Tyhmä kysymys mut esitän kuitenkin: pitääkö suomalainen lääkeresepti olla käännetty esim englanniksi/espanjaksi kun matkustaa kanarialle vai kelpaako ihan suomen kielellä oleva jos vaan on lääkkeet alkuperäisessä pakkauksessa`?
Miten esim e-pillerit, erektiolääke, kolestrolilääke?
entä jos mennään thaimaahan tai arabiemiirimaihin, esim dubai?
lääkereseptit Englanniksi?
4
987
Vastaukset
- 27-v
Oma kokemukseni Espanjasta. Menettely on muuttunut usein ja lyhyehköin välein.
Ainakaan tähän mennessä ei suomalainen resepti sellaisenaan ole kelvannut vaan se on täytynyt muuttaa terveyskeskuksessa espanjalaiseksi.
Nykyään ei tarvitse edes niiden t-k korttia.
E-reseptit tuonevat piakkoin muutoksen.
Jos tarkoitat Suomesta mukaanotettavia lääkkeitä niin mieleeni ei ole koskaan juolahtanut etteivätkö kotoiset reseptit riittäisi alkuperäpakkauksissa olevien lääkkeiden takuiksi.
Voin olla liian hyväuskoinenkin.
Käsitin alkuun, että olit ostamassa.
Eivätköhän muo mainitsemasi lääkkeet mene. Minä olen ostanut Espanjasta vuosikaudet reseptillä testoja. - Äimä N. Käki
Minkälainen lääketieteellinen ihme olet, kun tarvitset sekä e-pillereitä että erektiolääkitystä???
- Nähnyt muitakin
Noita ihmeitä löytyy Suomi 24-palstoila :)
- Anonyymi
Olin alkuvuodesta kuukauden Madeiralla ja kortisoni-inhallaattorini loppui kesken, vaikka juuri uusi ostetun olisi pitänyt riittää kuukauden, riitti kuitenkin vain 2 viikkoa. Minulla oli kaikista lääkkeistäni e-reseptikopiot mukana. Ylhäällä lukikin englanniksi kopio e-reseptistä. Kopion allekirjoitti apteekissa farmaseutti, laittoi siihen apteekin leiman ja puhelinnumeron. Tällä sain apteekista Madeiralla aivan saman tuotteen, joka sielläkin oli reseptilääke.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 144403
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831672Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2651516Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä731485Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2411365Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121140Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341100Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041079- 931034
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi651013