Tyhmä kysymys mut esitän kuitenkin: pitääkö suomalainen lääkeresepti olla käännetty esim englanniksi/espanjaksi kun matkustaa kanarialle vai kelpaako ihan suomen kielellä oleva jos vaan on lääkkeet alkuperäisessä pakkauksessa`?
Miten esim e-pillerit, erektiolääke, kolestrolilääke?
entä jos mennään thaimaahan tai arabiemiirimaihin, esim dubai?
lääkereseptit Englanniksi?
4
1159
Vastaukset
- 27-v
Oma kokemukseni Espanjasta. Menettely on muuttunut usein ja lyhyehköin välein.
Ainakaan tähän mennessä ei suomalainen resepti sellaisenaan ole kelvannut vaan se on täytynyt muuttaa terveyskeskuksessa espanjalaiseksi.
Nykyään ei tarvitse edes niiden t-k korttia.
E-reseptit tuonevat piakkoin muutoksen.
Jos tarkoitat Suomesta mukaanotettavia lääkkeitä niin mieleeni ei ole koskaan juolahtanut etteivätkö kotoiset reseptit riittäisi alkuperäpakkauksissa olevien lääkkeiden takuiksi.
Voin olla liian hyväuskoinenkin.
Käsitin alkuun, että olit ostamassa.
Eivätköhän muo mainitsemasi lääkkeet mene. Minä olen ostanut Espanjasta vuosikaudet reseptillä testoja. - Äimä N. Käki
Minkälainen lääketieteellinen ihme olet, kun tarvitset sekä e-pillereitä että erektiolääkitystä???
- Nähnyt muitakin
Noita ihmeitä löytyy Suomi 24-palstoila :)
- Anonyymi
Olin alkuvuodesta kuukauden Madeiralla ja kortisoni-inhallaattorini loppui kesken, vaikka juuri uusi ostetun olisi pitänyt riittää kuukauden, riitti kuitenkin vain 2 viikkoa. Minulla oli kaikista lääkkeistäni e-reseptikopiot mukana. Ylhäällä lukikin englanniksi kopio e-reseptistä. Kopion allekirjoitti apteekissa farmaseutti, laittoi siihen apteekin leiman ja puhelinnumeron. Tällä sain apteekista Madeiralla aivan saman tuotteen, joka sielläkin oli reseptilääke.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sua j-mies!
Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦595650Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa
Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.1844587En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym
Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v164102Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k523594- 513561
- 823328
- 113241
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah423112- 322792
Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia342371