Minun tekisi mieli paljastaa miehelleni auringonottomatkojeni todellinen syy .
Hainko Kreikasta muutakin kuin aurinkoa ja D-vitamiinitason korjaamista.
Kadutteko pettämistä ?
162
4955
Vastaukset
- Devita
En kadu. En ole edes tarvinnut mennä kreikkaan, onnistuu kotimaassakin.
Ainakin D-vitamiini tason korjaaminen.- ihanaa elämää
Miksi pitäisi katua,
jos kaikki osapuolet, myös asioista tietämättömät, ovat onnellisia?
Salasuhteet ovat paljon yleisempiä, mitä kuvitellaan. - hyvää vaab
ihanaa elämää kirjoitti:
Miksi pitäisi katua,
jos kaikki osapuolet, myös asioista tietämättömät, ovat onnellisia?
Salasuhteet ovat paljon yleisempiä, mitä kuvitellaan.tietömättömien taival on tuskainen mihkäs ne avaimet hukku
- pettaja
Miksi katua jos homma pysyy salassa? Itse olen jo vuosia pettänyt naistani www.pettajat.com sivuston avulla...
- toiv. hakee eroa
Miksi haluaisit tuottaa hänelle pahaamieltä? Kärsi uskottomuutesi nahoissasi, jos nyt olet omallatunnolla rakennettu? Oletko valmis eroamaan, liittoanne katkeruudella jatkamisaan jne. sinun olosi ja tuntemuksesi ovat sinun kärsimystäsi, jätä miehesi niiden ulkopuolelle.
Kuvitteletko miehesi naurahtavan ja silittävän päätäsi tunnustuksesi jälkeen, olet tyhmääkin tyhmempi jos niin luulet?
Siitä sydän ei kärsi - mitä silmä ei näe.
Tämä on provo, vaan toivottavasti osuu samojen asioiden pohdiskelioille, suu suppuun.- Moralisti!!
Jollei kotona saa seksiä tai muuten suhde tökkii pitäähän sitä hakea muualta! Näinhän se on aina mennyt ja tulee menemään.
- kun ei jää kiinni
Niin se rosvokin ajattalee. Jos ei jää kiinni, saa pitää rehellisen pärstän. Olet epärehellinen.
- oma elämä on
kun ei jää kiinni kirjoitti:
Niin se rosvokin ajattalee. Jos ei jää kiinni, saa pitää rehellisen pärstän. Olet epärehellinen.
Ja mitä sen sitten on väliä ??
Minun elämäni. - SAUNATAKKI
Moralisti!! kirjoitti:
Jollei kotona saa seksiä tai muuten suhde tökkii pitäähän sitä hakea muualta! Näinhän se on aina mennyt ja tulee menemään.
Miten vielä tänä päivänä roikutaan suhteessa, joka ei anna kummallekkaan mitään. Miksi haaskata aikaansa. Eikö tuosta vaikka olisi kuinka ammattipettäjä ja ammattipihtaaja jää vain paha maku kummankin suuhun ja tuhlaa sitä omaan aikaansa, jonka voisi viettää uuden pettämättömän pihtaamattoman kanssa. Kuitenkin, näinhän se aina menee, se kuka pettää, niin pettää aina. Löytävät syitä pettämisilleen ihan siinä kun alkoholisti löytää syitä juomiselleen. Turhia helkkarin selityksiä täällä näkeekin. Kasvakaa aikuisiksi ja toivottavasti jokainen saa maistaa sitä omaa lääkettään ihan itsekin.
- Vanha Realisti
SAUNATAKKI kirjoitti:
Miten vielä tänä päivänä roikutaan suhteessa, joka ei anna kummallekkaan mitään. Miksi haaskata aikaansa. Eikö tuosta vaikka olisi kuinka ammattipettäjä ja ammattipihtaaja jää vain paha maku kummankin suuhun ja tuhlaa sitä omaan aikaansa, jonka voisi viettää uuden pettämättömän pihtaamattoman kanssa. Kuitenkin, näinhän se aina menee, se kuka pettää, niin pettää aina. Löytävät syitä pettämisilleen ihan siinä kun alkoholisti löytää syitä juomiselleen. Turhia helkkarin selityksiä täällä näkeekin. Kasvakaa aikuisiksi ja toivottavasti jokainen saa maistaa sitä omaa lääkettään ihan itsekin.
Mitä se kenellekään kuuluu, pettääkö vai ei? Eikä sillä ole mitään tekemistä "aikuistumisen" kanssa. Osa ihmisistä on yksiavioisia (vähemmistö!) ja loput eivät ole.
Tietysti se yleensä on merkki suhteen ongelmista, jos vieraissa käydään, mutta ei kenellekään ole annettu tuomarin valtuuksia, ja sen edellyttämää korkeampaa statusta, kanssaihmisten tuomitsemisen suhteen. Kukin tavallaan. Miksi sitä ei vain voi hyväksyä, etteivät kaikki ihmiset ole samanlaisia?
Toki voi ulkopuolisesta tuntua kummalliselta miksi jotkut aina vaan jatkavat kulissiliittoa, mutta eipä sekään oikeasti niille ulkopuolisille kuulu pennin vertaa. Eikö omassa elämässä ole kaikilla tarpeeksi pohtimista, jotta ei tarvitsisi toisten tilannetta ruotia? Siitä tilanteesta kun ei kuitenkaan kukaan ulkopuolinen saa kattavaa kokonaiskuvaa. - dumb people
Vanha Realisti kirjoitti:
Mitä se kenellekään kuuluu, pettääkö vai ei? Eikä sillä ole mitään tekemistä "aikuistumisen" kanssa. Osa ihmisistä on yksiavioisia (vähemmistö!) ja loput eivät ole.
Tietysti se yleensä on merkki suhteen ongelmista, jos vieraissa käydään, mutta ei kenellekään ole annettu tuomarin valtuuksia, ja sen edellyttämää korkeampaa statusta, kanssaihmisten tuomitsemisen suhteen. Kukin tavallaan. Miksi sitä ei vain voi hyväksyä, etteivät kaikki ihmiset ole samanlaisia?
Toki voi ulkopuolisesta tuntua kummalliselta miksi jotkut aina vaan jatkavat kulissiliittoa, mutta eipä sekään oikeasti niille ulkopuolisille kuulu pennin vertaa. Eikö omassa elämässä ole kaikilla tarpeeksi pohtimista, jotta ei tarvitsisi toisten tilannetta ruotia? Siitä tilanteesta kun ei kuitenkaan kukaan ulkopuolinen saa kattavaa kokonaiskuvaa.Jos tekee mieli lähteä vieraisiin, niin miksi ette lopeta suhdettanne!?? Kuvittelette että pettämisestä ei tule seurauksia (jos ei jää kiinni), mutta lupaan teille, että tulee. Karman laki on todellinen, sen tulette näkemään.
- Vanha Realisti
dumb people kirjoitti:
Jos tekee mieli lähteä vieraisiin, niin miksi ette lopeta suhdettanne!?? Kuvittelette että pettämisestä ei tule seurauksia (jos ei jää kiinni), mutta lupaan teille, että tulee. Karman laki on todellinen, sen tulette näkemään.
Nimimerkille "dumb people"
Lupaa sinä ihan mitä vaan, et kuitenkaan ole sen enemmän Jumala kuin kukaan muukaan. Jos kaikki eivät ole sellaisia kuin sinä, he ilmeisesti ovat väistämättä väärässä?
Olisi sitä paitsi kiva kuulla kaikenkattava määritelmä siitä mikä on pettämistä. Pettää voi tietysti paitsi jonkun muun/muita, myös itsensä. Jos liitossa muut asiat toimivat, paitsi seksi, jota ei esim. ole ollenkaan, niin täytyykö siksi erota? Se on minusta jokaisen yksilön ja parin oma asia. Avioliitto on, jos et ole huomannut, usein paljon muutakin kuin seksiä. Ne muut asiat yhdessä ovat usein merkittävämpiä. Paljonkin.
Helvetin voi ehkä nähdä kuolemansa jälkeen. Tai sitten ei voi. Mutta aivan varmasti sen voi kokea elämänsä aikana. Siinä sulle Karman lakia.
Se, että joku ihminen/pariskunta ajattelee ja toimii eri tavalla kuin mitä itse vastaavasti, ei todista sinällään kummankaan tavan olevan oikein tai väärin.
Synnitön heittäköön ensimmäisen kiven. - ihanaa elämää
Toki voi ulkopuolisesta tuntua kummalliselta miksi jotkut aina vaan jatkavat kulissiliittoa, mutta eipä sekään oikeasti niille ulkopuolisille kuulu pennin vertaa. Eikö omassa elämässä ole kaikilla tarpeeksi pohtimista, jotta ei tarvitsisi toisten tilannetta ruotia? Siitä tilanteesta kun ei kuitenkaan kukaan ulkopuolinen saa kattavaa kokonaiskuvaa.Realisti olen minäkin,
on joko seksistä ja vaihtelusta kiinnostuneita tai kerran-viikossa-peiton-alla-ihmisiä tai täysin seksittömiä ihmisiä.
Kaikki on tavallaan oikein kyseiselle ihmiselle, mutta miksi pitää olla niin katkera, jos joku haluaa ja saa vähän enemmän?
Ehkä kuitenkin tekisi itsekin mieli? - täydellinen ihminen
kun ei jää kiinni kirjoitti:
Ja sinä olet aina, kaikissa asioissa rehellinen? Ei koskaan valkoisia valheita?
- jioöjk
Lupaa sinä ihan mitä vaan, et kuitenkaan ole sen enemmän Jumala kuin kukaan muukaan. Jos kaikki eivät ole sellaisia kuin sinä, he ilmeisesti ovat väistämättä väärässä?
Olisi sitä paitsi kiva kuulla kaikenkattava määritelmä siitä mikä on pettämistä. Pettää voi tietysti paitsi jonkun muun/muita, myös itsensä. Jos liitossa muut asiat toimivat, paitsi seksi, jota ei esim. ole ollenkaan, niin täytyykö siksi erota? Se on minusta jokaisen yksilön ja parin oma asia. Avioliitto on, jos et ole huomannut, usein paljon muutakin kuin seksiä. Ne muut asiat yhdessä ovat usein merkittävämpiä. Paljonkin.
Helvetin voi ehkä nähdä kuolemansa jälkeen. Tai sitten ei voi. Mutta aivan varmasti sen voi kokea elämänsä aikana. Siinä sulle Karman lakia.
Se, että joku ihminen/pariskunta ajattelee ja toimii eri tavalla kuin mitä itse vastaavasti, ei todista sinällään kummankaan tavan olevan oikein tai väärin.
Synnitön heittäköön ensimmäisen kiven.Tätä mietin itse parhaillani.
En ala kertomaan omaa erotarinaani, mutta kaikkinainen läheisyys siitä oli kadonnut jo monta vuotta aiemmin. Seksiä oli noin kerran vuodessa. Tai kahdesti vuodessa. Mutta arjein läheisyys puuttui. Emme nukkuneet vain eri vuoteissa, vaan eri kerroksissa. Mies tyytyi tilanteeseen.
Hän oli valmis nukkumaan vaikka autotallissa patjassa, sen sijaan että olisi tehnyt jotain, mitään, sen eteen että olisimme hankkineet parisängyn rikkoontuneen tilalle.
.
Olimme asumuserossa pariinkin kertaan ennen virallista asumuseroa.
Tuon as. eron aikana kysyin monta kertaa, rakastaako hän minua. En saanut vastausta.
Ehdotin kahdenkeskistä aikaa, ehdotin uudelleen tutustumista. Hän ei reagoinut. Ei puhunut mitään.
Hän ei koskenut, ei edes vähän, ei edes olkapäistä ohimennen, ei mitään.
Hän laittoi eron vireille.
Minä rakastin häntä, rakastan yhä.
Mutta eron 1. vaiheen aikana minä jo menin.
Hän ei tiennyt siitä.
Tilanne oli ns. patti-tilanne. Hän ei puhunut mitään itsestään, asioistaan, lapsia kävi tapaamassa sovitusti. Hän ei halunnut viettää aikaa minun kanssani, ei katsonut, ei koskenut.
Kun kysyin, ehdotin, mitä vain, hän ei reagoinut.
Hän laittoi eron 2. vaiheen eli lopullisen eron, ja oli sitä mieltä että ero on lopullinen ja varma, paluuta ei ole. Hänellä ei ole enää mitään tunteita minua kohtaan.
Sitten hänelle selvisi, että minulla on ollut seksisuhdetta eron 1. vaiheen aikana.
Hänen mieletään minä olen pettänyt. Hän oli raivoissaan.
Toki olen toiminut omia periaatteitani vastaan, mutta toisaalta, miten kauan minun pitäisi odottaa ja miten epämääräinen aika? Selvisi, että hän onkin rakastanut minua koko ajan ja niin edelleen.
Hän ilmoitti, että tämä pettämisen takia me emme ikinä, koskaan enää voikaan palata yhteen.
Ihan oikeasti.
Jos mies rakastaa vaimoaan ja kokee tämän haluttavana ja hyvän näköisenä, viehättävänä ja haluaa jatkaa liittoaan tämän kanssa, niin kait sitä voisi edes kädestä ottaa kiinni, katsoa silmiin. Kait sitä voisi vastata: kyllä tai ei. Jos rakastaa, jos haluaa jatkaa eletyistä vaikeuksista huolimatta. On valmis tekemään töitä ja myös itse tarkentamaan käytöstään ja toimintaansa.
Mutta ei mitään.
Miten kauan olisi pitänyt odottaa. Mikä on pettämistä?
Hän sanoi,e ttei pysty elämään platonisessa suhteessa mutta ei tehnyt mitään sen suhteen että platonia oli kadonnut. Hän syytti siis minua siitä, että suhde oli platoninen. Sama ihminen, joka ei voinut edes käteen tarttua, vaikka tungin itseäni sohvalla viereen. Kerran oli tilanne,jossa itkin - hän istui sohvalla vieressä eikä edes koskenut.
Rakkautta?! Niinpä.
Mutta eron 1 . vaiheen aikana, koska olimme ns. väleissä ja koska kävimme pariterapiassa, ja minä kävinkin naimassa, olen pettänyt.
Hänellä olisi sitä ennen ollut melkein viisi vuotta aikaa tehdä vaikka mitä. ottaa kiinni, naida. Tarttua käteen, olla lähellä, sanoa että rakastan, aloitetaan alusta. Mutta ei.
Eivät nämä ole niin mustavalkoisia että toinen on syyllinen ja toinen on syytön. Parisuhteessa on kaksi osapuolta, vastuunsa kummallakin, Vanha Realisti kirjoitti:
Toki voi ulkopuolisesta tuntua kummalliselta miksi jotkut aina vaan jatkavat kulissiliittoa, mutta eipä sekään oikeasti niille ulkopuolisille kuulu pennin vertaa. Eikö omassa elämässä ole kaikilla tarpeeksi pohtimista, jotta ei tarvitsisi toisten tilannetta ruotia? Siitä tilanteesta kun ei kuitenkaan kukaan ulkopuolinen saa kattavaa kokonaiskuvaa.Kun tonkii toisten tunkioita, oma ei tunnu niin isolta :).
jioöjk kirjoitti:
Tätä mietin itse parhaillani.
En ala kertomaan omaa erotarinaani, mutta kaikkinainen läheisyys siitä oli kadonnut jo monta vuotta aiemmin. Seksiä oli noin kerran vuodessa. Tai kahdesti vuodessa. Mutta arjein läheisyys puuttui. Emme nukkuneet vain eri vuoteissa, vaan eri kerroksissa. Mies tyytyi tilanteeseen.
Hän oli valmis nukkumaan vaikka autotallissa patjassa, sen sijaan että olisi tehnyt jotain, mitään, sen eteen että olisimme hankkineet parisängyn rikkoontuneen tilalle.
.
Olimme asumuserossa pariinkin kertaan ennen virallista asumuseroa.
Tuon as. eron aikana kysyin monta kertaa, rakastaako hän minua. En saanut vastausta.
Ehdotin kahdenkeskistä aikaa, ehdotin uudelleen tutustumista. Hän ei reagoinut. Ei puhunut mitään.
Hän ei koskenut, ei edes vähän, ei edes olkapäistä ohimennen, ei mitään.
Hän laittoi eron vireille.
Minä rakastin häntä, rakastan yhä.
Mutta eron 1. vaiheen aikana minä jo menin.
Hän ei tiennyt siitä.
Tilanne oli ns. patti-tilanne. Hän ei puhunut mitään itsestään, asioistaan, lapsia kävi tapaamassa sovitusti. Hän ei halunnut viettää aikaa minun kanssani, ei katsonut, ei koskenut.
Kun kysyin, ehdotin, mitä vain, hän ei reagoinut.
Hän laittoi eron 2. vaiheen eli lopullisen eron, ja oli sitä mieltä että ero on lopullinen ja varma, paluuta ei ole. Hänellä ei ole enää mitään tunteita minua kohtaan.
Sitten hänelle selvisi, että minulla on ollut seksisuhdetta eron 1. vaiheen aikana.
Hänen mieletään minä olen pettänyt. Hän oli raivoissaan.
Toki olen toiminut omia periaatteitani vastaan, mutta toisaalta, miten kauan minun pitäisi odottaa ja miten epämääräinen aika? Selvisi, että hän onkin rakastanut minua koko ajan ja niin edelleen.
Hän ilmoitti, että tämä pettämisen takia me emme ikinä, koskaan enää voikaan palata yhteen.
Ihan oikeasti.
Jos mies rakastaa vaimoaan ja kokee tämän haluttavana ja hyvän näköisenä, viehättävänä ja haluaa jatkaa liittoaan tämän kanssa, niin kait sitä voisi edes kädestä ottaa kiinni, katsoa silmiin. Kait sitä voisi vastata: kyllä tai ei. Jos rakastaa, jos haluaa jatkaa eletyistä vaikeuksista huolimatta. On valmis tekemään töitä ja myös itse tarkentamaan käytöstään ja toimintaansa.
Mutta ei mitään.
Miten kauan olisi pitänyt odottaa. Mikä on pettämistä?
Hän sanoi,e ttei pysty elämään platonisessa suhteessa mutta ei tehnyt mitään sen suhteen että platonia oli kadonnut. Hän syytti siis minua siitä, että suhde oli platoninen. Sama ihminen, joka ei voinut edes käteen tarttua, vaikka tungin itseäni sohvalla viereen. Kerran oli tilanne,jossa itkin - hän istui sohvalla vieressä eikä edes koskenut.
Rakkautta?! Niinpä.
Mutta eron 1 . vaiheen aikana, koska olimme ns. väleissä ja koska kävimme pariterapiassa, ja minä kävinkin naimassa, olen pettänyt.
Hänellä olisi sitä ennen ollut melkein viisi vuotta aikaa tehdä vaikka mitä. ottaa kiinni, naida. Tarttua käteen, olla lähellä, sanoa että rakastan, aloitetaan alusta. Mutta ei.
Eivät nämä ole niin mustavalkoisia että toinen on syyllinen ja toinen on syytön. Parisuhteessa on kaksi osapuolta, vastuunsa kummallakin,Taisi mies vain etsiä hyväksyttävää syytä omille ratkaisuilleen. Siis helpompi nähdä syy siinä toisessa.
- 323224234
ihanaa elämää kirjoitti:
Realisti olen minäkin,
on joko seksistä ja vaihtelusta kiinnostuneita tai kerran-viikossa-peiton-alla-ihmisiä tai täysin seksittömiä ihmisiä.
Kaikki on tavallaan oikein kyseiselle ihmiselle, mutta miksi pitää olla niin katkera, jos joku haluaa ja saa vähän enemmän?
Ehkä kuitenkin tekisi itsekin mieli?Ei tässä ole kyse seksitapojen tms. hyväksymisestä. Kyse on siitä, että pettäminen on useimmille ihmisille moraalisesti ala-arvoista toimintaa. Pettäminen. Mitei, mitä se sana tarkoittaa. Kyse on toisen ihmisen luottamuksen pettämisestä. Tässä tapauksessa vieläpä sen ihmisen, jonka pitäisi olla kaikkein läheisin ja rakkain. Virkamiesmäisen kuivalkkaasti pettämistä voisi kuvata sopimusrikkomuksena. Jos parisuhteessa molemmilla on tietoisuus ja yhteisymmärrys siitä, että sivusuhteet sallitaan, ei tietenkään ole kyse pettämisestä.
Kysyisin sinulta, mitä mieltä olet pettämisestä ykeensä? Siis muillakin kuin seksin ja parisuhteen alueella? Onko ok pettää esim. kaupankäynnissä, korttipelissä, tms? Oletko opettanut lapsillesi, että ihmisen huijaaminen on ok, jos ei jää kiinni? - 234423423
oma elämä on kirjoitti:
Ja mitä sen sitten on väliä ??
Minun elämäni."Ja mitä sen sitten on väliä ??
Minun elämäni. "
Sinun ja vähän muidenkin. Elämässäsi kun ei ole kysymys vain sinusta. Vai oletko erakko? - juupajuu...
Synnitön heittäköön ensimmäisen kiven.Vanha realisti,
jos ne muut asiat kerran ovat paljon merkittävämpiä , miksi seksistä pitää jatkuvasti hokea? Ja jos tärkeämmät asiat on kunnossa, miksi seksiä pitää silti hakea vaikka sitten parisuhteen ulkopuolelta, vaikka eihän se sinun mukaasi kuulu näihin merkittäviin asioihin? Jos sillä on vain vähän merkitystä, miksi pitää riskeeraa kaikki seksin takia?
- ei kaduta
En kadu muuta kuin etten pettänyt jo aikaisemmin.
- joka vuosi 2viikkoa
En kadu, en tippaakaan. Monet nyrkiniskut kokeneena, nautin ulkomaalaisen,tumman,nuoren miehen hellistä sormista ja.................sta.
- Ero tai uskollisuus
Miksi jatkat vanhaa liittoasi, mikset eroa?
- Oikein sille luumull
Ero tai uskollisuus kirjoitti:
Miksi jatkat vanhaa liittoasi, mikset eroa?
Hän on masokisti rakastunut nyrkiniskuihin, ei pysty lähtemään.
Hän on siis todella sairas ja aiheestahan tuo mies sitä muksii.
- ----------------
Se mitä hän ei tiedä, siitä hän ei kärsi.
Jos haluat omaatuntoasi keventää , olet sen nyt tehnyt.
Jos haluat miehestäsi eroon niin kerro hänelle.
Jos nyt huomaat että rakastat häntä vielä,niin aurinkomatkojen tarkoitus muuttuu toivottavasti muuttu nyt.
Jos ei muutu niin , ota ero. - --------------------
Pettämistä en kadu, mutta että loukkasin toisia ihmisiä , sitä kadun lopun elämääni.
- ............
Siinäpä viisaita sanoja. Vähän kuin sanoisi, että lyömistä en kadu, mutta sitä kadun, että se satuttti toista. Olet ääliö.
- eufemia
Pitäisikö vai ei ? Siinä tuhannen taalan ongelma. Avioliitossa nli oli 3 henkilöä, oli vähän liian ahdasta vihitylle vaimolle. Uskottomuus on sielussa jylläävä asia joka ilmeisesti jatkuvasti tuo tai toi toiselle osapuolelle pahaa oloa. Viimeisillä voimillaan, saraalasängyssä kylmästi ilmoitti, on ollut muitakin naisia mutta jälkiä ei ole jäänyt! Synninpäästöä en kyennyt hänelle antamaan, tunnustus selvensi minulle monta asiaa. surullista mutta totta.
- huh sano tämä ex..
Lieköpähän monessakin liitossa nainen vain pelkkä keinoemo
jolla tienattiin vaikka rahaa elatukseen
ja sitte kuin vanhan avioliito- ja perintölain mukaan kuului myös appivanhempien
elarus vanhuudenpäivinä ( myös heidän viina- ja huumevelkojen maksu).
Miniä ol pelkkä työhevonen ja -kone. Palkka meni yhteiselle tilille johon ei miniällä käyttöoikeutta ollut. Pankkikortti huijattu kylän huumekuriirien haltuun.
Särkyi aviot ja ihmisetkin, itki vaimot ja lapset kun meni kaikki, ihan isotkin maaomaisuudet siity suvuilta yhtiöitten haltuun. Kalliilla ostetut ja halvalla
oli pakko myydä, kun ei vammasiks hakatuilla ollu mitään turvaa.
Kun ihmisten pettämistä maailmassa on niin monenlaista niin tässäkin yks näkökulma - ilman kenenkään jalkoväliss hönttäämistä, soon seksi kuin pettäminenkin enempi yläpiän juttu. - TÄMÄ ON TOSI -
miksi ihmessä olet ulkomaanmatkoilla uskoton, sitä ei voi kukaan ymmärtää, ( oletko hölmö )
mä sanon,,,, tulet katkerasti katumaan tekojasi, etkä ikinä saa omaatuntoasi korjattua etkä parannettua,
tehty mikä tehty, kärsi tekojesi seuraukset hautaan asti joudut kitumaan tekojesi surauksia,- Rajat on sanomisilla
Sulle sanon vain - umpiääliö! Mikä sä oot tuomitsemaan ainoataan ihmistä maailmassa? Helvetin uskovainen paska oot - ja kirjoituksesi kertoo eniten juuri susta ja sun luonteestasi. Hyi helvetti, mikä ämmä!
- miksi,,
Kaljunsakin harmaan..
- no regrets
En kadu. Hän oli hetken aikaa elämäni valo.
Opin elämästä paljon.
En tuomitse muitakaan ihmisiä, vain oikeasti pahat ja ilkeät.
Heitä ovat lähinnä muiden tuomitsijat.- 14+19
Ilkeys, ahdasmielisyys, kaunaisuus, kateus, varsinkin seksin vastaisuus, ym.. saman tyyliset luonteenpiirteet ovat näköjään kunnoitettavia ominaisuuksia ikäistemme keskuudessa.
Jos on pystyyn kuollut suhde, on ihanaa saada huomiota ja läheisyyttä muualta.
Niin moni asia estää eroamasta, eikä se ole tarpeenkaan muutaman syrjähypyn takia. Saattaa olla että "pettäjä" on paljon iloisempi ja kiltimpi, siitä saa oasanasa "petettykin". - Kaik suhteellista.
14+19 kirjoitti:
Ilkeys, ahdasmielisyys, kaunaisuus, kateus, varsinkin seksin vastaisuus, ym.. saman tyyliset luonteenpiirteet ovat näköjään kunnoitettavia ominaisuuksia ikäistemme keskuudessa.
Jos on pystyyn kuollut suhde, on ihanaa saada huomiota ja läheisyyttä muualta.
Niin moni asia estää eroamasta, eikä se ole tarpeenkaan muutaman syrjähypyn takia. Saattaa olla että "pettäjä" on paljon iloisempi ja kiltimpi, siitä saa oasanasa "petettykin".Minunkin ex muija oppi ottamaan poskeen vasta vieraissa. Olihan siitä hyötyä minullekin. Tosin juuri tuon asian vuoksi itsekin kävin vieraissa kymmeniä kertoja.
- tuu kaapista ulos
Kaik suhteellista. kirjoitti:
Minunkin ex muija oppi ottamaan poskeen vasta vieraissa. Olihan siitä hyötyä minullekin. Tosin juuri tuon asian vuoksi itsekin kävin vieraissa kymmeniä kertoja.
Vain kaappihomot nussivat muijaansa poskeen. Oikea mies löytää kyllä oikean reiän.
- Kokeile
tuu kaapista ulos kirjoitti:
Vain kaappihomot nussivat muijaansa poskeen. Oikea mies löytää kyllä oikean reiän.
Nimim. tuu kaapista ulos. Ei suuseksissä ole siitä kyse, etteikö mies löytäisi oikeaa reikää. Löytää oikein hyvin. Minä naisena haluan ottaa usein esileikkinä ja välillä pelkästään suuhun mieheni. Nautin siitä suuresti yhtenä seksin muotona, vaikea tajuta vai? Kaappihomoudesta ei tosiaan ole kyse, vain lisänautinnosta molemmille. Olet outo.
- O - O
Kuka ja miksi on ilmoittanut tämän viestiketjun sopimattomaksi?
Poistetaanko kaikki sopimattomiksi ilmoitetut ketjut automaattisesti vai tutkitaanko asia?
Tätä ketjua koskeva tilanne tuli esille, kun sormeni osui vahingossa väärään kohtaan pienellä kosketusnäytöllä. Onneksi em. viestiin tarvitaan muutakin kuin yksi virhekosketus.- -----
Ei näytä poistettavan, joten siinä meni sekin harhaluulo.
Jaan käsityksen, että uskottomuutta ei pitäisi tunnustaa - ellei jää kiinni. Oman kuorman keventäminen voi kaataa taakan kumppanin niskaan. - Jos on erehtynyt, katuu ja haluaa jatkaa liittoa, kannattaa kantaa syyllisyyden kuorma itse ja tehdä parhaansa vakisuhteen parantamiseksi.
Jos haluaa solmia uusia intiimejä suhteita tai löytää uuden kumppanin, mielestäni olisi paras erota ensin. Itse arvostan rehellisyyttä ja uskollisuutta ja toivon sitä myös kumppaniltani sitoutuneessa pari suhteessa.- SAUNATAKKI
Olen samaa mieltä, että paras erota ensin, mutta varsinkin miehet lähtevät perheestä suoraan uuteen. He eivät ole hetkeäkään yksin, tässä tapauksessa se uusi saa sitten sen keskenkasvuisen omaksi taakakseen, tosin huomaa sen sitten vasta kun aikaa on kulunut.
- ......
Luulisi 60 ihmisen tekevän jo niin varmoja liikkuja elämässään, ettei niitä myöhemmin tarvi katua = mitä pettämistään selittelemään.
Muutenkaan en usko aloitusta muuksi kuin provoksi.
Jos petää näin vanhana, tuskin sitä katuu, tai saa näärännäppyjä. Eipä ole tuo Verbi minulle läheisesti tuttu.
Naisten lehdet ja palstat sitä näyttävät käyttävän.
Jos olen tuon Verbin ymmärtänyt oikein, naisellisesti siis, niin se vastaa miehillä toimintoa, jonka nainen on saanut aikaan.
Miehet ovat lyhyt-sanaisia:
- Sait viimeisen sanan, mitä siinä valitat...
H.- reppuriika
Varmaan olisi aina näkymätön seinä ja onttous, jos olisin naimisissa ja olisin rikkonut aviolupauksen. En voisi salata.
- 13+1
reppuriika kirjoitti:
Varmaan olisi aina näkymätön seinä ja onttous, jos olisin naimisissa ja olisin rikkonut aviolupauksen. En voisi salata.
Ollaan erilaisia.
Ei tässä muuta kummallista, tai eihän sekään kummallista.
Tosiasia vaan. - akkake
- ja mies parka vain onneton uhri???...
- akkake
akkake kirjoitti:
tää siis hunksuttimelle
akkake kirjoitti:
"akkake"
Miten niin?
Tilannehan on win-win.
H.
- Ihana Jorgos
Mies ystäväni toivoo pääsevänsä taksiautonkuljettajaksi pääkaupunkiseudulle.
- Jorgos 1
Edit/Muokkaan
Miesystäväni.- ho hohhoijjaaa
Tässä iässä ykshailee, hormoonit ei kovin hyrräile, nuorempien huolia, hohoijjaa
- Savua ilman tulta
Oikeastaan kadun jossain suhteessa kun en pettänyt :). Nyt vaan epäilyt ja haukut tuli siitä mitä en tehnyt. Ukko luuli että jokaisella kauppareissulla tai lenkillä pöheikkö pölisi :)). Nyt jo naurattaa, silloin ei.
- pöheikkö*
Olen kuullut että eniten kuolinvuoteella kadutaan elämätöntä elämää ja tekemättömiä syntejä.
pöheikkö* kirjoitti:
Olen kuullut että eniten kuolinvuoteella kadutaan elämätöntä elämää ja tekemättömiä syntejä.
No jaa. Jos nyt saisin alkaa alusta vaikka kaksikymppisestä eteenpäin, tekisin monta asiaa toisin. Jälkiviisautta lienee.
Samaa mieltä olen että onneks ohitte. Mutta jos vaikka saisi uuden mahdollisuuden ja uudet voimat :). Noin niin kuin pikakelauksella taaksepäin. uusi otos :). Tai uudistettu.
- bessie*
pöheikkö* kirjoitti:
Keneltä olet kuullut, "pöheikko"?
Outoja katumisen syitä ja vielä oudompaa katua tuollaisia kuolinvuoteellaan, muiden kuullen.
Itse olen muutenkin aina inhonnut sellaista, että läksiäisiksi livautetaan joku vittuilu tai ilkeys vielä oven raosta ja poistutaan kiireen vilkkaa paikalta. Ei mielestäni kovin reilua, eikä oikeastaan oikein tervehenkistäkään.
Kun ajattelen keitä nyt todennäköisimmin on siinä kuolinvuoteen äärellä, niin enpä todellakaan haluaisi heidän osuuttaan elämässäni mitätöidä.
Jos paikalla sattuisi vain vieraita olemaan niin ei minulla heillekään olisi tarvetta ruveta vitsailemaan jostain tekemättömistä synneistä.
Ellen kovasti ehdi vielä töpeksiä, niin katumista yksinkertaisesti ei ole, enkä edes malttaisi käydä rajattua aikaa joutavaan vatvomiseen käyttää.
Aika hyvin minä mielestäni olen tämän tähän saakka vetänyt, ja vielä ehdin panna paremmaksi. - menee kuin menee
ludzia kirjoitti:
Samaa mieltä olen että onneks ohitte. Mutta jos vaikka saisi uuden mahdollisuuden ja uudet voimat :). Noin niin kuin pikakelauksella taaksepäin. uusi otos :). Tai uudistettu.
En minä ole katunut mennyttä elämääni. En usko, että osaisin junailla sitä sen paremmin. Voi olla, että tekisin pahempiakin ja kohtalokkaampia virheitä tilalle.
http://www.youtube.com/watch?v=HyiJ89O0jvc menee kuin menee kirjoitti:
En minä ole katunut mennyttä elämääni. En usko, että osaisin junailla sitä sen paremmin. Voi olla, että tekisin pahempiakin ja kohtalokkaampia virheitä tilalle.
http://www.youtube.com/watch?v=HyiJ89O0jvcNo en minäkään sen kummemmin kadu, mutta kerran jo eläneenä uskoisin että näillä kokemuksilla ehkä olisin viisaampi, myös valitsemaan toisin.mutta sehän ei ole mahdollista, sananhelinää vain :).
- pöheikkö.
bessie* kirjoitti:
Keneltä olet kuullut, "pöheikko"?
Outoja katumisen syitä ja vielä oudompaa katua tuollaisia kuolinvuoteellaan, muiden kuullen.
Itse olen muutenkin aina inhonnut sellaista, että läksiäisiksi livautetaan joku vittuilu tai ilkeys vielä oven raosta ja poistutaan kiireen vilkkaa paikalta. Ei mielestäni kovin reilua, eikä oikeastaan oikein tervehenkistäkään.
Kun ajattelen keitä nyt todennäköisimmin on siinä kuolinvuoteen äärellä, niin enpä todellakaan haluaisi heidän osuuttaan elämässäni mitätöidä.
Jos paikalla sattuisi vain vieraita olemaan niin ei minulla heillekään olisi tarvetta ruveta vitsailemaan jostain tekemättömistä synneistä.
Ellen kovasti ehdi vielä töpeksiä, niin katumista yksinkertaisesti ei ole, enkä edes malttaisi käydä rajattua aikaa joutavaan vatvomiseen käyttää.
Aika hyvin minä mielestäni olen tämän tähän saakka vetänyt, ja vielä ehdin panna paremmaksi.Kyllä tämä on ihan saattohotolaitoksen hoitajan puhetta.
Ei kyse ollut vitsailusta, kärjistin vain asian.
Kyllä moni on katunut elämätöntä elämää, rahan perässä juoksemisen sijaan olisi voinut antaa eemmän aikaa lapsilleen ja puolisolleen, jos on ollut perheellinen.
Tekemättömillä synneillä tarkoitin lähinnä sitä että vuosikymmeniä kitkutteli huonossa liitossa, ei ollut sisua lähteä. Moni katsoo puolison jättämisen synniksi.
Monta muuta asiaa tulee mieleen mitä moni voi katua.
Kuolinvuoteella voi virua aika kauankin, siinä on aikaa miettiä. - myöhäistä pyllistell
pöheikkö. kirjoitti:
Kyllä tämä on ihan saattohotolaitoksen hoitajan puhetta.
Kyllä moni on katunut elämätöntä elämää, rahan perässä juoksemisen sijaan olisi voinut antaa eemmän aikaa lapsilleen ja puolisolleen, jos on ollut perheellinen.
Tekemättömillä synneillä tarkoitin lähinnä sitä että vuosikymmeniä kitkutteli huonossa liitossa, ei ollut sisua lähteä. Moni katsoo puolison jättämisen synniksi.
Kuolinvuoteella voi virua aika kauankin, siinä on aikaa miettiä.Eikö sellainen katuminen ole jo siinä vaiheessa melko turhaa, kun ei enää mitään voi muuttaa kuitenkaan?
- pöheikkö.
myöhäistä pyllistell kirjoitti:
Eikö sellainen katuminen ole jo siinä vaiheessa melko turhaa, kun ei enää mitään voi muuttaa kuitenkaan?
Tietenkin on myöhäistä, mutta silti moni avutuu juuri silloin kun tietää että aika alkaa loppua täällä.
En kyllä usko että kukaan osaa elää niin ettekö jotain katumista olisi.
Itse tekisin hirveän paljon toisin jos saisin uusitakierroksen. Edellyttäisi tietysti että muistaisin nykyisen elämäni virheet.
Mutta aika hyvä juuri nyt on, elän elämäni parasta aikaa. - jatketaan eteenpäin
pöheikkö. kirjoitti:
Tietenkin on myöhäistä, mutta silti moni avutuu juuri silloin kun tietää että aika alkaa loppua täällä.
En kyllä usko että kukaan osaa elää niin ettekö jotain katumista olisi.
Itse tekisin hirveän paljon toisin jos saisin uusitakierroksen. Edellyttäisi tietysti että muistaisin nykyisen elämäni virheet.
Mutta aika hyvä juuri nyt on, elän elämäni parasta aikaa.Muistan, kun isäni sanoi minulle kun olin lähtemässä maailmalle; yritähän elää niin, ettei tartte jälkeenpäin katua.
Olen minä yrittänyt. Vaikka joskus kyllä pännii, että taisin tallata läjään, niin silti ajattelen vain, että näinhän kävi eikä sille enää mitään voi. Jos saisin uuden mahdollisuuden, niin kakkaan sitä jossain vaiheessa tallaisi kuitenkin, ihminen kun vain on. - bessie*
pöheikkö. kirjoitti:
Kyllä tämä on ihan saattohotolaitoksen hoitajan puhetta.
Kuolinvuoteella voi virua aika kauankin, siinä on aikaa miettiä.Se varmasti on hyvin tavallista, että miehet joskus katuvat sitä etteivät ymmärtäneet olla enemmän lastensa kanssa silloin kun nämä olivat vielä pieniä. Siis sellaiset isät, joille se olisi ollut mahdollista. Ei kai duunarit perheensä elättämistä kadu. Tai merikapteenit ammatinvalintaansa jne..
Eivätkä läheskään kaikki sitä katumistaan ilmituo vasta viime tipassa. Olisikohan kuitenkin tavallisempaa, ettei tuollaisia enää käydä läpi, vaan vain huolehditaan ja osoitetaan rakkautta puolin ja toisin.
Omiin suunnitelmiini ei kuulu viruminen. Ellen jaksa olla pystyssä olen pitkälläni.
Todennäköisempää on, että suunnittelen tulevaisuuttani - olkoon se nyt vaikkapa vessareissu - kuin että miettisin ankarasti että eikö nyt jotain kaduttavaa löytyisi.
Jos läheisiä on paikalla niin varmaan niitä pitää vähän 'lohdutella' ja totta kai kiinnostaa heidän kuulumisensa. - ennen ja jälkeen
bessie* kirjoitti:
Se varmasti on hyvin tavallista, että miehet joskus katuvat sitä etteivät ymmärtäneet olla enemmän lastensa kanssa silloin kun nämä olivat vielä pieniä. Siis sellaiset isät, joille se olisi ollut mahdollista. Ei kai duunarit perheensä elättämistä kadu. Tai merikapteenit ammatinvalintaansa jne..
Eivätkä läheskään kaikki sitä katumistaan ilmituo vasta viime tipassa. Olisikohan kuitenkin tavallisempaa, ettei tuollaisia enää käydä läpi, vaan vain huolehditaan ja osoitetaan rakkautta puolin ja toisin.
Omiin suunnitelmiini ei kuulu viruminen. Ellen jaksa olla pystyssä olen pitkälläni.
Todennäköisempää on, että suunnittelen tulevaisuuttani - olkoon se nyt vaikkapa vessareissu - kuin että miettisin ankarasti että eikö nyt jotain kaduttavaa löytyisi.
Jos läheisiä on paikalla niin varmaan niitä pitää vähän 'lohdutella' ja totta kai kiinnostaa heidän kuulumisensa.Niinpä, meitä on moneksi. Myös jokainen elämäntarina on erilainen.
Isäni sanoi kuolinvuoteellaan, tässäkö tämä nyt oli, en ehtinyt edes elää. Oli viisi vuotta sodassa, kuoli 56 vuotiaana.
Tietenkin kerrottiin kuinka paljon rakastetaan, sovittiin kaikki muistamamme väärinkäsitykset.
Ihan lopussa sanoi vain, lähden taivaan kotiin.
Hän sai siitä lohtua, itse olen ateisti, en silti pelkää kuolemaa. ludzia kirjoitti:
No jaa. Jos nyt saisin alkaa alusta vaikka kaksikymppisestä eteenpäin, tekisin monta asiaa toisin. Jälkiviisautta lienee.
"Oikeastaan kadun jossain suhteessa kun en pettänyt :). Nyt vaan epäilyt ja haukut tuli siitä mitä en tehnyt. Ukko luuli että jokaisella kauppareissulla tai lenkillä pöheikkö
pölisi. Nyt jo naurattaa, silloin ei. "
:)
- 15+0
Aloittaja kyseli, kadutteko pettämistä.
Ei pidä pettää jos katuu. Itselläni avioelämä piristyi, sai uutta potkua. Oltiin jo eron partaalla. Jos suhde on kunnossa ei petetä. Vikaa pettämiseen voi olla molemmissa osapuolissa.- kunnes kuolema er..
No kylän henkinen ilmapiiri on jokseenkin sakea,
minä halusin eroa ainakin sen julkisen mollaamisen ja henksen repivyyden
vuoksi, omasta mielestäni tein oikein antamalla vapaus mennä vähän raikkaampiin tuuliin, vakavan sairastumisen vuoksi pelkäsin myös mieheni ennenaikaista kuolemaa - meillä jokaisella on vain yksi elämä eikä minusta parisuhteen tartte tarkoittaa jatkuvaa vierekkäin kyhjäämistä, se voi olla jotain
ihan muuta, uusia ystäviä ja uusia tuulia ja maisemia, kulttuuria ym.
Mitään ei ihminen voi menneisyydestään muuttaa, ei tehtyjä tekoja, lausuttuja sanoja, ammuttuja nuolia , ja vaikka mitä. Ymmärryksen puutteessaan, sairauden, vihan ja syntienkin turmeluksessaan kauhea on ihminen -
siksi sanonkin että ihan vaan omasta syystäni..
Ei varmasti kukaan kiellä etteikö ero kipeältä asialta tuntuisi - silti voi sanoa
saammehan vielä elää maailmassa edes saman tähtitaivaan alla.
Turha minusta minusta on jankuttaa jotain pettämistä ja nyyh nyyh marttyyrikruunuja - mulle riittää villapipo tai se vanha musta ruusukukkainen
huivi - vain elämää - ei sen enempää ilman mäkättävää paasausta heikkopäisyydestä tai suorastaan tragikoomisesta oikeaoppisen moraalinpuutteesta.
- potut pottuina
Mistä tiedät, vaikka puolisosi oli pettänyt sinua, sillä aikaa kun olet ollut lomamatkalla.
- loma kummallakin
No totta ihmeessä, muutenhan hän olisi kiilautunut vaimonsa mukaan lomamatkalle.
- kawe
Ei huono tai jos ikärakenne otetaan huomioon - tämän aiheen voi käsitellä frigidin ihmisen, saattohoidon ja elämättömän elämän näkökulmasta, kuten nyt on tehty.
Se neuvo kaiketi Raamatusta:
"tee niin kuin toivoisit
itsellesi tehtävän"
Kun menojalka vipattaa "synnin sumuun"
Ennen kuin stringit tippuvat pölyiselle hotellin lattialle - muista ne neuvot, jotka sait n. 40v. sitten. Aloittaja ei välittänyt muistaa......... - mummun mietteitä
!. Sana Viisaus on aikojen saatossa saanut aika merkilliden sisällön,
-- toisaalta se on sivistyksen ja kaikenlaisen oppineisuuden/kulttuurien/ ja ihmisten välisen vuorovaikutuksen lisäämistä ym.
- viisaaksi on myös vaikkapa suomenkielessä useitakin vanhoja sananlaskuja vaikenemisesta - ettei nyt ihan tyhmänä pidettäis tai pitää suu kiinni on yhtä kuin
olla viisas. Vakoilukin on yhäti lisääntyvää ihan kansainvälistä hommaa kuin kansainvälinen rikollisuuskin -- oravannahkaorsilta tietokonemaailman sähköisiin toimintoihin.
2. Kun naiset pompotti, iltapäivälehdessä Risto kertoo kertoo vuosikymmeniä kestäneenstä selibaatistaan ja lihansa kuolettamisesta, kokee elämänsä tulleen
monella tapaa merkityksellisemmäksi ja antoisammaksi, tosin myontää jonkun hellyyden ikävän elävän itsessään.
Samaahan se on meillä muillakin eronneilla, kynityt, nyljetyt raatajan raadot,
niin miehillä, naisilla kuin lapsillakin, jotka hyväksikäytettyinä tunsivat olevansa
vain pelkkiä isompien leikkikaluja - riekaleita,sirpaleita, kappaleita.
Onko se nyt sittenkin ihan vaan normaalia yhteiskuntamenoo sillee kautta historian - yhtähyvin hyväksyttyä salakähmäinen ovelan tuntuinen pomputtelu
kuin julkisen vallan antama lakisääteisyys ihmisten toiminnoille ja tekemilleen valinnoille - vaikkapa jatkossa koskien interseksuaaleja ja vakavaa säteilysaastealueilla vaurioituneina syntyneiden lasten kohtaloa ja oikeuksia?
Säteily yhä lisääntyy --- aiheuttaako se totuuden ja viisaudenkin pimentymistä? - KALLE KELLO
Voivoi, jollakin lailla säälin teitä pettäjät. Mikä trauma siellä tunnepuolella on tapahtunut, että siellä päänupissa on skeikahtanut oikein kunnolla ja aiheutatte tietentahtoen puolisoillenne mielipahaa. Jos oikeasti kuvittelette, että "en ikinä kärähdä", niin muistakaa nyt että se on vain ajan kysymys. Ei auta vaikka kuinka olisitte etelänmailla, matkailu on niin tavallista, että ennemmin törmäät johonkin tuttuun juuri siellä etelänmaalla, kun kotikylässäsi. Toivottavasti edes joskus koette itseänne kohtaan niitä inhon tunteita.Minkä ihmeen takia sitä pitää sitoutua, jos ei pysty olemaan uskollinen, eikö olisi mukavampi (tosin ei ole sitten enää jännää) mennä jakelemassa vapaana? Kyllä sitä selitellään "ei saa seksiä", "saan turpiin" jne. Miksi ette eroa?? Olen niin paljon nähnyt pettäjiä ja kuinka siinä loppujen lopuksi käy, se itsevarmuus ja kaikki varotuksen sanat kaikui kuin kuuroille korville ja sitten onkin jäänyt yksin, kaikki mennyt.
- aviossa, leski, sink
Turha yleistää. Jokainen liitton on ainutkertainen ja erilainen.
Itse olen ollut pettäjä isolla Peellä.
En osaa katua, ei ole aihetta katua.
Mies ei tykännyt kuin murrosikäisistä työistä, en ollut minkään arvoinen synnytettyäni lapsen.Ihme kun ei ole linnassa, sain peloittelemalla hänet pysymään vain haaveiden ja tirkistelyn tasolla, toivottavasti.
Miksikö en eronnut? Jouduin 16 vuotiaana avioon kun odotin lasta eikä kotiin ollut asiaa.
Kuusikymmentäluvulla ammattitaidottoman oli oltava huonossa liitossa lapsen ja oman toimeentulon takia.
Kyllä minä siitä nousin, lapsi kasvoi, itse kouluttauduin hoitoalalle. Sain lapsen koulutettua ja säästettyä omalle tililleni rahaa. Lapsen isä sentään avusti rahallisesti.
Ostin oman asunnon, emme ole asuneet saman katon alla 30 vuoteen.
En enää välitä siitä olenko naimisissa, elän omaa elämääni, avioehto on.
Uutta miestä en ole halunnut elämääni, silti en ole elänyt selibaatissa. Miksi näin vanhana enää eroamaan. Joku ajattelee tietysti leskeneläkkeitä ym omaisuutta. Ei minulla ole hätää pärjään ihan omillani.
- kurre1
En kadu yhtään,rakkaus on aina sama mutta kohteet vaihtuu!! Ainut oikea rakkaus on itserakkaus(ja se on aito)
- kurre1
Loma matkalle ainakaan Bangokiin ei missään nimessä kannata ottaa vaimoaan mukaan,sehän on ihan sama asia jos matkustat Venäjälle ja otat Samovaarin mukaan.
- muistoja minullaki
Ei kannata paljastaa mitään. Aiha ei ole sellainen että sillä kannattaisi leuhkia. Pidä suloisena muistona mielessäsi.
- esäpäniis
Ennen maa halkee kuin tiettyihin kategorioihin kuuluvat häpee!
- Leena146kg
Toissa iltana jää petti allani lahden pohjukassa ja kyllähän kadun.
Siis sitä että piti lähteä oikaisemaan sen lahden poikki heikolla jäällä.
Ja sitä jään pettämistäkin kadun vaikkei se minun sytä suoranaisesti ollutkaan.
Tosin painan 146kg,.. - Isä kulje hitaammin
Ne isät , jotka "unohtivat" omat lapsensa epätoivoisesti hoitavat lapsenlapsiaan, luulevat saavansa välinpitämättömyyden anteeksi.
Kyllä omille lapsille on annettava aikaa, ei tarvitse 70 teeskennellä lapsenlapsen kanssa "kyllä papalla on kivaa,kun saa potkia jalkapalloa". En, edes sitä etten ole koskaan pettänyt.
- Ukkonsaainoo
Käväisin minäkin ilman ukkoani Kanarilla. Eipä tarvi katua, kun en edes harkinnut pettämistä. Enkä ole harkinnut ennenkään kuluneiden 39 vuoden aikana. Sellaista etelän hidalgoa ei ole syntynytkään, jonka päästäisin sekoittamaan tärkeintä ihmissuhdettani. Elämä tarjoilee toisinaan vaikeuksia ilman pettämistäkin.
Käytkö todella etelässä vain naitavana? Lämpö ja aurinko eivät siis merktse mitään? Mikset mene laivalle? Kyllä sieltäkin housuihin tuppaajia löytyy, jos se asia kiinnostaa, ja pääset paljon halvemmalla. - open ruska
Mä olen 64 v. ja luin kymmenkunta juttua alusta. Hämmästyin vanhakantaisia asenteita. Mitäpä niistä väittelemään.
- -------
Minusta osa on teeskentelijöitä.
Joillakin on ollut onnea puolison valinnassa, nämä "satumaassa" elävät ovat herkimpiä tuomisemaan sellaisia joilla ei menekään yhtä hyvin.
Ymmärrystä ja tietoa tarvittaisiin paljon enemmän. Kenenkään avioliiton todellisesta tilasta ei sivullinen tiedä.
Kyllä petetty voi olla itse syyllinen että tulee petetyksi. Jos kiristää ja käy kauppaa seksin avulla avioliitossa, ansaitsee tulle petetyksi. Mikäli ei halua seksiä, ei pidä kieltää sitä toiselta. Pitää joko antaa seksiä vastoin tahtoaan,(mikä on väärin kumpaakin kohtaan) tai antaa hiljainen hyväksyntä pettämiselle.
Erotakin voi, mutta seksi ei ole ainao asia joka pitää ihmisiä yhdessä, se on pieni osa elämää.
- syy ja seuraus
niin mikä on pettämistä? Jos esim papin aamenen jälkeen sanotaankin ettei rakastelu oikeastaan kiinosta, onko se pettämistä? Minusta on. Koska silloin luottamus on mennyt.
Uskonkin että moni ketjun kivittäjistä tutkiskelee vaan omaa napaansa, eikä näe metsää puilta. Säälinkin niitä ressukoita, heidän kannattaisi erota ensimmäisinä. samoin ne jotka teeskentelevät päänsärkyä yms. He ovat se parisuhteiden syöpä. On syytä olettaa että juuri tällaiset ihmiset ovat kovasti tuohduksissaan niistä jotka ottavat lääkettä muualta, koska tietävät olevansa väärässä, ja uskotteleminen itselle ja muille, saa heidän oman olonsa helpottumaan.
Hyvässä parisuhteessa, ei ole tarvetta parannusta muualta hakea.
Kuitenkin meillä on vain tämä yksi elämä.- petturintie
Niin huudetaan suu ammollaan solvauksia "pettäjälle". Vaikka ei itselle kelpaa, ei sitä soisi silti toiselle.
Ihanaa varmaan katsella kun kumppani kärvistelee. Saa vielä marttyyrinkruunun ja kaikkien sympatian, tämä "petetty". - t.l.
petturintie kirjoitti:
Niin huudetaan suu ammollaan solvauksia "pettäjälle". Vaikka ei itselle kelpaa, ei sitä soisi silti toiselle.
Ihanaa varmaan katsella kun kumppani kärvistelee. Saa vielä marttyyrinkruunun ja kaikkien sympatian, tämä "petetty".Tällaisissa tilanteissa on aina puheeksiottamisen paikka. Jos suutaan ei saa auki omasta tyytymättömyydestään kumppaniaan kohtaan niin silloin kumpikin osapuoli on "syyllinen" omalta osaltaan ja kumpikin oapuoli "syytön", kun ei osata elää sitä elämää mitä eletään.
Elin yli kolmekymmentä vuotta lasteni isän kanssa, vasta erotilanteessa hän puhui suunsa puhtaaksi ja syytti minua. Se oli todella yllätys, kun olin olettanut kaiken olevan hyvin. En kokenut itseäni sen kummemmin yksin syylliseksi enkä syyttömäksi, totesin vain meidän kummankin "syyllisyyden ja syyttömyyden" osaamattomuudestamme puheeksiottamiseen ja elää elämäämme. Elämää eletään yhdessä ja ongelmista tulee puhua ja myös hyvästä olosta kunnioittaen toinen toistaan. Näin minä sen näen. - reissarit
t.l. kirjoitti:
Tällaisissa tilanteissa on aina puheeksiottamisen paikka. Jos suutaan ei saa auki omasta tyytymättömyydestään kumppaniaan kohtaan niin silloin kumpikin osapuoli on "syyllinen" omalta osaltaan ja kumpikin oapuoli "syytön", kun ei osata elää sitä elämää mitä eletään.
Elin yli kolmekymmentä vuotta lasteni isän kanssa, vasta erotilanteessa hän puhui suunsa puhtaaksi ja syytti minua. Se oli todella yllätys, kun olin olettanut kaiken olevan hyvin. En kokenut itseäni sen kummemmin yksin syylliseksi enkä syyttömäksi, totesin vain meidän kummankin "syyllisyyden ja syyttömyyden" osaamattomuudestamme puheeksiottamiseen ja elää elämäämme. Elämää eletään yhdessä ja ongelmista tulee puhua ja myös hyvästä olosta kunnioittaen toinen toistaan. Näin minä sen näen.Jospa toinen ei osaa kunneella, vaikka kuuleekin. Ja kun on tarpeeksi montakertaa ottanut puheeksi ilman tulosta, tulee eittämättä mieleen: *Tyhjän saa pyytämättäkin*.
Monasti myös se että silloin harvoinkin, kun suostutaan kumppani on passiivinen, sekin loukkaa. Olo sen jälkeen voi olla kuin olisi väkisin ottanut. Moinen syö miestä. Eikä asiasta voi oikein valittaakaan, kun kerrankin on edes saanut.
Jos ei huomaa vuosiensaatossa ettei suhteessa ole kaikki hyvin, kulkee silmät kiinni, ei halua huomata tai ei itsensä tutkimiselta huomaa toista.
Jotenkin nyt kun lueskelee keskustelupalstoja aiheesta kuin aiheesta, huomaa vallitsevan ilmapiirin yhteiskunnassamme. Ollaan hanakasti kieltämässä muilta se mikä itselle ei ole ominaista. Tämän huomaa vähän joka aiheesta, on kyseessä sitten tupakointi, koirankakka, grillaus, etuudet, pakolaiset, alkoholi...
Se että lomailemme nykyisin eriaikaa, ei minua kaduta. En ole itse osaani valinnut. Se on vain elämän kompromissejä joita joutuu tekemään. Kivittäjien kannattaa tutkiskella omaa sisintään, ja miettiä, tarvitseeko myös itsen osallistua suhteen hoitoon, myös toisen kantila katsottuna. Meillä ihmisillä kun on erilaisia käsityksiä suhteen hoidosta.
Rakastan toki puolisoani, eikä mielestäni rakasteluhaluttomuus riitä syyksi haluun erota. Puolisoni kyllä myös tietää, ei kiellä, vaan patistaa matkalle, koska reisaamalla jaksaa taas arkea pitkään, hyvillä mielin, ja siitä hyötyy molemmat.
- epäilyä tai uskoa
No eiköhän monenkin immeisen narsismi
elämän ehtoopuolelle mennessä
ole saanut aika monta haavaa... marraskuuta sanotaan kuoleman kuukaudeksi,
mietteet sivusi myös ihmisen kuolemaviettiä ja ihan tavallista arjen sankaruutta,
selviytymistä arjessa ja jäikö millekään haaveitten toteuttamiselle yhtään sijaa.
Ilta meni Aleksis Kiven ja seitsemän veljeksen seurassa, mieleen jäi noista
isättömistä ja äidittömistä pojista ensinnä Tuomas (joka seisoo niin kuin tammi,
vaikka saarnaa Aabrahammi), toteaa maatiaisjärjellään, että niin kauan kuin korppi
on musta, jahka muuttuu valkiaksi, voi multa anteeksiantoa herua..
Pojat porukalla haaveilevat Venlasta, ehtoisasta emännästä, joka nyt täyttäisi sen syvän vajauksen ja äidin lailla hyysäis ja hoitais talon ja välillä sangen rellestävän
joukon, Venla ottaa vähän äkkiväärästi spurttia ja rukkasten kera lähettää
pojat kotiinsa kasvamaan aikuisiksi.
Miksikähän joittenkin elämä tehtiin niin vaikeaksi, omanikin`? Ylivoimaisten joukkojen käyttäessä valtaa/väkivaltaa - eipähän siinä ehjänä säily.
Hyvä että Leena selvisit heikoilta jäiltä takaisin kuivalle maalle! No kannattiko? Mitä sinulla on niistä iloa tällä hetkellä? Hyvä vai huono omatunto ja jatkuva salailu?
En ole koskaan pettänyt. Ei ole ollut tarvetta.
- ......
Minä olen pettänyt, enkä kadu, en edes ajattele koko asiaa. Mitä menneistä, saatan pettää vieläkin tilaisuuden tullen, vaimo lopetti seksin ja vuosia sitten.
...... kirjoitti:
Minä olen pettänyt, enkä kadu, en edes ajattele koko asiaa. Mitä menneistä, saatan pettää vieläkin tilaisuuden tullen, vaimo lopetti seksin ja vuosia sitten.
Enhän minäkään tiedä petettiinkö minua, luultavasti ei.
Mutta varmahan ei voi olla kuin itsestään, kysyäkkään ei enää voi, kun kaveri on poistunut keskuudestamme.- eroa nyhverö
...... kirjoitti:
.....:lle Oletko urpo pettäjä kysynyt vaimoltasi miksi hän lopetti seksin. Miksi et saanut suutasi auki, jos sinulla ongelma on ja keskustellut siitä vaimosi kanssa. Sen sijaan käänsit selkäsi, ja menit vieraisiin. Loukkasit vamoasi, kostoksi vai siitä kun sinä olet kyvytön hoitamaan parisuhdettasi. Taitaa se syy olla ihan itsessä, jos vaimoa ei haluta. Moni se syyttää vaimoa kylmyydestä, kun itse on kylmä mätäsäkki, joka ei kykyne edes alkeelliseen kanssakäymiseen ja on aivan avuton parisuhteensa hoitamisessa. Ääliö, jolle parisuhde on yhtä kuin raukkamainen pano ja toisen hyväksikäyttöä esineellistämällä. Turha syyttää toista kun itse on täysin kyvytön aitoon vuorovaikutukseen. Mutta jos ei ole kuin lusikalla annettu, niin ei voi mitään. Eroa ja päästä vaimosi hakemaan elämässään sitä mitä hän tarvitsee voidakseen hyvin.
Yksinkertainen mies olet, ja menepä vain siihen elämään johon kykenet, sinultahan ei muuta voi vaatia. Itsekäs narsisti! Miksi petturille pitäs seksiä antaakaan? Itsehaän olet jo suhteesi tappanut ääliö? Ja tulet tänne vielä kehuskelemaan ettei tunnu missään. Ero tollaista tunnekylmää mätäsääkkiä ei tarvitse kenenkään sietää.
Kyllä se niin on, että jos mies ei kykene rakastamaan vaimoansa ei se sitä saa kukoistamaan. Rakkauden puutteesta se sinunkin vaimosi on kuihtunut, ei mistään muusta. Ja en ihmettele yhtään, jos joutuu tollasen kanssa elämään, jolla ajatukset ei yllä piliä pitemmälle. Pieni mies, pienet ajatukset. Murheellista luettavaa, että suomimies on jäänyt kaikesta koulutuksesta ja kehityksestä huolimatta noin alkeelliselle tasolle. Eipä tarvii ihmetellä ettei muija anna! Etköhän ole töpeksinyt ihan itse avioliittosi enne pettämistäsi jo pahan kerran. Mitä sieltä peilistä näkyy?
Ei ole munaa miehellä edes erota, niin raukkap---a on, ei uskalla. Täyshoito kyllä vellihousulle kelpaa. Ja turvallinen kotiliesi Äidin helmoissa! Kasva jo aikuiseksi pikkupoika miehen hahmossa. Kyllä se pettäjällä vika on ihan itessä ei kenessäkään muussa. Tollaiset munattomat luuserit ovat mestareita syysäämään syyn muijan harteille siitä omasta kyvyttömyydestä ja osaamattomuudesta. Päästä vaimosi parempaan elämään, sinusta ei paremman elämän tarjoajaksi ole! - tutkiskelun paikka
eroa nyhverö kirjoitti:
.....:lle Oletko urpo pettäjä kysynyt vaimoltasi miksi hän lopetti seksin. Miksi et saanut suutasi auki, jos sinulla ongelma on ja keskustellut siitä vaimosi kanssa. Sen sijaan käänsit selkäsi, ja menit vieraisiin. Loukkasit vamoasi, kostoksi vai siitä kun sinä olet kyvytön hoitamaan parisuhdettasi. Taitaa se syy olla ihan itsessä, jos vaimoa ei haluta. Moni se syyttää vaimoa kylmyydestä, kun itse on kylmä mätäsäkki, joka ei kykyne edes alkeelliseen kanssakäymiseen ja on aivan avuton parisuhteensa hoitamisessa. Ääliö, jolle parisuhde on yhtä kuin raukkamainen pano ja toisen hyväksikäyttöä esineellistämällä. Turha syyttää toista kun itse on täysin kyvytön aitoon vuorovaikutukseen. Mutta jos ei ole kuin lusikalla annettu, niin ei voi mitään. Eroa ja päästä vaimosi hakemaan elämässään sitä mitä hän tarvitsee voidakseen hyvin.
Yksinkertainen mies olet, ja menepä vain siihen elämään johon kykenet, sinultahan ei muuta voi vaatia. Itsekäs narsisti! Miksi petturille pitäs seksiä antaakaan? Itsehaän olet jo suhteesi tappanut ääliö? Ja tulet tänne vielä kehuskelemaan ettei tunnu missään. Ero tollaista tunnekylmää mätäsääkkiä ei tarvitse kenenkään sietää.
Kyllä se niin on, että jos mies ei kykene rakastamaan vaimoansa ei se sitä saa kukoistamaan. Rakkauden puutteesta se sinunkin vaimosi on kuihtunut, ei mistään muusta. Ja en ihmettele yhtään, jos joutuu tollasen kanssa elämään, jolla ajatukset ei yllä piliä pitemmälle. Pieni mies, pienet ajatukset. Murheellista luettavaa, että suomimies on jäänyt kaikesta koulutuksesta ja kehityksestä huolimatta noin alkeelliselle tasolle. Eipä tarvii ihmetellä ettei muija anna! Etköhän ole töpeksinyt ihan itse avioliittosi enne pettämistäsi jo pahan kerran. Mitä sieltä peilistä näkyy?
Ei ole munaa miehellä edes erota, niin raukkap---a on, ei uskalla. Täyshoito kyllä vellihousulle kelpaa. Ja turvallinen kotiliesi Äidin helmoissa! Kasva jo aikuiseksi pikkupoika miehen hahmossa. Kyllä se pettäjällä vika on ihan itessä ei kenessäkään muussa. Tollaiset munattomat luuserit ovat mestareita syysäämään syyn muijan harteille siitä omasta kyvyttömyydestä ja osaamattomuudesta. Päästä vaimosi parempaan elämään, sinusta ei paremman elämän tarjoajaksi ole!kannattaisikohan sinun katsoa peiliin? Ja tutkia sisintäsi, mistä pahaolosi mahtaa johtua?
Mikä saa sinut noin tuohtumaan? Kolkutteleeko joku sisälläsi?
Kommenttisi mielestäni kertoo siitä ettet hyväksy sukupuolien eroavaisuuksia, jo fysiologisesti. Johtuuko se taas omasta oppimattomuudesta, vai pelkästään omasta riittämättömyyden tunteestasi? Pahaan oloosi varmasti on syy, kunhan sen löydät, voi olosi helpottua.
Parempaa huomista kuitenkin toivon sinullekkin, kaikella ystävällisyydellä.
- vastuuseen joutuu
Joka avion rikkoo on mieletön, saa sielulleen vahingon. Vielä: " Ei jää rankaisematta kukaan joka avion rikkoo." Aviovuode pidettäköön saastuttamatonna. Edelliset lainaukset ovat isosta kirjasta. Haureelliset ja avionrikkojat tuomitsee Jumala.
Jos et tässä elämässä tee parannusta, vastaat siitä viimeistään viimeisellä tuomiolla. Et todellakaan voi välttää vastuuta."vastuuseen joutuu"
Jesse sanoi kerran pikku kankkusessa...
Ah! levittäkää ja täyttäkää sillä maa.
Se oli tullut juuri Magdaleenan luota.
Mitä lie keskustelleet.
Vähän aikaa puhalleltuaan Jesse mietti, mitähän kaikkea sitä tulikaan siihen kirjaan kirjoiteltua..
Muistaks sää mitää?
Minä sanoin että kirjoittelin vain sivu-lauseita.
No voi sun heevetin Luciat ja Lucifeerukset!
Pitääks mun taas kärsiä omat tuntoni yksin?
Lohdutin Jesseä, Isä meidän, joka taas jossain tavaassa leimuaa ja liehuaa, varmaan ymmärtää sinua taaskin.
Olethan isäsi poika ja äitisi mieli-harmi, joka tosissaan on sinusta sala-ylpeä.
HUNKSZ, annahan sitä viiniä, minä täytän taivaat ja maat, kunhan isästäni aika jättää!
Oli kiva taas auttaa Jesse henkisille jaloilleen :)
H.- ------
hunksz kirjoitti:
"vastuuseen joutuu"
Jesse sanoi kerran pikku kankkusessa...
Ah! levittäkää ja täyttäkää sillä maa.
Se oli tullut juuri Magdaleenan luota.
Mitä lie keskustelleet.
Vähän aikaa puhalleltuaan Jesse mietti, mitähän kaikkea sitä tulikaan siihen kirjaan kirjoiteltua..
Muistaks sää mitää?
Minä sanoin että kirjoittelin vain sivu-lauseita.
No voi sun heevetin Luciat ja Lucifeerukset!
Pitääks mun taas kärsiä omat tuntoni yksin?
Lohdutin Jesseä, Isä meidän, joka taas jossain tavaassa leimuaa ja liehuaa, varmaan ymmärtää sinua taaskin.
Olethan isäsi poika ja äitisi mieli-harmi, joka tosissaan on sinusta sala-ylpeä.
HUNKSZ, annahan sitä viiniä, minä täytän taivaat ja maat, kunhan isästäni aika jättää!
Oli kiva taas auttaa Jesse henkisille jaloilleen :)
H.Hyvin kirjoitettu. Alankohan viisastumaan vai tyhmenemään kun Hunkszin ajatukset saavat hyvälle tuulelle.
------ kirjoitti:
Hyvin kirjoitettu. Alankohan viisastumaan vai tyhmenemään kun Hunkszin ajatukset saavat hyvälle tuulelle.
"---"
Ehkäpä sinun kuitenkin pitää ajatella kahdesti, tai ainakin kolmesti kiekaisten.
Kun me Jessen kanssa aloimme suunnittelemaan tätä Tellus-juttua, sanoi Jessen faija että teiltähän ei puutu enää muuta kuin peli-kone.
Oltiin aikasti nuoria silloin.
Yritin sanoa faijalle että hyss..hyss, mutta liian myöhään.
Jesse oli jo alkanut suunnittelemaan kahta heimoa.
Jesse kun tiesi että Viikunan-lehdet olivat jo pudonneet.
Kun Jesse selvisi, ymmärsi hän mitä olin yrittänyt jankuttaa, Jesse oli keksinyt sodan.
Ja ei kun sitten verta kehiin.
Mutta Jesse ei kadu mitään, korkeintaan vähän surkuttelee.
Ja niin oppi hänkin mitä ero tarkoittaa ja mihin se johtaa.
Olen yrittänyt saada Jessen faijaa kiinni, mutta viisaana hän pysyttelee poissa.
Lastaan kun rakastaa siinä kun muutkin.
H.- -----------
hunksz kirjoitti:
"---"
Ehkäpä sinun kuitenkin pitää ajatella kahdesti, tai ainakin kolmesti kiekaisten.
Kun me Jessen kanssa aloimme suunnittelemaan tätä Tellus-juttua, sanoi Jessen faija että teiltähän ei puutu enää muuta kuin peli-kone.
Oltiin aikasti nuoria silloin.
Yritin sanoa faijalle että hyss..hyss, mutta liian myöhään.
Jesse oli jo alkanut suunnittelemaan kahta heimoa.
Jesse kun tiesi että Viikunan-lehdet olivat jo pudonneet.
Kun Jesse selvisi, ymmärsi hän mitä olin yrittänyt jankuttaa, Jesse oli keksinyt sodan.
Ja ei kun sitten verta kehiin.
Mutta Jesse ei kadu mitään, korkeintaan vähän surkuttelee.
Ja niin oppi hänkin mitä ero tarkoittaa ja mihin se johtaa.
Olen yrittänyt saada Jessen faijaa kiinni, mutta viisaana hän pysyttelee poissa.
Lastaan kun rakastaa siinä kun muutkin.
H.En voi mitään, vieläkin tuo präntti puhuttelee? Olenkohan tuolossa hulluksi?
- kokemuksesta kerron
Älä ole uskoton nuoruutesi vaimolle...jne.
Kuinkahan moni mies katuu uuden kanssa sitä, mitä tuli tehtyä kun ensimmäinen vaimo ei kestänyt ja erosi.
Uuden kanssa voi olla vielä vaikeampaa, sillä ei se huuma kestä ikuisesti.- sibylla
Ei se kusipää siinä toisessakaan liitossa ole miksikään muuttunut. Sama kaava, joka liitossa, kun vika on miehessä itessään. Sen nyt jokaisen naisen pitäs tajuta ennenkuin eronneen miehen kanssa yhteen menee, että miettii ennen kuin tekee päätöksiä, että mitähän vikaa siinä miehessä on, kun se on eronnut.
- sugga
sibylla kirjoitti:
Ei se kusipää siinä toisessakaan liitossa ole miksikään muuttunut. Sama kaava, joka liitossa, kun vika on miehessä itessään. Sen nyt jokaisen naisen pitäs tajuta ennenkuin eronneen miehen kanssa yhteen menee, että miettii ennen kuin tekee päätöksiä, että mitähän vikaa siinä miehessä on, kun se on eronnut.
Onpa sinulla mustavalkoinen näkemys avioeroon.
- Renkiä tarvitaan
Pettävät miehet kuvittelevat, ettei nainen osaa pettää yhtä salaisesti. Harhaa, itse petän jokaista mieheni harha-askel/pettämistä kohden 4 kertaa miestäni, kostan ja se helpottaa. Kerronkin usein kun mieheni kysyy oletkos ollut vieraissa, tunnustan välittömästi juu,juu,petin kostoksi, ei uskonut minun todellisuudessa niin tekevän. Kyllä maalaistalossa on monta monistuista paikkaa missä voi fantasioitaan toteutta, täällä liikkuu mukavia miehiä silloin tällöin. Kyllä normaali naisen vaisto osaa katsoa milloin kumppani on pettänyt. Sitä saa mitä tilaa.
"Renkiä tarvitaan"
Lapsi-raukka.
Odotahan kun olet 60 , silloin olet jo oppinut että epä-toivoisten rehentelyjen aika
on ohi.
Sinun ei enää tarvitse väkisin näytellä reilua ja reipasta.
Silloin osaat jo ymmärtää elämän oikein, jopa oman elämäsi, puutteineen kaikkineen.
Ymmärrät viimeinkin virheesi tappioineen.
H.- -----
hunksz kirjoitti:
"Renkiä tarvitaan"
Lapsi-raukka.
Odotahan kun olet 60 , silloin olet jo oppinut että epä-toivoisten rehentelyjen aika
on ohi.
Sinun ei enää tarvitse väkisin näytellä reilua ja reipasta.
Silloin osaat jo ymmärtää elämän oikein, jopa oman elämäsi, puutteineen kaikkineen.
Ymmärrät viimeinkin virheesi tappioineen.
H.Olen oppinut, olen pettänyt, varmaan on petettykin, eipä enää kiinnosta.
Tappiota on tullut, mutta myös iloa, vaakaan jos pannaan, enemmään iloa.
Lisääntymisvietin aikaan ajatteli toisin. Nytkin haluaa, mutta maltillisesti.
- vain ihminen..
Aika rankkaa kiirastulta
- monille jo elämänsä aikana,
ja ihan kaikille kuoltuansa.
Kiirastuli tarkoittaa himoista ja kuolemansynneiksi mainituista asioista puhdistumista,
kuoleman jälkeenkin on vielä olemassa ihmisen himoruumiiksi mainittu persoonan osa, jonka on määrä palaa, kunnes jäljellä on puhdas atomiydin.
Näin kertoo kirja Mystiikan maailma - uskokoon ken tahtoo.
Ihmisillä, joilla on selvänäköä ja -kuuloa, on taitoa olla yhteydessä tuonpuoleisiin,
ei meillä ihmisillä ole oikeutta esiintyä tuomareina .
Ja sitä paitsi, kuka sen oikein selittäisi, mikä olis just oikein eletty ihmisen elo
täällä maan päällä, onnea etsiessään joutuu kohtaamaan ja kokemaan
myös kärsimystä. Viimeinen lause laina Vesa Mannisen kirjasta Vyötä kupeesi
kuin mies.
Mitäs muuta - tasapuolista ja säteilevää tuomiopäivää ite kullekin! - 3-7
Kuinka voisin katua kun koskaan en ole pettänyt eikä vaimonikaan.
Sama on suhtautumiseni asiaan tänäänkin, jos asiaa näkyy poistuu elämästäni sillä hetkellä.- 9-4
Lisäys: vaimoni kuoli 2007.
2 vuotta sen jälkeen oli kokeiluja jotka loppuivat edellisen vastauksen tapaan.
- OSAAVA
MINKÄ NUORENA OPPII SEN VANHANA TAITAA!JOKAINEN ON USKOSSAAN AUTUAS:PUHUMATTAKAAN SUKUNSA ELÄMÄNARVOISTA.JNE....
- 7-14
Kuinka voisin hoitaa vaimoni hautaa avoimin mielin sen voin tehdä myös hänen kanssaan samalla on vaimoni hyväksynyt hänet haudallaan, siis todella on sitä en selitä on vain tosi.
- ________
Onko nää: "Oletko katunut pettämistä?" -kyselyt hieman samanlaisia kuin jos pikkulapsi kysyy toiselta: "Kävitkö salaa varastamassa piparin purkista?"
Piparin varastaminen tuskin parantaa elämänlaatua, mutta se joka kysyy tällaista, on narsisti joka kiinnostuu toisten ihmisten "pahoista teoista".
Jokainen voi itsekseen miettiä kannattiko sitä piparia varastaa tai kannattiko pettää, mutta jos tässä haetaan jotain yhteisöllistä hyväksyntää piparien varastamiselle tai pettämiselle niin se menee jo psykopatian ja narsismin puolelle. Toki sitä voi aina hyväksyä omat moraalittomat teot toisten ihmisten kautta ja sitten siellä Jeesuksen edessä sanoa: "No mutta kun toi oli sitä mieltä että pettäminen on ihan ok." - ;:::,
Tiedän naisia, jotka ovat laittaneet lapsilleen nimet omien harrastuksien mukaan.
Lapsi: Ruusu ,Äiti tykkää puutarhanhoidosta
Lapsi: Tuuli, Äiti purjehtii.
Naapurin lapsi on JORMA. Mitä Äiti harrastaa ? Pettämistäkö. - huhuhuh
älä paljasta koska 30kymentä kaveria sen tekee lainaus sliipys leep
- Oletko nyt ylpeä
itsestäsi ? Halusit sekaantua Rastapopoulokseen, oliko se sen arvoista ? Heidän silmissään et ole mitään muuta kuin pohjoismaalainen lumppu, joita versoo jokaisesta lantatunkiosta...
- -------
Olen käynyt Kreikssa ja etelässä kymmeniä kertoja. En ole edes ajatellut läheisempää kontaktia paikallissin.
Lähden lomalle, en naimaan.
En ikinä ota kahden hengen huonetta tuntemattoman kanssa... en ihmettele puheita.
Pettämistä ei ole, vain huonoja parisuhteita.
En sano ettenkö olisi pettänyt, sekös nyt kaataisi maailman. - että mitä
Mitä väliä jos sekaantui Rastapopoulokseen. Lumppunahan ne pitävät, tietty, mutta se on niiden duunia. Valtion tai jnkin tahon palkkalistoilla melko varmasti. Jostain niidenkin on elanto saatava, jos muuta duunia eivät tee, ja maksua eivät pyydä. perheellisiä tietty kaikki. Jollain vakooja- tittelillä valtiolta palkkaa nostavat. Ja uskonnon mukaan ne mestais, joten venyvä se on moraali sielläkin, ja rahavirrat ratkasee sallittavuuden. Business is business.
Mutta tuskin se suomipoikakaan kovin hemasevia arvioita saa taikku tai itäprostituoiduilta. Haisevia, viinaöykkäreitä, kaljamahaisia tuhnuja. Että moralisoikaa vaan ihan rauhassa. Ja raha ratkasee, jotta käytökseen ei puututa.
- kylli...
annoin pikku sormen se vei koko käden, kerran pettänyt pettää aina, olipa se mies tai nainen, jos suhde on kunnossa niin näin ei käy!
- pataan
Kadutteko puolisonne puukottamista? Kadutteko puolisonne pahoinpitelyä?
Jos suhde on kunnossa, ei siinä puukoteta eikä pahoinpidellä, joten molemmat ovat syypäitä tällaisiin pikku "lipsahduksiin"
En edes itse usko mitä edellä kirjoitin.
Täällä monet näyttävät uskovan. Pettäminen on mitä julminta henkistä pahoinpitelyä.- sibylla
pataan... niin ja sitä pahoinpitelemistä ja pettämistä harrastavat ovat henkisesti sairaan häiriintyneitä, suorastaan psyykkisesti sairaita, ja ajatusmaailma ja teot puhuvat puolestaan. Normaali terve ihminenhän ei hoida asioita sillä tavalla. Sairaan touhuja, ja sitä kenenkään ei tarvitse hyväksyä ja ruveta sellaisen henkilön syntipukiksi.
- bessie*
sibylla kirjoitti:
pataan... niin ja sitä pahoinpitelemistä ja pettämistä harrastavat ovat henkisesti sairaan häiriintyneitä, suorastaan psyykkisesti sairaita, ja ajatusmaailma ja teot puhuvat puolestaan. Normaali terve ihminenhän ei hoida asioita sillä tavalla. Sairaan touhuja, ja sitä kenenkään ei tarvitse hyväksyä ja ruveta sellaisen henkilön syntipukiksi.
No jaaa...
Eikö tuo nyt kuitenkin ole aika normaalia ja tervettä 'pettää', jos ja kun otollinen ja tarpeeksi houkutteleva tilanne tulee, eikä kiinni jäämisen pelkoa ole.
'Oikea' pettäminen asia erikseen, mutta tässähän nyt tunnutaan tarkoittavan pettämisellä vain yhdyntää jonkun muun kuin oman vakituisen kumppanin kanssa. - pataan
bessie* kirjoitti:
No jaaa...
Eikö tuo nyt kuitenkin ole aika normaalia ja tervettä 'pettää', jos ja kun otollinen ja tarpeeksi houkutteleva tilanne tulee, eikä kiinni jäämisen pelkoa ole.
'Oikea' pettäminen asia erikseen, mutta tässähän nyt tunnutaan tarkoittavan pettämisellä vain yhdyntää jonkun muun kuin oman vakituisen kumppanin kanssa.Eikö tuo nyt kuitenkin ole aika normaalia pukkottaa ja pahoinpidellä kun tunteet kuohahtaa - ja "vastaanottava" osapuolihan siinä nyt vähintään yhtä syyllinen. Niinkö?
Pelottavaa, jos tämä "mainstream"-ajattelua.
Kiinnijäämisen mahdollisuus meilläkin oli poissuljettu. Niin vain sitten täysin "kulman takaa" tuli ilmi jatkuttuaan parisen vuotta. Se tuliaisina tuotu parantumaton herpes ei ole minulle tervettä! Moninverroin pahempi vielä se tunne, että elämästäni varastettiin vuosia!
Toistan: pettäminen on mitä julminta henkistä pahoinpitelyä.
- femulemuaa
Pitää saada lakiin aurinkomatkojen ostokielto naisille.
- Pirre*
Joo, ilman muuta ja se burkha käyttöön, vai mikäsenytolikaan se haleetta mikä peittää silmätkin varkkomaisella kankaalla.
- Pirre*
Pirre* kirjoitti:
Joo, ilman muuta ja se burkha käyttöön, vai mikäsenytolikaan se haleetta mikä peittää silmätkin varkkomaisella kankaalla.
..siis verkkomaisella kankaalla..jne...
- menomestaa kehiin
Miksi, miksi et salli naisille sitä mitä miehillekin.
- joko HIV?`^^
No Respect!
No Morality! - tuomio tulee
Pettäminen on osoitus heikosta luonteesta ja läheisyys riippuvuudesta. Eli kun sellaisen huoran on ylipäätään pitänyt hakeutua suhteeseen alunalkain. Ilman suhdetta vapaana ihmisenä voisi mennä minne haluaa...
- olis sinkkuna
huono itsetunto on pettäjällä, kilpailee puolison kanssa kaikessa...
- MustikkaSUU 1
Minua ei kaduta. Kotona en saanut sitä "sillä tavalla" ja kun tapasin täysin ventovieraan ihmisen hän teki "sen mulle",ilman rukoilemista ja pyytämistä.
- Elämä yllätti
Ei tietenkään kannata kertoa. Nauti elämästä ja voi hyvin. Kertomalla aiheuttaa toiselle vain pahan mielen ja koko juttu muuttuu ikäväksi ja laikaiseksi, vaikka olisi ollut kaunista ja koskettavaa.
Elin itse 30-vuotta todella kiltisti avioliitossa, omistauduin kodille ja perheelle. Aviomies, siis edelleen mieheni on mustasukkaista laatua, 30-vuoden aikana ei ollut milloinkaan aihetta mustasukkaisuuteen, nielein hänen huomautuksensa ja vastasin aina rehellisesti, että ei pidä paikkaansa. Kunnes - kaksi vuotta sitten elämäni muuttui. Täysin odottamatta minuun otti yhteyttä nuoruuteni poikaystävä. Tapailemme silloin, tällöin eikä minulla ole pienintäkään huonoa omaatuntoa. Päinvastoin, olin kärsinyt turhasta mustasukkaisuudesta vuosikausia. Nyt kun siihen olisi aihetta, mies ei ole huomannut mitään. Elämä yllättää ja sen täytyy antaa yllättää. Kukaan muu ei olisi voinut päästä lähelleni, saattaa olla, että eroan miehestäni, mutta elämä on ihmeellistä. Siis lopuksi yhteenveto, älä ihmeessä kerro, ota elämä vain vastaan ja kaikki, minkä se tuo. - S.F.
Minun miehelläni ei ole tominut moneen vuoteen , siksi turvaudun naapurin leskimiehen apuun, silloin kun mieheni (rakennusmies) on töissä toisella paikkakunnalla. Olemme naapureita ja leskimies on mieheni paras kaveri.
Kaikki on pysynyt salassa vuosikaudet.- S.F.
Fix /tekstin korjaus: miehelläni ei ole toiminut(seisonut kunnolla).
- S.F.
Mieheni paras kaveri, jonka "varustuksesta" mieheni on puhunut minulle lukemattomia kertoja. "Masan vehe on kun kurjen kaula".
- Sussiunakkon
"Varustushan se on miehen tärkein ruumiinosa". Avioliitossakin.
- Nauttiva petturi
En todellakaan kadu! Jostakin kumman syystä naiset kun lähestyvät 60-vuotta, niin seksi ei kiinnosta pätkääkään?? Mitä ihmettä heille tapahtuu silloin? Elämä jatkuu kuitenkin 60 ikävuoden jälkeenkin ,muutenkin kuin lapsenlapsia hyysäämällä, sukkia kutomalla ja ämmäköörien tapaamisissa laukkaamisissa…..
Onneksi löytyy muutamin loistavia poikkeuksia!!!! Jatkan elämää - vaikka petturina. - ihmisiäkaikki
Totta kai kadun. Onneksi omista tyhmyyksistä kuitenkin viisastuu, ja nykyään osaan jo elää niin, että en satuta itseäni enkä muita. Jos voisin elää uudelleen, tekisin monet asiat toisin. Kuitenkaan itsesäälissä vellominen ei auta mitään, asioista täytyy päästä yli. Elämä on tässä ja nyt, ei menneisyydessä eikä tulevaisuudessa - kannattaa silti aina muistaa, että omat virheet tulevat kulkemaan mukanasi hautaan saakka, joten harkitkaa tarkkaan, mitä teette.
- pettänyt.......
Ehkä olisin vähän toisin toiminut jos tämä tieto olisi.
Rakkaudeton avioliitto oli saada mielenterveyteni pettämään. Olin niin rakkaudennälkäinen että hain läheisyyttä vääriltäkin ihmisiltä.
"ihmisiäkaikki", olet vääräsä, en kanna minkäänlaista painolastia hautaan tästä asiasta.
Selvisin kaikesta, olen nyt onnellinen suhteessani, parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
Jos en olisi tehnyt erehdyksiä, en osaisi arvostaa näin paljon nykyistä kumppaniani.
Ihmeen ehdottomia ollaan, tietämättä taustoja ja millaisista oloshuhteista "pettäjä" on.
Kyllä moni "petetty" voisi katsoa myös peiliin.
Se ei tee hyvää ihmistä ettei ole koskaan pettänyt puolisoaan.
Kun on hyvä suhde jossa on rakkautta, ei niin hullua ole, joka sen panaisi vaaraan jonkin vieraan ihmisen kanssa. - akkakehno
pettänyt....... kirjoitti:
Ehkä olisin vähän toisin toiminut jos tämä tieto olisi.
Rakkaudeton avioliitto oli saada mielenterveyteni pettämään. Olin niin rakkaudennälkäinen että hain läheisyyttä vääriltäkin ihmisiltä.
"ihmisiäkaikki", olet vääräsä, en kanna minkäänlaista painolastia hautaan tästä asiasta.
Selvisin kaikesta, olen nyt onnellinen suhteessani, parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
Jos en olisi tehnyt erehdyksiä, en osaisi arvostaa näin paljon nykyistä kumppaniani.
Ihmeen ehdottomia ollaan, tietämättä taustoja ja millaisista oloshuhteista "pettäjä" on.
Kyllä moni "petetty" voisi katsoa myös peiliin.
Se ei tee hyvää ihmistä ettei ole koskaan pettänyt puolisoaan.
Kun on hyvä suhde jossa on rakkautta, ei niin hullua ole, joka sen panaisi vaaraan jonkin vieraan ihmisen kanssa.Kaksihan sitä liittoa on ylläpitämässä. Syyttämällä vain toista osapuolta yrittää vain kaikin tavoin oikeuttaa menemisensä. Olisi rehellisen itsetutkiskelun paikka.
- PEILI
SEURA TEKEE KALTAISEKSEEN
- herra 47
KYLLÄ etten aikaisemmin ja useammin
Mulla on niin tosi PIRULLINEN muija että häntä pettäneenä en kadu tippaakaan.
Oisinpa aikaisemmin hoksannut alkaa pettämään "akkaani"..;;)))- Vanha nikki
No sinähän petit ;)
- Korppis*
Pettääkö vielä yli kuuskymppiset puolisoitaan?
Kyllä, mutta se on yleensä sitä pettämistä että mennään naimisiin ääliön kanssa ja viedään siltä rahat.
- eikö ookki
yohuuhkaja kirjoitti:
Kyllä, mutta se on yleensä sitä pettämistä että mennään naimisiin ääliön kanssa ja viedään siltä rahat.
No ääliö on hän joka ei älyä tehdä avioehtoa.
- 60 ja seisoo vielä
Luettuani näitä en malta olla lisäämättä: Seksi o niin tärkeä osa suhdetta miehelle ettei naiset usein tajuakaan! Jos ei saa esim viikkoon niin norminiehellä pyörii asia mielessä ja eturauhassyöpä on vaarana, lukekaa vaikka itsekin asiasta. Jos ei saa(ihan nätisti) niin se ajaa etsimään iloa muualta! Naiset: uskokaa ja antakaa vaikkei niin huvittaiskaan, ihan velvollisuudestakin! Näin se oma ukko pysyy kilttinä!
Olen 60 v ja asia on entistä tärkeämpi; helpottaa työstressiä ym kun saa purkaa paineen usein; miesten sepcialisti, tunnettu tohtori sanoi että hyvä suhde= ainakin 2x vko kuuluu siihen. Mitäs muut miehet sanoo, sama halu muillakin tällä iällä?- pihtarimiehiäkin on
Kyllä se miesten haluttomuuskin on aika yleistä ainakin avioliitossa. Minullakin oli mies joka ei koskaan halunnut seksiä, vaikka tarjottiin, kieltäytyi.Ja petti kuitenkin minkä kerkesi. Koskaan ei tehnyt aloitetta, eikä suostunut asiasta edes puhumaan. Eroakin tarjosin, ja siitäkään ei suostunut keskustelemaan. No erohan siitä tuli.
Ja ulkopuolisille valehteli, että muija pihtaa, että sellasia kokeuksia minulla.
- Rollaattori
En kadu mitään . Päin vastoin olen hyvilläni kun olen pitänyt puolisostani huolta ja säästänyt hänet rupsahtamiselta . Nuuka kun olen niin olen tehnyt lapsetkin toisella.
- Toimiva peli
Jos mulla olisi tilaisuus, hoitasin jokaisen iteseäni kiinnostavan 60-palstan naisen.
Mutta nää on niitä unelmia.- pelihullu
Jaa mikäkö se peli olisi
- Lautapelit rules
pelihullu kirjoitti:
Jaa mikäkö se peli olisi
Parisuhdepeli tietenkin :)
- millä olisi merkitys
Vai niin.
Entäs sitten jos paljastuu että enemmistö kaikista maan ukoista ja akoista
on semmosia että uskollisuutta ja rehellisyyttä ei löydy
niin pienissä kodin asioissa eikä laajemmiltikaan isoissa
yhteiskunnallisissa asioissa?
Tai ongelmat on sitä luokkaa, ettei korjaavia toimia ole edes olemassa -
tyhjästä turha nyhjäistä.
Kun arki tarjoaa raskasta työtä ja kärsimystäkin - turhat tuttavat karisevat
eikä rinnalle löydy ainuttakaan hyvää ystävää?
Sanotaanko että se on vain sitä suomalaista melankoliaa? - näin se on
kerrankin kun kohtelee huonosti ja on väkivaltainen, ei silloin enää vaan kiinnosta mikään intiimi, vaikka jatkaskin avioliittoa..
- aikuisten oikeesti
Monesko vastauskierros lienee menossa?
Toisin päin ajateltuna - jos minua petettäisiin, haluaisin tietää. Se olisi mielestäni oikeuteni. En voi tehdä oman elämäni valintoja haluamallani tavalla, jos en tiedä rehellisiä lähtökohtia, joiden perusteella ne teen. Näin siis asioiden salailu rikkoo minusta itsemäärämisoikeuttani.
- ei kontrollia
saahan sitä vastata vaikka kuinka monta kertaa, ei kuulu muille...
Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?751438Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,13967Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79882Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.90828Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51704- 53664
Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv50619Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs47613Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot134608Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.50574