Tyhmä kysymys mut esitän kuitenkin: pitääkö suomalainen lääkeresepti olla käännetty esim englanniksi/espanjaksi kun matkustaa kanarialle vai kelpaako ihan suomen kielellä oleva jos vaan on lääkkeet alkuperäisessä pakkauksessa`?
Miten esim e-pillerit, erektiolääke, kolestrolilääke?
entä jos mennään thaimaahan tai arabiemiirimaihin, esim dubai?
lääkereseptit Englanniksi?
4
1266
Vastaukset
- 27-v
Oma kokemukseni Espanjasta. Menettely on muuttunut usein ja lyhyehköin välein.
Ainakaan tähän mennessä ei suomalainen resepti sellaisenaan ole kelvannut vaan se on täytynyt muuttaa terveyskeskuksessa espanjalaiseksi.
Nykyään ei tarvitse edes niiden t-k korttia.
E-reseptit tuonevat piakkoin muutoksen.
Jos tarkoitat Suomesta mukaanotettavia lääkkeitä niin mieleeni ei ole koskaan juolahtanut etteivätkö kotoiset reseptit riittäisi alkuperäpakkauksissa olevien lääkkeiden takuiksi.
Voin olla liian hyväuskoinenkin.
Käsitin alkuun, että olit ostamassa.
Eivätköhän muo mainitsemasi lääkkeet mene. Minä olen ostanut Espanjasta vuosikaudet reseptillä testoja. - Äimä N. Käki
Minkälainen lääketieteellinen ihme olet, kun tarvitset sekä e-pillereitä että erektiolääkitystä???
- Nähnyt muitakin
Noita ihmeitä löytyy Suomi 24-palstoila :)
- Anonyymi
Olin alkuvuodesta kuukauden Madeiralla ja kortisoni-inhallaattorini loppui kesken, vaikka juuri uusi ostetun olisi pitänyt riittää kuukauden, riitti kuitenkin vain 2 viikkoa. Minulla oli kaikista lääkkeistäni e-reseptikopiot mukana. Ylhäällä lukikin englanniksi kopio e-reseptistä. Kopion allekirjoitti apteekissa farmaseutti, laittoi siihen apteekin leiman ja puhelinnumeron. Tällä sain apteekista Madeiralla aivan saman tuotteen, joka sielläkin oli reseptilääke.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131135
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89864Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18679Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat275642- 77608
- 62600
- 104584
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49523- 26522
Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet90453