Lopettakaa pappien haukkuminen

Monien toivomus

Kuka muu ammattiryhmä sietäisi jatkuvaa ilkeämielisten ihmisten nälvimistä? Ei kukaan eikä mikään. Haluatteko todella että tämä palsta lopetetaan? Siihen te pyritte. Uskon että näin tulee hyvinkin pian käymään mikäli linjanne ei muutu. Se on ikävää niiden kannalta jotka täällä todella haluaisivat keskustella uskonasioista.

Tuntekaa edes vähän kunnioitusta kirkon työntekijöitä kohtaan jotka yrittävät täällä parhaansa mukaan vastata kysymyksiinne. Missä on teidän lähimmäisenrakkautenne ja käytöstapanne? Ne pitäisivät olla vähimmäisehto täällä kirjoittaville. Annatte niin vastenmielisen kuvan uskostanne ja itsestänne että aivan syystä ihmiset alkavat karttaa lahkojanne ja herätysliikkeitänne.

51

78

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poskia käännellään

Avaajalle tiedoksi. Papeilla on palstalla moderointioikeudet.

Moderaattorina toimivien velvollisuus olisi poistaa kaikki pappien ammattikuntaan kohdistuvat vihaviestit. Asiallinen arvostelu on tietenkin sallittua

Jeesus opettaa, käännä toinen poski kun sinua lyödään. Täällä se ei pidä paikkaansa, koska tämä ei ole yksityisen henkilön poski johon lyödään.

Selkeästi vihavistit tulisi ilman muuta poistaa joka kerta, samalla se hillitsisi heidän toimintaansa tulevaisuudessa.

Ihmisten tulisi tutkia itseään ammattiauttajien kanssa mistä raivo ja viha omassa mielessä johtuu, että saisi apua ja rauhaa omaan tilanteeseensa.
      Useimmiten uskovia kohtaan kohdistuva syvä viha tulee jo pienenä lapsena tapahtuneesta vanhempien hylkäämisestä. Uskovat ovat turvallinen ja helppo kode purkaa vihaansa. IKävää vaan että se ei auta vihaan lukkiutunutta henkilöä itseään eteenpäin tervehtymisen tiellä, (siis pois vihasta).

• Kenny Daly

"Avaajalle tiedoksi. Papeilla on palstalla moderointioikeudet."

Mutta heidän ei kannata poistaa viestejä, joissa eri lahkoihin kuuluvat haukkuvat pappeja. Sellaiset viestit saavat ihmiset kääntymään pois vihamielisiksi leimaantuvista porukoista. Papit taas saavat vain lisää sympatiapisteitä. Ainoa riski on siinä, että jotkut lukijat saattavat kääntyä pois koko kristinuskosta, kun näkevät, miten riitaisaa väkeä täältä löytyy.

• Tästä on kysymys

Papin vala velvoittaa pappeja uskon asioissa pyrkimään opetuksen täydellisyyteen,ei voi sallia tahallista Totuuksien vääristelyä,mitä nyt tapahtuu järjestelmällisesti. Ihmisten iäisyysasioilla ei sovi leikitellä.

• Niin, aina voi kritisoida toisen näkemystä mutta tuskin se asiattomaan henkilöön käymiseen oikeuttaa? Aivan samalla tavalla olisi muidenkin ”nuhdeltavien” hyvä ottaa kritiikkiä vastaan…

• joten ..
        mummomuori kirjoitti:

Niin, aina voi kritisoida toisen näkemystä mutta tuskin se asiattomaan henkilöön käymiseen oikeuttaa? Aivan samalla tavalla olisi muidenkin ”nuhdeltavien” hyvä ottaa kritiikkiä vastaan…

No alappa muorikin ottaa sitten sitä kritiikkiä vastaan.
        Oikeestaan muuten sinä muori teet paljon hallaa papeille.
        Luulen, että moni pappi ei halua sinua roikkumaan kannoilleen.
        Sinähän herätät palstalla aina ärsyyntymisen ryöpyn.-

• suurempi kuin <3
        joten .. kirjoitti:

No alappa muorikin ottaa sitten sitä kritiikkiä vastaan.
        Oikeestaan muuten sinä muori teet paljon hallaa papeille.
        Luulen, että moni pappi ei halua sinua roikkumaan kannoilleen.
        Sinähän herätät palstalla aina ärsyyntymisen ryöpyn.-

JOTEN...
        Taidat harrastaa nk. aivoluteilua. Luulet tietäväsi, mitä papit ajattelevat, vaikket tiedäkään.

Miksi mummomuori mitään hallaa papeille tekisi? Mummomuori kirjoittaa omia ajatuksiaan.

Minusta mummomuorilla on hyvä tyyli. Aina en ole samaa mieltä, mutta tuskin hänkään on aina samaa mieltä minun kirjotusteni kanssa (jos niitä lukee). Se on kaiketi normaalia kirjoittelussa.

On täällä myös muita kirjoittajia, joilla on kirjoituksia, jotka herättävät ärsyyntymisen ryöpyn vaikka ovatkin asiallisia kirjoituksia.

Mummo on vakkarikirjoittajia, jotka uskaltavat kirjoittaa eri asioista. Heihin taitaa kohdistua jos jonkinlaisia tunteita ja epäilyjä. Senkin kanssa vakkarikirjoittajat joutuvat varmaan elämään.

"No alappa muorikin ottaa sitten sitä kritiikkiä vastaan."
        Kritiikin kirjoittajankin täytyy vähän nähdä vaivaa, niin että kritiikki on rakentavaa.
        Nykyään kai puhutaan paremminkin korjaavasta palautteesta. Tällä palstalla se taitaa tosin enemmän olla parjavaa kolautetta, ainakin toisilta.

• Minkä muun ammattiryhmän mielestä voi pitää ihmisiä oikeutettuna ikuiseen kiduttamiseen vain sen vuoksi kun ihminen elää elämäänsä? Kyllä pappien työkuvakin on erikoinen ja heidän kohtelunsa on erillaista. He tekevät sellaisia väittämiä työnsä puolesta, että poliittisen liikkeen puheina ne tuomittaisiin vihapuheina. Rasistisina puheina, joissa syyllistetään ihmisiä kuvitteellisilla asioilla. Uskonnoilla on oikeus toimia täysin yleisen moraalin vastaiseksi, koska? Siihen ei ole mitään selitystä.

Ihmisillä saa olla harhoja. Mikäli usealla ihmisellä on samanlaisia harhoja, niin niitä voidaan kutsua uskonnoksi. Kun riittävän usean harhan kokoama ryhmä alkaa syyllistämään muita ihmisiä, niin heitä suojataan uskonvapaudella. Uusnatsit jos alkaa riehumaan nkrereistä, niin heidät tuomitaan välittömästi. Kristitty kun tuomitsee kaikki muut kuin heidän tavallaan uskovat, niin sitä kutsutaan...uskoksi.

• miksi näyttelet

Milloin alat olla oma itsesi ?

• miksi näyttelet kirjoitti:

Milloin alat olla oma itsesi ?

Itteni oon kokoajan ollut. En minä ole niitä, jotka kulkee kylillä puhumassa olevansa "Herran omia"...Jeesuksen kantavan heidän synnit.

• suurempi kuin <3
        mave kirjoitti:

Itteni oon kokoajan ollut. En minä ole niitä, jotka kulkee kylillä puhumassa olevansa "Herran omia"...Jeesuksen kantavan heidän synnit.

Noo, mutta kyllähän sinä olet myös kova trollaamaan, myönnä pois.

• suurempi kuin <3 kirjoitti:

Noo, mutta kyllähän sinä olet myös kova trollaamaan, myönnä pois.

Se, että minä esitän asian sinua vtuttavalla tavalla, niin ei tee siitä vielä trollaamista.

• suurempi kuin <3
        mave kirjoitti:

Se, että minä esitän asian sinua vtuttavalla tavalla, niin ei tee siitä vielä trollaamista.

Tämä kommenttisi on yksi esimerkki tavastasi trollata.

Tuo on vain sinun mielipiteesi, joka pohjautuu vain sinun näkemykseen trollauksesta. Jokaisella ihmisellä on persreikä ja mielipide. Perusteltuja mielipiteitä löytyykin paljon vähemmän.

• suurempi kuin <3
        mave kirjoitti:

Tuo on vain sinun mielipiteesi, joka pohjautuu vain sinun näkemykseen trollauksesta. Jokaisella ihmisellä on persreikä ja mielipide. Perusteltuja mielipiteitä löytyykin paljon vähemmän.

Kerropa mitä sinun mielestäsi on trollaaminen.

Kerropa mitä sinun mielestäsi on trollaaminen.

Se on sitä kun ärsytetään ihmisiä vain ärsyttämisen vuoksi, eikä ole mitään perustetta asiolle...No tuo kattaa kaikki kristittyjen väittämät, mutta sen pitää myöskin olla tarkoituksenhakuista.

• oikeastikin
        mave kirjoitti:

Siis olet ihan oikeastikin juuri niin v*ttumainen juntti kuin esität olevasi.

• Ota selvää
        suurempi kuin <3 kirjoitti:

suurempi kuin

• oikeastikin kirjoitti:

Siis olet ihan oikeastikin juuri niin v*ttumainen juntti kuin esität olevasi.

Jep. Kumpi on pahempaa. Olla rehellisesti kusipäinen toisen edessä vaiko jeesustella asioilla ja sen jälkeen puukottaa toisia selkään minkä ehtii?

• mave kirjoitti:

Jep. Kumpi on pahempaa. Olla rehellisesti kusipäinen toisen edessä vaiko jeesustella asioilla ja sen jälkeen puukottaa toisia selkään minkä ehtii?

Sanotaan nyt asia toisin. Ainakaan minun lompaakkoni ei ole hihhulit tunkenut rahoja, kuten on Jalovaaran ja Mellerin tapauksissa käynyt.

• huu huu
        mave kirjoitti:

Se on sitä kun ärsytetään ihmisiä vain ärsyttämisen vuoksi, eikä ole mitään perustetta asiolle...No tuo kattaa kaikki kristittyjen väittämät, mutta sen pitää myöskin olla tarkoituksenhakuista.

mave: "Se, että minä esitän asian sinua vtuttavalla tavalla, niin ei tee siitä vielä trollaamista."

mave: "Se on sitä kun ärsytetään ihmisiä vain ärsyttämisen vuoksi, eikä ole mitään perustetta asiolle."

Nyt on vain niin, että vain mave pystyy sanomaan, mikä on ärsyttämistä (=vain häntä ärsyttävää) ja mikä on vtuttavalla tavalla (=vain hänen ilmaisunsa ovat toisia vtuttavia mutta ei ärsyttäviä.

Kyllä sinäkin esität asioita ärsyttämisen vuoksi. Eikä niitä ole perusteltu järkevästi.

• suurempi kuin <3
        Ota selvää kirjoitti:

suurempi kuin

:D Halusin tietää, miten mave sen määrittelee. Ja selväksi tuli.

• suurempi kuin <3
        mave kirjoitti:

nimimerkki "huu huu" kirjoittikin juuri ne asiat, mitä minäkin olisin kirjoittanut.

Eli kyllä sinä mave trollaat palstalla. Et vain itse halua mieltää kirjoituksiasi trollauksiksi.

• Tästä on kysymys

Monien toivomus
      "Haluatteko todella,että tämä palsta lopetetaan,se on ikävää niiden kannalta,jotka täällä todella haluaisivat keskustella uskon asioista."

Onko uskon asia. Onko Jumala sanonut, tarkoittaen miesten yhtymistä toisiinsa.
      "On Jumalalle kauhistus,sen kaltaiset eivät peri taivasten valtakuntaa."

Tähän ei pitkää keskustelua tarvita,jos asia puhutaan kerralla auki. Nyt olisi tältä osin tilaisuus lopettaa pappien ja kirkon haukkuminen.

Miten on

• näin on

Seksuaalisiin vähemmistöihin kohdistuva vihapuhe on jo Suomen lainkin mukaan rikos. Laki koskee myös uskonnollisten liikkeiden jäseniä, myös Kansan Raamattuseuraa ja vapaita suuntia.

• Shemale

Sinulle: "Tästä on kysymys".
        Jos kuulut "uskovaiseksi itseään nimittävien veljeysjoukkoon", saat anteeksi, vaikka olet yhtynyt alaikäiseen.
        Miksi yksinkertaistat asioita? Onko olemassa VAIN kaksi seksuaalista ryhmää?
        Mies ja Nainen?
        Kuules Ystävä Hyvä, on se jumala (jos siltä puolen katsot?) luonut myös kummallisuuksia - tai ihan aitoja ihmisiä, jotka eivät ole miehiä tai naisia.
        Olen itsekin sellainen Nainen, jolla on munat ja penis! Saat tulla tarkistamaan!
        Koska olen jo yli 70 v, äitini oli jutunut Kirkotettavaksi, koska oli synnyttänyt "epäsikiön". Isäni oli oitis lähtenyt ja tehnyt itsarin. Äiti muutti kauaksi kanssani.
        Kasvoin kuitenkin käsittääkseni ihmiseksi. Tein akateemisen loppututkinnon ja olen saanut elää ihan ihmisiksi.
        Koska pidät kirjoittamaani trollina, googletapa: Shemale!
        Siinä teille räsäten oppia! Sekä katolisten soinien sieluja!
        Hoitakaa jeesustelijat, että saamme uskontoneutraalin Suomen!
        Minun seksuaaisuus on vain minun!
        Mitä te 'uskikset' suorittelette kaltaisilleni seksuaaliseen toimintaamme?

• Sopiimulle

näin on
      Eli kunniaa jaetaan jatkossakin kenelle kunnia kuuluu. Muut valittaa haukkumisesta.

• Tärkeää on nyt erottaa totuuden puhuminen ja haukkuminen toisistaan.

Haukkuminenhan tarkoittaa sitä, että kirjoitetaan perusteettomasti jotain pahaa jostain henkilöstä.

Totuudenpuhuminen taasen tarkoittaa sitä, että mainitaan olemassaoleva käytäntö kaikessa totuudellisuudessaan ja raadollisuudessaan vähän toisesta näkökulmasta mihin ollaan totuttu. Ja sitten tämä todenpuhuminen tuntuu tosi vastenmieliseltä kohteena olevasta henkilöstä ja hän yleensä myös loukkaantuu ja eikä voikaan puolustaa itseään, koska näkee siinä itsensä. Peiliin katsominen on joskus tosi kivuliasta. Jeesus käytti paljon tätä menetelmää, että laukoi totuuden tavalla joka pakotti kohteen peilin eteen ja kun tämä kohde ei voinutkaan ASIALLISESTI puolustaa itseään, niin hän raivostui niin verisesti, että piti tappaa Jeesus ennenkuin rauhoittui. Samat säännöt pätee ihmisten psyykkeessä myös nykyään.

• Ei harha muutu totuudeksi, vaikka harhaa joku alkaisi pitämäänkin totuutena. Mikäli kristityt aikoo kaupata harhojansa totuutena, niin ne täytyy myöskin pystyä todistamaan todellisiksi. Usko ei ole mikään todiste asian oikeellisuudesta. Se on vain selitys ihmisille, joilla on ongelmia tosiasioiden hyväksymisen suhteen.

• sinäpä sen sanoit

Kerrankin voi olla samaa mieltä kanssasi koska sinä itse olet tämän juttusi todistanut. Vedät jostakin herneen nenään, alat trollata samaan ketjuun eri nickillä ja sitten lopuksi tuolla tt 11 ja huomaat joutuneesi pahasti alakynteen alat lisät niitä Aamenia kirjoitustesi loppuun ikäänkuin ne jotenkin lisäisivät juttejesi painoarvoa. Joten juu, peiliin kannattaa katsoa ;)

• ajateltavaa

On sinulla kyllä pokkaa. Asiallisesti puollustaa...miten sinä toimit ....heittelet kaikenlaisia hämäriä "uhkauksia" kuinka vaikeuksia tulee (ähä kutti ja hierot kliimaksissa käsiäsi yhteen niitä odotellessa) ja lopuksi sitten se saunaosasto vilahtaa tämän tästä.

Niin ja muuten tiedoksi...peili ei ole ihan Jeesuksen aikainen keksintö mutta ehkä hän käyttikin vaikkapa lammen pinnasta heijastuvaa kuvajaista ja näin jouduit sinäkin Narkinsonin viitoittamalle tielle.

• Kirkkoherra

Jos joku tt11 tai trollihuutelijan tasoinen tulisi minulle määkimään jotain sellaista mitä tällä palstalla uskaltavat nimettöminä sanoa, niin turpiin vetäisin aivan varmasti. Ei kenenkään tarvitse tollasta paskanjauhamista sietää.

• Kirkkoväärti

No eihän tollanen nyt uskalla livenä mitään huudellakkaan. Näkeehän sen tavallaan täälläkin kun joutuu altavastaajaksi niin hirvittävä inttäminen niinkuin joku muutaman vuoden ikänen kakara "mä haluun, olla oikeassa ja nyt te kaikki kuuntelette mun paskapuheita" :D reppanahan se on. Ei selvästi penaalin terävin kynä ja mitään miehekästä siinä tuskin on, mahtaa olla joku puutarha tontun kokoinen, löysäpöksy perähikiän poika jota ei ole rintaruokittu tarpeeksi kauan.

• "Jos joku tt11 tai trollihuutelijan tasoinen tulisi minulle määkimään jotain sellaista mitä tällä palstalla uskaltavat nimettöminä sanoa, niin turpiin vetäisin aivan varmasti. Ei kenenkään tarvitse tollasta paskanjauhamista sietää."

Ja jos turpiinvetäminen ei muuttaisikaan sanomaa, niin ristillä vaan roikkumaan, että henki lähtee.

Tuossa edellä jo kuvailinkin, että Jeesuksen ajoista lähtien on aina pätenyt samat säännöt ja sama kuvio suhteessa kristilliseen sanomaan. Mikään ei ole muuttunut 2000 vuoteen.

Mutta ainakin nyt tiedätte miltä juutalaisista tuntui, kun Jeesus lasketteli suorasukaiseen tyyliin sanomaansa.

• Hah, hah, haa!
        tt11 kirjoitti:

"Jos joku tt11 tai trollihuutelijan tasoinen tulisi minulle määkimään jotain sellaista mitä tällä palstalla uskaltavat nimettöminä sanoa, niin turpiin vetäisin aivan varmasti. Ei kenenkään tarvitse tollasta paskanjauhamista sietää."

Ja jos turpiinvetäminen ei muuttaisikaan sanomaa, niin ristillä vaan roikkumaan, että henki lähtee.

Tuossa edellä jo kuvailinkin, että Jeesuksen ajoista lähtien on aina pätenyt samat säännöt ja sama kuvio suhteessa kristilliseen sanomaan. Mikään ei ole muuttunut 2000 vuoteen.

Mutta ainakin nyt tiedätte miltä juutalaisista tuntui, kun Jeesus lasketteli suorasukaiseen tyyliin sanomaansa.

tt11
        Kuvittelet olevasi Jeesus. Aivan, olen ymmärtänyt:)

• Hah, hah, haa! kirjoitti:

tt11
        Kuvittelet olevasi Jeesus. Aivan, olen ymmärtänyt:)

Ei nyt ihan näin :)) Mutta …

Kristus minussa - kirkkauden toivo. Amen

• jep!
        tt11 kirjoitti:

Ei nyt ihan näin :)) Mutta …

Kristus minussa - kirkkauden toivo. Amen

Tarkoittaneen hieman eri asiaa kuin sinä luulet.

• *Faith*

"Annatte niin vastenmielisen kuvan uskostanne ja itsestänne että aivan syystä ihmiset alkavat karttaa lahkojanne ja herätysliikkeitänne."

Muuten hyvä aloitus, mutta tuo viimeinen lause saa minut epäilemään aloittajaa ateistitrolliksi.

Lahkot ja herätysliikkeet ovat aika pieni ongelma palstaa alati "päivystävään" ateistilaumaan verrattuna. Viime viikkoina palsta on ollut sellaisessa jamassa, että jos tänne joku kristitty (maallikko tai pappi) uskaltaa ylipäätään jotain kirjoittaa, niin heti nilkassa roikkuu vähintään yksi räkyttävä ateisti.

Kristittyjä näkyy palstalla yhä vähemmän, ja jos viimeisetkin lähtevät, ateistit tuskin jaksavat kauaa jauhaa keskenään. Moni ateisti näyttää hakevan täältä vain nyrkkeilysäkkiä, jota lyödä.

• Huonosti käy aina

Kristityt voisivat tehdä enemmän aloituksia uskon asioista. Tosin: hekin vain päätyvät riitelemään kaikesta.

• Höh!

*Faith*

Onko sinun mielestäsi oman rehellisen mielipiteensä sanominen trollausta ja ateismia?

• Totta - itsekin olen huomannut, että näitä yhden lauseen ateisteja on kyllä "miljoonittain" täällä roikkumassa uskovien nilkoissa kiinni :))

• Mirka. .,.

Papit vaihtakoon ammattia.

• Mirka. .,. lle Papit vaihtakoon ammattia.

Koko maailmankaikeus pyörii toistaiseksi kilpailukyvyssä. Siksi on eriomaista että on vapaaehtoinen ammattiryhmä joka järjestäytyy sylkykupiksi. Papit.

ellei heitä olisi pitäisi keksiä joku johon kohdistaa omaa tuskaansa. kukin?

kitän taas kerran sinua kun olet varma että jossakin kerran on parempi maailma. Niin on.

Se on silloin kun kilpailemme toinen toisillemme anteeksiantamisesta.

• Eläkkeellä oleva ope
        hellin63 kirjoitti:

Mirka. .,. lle Papit vaihtakoon ammattia.

Koko maailmankaikeus pyörii toistaiseksi kilpailukyvyssä. Siksi on eriomaista että on vapaaehtoinen ammattiryhmä joka järjestäytyy sylkykupiksi. Papit.

ellei heitä olisi pitäisi keksiä joku johon kohdistaa omaa tuskaansa. kukin?

kitän taas kerran sinua kun olet varma että jossakin kerran on parempi maailma. Niin on.

Se on silloin kun kilpailemme toinen toisillemme anteeksiantamisesta.

Hellin Hyvä!
        Onneksi olet hellin - minäkin haluaisin olla ainakin hellä ihmisille!
        Haluatko oikeasti ymmärtää, että v-tutus kasvaa saamastamme kohtelusta?
        Voitko 'antaa anteeksi' natseille, jotka tuhosivat miljoonia ihmisiä?
        OK. Hyvä! Näin sanoi Israelin ex-pääministeri Golda Meir:
        " Anteeksi voimme antaa natseille, mutta - UNOHTAA - emme k,oskaan!"
        Miksi Suomen kirkko ei halua ottaa saamelaisten kohteluaan esiin ja käsitellä sitä? Ruotsin kirkko otti asian käsittelyyn tänä syksynä.

Tiedätkö, Ystävä Hellin, MITÄ se kirkko pappien sitä edustaen, on tehnyt EU:n ainoalle alkuperäiskansalle?
        Toivat pakolla heille vieraan uskonnon!
        Kyllä!! PAKKO oli 'ottaa vastaan herran (herrojen?) siunauksia yms noitamenoja!

Miksi nämä nykypappien hoosiannat ovat "oikeita", mutta alkuperäiskansojen, Muslimien, Budhalaisten, Shiojen, jehovan todistajien, shiuszin, siuoxien, mayojen, ateistien, teistien, ym,. ym kulttuurit niiiiin täysin "vääriä"?

Onko sen pakkouskonnon yhä jatkuttava?
        Onko meillä Laki? Onko meidän laissa määrätty, että Suomessa on Uskonnon, Mielipiteen ja järjestäytymisen Vapaus?
        Miksi saamme arvostella kansnanedustajiamme? Mutta ei pappeja?
        Eikö edes näitä lestapappeja, jotka tekevät kauheita lapsillemme?
        Oletko varma, että kaikki muut papit on asetettava arvostelun yläpuolelle?

Kuka onkaan Sinun lähimmäinen?
        Samoin ajattelevako?

• Eläkkeellä oleva ope kirjoitti:

Hellin Hyvä!
        Onneksi olet hellin - minäkin haluaisin olla ainakin hellä ihmisille!
        Haluatko oikeasti ymmärtää, että v-tutus kasvaa saamastamme kohtelusta?
        Voitko 'antaa anteeksi' natseille, jotka tuhosivat miljoonia ihmisiä?
        OK. Hyvä! Näin sanoi Israelin ex-pääministeri Golda Meir:
        " Anteeksi voimme antaa natseille, mutta - UNOHTAA - emme k,oskaan!"
        Miksi Suomen kirkko ei halua ottaa saamelaisten kohteluaan esiin ja käsitellä sitä? Ruotsin kirkko otti asian käsittelyyn tänä syksynä.

Tiedätkö, Ystävä Hellin, MITÄ se kirkko pappien sitä edustaen, on tehnyt EU:n ainoalle alkuperäiskansalle?
        Toivat pakolla heille vieraan uskonnon!
        Kyllä!! PAKKO oli 'ottaa vastaan herran (herrojen?) siunauksia yms noitamenoja!

Miksi nämä nykypappien hoosiannat ovat "oikeita", mutta alkuperäiskansojen, Muslimien, Budhalaisten, Shiojen, jehovan todistajien, shiuszin, siuoxien, mayojen, ateistien, teistien, ym,. ym kulttuurit niiiiin täysin "vääriä"?

Onko meillä Laki? Onko meidän laissa määrätty, että Suomessa on Uskonnon, Mielipiteen ja järjestäytymisen Vapaus?
        Miksi saamme arvostella kansnanedustajiamme? Mutta ei pappeja?
        Eikö edes näitä lestapappeja, jotka tekevät kauheita lapsillemme?
        Oletko varma, että kaikki muut papit on asetettava arvostelun yläpuolelle?

Kuka onkaan Sinun lähimmäinen?
        Samoin ajattelevako?

Eläkkeellä olevalle opettajalle, hellin

Niinpä ja lukenut olen miten lapuanliike ja yleensä siihen aikaan oikeisto oli sama kuin papisto noin yleensä, vaikka onkin ehdottoman väärin yleistää.

Kysyä voin miten nykyiset papit vosivat perua ne tapot. Tietenkin olisi mainiota jos Luterilainen Suomalainen opetus olisi anteeksiannon opettaja. Muuten miten voi vaikutaa johonkin ihmiseen jos hän sano että ikinä en unohda. Oikeuttaako se väkivaltaan. Minusta ei.

Et tietenkään ole lukenut tuhansia viestejä joten huomautan että muutamissa omissa viesteisäni olen tuonut esille kuinka Jumalus löytyy kaikista maailmanlajuisista uskonnoista. Koska se oikea ajattelu on jokaisen ihmisen sisällä jokaisessa ajattelevasa mielessä. Riippumata millaisa kuperkeikoja yksilö tekee tai on tekemättä.
        Tässä on se ero miksi en ole erityisesti Luterilaisuuden kannattaja (toisin se niistäkin ihmisistä löytyy. Ei kirjaimesta eikä koreografiasta)

Pakkouskonto tai mikä tahansa pakko jatkuu kunnes annat sen PAKON itsellesi anteeksi. Luovut ajatuksesta pakko. Annat korkeampaan käteen ajatuksen "koen uskonnon pakkona". Ajattele Rakkautta joka on Jumaluus

Näe kuinka v-käyrä käntyy alas ja kohta häviä. Älä yritä unohtaa vaan jätä pois mielestäsi.
        Sinä ja jokainen kohtaamani on minulle lähimmäinen. Kun tapaan toisinajattelijan innostun miettimään miksi minun ajatteluni näyttää olevan törmäyskurssilla. Aivan kuten me tässä Kiitos virikkeistä.
        Olenhan itse rakennellut omat mielikuvani, myös vataan niistä ja hyväksyn jos minua ei ymmärretä

• mave
      3.11.2013 10:28
      Ei harha muutu totuudeksi, ........
      ....... Se on vain selitys ihmisille, joilla on ongelmia tosiasioiden hyväksymisen suhteen

Mikä on totta? Vastaus ei ole - "Sinä olet väärässä". Koska se on yhden ihmisen ajatus jostakin yksityiskohdasta

ja Hunosti käy aina. Sinulle sanoisin että erimielisyys asiasta olisikin jo liki täydellisyys. Epätietoisia olemme kaikki.

Ilkemielisyyttä on nimitellä ihmisiä tai ammattiryhmiä.

• Missä Teidän totuus?

Hyviä kysymyksiä nimim "Monien toivomus"!
      Ensimmäiseeen kysymykseesi, (tarkoittanet: 'Mikä muu ammattiryhmä..'?) sietäisi..?
      Vastaan yhden ryhmän: Poliitikot, Kansanedustajat!
      Toiseksi: Miksi ei saisi pskn-puhujia arvioida?
      Uskontohan on vain mielipide! Pakkouskontoa meille tuputettu vuosisatoja ja siinä on vain ollut pakko alistua, leikkiä olevansa "uskovainen"!
      Käyttäytyä kuin sopulilauma! "Nouskaamme ythteen ääneen tunnustamaan..." ??
      Mikä siinä on kehittävää oppimista? What if..?
      Mitä jos et nouse, et tunnutsa asiaa, josta olet eri mieltä?
      Miksi papit eivät ota näitä asioita esiin? Missä se kriittinen uskonnonopetus?
      Miksi juuri tämä yksi se ain oa ja oikea? On ko se sitä kysymääsi "Lähimmäisen Rakkautta"?
      Tuntevatko papit vähääkään kunnioitusta toisinuskovia kohtaan?
      Pa*kaakaan piittaavat siitä, mitä ammattikuntansa edustajat ennen tehneet "yhdellekin näistä pienimmistä"??
      M;iksi Ruotsin kirkko otti n kuukausi sitten asian agendalle, nostaa pöydälle ne hirmuteot mitä tekivät pienimmille? Miksi tapattivat Saamen kansan ihmisiä? Miksi riitti yhden papin yhden sormen osoitus: "TUO on noita - mestataan!" ??

Entinen pääministeri sanoi hyvin:
      "Enemmistön ON puolustettava vähemmistöjä!"
      Olöisiko ensin se oman silmän malka hoidettava?
      Miksi Saamen kieli opi prkl:stä?
      Siten sen papit ilmoittivat!

• Synti / epäusko

Ettei riidan perimmäinen aihe unohtuisi... Homostelu on Jumalan silmissä syntiä.

Ilmassa on sellainen värinä,että Jumalan sanaan valalla sitoutunut kirkko on eri mieltä. Miten tämä yleensä voi olla mahdollista ?

• jep!

Sinun itsesi luoman jumalan mielestä, ei muiden, senkin pölhökustaa.

• einstain

Sinähän nyt vasta äläkän päästit. Ja keksit ihan uuden aiheen. Onnittelen!

• näin se on

hau hau!
      Jos ammatikseen on pappislupauksessa asettanut itse itsensä valehtelijan Jumalan ja Jeesuksen Nimissä toimivaan herraa palvalaksi valehtelijaksi niin ei kai voi muutta odottaa rehellisiltä kuin inhottavaa palautetta!

papiston herran oppeja
      -"Jumala on avioliiton asettanut" on vale, sitä ei ole raamatussa
      -"kastekäsky" ei ole Jumala tai Jeesuksen antamassa Laissa
      -"lapsikaste" jota ei raamattu tunne on rikollisen lisäys
      -"kummi" sanaakaan ei edes väärennetty raamattu tunne
      -"hätälapsikaste" on lisäys
      -"kolminaisuusoppi" on lisäys
      -"perisyntiä" ei raamattu tunne vielä mutta ehkä jo seuraavassa raamatun väärennöksessä sekin on
      -"rippi" sanaa ei ole raamatussa, rikollisten oma epäjumalallinen rituaali
      -"rippisalaisuus" ei ole raamatussa, sillä suojataan lahkojen sisällä olevien rikollisia joutumasta oikeuden eteen...
      jne jne...

• Ärsyttävä nimimerkki

Aloittaja nimimerkki monien toivomus hämmästyttää minua. Miten se onkin niin, että manipuloivat ihmiset yrittävät aina mennä muiden selän taakse ja puhua "monien" suulla?
      Typerää, erittäin typerää. Miksi pappeja ei saa kritisoida ja arvostella? He ovat ihmisiä siinä kuin muutkin?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?

Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?
      Ikävä
      337
      32680
    2. Voima biisejä, mikä antaa hyvää mieltä ja vomaannuttaa

Mikä antaa voimaa ja hyvää mieltä, jos tuntuu hankalalta ja vaikealta, voima biisi tai biisejä?
      Ikävä
      63
      2573
    3. Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä

Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien
      Yhteiskunta
      84
      2075
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Tämä ketju on sitä varten.
      Ikävä
      207
      1787
    5. Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?

Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes
      Maailman menoa
      171
      1692
    6. Varmaan koet, ettet ole tehnyt mitään väärää

Mutta olet sinä tehnyt.
      Ikävä
      58
      1534
    7. Persut päättivät hiilivoimaloiden alasajosta

Persut ovat Suomen kansan vastainen putinistiporukka, josta nyt maksamme kovaa hintaa.
      Maailman menoa
      99
      1274
    8. Mitä ajattelet hänestä

Millaisena pidät kaivattuasi?
      Ikävä
      122
      1078
    9. Sinkkusiskoni pliis kertokaa

Sinkkunaisena haluaisin joskus normaalia läheisyyttä ja yhdessäoloa, ilman velvoitteita. Olen vapaa ja lapseton, eikä ex
      Sinkut
      103
      1031
    10. Tapettu

On joku kangaskadulla perjantaina
      Sotkamo
      32
      1020
    Aihe