Helluntaikirkon toiminnanjohtajan tulkinta kasteesta

Haluaa tietää

Uusi testamentti ei tunnista kastamattomia tai ennen uskoontuloa kastettuja pyhiä eikä heidän seurakuntajäsenyyttään,onko tulkinta näin selvä ja tosi ?

49

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • error flynn

      Perhekuntien kasteissa kastettiin ja otettiin seurakuntien jäseniksi varmasti myös perheiden vauvat. Jeesuksen mukaan vauvat ottavat hänet vastaan, toisin sanoen vauvoillakin on usko! Heidän kasteensa on kaikkein eniten USKOVAN KASTE.

      Helluntailaiset luulevat uskoa aina ihmisen järjen asiaksi ja tietoiseksi ratkaisuksi, johon muka tarvittaisiin aikuisen ihmisen ymmärrys. Nämä heidän luulonsa ovat valistusfiosofien vaikuttamia järjen päätelmiä, eivät Jumalan ilmoitusta.

      • fhfdhfdhbftdf

        Miten vauvoilla voi olla usko??? eihän heillä ole edes tietoisuutta vielä? itse alan muistaa vasta konttausiästä asioita... kaikki ennen sitä on aivan hämärän peitossa... miten olisin muka voinut uskoa Jeesuksen olevan mun Herra???

        Tämä typerä lapsikaste/taikausko hidasti monella vuodella kristittynä kasvamistani... jos olisin heti 2005 mennyt kasteelle kun uskoon tulin, niin saattaisin olla aivan eri piireissä kuin nyt...


      • fhdfhdfhdfh
        fhfdhfdhbftdf kirjoitti:

        Miten vauvoilla voi olla usko??? eihän heillä ole edes tietoisuutta vielä? itse alan muistaa vasta konttausiästä asioita... kaikki ennen sitä on aivan hämärän peitossa... miten olisin muka voinut uskoa Jeesuksen olevan mun Herra???

        Tämä typerä lapsikaste/taikausko hidasti monella vuodella kristittynä kasvamistani... jos olisin heti 2005 mennyt kasteelle kun uskoon tulin, niin saattaisin olla aivan eri piireissä kuin nyt...

        Usko ei ole sidottu ymmärrykseen. Usko on Jumalan lahja. Jeesus itse todisti pienten lasten uskovan. Lasten usko voi tuntua käsittämättömältä uudestikastajilla, jotka näkevät uskon ihmisen ratkaisuna; sellaiseenhan ei pieni vauva pysty.


      • xcvcvxnvnc
        fhdfhdfhdfh kirjoitti:

        Usko ei ole sidottu ymmärrykseen. Usko on Jumalan lahja. Jeesus itse todisti pienten lasten uskovan. Lasten usko voi tuntua käsittämättömältä uudestikastajilla, jotka näkevät uskon ihmisen ratkaisuna; sellaiseenhan ei pieni vauva pysty.

        Kyllä usko Jeesukseen Kristukseen syntien lunastajana on ymmärryksen asia.


      • fhdfhdfhdfh
        xcvcvxnvnc kirjoitti:

        Kyllä usko Jeesukseen Kristukseen syntien lunastajana on ymmärryksen asia.

        Ei se ole, usko on lahja, eikä se vaadi ihmiseltä mitään, Jos usko sinulle on edes osaksi omaa ansiota niin onnea vaan.


      • dfhsfhfgs
        fhdfhdfhdfh kirjoitti:

        Ei se ole, usko on lahja, eikä se vaadi ihmiseltä mitään, Jos usko sinulle on edes osaksi omaa ansiota niin onnea vaan.

        Lahja on se että Jumala pelastaa lapset ilman kastetta, jos menevät kuolemaan ennen uskoontuloa.


      • fhdfhdfhdfh
        dfhsfhfgs kirjoitti:

        Lahja on se että Jumala pelastaa lapset ilman kastetta, jos menevät kuolemaan ennen uskoontuloa.

        Jumala pelastaa lapset kasteessa, se on lahja.


      • fgdfdjgf
        fhdfhdfhdfh kirjoitti:

        Jumala pelastaa lapset kasteessa, se on lahja.

        ai? Ja kerran pelastettu on aina pelastettu? joten kukaan lapsikastettu ei voi joutua kadotukseen... vaikka ei koskaan uskoon tuliskaan ja vaikka olis mikä murhaaja tahansa...


      • fhdfhdfhdfh
        fgdfdjgf kirjoitti:

        ai? Ja kerran pelastettu on aina pelastettu? joten kukaan lapsikastettu ei voi joutua kadotukseen... vaikka ei koskaan uskoon tuliskaan ja vaikka olis mikä murhaaja tahansa...

        Kerran pelastettu ei ole aina pelastettu, jos luopuu uskosta. Kasteessa lahjoitetaan usko.


      • ddshfghf
        fhdfhdfhdfh kirjoitti:

        Kerran pelastettu ei ole aina pelastettu, jos luopuu uskosta. Kasteessa lahjoitetaan usko.

        No, entä uudestisyntyminen ylhäältä? tapahtuuko sekin vauvalle kasteessa?


      • fhdfhdfhdfh
        ddshfghf kirjoitti:

        No, entä uudestisyntyminen ylhäältä? tapahtuuko sekin vauvalle kasteessa?

        Kyllä, veedstä ja Hengestä kuten Kristus opettaa.


      • sdfsddsfgsdfg
        fhdfhdfhdfh kirjoitti:

        Kyllä, veedstä ja Hengestä kuten Kristus opettaa.

        ...saattaa olla, en mene kieltämään sen mahdollisuutta... mutta silti, Raamattu kuitenkin antaa selvän esimerkin että ihmisen tie pelastukseen on että ensin kuulee julistuksen ja uskoo sen ja sitten käy kasteella, omasta tahdostaan...

        Miksei Paavalikaan antanut selkeitä ohjeita lapsikasteelle, jos se olisi ollut käytössä alkuseurakunnissa?


      • fhdfhdfhdfh
        sdfsddsfgsdfg kirjoitti:

        ...saattaa olla, en mene kieltämään sen mahdollisuutta... mutta silti, Raamattu kuitenkin antaa selvän esimerkin että ihmisen tie pelastukseen on että ensin kuulee julistuksen ja uskoo sen ja sitten käy kasteella, omasta tahdostaan...

        Miksei Paavalikaan antanut selkeitä ohjeita lapsikasteelle, jos se olisi ollut käytössä alkuseurakunnissa?

        Paavali antoi selkeän lapsikasteohjeen (Apt. 2). Kasteen ja uskon järjestyksellä ei ole väliä, sillä molemmat ovat Jumalan lahjoja. Toki UT:n aikana kristillisen seurakunnan rakentaminen aloitettiin luonnolisesti aikuisista.


      • UT:n ohje!
        fhdfhdfhdfh kirjoitti:

        Paavali antoi selkeän lapsikasteohjeen (Apt. 2). Kasteen ja uskon järjestyksellä ei ole väliä, sillä molemmat ovat Jumalan lahjoja. Toki UT:n aikana kristillisen seurakunnan rakentaminen aloitettiin luonnolisesti aikuisista.

        Nimimerkki fhdfhdfhd on pihalla kuin lumi-ukko.

        Tuossa Ap 2: EI PAAVALI PUHU MITÄÄN, vaan siinä Pietari kerhoitta "ottakoon kukin teistä kasteen."
        Ei Pietari kehoittanut hakemaan vauvoja kastettavaksi!


      • fhdfhdfhdfh
        UT:n ohje! kirjoitti:

        Nimimerkki fhdfhdfhd on pihalla kuin lumi-ukko.

        Tuossa Ap 2: EI PAAVALI PUHU MITÄÄN, vaan siinä Pietari kerhoitta "ottakoon kukin teistä kasteen."
        Ei Pietari kehoittanut hakemaan vauvoja kastettavaksi!

        Anteeksi erehdykseni, Pietarista on tosiaan kyse. Hän kehoitti alkukielen mukaan tulemaan kaikkia kastetuiksi. Kasteen lupaus Pyhästä Hengestä koskee myös lapsia, mikä tarkoittaa sitä, että myös lapset voidaan kastaa.


      • error flynn
        fhdfhdfhdfh kirjoitti:

        Anteeksi erehdykseni, Pietarista on tosiaan kyse. Hän kehoitti alkukielen mukaan tulemaan kaikkia kastetuiksi. Kasteen lupaus Pyhästä Hengestä koskee myös lapsia, mikä tarkoittaa sitä, että myös lapset voidaan kastaa.

        Uudestikastajat eivät tuollaisia erehdyksiä anna anteeksi. He alkavat asiasta puhumisen sijaan varmasti jankata tuosta pienestä lapsuksestasi. Se on heidän tapansa.


      • xcvcvxnvnc kirjoitti:

        Kyllä usko Jeesukseen Kristukseen syntien lunastajana on ymmärryksen asia.

        xcvcvxnvnc
        vastaus
        ymmärryksen uskova voi alistaa isän tahdon alaisuuteen,näin olle koko ihmisen persoona on jeesuksen alaisena hän ohjaa sitä seurakunna vahvistamiseksi kosaka kaikki on alunperin lahjaa isältä ihmiselle.
        On asioita jota ovat ymmärryksenkin ylä puolella,jos näi ei olisi ei jumala olisi salattu,nyt se on salattu,ei uskovilta vaan jumlalattomilta.


      • tosi on
        error flynn kirjoitti:

        Uudestikastajat eivät tuollaisia erehdyksiä anna anteeksi. He alkavat asiasta puhumisen sijaan varmasti jankata tuosta pienestä lapsuksestasi. Se on heidän tapansa.

        "Joka vähässä on väärä, on sitä paljossakin!!!

        Näin se menee.


      • Simelius
        fhdfhdfhdfh kirjoitti:

        Ei se ole, usko on lahja, eikä se vaadi ihmiseltä mitään, Jos usko sinulle on edes osaksi omaa ansiota niin onnea vaan.

        Todellisuus puhuu puolestaan että usko ei synny vauvakasteessa vaan usko syntyy Jumala sanan kuulemisesta. Suomi on pullollaan vauvana kastettuja jumalattomia. Eikö heidän pitäisi olla uskovaisia jos kerran usko tulee siinä kasteessa? Usko on lahja Jumalalta, mutta se täytyy itse ottaa vastaan.


      • mathetes
        fhdfhdfhdfh kirjoitti:

        Usko ei ole sidottu ymmärrykseen. Usko on Jumalan lahja. Jeesus itse todisti pienten lasten uskovan. Lasten usko voi tuntua käsittämättömältä uudestikastajilla, jotka näkevät uskon ihmisen ratkaisuna; sellaiseenhan ei pieni vauva pysty.

        Vastausta sinulle - fhdfhdfhdfh !

        Kirjoitit:
        >>Usko ei ole sidottu ymmärrykseen. Usko on Jumalan lahja.


      • Joopa
        Simelius kirjoitti:

        Todellisuus puhuu puolestaan että usko ei synny vauvakasteessa vaan usko syntyy Jumala sanan kuulemisesta. Suomi on pullollaan vauvana kastettuja jumalattomia. Eikö heidän pitäisi olla uskovaisia jos kerran usko tulee siinä kasteessa? Usko on lahja Jumalalta, mutta se täytyy itse ottaa vastaan.

        Niin missä on ne nobel-palkitut helluntailauset? Ei niitä ole, ne vain uhkaa helvetillä. Ei siihen paljon tarvita.


      • Simelius
        Joopa kirjoitti:

        Niin missä on ne nobel-palkitut helluntailauset? Ei niitä ole, ne vain uhkaa helvetillä. Ei siihen paljon tarvita.

        En ymmärtänyt viestiäsi. En itse kuulu mihinkään maalliseen seurakuntaan.


      • fhdfhdfhdfh
        mathetes kirjoitti:

        Vastausta sinulle - fhdfhdfhdfh !

        Kirjoitit:
        >>Usko ei ole sidottu ymmärrykseen. Usko on Jumalan lahja.

        "Usko - ON - sidottu ymmärrykseen!" Silloin se ei ole puhdas lahja, vaan vaatii ihmiseltäkin jotakin. Raamatullinen usko on aina lahja. Ei Raamattu opeta missään uskoa, joka on sidttu ihmisen kykyihin, se on omaa keksintöäsi.

        "eivät ole tulleet "vauvaiässä" uskoon, koska sellainen on täysin mahdotonta!" Jumalalle on kaikki mahdollista. Eikös yksi vauva täyttynyt Pyhästä Hengestä jo äidin kohdussa :-). Sinulla on hirveä halu rajoittaa Jumalan toimintaa. Jeesus luo kannettiin lapsia, jotka olivat Jeesuksen opetuksen mukaan esimerkkiuskovia. Eli vauvakin voi uskoa.

        "Hehkuttamasi "Uskon ratkaisu" on valinta" Niin sinulle usko näköjään perustuu valintaan. Minulla se perustuu Kristukseen.

        "usko Jeesukseen ei synny kehenkään ihmiseen toisten ihmisten suorittamista kastetoimista" Jumala lupaa Sanassaan uudestisynnyttää kasteen välityksellä. Ei minun tarvitse näitä sanoja epäilla.

        Siunausta ja Kristusvaloa sinullekin!


      • lue ja opi

        " Perhekuntien kasteissa kastettiin ja otettiin seurakuntien jäseniksi varmasti myös perheiden vauvat. "

        Näytä toteen missä kohtaa Ramatussa sanotaan, että PERHEKUNNISSA KASTETTIIN VAUVOJA ?
        Perhekuntiin kuului setiä, tätejä isoisiä/äitejä jne.


        18. Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,

        19. jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
        20. jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.

        21. Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena -

        joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,

        22. hänen, joka on mennyt taivaaseen ja on Jumalan oikealla puolella; ja hänen allensa ovat enkelit ja vallat ja voimat alistetut.

        Voitko sen selvemmin sanoa: Vauva ei voi eikä tarvitse pyytää mitään , koska hänellä on jo puhdas omatunto.

        " joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta

        Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,"


      • lue ja opi paremmin!
        lue ja opi kirjoitti:

        " Perhekuntien kasteissa kastettiin ja otettiin seurakuntien jäseniksi varmasti myös perheiden vauvat. "

        Näytä toteen missä kohtaa Ramatussa sanotaan, että PERHEKUNNISSA KASTETTIIN VAUVOJA ?
        Perhekuntiin kuului setiä, tätejä isoisiä/äitejä jne.


        18. Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,

        19. jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
        20. jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.

        21. Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena -

        joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,

        22. hänen, joka on mennyt taivaaseen ja on Jumalan oikealla puolella; ja hänen allensa ovat enkelit ja vallat ja voimat alistetut.

        Voitko sen selvemmin sanoa: Vauva ei voi eikä tarvitse pyytää mitään , koska hänellä on jo puhdas omatunto.

        " joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta

        Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,"

        "Näytä toteen missä kohtaa Ramatussa sanotaan, että PERHEKUNNISSA KASTETTIIN VAUVOJA ?"

        Kyllä on taas ihmeelinen kysymys. Tottakai koska perhekuntaan kuuluu myös vauvat, niin ei ole tarvinnut erikseen mainita, että "myös vauvat kastettiin". Eikä vauvalla ole puhdas omatunto ilman Kristusta, joka lahjoitataan kasteessa, ja siitä tämä hyvä omatunto tulee, ei mistään omasta suorituksesta.


      • kjhgfdre
        fhdfhdfhdfh kirjoitti:

        Anteeksi erehdykseni, Pietarista on tosiaan kyse. Hän kehoitti alkukielen mukaan tulemaan kaikkia kastetuiksi. Kasteen lupaus Pyhästä Hengestä koskee myös lapsia, mikä tarkoittaa sitä, että myös lapset voidaan kastaa.

        Eikö Jeesuksella ollutkaan kaikki valtiaana kaikkia pelastukseen tarviittavaa tietoa annettavana kun Jeesus ei käskynyt kastaa lapsia ja otti jopa kastamattoman ryövärin Paratiisiin?

        Olisko kumminkin niin, että kaste oppi on väärin, tahallaan tai vahingossa käännetty raamattuun?

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
        "Kaste on kristillinen toimitus, jossa kastettu liitetään kirkon eli Kristuksen ruumiin jäseneksi. Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma. "

        "Kaste" ja "pestä" palastaa tänäänkin ilman kirkollisia rituaaleja paljon ihmisiä mm. sairaaloissa joissa hygienian hoitaminen on hyvin tärkeää!
        Jeesuskin opetti siitä:
        Johanneksen evankeliumi:
        13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
        13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

        Ilmeisesti kristinuskon kaste käsityksen mukaan Jeesus oli omia oppeja rikkova rikollinen. Ilmeisesti totuus on kummin, että raamatussa on väärennettyä tietoa sillä kaikki sitä ei kirjoittaneet ja sen sisältöön vaikuttaneet eivät olleet Jumalan ja Jeesuksen palvelijoita:
        Paavali osoitti myös teoillaan ettei ole Jeesuksen oppien seuraaja vaan Jeesuksen vihaaja joka mm. tapatti perustamalleen kristinuskolle ensimmäisen marttyyrin joka oli leskiä ja köyhiä auttava Jumalallisuuden sielullisuuden omaava mies:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.

        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
        HUOM! Raamatun Paavali ei ilmoittanut eroa saatanasta saaneensa joten siitä voitte vetää totuuden tai uskonne selvyyden erot asian suhteen.
        Ei ole merkitystä sillä, että pyysikö Paavali eroa uskoon tulemista ennen tai jälkeen sillä usko on saatanaa tai/ja saatanaa palvelevaa herraa jumalalaksi uskomista. (mm. katekismuksen ensimmäinen käsky)

        Huomatkaa myös se, että kristityt ja kristilliset ovat eri ryhmiä. Jeesusta seuranneet olivat kristillisiä ja Jeesuksen perustamien seurakuntien seurakuntalaisia ja Paavalin ja hallitsijoiden perustamien seurakuntien jäsenet olivat kristittyjä jotka vainosi ja tapatti ja tappoivat kristillisiä.
        Siis;
        Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia
        Kristilliset = Jeesuksen seurakuntalaisia
        Älkää sotkeko näitä toisistaan eroavia oppeja ja seurakuntia toisiinsa!


      • olet unohtanut
        kuulija1 kirjoitti:

        xcvcvxnvnc
        vastaus
        ymmärryksen uskova voi alistaa isän tahdon alaisuuteen,näin olle koko ihmisen persoona on jeesuksen alaisena hän ohjaa sitä seurakunna vahvistamiseksi kosaka kaikki on alunperin lahjaa isältä ihmiselle.
        On asioita jota ovat ymmärryksenkin ylä puolella,jos näi ei olisi ei jumala olisi salattu,nyt se on salattu,ei uskovilta vaan jumlalattomilta.

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.
        (mielenvikaisia ja/tai rikollisia ja/tai alempiarvoisia).'

        HUOM! Lukekaa tarkkaan sivun nuoli > linkkien sivujen tiedotkin!
        Tuosta uskontunnustuksen kokonaisuudesta selviää, että ollakseen tosi uskovainen pitää kieltää Luojaltaan saamansa Jumalan Valtakunnan kaltaisuudensa sekä ihmisyydensä ja olla ymmärtämätön rikollinen mm. Jumalaa ymmärtämätön väärän todistuksen antajana jne.


      • olet unohtanut kirjoitti:

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.
        (mielenvikaisia ja/tai rikollisia ja/tai alempiarvoisia).'

        HUOM! Lukekaa tarkkaan sivun nuoli > linkkien sivujen tiedotkin!
        Tuosta uskontunnustuksen kokonaisuudesta selviää, että ollakseen tosi uskovainen pitää kieltää Luojaltaan saamansa Jumalan Valtakunnan kaltaisuudensa sekä ihmisyydensä ja olla ymmärtämätön rikollinen mm. Jumalaa ymmärtämätön väärän todistuksen antajana jne.

        olet unohtanut
        vastaus
        Mitä uutta siinä on katekismus uskotunnutus ei pitäisi olla uutta kehen uskoo vai onko.Syntisiä olemme se on totta,mutta toiset ovat saaneet ne anteeksi Jeesuksen veren kautta,joten olen armahdettu syntinen siis taivas kelpoinen niitä ei enään luoeta syyksi viimeisellä tuomiolla.
        Et ole aivan tarkkaan ymmärtänäy kirjottamaasi uskon tunnustus kohtaa.
        Jatkan vähän, tunnustamaton synti on se joutuu kärsimään ijankaikkisessa kadotuksessa, koska eläessä ei ole pyydetty anteeksi antoa.
        Miksi uskovan pitäisi kieltää luojansa,täysin järjetön aljattelu?


    • Halllua tietää
      kyllä tunnistaa,kastamattoman hoviherran ennen,kuin Filippus hänet kastoi.

      Hoviherra sanoi Filippokselle: "Voisitko sanoa, kenestä profeetta puhuu, itsestäänkö vai jostakin toisesta?"


      Filippos rupesi puhumaan, aloitti tuosta kirjoitusten kohdasta ja julisti miehelle evankeliumia Jeesuksesta.


      Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"


      Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.]


      Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet


      Apt 8:34-38

      • Totuus on tärkein

        Error flynille, en niinkään hae onko jokin seurakunta harhainen haen totuutta,eli mikä on uuden testamentin kanta.


      • Ken tietää
        Totuus on tärkein kirjoitti:

        Error flynille, en niinkään hae onko jokin seurakunta harhainen haen totuutta,eli mikä on uuden testamentin kanta.

        Siis mikä on Uudentestamentin totuus asiasta,ei mitkään pohdinnat tätä ratkaise vaan Raamatun totuutta haetaan.


      • UT tietää
        Ken tietää kirjoitti:

        Siis mikä on Uudentestamentin totuus asiasta,ei mitkään pohdinnat tätä ratkaise vaan Raamatun totuutta haetaan.

        Uuden Testamentin kanta on selvä:
        "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan , ne kastettiin."

        Tässä ei ole tulkinnan vaikeuksia!


      • error flynn
        UT tietää kirjoitti:

        Uuden Testamentin kanta on selvä:
        "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan , ne kastettiin."

        Tässä ei ole tulkinnan vaikeuksia!

        UT:ssa ei kerrota, mitä tapahtui, kun kristityille vanhemmille kristittyyn kotiin syntyi uusi vauva.

        Ei kerrota, että vauvan annettiin kastamattomana olla ymmärtävään ikään asti ja kastettiin vasta sitten hänen oman ratkaisunsa jälkeen. Hänen kastamisesta tai kastamatta jättämisestä ei ole suoraa ohjetta eikä esimerkkitapausta.

        Apostolien Tekojen kastetapahtumat EIVÄT KELPAA kristittyyn perheeseen syntyvälle määräykseksi, että häntä ei saa mukamas kastaa kuin vasta aikuisena.

        Noissa tapahtumissa kastettavat pääsivät evankeliumin kanssa kosketuksiin vasta aikuisina ollessaan. Heillä ei ollut mahdollisuutta saada kastetta kristittyjen vanhempien lapsina, koska yhtään kristittyä perhettä ei ollut olemassakaan ennen kuin Apostolien Tekojen kuvaamana aikana.

        Perhekuntien kasteista kerrotaan, eikä niissä yhdessäkään jaettu perhekuntaa kahtia, riittävän ymmärtäväisiin ja kasteelle "kelpaaviin" ja vielä "liian pieniin ja ymmärtämättömiin." KAIKKI KASTETTIIN!

        Uudestikastajat voivat etsiä vaikka miljoona tapahtumaa, joissa aikuinen ensimmäistä kertaa elämässään evankeliumin kanssa kosketuksiin pääsevä ihminen ottaa evankeliumin vastaan ja saa kasteen. Niillä ei vain ole mitään merkitystä, kun käsitellään kysymystä, SAAKO TOISEN POLVEN KRISTITYN KASTAA JO PIENENÄ.

        Uudestikastajat ovat ihan sokeita tulkintoineen. Eivät taida olla sittenkään ymmärtävässä iässä! Kirjoituksien ymmärtäminen tuntuu olevan vaikeaa!


      • Ihmettelenselityksiä
        error flynn kirjoitti:

        UT:ssa ei kerrota, mitä tapahtui, kun kristityille vanhemmille kristittyyn kotiin syntyi uusi vauva.

        Ei kerrota, että vauvan annettiin kastamattomana olla ymmärtävään ikään asti ja kastettiin vasta sitten hänen oman ratkaisunsa jälkeen. Hänen kastamisesta tai kastamatta jättämisestä ei ole suoraa ohjetta eikä esimerkkitapausta.

        Apostolien Tekojen kastetapahtumat EIVÄT KELPAA kristittyyn perheeseen syntyvälle määräykseksi, että häntä ei saa mukamas kastaa kuin vasta aikuisena.

        Noissa tapahtumissa kastettavat pääsivät evankeliumin kanssa kosketuksiin vasta aikuisina ollessaan. Heillä ei ollut mahdollisuutta saada kastetta kristittyjen vanhempien lapsina, koska yhtään kristittyä perhettä ei ollut olemassakaan ennen kuin Apostolien Tekojen kuvaamana aikana.

        Perhekuntien kasteista kerrotaan, eikä niissä yhdessäkään jaettu perhekuntaa kahtia, riittävän ymmärtäväisiin ja kasteelle "kelpaaviin" ja vielä "liian pieniin ja ymmärtämättömiin." KAIKKI KASTETTIIN!

        Uudestikastajat voivat etsiä vaikka miljoona tapahtumaa, joissa aikuinen ensimmäistä kertaa elämässään evankeliumin kanssa kosketuksiin pääsevä ihminen ottaa evankeliumin vastaan ja saa kasteen. Niillä ei vain ole mitään merkitystä, kun käsitellään kysymystä, SAAKO TOISEN POLVEN KRISTITYN KASTAA JO PIENENÄ.

        Uudestikastajat ovat ihan sokeita tulkintoineen. Eivät taida olla sittenkään ymmärtävässä iässä! Kirjoituksien ymmärtäminen tuntuu olevan vaikeaa!

        Luulisin että helluntaikirkon johtaja nyt tuntee Raammatun koska kirjoittaa ettei uUSI tESTAMENTTI TUNNISTA TÄLLAISIA PYHIÄ,miksi samasta Raamatusta monta tulkintaa jos asia on selvä.


      • error flynn
        Ihmettelenselityksiä kirjoitti:

        Luulisin että helluntaikirkon johtaja nyt tuntee Raammatun koska kirjoittaa ettei uUSI tESTAMENTTI TUNNISTA TÄLLAISIA PYHIÄ,miksi samasta Raamatusta monta tulkintaa jos asia on selvä.

        Apostolien Teoissa kerrotaan niistä kasteista, joita oli, kun apostolit toivat evankeliumin jollekin paikkakunnalle ja sinne syntyi seurakunta. Kuvauksia näiden syntyneiden seurakuntien toiminnan jatkosta ei pahemmin ole. Luukkaalla ei ole kertomusta siitä, miten kristityille syntyi seurakunnissa lapsia ja mitä kristityt silloin tekivät, kun lapsen saivat.

        Uudestikastajilla on merkillinen YLITULKINTA, että koska seurakuntaan tuli alussa aikuisia jäseniä, niin jatkossa ei lapsi saa tulla sinne myöskään kuin itse omasta kasteestaan päättämällä.

        Kun UT ei kerro, kasvoivatko kristityille syntyvät lapset ensin isoiksi vai kastettiinko heidät jo pieninä, niin siihen pitää etsiä vastausta kristillisestä varhaisesta perimätiedosta. Se kertoo lapsikastekäytännön olleen alusta asti tapana.

        Myös voidaan pohtia, sopiiko lasten kastaminen Jeesuksen opetuksiin ja lähetyskäskyyn. VALTAOSA kaikista kaikkien aikojen kristityistä on tullut sellaisiksi saamalla kasteen vauvana ja opetusta niin varhaisesta iästä alkaen kuin se on ollut mahdollista.

        Jeesus käski tehdä kaikki kansat kastamalla ja opettamalla hänen opetuslapsikseen. Lapsiaan pieninä kastaneet ja heitä myöhemmin opettaneet ovat tehneet PRIKULLEEN SEN, MITÄ JEESUS KÄSKI!

        Uudestikastaminen on Apostolien Tekojen tapahtumista tehtyyn väärään tulkintaan pohjautuvaa SAIVARTELUA! EI MITÄÄN MUUTA!


      • kkjkgjkgjj
        error flynn kirjoitti:

        Apostolien Teoissa kerrotaan niistä kasteista, joita oli, kun apostolit toivat evankeliumin jollekin paikkakunnalle ja sinne syntyi seurakunta. Kuvauksia näiden syntyneiden seurakuntien toiminnan jatkosta ei pahemmin ole. Luukkaalla ei ole kertomusta siitä, miten kristityille syntyi seurakunnissa lapsia ja mitä kristityt silloin tekivät, kun lapsen saivat.

        Uudestikastajilla on merkillinen YLITULKINTA, että koska seurakuntaan tuli alussa aikuisia jäseniä, niin jatkossa ei lapsi saa tulla sinne myöskään kuin itse omasta kasteestaan päättämällä.

        Kun UT ei kerro, kasvoivatko kristityille syntyvät lapset ensin isoiksi vai kastettiinko heidät jo pieninä, niin siihen pitää etsiä vastausta kristillisestä varhaisesta perimätiedosta. Se kertoo lapsikastekäytännön olleen alusta asti tapana.

        Myös voidaan pohtia, sopiiko lasten kastaminen Jeesuksen opetuksiin ja lähetyskäskyyn. VALTAOSA kaikista kaikkien aikojen kristityistä on tullut sellaisiksi saamalla kasteen vauvana ja opetusta niin varhaisesta iästä alkaen kuin se on ollut mahdollista.

        Jeesus käski tehdä kaikki kansat kastamalla ja opettamalla hänen opetuslapsikseen. Lapsiaan pieninä kastaneet ja heitä myöhemmin opettaneet ovat tehneet PRIKULLEEN SEN, MITÄ JEESUS KÄSKI!

        Uudestikastaminen on Apostolien Tekojen tapahtumista tehtyyn väärään tulkintaan pohjautuvaa SAIVARTELUA! EI MITÄÄN MUUTA!

        Minut "uudelleenkastettiin" 7 viikkoa sitten... mitä mulle tapahtui sun mielestä?


      • error flynn
        kkjkgjkgjj kirjoitti:

        Minut "uudelleenkastettiin" 7 viikkoa sitten... mitä mulle tapahtui sun mielestä?

        Mitäpä sitä kylmässä vedessä pulahtaessa tapahtuu...

        1) Sait varmasti hyväksyntää joukolta muita uudestikastajia ja tunsit siitä lihallista mielihyvää.

        2) Erottauduit meitä vauvana kastettuja paremmaksi A-luokan tosiuskovaiseksi.

        3) Hyvä puoli on siinä, että nyt sinua uudelle kasteelle painostaneet ovat lakanneet painostamasta sinua kasteasiassa. (Mutta odota vain. Tulee kyllä Yakov ja muita samanlaisia hessuja, jotka sanovat, ettei sinua vieläkään ole ihan oikein kastettu!)

        ...


      • khjkgjhjhjgj
        error flynn kirjoitti:

        Mitäpä sitä kylmässä vedessä pulahtaessa tapahtuu...

        1) Sait varmasti hyväksyntää joukolta muita uudestikastajia ja tunsit siitä lihallista mielihyvää.

        2) Erottauduit meitä vauvana kastettuja paremmaksi A-luokan tosiuskovaiseksi.

        3) Hyvä puoli on siinä, että nyt sinua uudelle kasteelle painostaneet ovat lakanneet painostamasta sinua kasteasiassa. (Mutta odota vain. Tulee kyllä Yakov ja muita samanlaisia hessuja, jotka sanovat, ettei sinua vieläkään ole ihan oikein kastettu!)

        ...

        Se oli itseasiassa lämmintä vettä... melkeinpä kuumaa.

        Vapauduin viinanhimosta, viimeks ollut tipattomana näin kauan yli kymmenen vuotta sitten.

        Hyvä ettet silti väittänyt että sain uuden , vieraan hengen sisääni... sitä ei kasteessa voi tapahtua...vaikka monet lapsikasteen puolustajat niin väittävät..


      • error flynn
        khjkgjhjhjgj kirjoitti:

        Se oli itseasiassa lämmintä vettä... melkeinpä kuumaa.

        Vapauduin viinanhimosta, viimeks ollut tipattomana näin kauan yli kymmenen vuotta sitten.

        Hyvä ettet silti väittänyt että sain uuden , vieraan hengen sisääni... sitä ei kasteessa voi tapahtua...vaikka monet lapsikasteen puolustajat niin väittävät..

        "Hyvä ettet silti väittänyt että sain uuden , vieraan hengen sisääni... sitä ei kasteessa voi tapahtua...vaikka monet lapsikasteen puolustajat niin väittävät.. "

        HARVAT sellaista väittävät. Ja minä en kuulu niihin harvoihin.

        Pidän esim. helluntailaisia kristittyinä ja parhaimmillaan helluntaiseurakunnissa voi saada hyvää hengellistä ravintoa. Kuten muissakin seurakunnissa, joissa on "uskovien kaste."

        Kokemukset Hengestä ja voimasta voivat niissä mielestäni OSAKSI olla joukkosuggestionkin tulosta. (Niin kyllä karismaattisemmassa luterilaisuudessakin.)

        Jos sinut oli kastettu jo lapsena, niin pidän toista kastettasi yksinkertaisesti vain turhana.

        Siunausta!


      • kgkhjkhjkjkh
        error flynn kirjoitti:

        "Hyvä ettet silti väittänyt että sain uuden , vieraan hengen sisääni... sitä ei kasteessa voi tapahtua...vaikka monet lapsikasteen puolustajat niin väittävät.. "

        HARVAT sellaista väittävät. Ja minä en kuulu niihin harvoihin.

        Pidän esim. helluntailaisia kristittyinä ja parhaimmillaan helluntaiseurakunnissa voi saada hyvää hengellistä ravintoa. Kuten muissakin seurakunnissa, joissa on "uskovien kaste."

        Kokemukset Hengestä ja voimasta voivat niissä mielestäni OSAKSI olla joukkosuggestionkin tulosta. (Niin kyllä karismaattisemmassa luterilaisuudessakin.)

        Jos sinut oli kastettu jo lapsena, niin pidän toista kastettasi yksinkertaisesti vain turhana.

        Siunausta!

        ...sinä pidät turhana, minä pidän tähän astisen elämäni parhaana tapahtumana.

        Eipä ollut lapsikasteen armosta apua alkoholismiin... mutta nyt olen kävelevä todistus Jumalan armosta.


      • error flynn
        kgkhjkhjkjkh kirjoitti:

        ...sinä pidät turhana, minä pidän tähän astisen elämäni parhaana tapahtumana.

        Eipä ollut lapsikasteen armosta apua alkoholismiin... mutta nyt olen kävelevä todistus Jumalan armosta.

        Hyvä! Koeta välttää sitä ansaa, ettei se armo tulevaisuudessa näy sinusta pääasiassa vain meidän luterilaisten mustamaalaamisena ja lapsikasteen arvostelemisena, niinkuin eräille on käynyt ennen sinua.


      • Kastettiin lapset
        error flynn kirjoitti:

        Hyvä! Koeta välttää sitä ansaa, ettei se armo tulevaisuudessa näy sinusta pääasiassa vain meidän luterilaisten mustamaalaamisena ja lapsikasteen arvostelemisena, niinkuin eräille on käynyt ennen sinua.

        Eino Sormunen kirjoittaa kirjassaan Kilvoitus ja Rauha kristillisen pelastuskäsityksen pääpiirteet, että kirkkoisät Ireneus ja Origenes toisella vuosisadalla syntyneinä julistavat että apostolit kastoivat myös lapset olivat varmaan siinäkin asiassa lähellä totuutta jo syntymäaikansa mukaan.


      • mathetes

        kuulija1. lle!

        Kiitos rehellisesta kannanotostasi!
        Aivan niin! Hoviherralle "julistettiin sanomaa Jeesuksesta", jonka jälkeen hoviherra uskoi kuulemansa sanoman ja sen seurauksena hänelle toimitettiin vesikaste uskonsa perusteella Filippuksen toimesta! Näin se on!

        Terv, mathetes


      • Joopa
        mathetes kirjoitti:

        kuulija1. lle!

        Kiitos rehellisesta kannanotostasi!
        Aivan niin! Hoviherralle "julistettiin sanomaa Jeesuksesta", jonka jälkeen hoviherra uskoi kuulemansa sanoman ja sen seurauksena hänelle toimitettiin vesikaste uskonsa perusteella Filippuksen toimesta! Näin se on!

        Terv, mathetes

        Jos ollaan Raamatullisia, niin minunkin pitää odottaa, että Filippus tulee opettamaan minulle Raamattua. Ja voin sitten kysyä pitääkö vauva-kasteeni uusia uskovan upotuskasteella.


      • Joopa
        mathetes kirjoitti:

        kuulija1. lle!

        Kiitos rehellisesta kannanotostasi!
        Aivan niin! Hoviherralle "julistettiin sanomaa Jeesuksesta", jonka jälkeen hoviherra uskoi kuulemansa sanoman ja sen seurauksena hänelle toimitettiin vesikaste uskonsa perusteella Filippuksen toimesta! Näin se on!

        Terv, mathetes

        Ja meillä yksi kolmasluokka kastettiin.


      • Tammi1
        Joopa kirjoitti:

        Jos ollaan Raamatullisia, niin minunkin pitää odottaa, että Filippus tulee opettamaan minulle Raamattua. Ja voin sitten kysyä pitääkö vauva-kasteeni uusia uskovan upotuskasteella.

        Joopsa
        vastaus
        Ei sitä Filippus suoranisesti opettanut,pyhähenki vei filippuksen hovirennan vaunujenlu kun hovi herra lukisitä.
        Sinua opettaa seurakunnan työntekijä,jolle on kirkastunut Jeesuksen ilmoittama san.
        Ei pidä uusia


      • xxl1
        kgkhjkhjkjkh kirjoitti:

        ...sinä pidät turhana, minä pidän tähän astisen elämäni parhaana tapahtumana.

        Eipä ollut lapsikasteen armosta apua alkoholismiin... mutta nyt olen kävelevä todistus Jumalan armosta.

        Mutta entä jos luovut uskostasi ja tulet vaikka vuoden päästä takaisin. Täytyykö taas kastaa? Jos näin on, moni ihminen joutuisi käymään kasteella monia kertoja.


      • hyvä neuvo
        xxl1 kirjoitti:

        Mutta entä jos luovut uskostasi ja tulet vaikka vuoden päästä takaisin. Täytyykö taas kastaa? Jos näin on, moni ihminen joutuisi käymään kasteella monia kertoja.

        Raamatussa on tuohonkin hyvä neuvo:
        "Palatkaa MINUN tyköni, te luopuneet"!!!

        Ei meidän tarvitse palata kasteeseen tai kasteen "armoon", vaan saamme
        palata Jeesuksen tykö.!


      • ,jhgfd

        Markus 16:15


    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5479
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      469
      3564
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      158
      3361
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2613
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2429
    6. 262
      2002
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1507
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      104
      1424
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1389
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1170
    Aihe