Kyyneleet ovat silmissäni, kostuttavat poskeni

Tuskien tie 1kk

Suustani pääsi tahaton voihkaisu. Olen päättänyt lopettaa tupakoinnin. Viimeisin tupakka poltettu parvekkeella klo 18.55.

Haluan tavata Jeesuksen savuttomana ja ilman nikotiinituskan hermostuneisuutta. Rukoile lyhyesti puolestani.

Ilmoitan asiasta enemmän useamman päivän päästä.

" Joka siis ymmärtää tehdä sitä, mikä hyvää on, eikä tee, hänelle se on synniksi. "

Jaakob 4: 17

Tuo lause velvoittaa minua, en voi perääntyä.

12

80

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuo muistuttikin, että pitää mennä tupakalle..

• Tuskien tie 1kk

Herralta olen saanut apua. Tosissani älysin pyytää. Nauruakin on riittänyt. Herra antoi keittiössä ollessani koettavaksi suuren rauhan. Kohta 5h tupakatta ja minua hymyilyttää.

Jopas nyt jotakin. Olen aiemminkin yrittänyt lopettaa tupakointia. Nyt tosin asenne oli erilainen tupakoinnin lopettamisen suhteen. Lisäksi tämä rukoukseen meno ja siinä viipyminen saavat minut ihmetyksiin: ei mitään ongelmaa, mulla ei ole nikotiinituskaa!

Mutta katsotaan mikä on tilanne ensikerralla. Ei tämä lähtenytkään tuskan merkeissä liikkeelle....ihmettelen suuresti, toisaaaltaen,mutta siltikin kun tuntuu että liikoja pyysin ettäei tuska menisi liialliseksi. Tämä on muuten outoa sen vaan sanon. Ei,mä olen tietenkin unessa ja näen unta että mulla ei ole nikotiinituskaa. On kyllä todentuntuisin uni,mitä olen nähnyt.

• Vai niin
    • Tuskien tie 1kk

Mitä kauemmin olen tukoilematta tai esim. hengellistä ohjelmaa katsomatta niin tuskaisuutta alkaa heräämään. Esim. tv7:lta tulee nyt hengellistä laulua ja soitinten pimputtelua. Sen kuuntelu tuo suvannon kiristävään oloon.

Tuskaa tämä ei ole ollut, mutta vaikeita hetkiä on ollut ja vieläpä itse saan valita menenkö helpon vai vaikean mallin mukaan: Rukouksessa hyvä olo, kun on maailman seurassa niin alkaa hieman ahdistamaan ja jos ei ymmärrä Jeesusta kohti mennä aktiivisesti niin paine kasvaa, silmukka kiristyy. Jeesuksen lähelle pyrkimistilanteissa ollut jopa autuaita hetkiä, jotka kestäneet esim. useita tunteja.

Jumalattomien ihmisten seurassa ahdistus alkaa kasvamaan. En tiedä miksi, jostain syystä. Jumalattomuus, pimeyden lapsuus välittyy mulle ja jostain syystä se vaikuttaa minuun voimakkaasti. Onneksi minulla on omat kikkani karttaa heitä: " anteeksi, nyt on kiire" tmv.

Ei näitä kartteluita mm. liberaaleista harhauttajista ole tyhjän takia neuvoksi annettu:

" Mutta epäpyhiä ämmäin taruja karta ja harjoita itseäsi jumalisuuteen. "

1. Tim.4:7

" Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti, sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut. "

Titus 3: 10 - 11

• Tuskien tie 1kk

n. 4,5h vuorokauteen tupakatta. Savuke tuli poltetuksi ennen klo 18.55,kenties tarkka aika oli 18.54.45.

Joopa joo. 1 vrk on hyvä konservatiivinen alku. Nyt on vaan läpi mentävä pelastukseen.

Kiitos jos joku rukoili puolestani. Minäkin rukoilin. Ja olen rukoillut. Ei homostelulle! Kyllä tottelevaisuudelle! Luultavasti rukouksesi on toiminut. Tai sitten mun rukous tai sitten tuli aikani joko onnistua tai olla onnistubneena tähän asti.Mulla on tuolla yksi tupakka siltä varalta jos menee liian aikeaksi, mutta ei tässä mitään mahdotonta ole.Mutta joo,kyllä tämä tietenkin käy kärsimyksestäkin jos ei rukoile.

• relaa vähän

Kyllä mä ymmärrän tuon et haluat tupakasta eroon sehän ei ole terveellistäkään mutta ei perseestä tartte luopua se kun ei ole enää edes syntiä.

• yjyj6u6u

Minä olen ollut alkoholitta 2 viikkoa! 10 viikko tavoite! 8 viikkoa jäljellä!

• ihan hienoa

Miksi 10 viikkoa miksei samantien loppuelämää? No ei nyt välttämättä mutta nykyään juodaan kyllä liikaa. Aina noista tupakoitsijoista jaksetaan marista ja eihän se hyvällä tietenkään haise kun joku käryyttää oven suussa mutta uskallan väittää tuon alkon olevan nykyään suurempi ongelma. Viikonloppuisin etenkin näkee melkein sellaisia napataatiaisen kokoisia tenaviakin kännissä kaupungilla.

• Yksinäisen ihmisen kuuluu tupakoida.

• Eiensimmäistäkäänp..

Tupakan nautinto vai kehkosyöpä. Ei pitäisi valinnan olla vaikeaa.

• Hei,

Tsemppiä sinulle tupakkalakossasi. Kehomme ovatkin Pyhän Hengen temppeleitä. Niistä on syytä pitää huolta. Kohti terveempää elämää.

t. Maarit-pappi

• lopettanut

Markus 16:15

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?

Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?
      Ikävä
      355
      35085
    2. Voima biisejä, mikä antaa hyvää mieltä ja vomaannuttaa

Mikä antaa voimaa ja hyvää mieltä, jos tuntuu hankalalta ja vaikealta, voima biisi tai biisejä?
      Ikävä
      63
      2653
    3. Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä

Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien
      Yhteiskunta
      95
      2200
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Tämä ketju on sitä varten.
      Ikävä
      218
      1883
    5. Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?

Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes
      Maailman menoa
      173
      1722
    6. Varmaan koet, ettet ole tehnyt mitään väärää

Mutta olet sinä tehnyt.
      Ikävä
      58
      1564
    7. Persut päättivät hiilivoimaloiden alasajosta

Persut ovat Suomen kansan vastainen putinistiporukka, josta nyt maksamme kovaa hintaa.
      Maailman menoa
      100
      1298
    8. Tapettu

On joku kangaskadulla perjantaina
      Sotkamo
      38
      1167
    9. Sinkkusiskoni pliis kertokaa

Sinkkunaisena haluaisin joskus normaalia läheisyyttä ja yhdessäoloa, ilman velvoitteita. Olen vapaa ja lapseton, eikä ex
      Sinkut
      115
      1105
    10. Mitä ajattelet hänestä

Millaisena pidät kaivattuasi?
      Ikävä
      122
      1088
    Aihe