jos joku ärsyttää

minä@

niin oletko koskaan koleillu siitä huolimatta keskustella hänen kanssaan ihan normaalisti etkä hyökkäämällä hänen mielipiteitään vastaan tossa just lueskelin yhtä ketjua niin muutama aiheeseen liittyvä kommentti oli mutta sit lähti taas käyntiin kähinä olis ihan kiva lukee joskus sellasta ketjua jossa oltais ihan sulassa sovussa eri mieltä asioista.

120

294

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei tuu mitään

Oon koleillu ei onnistu.

• tiina@

ei kannata luovuttaa ja miettiä kumpikohan siinä nyt on sit se joka ei ymmärrä ymmärtää ja voihan sitä vaikka ystävällisesti kysästä että puhutaankohan me nyt samasta asiasta.

• No viime yönä töissä viimeksi piti keskustella asiallisesti ja vakavasti yhdestä työpaikkakiusaamistilanteesta.

• tiina@

voin vaan kuvitella tilanteen ite en oo joutunu työpaikkakiusatuksi voin kyllä kuvitella miltä se tuntuu koska lähellä oli kun rupesin työnantajaksi niin eräs vanhempi työntekijä osoitti vähän siihen suuntaan ja muutama ensimmäinen kuukausi oli tosi vaikeeta hänellä oli aina ollut esimiehenä mies ja sitten tulikin nuorempi nainen jonkun kuukauden sitä joutu kuunteleen sitä laatikoiden paisketta maitokylmiössä.

• jessusauta

Pöllö Asiallisesti ???

• jessusauta kirjoitti:

Pöllö Asiallisesti ???

Ei siinä parane puujalkavitsejä väännellä saati niille nauraa, sellainen kuuluu yleensä kiusaajien taktiikkaan..

• tiina@

oikeessa oot jos ei jonkun kanssa ei kannata olla tekemisissä niin eiks se oo sit oo kaikkein järkevintä olla kommentoimatta ollenkaan ja jos joku kirjoittaa jotain ihan älytöntä ei omasta mielestään mutta lukijan mielestä niin antas sen vaan mennä ohi eikä aina tekis siitä kirjoittajasta aivotonta maailman typerintä omahyväisintä tyyppiä kyllä mullekkin käy täällä monesti sillei etten osaa vastata mitään jonkun kirjoitukseen vaikka se olis mulle tarkoitettu on niinsanotusti liian korkealentoista tekstiä mulle siihen voi vaikka vastata että no joo eikä hyökätä kirjoittajan kimppuun vaikkei ymmärrä edes mitä se tarkoittaa.

• tiina@

tää vastaus oli deeweelle vaikka hyppäs tänne minne sattuu...

• kawe

Kyllä tähän ikään pitäisi olla kyky luovia keskustelun sävyn muutoksista selville vesille.
      Mutta ei ole selvää sääntöä, kun me ihmiset monimutkaistetaan, me naiset varsinkin olemme taitavia siinä.

• tiina@

kylläpä harvemmin sitä tulee live elämässä väiteltyä mistään kenenkään kanssa vaikka myönnän että musta saa kyllä hyvän väittelykaverin mutta sillon kun huomaa että toiselle alkaa tuleen jo paha mieli tai sit se rupee kimpaantuun niin osaan kyllä valita sanat millä se tilanne saadaan lopetettua.

• tiina@
        tiina@ kirjoitti:

kylläpä harvemmin sitä tulee live elämässä väiteltyä mistään kenenkään kanssa vaikka myönnän että musta saa kyllä hyvän väittelykaverin mutta sillon kun huomaa että toiselle alkaa tuleen jo paha mieli tai sit se rupee kimpaantuun niin osaan kyllä valita sanat millä se tilanne saadaan lopetettua.

hei sää miinustelija ollaanko me väitelty livessä joskus niin että on tarvinnu laittaa kantapäät vastakkain ja lähtee eri suuntiin.

• einon serkku

Täällä olen oppinut välttelemään joitakin. Sanoi mitä tahansa, joillakin on kyky löytää jotain outoa sanomisista.
      Ennemmin olen hiljaa, kuin alan vänkäämään.

• tiina@

mää en oikeen tiedä edes ketä mää välttelisin koska se ilkeily tulee yhtäkkiä niinkun puskasta nyt en tarkoita näitä puskia joita täällä on vaan sitä tapaa millä tuodaan ne ilkeät eriävät mielipiteet esille.

• heipahdellaan

Alussa tää tuntui kivalta, ajan myötä käsitys muuttui yhden henkilön takia (H) muiden kanssa joskus oli pientä harmitonta ränää,joka ei haitannut mitään.Nykyään piipahdan ei paljon muuta.

• tiina@
        heipahdellaan kirjoitti:

Alussa tää tuntui kivalta, ajan myötä käsitys muuttui yhden henkilön takia (H) muiden kanssa joskus oli pientä harmitonta ränää,joka ei haitannut mitään.Nykyään piipahdan ei paljon muuta.

eiks niitten vanhojen juttujen kannattas antaa olla ja jatkaa uusilla eteenpäin ainahan ränää tulee meistä kumminkin jokainen on oma persoonansa mut mää tukkäisin että jos vaikka joskus ollaankin eri mieltä ihan sanasotaan asti niin voishan ne asiat kumminkin sopia ettei tarttis tulla vainoharhaiseksi niinkun määkin välillä tuun ja pähkäillä onks toi nyt se joka viimeks sano sillei ja tällei vai onko ne kaikki kirjottajat nyt mua vastaan.

• einon serkku
        tiina@ kirjoitti:

mää en oikeen tiedä edes ketä mää välttelisin koska se ilkeily tulee yhtäkkiä niinkun puskasta nyt en tarkoita näitä puskia joita täällä on vaan sitä tapaa millä tuodaan ne ilkeät eriävät mielipiteet esille.

Minä tiedän. Niin välttyy turhalta pahalta mieleltä.

• tiina@
        einon serkku kirjoitti:

Minä tiedän. Niin välttyy turhalta pahalta mieleltä.

sit se ei ookkaan niin helppo homma jos sen tietää ja jos se on ollu toistuvaa niin voihan olla ettei se lopukkaan vaikka tekis mitä tai kirjoittas mitä.

• tiina@

ja toi helskutin miinustelu musta ihan tuntuu siltä että jos mää vaikka joku päivä kirjoittaisin että mun mies kuoli kolme päivää sitten niin miinuksia tulis varmaan ainakin kakskytviis jotenkin se on niin älytöntä vaikka sanot jollekkin että olipa kivasti kirjoitettu niin jo niitä satelee mutta ehkä nää ihmiset on just niitä joille tää palsta on elämää suurempi asia.

• :))))))))))

Tämän ketjun avaajalle, kuten myös niille, jotka arvostelevat ja ivaavat aloituksia, on palsta, elämää suurempi juttu.
        Hehän juuri haluavat palstasta mieleisensä.

• ,,,**,,,
        :)))))))))) kirjoitti:

Tämän ketjun avaajalle, kuten myös niille, jotka arvostelevat ja ivaavat aloituksia, on palsta, elämää suurempi juttu.
        Hehän juuri haluavat palstasta mieleisensä.

Ja sinun kaltaisesi pistävät kaikessa hanttiin. Se on sinulle ja kaltaisillesi elämää tarkeämpi tehtävä.

• Laiska Lukija

Niitä tulee kunnes opit kirjoittamaan ja arvostamaan lukijoita. Luultavasti. Itse sivuutan yleensä tekstisi, koska en ole löytänyt niistä mitään lukemisvaivan arvoista. Ärsyttää luultavasti monia.

• tiina@
        Laiska Lukija kirjoitti:

Niitä tulee kunnes opit kirjoittamaan ja arvostamaan lukijoita. Luultavasti. Itse sivuutan yleensä tekstisi, koska en ole löytänyt niistä mitään lukemisvaivan arvoista. Ärsyttää luultavasti monia.

no siinä tapauksessahan se on hyvin yksinkertaista olla kommentoimatta kun ei luekkaan elikkä tämäkin kirjoituksesi oli ihan vaan veetuilua minulle voisinhan mää nyt tässä sulassa sovussa keskustella kanssasi ja luvata parantaa tapani niinkun rouva tai herra haluaa mutta turhaa olis koska just kirjoitit että sivuutat mun tekstit ja koska kirjoituksissani ei ole mitään lukemivaivan arvoista niin minkä takia tekisi sen sinun takiasi ja yleensä täällä palstalla kirjoitetaan vaan omasta puolestaan eikä arvuutella mitä muut kirjoittajat ovat mieltä mistäkin asiasta ja mikä ketäkin ärsyttää sen satun tietämään että minun mielestäni palstan ykköstyyppejä tää ei ärsytä ja se riittää minulle jos jostain syystä kumminkin jaksoit lukea loppuun niin toivotan sulle oikeen lupsakkaa ja leppoista viikonloppua älä suotta vaivaa päätäsi mun kirjoitustyylillä se on ja pysyy.

• Laiska Lukija
        tiina@ kirjoitti:

no siinä tapauksessahan se on hyvin yksinkertaista olla kommentoimatta kun ei luekkaan elikkä tämäkin kirjoituksesi oli ihan vaan veetuilua minulle voisinhan mää nyt tässä sulassa sovussa keskustella kanssasi ja luvata parantaa tapani niinkun rouva tai herra haluaa mutta turhaa olis koska just kirjoitit että sivuutat mun tekstit ja koska kirjoituksissani ei ole mitään lukemivaivan arvoista niin minkä takia tekisi sen sinun takiasi ja yleensä täällä palstalla kirjoitetaan vaan omasta puolestaan eikä arvuutella mitä muut kirjoittajat ovat mieltä mistäkin asiasta ja mikä ketäkin ärsyttää sen satun tietämään että minun mielestäni palstan ykköstyyppejä tää ei ärsytä ja se riittää minulle jos jostain syystä kumminkin jaksoit lukea loppuun niin toivotan sulle oikeen lupsakkaa ja leppoista viikonloppua älä suotta vaivaa päätäsi mun kirjoitustyylillä se on ja pysyy.

Ensimmäinen rivi näkyy avaamattakin. Yhtäpötköisten kirjoitusten lukeminen vaatii pysähtymistä. Kun huomaa, ettei sisältö ole vaivan arvoinen, harmittaa. Joskus oppii jotain ja huomaa uusista tavoista poikkeamisen turhaksi. Kiva, että täällä on monia osaavia kirjoittajia, joiden ei tarvitse ryhtyä temppuilemaan tullakseen huomatuiksi.

• Toinen Laiska
        tiina@ kirjoitti:

Täällä jokainen saa vapaasti kommentoida ihan mitä haluaa.

• pölöhökustaa,,,
        Toinen Laiska kirjoitti:

älä valehtele, sinua seurataan >>> ole tarkkana ;DDDDDDDDDDDD

• ++++
        Toinen Laiska kirjoitti:

Ei nyt sentään ihan mitä haluaa. Siksi on olemassa maan laki ja palstan säännöt.

• Näinhän se on

Oon huomannu myönteisesti ja iloisella mielellä kommentoitu antaa miinuksen,joskus taas päinvastoin,ei taida olla mitään merkitystä kumpi merkki tulee,.

• tiina@

niin määkin oon huomannu eikä sillä miinuksella tai plussalla oo mitään tekemistä sen kirjoituksen kanssa vaan kirjoittajan mutta se ilo suotakoon koska moinen mahdollisuus on annettu.

• tiina@

tänä saatiin pikkukaveri viiden aikaan aamulla viekkuun jatkamaan unia kun äitinsä lähti niin aikaisin töihin ettei voinu vielä tarhaan viedä siihen aikaan onneks sillä riitti vielä pari tuntia unta ettei tarttenu vielä niin aikasin herätä vaikka kyllä seitsemänkin on mulle liian aikaisin jospa taas tänään jatkais sitä joulumökin valmistelua pikkujoulut lähenee pakkasta on pari astetta rapsakka keli muuten ei iedä onko pilvessä vai aurinkoista kun on vielä niin pimeetä.

• lillulallun.

Eipä huvita. Tein äskettäin aloituksen, minua haukuttiin idiootiksi ja aloitus oli kuulemma tyhmä ja naurettava.
      Keskustele siin :)

• irvitellään

Olisi kiva löytää palsta jossa voisi keskustella mieleisistä aiheista irvistelemättä,kun sitä kivaa ei löydy vaikka oon etsinyt.

• tiina@

no joo mutta joskus vaan täytyy vääntää rautalangasta eikä sittenkään mene perille uskon että tää on just sitä ettei haluakkaan ymmärtää vastapuolen tekstiä ymmärtää kerta jälkeen väärin tehdäkseen toisesta sen jankuttajan temmellyskenttähän tää on varsinkin sillon kun kirjoituksia on paljon siitä tietää että on ottelut menossa tosta ei oo mitään tekemistä... terapeuttisena avohoitopaikkana... mää oon sitä mieltä että me kaikki ollaan kumminkin ihmisiä omine hyvinemme ja vikoinemme sitä asiaa mun mielestä joskus painotetaan liikaa saattaahan olla että jollain ei oo kotona sitä ihmistä jolle sen pahan olon pystyy purkamaan sillon se joskus voi kärjistyä täällä mutta jos näin käy niin eikös sen voi sit unohtaa ja antaa olla koska jokainenhan meistä tietää että se ei johdu susta eikä musta joku vasta kirjoitti että nää on näitä jotka haluaa tehdä palstasta omanlaisensa mää oon aina vaan ajatellu että täytyykö ihmisen olla aina niin pitkävihainen pienistä asioista koska eihän me edes tunneta täällä toisiamme niin miten sellaiseen ihmiseen jota ei tunne voi suuttua niin verisesti että se on kun punainen vaate härälle.

• törkeetä kuitenkin

luultavasti jotkut kuitenkin tuntevat toisensä, kun näin voidaan kirjoittaa:

"toimiihan palstamme monelle " ei oo mitään tekemistä " terapeuttisena avohoitopaikkana."

• ei muuta

Vieraalle voi olla helpompi suuttua verisesti kuin tutulle. Ja totuuden nimessä olet itsekkin käsittänyt sanani väärin ja ärsyyntynyt suuresti. Asioita voi jokainen miettiä kuinka itse toisen viestin ottaa ja tajuaako mitä tuo tarkoittaa.

• tiina@
        törkeetä kuitenkin kirjoitti:

luultavasti jotkut kuitenkin tuntevat toisensä, kun näin voidaan kirjoittaa:

"toimiihan palstamme monelle " ei oo mitään tekemistä " terapeuttisena avohoitopaikkana."

riippuu miten sen avohoitopaikan ajattelee ja missä yhteydessä se mainitaan ja yleensä se mainitaan negatiivissa kirjoituksissa ei oo mitään tekemistä... no laitoin tossa just tyttären pojalle ruokaa se istuu tossa sohvalla ja mussuttaa ja katsoo samalla cars dvdeetä en mää tässä nyt sit muutakaan keksiny miehelle on ruoka tulossa uunissa ja äskön oltiin vähän ulkona jonkin sortin flunssa on edelleen päällä niin ei oikeen jaksa muutakaan.

• tiina@
        ei muuta kirjoitti:

Vieraalle voi olla helpompi suuttua verisesti kuin tutulle. Ja totuuden nimessä olet itsekkin käsittänyt sanani väärin ja ärsyyntynyt suuresti. Asioita voi jokainen miettiä kuinka itse toisen viestin ottaa ja tajuaako mitä tuo tarkoittaa.

sitähän mää just meinasinkin että jos huomaa että toinen käsittää väärin niin onko se niin iso asia korjata väärinkäsitys myönnän että käsitän itsekkin väärin ja hyvin useinkin mutta se on just siinä kun ei tunneta toisiamme niin jokaisella on oma tyyli jota kaikki ei ymmärrä mutta jos itse ei pahaa tarkoita ja toinen sen ymmärtää veetuiluksi niin kaikista yksinkertaisinta olis korjata se asia heti.

• Mutustaa
        tiina@ kirjoitti:

riippuu miten sen avohoitopaikan ajattelee ja missä yhteydessä se mainitaan ja yleensä se mainitaan negatiivissa kirjoituksissa ei oo mitään tekemistä... no laitoin tossa just tyttären pojalle ruokaa se istuu tossa sohvalla ja mussuttaa ja katsoo samalla cars dvdeetä en mää tässä nyt sit muutakaan keksiny miehelle on ruoka tulossa uunissa ja äskön oltiin vähän ulkona jonkin sortin flunssa on edelleen päällä niin ei oikeen jaksa muutakaan.

Minäkin istun ja syön voileipää

• mä söin jo
        Mutustaa kirjoitti:

Minäkin istun ja syön voileipää

Ylös ja heti, istuminen tappaaaaaa ;))

• eikö.
        mä söin jo kirjoitti:

Ylös ja heti, istuminen tappaaaaaa ;))

Voin syödä makuulla vaikka peiton alla.

• Korppis*

Tiina@

Kävin kampaajalla ja ennen sinne menoa, sinulle tähän ketjuun lähettämäni viesti on poistunut.

Liekö taas ollut sääntöjenvastainen ; )

• mitkä säännöt

Taisi vaan nikkisi olla sääntöjenvastainen. :)

(tääkin varmaan poistuu)

• tiina@

en nähny koko viestiä tuskin oli sääntöjen vastainen mutta jotain taas ärsytti jos siinä vaikka kirjoitit vahingossa jotain positiivista ;)

• luulisin.....

Henkilökohtaiset viestit pitää viestittää muuta kautta, ei palstan.

• tiina@
        luulisin..... kirjoitti:

Henkilökohtaiset viestit pitää viestittää muuta kautta, ei palstan.

jos ruvetaan miettiin mikä on henkilökohtainen viesti ja mikä ei niin kaikki viestit on henkilökohtaisia niissä on jokaisessa kirjoittajan henkilökohtainan mielipide.

• Korppis*
        tiina@ kirjoitti:

jos ruvetaan miettiin mikä on henkilökohtainen viesti ja mikä ei niin kaikki viestit on henkilökohtaisia niissä on jokaisessa kirjoittajan henkilökohtainan mielipide.

Henkilökohtaisesti vastaan nyt sinulle ja niin tekevät kaikki he vastaavat henkilökohtaisesti aloituksiin ja kirjoittavat henkilökohtaisia viestejä. Joku kertoo henkilökohtaisia kokemuksiaan Eino myrskystä ja toinen vastaa. Joku kertoo henkilökohtaisia kokemuksiaan toiselle marjanpoimijalla marjasadostaan.
        Jokukysyy matkaohjeita ulkomaille ja kokeneemmat vastaavat kertoen henkilökohtaisia kokemuksistaan.

Nyt menoksi ; )

• luulisin.....
        tiina@ kirjoitti:

Miksi saivartelet?

• Korppis*

Kirjoitin, että lähetä minulle kuva joulumökistäni..

Sekä, että minulla on tulossa jännittävä päivä josta kerron sulle sitten privaatisti.

Tuolla on eräs toinen ketju jossa kommenttini eivät pysy vaan haitanneeko tuo kettään.

• tiina@

no ei ollu paha ok lähetän sit kun saan sen valmiiksi jään jännityksellä odottamaan tietoa jännittävästä päivästä.

• tiina@ kirjoitti:

no ei ollu paha ok lähetän sit kun saan sen valmiiksi jään jännityksellä odottamaan tietoa jännittävästä päivästä.

"tiina@"

Mulle kans.
        Mutta siellä pitää olla sit ainaskin yksi palava kynttilä.

Tässä pitäs näytellä rööki huulessa karskia, parran-sänkistä miestä Kameli-kenkineen, mutta ei voi mittää, Joulu on minulle edelleen kultainen.
        Ja lahja se on ajatuskin.

YH.

• oijos ois
        hunksz kirjoitti:

"tiina@"

Mulle kans.
        Mutta siellä pitää olla sit ainaskin yksi palava kynttilä.

Tässä pitäs näytellä rööki huulessa karskia, parran-sänkistä miestä Kameli-kenkineen, mutta ei voi mittää, Joulu on minulle edelleen kultainen.
        Ja lahja se on ajatuskin.

YH.

Oi kun sä oot kultainen söpöliinini.

• tiina@
        oijos ois kirjoitti:

Oi kun sä oot kultainen söpöliinini.

ainahan hatsansaa on kaikki vaan ei ymmärrä sitä.

• demeter1

Varmasti hyvä keino, pysyä asialinjalla, vaikka toinen hiiltyy. Eikä sen pitäisi olla kovin vaikeatakaan, jos on normaaleissa ruumiin- ja sielunvoimissa.
      Tietysti on taas näitä luonne-eroja ja väärinymmärrystä ja niille ei kai paljon mitään voi. Aina voi tietenkin yrittää selventää sanomaansa, mutta jos kyse on isosta näkemyserosta, se ei juuri kannata.

Joskus olen keskustelussa ihmetellyt sellaisia kysymyksiä kuin "onko ymmärryksessä vikaa ?" "Onko lukutaito kateissa?" Tai "pitääkö vääntää rautalangasta ?". Juuri koskaan en ole nähnyt kirjoittajan asettavan oman ilmaisunsa selkeyttä kyseenalaiseksi. Kun olen itse lievästi lukihäiriöinen
      olen tottunut ensimmäiseksi kysymään itseltäni, osasinko sanoa asiani ymmärrettävästi. En todellakaan voi lähteä siitä, että joku ymmärtää minut puolesta sanasta, etenkään täällä, kun apuna ei ole ääntä, ilmeitä ja muita tulkinnan apuvälineitä.

• "demeter"

Minäkin olen ottanut sen kannan että kirjoitan kommenttini selkeästi, mutta moni-
        puolisesti.
        Siten saavat kaikki omansa, ainakin jotenkin tai osittain.
        Olen yleensä suuresti hämmästynyt jos minulta pyydetään uusintaa tai lisäystä :)
        Yleensä saamani kommentit ovat lyhyitä töksäytyksiä täynnä epä-uskoa, tai muuten vaan epäillystä.
        Epä-toivoakin on niissä esiintynyt.

Mutta totta on, että on joitakin aloituksia joita ei voi ymmärtää väärin.
        Ainakaan ei, jos on seurannut palstan kehittymistä pidemmän aikaa.
        Silloin on olo kuin Hirvellä, joka jo kaukaa näkee Susi-lauman lähestyvän.
        Ainoa mitä silloin voi tehdä on nostaa kruunu pystyyn ja alkaa hosumaan sillä joka
        suuntaan.
        Ja joskus se menee niinkin, että Hirvi-naaras nyökkää urokseen päin hyväksyvästi, vahingossa tai tarkoituksella, niin jo paljon naaraita keskenään toisiaan tönimässä.
        On myönnettävä että joskus teksi mieleni kietoa joku kommentoija rauta-lankaan.
        Ja toinen käsivarsiin.

H.

• demeter1
        hunksz kirjoitti:

"demeter"

Minäkin olen ottanut sen kannan että kirjoitan kommenttini selkeästi, mutta moni-
        puolisesti.
        Siten saavat kaikki omansa, ainakin jotenkin tai osittain.
        Olen yleensä suuresti hämmästynyt jos minulta pyydetään uusintaa tai lisäystä :)
        Yleensä saamani kommentit ovat lyhyitä töksäytyksiä täynnä epä-uskoa, tai muuten vaan epäillystä.
        Epä-toivoakin on niissä esiintynyt.

Mutta totta on, että on joitakin aloituksia joita ei voi ymmärtää väärin.
        Ainakaan ei, jos on seurannut palstan kehittymistä pidemmän aikaa.
        Silloin on olo kuin Hirvellä, joka jo kaukaa näkee Susi-lauman lähestyvän.
        Ainoa mitä silloin voi tehdä on nostaa kruunu pystyyn ja alkaa hosumaan sillä joka
        suuntaan.
        Ja joskus se menee niinkin, että Hirvi-naaras nyökkää urokseen päin hyväksyvästi, vahingossa tai tarkoituksella, niin jo paljon naaraita keskenään toisiaan tönimässä.
        On myönnettävä että joskus teksi mieleni kietoa joku kommentoija rauta-lankaan.
        Ja toinen käsivarsiin.

H.

Just hunksi. Sinultahan se selkokieli sujuu..)) Toisten ymmärrystä en muista sinun epäilleen, ellei epäilyksi katsota sitä, että sinulle ei toisten jutut yleensä kelpaa...

Mutta saitpa kyllä tuolla vastauksellasi minut näkemään, että on myös sellaisia lukijoita, jotka ymmärtävät toisen tarkoituksen pienestäkin vihjeestä, itse en kuulu heihin, joten toden totta, "ymmärryksessä on vikaa"...))

Tuo viimeinen kappale oli hauska.Taisin sittenkin ymmärtää jotakin..))

• tiina@

nää on just vähän sellasia rajatapauksia nää ymmärrykset lukutaidot ja rautalangat että kannattaako niihin edes enää kommentoida mitään.

• demeter1
        tiina@ kirjoitti:

nää on just vähän sellasia rajatapauksia nää ymmärrykset lukutaidot ja rautalangat että kannattaako niihin edes enää kommentoida mitään.

Ei varmaankaan kannattaisi kommentoida, tiina. Minulla nyt vain on tuo traumaattinen historia takana..)) Siitähän käsin jokainen reagoi.

• demeter1

Niin meeri. Jos sinä kuulut - omien sanojesi mukaan - töksäyttelijöihin minä kuulun kai sitten näihin jankkaajiin, monien mielestä varmasti itsensä esille tuojiinkin ja pöllöihin nyt ilman muuta..))
        Mutta arvoitus on kai sitten, miten keskustella - tai jankata - tuomatta itseään esille? Ja onhan siinä se puoli, että me "itsemme esille tuojat", omalla nimmarilla kirjoittajat, olemme vapaata riistaa. Meille sopii heitellä puskista millaista herjaa hyvänsä. Enkä nyt puhu sinusta, eikä minulla ole muidenkaan suhteen valittamista. Aika vähän minua on herjattu siihen nähden miten paljon olen kirjoittanut.

Noihin luonne-eroihin kun viittasin, ajattelen, että toiminnan ihmiset ovat usein näitä suoran näkemisen taitajia, heille riittää vilkaisu ja se on sitten siinä. Itse olen pohdiskelija, tyhjäntoimittaja, jos niin halutaan nähdä, ja olen kyllä tietoinen, ettei tämä ole minulle välttämättä se oikea foorumi. Kuten tuosta Paloman ketjusta näkee, miinusta pukkaa, kun puhuu paljon ja pitkästi. Minä nyt kuitenkin tykkään olla täällä - useimmiten - enkä usko, että kukaan nyt on ihan poiskaan ajamassa, vaikka välillä väsyvätkin.

Niin, kuten sanottu, ihmetellä sopii meitä ja muita, Mutta kai se erilaisuus on osa viehätystä. Ainakin minua se haastaa enemmän kuin yksituumaisuus ja siistityt puheenvuorot...

• demeter1 kirjoitti:

Niin meeri. Jos sinä kuulut - omien sanojesi mukaan - töksäyttelijöihin minä kuulun kai sitten näihin jankkaajiin, monien mielestä varmasti itsensä esille tuojiinkin ja pöllöihin nyt ilman muuta..))
        Mutta arvoitus on kai sitten, miten keskustella - tai jankata - tuomatta itseään esille? Ja onhan siinä se puoli, että me "itsemme esille tuojat", omalla nimmarilla kirjoittajat, olemme vapaata riistaa. Meille sopii heitellä puskista millaista herjaa hyvänsä. Enkä nyt puhu sinusta, eikä minulla ole muidenkaan suhteen valittamista. Aika vähän minua on herjattu siihen nähden miten paljon olen kirjoittanut.

Noihin luonne-eroihin kun viittasin, ajattelen, että toiminnan ihmiset ovat usein näitä suoran näkemisen taitajia, heille riittää vilkaisu ja se on sitten siinä. Itse olen pohdiskelija, tyhjäntoimittaja, jos niin halutaan nähdä, ja olen kyllä tietoinen, ettei tämä ole minulle välttämättä se oikea foorumi. Kuten tuosta Paloman ketjusta näkee, miinusta pukkaa, kun puhuu paljon ja pitkästi. Minä nyt kuitenkin tykkään olla täällä - useimmiten - enkä usko, että kukaan nyt on ihan poiskaan ajamassa, vaikka välillä väsyvätkin.

Niin, kuten sanottu, ihmetellä sopii meitä ja muita, Mutta kai se erilaisuus on osa viehätystä. Ainakin minua se haastaa enemmän kuin yksituumaisuus ja siistityt puheenvuorot...

"m@d"

Tulee joskus mieleeni tarina Salierista ja Motzartista.
        Kaksi loistavaa säveltäjää.
        Vaan valitettavasti toinen oli parenpi toista.
        Ja niin Salieri alkoi musta-maalata sitä parenpaa, jopa kuninkaalle :)
        Jostain syystä minä en ole hyvä ärtymään mistään.
        Taidan olla suoraa alenevassa polvessa sukua jollekin Salomolle.

Mutta minä ymmärrän hyvin että kunnian- tai kunnioituksen halu voi olla liikaa heille, joiden kyvykkyys ei ole samalla tasolla halujensa kanssa.
        Silloin on helppoa sortua ilkeillen heiluttamaan peukaloaan voimattomana nollasta
        vasemmalle.
        Ja jos kyseessä on rakkaus jollakin tavalla, kauko..kaiho..kaipaus jne.
        On tulos pahimmillaan tuhoisa joillekin mielille.
        Minä kunnioitan suuresti kaikkia heitä, joilla on rohkeutta käyttää vain yhtä
        nimimerkkiä.
        Aina.
        Mutta tuossakaan asiassa en ole sini-silmäinen.

H.

• demeter1
        hunksz kirjoitti:

"m@d"

Tulee joskus mieleeni tarina Salierista ja Motzartista.
        Kaksi loistavaa säveltäjää.
        Vaan valitettavasti toinen oli parenpi toista.
        Ja niin Salieri alkoi musta-maalata sitä parenpaa, jopa kuninkaalle :)
        Jostain syystä minä en ole hyvä ärtymään mistään.
        Taidan olla suoraa alenevassa polvessa sukua jollekin Salomolle.

Mutta minä ymmärrän hyvin että kunnian- tai kunnioituksen halu voi olla liikaa heille, joiden kyvykkyys ei ole samalla tasolla halujensa kanssa.
        Silloin on helppoa sortua ilkeillen heiluttamaan peukaloaan voimattomana nollasta
        vasemmalle.
        Ja jos kyseessä on rakkaus jollakin tavalla, kauko..kaiho..kaipaus jne.
        On tulos pahimmillaan tuhoisa joillekin mielille.
        Minä kunnioitan suuresti kaikkia heitä, joilla on rohkeutta käyttää vain yhtä
        nimimerkkiä.
        Aina.
        Mutta tuossakaan asiassa en ole sini-silmäinen.

H.

Minusta Mozart ja Salieri olivat kuin Maria ja Martta. Molemmat olivat lahjakkaita omalla tavallaan, mutta Martta joutui tekemään työtä siinä, missä Maria näytti saaneen kaiken ilman ponnistuksia, lahjaksi. Ja katkerinta oli tietysti se, että Jesse antoi huomionsa Marialle, asetti hänet Martan yläpuolelle. En kyllä ymmärrä, minkä vuoksi.

Mutta ihan tähän päivään mennäkseni. Jokainen ihminen tarvitsee huomiota ja uskon, että jokaisella on alue, jolla hän on lahjakas. Ellei sitä nähdä ja tunnisteta, ihminen hakee huomiota toisella tavalla, vaikka häiriköimällä. Onhan se tuttua täältäkin...

Ärtymys, kiukku, turhautuminen ? Mitäs se sitten on, jos mollaa aloituksia tai
        muiden mielipiteitä ? Tiedän erään, jolla on tuon suuntaisia tapoja..))

• demeter1 kirjoitti:

Minusta Mozart ja Salieri olivat kuin Maria ja Martta. Molemmat olivat lahjakkaita omalla tavallaan, mutta Martta joutui tekemään työtä siinä, missä Maria näytti saaneen kaiken ilman ponnistuksia, lahjaksi. Ja katkerinta oli tietysti se, että Jesse antoi huomionsa Marialle, asetti hänet Martan yläpuolelle. En kyllä ymmärrä, minkä vuoksi.

Mutta ihan tähän päivään mennäkseni. Jokainen ihminen tarvitsee huomiota ja uskon, että jokaisella on alue, jolla hän on lahjakas. Ellei sitä nähdä ja tunnisteta, ihminen hakee huomiota toisella tavalla, vaikka häiriköimällä. Onhan se tuttua täältäkin...

Ärtymys, kiukku, turhautuminen ? Mitäs se sitten on, jos mollaa aloituksia tai
        muiden mielipiteitä ? Tiedän erään, jolla on tuon suuntaisia tapoja..))

"demeter"

Tuo viimeinen kappale oli hauska...
        Jesse on aina sanonut että toiset kylvävät ja toiset niittävät.
        Ja linnut katselevat laulellen päältä.
        Ihmisen osa ei ole hänen päätettävissään.
        Hänen osansa on ainoastaan synnyttää.
        Lahjat tulevat muualta.
        Ja siksi Baabelin torni tuhottiin, sen tuhoamisella suojeltiin ihmis-lasta.
        Ihmis-lasta, joka kuvitteli itsestään liikoja.
        Vajaa-lahjaisille annettiin Pyramidit, suora-kaiteiset lohkareet ja pyörä.
        Muinainen lapsosten lelu-laatikko reikineen.
        Täys-lahjaisille annettiin Paju-pilli, reikä ja lahja luoda niillä.
        Ja niin taivaitten laulu muuntui sanoiksi.

"Vaikka kaatuisi meiltä taivaat maat, en anna sun sortua koskaan,
        sinä olet minulle ainoa vaan, joka kantaa mun sanani korkeimmalle.

Olet lähelläin, vaikka en huomaakaan, kuten lämmin virtaus ilman,
        sinä autat minua suurimpaan tuskaan, tuet nousuain taivaisille."

H.

• demeter1
        hunksz kirjoitti:

"demeter"

Tuo viimeinen kappale oli hauska...
        Jesse on aina sanonut että toiset kylvävät ja toiset niittävät.
        Ja linnut katselevat laulellen päältä.
        Ihmisen osa ei ole hänen päätettävissään.
        Hänen osansa on ainoastaan synnyttää.
        Lahjat tulevat muualta.
        Ja siksi Baabelin torni tuhottiin, sen tuhoamisella suojeltiin ihmis-lasta.
        Ihmis-lasta, joka kuvitteli itsestään liikoja.
        Vajaa-lahjaisille annettiin Pyramidit, suora-kaiteiset lohkareet ja pyörä.
        Muinainen lapsosten lelu-laatikko reikineen.
        Täys-lahjaisille annettiin Paju-pilli, reikä ja lahja luoda niillä.
        Ja niin taivaitten laulu muuntui sanoiksi.

"Vaikka kaatuisi meiltä taivaat maat, en anna sun sortua koskaan,
        sinä olet minulle ainoa vaan, joka kantaa mun sanani korkeimmalle.

Olet lähelläin, vaikka en huomaakaan, kuten lämmin virtaus ilman,
        sinä autat minua suurimpaan tuskaan, tuet nousuain taivaisille."

H.

Ihan kelpo runo hunksi. Pakko vastata, lainasäkein:

"Älä kulje edelläni, en ehkä seuraakaan.
        Älä kulje jäljessäni, en ehkä johdakaan.
        Kulje rinnallani ja ole ystäväni. "

Noissa säkeissä on minusta tavoitettu jotakin olennaista ystävyyden luonteesta.
        Sopivasti etäisyyttä, tasa-arvoa, vapautta...

• demeter1 kirjoitti:

Albert Camus (tai sitten joku muu) oli kait sanonut tuon.
        Olen lukenut ton toisenlaisella lopulla....joka oli kaameen hauska, mutta en muista miten se oli.

• demeter1
        Paloma.se.co kirjoitti:

Albert Camus (tai sitten joku muu) oli kait sanonut tuon.
        Olen lukenut ton toisenlaisella lopulla....joka oli kaameen hauska, mutta en muista miten se oli.

Jos tarkoita tuota minun siteeraamaa, Paloma, niin sain tuon tekstin siskolta. Meillä oli aika etäiset välit pitkään, mutta jokin tilanne laukaisi jännitteet ja hän lähetti minulle kortin, jossa oli tuo teksti. Siitä alkoi meidän ystävyys, joka on hyvin kiinteä tänäkin päivänä, vaikka olemme ihmisinä hyvinkin erilaisia - kuin Martta ja Maria...

• demeter1 kirjoitti:

Jos tarkoita tuota minun siteeraamaa, Paloma, niin sain tuon tekstin siskolta. Meillä oli aika etäiset välit pitkään, mutta jokin tilanne laukaisi jännitteet ja hän lähetti minulle kortin, jossa oli tuo teksti. Siitä alkoi meidän ystävyys, joka on hyvin kiinteä tänäkin päivänä, vaikka olemme ihmisinä hyvinkin erilaisia - kuin Martta ja Maria...

Kyllä, tarkoitin juuri tuota siteeraamaasi tekstiä. Siitä on hupiversio myös jonka olen joskus nähnyt luultavasti FB:ssä.

Oletko sinä se Maria?

• demeter1
        Paloma.se.co kirjoitti:

Kyllä, tarkoitin juuri tuota siteeraamaasi tekstiä. Siitä on hupiversio myös jonka olen joskus nähnyt luultavasti FB:ssä.

Oletko sinä se Maria?

Kuvittelen olevani Maria, kun minusta ei Martaksikaan ole..))
        Olis ollut kiva kuulla se hupiversio...

• demeter1 kirjoitti:

Kuvittelen olevani Maria, kun minusta ei Martaksikaan ole..))
        Olis ollut kiva kuulla se hupiversio...

Minä käytän usein myös tuota samaa vertausta sisaristani ja itsestäni. Minä, vanhin, olen selvästi sekatyyppi, enemmän Mariaa kuin Marttaa, mutta pärjään pakosti hieman Marttanakin :) Minusta seuraava sisko on melko puhdas Martta ja nuorimmainen melko puhdas Maria.

• demeter1 kirjoitti:

"demeter"

Saamasi runo on ajatukseltaan mielen-kiintoinen.
        Siinä, tavallaan, kaksi ystävystä astuu yhtä-aikaa reunalta rotkoon.
        Sulassa sovussa rinnakkain.

"Ota käteni ystävä, siloitan tiesi, sillä luotan sun minua varoittavan,
        Jos eteeni joskus ma katso en, vaan tunteiden annan valtaansa viedä.

Ole siinä ja silmäni käsilläs peitä, kun huomaat mun turhia unelmoivan,
        paina huulesi huulillein aina sillon, kun tulvin ma sanoja joista en tiedä."

Kyllä kaksois-elämän pitää olla Ohukainen ja Paksukainen, ruma tyttö ja kaunis tyttö...
        viisas ja vilpitön...Ruis-leipä ja Leivos...
        Kuin eri-napainen paristo, jännitettä täynnä.

H.

• demeter1
        Paloma.se.co kirjoitti:

Minä käytän usein myös tuota samaa vertausta sisaristani ja itsestäni. Minä, vanhin, olen selvästi sekatyyppi, enemmän Mariaa kuin Marttaa, mutta pärjään pakosti hieman Marttanakin :) Minusta seuraava sisko on melko puhdas Martta ja nuorimmainen melko puhdas Maria.

Olen ollut huomaavinani, että vanhin sisar on usein Martta - tottunut tarttumaan toimiin äidin apuna. Seuraavat siskot pääsevät usein vähän vähemmällä.

Minulle tuo maria on aina ollut vähän "excuse", kun en ole kovinkaan käytännöllinen ihminen. Monenlaista olen kyllä pakosta tehnyt ja työelämässä minut nähtiin henkilönä, joka "teki mitä vain". Enempi tuo käsitys tuli kyllä asenteesta, ei laadusta niinkään...

• hunksz kirjoitti:

"demeter"

Kyllä kaksois-elämän pitää olla Ohukainen ja Paksukainen, ruma tyttö ja kaunis tyttö...

H.

Hunksi,

ihan itse jos nuo säkeet kirjoitit niin sanonpa: Hieno! Ihan pik'pik'kuisen tekisi mieleni sitä vielä fiilata - lähinnä soinnutusta, ei muuta. Otanpa talteen, jos joskus...

Hauskaa seurata teidän sanailua, H ja D (ainakin tässä ketjussa, valitettavan harvoin näitä lueskelen). Demeterin rauhallista ja asiallista mutta silti myhäilevän positiivista tyyliä olen aina ihaillut. Iloista päivänjatkoa molemmille ;-)

Ai niin, tiinan aloitukseen. Varmaan luonteeseeni kuuluu että väistyn syrjään kähinöistä. Juuri tuo jankkaaminen täällä on minulle outoa ja vastenmielistä. Pitkät ketjutkin ovat yleensä vain merkki siitä että on ruvettu nokittelemaan, ja toinen pistää aina vaan paremmaksi... no, siinähän se aika kuluu.

Miinuksienkin uhalla ;-D)))

• saimaantaka kirjoitti:

Hunksi,

ihan itse jos nuo säkeet kirjoitit niin sanonpa: Hieno! Ihan pik'pik'kuisen tekisi mieleni sitä vielä fiilata - lähinnä soinnutusta, ei muuta. Otanpa talteen, jos joskus...

Hauskaa seurata teidän sanailua, H ja D (ainakin tässä ketjussa, valitettavan harvoin näitä lueskelen). Demeterin rauhallista ja asiallista mutta silti myhäilevän positiivista tyyliä olen aina ihaillut. Iloista päivänjatkoa molemmille ;-)

Ai niin, tiinan aloitukseen. Varmaan luonteeseeni kuuluu että väistyn syrjään kähinöistä. Juuri tuo jankkaaminen täällä on minulle outoa ja vastenmielistä. Pitkät ketjutkin ovat yleensä vain merkki siitä että on ruvettu nokittelemaan, ja toinen pistää aina vaan paremmaksi... no, siinähän se aika kuluu.

Miinuksienkin uhalla ;-D)))

"saimaantaka"

Sanani ovat minun, jos en toisin mainitse.
        Ja jos niissä kynsi-viilaa tarvitset, niin se johtuu naisellisuudestasi.
        Älä syytä minua :)

Sanailua voi harrastaa hellästikin, ei sen aina tarvitse turpaa ja turvotusta.
        Demeter on Sudoku, joka sekin on minulle into-himo.
        Olkoon se hänelle tunnustus, kannustuksena ajatella maailmaa vieläkin laveammin kuin nyt. Kykyjä kun hänellä on.

Pitkät ketjut ovat useimmiten lapsellinen yritys päästä palstan ykköseksi, yrityksenä peittää ketjut, jotka eivät venyttäjää arvosta.
        Voi olla myös palstan klik...klik...Pajatso.
        Tuntuu pikkasen suloiselta ajatus, että moni nainen saa lisää viivaa minun vuokseni.

H.

• demeter1
        hunksz kirjoitti:

"demeter"

H.

Tuolla edempänä kun sinun runouttasi vähän kritisoitiin, hunksi, niin kerronpa miten itse siihen suhtaudun. Minua kiehtoo juuri tuo "irti maasta"-henki, arvoituksellisuus ja (välistä) tuoreet kielikuvat. Runoudessa monimerkityksellisyys on vain hyväksi, asiatekstissä se saattaa ärsyttää, turhauttaa lukijaa...

• demeter1
        hunksz kirjoitti:

"saimaantaka"

Sanani ovat minun, jos en toisin mainitse.
        Ja jos niissä kynsi-viilaa tarvitset, niin se johtuu naisellisuudestasi.
        Älä syytä minua :)

Sanailua voi harrastaa hellästikin, ei sen aina tarvitse turpaa ja turvotusta.
        Demeter on Sudoku, joka sekin on minulle into-himo.
        Olkoon se hänelle tunnustus, kannustuksena ajatella maailmaa vieläkin laveammin kuin nyt. Kykyjä kun hänellä on.

Pitkät ketjut ovat useimmiten lapsellinen yritys päästä palstan ykköseksi, yrityksenä peittää ketjut, jotka eivät venyttäjää arvosta.
        Voi olla myös palstan klik...klik...Pajatso.
        Tuntuu pikkasen suloiselta ajatus, että moni nainen saa lisää viivaa minun vuokseni.

H.

Kiitos sanoistasi, Saimaantaka. Ja hunksilta tuli kehoitus ajatella maailmaa vieläkin laveammin...)) Johan tässä tulee rimakauhu... Mutta kun vanha kansa sanoo, että joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa...))

• demeter1 kirjoitti:

Tuolla edempänä kun sinun runouttasi vähän kritisoitiin, hunksi, niin kerronpa miten itse siihen suhtaudun. Minua kiehtoo juuri tuo "irti maasta"-henki, arvoituksellisuus ja (välistä) tuoreet kielikuvat. Runoudessa monimerkityksellisyys on vain hyväksi, asiatekstissä se saattaa ärsyttää, turhauttaa lukijaa...

"S@D"

Saimaan saaressa lima-nuljaska, se nuokkui veden reunalla.
        Aurinko nousi ja kivi kuivui, ote irtosi nuljaska kastui.

Se oli lämmennyt, virkeyttä tunsi, mutta uida ei paljon osannut,
        se vajosi pohjaan ja kuinka ollakaan, oli pohja pahasti mutaantunut.

Se kauniita silmiään räpytteli, vaikka ripsiä ei ollut ollenkaan,
        mutta tiesi se palstansa olevan oma, minne tahansa pyrstönsä ohjaakaan.

Tuolla tuoretta tuolla taas lahonnutta, tuolla tyhjää, kadonnutta,
        miksi nuljaskan elo näin vaikeeksi menee, serkku Päijänteen yhtäkö onnetonta?"

H.

• kaameeta 2runoutta"
        hunksz kirjoitti:

"S@D"

Saimaan saaressa lima-nuljaska, se nuokkui veden reunalla.
        Aurinko nousi ja kivi kuivui, ote irtosi nuljaska kastui.

Se oli lämmennyt, virkeyttä tunsi, mutta uida ei paljon osannut,
        se vajosi pohjaan ja kuinka ollakaan, oli pohja pahasti mutaantunut.

Se kauniita silmiään räpytteli, vaikka ripsiä ei ollut ollenkaan,
        mutta tiesi se palstansa olevan oma, minne tahansa pyrstönsä ohjaakaan.

Tuolla tuoretta tuolla taas lahonnutta, tuolla tyhjää, kadonnutta,
        miksi nuljaskan elo näin vaikeeksi menee, serkku Päijänteen yhtäkö onnetonta?"

H.

Hellanlettas ny mummut kyllä pyärtyy ihastuksesta ;))))))

• demeter1
        kaameeta 2runoutta" kirjoitti:

Hellanlettas ny mummut kyllä pyärtyy ihastuksesta ;))))))

No ei tämä mummu ainakaan (pyörry). Piruuttaan pisti hunksi tuon. Ei rytmiä, ei kielikuvia, ankea, arkinen tarina vain...

• Helmi Emakko
        demeter1 kirjoitti:

No ei tämä mummu ainakaan (pyörry). Piruuttaan pisti hunksi tuon. Ei rytmiä, ei kielikuvia, ankea, arkinen tarina vain...

Jatkoitko lukea loppuun asti? Minä en.

• demeter1 kirjoitti:

"demeter"

Vai niin.
        Onneksi kerkisit tekemään kuitenkin hyvän-syvän analyysin.
        Mustatäplätokko on kuitenkin uusi tuttavuus vesissämme.
        Etten sanoisi nyky-aikasta runoutta.
        Ei pahemmin päätä eikä häntää silläkään:)

"Tiedä enkö mitä mietin, turhaan jankkaan tutkainta vastaan,
        sade kastaa lumi sulaa sekö minun taivaan syytöksien aihe taas.

Nurmi nukkuu kukka kuihtuu vaikka haravoin hautausmaan hiekkaa,
        minä nukun telkka kukkuu jauhamme yhdessä multaista kakkaa

Maamme kestää jos minä valvon annan juurien mettä kerätä,
        kaadan kupin, toisenkin vaan metsä-mies koko metsän.

Käsi kulkee poveen Napoleonin, se tukosta suoniin viittaa,
        minä uudesta kaikille annan osviittaa, kastun vieressä Kiasman seinän"

H.

• demeter1
        Helmi Emakko kirjoitti:

Jatkoitko lukea loppuun asti? Minä en.

No pinnistelin loppun saakka (Helmi Emakko), mutta lima-nuljaskaa, mutaa, lahoa... EVVK..))

• demeter1
        hunksz kirjoitti:

"demeter"

Vai niin.
        Onneksi kerkisit tekemään kuitenkin hyvän-syvän analyysin.
        Mustatäplätokko on kuitenkin uusi tuttavuus vesissämme.
        Etten sanoisi nyky-aikasta runoutta.
        Ei pahemmin päätä eikä häntää silläkään:)

"Tiedä enkö mitä mietin, turhaan jankkaan tutkainta vastaan,
        sade kastaa lumi sulaa sekö minun taivaan syytöksien aihe taas.

Nurmi nukkuu kukka kuihtuu vaikka haravoin hautausmaan hiekkaa,
        minä nukun telkka kukkuu jauhamme yhdessä multaista kakkaa

Maamme kestää jos minä valvon annan juurien mettä kerätä,
        kaadan kupin, toisenkin vaan metsä-mies koko metsän.

Käsi kulkee poveen Napoleonin, se tukosta suoniin viittaa,
        minä uudesta kaikille annan osviittaa, kastun vieressä Kiasman seinän"

H.

Pitäiskös taas antaa arvio (hunksi) ? Määrä ei korvaa laatua, sanoisin, pajatson se voi kyllä tyhjätä...
        Mutta älä lannistu. Nukut yön yli ja huomenna voi Pegasos lähteä uuteen laukkaan...

• demeter1 kirjoitti:

No pinnistelin loppun saakka (Helmi Emakko), mutta lima-nuljaskaa, mutaa, lahoa... EVVK..))

"demeter"

Norppa on kaunis eläin, ja siitä runoilevat kauniinpia...

"Hyvä luoja! Ahven pikkuinen, niin virkeät silmät sillä.
        Sinä ukkonen aiotko nylkeä sen, paistaa voissa, kuumalla grillillä?"

H.

• demeter1 kirjoitti:

Pitäiskös taas antaa arvio (hunksi) ? Määrä ei korvaa laatua, sanoisin, pajatson se voi kyllä tyhjätä...
        Mutta älä lannistu. Nukut yön yli ja huomenna voi Pegasos lähteä uuteen laukkaan...

"demeter"

Mikään kirjoitus ei ole arvostelun arvoinen.
        Jos ei tunne siitä tarvetta.
        Useimmat sanat kaikuvat tyhjyyteen siksi että ne sen ansaitsevat.
        Lepäämme siis rauhassa.

H.

• demeter1 kirjoitti:

Älä demeter ole moksiskaan. En minäkään. Täyryy yrittää ymmärtää "runoilijan sielua" leijui se sitten pilvien yllä tai painui pohjan mutaan ;-D)))

Saimaan saari on minulle enemmän kuin tuttu. Ja sen muikkuvedet, vaikka en kalastakaan. Naapurit siitäkin edestä. Mutaiset järvenpohjat ovat eteläisen ja ehkä läntisenkin Suomen vitsaus - limaisten jokien ja lietelantaisten maatilojen saastuttamat kaisloittuneet kosteikot... no enpäs ala enempää osoittelemaan, mutta niitä en tosiaan tunne omikseni edes itseoppineiden runoilijoiden riimeissä. Kiitokset H:lle silti, en todellakaan ihastunut mutta en pahoittanut mieltänikään. Hauskuutta ei ole koskaan liikaa tässä maailmassa!

Limanuljaska on muuten ihan syötävä kahden tähden sieni ällöttävästä nimestään huolimatta. Jos ei nyt kaikkein parasta lajia niin ihan hyvä kumminkin - sienikirjan mukaan. En ole koskaan löytänyt, mutta enpä ole etsinytkään.

Eiku lisää runoja Hoo, anna tulla vaan, me D:n kanssa odotetaan eikös juu ;-) ??

• saimaantaka kirjoitti:

Älä demeter ole moksiskaan. En minäkään. Täyryy yrittää ymmärtää "runoilijan sielua" leijui se sitten pilvien yllä tai painui pohjan mutaan ;-D)))

Saimaan saari on minulle enemmän kuin tuttu. Ja sen muikkuvedet, vaikka en kalastakaan. Naapurit siitäkin edestä. Mutaiset järvenpohjat ovat eteläisen ja ehkä läntisenkin Suomen vitsaus - limaisten jokien ja lietelantaisten maatilojen saastuttamat kaisloittuneet kosteikot... no enpäs ala enempää osoittelemaan, mutta niitä en tosiaan tunne omikseni edes itseoppineiden runoilijoiden riimeissä. Kiitokset H:lle silti, en todellakaan ihastunut mutta en pahoittanut mieltänikään. Hauskuutta ei ole koskaan liikaa tässä maailmassa!

Limanuljaska on muuten ihan syötävä kahden tähden sieni ällöttävästä nimestään huolimatta. Jos ei nyt kaikkein parasta lajia niin ihan hyvä kumminkin - sienikirjan mukaan. En ole koskaan löytänyt, mutta enpä ole etsinytkään.

Eiku lisää runoja Hoo, anna tulla vaan, me D:n kanssa odotetaan eikös juu ;-) ??

"saimaantaka"

Mikähän sinusta tekee noin vastaan-ottavaisen?
        Mistä ihmeen kirjoista olet oppisi luonut...
        Liekö Kotkan kunkkua kuunnellut.

Äitini käskystä olen sienestä lakkia raapinut irti.
        Monta helttaakin silponut sivulle.
        Ja siks oon mä nauttinut kellarin-tuoksusta.
        Seka-sienien purkkeja noutanut.
        Niissä mukana oli ain Karva-laukku.

Voi olla että nykyään sienet jätetään rauhaan, ja paistetaan sillee.
        Mutta mummuni pilasi äitini hyvin, sanoi nyt tyttö teet ne tällee.

Mie en nyt snaijaa oikeen.
        Jytymamma on vihainen ja nyt demeterkin on alkanut oireilla.
        Miksi lempeytein ei takaisin anna, kuten ennen, talveksi lämpöisiä kintaita :)

H.

• demeter1
        saimaantaka kirjoitti:

No Saimaantaka. Niinhän ne sanovat, että luovuus lähtee sieltä ruohonjuuritasolta, pohjamudista..)) Mutta jos ennekko-odotukset ovat olleet korkealla, niin olihan tuo nyt mahalasku. Tai sitten se pitää lukea moneen kertaan, kuten runoilija on meitä opastanut. Kyllä vika oli lukijassa, ilman mitään..))

Minua kehuit tuolla aikaisemmin, saimaantaka. "Rauhallinen, asiallinen, positiivinen" - kyllä nyt taisit kuvata itseäsi..))

Suomen järvien tila on minullekin ollut surun aihe. Etelä-Suomesta tiedän vain yhden järven, joka ei jätä niljakkuutta (ruskolevä?) iholle. Lounais- ja Keski-Suomessa sama tilanne. Tehoviljelyllä ja muulla tehotuotannolla on ollut hintansa ja sitä maksavat nyt jälkipolvet - myös meidän pikkuiset....

• "t@d"

Jos nainen on aito-nainen, hän kyllä tuntee milloin hänet hellästi kiedotaan.
      Hän tuntee myös rakkautta, kun hänet raukeaksi raadellaan :)
      Koskaan ei nainen saa olla vaito-nainen.

H.

• akkasi

Sinä voisit pukea hameen päällesi,sinun akkamainen asenteesi akkojen keskellä et silloin eroittuisi joukosta.

• 19+19
        akkasi kirjoitti:

Sinä voisit pukea hameen päällesi,sinun akkamainen asenteesi akkojen keskellä et silloin eroittuisi joukosta.

Minäkin olen ihmetellyt tuon miehen lyriikkaa. Varsin kaukana hän on elävästä elämästä. Voi kun elämä ois kuin aikakauslehti vain, onnellista ihmistä täynnä viikoittain, runoili Juice. Hän sentään oli järkimies, kaikesta huolimatta!

• tiina@
        19+19 kirjoitti:

Minäkin olen ihmetellyt tuon miehen lyriikkaa. Varsin kaukana hän on elävästä elämästä. Voi kun elämä ois kuin aikakauslehti vain, onnellista ihmistä täynnä viikoittain, runoili Juice. Hän sentään oli järkimies, kaikesta huolimatta!

jos täällä kirjoittaa elävästä elämästä siitä saa takuulla haukut niskaansa ei kuulu tälle palstalle mistä täällä sit pitäs kirjoittaa että se olis kaikkien mieleen mutta tosi on jos täällä ei olis hatsansaata höperöine kirjoituksineen niin ketä täällä sit koko ajan arvosteltas kävis palstalle niin edellisille palstoillekkin...

• kaksvitonen25
        tiina@ kirjoitti:

jos täällä kirjoittaa elävästä elämästä siitä saa takuulla haukut niskaansa ei kuulu tälle palstalle mistä täällä sit pitäs kirjoittaa että se olis kaikkien mieleen mutta tosi on jos täällä ei olis hatsansaata höperöine kirjoituksineen niin ketä täällä sit koko ajan arvosteltas kävis palstalle niin edellisille palstoillekkin...

Voi voi Tiina, kukahan täällä eniten arvostelee?

Se vanha sanonta, niin metsä vastaa..........

• tiina@
        kaksvitonen25 kirjoitti:

Voi voi Tiina, kukahan täällä eniten arvostelee?

Se vanha sanonta, niin metsä vastaa..........

se oli aikanaan mun profiilissa mottona niin metsä vastaa kun sinne huudetaan ja aika tarkkaa kirjanpitoo oot saanu tehtyä jos voit tästä määrästä kirjoittajia nimetä sen joka eniten arvostelee tai sitten kaksvitonen25 lukee vaan tietynlaisia ketjuja ite luen tosi vähän ketjuja ja pitkiä en viitsi lukee ikinään jos en oo ite siinä ollu alusta alakaen mukana voi voi en muuten käytä voita en leivän päällä enkä paistoon oon siirtyny jo vuosia sitten ölyihin ja jonkin sortin margariinia laitan leivän päälle ilman margariinia leipä ei taas maistu millekkään kun tykkään syödä täysrukiista leipää kaikenmaailman hiivaleivät on kun pullaa tuli vaan mieleen kun tota voita mainostit ihan kahteen kertaa tossa kirjoitukses alussa näin se on helppo hypätä asiasta kukkaruukkuun... tässä vaiheessa täytyy toivottaa sullekkin mukavaa lauantaita ja varmaan vielä huomistakin päivää tänään bailataan koko päivä ystävä täyttää viiskymmentä ja huomenna mennään kylään oikeen niinkun sillei vanhanaikaisesti.

• 19+19 kirjoitti:

"19 19"

En minä olekaan enää elämässä.
        Olen kohta vuoden ollut täysin ansaitulla eläkkeellä.
        Joten katson olevani vihdoinkin oikeutettu kirjoittamaan mitä tahansa kynteni kylmästi kylvävät.
        Nuo Juicen sanat eivät ole ihqu-Juicea, vaan käännös herralta nimeltään Ray Davies.
        Hän on jäsen yhtyeessä The Kinks.
        Tarina jatkuu Suomessa lehdissä seitsemän päivää, siinä olet oikeassa.

H.

• ¨¨¨¨

En ala avittajaksi kellekään, jonka ainoa aie on olla eri mieltä.

• Täällä saatan mielelläni esittää vastaväitteitä, jos aloitus käsittelee kiinnostavaa aihetta. Saatan joskus provosoidakin, mutta en lähde täälläkään hyökkäämään ketään vastaan. Henkilöön kohdistuvia hyökkäyksiä en osaa kuvitella tekeväni missään tapauksessa. Paitsi... ;)

Tasa-arvoisten kumppanien kesken voin mielelläni ryhtyä väittelemään jostain kiinnostavasta aiheesta. Parhaimmillaan saattaa aueta uusia näkökulmia ja voi oppia jotain uuttakin. (Tulee mieleen, Vanhan kellari ja 1960-luku). Muutamien tuttujen kanssa en suostu käymään pintaa syvemmälle meneviä keskusteluja aiheista, joista meillä molemmilla on vankka päinvastainen näkemys.

Jos syntyy vaikutelma, että joku ottaa voimakkaasti kantaa asiaan, josta ei oikeastaan tiedä mitään, kuuntelen / luen puheenvuoron, mutta osallistun vain vaikenemalla. Kysyttäessä voin kertoa lyhyesti oman näkemykseni..

• demeter1

Niin (O-O). Samoilla linjoilla. Minustakin keskustelu on silloin parhaimmillaan, kun osallistujilla ei ole lukkoon lyötyä mielipidettä asioista vaan liikkeelle lähdetään avoimin mielin. kysellen ja tunnustellen kaikkia mahdollisuuksia.

• Jos täällä yleensä joku tai mikään ärsyttää, niin se, että keskustellaan liian paljon palstasta ja palstalaisista kuin muista aiheista.

• mielipiteeni tästä

Samat sanat, täällä mennään keskustelijaan ja itse asia jää huomaamatta. Eri mieltä saa olla, mutta ei tarviis alkaa nimitellä tai muuten vähätellä. Jokainen voi itseään haukkua, mutta ei toista ihmistä.

• s.......

Joillakin valituilla on mielipiteenoikeus, muiden on vaiettava, kuin uppotukki.
        Joillakin on oikeus liverrellä, laverrella sielunsa täydeltä, joillekin annetaan vain pilkun paikka.
        Jotkut saavat arvostella ja tuomita, joidenkin on oltava kuin maamuna.
        Maamuna, joka tuhnahtaa, kun sen päälle tallataan.

• demeter1
        s....... kirjoitti:

Joillakin valituilla on mielipiteenoikeus, muiden on vaiettava, kuin uppotukki.
        Joillakin on oikeus liverrellä, laverrella sielunsa täydeltä, joillekin annetaan vain pilkun paikka.
        Jotkut saavat arvostella ja tuomita, joidenkin on oltava kuin maamuna.
        Maamuna, joka tuhnahtaa, kun sen päälle tallataan.

Olipas hieno kielikuva sinulla tuossa lopussa s...... "kuin maamuna joka tuhahtaa, kun sen päälle tallataan".

Mutta vähän silti ihmettelen, kuka täällä antaa oikeuksia ja kuka niitä ottaa pois ?
        Ei kai hunksi vaan taas ? Onhan meillä päällepäsmäreitä, poistumiskäskyjä tulee välillä itse kullekin, mutta kannattaako niistä lannistua ? Ja sitä omaa paikkaa ei täällä yleensä tarjota, se on otettava itse. Ja vielä niinkin, että uusi tulokas joutuu ehkä olemaan "näkymätön" pitkäänkin, aika harvoin me parjatut vakikirjoittajatkaan vastauksia saamme... Ei muuta kuin rohkeasti esiin ja tekstiä tuottamaan...
        Ja heti sait vastakaikua, sitäpaitsi. Kolme plussaa. Ei paha..))

• bessie*

Aloitukseen

"keskustella hänen kanssaan ihan normaalisti etkä hyökkäämällä hänen mielipiteitään vastaan"
      Mitähän tuo oikein tarkoittaa, voisitko vähän selventää sillä en tosiaankaan ymmärrä?

• yksi sävel

Se tarkoittaa sitä, että myötäillään vain toisen mielipiteitä, kaikki muu katsotaan veetuiluksi minkä tarkoituksena on selvästi pahoittaa toisen mieli...

• "bessie*"

Minä luulen että jotenkin tähän tapaan:

- Haista vee
        - Haista sä koo
        - Kenen?
        - No vaikka mun
        - Haluuks sä lopettaa tän keskustelun?
        - Haluan
        ...

- No?
        - Mitä no?
        - Tuntuks miltää?
        - Varpaani on kyllä kipeempi
        - Haastaks sä riitaa?
        - En, ku uusintaa
        ...

- No?
        - Kiva kun ton päädyn sai irti
        - Siinä olikin paljon varpaanjälkiä
        - Tä? Haastaks sä riitaa?
        - En, uusintaa

Ja niin se yhteis-elämä palstallakin menee
        Kauhea kina rakastavaisten kesken :)

Bessie... No?
        Ovatko varpaan-kyntesi kauniisti lakattuja?

H.

• hunksz kirjoitti:

"bessie*"

- Haista vee
        - Haista sä koo
        - Kenen?
        - No vaikka mun
        - Haluan
        ...

- No?
        - Mitä no?
        - Tuntuks miltää?
        - Haastaks sä riitaa?
        - En, ku uusintaa
        ...

- No?
        - En, uusintaa

Bessie... No?

H.

Hyvä esimerkki täysin tyhjänpäiväisestä viestistä, johon on loppuun heitetty henkilökohtainen pikku lässy.

• Anceli kirjoitti:

Hyvä esimerkki täysin tyhjänpäiväisestä viestistä, johon on loppuun heitetty henkilökohtainen pikku lässy.

"Anceli"

Jos mietit kahdesti ja luet kolmesti, huomaat että kommenttini on tiukka paketti
        toistensa ärsyttämisestä palstalla.
        Se kuvaa harvan, vaan aktiivisen kirjoittajan seikkailuja henkilöstä toiseen.
        Samat asiat aloittavat, muuttavat muotoaan ja jatkuvat taas.
        Ja aina jokainen osallistuu innokkaasti.
        Jokainen kerta.

Ja bessie tykkää musta, sarvi-hampaineen. :)
        Eikä hän tykkää jos joku muukin tykkää.

H.

• bessie*
        hunksz kirjoitti:

"bessie*"

- Haista vee
        - Haista sä koo
        - Kenen?
        - No vaikka mun
        - Haluan
        ...

- No?
        - Mitä no?
        - Tuntuks miltää?
        - Haastaks sä riitaa?
        - En, ku uusintaa
        ...

- No?
        - En, uusintaa

Bessie... No?

H.

Onko tämä sinun mielestäsi pienen, enemmän tai vähemmän yksinkertaisen porukan keskinäinen 'suojakeskustelupalsta', kun tuollaisen käsittämättömän typerän viestin ja sen lopussa olevan vertauksen esität, Hunkzs?

No, sama minulle, minä nyt kuitenkaan en kuulu teidän keskenänne kauheasti kinastelevien rakastavaisten porukkaan, eikä meillä ole "yhteis-elämää".

Ai "Bessie...No?"
        No juu, kyllä onnistuit ärsyttämään, hyvä Hunkzs, oikein hyvä, tap tap...

• hunksz kirjoitti:

"Anceli"

Jos mietit kahdesti ja luet kolmesti, huomaat että kommenttini on tiukka paketti
        toistensa ärsyttämisestä palstalla.
        Se kuvaa harvan, vaan aktiivisen kirjoittajan seikkailuja henkilöstä toiseen.
        Samat asiat aloittavat, muuttavat muotoaan ja jatkuvat taas.
        Ja aina jokainen osallistuu innokkaasti.
        Jokainen kerta.

Ja bessie tykkää musta, sarvi-hampaineen. :)
        Eikä hän tykkää jos joku muukin tykkää.

H.

H.

Aivan, ärsyttämistähän se oli loppuun saakka.
        Olisiko minunkin viestini voinut olla yritys samaan suuntaan, vastauksestasi löytyi odottamani opastus ja ohjeistus lukea moneen kertaan.
        Lopussa taas yritys ärsyttää joitakin kirjoittajia viittaamalla nimimerkkiin ja lässyyn.
        Olet sinä aika helppo tapaus.

• Anceli kirjoitti:

H.

Aivan, ärsyttämistähän se oli loppuun saakka.
        Olisiko minunkin viestini voinut olla yritys samaan suuntaan, vastauksestasi löytyi odottamani opastus ja ohjeistus lukea moneen kertaan.
        Lopussa taas yritys ärsyttää joitakin kirjoittajia viittaamalla nimimerkkiin ja lässyyn.
        Olet sinä aika helppo tapaus.

"Anceli"

Täällä on toinenkin, jonka mielestä minä kirjoitan hölmösti ja ymmärtämättömästi.
        Yhtä mukava ja innostava sanaiseen miekkailuun.
        Pitäiskö sanoa että yhtä fiksu.
        Saat itse päättää keneenkä minä kohdistan vertailun.

"Lammen syvästä nousi airo, vaikka mutaan sen muinoin upotin,
        en kestänyt nähdä sitä.

Niiltä nurkin se nousi, mis' Joutsenet pesi, pashat!, aloin tuntea hellyyttä,
        Miten voivatkaan aallot elämän soutaa, muistoja syvältä noutaa."

H.

• hunksz kirjoitti:

"Anceli"

Täällä on toinenkin, jonka mielestä minä kirjoitan hölmösti ja ymmärtämättömästi.
        Yhtä mukava ja innostava sanaiseen miekkailuun.
        Pitäiskö sanoa että yhtä fiksu.
        Saat itse päättää keneenkä minä kohdistan vertailun.

"Lammen syvästä nousi airo, vaikka mutaan sen muinoin upotin,
        en kestänyt nähdä sitä.

Niiltä nurkin se nousi, mis' Joutsenet pesi, pashat!, aloin tuntea hellyyttä,
        Miten voivatkaan aallot elämän soutaa, muistoja syvältä noutaa."

H.

H.

Ethän sinä kirjoita hölmösti ja ymmärtämättömästi, kaikki vaan eivät sinua osaa lukea.
        Minähän ymmärsin täysin mitä tarkoitit ja ärsytin sinut vastaamaan.

En olisi enää viitsinyt vastata, mutta tuosta edellisestä viestistäni jäi puuttumaan heitto, että enää uupuu runo minulle.
        Hallelujaa, nythän se tuli, kiitos, ehdin jo huolestua, kun kerran toisetkin saavat runojasi, miksen minä, nyyh.. :)

Tavattoman tylsää ja jopa hölmöä nuo viittaukset toisiin nimimerkkeihin, ihan sama keneen kohdistat vertailun.
        Miksi täällä pitää vertailla nimimerkkejä toisiinsa, miksi???
        Kai siinäkin vinkissä joku pikkuinen ärsytyskynnys on mukana.

• Anceli kirjoitti:

H.

Ethän sinä kirjoita hölmösti ja ymmärtämättömästi, kaikki vaan eivät sinua osaa lukea.
        Minähän ymmärsin täysin mitä tarkoitit ja ärsytin sinut vastaamaan.

En olisi enää viitsinyt vastata, mutta tuosta edellisestä viestistäni jäi puuttumaan heitto, että enää uupuu runo minulle.
        Hallelujaa, nythän se tuli, kiitos, ehdin jo huolestua, kun kerran toisetkin saavat runojasi, miksen minä, nyyh.. :)

Tavattoman tylsää ja jopa hölmöä nuo viittaukset toisiin nimimerkkeihin, ihan sama keneen kohdistat vertailun.
        Miksi täällä pitää vertailla nimimerkkejä toisiinsa, miksi???
        Kai siinäkin vinkissä joku pikkuinen ärsytyskynnys on mukana.

"Anceli"

Ei niin monta tyynyä, etteikö jollain hyvää unta saa.
        Ja aamulla on pehmeä mutta virkeä olo.
        Vähän kun kylväisi monta sipiulia riviin.
        Ja katsastaisi kesällä niiden sotilaalliset rivit.
        Hyvää päivää, Karjalan Prikaati!!
        Pari napppia vain sulkisi.
        Nimi-merkit kirjoittavat, toiset merkit vastailevat ja niin sanat aina menevät solmuun.

Joulu-kuvaelmana sanoisin:
        - Riisi-puurosi takertuu toisiinsa!
        - Seka-meteli-soppasi on yhtä parittelevaa matoa!
        - Kinkkusi kuivaa!
        - Sinappisi on liian tuimaa!

Ja kuitenkin samasta asiasta sanaillaan.

H.

• pane paremmaksi.
        hunksz kirjoitti:

"Anceli"

Nimi-merkit kirjoittavat, toiset merkit vastailevat ja niin sanat aina menevät solmuun.

- Kinkkusi kuivaa!

H.

Rusinasoppasikin muistuttaa sammakon kutua laitettuna pohjaanpalaneen riisipuuron päälle.

• hunksz kirjoitti:

"Anceli"

- Kinkkusi kuivaa!

H.

H.

Joulu tulee,
        tuoko lahjan,
        tuoksuvan pussin,
        sen syliini suljen,
        mietteissäin kauas
        luo ystävän kuljen,
        lämpöä jouluunsa
        toivon paljon,
        hellästi hymyillen
        valoon kuljen.
        Tyynyyn painan hiljaa pääni,
        korvissain soi ystävän ääni.

:)

• O - O
        hunksz kirjoitti:

"bessie*"

- Haista vee
        - Haista sä koo
        - Kenen?
        - No vaikka mun
        - Haluan
        ...

- No?
        - Mitä no?
        - Tuntuks miltää?
        - Haastaks sä riitaa?
        - En, ku uusintaa
        ...

- No?
        - En, uusintaa

Bessie... No?

H.

@hunkzille Ei huono. ;)DDD

• pane paremmaksi. kirjoitti:

Rusinasoppasikin muistuttaa sammakon kutua laitettuna pohjaanpalaneen riisipuuron päälle.

"pane paremmaksi"

Näin se aina menee.
        Jos ei omaa ole, otetaan toisten sanoja.

H.

• Anceli kirjoitti:

H.

Joulu tulee,
        tuoko lahjan,
        tuoksuvan pussin,
        sen syliini suljen,
        mietteissäin kauas
        luo ystävän kuljen,
        lämpöä jouluunsa
        toivon paljon,
        hellästi hymyillen
        valoon kuljen.
        Tyynyyn painan hiljaa pääni,
        korvissain soi ystävän ääni.

:)

"Anceli"

Ansaitset arvon-nousun.
        Lyhyet, ajatellut lauseet.
        Ei turhaa jaarittelua, vaan keskittymistä olennaiseen.
        Kuka sinua on opettanut?

"Oli onni et aamulla noustessain, oli tyynyni liina sama.
        nyt ymmärrän että vaihtaa ei saa, kunnes elämän unohtamana"

H.

• pane paremmaksi.
        hunksz kirjoitti:

"pane paremmaksi"

Näin se aina menee.

H.

Aha, tuollainen ruoka on siis tuttua.
        Oletkos sattunut jopa itse sitä keittämään?

Harjoittelehan.
        Jonakin jouluna opit riisipuurosikin keittämään oikeasti ja rusinasoppaasi et laitakaan niin paljon pottujauhoja, etkä keitä sitä enää kovin kauan pottujauhojen lisäämisen jälkeen.

On muuten saatavana haudekattiloita jossa puuro on ylempänä lieden levyä. Tai voithan laittaa 5:n sentin rahoja kattilan ja lieden levyn välille.

• "Anceli"

Sormea pitää varoa kunnioittaen.
        Useimmiten sen osoituksen tarkoitus on luoda ystävyyttä ja rakkautta.
        Kuten on viime-aikoina kirjoitettukin, älä katso sormea, vaan katso sitä mihin se
        osoittaa.

"En tiedä kiellänkö käskenkö,
        vai väistänkö sinua osoittavaa.

Olen voimaton sormesi voimaa vastaan,
        minut saanut olet antautumaan"

Älä odota taivaista laivaa, älä odota minuakaan.
        H.

• ------
        hunksz kirjoitti:

"pane paremmaksi"

Näin se aina menee.

H.

En ole pane paremmaksi.
        Voisi sentään antaa olla, useimmiten.
        Koskaan en halua kilpailla nokkeluudessa, enkä fiksuudessa.
        Jos tunnen että ymmärrän, kuten joskus Hunkszin viestejä, sanon sen myös. Mutta olen aika hankala jos saan henkilöön tai aloitukseen menevää vastenmielistä kritiikkiä.
        Minusta Hunksz on haastava persoona, älykäs, liiankin tänne. Ainakin minun älykkyysosamäärälleni.

• Hei kun keikuskelen

Jos joku asia ärsyttää tai vihaksi pistätyttää, niin yleisesti ottaen lähden lipettiin.
      Jos jossakin ketjussa aletaan kovastikin tökkimään jos joillakin piikeillä, niin suoritan "Jahas-tää-muuttui-nyt-tämmöseksi"-ajatuksen ja sen koommin en avaa koko ketjua.

On mielenkiintoista keskustella ihmisen kanssa ihan normaalisti. Sulassa sovussa voi keskustella, vaikka mielipiteet olisivat täysin erimieliset. Aina oon kiinnostunut siitä, että Miksi joku ajattelee niin ja niin. Perustelut asioitten ajatteluun kiinnostavat melkein enemmän, kuin itse asia:)

Harvemmin tällä palstalla kukaan kimppuuni hyökkää. Ja minä en hyökkää ikinä. Mun kanssa on peräti vaikea haastaa riitaa. En suostu riitelemään ja minähän sen loppujen lopuksi määrään, että lähenkö mukaan riitaan.

Kiireinen viikko takana. Ihanaa, kun ei tarvitse lähteä minnekään. Kohta lykkään lohen uuniin. Voi jee, kuola jo tippuu pelkästä ajatuksesta.

• Palsta on kiva:)

On mielenkiintoista keskustella ihmisen kanssa ihan normaalisti. Sulassa sovussa voi keskustella, vaikka mielipiteet olisivat täysin erimieliset. Aina oon kiinnostunut siitä, että Miksi joku ajattelee niin ja niin. Perustelut asioitten ajatteluun kiinnostavat melkein enemmän, kuin itse asia:)

Harvemmin tällä palstalla kukaan kimppuuni hyökkää. Ja minä en hyökkää ikinä. Mun kanssa on peräti vaikea haastaa riitaa. En suostu riitelemään ja minähän sen loppujen lopuksi määrään, että lähenkö mukaan riitaan.

• sana on vapaa

toisaalta, ei haittaa, olis aika tylsää jos kaikki olis samanlaisia...

• oi niitä aikoja

välillä tuntuu, kuin joskus pitkän parisuhteeni aikoina, oli ihan mukavaa ja kotoisaakin väitellä..

Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      75
      1438
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      13
      967
    3. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      79
      882
    4. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      90
      828
    5. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      704
    6. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      664
    7. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      50
      619
    8. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      47
      613
    9. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      134
      608
    10. Hurmasit sitten minut

kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.
      Ikävä
      50
      574
    Aihe