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan"
1. Pietarin kirje 1
3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,"
Jukka.finland, jaikal ja 'Jahtikoira!' Sorahtavatko nämä edellisissä jakeissa olevat sanat pahasti Teidän korvissanne: "Ylistetty olkoon Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä?"- Hound Dog
ekivaari kirjoitti:
2. Korinttolaiskirje 1
3 "Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,"
Efesolaiskirje 1
3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,"
Efesolaiskirje 1
17 "anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan"
1. Pietarin kirje 1
3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,"
Jukka.finland, jaikal ja 'Jahtikoira!' Sorahtavatko nämä edellisissä jakeissa olevat sanat pahasti Teidän korvissanne: "Ylistetty olkoon Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä?"ekinkin kanssa tätä asiaa on saatu jauhaa riittävän pitkään. Selaile vanhoja ketjuja niin löydät argumenttini Jeesuksen jumaluuden puolesta. En lähde tähän tuloksettomaan paasaamiseenne mukaan. Jostain syystä olette antaneet jehovan todistajien harhan sokaista silmänne. Ei siinä järkipuhe ole tähän mennessä auttanut.
- ml213.
Eihän kukaan kieltäne Jeesuksen jumaluutta.Jumaluus kuuluu myös JUMALASTA syntyneen ihmisen vaellukseen.
Mikäli osaat, perustele väitettäsi siitä että olen harhaopettaja. Mikäli et osaa, ole hiljaa ja tee parannus. Perusteettomat syytökset ovat tyhjän kanssa.
Kopioi edes yksi ainoa pätkä aloituksestani ja kerro meille kaikille mikä siinä on harhaa. Perustele Sanalla ja annat viitteet. Kiitos!Hound Dog kirjoitti:
ekinkin kanssa tätä asiaa on saatu jauhaa riittävän pitkään. Selaile vanhoja ketjuja niin löydät argumenttini Jeesuksen jumaluuden puolesta. En lähde tähän tuloksettomaan paasaamiseenne mukaan. Jostain syystä olette antaneet jehovan todistajien harhan sokaista silmänne. Ei siinä järkipuhe ole tähän mennessä auttanut.
Hound Dog. Perustele Sanalla äläkä jankkaa syytöksillä. Keskustele ennemmin. Kerro esim. miksi et usko että uudestisyntyneissä on jumaluutta. Onko Pyhä Henki jumalallinen? Onko uudestisyntyneissä jumaluutta jos heillä on Pyhä Henki? Mitä arvelet? Onko meidät edeltämäärätty Jeesuksen kuvan kaltaisuuteen?
- -säälittävää-
jumalan_pete kirjoitti:
Hound Dog. Perustele Sanalla äläkä jankkaa syytöksillä. Keskustele ennemmin. Kerro esim. miksi et usko että uudestisyntyneissä on jumaluutta. Onko Pyhä Henki jumalallinen? Onko uudestisyntyneissä jumaluutta jos heillä on Pyhä Henki? Mitä arvelet? Onko meidät edeltämäärätty Jeesuksen kuvan kaltaisuuteen?
Lopeta tuo esim. jehovantodistajille tavanomainen jauhaaminen ja "kuulustelu-mentaliteetti". VT todistaa Messiaasta. Lue ne kirjoitukset ja ylistä Herraa. Hän on tullut.
-säälittävää- kirjoitti:
Lopeta tuo esim. jehovantodistajille tavanomainen jauhaaminen ja "kuulustelu-mentaliteetti". VT todistaa Messiaasta. Lue ne kirjoitukset ja ylistä Herraa. Hän on tullut.
Messias tarkoittaa, että joku on Jumalan voitelema, ja Jeesus Kristus on sellainen:
Heprealaiskirje 1
9 "Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."
Tuo jae osoittaa, että tällä voidellulla Messiaalla on voitelijana "Sinun jumalaasi", jota hän vielä Isän luokse palattuaankin rukoilee joka aika iankaikkisesti:
Heprealaiskirje 7
25 "jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa."
Roomalaiskirje 8
34 "Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme."
Jeesus Kristus ei ole Jumala, vaan Isän Jumalan alamainen, Jumalan poika, välimies ja ylimmäinen pappi.
- Hound Dog
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11557028#comment-62202906
oikaise tuonne niin löydät palstalaisten ajatuksia argumenttiisi. bless!- Hound Dog
jumalan_pete kirjoitti:
Mitä siellä pitää oikaista?
???
Oikaise TUONNE! Ei "Oikaise TUOTA". Jospa jumaluusoppisi takerteleekin luetun ymmärtämisen tähden?
;) - Anna armoa Herra
Hound Dog kirjoitti:
???
Oikaise TUONNE! Ei "Oikaise TUOTA". Jospa jumaluusoppisi takerteleekin luetun ymmärtämisen tähden?
;)Hound Dog
Anna olla. Jumalan_pete tarvitsee suurta armoa. Rukoilen: Isä, anna hänelle anteeksi, sillä hän ei tiedä (ymmärrä) mitä hän kirjoittaa. Jätetään hänet Jumalan käsiin. Anna armoa Herra kirjoitti:
Hound Dog
Anna olla. Jumalan_pete tarvitsee suurta armoa. Rukoilen: Isä, anna hänelle anteeksi, sillä hän ei tiedä (ymmärrä) mitä hän kirjoittaa. Jätetään hänet Jumalan käsiin.>>>Jumalan_pete tarvitsee suurta armoa. Rukoilen: Isä, anna hänelle anteeksi, sillä hän ei tiedä (ymmärrä) mitä hän kirjoittaa.
- ml213.
jumalan_pete kirjoitti:
>>>Jumalan_pete tarvitsee suurta armoa. Rukoilen: Isä, anna hänelle anteeksi, sillä hän ei tiedä (ymmärrä) mitä hän kirjoittaa.
Niimpä. Näitä jaarittelijoita riittää pilvin pimein ja ymmärrän miten syvällisten keskustelujen välttäminen johtuu juuri tästä kolminaisuusopin pimeydestä. Ihminen on erittäin tukevalla alustalla /kalliolla jos ymmärtää ja uskoo punaisen langan JUMALAN ilmoituksista.
Tämä punainen lanka on, miten on vain yksi JUMALA ja muuta TODELLISTA JUMALAA ei ole. Tämä JUMALA toimii aina jonkun kautta esim. Pojan Jeesuksen Kristuksen .
Kun tuon punaisen langan ympärille laajentaa JUMALAN ilmoitusten ymmärtämisen, niin kukaan ei voi kumota keskusteluja. Mutta, jaarittaa vastaan sitäkin enemmän.
>Yhtäkään täällä esille tuomaani oppia ETTE PYSTY KUMOAMAAN RAAMATULLA koska opit ovat Raamatusta otettu ja lainattu :)<
Eli tuo mielikuvasi on totta, jos jatkossakin pysyt vain siinä mitä JUMALA on ilmoittanut.Niin, kysymys on juuri siinä missä valossa tutkimme Kristusta ja näemme JUMALAN ilmoitukset. Niin, asia ei ole vähäpätöinen, koska se on oleellinen asia/usko ihmisen pelastumisessa.. - Hound Dog
ml213. kirjoitti:
Niimpä. Näitä jaarittelijoita riittää pilvin pimein ja ymmärrän miten syvällisten keskustelujen välttäminen johtuu juuri tästä kolminaisuusopin pimeydestä. Ihminen on erittäin tukevalla alustalla /kalliolla jos ymmärtää ja uskoo punaisen langan JUMALAN ilmoituksista.
Tämä punainen lanka on, miten on vain yksi JUMALA ja muuta TODELLISTA JUMALAA ei ole. Tämä JUMALA toimii aina jonkun kautta esim. Pojan Jeesuksen Kristuksen .
Kun tuon punaisen langan ympärille laajentaa JUMALAN ilmoitusten ymmärtämisen, niin kukaan ei voi kumota keskusteluja. Mutta, jaarittaa vastaan sitäkin enemmän.
>Yhtäkään täällä esille tuomaani oppia ETTE PYSTY KUMOAMAAN RAAMATULLA koska opit ovat Raamatusta otettu ja lainattu :)<
Eli tuo mielikuvasi on totta, jos jatkossakin pysyt vain siinä mitä JUMALA on ilmoittanut.Niin, kysymys on juuri siinä missä valossa tutkimme Kristusta ja näemme JUMALAN ilmoitukset. Niin, asia ei ole vähäpätöinen, koska se on oleellinen asia/usko ihmisen pelastumisessa..Koska keskustelu aiheesta kanssanne on lähtökohtaisen hedelmätöntä ja löydettyänne oman salaisen oppinne ette muusta huoli, ei tähän pohjattomaan suohon jaksa kukaan lähteä tarpomaan.
Pk. kts. http://keskustelu.suomi24.fi/node/11557028#comment-62202906
Joissain asioissa voimme olla samaa mieltä ja arvomaailmamme varmasti kohtaavat. Jumaluusoppinne puhuu kuitenkin sen puolesta, että palvomme eri jumalaa. Hound Dog kirjoitti:
Koska keskustelu aiheesta kanssanne on lähtökohtaisen hedelmätöntä ja löydettyänne oman salaisen oppinne ette muusta huoli, ei tähän pohjattomaan suohon jaksa kukaan lähteä tarpomaan.
Joissain asioissa voimme olla samaa mieltä ja arvomaailmamme varmasti kohtaavat. Jumaluusoppinne puhuu kuitenkin sen puolesta, että palvomme eri jumalaa.>>>Jumaluusoppinne puhuu kuitenkin sen puolesta, että palvomme eri jumalaa.
Hound Dog kirjoitti:
Koska keskustelu aiheesta kanssanne on lähtökohtaisen hedelmätöntä ja löydettyänne oman salaisen oppinne ette muusta huoli, ei tähän pohjattomaan suohon jaksa kukaan lähteä tarpomaan.
Joissain asioissa voimme olla samaa mieltä ja arvomaailmamme varmasti kohtaavat. Jumaluusoppinne puhuu kuitenkin sen puolesta, että palvomme eri jumalaa.Saatat hyvinkin olla oikeassa siinä, että te palvelette Jumalana Jumalan poikaa, eli "toista jeesusta", kuin minkä Jumala lähetti meille Kristukseksi [2. Kor. 11:4]
Tämä tämmöinen on se Teidän "toinen Jeesus":
2. Tessalonikalaiskirje 2
4 "tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala."- Hound Dog
ekivaari kirjoitti:
Saatat hyvinkin olla oikeassa siinä, että te palvelette Jumalana Jumalan poikaa, eli "toista jeesusta", kuin minkä Jumala lähetti meille Kristukseksi [2. Kor. 11:4]
4 "tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala."Kuten sanoin, pohjaton suo. Meillä on eri jumala.
ekivaari kirjoitti:
Saatat hyvinkin olla oikeassa siinä, että te palvelette Jumalana Jumalan poikaa, eli "toista jeesusta", kuin minkä Jumala lähetti meille Kristukseksi [2. Kor. 11:4]
4 "tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala."Niin, ja ajatella mitä silloin tapahtuu, jos Jeesus ei tempaa omiaan pois ennen antikristuksen hallintakautta. Silloin saattaa käydä niin, että antikristus asettuu Jumalan temppeliin, jopa "Jeesuksen" näköisenä, ja saa siten harhautetuksi mukaansa "vilpittömiä" uskovaisia, koska heille on näytetty Torinon kääriliinasta ja taiteilijoitten kautta miltä oletettu Kristus näyttää. Jos nyt antikristus näyttää samanlaiselta kuin "Jeesus" Torinon kääriliinassa, kuten uskon, niin hän saa jo pelkästään sen kautta lisää harhautettuja.
Näin ei välttämättä tule käymään, mutta aina tuo vaara on olemassa mikäli seurakunnan ylöstempaus tulee vasta antikristuksen hallintakauden loppuvaiheessa. Se että hänen ilmestymisensä tapahtuu saaatanan vaikutuksesta MYÖS tunnusteoilla ja ihmeillä, tekee hänestä oikean Kristuksen jäljittelijän (2.Tim.2:9), niin että ne jotka eivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, he joutuvat tuhoon (2.Tess.2:10).Hound Dog kirjoitti:
Kuten sanoin, pohjaton suo. Meillä on eri jumala.
Hound dog. Et pyynnöstäni huolimatta kertonut, miksi Jeesus yhä rukoilee. Kerro meille viisaana ihmisenä, ketä hän rukoilee ja miksi hän rukoilee? Rukoileeko Jumala? Ketä Jumala rukoilee? Toista Jumalaa?
- Hound Dog
jumalan_pete kirjoitti:
Hound dog. Et pyynnöstäni huolimatta kertonut, miksi Jeesus yhä rukoilee. Kerro meille viisaana ihmisenä, ketä hän rukoilee ja miksi hän rukoilee? Rukoileeko Jumala? Ketä Jumala rukoilee? Toista Jumalaa?
1 Jumala, kolme persoonaa: ISÄ, POIKA, PYHÄ HENKI.
Isä lähetti Pojan, Poika on kuuliainen Isälle, Poika lähettää Pyhän Hengen. Sama jumaluus, kolme, "hierarkiaa", jotka ovat täydellisesti sopusoinnussa.
Noin typistettynä. Ei tällaista kauneutta voi pilata pohtimalla liikaa tasolle "miksi jumala rukoilisi jumalaa". Siinä ollaan jo yritetty ymmärtää Jumalan kolminaisuutta enemmän kuin ihminen voi ymmärtää.
On järkevää lähteä liikkeelle tunnustamalla, että olemme rajallisia olentoja ja Jumala on ÄÄRETÖN. Yhtä korkealla kuin taivas on maasta, ovat meidän ajatuksemme Hänen ajatuksistaan.
Olen jo liian monta kertaa sanonut, että tätä keskustelua on turha jatkaa - ja sitten jatkanut sitä jälleen. Tältä hokemaltani on varmastikin jo palanut pohja pois. Mutta yritetään vielä kerran: Josko tämä nyt olisi tässä. :) - Hound Dog
Hound Dog kirjoitti:
Isä lähetti Pojan, Poika on kuuliainen Isälle, Poika lähettää Pyhän Hengen. Sama jumaluus, kolme, "hierarkiaa", jotka ovat täydellisesti sopusoinnussa.
Noin typistettynä. Ei tällaista kauneutta voi pilata pohtimalla liikaa tasolle "miksi jumala rukoilisi jumalaa". Siinä ollaan jo yritetty ymmärtää Jumalan kolminaisuutta enemmän kuin ihminen voi ymmärtää.
On järkevää lähteä liikkeelle tunnustamalla, että olemme rajallisia olentoja ja Jumala on ÄÄRETÖN. Yhtä korkealla kuin taivas on maasta, ovat meidän ajatuksemme Hänen ajatuksistaan.
Olen jo liian monta kertaa sanonut, että tätä keskustelua on turha jatkaa - ja sitten jatkanut sitä jälleen. Tältä hokemaltani on varmastikin jo palanut pohja pois. Mutta yritetään vielä kerran: Josko tämä nyt olisi tässä. :)"Yhtä korkealla kuin taivas on maasta, ovat meidän ajatuksemme Hänen ajatuksistaan." Muoks. HÄNEN AJATUKSENSA MEIDÄN AJATUKSISTAMME! :)
Hound Dog kirjoitti:
Olen jo liian monta kertaa sanonut, että tätä keskustelua on turha jatkaa - ja sitten jatkanut sitä jälleen. Tältä hokemaltani on varmastikin jo palanut pohja pois. Mutta yritetään vielä kerran: Josko tämä nyt olisi tässä. :)Kolminaisuusopin loivat ja muotoilivat kolmannen ja neljännen vuosisadan vaihteessa katolilaiset kirkkoisät pakanakeisari Konstantinuksen myötävaikutuksella. Opin pohjana he pitivät useiden pakanauskontojen kolmepäisiä jumalia, jota oppia vastusti Aleksandrian presbyteeri, Areios. (256–336). Hän aiheutti ensimmäisen vakavan areiolaiseksi riidaksi kutsutun oppiriidan kristillisessä kirkossa. Hänen mukaansa Kristuksessa ihmiseksi tullut Sana (logos) on Isän Jumalan kuva ja hänen kirkkautensa säteily. Sana ei ole iankaikkinen, vaan luotu ja myös oli aika, jolloin häntä ei ollut.
Iso Raamatun Tietosanakirja kertoo, että kolminaisuusopin mukaan "Jumala on korkea, ja Hän takaa luomakunnan jatkuvan olemassaolon, vaikuttaa siinä ja elähdyttää kaiken elämänhengellään, mutta - L u o j a - j a - l u o t u - o v a t
e r i l l ä ä n " (IRT, 1972, Osa I, palsta 1947) jolloin ihmiset ovat luomakuntaan kuuluvina erillään kolmiyhteisestä Jumalasta, johon kuuluu vain Isä, poika ja Pyhä henki.
Jeesuksen opetuksen mukaan tuo ei ole Raamatun oppi, vaan tämä:
Johannes 17
21 "että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä-
23 minä heissä, ja sinä minussa-että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut."- ml213.
Hound Dog kirjoitti:
Olen jo liian monta kertaa sanonut, että tätä keskustelua on turha jatkaa - ja sitten jatkanut sitä jälleen. Tältä hokemaltani on varmastikin jo palanut pohja pois. Mutta yritetään vielä kerran: Josko tämä nyt olisi tässä. :)Siinä olet oikeassa, miten turhaa on jatkaa keskustelua, jos vastapuoli ei usko, että JUMALA on Pojan Isä.Tästä totuudesta juuri tulee äidinkielemme mukainen käsite JUMALAN Poika.
Raamatusta et löydä piiruakaan, että JUMALA tulisi käsitteestä Isä Poika ja Pyhä Henki.Ainoastaan tämä JUMALA toimii kyllä noiden kautta.
Niin, kerroppa miksi et usko, että JUMALA on Pojan Isä. Jeesushan itse opetti miten hänellä ja JUMALASTA syntyneellä ihmisellä on sama JUMALA. Hound Dog kirjoitti:
Olen jo liian monta kertaa sanonut, että tätä keskustelua on turha jatkaa - ja sitten jatkanut sitä jälleen. Tältä hokemaltani on varmastikin jo palanut pohja pois. Mutta yritetään vielä kerran: Josko tämä nyt olisi tässä. :)>>>Jumala, kolme persoonaa: ISÄ, POIKA, PYHÄ HENKI.>Jumala, kolme persoonaa: ISÄ, POIKA, PYHÄ HENKI.
Hound Dog kirjoitti:
Olen jo liian monta kertaa sanonut, että tätä keskustelua on turha jatkaa - ja sitten jatkanut sitä jälleen. Tältä hokemaltani on varmastikin jo palanut pohja pois. Mutta yritetään vielä kerran: Josko tämä nyt olisi tässä. :)Minä kysyin Hound Dogilta:
"Miksi Jeesus yhä rukoilee. Kerro meille viisaana ihmisenä, ketä hän rukoilee ja miksi hän rukoilee? Rukoileeko Jumala? Ketä Jumala rukoilee? Toista Jumalaa?"
Vastaukseksi tuli:
"Ei tällaista kauneutta voi pilata pohtimalla liikaa tasolle "miksi jumala rukoilisi jumalaa".
Tulleesta vastauksesta voi tehdä seuraavanlaisen päätelmän:
Illuusio kauniista kolminaisuusopista, joka ei kestä kriittistä arvostelua eikä järjen käyttöä, on herkästi hajoava, mikäli alamme pohtimaan miksi jumala yhä edelleen rukoilee ainoata Jumalaa, vaikka hän on jo kirkastetussa asemassa Isänsä oikealla puolella.Hound Dog kirjoitti:
???
;)Luulin että sinulla on huumorintajua, mutta ei mennyt perille. Pahoitteluni etten tiennyt.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1428077KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti4237121Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei693643Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521403280Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1092804Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään442338- 1261926
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro231793Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv261566Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1821457