Pitääkö EUun määrätä sekin oikein lailla, kuinka paljon sa kuluttaa vettä vessassa käymiseen. Pienempi hätä kolmelitraa, isompi hätä niin kuusilitraa. Sllä siisti.
Vedetään hatusta seuraava aihe
18
159
Vastaukset
- t.l.
Ei kait sitä kenekään tartte määrätä, kuin ite ajatella mihin sitä vettä lotraa. Mun mielestäni pitäisi olla sellaisia pyttyjä, jotka vetää vain tarpeen mukaan vettä kaiken kuonan poisviemiseksi. Sillä siitä päästäis.
Vesi taitaa olla arvokasta ainetta maailmassa ennen pitkää. - pn.
Onhan ennustettu, että seuraava suurempi sota käydään puhtaasta juomavedestä. Helppo meidän on sitä lontata, kun moni saa vetensä kauhottua likalammikosta.
Jokainen järjellä varustettu voi minimoida vedenkulutuksensa, halutessaan.
Ukkelit voivat käydä kuspissalla kesäillankähmässä pihapusikoihinsa.
Puskat tykkää. - 10000000000 litraa
Ei mulle tuu kukaan määräämään veden käytöstä,käytän kusen huuhteluun vaikka sata litraa,sillä mulla on oma kaivo ja saimaa ihan vieressä.
- meeriamanda
Olihan kauan sitten joku vesisäästökampanja, muistan et täytettiin litran tölkki vedellä ja upotettiin veskin vesisäiliöön ... en vain saa päähäni miksi ja kauanko sitä ´harrastettiin´?
Ei vesi ainakaan minulle ilmaista ole, yv joka kk..
Käytän sen mitä tarvitsen, sellaistahhhh... sanoisi Teppo.- ....
Miksi, siksi että huuhdottaessa kuluu yksi litra vähemmän vettä. Jotkut laittavat tiiliskiven, olen kuullut.
- meeriamanda
.... kirjoitti:
Miksi, siksi että huuhdottaessa kuluu yksi litra vähemmän vettä. Jotkut laittavat tiiliskiven, olen kuullut.
Ok. Kyllä minä sen pointin tajuan vaan en muista mikä kampanja se oli kun taloyhtiöihin talkkarit kävi laiiamassa.
- ....
meeriamanda kirjoitti:
Ok. Kyllä minä sen pointin tajuan vaan en muista mikä kampanja se oli kun taloyhtiöihin talkkarit kävi laiiamassa.
Ohhoh, tuota en tiennytkään. Voisivat vanhemmat ainakin neuvoa jälkeläisiään, ettei suihkuun kannata mennä nukkumaan, kun saavat vettä kulumaan jatkuvalla syötöllä jopa yli puoli tuntia. Tuskin siinä yhtään puhtaammaksi tulee.
Alkaa vielä suomut kasvamaan. - Luu li sin
.... kirjoitti:
Ohhoh, tuota en tiennytkään. Voisivat vanhemmat ainakin neuvoa jälkeläisiään, ettei suihkuun kannata mennä nukkumaan, kun saavat vettä kulumaan jatkuvalla syötöllä jopa yli puoli tuntia. Tuskin siinä yhtään puhtaammaksi tulee.
Alkaa vielä suomut kasvamaan.Jälkeläiset ovat viluisia kasvualustoja joten eiköhän se suihkussa lotraaminen perustu enemmänkin "kiva olla lämpimän suihkunn alla" kuin varsinaiseen peseytymisen.
- k/k
Sellaset arvot niihin säätövarsiin näkyy laitetun jo tehtaalla.
Kuka sinua estää avaamasta vesisäiliön kantta ja laittamasta isompia arvoja vesimääriin.
Muista vaan et vesimittari jaksaa mitata joka litran,parempi kun laitat uuden vettä säästävän suihkun itelles,itte säästimme 20 kuutioo vuores uurella suihkulla. Taloyhtiöön laitettiin moiset suihkut, mutta mä en tajua kuin ne vettä voi säästää.
Kas, kun pesin noi karvat päästäni ja huuhteluun meni ennen vähän aikaa, kun vettä tuli reippaasti, mutta nyt menee aikaa, kun vettä tulee liruttaen.
Miten sitä säästöä voipi tulla? Kerros mulle. :-))- k/k
p-pauke kirjoitti:
Ai helskutti, tuo piti mennä kk:lle.
Ainakin mulla on ns sadesuihku eli virtaama on pienempi ja ja se suihkusuutin on iso lautanen .
Pisarat tulee isommalta alueelta ja harvakseen entiseen verrattuna,toimii hyvin käytännössä vaik ittekkin epäilin
- mimmimummi*
Tähän taloyhtiöön missä asun...laitettiin jokunen vuosi sitten sellainen vetovahti....aivan tarpeeton... vanhaan vedettävään wc pyttyyn...tarra jossa lukee.. vetäse kerran....vetäse 3sekuntia...eli kaksi vaihtoehtoa...ja aivan varmaa on jos vetäset kerran niin ei edes vessapaperi mene alas. Luulen että kaikki vetäisevät 3sekuntia...heh
- .köhö
Lasten suusta,mitkä ovat veden olomuodot:
vesi,vesihöyry,jää ja limsa Harmaan veden kierrätystä voitaisiin käynnistää myös Suomessa.
Sadevedet voisi ohjata hyötykäyttöön ja ehkä pesuvedet voisi puhdistaa "keveästi" ja kierrättää viemärien huuhteluun.
Onhan se varsinaista tuhlaamista, että wc-istuimet huuhdellaan Suomessa juomavedellä.- henrjii
vähäänen vesimäärä tukkii röörit, ja siinä saatta käydä niin että ruikut leviää permannolle.
- eu eu eu aina vaan
EU:n uusin määräys on se, että uusiin pesukoneisiin pitää laittaa vaihtoehdoksi myös 20 asteen pesulämpötila. Perustelevat sitä ympäristönsuojelulla. Esimerkiksi allergialiitossa ja Marttayhdistyksessä ollaan kauhistuneita. Siinä lämpötilassa vaatteet eivät puhdistu ja se aiheuttaa allergikoille vaikeuksia ja myös lyhentää vaatteen käyttöikää.
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/262616-eu-vaatii-pesukoneisiin-20-asteen-ohjelman-–-”epailen-vahvasti-puhdistumista” - vessalaki
Kolme vuotta meni tämän direktiivin lausuntoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?751438Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,13967Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79882Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.90828Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51704- 53664
Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv50619Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs47613Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot134608Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.50574