MIKSI PUHUTTE PERÄTTÖMIÄ?

Miksi niin monet puhuvat perättömiä, että Jumalasta ei ole muka todisteita?

Raamattu puhuu Jumalasta Luojana, ja sellainen hän mm. on!

Jos katsomme omaa napaamme, aivan minkähän tekemä?No tietysti tämä kroppamme on Jumalan luoma, ja siis todistaa Luoja-Jumalasta.

Katsokaamme taivaalle... Kas julmetunmoinen määrä tähtiä ja muuta materiaalia.
Ja kenenkähän käsialaa? Aivan Jumalan sanan työtä, hän puhui mahtisanallaan
tähdistön, aurinko mukaanluettuna olemaan. Universumimme todistaa Jumalasta,
koska siellä on mm. paljon hänen puumerkkejään mm. luonnontieteellisiä parametreja, jotka on Jumala asettanut juuri niin, että havaitunlainen maailmankaikkeus on mahdollinen.

Katsokaamme luontoon ympärillämme tällä maapallolla; mikä julmetunmoinen
määrä kaikensorttisia kasveja ja eläimiä, ja silti ne elävät symbioosissa keskenään. Ja mistähän ne mahtavat olla peräisin? Aivan Jumala on ne kaikki
järkiään luonut, ja nekin siis omalta osaltaan todistavat Jumalasta.

Jolla on vähänkin järkeä ja ymmärrystä huomaa, että Jumalasta onkin paljon
todisteita, vaikka hän ei suoraan taivaasta meille suusta suuhun puhuisikaan.
Ja älköön kukaan tämän tekstin luettuaan eksykö vääriin oman järjen päätelmiin,
joista Raamattu varoittaa ja eivät ole Raamatun mukaisia.

40

181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ohikuIkija

      Mihin pyrit?

    • HUUTONAAHUM

      "Miksi niin monet puhuvat perättömiä, että Jumalasta ei ole muka todisteita?"

      NO SIKSI KUN NIITÄ EI OLE.

      "Ja älköön kukaan tämän tekstin luettuaan eksykö vääriin oman järjen päätelmiin,
      joista Raamattu varoittaa ja eivät ole Raamatun mukaisia."

      EI TARVITSEKAAN TURVAUTUA OMAN JÄRJEN PÄÄTELMIIN KUN VOI LUOTTAA TIETEEN TUOTTAMIIN OBJEKTIVISIIN TUTKIMUSTULOKSIIN.

      LAKKAA SINÄ PAASAMASTA SUBJEKTIIVISTEN JA USKONNOLLISTEN USKOMUSTESI POHJALTA. NIILLE EI OLE MITÄÄN OBJEKTIIVISIA TODISTEITA. RAAMATUN IHMISEN KIRJOITTAMAT KERTOMUKSET ON VAIN KEKSITTYJÄ MYYTTEJÄ.

      • xxxx NO SIKSI KUN NIITÄ EI OLE. xxxxx

        Niitä ei ole niille, jotka eivät HALUA nähdä niitä!


      • KRISTITYN ÄÄNI
        Jaakob kirjoitti:

        xxxx NO SIKSI KUN NIITÄ EI OLE. xxxxx

        Niitä ei ole niille, jotka eivät HALUA nähdä niitä!

        "Niitä ei ole niille, jotka eivät HALUA nähdä niitä!"

        KYSYN: OLETKO SINÄKIN JAAKOB NIITÄ LOPUNAJAN EKSYTTÄJIÄ?

        HERÄÄ VAHVA EPÄILYS ETTÄ OLET JAAKOB TÄÄLLÄ VAIN EKSYTTÄMÄSSÄ JEESUKSEN HUOMAAN KULKEVIA POIS PELASTUKSEN TIELTÄ!

        HERÄÄ MYÖS VAHVA EPÄILYS SIITÄ ETTÄ OLET LIITOSSA ITSE SIELUN VIHOLLISEN KANSSA ESITTÄMIESI RAAMATUN VASTAISTEN VALHEIDEN VUOKSI!

        LUOVU VALHEISTASI ENNENKUIN ON LIIAN MYÖHÄISTÄ JAAKOB!


      • eikös niin?
        Jaakob kirjoitti:

        xxxx NO SIKSI KUN NIITÄ EI OLE. xxxxx

        Niitä ei ole niille, jotka eivät HALUA nähdä niitä!

        On hyvä ja esittää ne todisteet sitten.
        Ah, mutta minähän voin Jaakobin "todisteet" laittaa itsekin. Raamattu-kehäpäätelmä, Jaakobin itse keksimä "Jumalfobia" ja Aukkojen Jumala aluksi, sitten vedotaan painosmääriin ja kristittyjen määrään.


      • Ei se kuule totuus ole kiinni minun subjektiivisen ja uskonnollisen katsomuksesta.
        Ja kun se ei yksinkertaisesti ole totuus, että tässä maailmassa kaikki on sattuman tuotetta.

        Ja kyllä maailmankaikkeutemme välillisesti todistaa, että Raamatun Jumala sen loi. Sano sinä HUUTONAAHUM sitten mitä vain, mutta näin on närhenmunat.

        Tyhmähän se on, joka viitsii väittää vastaan, ettei muka maailmankaikkeus ole Jumalan luoma; moisen väittäminen tekee pahaa väittäjälle itselleen, nimittäin tuollainen menee ikuisiksi ajoiksi tulihelvettiin, jos ei ajoissa luovu noin julkeasta
        oman järjen päättelystä.

        Sitäpaitsi Raamatussa on paikka, jossa sanotaan, että Jeesuksessa Kristuksessa
        on paikka, jossa sanotaan, että kristuksessa on kaikki viisauden ja tiedon aarteet
        kätkettynä. Kolossalaiskirje 2:3.4.

        Eli koska olen tullut tuntemaan Jeesuksen, niin olen myös tullut tuntemaan totuuden siitä mistä maailmankaikkeus on peräisin, ja minun vähät tietoni, vaikka
        niitä on vähän, ovat ne aivan oikeita.

        Jumala on valvonut ihmisiä, jotka kirjoittivat Raamatun tekstejä, ja Raamattu onkin siten aivan erityislaatuinen kirja, siinä ei mm. ole muita virheitä kuin
        olemattoman vähän käännös ja kielivirheitä, ja jotka eivät kokonaisuuden
        kannalta paina mitään.

        Ja minä sanon, että jos jokin tutkimuksen tulos ei sovi Raamattuun, niin A.
        tutkimus on lähtökohdaltaan väärä tahi/ja tutkimustulos on tulkittu väärin.


      • coocco
        miikanaahum kirjoitti:

        Ei se kuule totuus ole kiinni minun subjektiivisen ja uskonnollisen katsomuksesta.
        Ja kun se ei yksinkertaisesti ole totuus, että tässä maailmassa kaikki on sattuman tuotetta.

        Ja kyllä maailmankaikkeutemme välillisesti todistaa, että Raamatun Jumala sen loi. Sano sinä HUUTONAAHUM sitten mitä vain, mutta näin on närhenmunat.

        Tyhmähän se on, joka viitsii väittää vastaan, ettei muka maailmankaikkeus ole Jumalan luoma; moisen väittäminen tekee pahaa väittäjälle itselleen, nimittäin tuollainen menee ikuisiksi ajoiksi tulihelvettiin, jos ei ajoissa luovu noin julkeasta
        oman järjen päättelystä.

        Sitäpaitsi Raamatussa on paikka, jossa sanotaan, että Jeesuksessa Kristuksessa
        on paikka, jossa sanotaan, että kristuksessa on kaikki viisauden ja tiedon aarteet
        kätkettynä. Kolossalaiskirje 2:3.4.

        Eli koska olen tullut tuntemaan Jeesuksen, niin olen myös tullut tuntemaan totuuden siitä mistä maailmankaikkeus on peräisin, ja minun vähät tietoni, vaikka
        niitä on vähän, ovat ne aivan oikeita.

        Jumala on valvonut ihmisiä, jotka kirjoittivat Raamatun tekstejä, ja Raamattu onkin siten aivan erityislaatuinen kirja, siinä ei mm. ole muita virheitä kuin
        olemattoman vähän käännös ja kielivirheitä, ja jotka eivät kokonaisuuden
        kannalta paina mitään.

        Ja minä sanon, että jos jokin tutkimuksen tulos ei sovi Raamattuun, niin A.
        tutkimus on lähtökohdaltaan väärä tahi/ja tutkimustulos on tulkittu väärin.

        "Ja minä sanon, että jos jokin tutkimuksen tulos ei sovi Raamattuun, niin A.
        tutkimus on lähtökohdaltaan väärä tahi/ja tutkimustulos on tulkittu väärin. "
        - MIIKANAAHUM -

        "Jos tieteellisesti todistetaan jotkut kohdat Buddhalaisuudessa virheellisiksi, on meidän hyväksyttävä tieteen löydökset ja hylättävä ne kohdat"
        - Dalai Lama -

        Jännä ero.


      • Jaakob kirjoitti:

        xxxx NO SIKSI KUN NIITÄ EI OLE. xxxxx

        Niitä ei ole niille, jotka eivät HALUA nähdä niitä!

        Todiste ei tietenkään voi olla todiste, jos sen olemassaolo riippuu halusta nähdä se.

        Häviät juttusi varmasti, jos noin päättömiä oikeudessa selittelet.


      • miikanaahum kirjoitti:

        Ei se kuule totuus ole kiinni minun subjektiivisen ja uskonnollisen katsomuksesta.
        Ja kun se ei yksinkertaisesti ole totuus, että tässä maailmassa kaikki on sattuman tuotetta.

        Ja kyllä maailmankaikkeutemme välillisesti todistaa, että Raamatun Jumala sen loi. Sano sinä HUUTONAAHUM sitten mitä vain, mutta näin on närhenmunat.

        Tyhmähän se on, joka viitsii väittää vastaan, ettei muka maailmankaikkeus ole Jumalan luoma; moisen väittäminen tekee pahaa väittäjälle itselleen, nimittäin tuollainen menee ikuisiksi ajoiksi tulihelvettiin, jos ei ajoissa luovu noin julkeasta
        oman järjen päättelystä.

        Sitäpaitsi Raamatussa on paikka, jossa sanotaan, että Jeesuksessa Kristuksessa
        on paikka, jossa sanotaan, että kristuksessa on kaikki viisauden ja tiedon aarteet
        kätkettynä. Kolossalaiskirje 2:3.4.

        Eli koska olen tullut tuntemaan Jeesuksen, niin olen myös tullut tuntemaan totuuden siitä mistä maailmankaikkeus on peräisin, ja minun vähät tietoni, vaikka
        niitä on vähän, ovat ne aivan oikeita.

        Jumala on valvonut ihmisiä, jotka kirjoittivat Raamatun tekstejä, ja Raamattu onkin siten aivan erityislaatuinen kirja, siinä ei mm. ole muita virheitä kuin
        olemattoman vähän käännös ja kielivirheitä, ja jotka eivät kokonaisuuden
        kannalta paina mitään.

        Ja minä sanon, että jos jokin tutkimuksen tulos ei sovi Raamattuun, niin A.
        tutkimus on lähtökohdaltaan väärä tahi/ja tutkimustulos on tulkittu väärin.

        >Ja kun se ei yksinkertaisesti ole totuus, että tässä maailmassa kaikki on sattuman tuotetta.

        Perhana, miikanaahum kirjoitti järkevän lauseen. Tämä on ilon päivä!


      • Puolimunkki
        coocco kirjoitti:

        "Ja minä sanon, että jos jokin tutkimuksen tulos ei sovi Raamattuun, niin A.
        tutkimus on lähtökohdaltaan väärä tahi/ja tutkimustulos on tulkittu väärin. "
        - MIIKANAAHUM -

        "Jos tieteellisesti todistetaan jotkut kohdat Buddhalaisuudessa virheellisiksi, on meidän hyväksyttävä tieteen löydökset ja hylättävä ne kohdat"
        - Dalai Lama -

        Jännä ero.

        "Jos tieteellisesti todistetaan jotkut kohdat Buddhalaisuudessa virheellisiksi, on meidän hyväksyttävä tieteen löydökset ja hylättävä ne kohdat"
        - Dalai Lama -

        Oho. Jos pitäs joku uskonto, jostain käsittömästä syystä valita niin Buddhalaisuus ton perusteella. Ilmeisesti Buddhalaisuus vaatii sen verran älykkyyttä ja erityisesti rehellisyyttä, ettei ainakaan palstan tolloista ja ketkuista, kuten Jaakobista, JCstä, Sepiksestä, Miikanaahumista ja jyristä olis Buddhalaisiks.


      • Puolimunkki kirjoitti:

        "Jos tieteellisesti todistetaan jotkut kohdat Buddhalaisuudessa virheellisiksi, on meidän hyväksyttävä tieteen löydökset ja hylättävä ne kohdat"
        - Dalai Lama -

        Oho. Jos pitäs joku uskonto, jostain käsittömästä syystä valita niin Buddhalaisuus ton perusteella. Ilmeisesti Buddhalaisuus vaatii sen verran älykkyyttä ja erityisesti rehellisyyttä, ettei ainakaan palstan tolloista ja ketkuista, kuten Jaakobista, JCstä, Sepiksestä, Miikanaahumista ja jyristä olis Buddhalaisiks.

        En haluakaan buddhalaiseksi, koska se on niitä uskontoja, joita maailma on pullollaan ja jotka eivät tee harjoittajiaan autuaaksi, eli onnelliseksi.

        Haluan olla kristitty, koska se on ainoa usko, jonka alkuperä on todellisesa tosi Jumalassa, ja se on perustettu maailman kovimmalle jutulle, eli Isä Jumala antoi
        Poikansa Jeesuksen kärsiä ristillä kaikkien ihmisten pahojen tekojen rangaistuksen, että Isä Jumalan ei tarvitse rangaista itse rikkoneita ihmisiä, vaan voi heidät armahtaa, kunhan he vain ottavat tuon Jeesuksen vastaan omaksi Vapahtajaksi ja lähtevät seuraamaan häntä elämässään.

        Saatanassahan on kaikkien muiden uskontojen alkuperä, ja ne ovat sitä varten, että ihmiset tulisivat nuilla uskonnoilla eksytettyä ja eivät löytäisi todellista uskoa,
        eli kristinuskoa, joka on ainut Jumalaperäinen usko, vaan menisivät lopulta helvettiin.


      • lentävä lehmä
        Jaakob kirjoitti:

        xxxx NO SIKSI KUN NIITÄ EI OLE. xxxxx

        Niitä ei ole niille, jotka eivät HALUA nähdä niitä!

        xxxx NO SIKSI KUN NIITÄ EI OLE. xxxxx

        --- Niitä ei ole niille, jotka eivät HALUA nähdä niitä! ---

        No me tervejärkisethän nimenomaan haluamme. Anna tulla vain.


      • lentävä lehmä
        miikanaahum kirjoitti:

        En haluakaan buddhalaiseksi, koska se on niitä uskontoja, joita maailma on pullollaan ja jotka eivät tee harjoittajiaan autuaaksi, eli onnelliseksi.

        Haluan olla kristitty, koska se on ainoa usko, jonka alkuperä on todellisesa tosi Jumalassa, ja se on perustettu maailman kovimmalle jutulle, eli Isä Jumala antoi
        Poikansa Jeesuksen kärsiä ristillä kaikkien ihmisten pahojen tekojen rangaistuksen, että Isä Jumalan ei tarvitse rangaista itse rikkoneita ihmisiä, vaan voi heidät armahtaa, kunhan he vain ottavat tuon Jeesuksen vastaan omaksi Vapahtajaksi ja lähtevät seuraamaan häntä elämässään.

        Saatanassahan on kaikkien muiden uskontojen alkuperä, ja ne ovat sitä varten, että ihmiset tulisivat nuilla uskonnoilla eksytettyä ja eivät löytäisi todellista uskoa,
        eli kristinuskoa, joka on ainut Jumalaperäinen usko, vaan menisivät lopulta helvettiin.

        Jos nyt löydetään jokin kiistattomasti Raamattuun kuuluva vanha käsikirjoitus, jossa sanotaan useaan kertaan painokkaasti että taivas on vihreä, onko todellisuus ollut koko ajan väärässä?


      • miikanaahum kirjoitti:

        En haluakaan buddhalaiseksi, koska se on niitä uskontoja, joita maailma on pullollaan ja jotka eivät tee harjoittajiaan autuaaksi, eli onnelliseksi.

        Haluan olla kristitty, koska se on ainoa usko, jonka alkuperä on todellisesa tosi Jumalassa, ja se on perustettu maailman kovimmalle jutulle, eli Isä Jumala antoi
        Poikansa Jeesuksen kärsiä ristillä kaikkien ihmisten pahojen tekojen rangaistuksen, että Isä Jumalan ei tarvitse rangaista itse rikkoneita ihmisiä, vaan voi heidät armahtaa, kunhan he vain ottavat tuon Jeesuksen vastaan omaksi Vapahtajaksi ja lähtevät seuraamaan häntä elämässään.

        Saatanassahan on kaikkien muiden uskontojen alkuperä, ja ne ovat sitä varten, että ihmiset tulisivat nuilla uskonnoilla eksytettyä ja eivät löytäisi todellista uskoa,
        eli kristinuskoa, joka on ainut Jumalaperäinen usko, vaan menisivät lopulta helvettiin.

        >Saatanassahan on kaikkien muiden uskontojen alkuperä, ja ne ovat sitä varten, että ihmiset tulisivat nuilla uskonnoilla eksytettyä ja eivät löytäisi todellista uskoa,
        eli kristinuskoa, joka on ainut Jumalaperäinen usko, vaan menisivät lopulta helvettiin.

        Hyvin sanottu! Tätä olen koettanut niille tolkuttaa, jotka ihmettelevät monien kiihkokristittyjen (1-2 % maailman ihmisistä) ankaran tuomitsevaa suhtautumista kaikkeen uskonnollisuuteen joka ei ole heidän omaansa (98-99 %).


      • huutonaurua
        miikanaahum kirjoitti:

        Ei se kuule totuus ole kiinni minun subjektiivisen ja uskonnollisen katsomuksesta.
        Ja kun se ei yksinkertaisesti ole totuus, että tässä maailmassa kaikki on sattuman tuotetta.

        Ja kyllä maailmankaikkeutemme välillisesti todistaa, että Raamatun Jumala sen loi. Sano sinä HUUTONAAHUM sitten mitä vain, mutta näin on närhenmunat.

        Tyhmähän se on, joka viitsii väittää vastaan, ettei muka maailmankaikkeus ole Jumalan luoma; moisen väittäminen tekee pahaa väittäjälle itselleen, nimittäin tuollainen menee ikuisiksi ajoiksi tulihelvettiin, jos ei ajoissa luovu noin julkeasta
        oman järjen päättelystä.

        Sitäpaitsi Raamatussa on paikka, jossa sanotaan, että Jeesuksessa Kristuksessa
        on paikka, jossa sanotaan, että kristuksessa on kaikki viisauden ja tiedon aarteet
        kätkettynä. Kolossalaiskirje 2:3.4.

        Eli koska olen tullut tuntemaan Jeesuksen, niin olen myös tullut tuntemaan totuuden siitä mistä maailmankaikkeus on peräisin, ja minun vähät tietoni, vaikka
        niitä on vähän, ovat ne aivan oikeita.

        Jumala on valvonut ihmisiä, jotka kirjoittivat Raamatun tekstejä, ja Raamattu onkin siten aivan erityislaatuinen kirja, siinä ei mm. ole muita virheitä kuin
        olemattoman vähän käännös ja kielivirheitä, ja jotka eivät kokonaisuuden
        kannalta paina mitään.

        Ja minä sanon, että jos jokin tutkimuksen tulos ei sovi Raamattuun, niin A.
        tutkimus on lähtökohdaltaan väärä tahi/ja tutkimustulos on tulkittu väärin.

        »Ja kun se ei yksinkertaisesti ole totuus, että tässä maailmassa kaikki on sattuman tuotetta.»

        No eihän kaikki nyt herranjestassa sattumaa olekaan. On myös syy-seuraus -suhteita.


      • Kretunaurua
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Ja kun se ei yksinkertaisesti ole totuus, että tässä maailmassa kaikki on sattuman tuotetta.

        Perhana, miikanaahum kirjoitti järkevän lauseen. Tämä on ilon päivä!

        Eikös kretujen mielestä kaikki lopulta ole sattumaa: kaikki on niin kuin Jumala sattuu haluamaan :D


      • Hiski+naapurin.kissa
        miikanaahum kirjoitti:

        En haluakaan buddhalaiseksi, koska se on niitä uskontoja, joita maailma on pullollaan ja jotka eivät tee harjoittajiaan autuaaksi, eli onnelliseksi.

        Haluan olla kristitty, koska se on ainoa usko, jonka alkuperä on todellisesa tosi Jumalassa, ja se on perustettu maailman kovimmalle jutulle, eli Isä Jumala antoi
        Poikansa Jeesuksen kärsiä ristillä kaikkien ihmisten pahojen tekojen rangaistuksen, että Isä Jumalan ei tarvitse rangaista itse rikkoneita ihmisiä, vaan voi heidät armahtaa, kunhan he vain ottavat tuon Jeesuksen vastaan omaksi Vapahtajaksi ja lähtevät seuraamaan häntä elämässään.

        Saatanassahan on kaikkien muiden uskontojen alkuperä, ja ne ovat sitä varten, että ihmiset tulisivat nuilla uskonnoilla eksytettyä ja eivät löytäisi todellista uskoa,
        eli kristinuskoa, joka on ainut Jumalaperäinen usko, vaan menisivät lopulta helvettiin.

        > Saatanassahan on kaikkien muiden uskontojen alkuperä, ja ne ovat sitä varten, että ihmiset tulisivat nuilla uskonnoilla eksytettyä ja eivät löytäisi todellista uskoa, eli kristinuskoa, joka on ainut Jumalaperäinen usko, vaan menisivät lopulta helvettiin. <

        Saatana on siis mahtavampi kun on saanut ylivoimaisen enemmistön puolelleen.


      • lentävä lehmä kirjoitti:

        xxxx NO SIKSI KUN NIITÄ EI OLE. xxxxx

        --- Niitä ei ole niille, jotka eivät HALUA nähdä niitä! ---

        No me tervejärkisethän nimenomaan haluamme. Anna tulla vain.

        Emme kuitenkaan taida haluta ihan niin kovasti, että mielikuvituksemme tuottaisi ne eteemme.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Saatanassahan on kaikkien muiden uskontojen alkuperä, ja ne ovat sitä varten, että ihmiset tulisivat nuilla uskonnoilla eksytettyä ja eivät löytäisi todellista uskoa,
        eli kristinuskoa, joka on ainut Jumalaperäinen usko, vaan menisivät lopulta helvettiin.

        Hyvin sanottu! Tätä olen koettanut niille tolkuttaa, jotka ihmettelevät monien kiihkokristittyjen (1-2 % maailman ihmisistä) ankaran tuomitsevaa suhtautumista kaikkeen uskonnollisuuteen joka ei ole heidän omaansa (98-99 %).

        Edelliseen vähän tarkennusta:

        Tätä olen koettanut niille tolkuttaa, jotka ihmettelevät monien kiihkokristittyjen (1-2 % maailman ihmisistä) ankaran tuomitsevaa suhtautumista kaikkeen uskonnollisuuteen ja "uskonnollisuuteen" joka ei ole heidän omaansa (98-99 %, uskonnottomat mukaan lukien).


    • herra

      Selitä vielä miten tunnistat Jumalan työn ei-Jumalan-työstä? Et tiedä miten hän loi kaiken, et siis voi löytää mistään todistetta hänen luomistyöstään. Lopeta tyhjä paasaamisesi ja anna aivojesi ajatella välillä itse.

      • Myönnetään, että joskus saattaa olla vaikea erottaa sitä mikä on Jumalasta ja mikä ei.
        Mutta tässäkin jumalan sana auttaa erottamaan jumalattoman ja Jumalisen palvelijan
        toisistaan; se nimittäin sanoo, että heidän hedelmistään te tunnette heidät. Ei viinimarjoja koota orjantappurapensaista, eikä saata hyvä puu tuottaa huonoa hedelmää.


      • herra
        miikanaahum kirjoitti:

        Myönnetään, että joskus saattaa olla vaikea erottaa sitä mikä on Jumalasta ja mikä ei.
        Mutta tässäkin jumalan sana auttaa erottamaan jumalattoman ja Jumalisen palvelijan
        toisistaan; se nimittäin sanoo, että heidän hedelmistään te tunnette heidät. Ei viinimarjoja koota orjantappurapensaista, eikä saata hyvä puu tuottaa huonoa hedelmää.

        "Myönnetään, että joskus saattaa olla vaikea erottaa sitä mikä on Jumalasta ja mikä ei."

        Tunnustitko juuri ettei kaikki ole Jumalan luomaa? Sehän sotii käsityksiäsi vastaan. Ei kannata lähteä argumentoimaan ilman minkäänlaista logiikkaa.


      • herra kirjoitti:

        "Myönnetään, että joskus saattaa olla vaikea erottaa sitä mikä on Jumalasta ja mikä ei."

        Tunnustitko juuri ettei kaikki ole Jumalan luomaa? Sehän sotii käsityksiäsi vastaan. Ei kannata lähteä argumentoimaan ilman minkäänlaista logiikkaa.

        Siis yksi asia mitä ei Jumala ole luonut ja se on pahuus kaikissa muodoissaan.


      • miikanaahum kirjoitti:

        Siis yksi asia mitä ei Jumala ole luonut ja se on pahuus kaikissa muodoissaan.

        Totta kai on luonut tai ainakin sallinut viisaudessaan pahuuden syntyä. Hän vain ei suostu ottamaan siitä vastuuta. Tai tarkemmin sanottuna hänen kannattajansa eivät millään halua hänelle sitä vastuuta antaa.

        Vastuu ikävistä asioista ei koskaan ole kiva juttu, mutta luulisi kyllä että kaikkivaltiaalla jos kellä olisi harteita siihen.


      • herra
        miikanaahum kirjoitti:

        Siis yksi asia mitä ei Jumala ole luonut ja se on pahuus kaikissa muodoissaan.

        Mistäs pahuus sitten on tullut?


    • Jaakob ja miikanaahum kuorossa:
      "Nyt ripottelemme päittemme päälle tuhkaa ja pukeudumme säkkeihin".

    • tieteenharrastaja

      Uskon Jumalan kyllä aiheuttaneen tuon:

      "Katsokaamme taivaalle... Kas julmetunmoinen määrä tähtiä ja muuta materiaalia.
      Ja kenenkähän käsialaa? Aivan Jumalan sanan työtä, hän puhui mahtisanallaan
      tähdistön, aurinko mukaanluettuna olemaan."

      Hän on kuitenkin taivaan valoihin kirjoittanut luettavaksemme tarkan kuvauksen siitä, miten avaruus ja tähdet ovat syntyneet luonnolakien pohjalla alkuräjähdyksen jälkeen. Sen mukaan Hänen suoranaista vaikutustaan ei tuossa kehityksessä ole ollut mukana.

    • Apo-Calypso

      "Katsokaamme taivaalle... Kas julmetunmoinen määrä tähtiä ja muuta materiaalia.
      Ja kenenkähän käsialaa? Aivan Jumalan sanan työtä, hän puhui mahtisanallaan
      tähdistön, aurinko mukaanluettuna olemaan."

      Roskaromaanisi mukaan partapellesi ei luonut tähtiä ja muutakaan materiaalia taivaalle, vaan taivaankannen, johon hän oli puhkaissut reikiä, joista taivaallinen valo purkautuu maan matosten pällisteltäväksi.

      • Miksi pilkkaat Apo-Calypso Jumalaa, hänhän se on joka on maailmankaikkeuden luonut?


      • huutonaurua
        miikanaahum kirjoitti:

        Miksi pilkkaat Apo-Calypso Jumalaa, hänhän se on joka on maailmankaikkeuden luonut?

        Eiköhän Apo pilkkaa lähinnä sitä roskaromaania, ja teitä jotka siihen sokeasti uskotte.


      • Apo-Calypso
        miikanaahum kirjoitti:

        Miksi pilkkaat Apo-Calypso Jumalaa, hänhän se on joka on maailmankaikkeuden luonut?

        Miksi partapellesi ei saanut edes käskytettyä kärmeksiä popsimaan maan tomua?


    • LOPETA JO

      Nyt on lopun aika ja sinäkin höpöttelet turhia.
      Ei sinun kreationismioppisi ole hyvän sanoman eteenpäinvientiä eikä herätyshuutoa.
      Herää sinäkin unstasi ja lopetta hassujen oppiesi todistelut.

    • Ho Che

      Tuohon on ihan samanlaista tekstiä, kuin Maon ajan Kiinassa.

      • joopasejoo.

        Miikanaahumin teksti on kyllä ihan kuin kiihkoisan kommunistisen politrukin puhetta:D


      • joopasejoo. kirjoitti:

        Miikanaahumin teksti on kyllä ihan kuin kiihkoisan kommunistisen politrukin puhetta:D

        Minä myös pyrin saamaan tekstini mahdollisimman totuudenmukaisiksi, mutta kiihkoisa kommunistinen politrukki senkusvaan valehtelee, sillä kommunismissa on kyse valheellisesta opista, opista joka erehtyy ainakin tärkeimmissä kohdissaan.

        Totuutta minä halajan ja niin halajaa kristinuskon Jumalakin, jota palvelen sen kun vaan voin.


    • joopasejoo.

      >pyrin saamaan tekstini mahdollisimman totuudenmukaisiksi, mutta kiihkoisa kommunistinen politrukki senkusvaan valehtelee<

      Sinä pyrit saamaan tekstisi mahdollisimman OMAN TOTUUTESI mukaiseksi juuri niin kuin kommunistinen politrukki. Ja samalla kiihkolla. Hänestä taas sinun kristinoppisi on valheellinen oppi.

    • vgjhgjhgjhj

      Aloittaja on idiootti..Ei ole yhtään todistetta jumalasta,taivaasta, helvetistä tai siitä että raamattu on jumalan sanaa..olet aivopesty uskovainen sokea hörhö..

    • aloittajalle

      Miten aloittaja selittää kaikki maailman yleisesti hyväksytyt tiedemiesten tutkimukset, esimerkiksi maailman iästä 13,4 miljardiksi vuodeksi?

      • tieteenharrastaja

        Varmuuden vuoksi oikaisu. Maapallon ikä on 4,6 miljardia ja näkemämme maailmankaikkuden 13,4.


    • >>Miksi niin monet puhuvat perättömiä, että Jumalasta ei ole muka todisteita?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      300
      3315
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      235
      1798
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1335
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1293
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1193
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1178
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1113
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      994
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      926
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      874
    Aihe